isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO R. PAŠVITINIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS                          direktoriaus 2018 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. T-54

Pakruojis

          

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba                      n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinės mokyklos direktoriaus 2018 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Saulius Gegieckas                                                                                     

 

 

 

 


                                                                                       PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

                                                                                       2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-54

                                          

 

PAKRUOJO R. PAŠVITINIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS 

2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ

 

              Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinė mokykla (toliau - Mokykla) 2018 m. vykdė ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas.

              Mokyklai   2018 m. vadovavo direktorė  Ilona Meiliūnienė, III vadybinė kategorija, bendras pedagoginis darbo stažas – 34 metai, vadybinis – 31 metai. Jūratė Aleknavičiūtė – pavaduotoja ugdymui. Vadybinės kategorijos neturi, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, bendras pedagoginis darbo stažas 31 m., vadybinis stažas – 4 m.

 

              DARBUOTOJAI

Eil. Nr.

Darbuotojai

2018-01-01

2018-12-31

skaičius

etatas

skaičius

etatas

1

Bendras darbuotojų skaičius

40

23,35

37

34,84

1.1

Darbuotojai, finansuojami iš Mokinio krepšelio lėšų:

 

 

 

 

 

direktorius

1

1

1

1

 

 

direktoriaus pavaduotojas ugdymui

1

1

 

0,5

 

socialinis pedagogas

-

0,5

-

0,5

 

psichologas

-

-

-

-

 

specialusis pedagogas / logopedas

1

0,5/0,5

1

0,5/0,5

 

mokytojas padėjėjas

1

0,5

-

0,5

 

bibliotekininkas

-

0,5

-

0,5

 

ikimokyklinio ugdymo pedagogas

2

1,6

2

1,6

 

Auklėtojo padėjėjas ikimokyklinėje grupėje

1

1

1

1

1.2.

Mokytojai:

16

 

16

10,34

 

su aukštuoju išsilavinimu

16

 

16

10,34

 

su aukštesniuoju išsilavinimu

-

 

-

 

 

dirba pagrindinėse pareigose

13

 

13

 

 

dirba antraeilėse pareigose

3

 

3

 

 

turi mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją

4

 

4

 

 

turi vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją

10

 

10

 

1.3

Savivaldybės finansuojami etatai:

 

 

 

 

 

direktoriaus pavaduotojas ūkiui

1

1

1

1

 

sekretorius

1

1

1

1

 

kompiuterininkas

-

0,5

-

0,5

 

vairuotojas

2

1,75

2

1,75

 

vyr. virėjas

1

1

1

1

 

virėjas

2

1,75

2

1,75

 

virtuvės darbininkas

-

0,5

-

0,5

 

darbininkas

2

1,75

1

1

 

valytojas

5

4,25

5

4,25

 

kiemsargis

-

1

 

0,65

 

sargas

-

1,5

-

1,5

 

kūrikas

3

3

3

3

 

 

                             MOKINIAI

Mokinių skaičius

 

Vaikai,

mokiniai 2018-01-01

 

Vaikai,

mokiniai 2018-09-01

Mokiniai 2018

2018-12-31

Iš viso

Ugdomi

priešm. ugd.gr.

Mokosi   1-4 kl.

Mokosi 5-10

klasėse

Ugdomi ikimok. ugd. gr.

Klasių

kompl

sk.

sk.

proc.

sk.

proc.

 

sk.

proc.

sk.

proc.

sk.

proc

sk.

proc.

 

Iš viso:

115

100

112

100

112

6

100

29

100

60

100

17

15

10

Gauna nemokamą maitinimą

55

48

55

48

56

2

33

19

65

35

58

-

-

-

Gyvena soc. rizikos šeimose

15

13

10

9

9

-

-

1

10

6

10

1

1

-

Atvyksta maršrutiniu autobusu

40

36

46

41

46

-

-

10

30

36

60

-

-

-

Atvyksta mokykliniu autobusu

52

46

38

34

47

5

85

16

55

17

28

9

8

-

Spec. poreikių mokiniai, iš jų:

turintys SUP

 

22

19,6

22

18

22

-

-

7

24

15

25

-

-

-

Turintys kalbėjimo sutrikimų

25

22

23

19

23

 

3

50

13

45

7

12

-

-

-

 

 

MOKYKLOS PATALPOS

 

Adresas

Plotas (kv. m)

Pastabos

  1. Vainausko g.10, Pašvitinys

2561

1-10 klasių mokiniai, sporto salė, biblioteka - skaitykla, kabinetai

Joniškio  g. 7, Pašvitinys

518,61

Ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo grupės, valgykla, virtuvė

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANO IR METINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS

 

              Mokykla savo veiklą planuoja rengdama 3-ų metų strateginį planą, metinį veiklos planą. Ugdymo procesą įgyvendina pagal ugdymo planą vieniems mokslo metams, mokytojai kasmet rengia mokomųjų dalykų ilgalaikius planus, neformalaus švietimo, specialaus ugdymo, socialinės veiklos   planus, projektus ir kt. Kasdieninė mokyklos veikla vyksta pagal pamokų ir neformalaus švietimo tvarkaraščius. Į planavimą įtraukiama mokyklos bendruomenė: mokytojai, mokiniai, tėvai.

Vienas iš Pašvitinio pagrindinės mokyklos strateginio plano 2017-2019 metams tikslų yra kokybiškų ugdymo paslaugų teikimas. Jam pasiekti buvo išsikelti uždaviniai. Įgyvendindami uždavinį -  užtikrinti kokybiško ir šiuolaikiško ugdymo teikimą, siekėme tobulinti ugdymo procesą klasėje, t. y. kokybiško ugdymo ir mokinių pažangos. Tuo tikslu mokytojai kėlė kvalifikaciją vidutiniškai dvi dienas per mokslo metus, dalinosi savo įgyta patirtimi ir pritaikė ją darbui su mokiniais. Dirbdami kartu metodinėse grupėse ieškojo tinkamiausių būdų, užduočių, metodų mokinių motyvacijai ir aktyvumui palaikyti. Čia mums padėjo dalyvavimas ES projekte Nr.09.2.1-ESFA-K-728-01-0084 „Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo rajono Linkuvos, Žeimelio gimnazijose bei Lygumų ir Pašvitinio pagrindinėse mokyklose“.  Mokykla buvo aprūpinta planšetiniais kompiuteriais, išmaniąja lenta, belaide interneto prieiga bei kitomis techninėmis priemonėmis, organizuojami intensyvūs  mokymai pedagoginei bendruomenei apie IT panaudojimą individualiai mokinių pažangai gerinti. Iš projekto lėšų apmokama už 5 papildomas matematikos pamokas 7 ir 9  klasėse. Tikimės geresnių matematikos rezultatų pasibaigus projektui.  Ugdymas pagal individualius mokinio poreikius mažina socialinę atskirtį ypač kaimo mokyklų mokiniams, kur sudėtinga socialinė, ekonominė ir kultūrinė padėtis, teikia viltį, kad turintys specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai neliks anapus daugelio socialinių procesų. Teikėme pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams, kurių mokykloje mokosi 20 proc. nuo visų besimokančiųjų skaičiaus.

              Vykdėme, analizavome ir aptarėme su mokiniais, tėvais, mokytojais, Švietimo skyriumi nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo 2018 m. rezultatus, kurie  mokyklai yra pakankamai palankūs. 4 ir 8 klasės rezultatai yra aukštesni už šalies rezultatus. Pašvitinio pagrindinės mokyklos mokiniams gerai sekasi gamtos ir socialiniai mokslai, sunkiau – rašymas, skaitymas ir matematika. Geresni nei  šalies mokinių savijautos, mokyklos kultūros, mokėjimo mokytis rodikliai.

              Įgyvendindami uždavinį – efektyvinti ugdomosios veiklos formų tinkamumą – siekėme, kad kiekviena klasė per mokslo metus dalyvautų nors viename edukaciniame užsiėmime. Čia pasinaudojome NVŠ programų teikiamomis galimybėmis. Nuo 2015 m. spalio 1 d. iki šios dienos, kartą per savaitę, Pašvitinio pagrindinės mokyklos mokiniai dalyvauja Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro NVŠ programoje ,,Mokinių ugdymas karjerai“. Mokiniai dalyvavo edukacinėse programose, kurių mokykla neįstengtų įpirkti. Mokykla daug prisidėjo sudarant sąlygas mokiniams dalyvauti šioje veikloje:  priderino pamokų tvarkaraščius, vežiojo savo transportu, skyrė lydintį mokytoją ir t. t.

              Kitas veiklos plano uždavinys - kurti  saugią mokymosi aplinką. Mokykloje vykdoma žalingų įpročių ir patyčių prevencija integruojant į dalykų pamokas ir popamokines veiklas. Tęsiame 2017 m. pradėtą ir šiuo metu įgyvendinamą prevencinę programą „Antrasis žingsnis“. Tai socialinius-emocinius įgūdžius ugdanti bei stiprinanti programa. Jos esmė - mažinti agresyvų vaikų elgesį, išmokyti vaikus susitvarkyti su savo jausmais, atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo 2018 duomenimis patyčių problema mokykloje yra. 2018 m. gegužės mėn. tapome prevencinės programos „Įveikiame kartu“ dalyviu 2018-2019 mokslo metais. Programos metu mokiniai mokysis atpažinti, išvengti ir įveikti žalingus įpročius. Sėkmingai veikia pagalbos vaikui specialistų komanda, Gerovės komisija. Siekiant mokinių saugumo organizuojamas mokytojų budėjimas pertraukų metu. Iš 2 proc. gyventojų pajamų paramos lėšų įsigijome vaizdo stebėjimo kamerų vidaus saugumui ir geresniam mikroklimatui užtikrinti. Pakruojo visuomenės sveikatos biuras 2018 m. atliko mokykloje narkotinių ir psichotropinių medžiagų pėdsakų paieškos testą, narkotikų pėdsakų nerasta.

              Kiekvienais metais mūsų įstaigoje atliekamas vidaus įsivertinimas. Įsivertindami veiklą naudojomės IQES online.lt instrumentais, taikėme „Konsultavimo poromis“, „Focus“, interviu metodus. 2018 m. buvo įsivertintos pasirinktos tyrimo sritis „Vertinimas ugdymui”, rodiklis  „Vertinimo kriterijų įvairovė”. Rodiklis įsivertintas 2 lygiu. Dalis mokytojų pamokos pradžioje nepakankami išsamiai nusako, kokiais kriterijais remiantis ir už ką mokiniai bus vertinami pamokoje. Antras įsivertintas rodiklis „Mokinių įsivertinimas. Dialogas vertinant”- įvertintas 3 lygiu. Įsivertinimo išvadas darbo grupė pateikė mokytojų tarybos posėdyje Nr. 6, 2018 06 21. Buvo priimtas sprendimas remtis šiomis išvadomis planuojant 2018–2019 m. m. veiklas.  Vykdėme tėvų, globėjų apklausą NMVA 2018. Aukščiausia verte tėvai / globėjai įvertino teiginius: „Mokykloje mokytojai mokinius moko bendradarbiauti, padėti vienas kitam”, „Mokytojai padeda mokiniams suprasti mokymosi svarbą gyvenime”. Žemiausia verte įvertinti teiginiai parodo, kad tėvai neigiamai vertina dalykų integraciją. Įsivertinimo ir pasitikrinimo įrankių turime ir vykdome pakankamai.

              Mokykla buvo atrinkta dalyvauti pagrindiniame OECD PISA 2018 tyrime.  Mokiniai atliko šio tarptautinio penkiolikmečių tyrimo testus iš šių sričių: skaitymo, gamtos mokslų, matematikos, finansinio raštingumo ir globaliųjų kompetencijų, atsakė į klausimus apie mokymo(si) nuostatas ir asmeninius išsilavinimo prioritetus, finansinę patirtį, naudojimąsi informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT).  Tai, kad mokykla buvo penktą kartą atrinkta dalyvauti šiame tyrime, rodo, kad esame pareigingi ir patikimi partneriai. Remiantis šio tyrimo ataskaitomis  buvo kuriamas ES projektas NR. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0084, kuriame dabar dalyvaujame.    Kiekvienais metais mokykla parengia renginių planą, kuriame 2018 m. suplanuotos 33 popamokinės veiklos. Jų metu mokiniai ugdosi kūrybiškumo, saviraiškos, jausmų valdymo, pozityvaus bendravimo ir kt. kompetencijas. Mokyklos gyvenimą galima stebėti feisbuko paskyroje.

              Mokykla bendradarbiauja su Pašvitinio kaimo bendruomene rengdami bendrus projektus. Bendruomenės vardu parengėme ir pateikėme paraišką Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vaikų dienos centrų projektų finansavimo 2018 metais atrankos konkursui. Vieninteliai šalyje surinkome maksimalų balų skaičių, gavome visa norimą finansavimą ir nuo gruodžio 1 d. Pašvitinio pagrindinėje mokykloje atsidarė Dienos centras, kur 1-5 klasių mokiniai yra pamaitinami, ruošia namų darbus, užsiima kita veikla. Iš ministerijos skirtų lėšų nupirkome baldus poilsiui ir darbui, knygų, lavinančių žaidimų, priemonių kūrybiškai veiklai. Šiuo metu pateikėme paraišką dienos centro veiklai tęsti 2019 metams.

             

III SKYRIUS

VADOVO VEIKLA ĮGYVENDINANT ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLUS

 

              2018 metai mokyklos vadovui buvo pilni iššūkių. Darbo kodekso pasikeitimai, asmens duomenų apsaugos, etatinio darbo apmokėjimo įvedimas. Darbas su dokumentais pareikalavo ne tik žinių, bet ir naujų kompetencijų. Reikėjo ir teisinių ir ekonomisto / buhalterio gebėjimų. Du kartus per metus teko perrašinėti darbuotojų pareiginius aprašus, darbo sutartis, kurti darbo apmokėjimo tvarkas. Veiklos, suplanuotos veiklos vertinimo išvadose, įgyvendintos: įgyvendintas etatinis mokytojų darbo apmokėjimo modelis,  paskirstyti etatai, atlikti darbo sutarčių pakeitimai, parengta reikiama dokumentacija. Mokykla turi 11,8 etato. Nėra nė vieno mokytojo, turinčio visą etatą. Mokytojų atlyginimai dėl šios reformos vidutiniškai padidėjo 30–40 eurų.

              Parengti mokytojų pareigybių aprašymai, darbo sutarčių pakeitimai, papildymai ir kiti su šia veikla susiję dokumentai. Vykdomas ES projekto NR. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0084 kontrolė ir priežiūra, mokytojams sudarytos sąlygos dalyvauti kvalifikacijos kėlimo seminaruose, mokytis dirbti su naujausiomis technologijomis. Sudarytos sąlygos išvykti matematikos mokytojui į bendrus renginius su projekto partnerių matematikos mokytojais. Mokiniams  skiriamos papildomos valandos matematikos moduliams, konsultacijoms ir namų ruošai su padedančiu mokytoju mokykloje.

              Susipažinta su duomenų apsaugos reglamento reikalavimais (dalyvauta mokymuose „Asmens duomenų apsauga įmonėse ir įstaigose įsigaliojus ES Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui“). Įsivertinome, kokius asmens duomenis tvarkome. Mokyklos bendruomenė supažindinta su reikalavimais. Skirti duomenų tvarkytojai. Pasirašyti visų darbuotojų ir tėvų sutikimai dėl vaikų  asmens duomenų naudojimo mokyklos veikloje. Parengtas darbuotojų asmens duomenų tvarkymo tvarkos aprašas.

              Didelis dėmesys skiriamas bendruomeninių projektų paraiškų teikimui bei įgyvendinimui. Šiais projektais siekiama sutelkti mokyklos ir kaimo bendruomenę vietos socialiniams, prevenciniams klausimams spręsti, rekreacinėms, edukacinėms aplinkoms kurti, kartų bendradarbiavimui, savanorystei skatinti. Inicijuotas projekto-paraiškos teikimas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl projekto dienos centrams steigti.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS ŪKINĖ VEIKLA

 

              Pakruojo r. Pašvitinio pagrindiniai mokyklai 2018 metams buvo patvirtinta 429 100 Eur išlaidų sąmata, kurią sudarė:

 

Išlaidų pavadinimas

Patvirtinta sąmata

Gautas finansavimas

Panaudotas finansavimas

Savivaldybės biudžeto lėšos

MK lėšos

Tėvų įnašai

Savivaldybės biudžeto lėšos

MK lėšos

Tėvų įnašai

Savivaldybės biudžeto lėšos

MK lėšos

Tėvų įnašai

Darbo užmokestis

105900

174200

 

105900

174200

 

105900

174200

 

Soc. draudimo įmokos

33400

53000

 

33400

53000

 

33400

53000

 

Mityba

200

 

2600

200

 

2505

144

 

2505

Ryšių paslaugos

300

400

 

300

400

 

300

400

 

Transporto išlaikymo

23300

 

 

23300

 

 

23300

 

 

Informacinių technologijų prekės ir paslaugos

 

300

 

 

300

 

 

300

 

Komunalinės paslaugos

15400

 

 

15400

 

 

15400

 

 

Kvalifikacijos kėlimo

 

500

 

 

500

 

 

500

 

Kitos prekės ir paslaugos

7600

2700

400

7600

2700

247

7456

2700

247

Darbdavių  socialinė parama

500

600

 

500

600

 

456

600

 

Mokinių pavėžėjimas

7800

 

 

7800

 

 

7800

 

 

 

Iš viso:

194400

231700

3000

194400

231700

2752

194156

231700

2752

 

V SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS

 

              2018 m. mokykloje patikrinimą atliko Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyriaus specialistė ir nustačiusi trūkumus nurodė: įrengti langų ribotuvus, ikimokyklinio ugdymo grupėje aštrias briaunas turinčius šildymo prietaisus apsaugoti grotelėmis, prie sporto salės esančiuose dušuose ir tualetuose esančiuose praustuvuose spręsti karšto vandens problemas nepriklausomai nuo kūrenimo sezono.

              Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba atliko planinį patikrinimą mokyklos valgykloje. Nustatyti trūkumai: reikalinga naudojamų ir buitinių patalpų renovacija, padidinti apšvietimą sandėliavimo patalpoje, netinkamai džiovinamas smulkus inventorius. Rasti trūkumai šalinami arba pašalinti.

              Pakruojo r. savivaldybes visuomenes sveikatos biuras atliko narkotinių ir psichotropinių medžiagų tyrimą (aplinkos testai). Ugdymo įstaigos aplinkoje narkotinių ir psichotropinių medžiagų likučių (pėdsakų) nerasta.

 

VI SKYRIUS

 PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI

 

              Mokykloje kuriama jauki, patraukli aplinka su įgyvendintomis mokinių idėjomis, demonstruojamu mokymosi procesu ir jau baigtais mokinių darbais, tinkama įvairiems šiuolaikinio mokymosi būdams bei jo organizavimo formoms. Individualizuojamas, integruojamas ugdymo turinys, fiksuojama kiekvieno mokinio individuali pažanga, sudaromos galimybės kiekvienam mokiniui įgyti mokymuisi būtinas kompetencijas. Siekiame mokinių saviraiškos dalyvaujant mokyklos gyvenime, nes dalyvavimas mokyklos gyvenime yra toks pat svarbus asmenybės augimui, kaip ir formalusis ugdymas.

Teikiame paslaugas, skirtas geresniam vietos bendruomenės poreikių tenkinimui: veikia ikimokyklinio ugdymo (10,5 val.) bei priešmokyklinio ugdymo (4 val.) grupės, įgyvendiname bendruomeninius projektus, bendradarbiaujame su neformalųjį vaikų švietimą teikiančiais programų vykdytojais, taip sudarydami sąlygas geresniam vaikų užimtumui, socializacijai ir gebėjimų plėtotei bei didindami mokyklos patrauklumą bendruomenėje. Kartu su vietos bendruomene sprendžiame gyvenvietės švietimo ir kultūros reikmėms skirtus infrastruktūros klausimus. Mokykla tokiame miestelyje kaip Pašvitinys tikrąja žodžio prasme yra kultūros  židinys. Mokyklos ateitis priklauso nuo valstybės politikos mokyklų klausimu. Jei politika bus tokia kaip šiandien, tai Pašvitinio mokyklos laukia optimizacijos procesai, nes mokinių mažėja.

Mokyklos problemos sąlygotos vidaus ir išorės faktorių: nepakankamas dalies tėvų dėmesys vaikų mokymuisi, drausmei ir lankomumui; žema dalies mokinių mokymosi motyvacija ir dėl to kylančios elgesio ir drausmės problemos. Daugėja vaikų su diagnoze „prieštaraujantis nepaklusnumas“, o šių problemų nebėra kam spręsti, nes su etatiniu darbo apmokėjimu mažėja pagalbos vaikui specialistų ir pavaduotojo etatai, etatai žmonių, kurie su tokiais vaikais ir dirbo.

Vienas iš svarbiausių 2019 m uždavinių -  rasti lėšų ikimokyklinės ugdymo grupės žaidimo aikštelės įrengimui. Veiklos prioritetai: siekti aukštesnių kiekvieno dalyko pažangos rezultatų, baigti vykdyti ES projektą, skatinti bendruomenės lyderystę, orientuotą į ugdymo pokyčius, asmeninį ir profesinį tobulėjimą.

_________________________