PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO vaikų lopšelio-darželio „vyturėlis“ direktoriaus 2019 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2020 m. kovo 26 d. Nr. T-74 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo vaikų lopšelio-darželio „Vyturėlis“ direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Margis
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2020 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-74
PAKRUOJO VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „VYTURĖLIS“ DIREKTORIAUS
2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Pilnas įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, tipas:
Pakruojo vaikų lopšelis-darželis „Vyturėlis“ (toliau – lopšelis-darželis); kodas 190061783; adresas: Mindaugo g. 8, 83136 Pakruojis; tipas: ikimokyklinio ugdymo mokykla.
Įstaigos administracija: direktorė Rita Vičiuvienė (pedagoginis darbo stažas 34,7 m., vadybinis – 20,6 m.); direktoriaus pavaduotoja ugdymui Nijolė Maciūnienė (pedagoginis darbo stažas 28,10 m., vadybinis – 6 mėn.), direktoriaus pavaduotoja ūkiui Aida Dumbrienė.
1 lentelė. Lopšelio-darželio struktūra (veiklų pasiskirstymas)
Ikimokyklinis (IU) ir priešmokyklinis (PU) ugdymas (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)
Mokslo metai |
Grupių sk. |
Vaikų sk. |
Iš jų |
Jungtinės grupės |
Pastabos |
|
IU |
PU |
|||||
2018–2019 |
10 |
162 |
8 |
1 |
1 |
|
2019–2020 |
10 |
168 |
7 |
2 |
1 |
|
Darbuotojai
|
2018 m. rugsėjo 1 d. |
2019 m. rugsėjo 1 d. |
Pastabos apie pasikeitimą |
||
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
||
Iš viso |
48,15 |
50 |
45,50 |
47 |
Nuo 2019-09-01 etatų skaičius sumažėjo 2,65 et.: |
Iš jų |
|
|
|
|
|
Direktorių ir pavaduotojų ugdymui |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Priešmokyklinio ugdymo mokytojų |
1,6 |
2 |
3,2 |
3 |
1 mokytojas dirba 0,2 et. priešmokyklinio ugdymo ir 0,8 et. ikimokyklinio ugdymo mokytojo pareigose |
Ikimokyklinio ugdymo mokytojų |
14,8 |
15 |
12,8 |
13 |
Sumažėjo 0,4 et. |
Meninio ugdymo mokytojas |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Švietimo pagalbos specialistų (logopedas, specialusis pedagogas, mokytojo padėjėjas) |
2,75 |
3 |
3 |
3 |
Sumažėjo specialiojo pedagogo 0,5 et., bet padidėjo logopedo 0,5 et.; padidėjo mokytojo padėjėjo 0,25 et. |
Aptarnaujančio personalo |
26,00 |
27 |
23,50 |
25 |
Sumažėjo 2,5 et. (naktinės auklės 1 et., virtuvės darbininko 1 et., kineziterapeuto 0,5 et.) |
Mokytojai ir jų darbo krūvis (mokslo metų pradžioje)
Mokslo metai |
Etatų sk. |
Iš viso mokyt. sk. |
% dirba tik toje mokykloje |
% dirbančių ir kitose mokyklose |
Darbo krūvis (etatais) |
|||||
Iki 0,25 |
0,26-0,5 |
0,51- 0,75 |
0,76- 0,99 |
1 |
Daugiau kaip 1 |
|||||
2018-2019 |
17,4 |
18 |
100 % |
- |
|
1 |
|
|
17 |
|
2019-2020 |
17,0 |
17 |
100 % |
|
|
|
|
|
17 |
|
Švietimo pagalbos specialistai (mokslo metų pradžioje)
|
Etatų sk. |
Darbuotojų sk. |
Ar dirba kitose mokyklose? |
Kiti pastebėjimai |
Logopedai |
1 |
1 |
Ne |
|
Spec. pedagogai |
1 |
1 |
Ne |
|
Soc. pedagogai |
- |
- |
|
|
Psichologai |
- |
- |
|
|
Mokytojų padėjėjai |
1 |
1 |
Ne |
|
Bibliotekininkai |
- |
- |
|
|
Personalo analizė. Personalo trūkumo nėra. Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. sumažėjo darbuotojų 2,65 et.
Sumažėjo: ikimokyklinio ugdymo mokytojo – 0,4 et., specialiojo pedagogo – 0,5 et., naktinės auklės – 1 et., kineziterapeuto – 0,5 et., virtuvės darbininko – 1 et. Pagrindinė etatų pasikeitimų priežastis – veiklos nebevykdo specialiojo ugdymo grupė.
Padidėjo: logopedo – 0,5 et., padidėjus vaikų, turinčių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, skaičiui; mokytojo padėjėjo – 0,25 et. (buvo 0,75 et.).
Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. suformavus 2 priešmokyklinio ugdymo grupes, persiskirstė priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo mokytojų etatai.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS POKYČIAI ĮGYVENDINANT STRATEGINIO PLANO IR 2019 M. VEIKLOS PLANO NUOSTATAS
Lopšelis-darželis įgyvendina 2018–2020 m. strateginį veiklos planą. 2019 m. veiklos plano tikslai ir uždaviniai buvo orientuoti į strateginių tikslų įgyvendinimą:
1 tikslas: užtikrinti aukštą ugdymo paslaugų kokybę.
Uždavinys 1.1. Organizuoti kokybišką vaikų ugdymą ir ugdymąsi.
Ugdymo turinys buvo planuojamas ir įgyvendinamas vadovaujantis ikimokyklinio ugdymo programa „Auk, vaikeli!“, Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa, sveikatos ugdymo ir stiprinimo programa „Sveika gyvensena nuo mažens“ bei priešmokyklinio ugdymo grupėse integruojant tarptautinę socializacijos programą „Zipio draugai“.
Lopšelyje-darželyje rengiami ilgalaikiai (metų) ir trumpalaikiai (savaitės) planai. Ilgalaikiame plane pateikiamas grupės savitumas, mokslo metų prioritetinės ugdymo sritys, ugdymo turinio gairės. Savaitės ugdomosios veiklos planas yra orientuotas į vaiko gebėjimų, nuostatų ugdymą(-si).
Vaikų pasiekimai buvo vertinami 2 kartus per mokslo metus vadovaujantis „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo aprašu“ ir „Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu“.
Pasiekti maksimalūs laukti kiekybiniai ir kokybiniai rezultatai: 2019 m. kokybiškas ugdymo paslaugas gavo 168 vaikai (125 ikimokyklinukai ir 43 priešmokyklinukai). Palyginus su 2018 m. – 162 vaikai. Visi vaikai pagal savo individualias asmenines galias įsisavino pagrindines vykdomų programų nuostatas, įgijo reikiamų gyvenimo įgūdžių, kompetencijų. 100 proc. patenkinti šeimų poreikiai dėl vaikų priėmimo į lopšelį-darželį.
Švietimo pagalbos specialistų (logopedo, specialiojo pedagogo) pagalbą gavo 46 vaikai, kuriems ši pagalba buvo reikalinga.
Ugdymo proceso stebėsena – nuolatinė vaikų ugdymo(-si) proceso analizė ir vertinimas siekiant geresnės ugdymo(-si) kokybės. Stebėsenos rezultatai aptarti individualiai su pedagogais ir mokytojų tarybos posėdžiuose.
Inicijavau lopšelio-darželio įsivertinimo procesą: 2019 m. IV k. atliktas lopšelio-darželio fizinės aplinkos kokybės įsivertinimas – nustatytas 4 lygis (vyrauja pasiekimai), suformuoti nauji uždaviniai lauko ir vidaus aplinkų tvarkymui bei turtinimui.
Įgyvendinta 18 vaikų saviraiškos puoselėjimo renginių, organizuotos 8 edukacinės išvykos vaikų sveikatos ir sporto, socialinės, pažinimo kompetencijų plėtojimui.
Tėvai vis aktyviau dalyvauja bendruomenės renginiuose: inicijuotas tėvų savanorių dalyvavimas lopšelio-darželio aplinkos tvarkymo talkose; lopšelio-darželio tarybos nariai padėjo organizuoti lopšelio-darželio 40-mečio renginį; tradicinėje šeimų bei socialinių partnerių sporto ir gerų emocijų šventėje „Gera kartu“ ir bendruomeniškumo akcijoje „Pyragų diena“ dalyvavo net 90 proc. tėvų – tai aukščiausias planuotas rezultatas.
Inicijuotas pedagogų ir vaikų dalyvavimas respublikiniuose kūrybiniuose projektuose: „Žaidimai moko“, „Draugystės pynė“, „Žemei reikia draugų“, „Pasidalinkime draugyste“, „Pirštukais kurtas Kalėdų noras“, „Šv. Kalėdų stebuklo belaukiant“, „Šerkšno paslaptis“. Du ugdytiniai dalyvavo respublikiniame patriotinio eilėraščio deklamavimo konkurse „Aš Lietuvą nešuosi širdyje“.
Lopšelyje-darželyje organizuota tarptautinė ikimokyklinio amžiaus vaikų virtuali kūrybinių darbų paroda „Į pasaulį žiūriu kiek kitaip“ ir respublikinė paroda „Mes visi labai skirtingi“.
Uždavinys 1.2. Tobulinti vadovų ir pedagogų kompetencijas.
Visi pedagogai tobulino savo kompetencijas: vidutinis kvalifikacijos tobulinimo valandų skaičius, tenkantis vienam pedagogui – 26 val. Abu vadovai dalyvauja Lyderių laiko mokymuose.
Pedagogai skatinti dalintis savo profesine patirtimi, siekti aukštesnės kvalifikacinės kategorijos: skaityti 6 pranešimai ir pristatyta metodinė priemonė respublikinėse konferencijose; 1 švietimo pagalbos specialistui suteikta specialiojo pedagogo (logopedo) metodininko kvalifikacinė kategorija.
Uždavinys 1.3. Diegti inovatyvias idėjas ir metodus ugdymo ir ugdymosi procese.
Nuo 2019-09-01 perėjus prie naudojimosi elektroniniu dienynu, įgyvendinama saugi ir efektyvi vidaus informacijos, dokumentų valdymo ir prieinamumo erdvė pedagogams ir tėvams. Elektroniniu dienynu 100 proc. naudojasi pedagogai, 70 proc. – tėvai.
2 tikslas: stiprinti vaikų sveikatą sudarant sveikas ir saugias ugdymo(-si) sąlygas.
Uždavinys 2.1. Įgyvendinti vaikų sveikatos stiprinimo priemones.
Maksimaliu lauktu rezultatu įgyvendintos lopšelio-darželio programos „Sveika gyvensena nuo mažens“ priemonės. 100 proc. vaikų dalyvavo suplanuotuose renginiuose, įgijo pagrindinių sveikos gyvensenos įgūdžių.
Tęsiamas ES remiamų programų „Pienas vaikams“ ir „Vaisiai vaikams“ įgyvendinimas.
Uždavinys 2.2. Įgyvendinti vaikų saugumo užtikrinimo priemones.
Priemonė įgyvendinta 100 proc. Lopšelis-darželis aptvertas ne žemesne kaip 1,5 m aukščio tvora. Užtikrintas vaikų ir teritorijos saugumas, sutvarkyta aplinka.
3 tikslas: turtinti ir tobulinti Lopšelio-darželio materialią bazę.
Tikslas įgyvendintas 100 proc. Pagal vaikų amžių ir poreikius grupės aprūpintos šiuolaikinėmis ugdymo(-si) priemonėmis, žaislais, spaudiniais. Visų pedagogų ir administracijos darbo vietos kompiuterizuotos.
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖS-FINANSINĖS VEIKLOS REZULTATAI
Pritraukta lėšų (parama, projekto lėšos):
Eil. Nr. |
Lėšų šaltiniai |
Lėšos, Eur |
1. |
2 % parama |
1924 Eur |
2. |
Respublikinis projektas „Mes rūšiuojam“. |
108,67 Eur |
3. |
Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšos projekto „Pakruojo vaikų lopšelio-darželio „Vyturėlis“ bendruomenės iniciatyvos užtikrinant saugią, sveiką lopšelio-darželio lauko aplinką ir joje aktyviai veikiantį laimingą vaiką“ įgyvendinimui. |
15000 Eur |
4. |
Pakruojo rajono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos programos „Gamta – mūsų namai“ įgyvendinimui |
1200 Eur |
Kreditoriniai įsiskolinimai (2019-12-31) – 6928 Eur, iš jų:
• komunalinės paslaugos – 3860 Eur;
• vaikų maitinimo organizavimas – 1400 Eur (įsiskolinimas padengtas 2020 m. sausio mėn., tėvams sumokėjus vaikų išlaikymo lopšelyje-darželyje mokestį už gruodžio mėn.);
• darbo užmokestis – 1668 Eur (įsiskolinimas susidarė dėl darbuotojų pavadavimo vasaros darbo metu).
Informacija apie lėšų naudojimą-analizė: lėšų administravimas ir valdymas vyko pagal paskirtį.
Išlaidų pavadinimas |
2019 m. pradžioje patvirtinta sąmata |
2019 m. pabaigoje gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
Pastabos |
|
|||||||||||||
BL
|
ML lėšos |
Spec. lėšos (E) |
BL |
ML lėšos |
Spec. lėšos (E) |
BL
|
ML lėšos |
Spec. lėšos (E) |
|
|
||||||||
Darbo užmok. |
266200 |
183393 |
|
296600 |
178793 |
|
296600 |
178793 |
|
|
|
|||||||
Soc. draudimo įmokos |
10100
|
2700
|
|
10600 |
2600
|
|
10600
|
2593
|
|
|
|
|||||||
Darbdavio soc. parama (2 d. - biuletenis) |
700
|
500
|
|
13100 |
300
|
|
13100
|
300
|
|
|
|
|||||||
Komunalinės paslaugos |
23000
|
|
|
25700 |
|
|
25700
|
|
|
|
|
|||||||
Ryšių paslaugos (internetas, tel.) |
1000
|
|
|
1200 |
|
|
1200
|
|
|
|
|
|||||||
Informacinės technologijos
|
1200
|
800
|
|
200 |
900
|
|
200
|
914
|
|
|
|
|||||||
Kitos prekės ir paslaugos (dezinfa, banko paslaugos, inventorius, kt. prekės, remontas)
|
11000
|
3806
|
5500
|
9400 |
4106
|
5226
|
9400
|
4144
|
5226
|
E (anklodės, pagalvės –1320 Eur; ventiliatoriai vaikų gr. – 255 Eur; higienos priemonės – 1800 Eur). ML (ugd. priemonės, spaudiniai - 2400 Eur). BL (nulakuo- tos 7 ugdymo gr. ir salės grindys – 7000 Eur). |
|
|||||||
Aprangos ir patalynės įsigijimas |
|
|
2200
|
|
|
2102
|
|
|
2102
|
E (antklodės, pagalvės, rankšluosčiai – 1000 Eur). |
|
|||||||
Kvalifikacija |
|
1100 |
|
|
900 |
|
|
854 |
|
|
|
|||||||
Mityba |
8300 |
|
32300 |
7600 |
|
35800 |
7600 |
|
35800 |
|
|
1500 |
2700 |
1381 |
888 |
3370 |
1386 |
888 |
Medikamentų, med. paslaugų įsigijimo išlaidos |
|
|
|
200 |
|
|
200
|
|
|
Vaistinėlės, darbuotojų sveikatos profilaktinis patikrinimas. |
|
|
2800 |
|
|
2848 |
|
|
Iš viso:
|
321500
|
192299
|
40000
|
364600 |
187599
|
43128
|
364600
|
187599
|
43128
|
|
IV SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
Lopšelyje-darželyje vykdytos patikros:
• Lietuvos HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ vykdymas. Trūkumai pašalinti;
• Maisto produktų sauga, kokybė ir higiena. Trūkumai pašalinti;
• Žaidimų aikštelė: nustatyti aikštelės betonavimo netikslumai. Trūkumai bus pašalinti 2020 m. II ketvirtyje).
• Lopšelio-darželio pastato techninė priežiūra. Rekomenduota atlikti pastato būklės įvertinimą (suplanuota atlikti 2020 m. I ketvirtyje).
V SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
Aktualiausia problema – sutvarkyti nesaugų, duobėtą lopšelio-darželio kiemą. Problemos sprendimui bus rengiamas projektas, ieškoma rėmėjų.
Atsižvelgdama į lopšelio-darželio bendruomenės poreikius, bus inicijuojama kurti naujas lopšelio-darželio lauko ir vidaus erdves. Šiam tikslui planuojama pasitelkti darbo grupes, savanorius (tėvus, globėjus): bus rengiami projektai, organizuojamos bendruomenės talkos. Pagerės lopšelio-darželio įvaizdis, prestižas.
________________________________________