PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO IR ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. gegužės 10 d. Nr. AV-269
Pakruojis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757, 20 ir 28 punktais:
1. T v i r t i n u:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios:
2.1. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. spalio 9 d. įsakymą Nr. A-750 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2022 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. AV-269
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS
TVARKOS APRAŠAS
1. Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) švietimo stebėsena yra švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė švietimo būklės ir kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas bei reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, profesinį mokymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.
2. Pakruojo rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektą, principus, stebėsenos organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.
3. Savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę.
4. Savivaldybės švietimo stebėsenos uždaviniai:
4.3. analizuoti ir vertinti Savivaldybės švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
6. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – Savivaldybės institucijos, vykdančios švietimo stebėseną:
7. Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai ir švietimo pasekmės);
7.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);
8. Savivaldybės švietimo stebėsenos principai:
8.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo ir mokslo būklei vertinti bei Savivaldybės švietimo valdymo subjektų sprendimams priimti;
8.2. nešališkumas – Savivaldybės švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
9. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.
10. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos apraše vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas
11. Savivaldybėje švietimo stebėsena organizuojama ir vykdoma Savivaldybės ir švietimo įstaigos lygmenimis.
13. Administracijos Švietimo skyrius organizuoja ir vykdo šias veiklas:
III SKYRIUS
švietimo Stebėsenos rodikliAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS
16. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliai yra nuolatos stebimi rodikliai, glaustai atskleidžiantys savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą. Šių rodiklių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius.
17. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių atrankos kriterijai:
17.3. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, švietimo būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
IV SKYRIUS
DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
19. Visais Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti renkamais Savivaldybės lygmens duomenimis disponuoja Administracijos Švietimo skyrius. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos apibendrinta informacija skelbiama Savivaldybės internetinėje svetainėje.
20. Administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus Savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp Administracijos ir duomenų gavėjo.
21. Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos administracijos ar jos įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai.
23. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai naudojami Švietimo valdymo informacinės sistemos prieinami duomenys bei kitų institucijų – Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. – viešai skelbiami duomenys.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. gegužės 10 d.
įsakymu Nr. AV-269
Pakruojo RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠAS
TRUMPINIAI:
BUM – Bendrojo ugdymo mokykla
IU-Ikimokyklinė ugdymo įstaiga
MR – Mokinių registras
NŠA – Nacionalinė švietimo agentūra
NEMIS – Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinė sistema
PR – Pedagogų registras
PUG – Priešmokyklinio ugdymo grupė
ŠMIR – Švietimo ir mokslo institucijų registras
PŠC – Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras
PPT –PŠC Švietimo pagalbos tarnyba
ŠVIS – Švietimo valdymo informacinė sistema
TBK- tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Rodiklio aprašas |
Duomenų šaltinis
|
Duomenų rinkimo arba fiksavimo data, dažnumas |
|
I SKYRIUS ŠVIETIMO KONTEKSTAS |
|||||
1.1. |
Savivaldybės švietimo įstaigų tinklas |
Švietimo įstaigų skaičius (vnt.) pagal tipus ir vykdomas programas Mokyklų, kurios nesiekia 100 mokinių, skaičius |
ŠMIR |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
1.2. |
Nesimokantys mokiniai |
Pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 6–16 metų vaikų skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) bei pokytis per metus |
MR NEMIS |
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
1.3. |
Mokiniai, gaunantys socialinę paramą |
Nemokamą maitinimą gaunančių 3–12 (3–IV G )kl. mokinių skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro 3–12 (3–IV G) kl. mokinių skaičiaus pagal BUM |
Socialinės rūpybos skyrius |
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
1.4. |
Mokinių pavėžėjimas |
Pavežamų mokinių skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) bei pokytis per metus Pavežamų mokinių skaičius (vnt.) pagal pavėžėjimo būdus ir dalis (proc.) bei pokytis per metus |
ŠVIS |
Rugsėjo 5d. Duomenys
Spalio 1d.duomenys |
|
Išlaidos mokinių pavėžėjimui (Eur) ir pokytis per metus |
Buhalterinės apskaitos skyrius PŠC |
|
|||
1.5. |
Vaikai, gyvenantys socialinę riziką patiriančiose šeimose |
Socialinę riziką patiriančių šeimų ir jose gyvenančių vaikų skaičius (vnt.) bei pokytis per metus Socialinę riziką patiriančiose šeimose augančių 2–5 metų amžiaus vaikų, ugdomų ir neugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programas, skaičius (vnt.). Vaikų, kuriems skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas, skaičius (vnt.) |
Socialinių paslaugų centras TBK |
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
1.6. |
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių bei prevencinės veiklos taikymas |
Mokinių, kuriems skirtos pavienės ir koordinuotai teikiamos prevencinės priemonės, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) Mokinių, kuriems skirtos vaiko minimalios priežiūros priemonės, skaičius (vnt.) Mokinių, kuriems skirtos vaiko vidutinės priežiūros priemonės, skaičius (vnt.) Mokinių, kuriems skirta atvejo vadyba, skaičius (vnt.) |
TBK Socialinių paslaugų centras |
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
II SKYRIUS INDĖLIS Į ŠVIETIMĄ |
|||||
Mokiniai |
|||||
2.1. |
Mokinių skaičiaus pokyčiai |
BUM besimokančių mokinių skaičius (vnt.) ir mokinių skaičius (vnt.) pagal ugdymo programas (1–4, 5–8, 9–10 / I–II G, III–IV G kl.) bei pokytis per metus |
MR ŠVIS |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
2.2. |
Ugdytinių skaičiaus pokyčiai |
Pagal ikimokyklinio ugdymo programą ugdomų vaikų skaičius (vnt.) bei pokytis per metus Pagal priešmokyklinio ugdymo programą ugdomų vaikų skaičius (vnt.) bei pokytis per metus |
MR ŠVIS |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
2.3. |
Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujantys mokiniai |
Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių skaičius ir dalis nuo viso mokinių skaičiaus |
ŠVIS |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.4. |
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių skaičiaus pokyčiai |
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro mokyklos mokinių skaičiaus Savivaldybės specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių pokytis (proc.) per metus |
ŠVIS PPT |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.5. |
Negalią turinčių mokinių integruotas ugdymas bendrosios paskirties mokyklose. |
Negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių. turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose |
ŠVIS, BUM |
Spalio 1d. duomenys |
|
2.6. |
Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis |
Švietimo pagalbą gaunančių specialiųjų poreikių vaikų skaičius ir dalis nuo bendro specialiųjų poreikių vaikų skaičiaus bei pokytis per metus. |
PPT |
Spalio 1d. duomenys |
|
Pedagoginiai darbuotojai |
|||||
2.7. |
Pedagoginių darbuotojų skaičius ir jų pasiskirstymas pagal kvalifikacinę kategoriją
|
Pedagoginių darbuotojų skaičius (vnt.) bei jų pasiskirstymas pagal ugdymo programas Pedagoginių darbuotojų skaičius pagal kvalifikacines kategorijas (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro skaičiaus
|
PR ŠVIS |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.8. |
Švietimo pagalbos specialistų skaičius ir jų pasiskirstymas pagal kvalifikacinę kategoriją. |
Specialiųjų pedagogų, logopedų, psichologų, socialinių pedagogų skaičius (vnt.) Specialiųjų pedagogų, logopedų, psichologų, socialinių pedagogų skaičius (vnt.) pagal kvalifikacines kategorijas ir dalis (proc.)nuo bendro skaičiaus Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių , skaičius |
PR ŠVIS |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.9. |
Mokytojų pasiskirstymas pagal amžių |
Jaunesnių nei50 bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (proc.) |
PR |
Spalio 1d. duomenys |
|
2.10. |
Mokytojų pasiskirstymas pagal darbo stažą |
Daugiau kaip 2metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis |
PR |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.11. |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius BUM |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių PUG, 1–12 kl. mokinių skaičius (vnt.) bei pokytis per metus Vienam mokytojui tenkantis vidutinis PUG, 1–12 kl. mokinių skaičius (vnt.) bei pokytis per metus |
MR PR ŠVIS |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.12. |
BUM dirbantys mokytojai pagal etatų pasiskirstymą |
Pareigybės dalis ,tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui. BUM iki 0,5 etato dirbančių mokytojų skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro mokytojų skaičiaus . BUM 0,51–0,99 etato dirbančių mokytojų skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro mokytojų skaičiaus. BUM 1 etatu ir daugiau dirbančių mokytojų skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro mokytojų skaičiaus. |
MR ŠVIS |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.13. |
Švietimo įstaigų vadovai |
Švietimo įstaigų ,kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro vadovų skaičiaus. |
Švietimo skyrius |
Rugsėjo 1d. duomenys |
|
Materialieji ir finansiniai ištekliai |
|||||
2.14. |
Savivaldybės biudžeto išlaidos švietimui |
Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos švietimui (Eur), ir dalis (proc.) nuo bendro Savivaldybės biudžeto bei pokytis per metus |
Savivaldybės biudžetas
|
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
2.15. |
Vidutiniškai vienam BUM mokiniui tenkančios Mokymo ir Savivaldybės biudžeto lėšos |
Vidutiniškai vienam BUM mokiniui tenkančios Mokymo ir Savivaldybės biudžeto lėšos pagal įstaigas (Eur) |
Savivaldybės biudžetas
|
Gruodžio 31 d. duomenys
|
|
2.16. |
Vidutiniškai vienam ikimokyklinio ugdymo įstaigos ugdytiniui tenkančios Mokymo ir Savivaldybės biudžeto lėšos |
Vidutiniškai vienam ikimokyklinio ugdymo įstaigos ugdytiniui tenkančios Mokymo ir Savivaldybės biudžeto lėšos (Eur) pagal švietimo įstaigas |
Savivaldybės biudžetas
|
Gruodžio 31 d. duomenys
|
|
2.17. |
BUM patalpų plotas |
Bendras Savivaldybės BUM patalpų plotas (kv. m) Vidutiniškai vienam mokiniui tenkantis plotas mokyklose (kv. m) pagal įstaigas |
ŠVIS |
Spalio 1 d. duomenys |
|
2.18. |
Švietimo įstaigų, turinčių leidimą-higienos pasą, skaičiaus pokytis |
Švietimo įstaigų, turinčių leidimą-higienos pasą, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) |
ŠVIS
|
Spalio 1 d. duomenys |
|
III SKYRIUS ŠVIETIMO PROCESAI |
|||||
3.1. |
Savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų 3–5 metų vaikų dalis |
Savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų 3–5 metų vaikų dalis (proc.) Savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų 3-5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje dalis Savivaldybės 3-5 metų vaikų, ugdomų ne savivaldybės įstaigoje dalis |
Lietuvos statistikos departamentas |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
3.2. |
Priešmokyklinio ugdymo prieinamumas |
Naujai komplektuojamų PUG, kuriose yra nedaugiau kaip20 mokinių dalis(proc.) |
IU duomenys |
Spalio 1 d. duomenimis |
|
3.3. |
Naujų 1 klasių sudarymas BUM |
Naujai sudaromų 1 klasių, kuriose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis (proc.)
|
ŠVIS |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
3.4. |
Jungtinių 1–8 klasių skaičius BUM(be specialiosios mokyklos) |
Jungtinių 1–8 klasių skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro klasių skaičiaus Jungtinių 1–8 klasių skaičiaus (vnt.) pokytis per metus |
ŠVIS |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
3.5. |
Klasės, kuriose mokosi mažiau kaip 8 mokiniai, BUM(be specialiosios mokyklos) |
Klasių, kuriose mokosi mažiau kaip 8 mokiniai, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) Klasių komplektų kuriose mokosi mažiau kaip 8 mokiniai, skaičius (vnt.) bei pokytis per metus |
ŠVIS |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
3.6. |
Iš užsienio atvykusių mokinių skaičius |
Atvykusių iš užsienio (užsieniečių) mokinių skaičius(vnt.) |
MR |
Rugsėjo 1d. duomenys |
|
3.7. |
Mokinių, dalyvavusių Savivaldybės finansuojamose vasaros stovyklose, skaičius |
Mokinių, dalyvavusių vasaros stovyklose, skaičius (vnt.) bei skirtos lėšos (Eur) Socialinę riziką patiriančių šeimų vaikų, dalyvavusių vasaros stovyklose, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) nuo bendro dalyvavusių vasaros stovyklose mokinių skaičiaus |
Švietimo skyrius |
Rugsėjo 1 d. duomenys |
|
3.8. |
Neformaliojo vaikų švietimo tikslinis finansavimas |
Neformaliojo vaikų švietimo teikėjų, gaunančių tikslinį finansavimą, skaičius (vnt.) Neformaliojo vaikų švietimo programų, gaunančių tikslinį finansavimą, skaičius (vnt.) Neformaliajame vaikų švietime, gaunančiame tikslinį finansavimą, dalyvaujančių vaikų skaičius (vnt.) ir jo pokytis per metus Neformaliajam vaikų švietimui, gaunančiam tikslinį finansavimą, skirtos lėšos (Eur) per metus |
Švietimo skyrius |
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
IV SKYRIUS ŠVIETIMO REZULTATAI |
|||||
4.1. |
Mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą skaičius |
Mokinių, įgijusių pagrindinį išsilavinimą, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) Mokinių, įgijusių pagrindinį išsilavinimą, tęsiančių mokymąsi gimnazijoje (vnt.) ir dalis (proc.) |
ŠVIS BUM NŠA |
Kartą per metus |
|
4.2. |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatai |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinė lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokini dalis (proc.) Pagrindinio ugdymo pasiekim patikrinimo metu bent pagrindinė matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
ŠVIS BUM NŠA |
Kartą per metus |
|
4.3. |
Mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą skaičius |
Mokinių, įgijusių vidurinį išsilavinimą, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) Mokinių, įgijusių vidurinį išsilavinimą, ir tais pačiais metais tęsiančių mokslą: universitetinį, profesinį ar kita, skaičius (vnt.) ir dalis (proc.) |
ŠVIS BUM NŠA |
Kartą per metus |
|
4.4. |
Valstybinių brandos egzaminų rezultatai |
Pasirinkusių laikyti valstybiniu brandos egzaminus mokinių dalis (proc.) pagal mokomuosius dalykus Aukštesniuoju lygiu įvertintų mokinių skaičius pagal mokomuosius dalykus (vnt.) ir dalis nuo laikiusių (proc.) Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis (proc.) Egzaminą laikiusių abiturientų procentinė dalis iš bendro brandos egzaminus laikiusiųjų skaičius (proc.) Egzaminą laikiusių abiturientų vidutinis egzamino įvertinimas (sk.) |
NŠA |
Kartą per metus |
|