NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 19 d. Nr. BR1-135

Vilnius

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 11 punkto lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. VP paraiškos administracinės atitikties vertinimas (taikoma tik ŽRVVG)

ŽRVVG, užregistravusi VP paraišką, pradeda paraiškos administracinės atitikties vertinimą. Paraiškų administracinės atitikties vertinimas atliekamas laikantis Procedūros aprašo 1 priede nurodyto termino. VPS vykdytojos vadovas ar jo įgaliotas asmuo paskiria VPS vykdytojos darbuotoją VP paraiškos administracinės atitikties vertinimui atlikti. Vertintojo paskyrimo faktas nurodomas VP paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas). Paskiriant vertintoją būtina užtikrinti, kad būtų laikomasi nešališkumo, konfidencialumo, skaidrumo ir kitų ŽRVVG VP administravimo taisyklėse nurodytų VP atrankos principų, veikloje nekiltų interesų konflikto. Prieš atlikdamas paraiškos administracinės atitikties vertinimą, vertintojas patvirtina savo nešališkumą pasirašydamas nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją (2) ir įsipareigoja būti nešališkas, ir užtikrinti konfidencialumo principo įgyvendinimą. Jeigu VP vertintojui kyla interesų konfliktas, jis turi pateikti prašymą nusišalinti ŽRVVG VP administravimo taisyklių 16.1.9.2 papunktyje numatyta tvarka. Pasirašytos vertintojų nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijos segamos ir saugomos kvietimo byloje. Paraiškos administracinės atitikties vertinimas atliekamas vadovaujantis ŽRVVG VP administravimo taisyklių VII skyriaus „Vietos projektų paraiškų vertinimas“ antrojo skirsnio dalyje „Vietos projektų paraiškų administracinės atitikties vertinimas“ nustatyta tvarka. Pradėjęs vertinimą, vertintojas užpildo VP paraiškos administravimo kontrolinį žymų lapą (Procedūros aprašo 7 priedas), kuriame pažymi VP paraiškos administracinės atitikties vertinimo pradžios faktą. Kiekvienos paraiškos vertinimas dokumentuojamas, pildant paraiškos administracinės atitikties vertinimo ataskaitą (Procedūros aprašo 8 priedas). Nustačius paraiškos techninių trūkumų, pareiškėjui siunčiamas paklausimas ŽRVVG VP administravimo taisyklių VII skyriaus „Vietos projektų paraiškų vertinimas“ antrojo skirsnio dalyje „Vietos projektų paraiškų administracinės atitikties vertinimas“ nustatyta tvarka. Baigus vertinimą, vertinimo ataskaitoje nurodoma vertinimo metu priimta išvada dėl paraiškos administracinės atitikties, užpildyta ataskaita atspausdinama, pasirašoma kiekviename lape ir įsegama į VP bylą. Taip pat VP paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas) pažymimas paraiškos administracinės atitikties vertinimo pabaigos faktas.

Jeigu paraiškos administracinė atitiktis įvertinama teigiamai, apie tai informuojamas pareiškėjas ir toliau atliekami Procedūros aprašo V skyriuje „Vietos projektų paraiškų atrankos vertinimas“ pateikto proceso VP kokybės vertinimo žingsniai. Jeigu paraiškos administracinė atitiktis įvertinama neigiamai, vadovaujantis ŽRVVG VP administravimo taisyklių 82.2 papunkčiu, pareiškėjui išsiunčiamas raštas dėl neigiamo vertinimo. Pareiškėjo informavimo faktas pažymimas VP paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas).

Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju šis žingsnis neatliekamas.

1.   Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas);

2.   Pavyzdinė deklaracijos forma;

3.   Procedūros aprašo 8 priedas.“

2. Pakeičiu 14 punkto lentelės 10 punktą ir jį išdėstau taip:

„10. Informuojami VP pareiškėjai apie priimtus VP atrankos komiteto sprendimus

VPS vykdytojos paskirtas asmuo per 5 darbo dienas nuo VP atrankos komiteto posėdžio protokolo pasirašymo dienos informuoja raštu VP pareiškėjus apie VPS vykdytojos VP atrankos komiteto sprendimą ir sprendimo priežastis (išskyrus atvejus, kai VP paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui).“

 

3. Pakeičiu 15 punkto lentelės 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. Paraiškų bylų perdavimas Agentūrai dėl tinkamumo skirti paramą atlikimo

VP paraiškų bylų kopijas (taip pat ir paraiškų, įtrauktų į rezervinį sąrašą, jei toks buvo sudarytas), įskaitant VP paraiškų atrankos vertinimo rezultatų suvestinę (sudarytą pagal Procedūros aprašo 20 priede  pateiktą pavyzdinę formą), bei visų susijusių dokumentų kopijas, reikalingas Agentūros vertinimui atlikti, VPS vykdytojos paskirtas atsakingas asmuo perduoda Agentūrai per 5 (penkias) darbo dienas po VPS vykdytojos projektų atrankos komiteto posėdžio protokolo pasirašymo dienos. Prieš pateikdama bylų kopijas Agentūrai, VPS vykdytoja turi patikrinti, ar iš pareiškėjo gauti visi ŽRVVG VP administravimo taisyklėse ir patvirtintame (-uose) FSA nurodyti dokumentai, reikalingi tinkamumo vertinimui atlikti, ir užtikrinti, kad būtų perduotos sukomplektuotos paraiškų bylos.

Bylų kopijos perduodamos registruotu paštu, el. pašto adresu [email protected] arba per Agentūros TERPAS, pasirašant VP paraiškos dokumentų priėmimo–perdavimo aktą.

VP bylos perdavimo faktas pažymimas VP paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas).

Agentūra atlieka VP tinkamumo skirti paramą vertinimą ir Agentūros VP atrankos komiteto posėdyje priima galutinį sprendimą dėl paramos suteikimo / nesuteikimo / paraiškos grąžinimo.

Šis procesas netaikomas kaimo vietovių ir dvisektorėms VVG.

VP bylų kopijos.“

 

4. Pakeičiu 16 punkto lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Pildoma VP tinkamumo vertinimo ataskaita

 

Pradėjęs VP tinkamumo vertinimą, vertintojas užpildo VP paraiškos administravimo kontrolinį žymų lapą (Procedūros aprašo 7 priedą), kuriame pažymi VP tinkamumo vertinimo pradžios faktą. VP paraiškos administravimo kontrolinis žymų lapas pildomas nuosekliai visą VP tinkamumo vertinimo laiką, jame pažymimas atliktų administracinių veiksmų faktas (pvz., paklausimo (-ų) dėl reikiamų dokumentų (informacijos) siuntimas).

Vertintojas, vertindamas jam paskirtą VP paraišką, vertinimą dokumentuoja, pildydamas VP tinkamumo vertinimo ataskaitos klausimyną (Procedūros aprašo 11 priedas). Pildydamas VP paraiškos tinkamumo vertinimo ataskaitos klausimyną, vertintojas nuosekliai atsako į visus klausimyne pateiktus klausimus – atitinkamai pažymi reikiamus langelius bei užpildo vertintojo pastabų laukus.

Jei atliekant vertinimą naudojami registrų duomenys ir (ar) kiti informacijos šaltiniai, naudoti informacijos šaltiniai atspausdinami, pasirašomi, įrašoma data (tais atvejais, kai atspausdintame dokumente dokumento data nenurodyta) ir įsegami į VP paraiškos bylą.

Jei vertintojas nustato trūkumų (pvz., išlaidos neatitinka tinkamų finansuoti išlaidų sąrašo, nustatyto FSA, nurodytos bendros sumos, t. y. nedetalizuotos pagal atskiras išlaidų eilutes, neatitinka komercinių pasiūlymų arba pagal juos netinkamai pasirinkta jų vertė), vadovaudamasis VP administravimo taisyklių VII skyriaus „Vietos projektų paraiškų vertinimas“ antrojo skirsnio dalyje „Prašymų ištaisyti trūkumus siuntimas“ nustatyta tvarka, siunčia paklausimą pareiškėjui dėl trūkumų pašalinimo. Prašyme pašalinti trūkumus nurodoma, kokie trūkumai turi būti pašalinti, taip pat nurodomas nuo 5 (penkių) iki 10 (dešimties) darbo dienų terminas atsižvelgiant į paklausimo turinį, reikiamos informacijos ar taisymų sudėtingumą. Terminas gali būti pratęstas iki 5 (penkių) darbo dienų tik tinkamai pagrįstais atvejais, kai VP paraiškos trūkumams pašalinti pareiškėjas turi pasitelkti trečiuosius asmenis, nesusijusius su VP paraiškos rengimu. Prašymas pašalinti trūkumus turi būti siunčiamas tokiu būdu, kokį pareiškėjas yra nurodęs VP paraiškoje. Kai pareiškėjas pateikia patikslintą informaciją, vertinimas tęsiamas. Jeigu pareiškėjas per vertintojo nurodytą terminą trūkumų nepašalina arba pašalina netinkamai, arba nepagrindžia, kad terminą būtina pratęsti, vertintojas baigia VP vertinimą su esamais duomenimis ir teikia svarstyti Agentūros vietos projektų atrankos komitetui žemiau šiame Procedūros apraše nurodyta tvarka.

Pastaba. Jei pareiškėjas negali pateikti atsakymo į paklausimą dėl karantino, pareiškėjas turi pateikti tai įrodančius, pagrindžiančius dokumentus (įstaigos, įmonės atsakymą, kad dėl karantino negali atlikti reikiamo veiksmo, ar pateikti dokumento, ekrano vaizdą, kad įmonė, įstaiga yra sustabdžiusi savo veiklą, jei įmonė pati yra sustabdžiusi veiklą, atitinkamą sprendimą ar pan.). Pareiškėjui pateikus atitinkamus įrodymus, atsakymo pateikimo terminas pratęsiamas iki karantino pabaigos ir atsakymo pateikimo terminą pradedama skaičiuoti nuo karantino pabaigos.

 

Vertindamas išlaidų tinkamumą, vertintojas vadovaujasi Išlaidų tinkamumo vertinimo tvarka, pateikta Procedūros aprašo 14 priede.

 

Jei pareiškėjas susidariusią situaciją įvardija kaip force majeure (nenugalimos jėgos), vertintojas priima sprendimą dėl force majeure aplinkybių taikymo. Vertintojas, vertindamas force majeure aplinkybes (jeigu tokių yra), taip pat patikrina (esant galimybei pagal pateiktus dokumentus) tokių aplinkybių atsiradimo datą ir jas pagrindžiančių dokumentų pateikimo VPS vykdytojai datą. Pareiškėjas VPS vykdytojai turi pranešti apie force majeure aplinkybes ir pateikti įrodymus per 15 darbo dienų nuo dienos, kurią pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo gali tai padaryti. Apie force majeure faktą pažymima vertinimo ataskaitos pastabų grafoje.

 

Jei nustatoma neatitikimų tarp paraiškoje pareiškėjo nurodytos atitikties tinkamumo reikalavimui (-ams) ir kitos pareiškėjo pateiktos informacijos / duomenų / dokumentų, įvertinama, ar minėtas neatitikimas galėtų būti pripažintas akivaizdžia technine klaida. Apie akivaizdžios techninės klaidos faktą pažymima vertinimo ataskaitos pastabų grafoje.

Šis procesas netaikomas ŽRVVG.

1.  Pavyzdinė vietos projekto tinkamumo vertinimo ataskaitos forma (Procedūros aprašo 11 priedas);

2.  Išlaidų tinkamumo vertinimo tvarka (Procedūros aprašo 14 priedas);

3.  Patvirtintas (-i) FSA;

4.  Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).“

 

5. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas vietos projekto veiklos ataskaitos administravimo ir pateikimo Agentūrai proceso aprašymas.

Proceso žingsnis

(Eil. Nr. ir pavadinimas)

Proceso žingsnio aprašymas

Naudojami / sudaromi dokumentai

1. Gaunama VP įgyvendinimo ataskaita / užbaigto VP metinė ataskaita

Baigus įgyvendinti VP kartu su paskutiniu mokėjimo prašymu gaunama VP vykdytojo pagal pavyzdinę Vietos projekto įgyvendinimo ataskaitos formą parengta VP įgyvendinimo ataskaita. VP vykdytojai, kuriems taikomas kontrolės laikotarpis, KPP administravimo taisyklėse (kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP atveju) / Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklėse (ŽRVVG VP atveju) nurodytais terminais teikia VPS vykdytojai (kol VPS įgyvendinimas nėra pasibaigęs) arba Agentūrai (jeigu VPS įgyvendinimas yra pasibaigęs) metines užbaigto VP ataskaitas.

VP įgyvendinimo ataskaita / metinė užbaigto VP ataskaita.

2. Atliekamas VP įgyvendinimo ataskaitos / užbaigto VP metinės ataskaitos vertinimas

VPS vykdytojos atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis VP administravimo taisyklių (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių (ŽRVVG atveju) nuostatomis, per VP administravimo taisyklėse / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse nurodytą terminą įvertina VP ataskaitą ir priima sprendimą dėl VP ataskaitos tinkamumo. Vertinama vadovaujantis VP įgyvendinimo ataskaitų vertinimo instrukcija (Procedūros aprašo 35 priedas). Vertinimas dokumentuojamas pildant ataskaitos vertinimo klausimyną: ŽRVVG atveju pildomas Procedūros aprašo 36 priedo klausimynas, kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju – Procedūros aprašo 38 priedo klausimynas. Užpildytas klausimynas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą.

1. Procedūros aprašo 35 priedas;

2. Procedūros aprašo 36 priedas;

3. Procedūros aprašo 38 priedas.

3. Apie vertinimo rezultatus informuojama Agentūra

VPS vykdytoja, įvertinusi VP ataskaitą, vadovaudamasi VP administravimo taisyklių 168 punktu (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 157 punktu, informuoja Agentūrą apie vertinimo metu priimtą sprendimą dėl VP ataskaitos tinkamumo. Agentūra neišmoka paramos vietos projekto vykdytojui pagal galutinį mokėjimo prašymą tol, kol VPS vykdytoja pateikia informaciją, kad vietos projektas yra įgyvendintas ir vietos projekto įgyvendinimo ataskaita įvertinta teigiamai.

Kontrolės laikotarpiu VPS vykdytoja, baigusi įvertinti metines projektų ataskaitas, užpildo ir Agentūrai pateikia Procedūros aprašo 39 priedo lentelę „VVG ir ŽRVVG informacija apie vietos projektų stebėseną kontrolės laikotarpiu“.

1. Procedūros aprašo 39 priedas

4. Užpildomas Vietos projekto priežiūros pabaigos vertinimo klausimynas ir išsiunčiamas raštas paramos gavėjui dėl projekto kontrolės pabaigos (taikoma kontrolės laikotarpio pabaigoje projektams, kuriems taikomas kontrolės laikotarpis)

Kai pasibaigia projekto, kuriam taikomas kontrolės laikotarpis, priežiūra, administratorius parengia ir išsiunčia paramos gavėjui raštą dėl projekto kontrolės pabaigos. Tais atvejais, kai projekto kontrolės laikas baigiasi ankščiau nei paskutinės metinės ataskaitos pateikimo terminas, raštas dėl projekto kontrolės pabaigos siunčiamas tik įvertinus metinę ataskaitą.

Paramos gavėjas neteikia metinės ataskaitos už tuos kalendorinius metus, kuriais baigiasi projekto priežiūra. Tokiu atveju administratorius vertina paramos gavėjo įsipareigojimus bei rodiklius, vadovaudamasis visais prieinamais registrais ir paramos gavėjo pateiktais dokumentais (jeigu dokumentai reikalingi tikrinant įsipareigojimus), užpildo Vietos projekto priežiūros pabaigos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 40 priedas). Užpildytas klausimynas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą.

 

Procedūros aprašo 40 priedas.“

 

6. Pakeičiu 1 priedo lentelės 13 punktą ir jį išdėstau taip:

„13. VP paraiškų atrankos vertinimas

(taikoma kaimo vietovių ar dvisektorėms VVG)

ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietimo teikti VP paraiškas pabaigos (į šį terminą įskaičiuotas prašymų pašalinti trūkumus siuntimo laikas). Vertinimas pradedamas gavus ir užregistravus kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP paraišką.

Pastaba. Karantino metu į paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui ir (ar) prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo terminas, jei atsakymų į paklausimus negalima pateikti dėl karantino ir tai pagrindžiama atitinkamais dokumentais.“

 

7. Pakeičiu 1 priedo lentelės 24 punktą ir jį išdėstau taip:

„24. VP tinkamumo vertinimas

(taikoma kaimo vietovių ar dvisektorėms VVG)

ne ilgiau kaip per 40 darbo dienų nuo VPS vykdytojos VP atrankos komiteto sprendimo priėmimo (į šį terminą įskaičiuotas prašymų pašalinti trūkumus siuntimo laikas).

Pastaba. Karantino metu į paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui ir (ar) prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo terminas, jei atsakymų į paklausimus negalima pateikti dėl karantino ir tai pagrindžiama atitinkamais dokumentais.“

 

8. Pakeičiu 1 priedo lentelės 36 punktą ir jį išdėstau taip:

„36. Galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos vertinimas (taikoma kaimo vietovių ar dvisektorėms VVG)

VPS vykdytoja įvertina vietos projekto įgyvendinimo ataskaitą ir per 10 darbo dienų nuo Agentūros patikros vietoje atlikimo dienos el. paštu informuoja Agentūrą apie vertinimo rezultatus“.

 

9. Papildau 1 priedo lentelę 37 punktu:

„37. Metinės užbaigto projekto ataskaitos vertinimas (taikoma kaimo vietovių ar dvisektorėms VVG)

per 10 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos“.

10. Papildau 2 priedo 2 punktą antrąją pastraipa:

„Pastaba. Karantino metu mokymai, informaciniai renginiai, viešinimo renginiai ir panaši veikla, remiama pagal VP administravimo taisykles, gali būti vykdoma nuotoliniu būdu, jei įmanoma patikrinti renginio dalyvių skaičių ir užtikrinti turinio kokybę.“

11. Papildau 2 priedą 17 punktu:

17. Jei pareiškėjas / paramos gavėjas negali pateikti atsakymo į VPS vykdytojos paklausimą dėl karantino, pareiškėjas / paramos gavėjas turi pateikti tai įrodančius, pagrindžiančius dokumentus (įstaigos, įmonės atsakymą, kad dėl karantino negali atlikti reikiamo veiksmo, ar pateikti dokumento, ekrano vaizdą, kad įmonė, įstaiga yra sustabdžiusi savo veiklą, jei įmonė pati yra sustabdžiusi veiklą, atitinkamą sprendimą ar pan.). Pareiškėjui / paramos gavėjui pateikus atitinkamus įrodymus, atsakymo pateikimo terminas pratęsiamas iki karantino pabaigos ir atsakymo pateikimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo karantino pabaigos.“

12. Papildau 2 priedą 18 punktu:

18. Jei paramos gavėjas pateikia dokumentus įrodančius, kad su projektu susijusių veiksmų negali atlikti dėl karantino, tai laikoma išimtine aplinkybe vadovaujantis Sankcijų metodikos 10.10 papunkčiu (VVG atveju) / Sankcijų metodikos 10.9 papunkčiu (ŽRVVG atveju).“

13. Pakeičiu 8 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

14. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 1 punktą ir jį išdėstau taip: „

„1.

Ar paraišką pateikęs subjektas yra įvardytas tinkamu pareiškėju VPS ir patvirtintame FSA?

(Kad paraišką pateikė subjektas, įvardytas tinkamu pareiškėju, laikoma tada, kai pareiškėjas atitinka VPS 9 dalyje ir patvirtintame VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti VP, FSA 1 dalies „Bendroji vietos projektų finansavimo sąlygų aprašo dalis“ 1.8 papunktyje nurodytą tinkamo pareiškėjo teisinę formą. Nustatoma remiantis paraiškos 1 dalies „Bendra informacija apie pareiškėją“ 1.1 papunktyje „Pareiškėjo pavadinimas <...>, vardas, pavardė <...>“, 1.2 papunktyje „Pareiškėjo registracijos kodas <...>, asmens kodas <...>“ pateikta informacija, verslo plano (jei tokį privaloma pateikti) 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija. Pareiškėjo duomenys patikrinami pagal pateiktą asmens dokumentą (kai pareiškėjas fizinis asmuo), pagal pateiktą VĮ Registrų centro Juridinių asmenų išrašą (toliau – JAR) arba pagal juridinio asmens kodą viešai prieinamoje VĮ Registrų centro interneto svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ (kai pareiškėjas juridinis asmuo), taip pat pagal poreikį, atsižvelgiant į FSA tinkamam pareiškėjui nurodytus reikalavimus, tikrinama kituose viešuosiuose registruose ir pareiškėjo pateiktuose dokumentuose (įstatuose, nuostatuose, steigimo dokumentuose ir pan.). Kai turi būti įvertinta, ar pareiškėjas atitinka tinkamo pareiškėjo statusą (labai maža, maža ar vidutinė įmonė), nurodytą FSA, nustatoma pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje (toliau – SVV deklaracija) pateiktus duomenis, pildomas Procedūros aprašo 41 priedasSusietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“(Procedūros aprašo 41 priedas pildomas vadovaujantis instrukcija, pateikta Procedūros aprašo 42 priedePagrindinės įmonės dydžio, savarankiškumo ir (arba) didžiausios paramos sumos susijusioms įmonėms (jei taikoma pagal priemonių įgyvendinimo taisykles) bei funkcinio nesavarankiškumo nustatymo gairės“ (toliau – Procedūros aprašo 42 priedas)), prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą. Nustačius susietumą, kreipiamasi į Agentūrą. Vertinimas baigiamas gavus Agentūros atsakymą. Užpildytas Procedūros aprašo 41 priedas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą. Jeigu su paraiška teikiamas verslo planas, patikrinama, ar verslo plano 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija apie pareiškėją sutampa su vertintojo nustatyta informacija. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė tinkamas paramos gavėjas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė netinkamas paramos gavėjas.)

Taip

Ne“.

 

15. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 9 punktą ir jį išdėstau taip: „

„9.

Ar pareiškėjas veikia sąžiningai, t. y. savo veiksmais ar neveikimu nėra sukūręs neteisėtų sąlygų gauti paramą?

(Prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą ir užpildytą Procedūros aprašo 41 priedąSusietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“ (Procedūros aprašo 41 priedas pildomas vadovaujantis Procedūros aprašo 42 priede pateikta instrukcija). Jeigu nustatoma, kad pareiškėjas yra sukūręs neteisėtas sąlygas gauti paramą, kreipiamasi į Agentūrą. Vertinimas tęsiamas gavus Agentūros atsakymą. Taikoma, jeigu vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą), taip pat kitais atvejais, numatytais VPS priemonei ar jos veiklos sričiai pagal turinį panašiose KPP priemonių gyvendinimo taisyklėse. Jei šis tinkamumo reikalavimas netaikomas, žymimas atsakymas „N/a“.)

Taip

Ne

N/a“.

 

16. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 20 punktą ir jį išdėstau taip:

„20.

Ar partneris (-ai) veikia sąžiningai, t. y. savo veiksmais ar neveikimu nėra sukūręs neteisėtų sąlygų gauti paramą?

(Prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą ir užpildytą Procedūros aprašo 41 priedąSusietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“ (Procedūros aprašo 41 priedas pildomas vadovaujantis Procedūros aprašo 42 priede pateikta instrukcija). Jeigu nustatoma, kad partneris (-ai) yra sukūręs neteisėtas sąlygas gauti paramą, kreipiamasi į Agentūrą. Vertinimas tęsiamas gavus Agentūros atsakymą. Taikoma, jeigu vietos projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą), taip pat kitais atvejais, numatytais VPS priemonei ar jos veiklos sričiai pagal turinį panašiose KPP priemonių gyvendinimo taisyklėse. Jei šis tinkamumo reikalavimas netaikomas, žymimas atsakymas „N/a“.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

17. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 30 punktą ir jį išdėstau taip:

„30.

Ar projekto tikslai atitinka VPS priemonės (-ių), pagal kurią (-ias) teikiamas projektas, tikslus ir prisideda prie jų įgyvendinimo, projekte numatyta veikla atitinka remiamas veiklas?

(Vertintojas patikrinęs paraiškoje, verslo plane (kai toks teikiamas), kituose pateiktuose dokumentuose, kuriuose nurodyti projekto tikslai, nustato, ar projektas atitinka VPS 9 dalyje „VPS priemonių ir veiklos sričių aprašymas“ ir patvirtintame FSA nurodytus konkrečios VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią pateiktas vertinamas VP, tikslus ir prisideda prie jų įgyvendinimo, atitinka remiamas veiklas.

VP turinys turi būti nesusijęs su šiomis veiklos sritimis:

1. alkoholinių gėrimų gamyba;

2. tabako gaminių gamyba;

3. ginklų, šaudmenų ir jų dalių gamyba;

4. azartinių lošimų, lažybų, loterijų organizavimu;

5. finansiniu tarpininkavimu, pagalbine finansinio tarpininkavimo veikla, virtualiųjų valiutų leidybos (gamybos) ir prekybos veikla;

6. draudimo, perdraudimo ir pensijų lėšų kaupimo veikla;

7. nekilnojamojo turto operacijomis;

8. teisinės veiklos organizavimu;

9. medžiokle, gyvūnų gaudymu spąstais ir kitais įrankiais, medžioklės ir brakonieriavimo patirties sklaida ir su tuo susijusiomis paslaugomis;

10. farmacine veikla;

11. krovinių gabenimu keliais;

12. informacinių paslaugų veikla (duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir su ja susijusi veikla, interneto vartų paslaugų veikla.

Patikrinęs, vertintojas pažymi atitinkamą atsakymą.)

Taip

Ne“.

 

 

18. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 35 punktą ir jį išdėstau taip:

„35.

Ar pareiškėją viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę du ar daugiau dalyvių (taikoma, kai teikiami ne privataus verslo projektai)?

(Patikrinama pagal juridinio asmens steigimo dokumentus, ar yra daugiau nei vienas juridinio asmens steigėjų ir VP paraiškos pateikimo dieną dalyvių. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę ir paraiškos pateikimo dieną dalyvių yra du ar daugiau fizinių asmenų. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad viešojo juridinio asmens steigėjas ir paraiškos pateikimo dieną dalyvis yra vienas fizinis asmuo. Žymima „N/a“, kai pateiktas projektas yra privataus verslo.

Atkreiptinas dėmesys, jog privataus verslo projektams priskiriami tik tie projektai, kurie atitinka abi sąlygas: 1) steigėjas yra vienas fizinis asmuo ir 2) vietos projekto paraiškos pateikimo dieną vienintelis dalyvis yra vienas fizinis asmuo. Tokiems vietos projektams, neatsižvelgiant į veiklos pobūdį, taikoma paramos lyginamoji dalis, numatyta privataus verslo pobūdžio vietos projektams.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

19. Papildau 11 priedo III dalies lentelę nauju 36 punktu:

„36.

Ar prie paraiškos pridėti apgyvendinimo veiklą pagrindžiantys dokumentai?

(Taikoma, jei projekte yra numatyta vykdyti apgyvendinimo veiklos plėtrą. Vertintojas turi patikrinti, ar su paraiška pateikta pareiškėjui išduota licencija ir (arba) verslo liudijimas teikti apgyvendinimo paslaugas bei dokumentai, patvirtinantys apgyvendinimo veiklos vykdymo faktą (pvz., sutartys, sąskaitos faktūros, esant galimybei bei dideliam dokumentų kiekiui – suteiktų paslaugų žiniaraščiai (registrai), lankytojų registracijos kortelių registrai) už vertinamą laikotarpį, o esant poreikiui (neaiškumui dėl duomenų teisingumo) atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje.

Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu projekte nenumatyta vykdyti apgyvendinimo veiklos plėtros.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

20. Buvusius 11 priedo III dalies lentelės 36–86 punktus laikau atitinkamai 37–87 punktais.

21. Papildau 11 priedo III dalies lentelę nauju 41 punktu:

„41.

Ar, tuo atveju, kai vietos projekte numatytos investicijos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimui arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtrai, o vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga, jos pagrindiniu steigėju ir dalininku, turinčiu ne mažiau kaip 51 proc. dalių, yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO?

(Patikrinama JAR ir Juridinių asmenų dalyvių informacinėje sistemoje (toliau JADIS), ar pareiškėjo (juridinio asmens – viešosios įstaigos) pagrindiniai steigėjai ir dalininkai yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO, turinčios ne mažiau kaip 51 proc. dalių, ir pažymimas atitinkamas atsakymas. Neturint galimybės patikrinti JADIS, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą.

Atsakymas „N/a“ žymimas tuo atveju, jeigu projekte nenumatytos investicijos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimui arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtrai, kai vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

22. Buvusius 11 priedo III dalies lentelės 41–87 punktus laikau atitinkamai 42–88 punktais.

23. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 56 punktą ir jį išdėstau taip:

„56.

Ar tinkamai pagrįstas prisidėjimo šaltinis prie projekto?

1. Kai prisidedama nuosavomis lėšomis, su VP paraiška pateikiamas planuojamos prisidėti sumos atsiskaitomosios banko sąskaitos išrašas. Jei paraišką teikia viešasis juridinis asmuo, kurio veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, pateikiamas, pvz., savivaldybės tarybos sprendimas skirti lėšas VP įgyvendinti ir (arba) įrodantys dokumentai, sukurti naudojantis finansinių ataskaitų duomenimis.

2. Jeigu pareiškėjas prie projekto įgyvendinimo prisideda skolintomis lėšomis, skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paraiška pateikiant paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) suteikimo galimybės patvirtinimo dokumentus. Jei paskolą planuoja suteikti fizinis ar juridinis asmuo, kuris nėra finansų įstaiga, kartu su paraiška pateikiamas šio asmens sutikimas dėl paskolos suteikimo ir jo banko sąskaitos išrašas, kita informacija apie lėšas, esančias terminuotuose ir (arba) kaupiamuosiuose indėliuose (pagrindimo dokumentai turi būti sudaryti ir išduoti ne anksčiau kaip 10 darbo dienų iki paramos paraiškos pateikimo, pasirašyti banko darbuotojo). Vertintojas tikrina, ar paskolą ketinantis suteikti asmuo turi reikiamą lėšų sumą: fizinis ar juridinis asmuo, kuris nėra finansų įstaiga, gali suteikti paskolą, ne didesnę nei pinigų likutis banko sąskaitoje ir (arba) terminuotuose, kaupiamuosiuose indėliuose. Pasirašytą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutartį arba patvirtinimą raštu, kad atitinkamą projekto dalį įgyvendins pagrįstomis nuosavomis lėšomis pareiškėjas turės pateikti ne vėliau kaip iki mokėjimo prašymo, kuriame bus prašoma kompensuoti skolintomis lėšomis įgyvendintas investicijas, pateikimo. Jei paskolą suteikia ne kredito įstaiga, paskolos sutartis turi būti patvirtinta notaro (atkeipti dėmesį, kad ne kredito įstaigų suteikta paskola galima tik verslo pradžios ar verslo plėtros atvejais, įskaitant socialinį ir bendruomeninį verslą). Pastaba. Skolintoms lėšoms pagrįsti, kai paramos paraiška teikiama karantino metu, pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti pareiškėjo pasirašytą pažymą dėl projekto finansavimo iš skolintų lėšų. Pažymoje turi būti nurodyta projektui finansuoti numatyta naudoti paskolos suma, už paskolą mokėtina metinė palūkanų norma (nustatyta pagal paramos paraiškos pateikimo datą Lietuvos banko skelbiamas paskolų susitarimams eurais taikomas vidutines metines palūkanų normas), paskolos suteikimo terminas metais ir paskolos grąžinimo bei mokėtinų palūkanų sumos pamečiui). Pareiškėjas iki VP administravimo taisyklėse nustatyto termino turi pateikti paskolos suteikimo sutartį.

3. Kai prisideda iš projekte numatytos vykdyti veiklos gautinomis lėšomis, nuosavas indėlis turi būti pagrįstas verslo plano, finansinių ataskaitų duomenimis.

Tais atvejais, kai dalį projekto pareiškėjas finansuos gautinomis paramos lėšomis, paraiškoje ir verslo plane turi būti aiškiai nurodyta, kad projektas įgyvendinamas ne vienu etapu.

Dokumentai turi būti pateikti ne vėliau kaip iki paraiškos vertinimo pabaigos. Projekte gali būti pasirinktas vienos rūšies tinkamas vietos projekto finansavimo šaltinis arba derinami keli tinkamų vietos projekto finansavimo šaltiniai.

Žymimas atsakymas „Taip“, jei vietos projekto finansavimo šaltinis (-ai) tinkamai pagrįstas (-i). Žymimas atsakymas „Ne“, jei vietos projekto finansavimo šaltinis (-ai) netinkamai pagrįstas (-i). Žymimas atsakymas „N/a“, jei prie vietos projekto neprisidedama.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti. Pastabų lauke privaloma nurodyti, kokia suma pareiškėjas turi prisidėti ir prisideda prie projekto įgyvendinimo. Atkreiptinas dėmesys, jog prisidėjimo būdas priklauso nuo paramos išmokėjimo būdo, mokėjimo prašymų skaičiaus, intensyvumo, taip pat nuo to ar kompensuojamas PVM ar ne.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

24. Papildau 11 priedo III dalies lentelę nauju 85 punktu:

„85.

Ar pareiškėjas nėra įtariamas dėl galimo sukčiavimo / nusikalstamos veikos?

(Įtarimas sukčiavimu – pažeidimas, dėl kurio nacionaliniu lygiu pradedama administracinė ir (arba) teisminė procedūra siekiant nustatyti tyčinę veiklą, ypač sukčiavimą, kaip nurodyta Konvencijos dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 1 dalies a punkte. Sukčiavimas, kenkiantis Europos Bendrijos finansiniams interesams, susideda iš bet kokio veikimo arba neveikimo, susijusio su išlaidų panaudojimu (VPS vykdytoja įtarusi žemiau išvardytus sukčiavimo atvejus turi apie tai pranešti Agentūrai):

- kai naudojami arba pateikiami suklastoti dokumentai arba dokumentai su neteisingais arba neišsamiais duomenimis, kurie galimai sudaro sąlygas neteisėtai pasinaudoti lėšomis iš Europos Bendrijos biudžeto;

- kai pažeidžiant konkrečius įsipareigojimus slepiama informacija.

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu vertintojui nekyla įtariamų dėl galimo pareiškėjo sukčiavimo ar nusikalstamos veikos požymių. Jeigu vertintojui kyla įtariamų dėl galimo pareiškėjo sukčiavimo ar nusikalstamos veikos, vertintojas apie tai raštu informuoja Agentūrą, o pastabų lauke nurodoma, kokius atvejus vertintojas įtaria. Vertinimas stabdomas, kol bus gautas atsakymas iš Agentūros. Į klausimą atsakoma vadovaujantis iš Agentūros gauta išvada dėl įtariamo galimo sukčiavimo / nusikalstamos veikos. Žymimas atsakymas Ne, jei Agentūros išvadoje patvirtinama, kad paraiška atitinka vieną ir (arba) daugiau įtariamos nusikalstamos veikos požymių. Toliau atliekami Agentūros išvadoje nurodyti veiksmai.)

Taip

Ne“.

 

 

25. Buvusius 11 priedo III dalies lentelės 85–88 punktus laikau atitinkamai 86–89 punktais.

26. Pakeičiu 16 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

27. Pakeičiu 24 priedo V dalies 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Ar mokėjimo prašymas pateiktas laiku? (Mokėjimo prašymai turi būti pateikti iki paraiškoje (kai vykdymo sutartis nesudaroma) / vykdymo sutartyje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino. Ar mokėjimo prašymas pateiktas laiku, nustatoma pagal mokėjimo prašymo pateikimo VPS vykdytojai datą. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami iki KPP administravimo taisyklėse nurodyto termino.

Pastaba. Karantino metu paramos gavėjai gali pateikti mokėjimo prašymus dažniau, nei numatyta paramos sutartyje arba paramos paraiškoje (jeigu paramos sutartis nesudaroma). Karantino metu pateikti papildomi mokėjimo prašymai neįskaičiuojami į FSA ir VP administravimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų skaičių.)........................................................................................................................taip      ne“.

28. Pakeičiu 24 priedo V dalies 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Ar mokėjimo prašymas VPS vykdytojai pateiktas tinkamu būdu ir forma? (Laikoma, kad mokėjimo prašymas pateiktas tinkamu būdu, jeigu jis pateiktas asmeniškai arba per tinkamai įgaliotą asmenį spausdintine forma (popieriuje). Mokėjimo prašymo forma atitinka patvirtintą formą. Forma taip pat skelbiama Agentūros tinklapyje www.nma.lt).

Pastaba. Karantino metu paramos gavėjas pasirašytą mokėjimo prašymą kartu su pateikiamais dokumentais gali pateikti per kurjerį. Per kurjerį pateiktas mokėjimo prašymas ir (arba) papildomi dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip paskutinę vykdymo sutartyje ar paramos paraiškoje (kai sutartis nesudaroma) numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino dieną.)..........................................................................................................................taip        ne“.

29. Pakeičiu 25 priedo lentelės 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1.

Ar mokėjimo prašymas pateiktas laiku?

(Patikrinama, ar mokėjimo prašymas pateiktas laiku. Mokėjimo prašymas turi būti pateiktas iki termino, kurį paramos gavėjas numatė paraiškoje / vykdymo sutartyje. Į klausimą atsakoma:

Taip – kai mokėjimo prašymas pateiktas laiku.

Ne – kai mokėjimo prašymas pateiktas ne laiku. Vadovaujantis Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklių nuostatomis, mokėjimo prašymas užregistruojamas, tačiau pareiškėjas raštu turi paaiškinti priežastis dėl vėlavimo ir pateikti pateisinamus dokumentus. Ar tokie dokumentai pateikti, atsakoma į žemiau šioje ataskaitoje pateiktą 2 klausimą.

Pastaba. Karantino metu paramos gavėjas gali pateikti mokėjimo prašymus dažniau, nei numatyta pagal projekto įgyvendinimo grafiką. Karantino metu pateikti papildomi mokėjimo prašymai neįskaičiuojami į FSA / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų skaičių.)

Taip   

Ne     “.

 

 

30. Pakeičiu 25 priedo lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3.

Ar mokėjimo prašymas pateiktas tinkamu būdu?

(Patikrinama, ar mokėjimo prašymas VPS vykdytojai pateiktas Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklėse numatytu būdu, t. y. spausdintine (popieriuje pateikta) forma pareiškėjo asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį, taip pat registruotu paštu.

Registruotu paštu ar per kurjerį pateiktas mokėjimo prašymas ir (arba) papildomi dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip paskutinę vykdymo sutartyje ar paramos paraiškoje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino dieną.

Į klausimą atsakoma:

Taip – kai mokėjimo prašymas pateiktas tinkamu būdu.

Ne – kai mokėjimo prašymas pateiktas netinkamu būdu. Pažymėjus „Ne“ mokėjimo prašymas atmetamas.)

Taip   

Ne     “.

 

 

31. Pakeičiu 34 priedo lentelės 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.4. Ar prašyme nurodyti mokėjimo prašymo (-ų) pateikimo terminai atitinka maksimaliai leistinus terminus pagal FSA ir VP administravimo taisykles?

Taip    Ne

 

 

Tikrinama, ar paramos gavėjo prašyme keičiami mokėjimo prašymų pateikimo terminai atitinka patvirtinto FSA ir VP administravimo taisyklių reikalavimus. Pvz., jeigu prašoma pratęsti pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo datą, tikrinama, ar pirmąjį mokėjimo planuojama pateikti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo avanso gavimo dienos (kai paramos gavėjui taikomas išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdas). Jeigu prašoma pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, tikrinama, ar nebus viršytas maksimaliai galimas projekto įgyvendinimo laikotarpis, nustatytas VP administravimo taisyklėse arba patvirtintame FSA, jeigu FSA yra nustatytas trumpesnis projekto įgyvendinimo laikotarpis, nei maksimaliai galimas pagal VP administravimo taisykles. Žymimas atsakymas „Taip“, jei prašyme nurodyti mokėjimo prašymo (-ų) pateikimo terminai atitinka VP administravimo taisyklių ir patvirtinto FSA reikalavimus.

Pastaba. Jei paramos gavėjas prašo pratęsti projekto įgyvendinimo terminą dėl karantino, jis turi pateikti paaiškinimą ir, jei įmanoma, tai pagrindžiančius dokumentus (įstaigos, įmonės atsakymą, kad dėl karantino negali atlikti reikiamo veiksmo, ar pateikti dokumento, ekrano vaizdą, kad įmonė, įstaiga yra sustabdžiusi savo veiklą, jei įmonė pati yra sustabdžiusi veiklą, atitinkamą sprendimą ar pan.). Jei prašymas pagrįstas, terminas yra pratęsiamas. Jei prašoma pratęsti projekto pabaigos terminą daugiau nei priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytas maksimalus projekto įgyvendinimo terminas, karantinas yra laikomas išimtine aplinkybe, kaip nurodyta Sankcijų metodikos 10.10 papunktyje, ir projekto įgyvendinimo terminas pratęsiamas vadovaujantis KPP administravimo taisyklių 185.11 papunkčiu.

 

Karantino metu paramos gavėjai gali pateikti mokėjimo prašymus dažniau, nei numatyta paramos sutartyje arba paramos paraiškoje (jeigu paramos sutartis nesudaroma). Karantino metu pateikti papildomi mokėjimo prašymai neįskaičiuojami į FSA ir VP administravimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų skaičių.

 

Dėl renginių pravedimo, avanso negrąžinimo, kai veiklos (renginiai) nukeliamos dėl Lietuvoje paskelbtos ekstremalios situacijos dėl koronaviruso (COVID-19) infekcijos plitimo (taikoma priemonėms, susijusioms su mokymais / renginiais) – atsižvelgiant į tai, jog paramos gavėjai dėl ne nuo jų priklausančių aplinkybių nukeldami jau suplanuotus renginius ar mokymus nepatiria išlaidų ir dėl tos priežasties negali per du mėnesius nuo avanso gavimo pateikti pirmojo mokėjimo prašymo arba negali įvykdyti sutartyse numatytų įsipareigojimų ir užbaigti projektų įgyvendinimo per FSA ir VP administravimo taisyklėse numatytą terminą:

1. leisti pratęsti pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo terminus ir neprašyti grąžinti avanso;

2. projektams, kurių įgyvendinimo terminai baigiasi, taikyti išimtines aplinkybes ir pratęsti įgyvendinimo terminus 12 mėn.“

 

32. Pakeičiu 34 priedo lentelės 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.7. Ar mokėjimo prašymo (-ų) termino (-ų) atidėjimas atitinka sutarties su rangovais (tiekėjais) sąlygas?

Taip    Ne

N/a

 

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu mokėjimo prašymo (-ų) pateikimo termino (-ų) pratęsimas atitinka sutarties su rangovais (tiekėjais) sąlygas. Informacija patikrinama pagal pateiktą rangos darbų / pirkimo–pardavimo sutartį.

Tais atvejais, kai žymimas atsakymas „Ne“, paramos gavėjui primenama, kad rangos darbų / pirkimo–pardavimo sutarties keitimai turi būti suderinti su Agentūra.

Žymimas atsakymas „N/A, kai pirkimai nėra įvykę.

Pastaba. Dėl Lietuvoje paskelbtos ekstremalios situacijos dėl koronaviruso (COVID-19) infekcijos plitimo: jei pirkimo–pardavimo sutartyje numatyta sutarties įgyvendinimo pratęsimo arba stabdymo galimybė, turėtų vadovautis šiomis galimybėmis; jei pirkimo sutartyje nėra numatyta galimybė pratęsti jos vykdymą, negalėjimas vykdyti sutartį traktuotinas kaip force majeure aplinkybė. Jai esant, paramos gavėjai su tiekėjais / rangovais turi sutarti, ar bus tęsiamas sutarties įvykdymas atskiru susitarimu arba darbai bus atliekami pasibaigus karantinui, t. y. pasibaigus force majeure aplinkybėms, per protingą terminą, šiuo atveju delspinigių taikymo Agentūra nereikalauja. Paramos gavėjai, teikdami mokėjimo prašymą, kuriame bus deklaruotos išlaidos, dėl kurių įsigijimo buvo taikytos aptartos aplinkybės, privalo kartu su mokėjimo prašymu pateikti visus susijusius dokumentus (susitarimus su rangovais, sprendimus dėl delspinigių netaikymo ir kt.) bei paaiškinimą, kokių veiksmų ir dėl kokių priežasčių buvo imtasi.“

 

33. Pakeičiu 35 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

34. Pakeičiu 36 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

35. Pripažįstu netekusiu galios 37 priedą.

36. Papildau nauju 38 priedu (pridedama).

37. Buvusius 38–41 priedus laikau atitinkamai 39–42 priedais.

38. Pakeičiu 39 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

39. Pakeičiu 40 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

40. Pakeičiu 42 priedo 4 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„- AB, ŽŪB, KO, asociacijų atveju nariai tikrinami JADIS;“.

41. Pakeičiu 42 priedo 6.1 papunkčio septintąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Tikrinant atrinktų narių galimą susietumą, narių – fizinių asmenų (ūkininkų) atveju, jei jie turi valdoje registruotų partnerių ar šeimos narių, prašoma pateikti duomenis ir apie šeimos narius, registruotus ūkyje, ir partnerius, t. y. kai jie turi kitos įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) turinčios kitos įmonės dalyvių susirinkimo balsų. Narių – juridinių asmenų – prašoma pateikti informaciją apie susijusias įmones ar įmones partneres. Gavus papildomus dokumentus, įvertinama, ar galimi narių ryšiai nedaro lemiamos įtakos įmonės statusui ir savarankiškumui. Jei pareiškėjas nepateikia reikalaujamų dokumentų, vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008, 59 straipsnio 7 dalies nuostata, paramos paraiška atmetama.“

 

 

Direktorius                                                                                                    Aleksandras Muzikevičius