herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
MERAS

 

POTVARKIS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 24 d. Nr. M-288

Joniškis

 

Vadovaudamasis Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6.6.2 papunkčiu, Joniškio rajono savivaldybės 2024 metų užimtumo didinimo programos, patvirtintos Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2024 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-65 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės 2024 metų užimtumo didinimo programos patvirtinimo“, 29 punktu:

t v i r t i n u  pridedamą Joniškio rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo tvarkos aprašą.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                       Vitalijus Gailius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės mero

2024 m. gegužės 24 d. potvarkiu Nr. M-288

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas) ir Joniškio rajono savivaldybės 2024 metų užimtumo didinimo programa, patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2024 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-65 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės 2024 metų Užimtumo didinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Programa).

2. Aprašas nustato Joniškio rajono vaiko ir šeimos gerovės centro (toliau – Vaiko ir šeimos gerovės centras) atvejo vadybininko, atliekančio ir priemonių įgyvendinimą koordinuojančio savivaldybės institucijos įgaliotos įstaigos darbuotojo (toliau – Atvejo vadybininkas) funkcijas, užimtumo didinimo programos atvejo komandos (toliau – Atvejo komanda) darbo organizavimą, asmenų siuntimo pas Atvejo vadybininką sąlygas ir tvarką, taip pat nustato darbdavių, pageidaujančių dalyvauti užimtumo didinimo programoje (toliau – Darbdaviai), atrankos organizavimo tvarką, nustato kitas nuostatas, susijusias su Programos įgyvendinimu Joniškio rajono savivaldybėje.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nurodyta Tvarkos aprašo 4 punkte.

 

II SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMO PAS ATVEJO VADYBININKĄ SĄLYGOS IR TVARKA

 

4. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Joniškio skyriaus (toliau – Užimtumo tarnyba) specialistai, nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti Programoje, siunčia darbo rinkai besirengiančius ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodytus asmenis pas Atvejo vadybininką. Joniškio rajono savivaldybės ir (ar) NVO darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą.

5. Vaiko ir šeimos gerovės centro Atvejo vadybininkas, gavęs Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti užimtumo didinimo programoje, per 5 darbo dienas nuo šio pasiūlymo gavimo vartotojo paskyroje elektroniniu būdu informuoja apie asmens dalyvavimą užimtumo didinimo programoje ir informuoja Užimtumo tarnybą apie asmenis, kurie be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nurodydami asmenų vardus, pavardes ir gimimo datą.

 

III SKYRIUS

ATVEJO VADYBININKO FUNKCIJOS IR ATVEJO KOMANDOS DARBO

ORGANIZAVIMAS

 

6. Atvejo vadybininkas atlieka šias funkcijas:

6.1. bendradarbiauja su Užimtumo tarnybos darbuotojais, paslaugų teikėjais ir kitais Programos įgyvendinimui reikalingais subjektais;

6.2. supažindina asmenį su Programa ir pateikia jam pasirašyti sutikimą dalyvauti Programoje (1 priedas);

6.3. atlieka darbo rinkai besirengiančių, o esant poreikiui – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimą, užpildydamas asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą (2 priedas) pagal Tvarkos aprašo 6.6.2 papunktį;

6.4. išanalizuoja turimą informaciją apie asmenį, asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketoje įrašo savo išvadas;

6.5. įvertina Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytų asmenų galimybes dalyvauti Programoje nurodytose priemonėse (toliau – Priemonės), užpildydamas asmens galimybių dalyvauti priemonėse vertinimo anketą (3 priedas) pagal Tvarkos aprašo 6.6.6.1 papunktį;

6.6. vadovaudamasis Tvarkos aprašo 6.6.6.2 papunkčiu, parenka Priemones Programoje dalyvaujantiems asmenims;

6.7. jeigu Atvejo vadybininkas nustato, kad Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodyti asmenys nėra pasirengę dalyvauti Priemonėse ir jiems būtų tikslinga teikti paslaugas, Atvejo vadybininkas atlieka šių asmenų poreikių ir galimybių vertinimą pagal šio Aprašo 6.3 papunktį ir jiems yra paskiriamos teikti paslaugos;

6.8. asmeniui sutikus dalyvauti Programoje ir Atvejo vadybininkui atlikus asmens poreikių ir galimybių vertinimą, parengia ir su asmeniu pasirašo Susitarimą dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) (4 priedas), kuriame nurodomas jo tikslas, Atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti paslaugos, pagal Tvarkos aprašo 6.5.1 papunktį, jų apimtis, paslaugų teikėjai, paslaugų teikimo eiliškumas ir tvarka. Susitarime numatytų teikti paslaugų sąrašas pagal poreikį gali būti papildomas įrašant naujas paslaugas;

6.9. organizuoja Atvejo komandos susitikimus, kuriuose apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą) ir, atsižvelgdamas į Atvejo komandos pasiūlymus, parenka Programos dalyviui reikalingas paslaugas;

6.10. koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą pagal Tvarkos aprašo 6.6.5 papunktį;

6.11. atvejo komandai nusprendus pakeisti ar nutraukti Susitarimą, rengia ir pasirašo Susitarimo pakeitimą (5 priedas) ar nutraukimą (6 priedas);

6.12. informuoja Užimtumo tarnybos specialistus apie asmens nedalyvavimą jam paskirtose Priemonėse ar paslaugose.

7. Atvejo komandos darbo organizavimas:

7.1. Atvejo komandos sudėtis tvirtinama Joniškio rajono savivaldybės mero (toliau – Savivaldybės meras) potvarkiu. Esant poreikiui, Atvejo komanda turi teisę į savo posėdžius kviesti ir kitus suinteresuotus asmenis (juridinius, fizinius);

7.2. Atvejo komandos pirmininku skiriamas Savivaldybės institucijos įgaliotos įstaigos atstovas. Atvejo komandos sekretoriaus funkcijas vykdo Atvejo vadybininkas, o jo nesant darbe – jį pavaduojantis asmuo;

7.3. prieš pradėdami darbą Atvejo komandoje, jos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą (8 priedas);

7.4. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia Atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų asmeniui parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;

7.5. Atvejo komanda vertina darbo rinkai besirengiančio asmens pasirengimą darbo rinkai arba asmens pasirengimą dalyvauti priemonėse ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumą pagal Tvarkos aprašo 6.6.5.4 papunktį;

7.6. jei darbo rinkai besirengiantis asmuo yra pasirengęs darbo rinkai ir šiam asmeniui raštu patvirtinus apie pasirengimą įsidarbinti priimant darbo pasiūlymą (7 priedas), Atvejo komanda priima sprendimą Susitarimą nutraukti;

7.7. Atvejo komandos posėdžiai gali būti organizuojami asmenų gyvenamojoje vietovėje (pvz., seniūnijoje), taip pat gali būti organizuojami nuotoliniu būdu;

7.8. Atvejo komandos posėdžiai organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą į ketvirtį.

7.9. Atvejo komandos posėdžių eigai fiksuoti daromi garso įrašai ir rašomi posėdžių protokolai arba daromi tik garso įrašai. Sprendimą dėl posėdžių eigos fiksavimo būdo priima Atvejo komanda.

7.10. Priėmus sprendimą posėdį fiksuoti tik posėdžio garso įrašu, surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodomas posėdžio pavadinimas, posėdžio data, vieta, posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, posėdyje dalyvaujantys asmenys, posėdžio metu svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, kita posėdžio pirmininko nuožiūra aktuali informacija.

7.11. Jei posėdžio protokolas nerašomas, garso įrašas laikomas posėdžio protokolu.

7.12. Posėdžio protokolas ar informacinė pažyma surašoma ir pasirašoma ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą ar informacinę pažymą pasirašo Atvejo komandos (jo nesant – pirmininko pavaduotojas) ir sekretorius.

7.13. Posėdžiai laikomi teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė Atvejo komandos narių.

7.14. Atvejo komandos sprendimai priimami balsuojant, Atvejo vadybininkas balsavimo teisės neturi. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas arba skelbiama pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu po trečio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

 

IV SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMAS

 

8. Darbdavių atranką vykdo Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Užimtumo didinimo programos darbų įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisija (toliau – Komisija).

9. Darbdavių atrankos tikslas – Aprašo nustatyta tvarka organizuoti Darbdavių atranką pagal Programoje numatytus darbus.

10. Darbdaviai pagal Programą organizuodami darbus privalo užtikrinti darbo sąlygas, atitinkančias Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo ir kitų, saugų darbą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, atsiųstus dirbti asmenis aprūpinti reikalingomis darbo priemonėmis.

11. Darbdavių, pageidaujančių dalyvauti Programoje, atranka organizuojama vadovaujantis šiuo Aprašu, Programa ir Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintu Komisijos darbo reglamentu.

12. Darbdavių atranka Programoje numatytiems darbams atlikti organizuojama pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per metus.

13. Atrankoje gali dalyvauti Darbdaviai, vykdantys veiklą Savivaldybės teritorijoje.

14. Kvietimą teikti paraiškas (9 priedas) ir paraiškos formą (10 priedas) savo potvarkiu tvirtina Savivaldybės meras.

15. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Vaiko ir šeimos gerovės centro interneto svetainėje www.zspc.lt. Skelbiant kvietimą, nurodomas atsakingas už atrankos dokumentų priėmimą asmuo, jo telefono numeris ir kita reikalinga informacija.

16. Darbdaviai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, turi pateikti užpildytą paraišką pagal patvirtintą formą (10 priedas).

17. Paraiška gali būti teikiama Vaiko ir šeimos gerovės centrui elektroniniu paštu arba tiesiogiai Vaiko ir šeimos gerovės centre.

18. Paraiška turi būti pateikta iki kvietime nurodytos galutinės pateikimo datos.

19. Sprendimą dėl atrinktų Darbdavių tvirtina Savivaldybės meras potvarkiu.

20. Su atrinktais Darbdaviais, vadovaujantis Programos 21 punktu, Savivaldybės institucijos įgaliotos įstaigos direktorius sudaro tipines dvišales Programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

21. Pasirašytų Programos įgyvendinimo ir finansavimo sutarčių vykdymo kontrolę, vadovaudamasis Programa, atlieka Joniškio rajono vaiko ir šeimos gerovės centras.

22. Kilus abejonių dėl tinkamo Programos įgyvendinimo ir finansavimo sutarčių vykdymo, Savivaldybės institucijos įgaliota įstaiga turi teisę iš Darbdavių reikalauti informacijos ir dokumentų, pagrindžiančių sutartinių įsipareigojimų vykdymą.

23. Jeigu Darbdavių atrankai negauta nei viena paraiška, Savivaldybės institucijos įgaliota įstaiga kviečia teikti paraiškas pakartotinai.

24. Jeigu atrankos būdu parinktas darbdavys atsisako sudaryti Programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartį ir raštiškai atsisako organizuoti darbus, Komisija, vadovaudamasi šiuo Aprašu, atrenka ir siūlo kitą darbdavį.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Šis Aprašas gali būti papildomas, keičiamas ir naikinamas Savivaldybės mero potvarkiu.

26. Šio Aprašo vykdymo kontrolę atlieka Joniškio rajono savivaldybės administracija.

27. Apraše nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

28. Dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

29. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

30. Komisijos sprendimai, savivaldybės institucijos įgaliotos įstaigos darbuotojų, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų veiksmai įgyvendinant šį Aprašą gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Visi kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

___________________________