r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS 2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR 2019 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 30 d.  Nr. T-77

Naujoji Akmenė

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 5 dalimi, Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. T-263 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 130 punktu, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a: 

1.    Pritarti viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos 2019 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2.    Patvirtinti viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos 2019 m. finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

          Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Mitrofanovas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRITARTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos                                                               2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-77

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS

2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

VADOVO ŽODIS

 

Įstaiga įregistruota 1997-10-13 siekiant organizuoti ir teikti kvalifikuotas asmens sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas įstaigoje prisirašiusiems gyventojams. Įstaigos veiklos tikslas gerinti aptarnaujamų teritorijų gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą, kokybiškai teikti pirminės sveikatos priežiūros, pirmines odontologijos ir slaugos paslaugas.

VšĮ Ventos ambulatorijoje 2019-12-31 buvo prisirašę 2955 gyventojų, lyginant su 2018 m. sumažėjo 1,9%, iš jų kaimo gyventojai 884 (29,9%), vaikai iki 1 m. – 13 (0,4%), vaikai nuo 1-7 m. – 167 (5,7%), 8-17 m. – 288 (9,7%), nuo 18-49 m. – 1014 (34,3%) lyginant su 2018 m. sumažėjo 2,7%, 50-65 m. – 756 (25,6%), lyginant su 2018 m. sumažėjo 2,2% ir nuo 65 m. – 717 (24,3%), lyginant su 2018 m. padidėjo net 2,9%. Palyginus su 2018 m., prisirašiusiųjų skaičius sumažėjo 57 gyventojais.

Įstaiga teikia BPG, odontologo, bendrosios praktikos slaugytojų paslaugas. Ambulatorijoje dirba 2 šeimos gydytojai, gydytojas odontologas, odontologo padėjėja, bendrosios praktikos slaugytoja – vyr. slaugos administratorė, akušerė, 2 bendrosios praktikos slaugytojos, vyr. buhalterė, vairuotojas – sveikatos statistikas ir valytoja. Iš viso 11 darbuotojų.

Įstaiga per 2019 metus investicinių projektų neįgyvendino.

Siekiant sėkmingo gydymo kokybės valdymo įstaigoje pagrindiniai uždaviniai – atsižvelgti į personalo poreikius, sugebėti pripažinti kiekvieno darbuotojo atliktą darbą bei paskatinti dirbti geriau. Tik darbuotojų dėka kokybiškas gydymo paslaugų teikimas, geranoriškumas bei dėmesys kiekvienam pacientui per 2019 m. įstaigai padėjo pasiekti gerų rezultatų.

Už 2019 m. I pusmečio gerus darbo rezultatus buvo išmokėtos vienkartinės piniginės išmokos iki 40 proc. Šv. Kalėdų proga visiems darbuotojams buvo skirta 1-os pagrindinės algos dydžio vienkartinė piniginė išmoka, už darbų intensyvumą, paslaugumą, vykdomas prevencines programas bei teigiamą įstaigos rezultatą.

Ambulatorijoje vykdoma išankstinė pacientų registracija internetu, besiregistruojantys registratūroje taip pat suvedami į elektroninę sistemą, gauna priminimus trumposiomis žinutėmis. Rašome elektroninius receptus, siuntimus, pažymas.

Kad užtikrinti veiklos stabilumą ir siekiant sumažinant veiklos išlaidas stengiamės lėšas naudoti kiek įmanoma racionaliau. Iš sutaupytų lėšų gruodžio mėnesį  nusipirkome autoklavą (4099,48 Eur), spausdintuvą (193,60 Eur) ir užlydymo aparatą (484,0 Eur). Viskas skirta odontologinio kabineto pagerinimui.

Raštiškų nusiskundimų ar skundų dėl įstaigos veiklos ar personalo darbo nebuvo nei vieno. Taip pat nefiksuota ir korupcijos atvejų.

        VšĮ Ventos ambulatorija 2019 m. baigė pelningai. Įstaigos einamųjų metų perviršis 3171,47 Eur pelnas.

II SKYRIUS

 ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAS IR POBŪDIS

 

Įstaigos veiklos tikslas: gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, kokybiškai teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

Įstaigos veiklos uždaviniai: organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas gyventojams. Šios paslaugos teikiamos įstaigoje, pacientų namuose, darbovietėse ir kt.

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

 

TIKSLAS

 

UŽDAVINIAI

ĮVYKDYMAS

1.

Kelti asmens sveikatos priežiūros centro teikiamų paslaugų kokybę

1.1.

Užtikrinti asmens sveikatos priežiūros centro teikiamų paslaugų efektyvumą

Taip

1.2.

Vykdyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir pacientų saugos atitikties, nustatytiems reikalavimams, vykdymą

 

Taip

1.3.

Užtikrinti asmens sveikatos priežiūros prieinamumą ir savalaikiškumą

Taip

1.4.

Kelti asmens sveikatos centro priežiūros specialistų ir darbuotojų kvalifikaciją

 

Taip

2.

Gerinti Įstaigos infrastruktūrą ir įvaizdį

2.1.

Rekonstruoti ir pritaikyti neįgaliesiems gydymo įstaigos pastatą

Taip

 

 

2.2.

Gerinti įstaigos įvaizdį

Taip

3.

Modernizuoti gydymo įstaigą

3.1.

Optimizuoti įstaigos kompiuterinį tinklą, diegti naujas programas

Taip

 

įstaigOS pasiektos veiklos rezultatų vertinimo rodiklių reikšmės IR JŲ PASIEKIMAS 2019 metais

 

Eil. Nr.

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai (toliau – rodiklis)

Pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios LNSS viešosios įstaigos (išskyrus nurodytas šios lentelės 3–5 skiltyse)

Pasiektas rodiklis

Siektina reikšmė

Pasiekta reikšmė

1

2

3

4

I

Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

1.

Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

Būti nenuostolingai

 

 

3171,47 grynasis perviršis

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama pagal formulę: Pajamos–sąnaudos

2.

Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis                   

 

Panaudoti darbo užmokesčio fondui didinti gautas tikslines lėšas sveikatos priežiūros specialistų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, darbo užmokesčiui kelti

Atlyginimai lyginant su 2018 m. didėjo: gydytojams – 31,9 proc.

Slaugytojoms – 17,2 proc.,

Darbo užmokesčio normatyvas 80,8 proc., planuotas iki 89 proc.

3.

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis            

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 7,2 proc.

12 proc. 

4.

Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

Įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,10

 

0,01

 

II

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

5.

Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numaty-tos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveika-tos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

Suteiktas Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas

 

 

Kandidatas į skaidrios įstaigos vardą

6.

Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas):           

ASPĮ IS įdiegtas vaistų suderinamumo tikrinimo funkcionalumas.

 

 

 

Integruota

 

7.

Absoliutaus likvidumo rodiklis

Nuo 0,5 iki 1

 0,72

8.

Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

Ne mažiau kaip 1

-

9.

Vaistų, kurie įsigyti per VšĮ Centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – VšĮ CPO LT) elektroninį katalogą, vertės dalis nuo bendros vaistų, kuriuos galima įsigyti per VšĮ CPO LT elektroninį katalogą, vertės

Ne mažiau kaip 80 proc.

Įstaiga neatliko vaistų pirkimų per CPO vadovaudamasi Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo (2017-06-28 Nr. 1S-97) 11 punktu kur rašoma: „Šiame punkte numatytos pareigos įsigyti prekių, paslaugų ir darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos arba per ją gali būti nesilaikoma, kai atliekant neskelbiamą apklausą numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be PVM). Įstaiga nevykdo didelio kiekio vaistų pirkimo, nes nėra tokio poreikio.

 

III SKYRIUS

VEIKLOS REZULTATŲ VERTINIMO KRITERIJŲ PLANUOTŲ REIKŠMIŲ IR ATASKAITINIO LAIKOTARPIO VERTINIMO KRITERIJŲ REZULTATŲ LYGINAMOJI ANALIZĖ

 

SUTEIKTOS PASLAUGOS

 

Apsilankymai

 

2019 m.

 (2018)

Apsilankymai ambulatorijoje

2019 metai (2018)

Apsilankymai namuose

2019 metai (2018)

Mokami apsilankymai

2019 metai (2018)

Iš viso

Iš jų profilaktiniai

Iš jų dėl ligos

Iš viso

Iš jų dėl ligos

Iš viso

Iš jų profilaktiniai

 

BPG

12633

(12983)

11198

(11347)

2200

(1657)

8922

 (9633)

1292

(1432)

1289

(1425)

143

(204)

136

(196)

 

BPG Odontologas

2393

 (2435)

2391

(2433)

977

 (999)

1410

 (1433)

2

 (2)

2

(-)

-

-

-

-

 

Viso

22513

 (16927)

19538

(13780)

7637

 (2656)

11621 (11066)

2832

 (1434)

2819

 (1425)

143

 (204)

136

(196)

 

 

                               

2019 metai

2018 metai

Gimė kūdikių

13

18

Stebėta nėščiųjų

14

17

Išduota mirties liudijimų

7

7

 

2019 metais dauguma kraujo tyrimų buvo atliekama kitose laboratorijose, kadangi buvo imamas tik veninis kraujas.

 

ATLIKTI TYRIMAI

Viso

 

Tyrimo pavadinimas

Bendras kraujo tyrimas

Gliukozė

Bendras šlapimo tyrimas

2019 metai

667

-

24

643

2018 metai

620

-

40

580

 

ATLIKTA EKG

Viso

 

VAIKAMS

SUAUGUSIEMS

Ambulatorijoje

Namuose

Ambulatorijoje

Namuose

2019 metai

408

5

-

403

3

2018 metai

404

7

-

397

4

 

SKIEPIJIMAS NUO SEZONINIO GRIPO

Asmenims, sergantiems lėtinėmis širdies – kraujagyslių, kvėpavimo takų, inkstų ligomis, lėtinėmis ligomis, susijusiomis su imuniniais mechanizmais, piktybiniais navikais (vnt.)

Asmenims, gyvenantiems socialinės globos ir slaugos įstaigose (vnt.)

Viso

Paskiepyta nuo sezoninio gripo

2019 m.

2018 m.

2019 m.

2018 m.

2019 m.

2018 m.

165

202

85

108

250

310

 

TUBERKULINO MĖGINIŲ ATLIKIMAS

Tuberkulino mėginio atlikimas 7 metų vaikams ir rizikos grupių vaikams

2019 m.

2018 m.

24

26

 

 

VALSTYBĖS FINANSUOJAMOS PREVENCINĖS PROGRAMOS

 

Didelis dėmesys skiriamas valstybės finansuojamų prevencinių programų vykdymui. Pacientai raginami rūpintis sveikata. Gaila, kad ne visiems pacientams pavyksta išaiškinti jų naudą ir įtikinti pasinaudoti šia galimybe.

Per 2019 m. vykdytos šios prevencinės programos:

1.    Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

Programa vykdoma nuo 2006 metų. Programa skirta vyrų nuo 50 iki 69 metų amžiaus ir vyrų nuo 45 metų, kurių tėvai ar broliai yra sirgę prostatos vėžiu, susirgimų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus. Šią programą taip pat vykdė visuomeninis judėjimas, buvo atvykęs autobusiukas, kas sumažino mūsų darbo krūvį.

 

Pasitikrino vyrų

Nustatytas vėžys

2017 m.

23

3

2018 m.

36

4

2019 m.

178

6

 

2.    Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio programa

Programa vykdoma nuo 2005 metų. Programa skirta moterų nuo 50 iki 69 metų amžiaus krūties piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus.

 

Pasitikrino moterų

Rasta su iki vėžiniais pakitimais

Rasta su piktybinių navikų požym.

2017 m.

34

4

1

2018 m.

32

4

0

2019 m.

74

15

3

 

3.    Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių programa

Programa vykdoma nuo 2004 metų. Programa skirta moterų nuo 25 iki 59 metų amžiaus gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per trejus metus.

 

Įteikta pranešimų

Pasitikrino moterų

Rasta su iki vėžiniais pakitimais

Rasta su piktybinių navikų požymiais

2017 m.

117

73

2

1

2018 m.

60

39

3

0

2019 m.

111

84

6

2

 

4.    Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių programa

Programa vykdoma nuo 2006 metų. Programa skirta vyrų nuo 40 iki 54 metų ir moterų nuo 50 iki 64 metų širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per metus.

 

Pasitikrino

2017 m.

156

2018 m.

129

2019 m.

317

 

5.    Vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis programa

Programa skirta vaikų nuo 6 iki 14 metų nuolatinių krūminių dantų kramtomųjų paviršių ėduonies prevencijai. Nuo 2015 metais programa buvo pradėta vykdyti.

 

 

Atlikta

2017 m.

116

2018 m.

113

2019 m.

106

 

6.       Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

Programa vykdoma nuo 2012 metų. Programa skirta pacientams nuo 50 iki 74 metų storosios žarnos piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus.

 

Įteikta siuntimų atlikti kolonoskopiją

Rezultatų įvertinimas - neigiamas

Rezultatų įvertinimas - teigiamas

2017 m.

8

123

17

2018 m.

32

92

32

2019 m.

29

351

87

 

IV SKYRIUS

KITA INFORMACIJA

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DALININKAI

VšĮ Ventos ambulatorijos vienintelis dalininkas yra Akmenės rajono savivaldybė, jos kapitalas 1327,04 Eur, kuris metų eigoje nesikeitė.

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS GAUTOS LĖŠOS

 

Gautos lėšos ir jų šaltiniai per 2019 m. finansinius metus:

Įstaiga finansuojama iš Šiaulių TLK, tai  pagrindinės pajamos – 305592,35 Eur, kurios sudaro 92,1 proc. visų pajamų. Gauta pajamų iš kitų asmenų – 26236,35 Eur, tai sudaro pajamos už mokamas medicinines paslaugas (t.sk. laboratorinius tyrimus, profilaktinius patikrinimus, protezavimo ir odontologines paslaugas  ir kt.).Iš viso gauta 331828,70 Eur. Pagrindinės pajamos lyginant su 2018 m. padidėjo 15,0%. Iš kitų šaltinių gauta 2 proc. paramos 442,10 Eur bei nemokami vaistai, vakcinos už 10307,21 Eur.

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS SĄNAUDOS

Sąnaudos

 

 

2019 metai

2018 metai

Eil.Nr.

Pavadinimas

Išlaidos (Eur)

Išlaidos (%)

Išlaidos (Eur)

Išlaidos (%)

1

Darbo užmokesčio ir soc. draudimo

268065,21

78,45

223862,20

76,30

2

Komunalinės paslaugos

5576,71

1,63

5972,08

2,04

3

Vaistų ir medicinos priemonių, inventoriaus

17566,18

5,14

16360,48

5,58

4

Transporto išlaikymas ( degalai, remontas)

662,77

0,19

342,18

0,13

5

Ryšiai

913,32

0,27

842,58

0,29

6

Kitos

12237,0

3,58

11382,75

3,88

7

Nusidėvėjimas

79,77

0,02

113,28

0,04

8

Prietaisų patikra, priežiūra

1586,46

0,46

2145,14

0,73

9

Kvalifikacijos kursai

298,0

0,09

619,00

0,21

10

Tyrimai, protezavimas

34459,44

10,09

27437,97

9,35

11

Vandentiekis

257,79

0,08

264,52

0,09

 

 

 

 

 

 

VISO:

341702,65

100

293418,51

100

 

VADOVAUJAMAS PAREIGAS EINANČIŲ ASMENŲ ATLYGINIMAS PER ATASKAITINIUS METUS*                                                                                                                                                       

                                                                                                                                                       Eur, ct

Eil. Nr.

Pareigų (pareigybės) pavadinimas

Bazinis atlyginimas

Priemo-kos

Priedai

Premi-jos

Kitos išmokos**

Iš viso

1

2

3

4

5

6=1+2+3+4+5

1.

L.e. direktoriaus pareigas

 

         -

11853,02

-

-

11853,02

 

 

 

 

 

 

 

 

* Neatskaičius mokesčių.

Vidutinis darbuotojų atlyginimas per 2019 m. – 1898,62 Eur. Laikinai einančio direktoriaus pareigas vidutinis priedas – 987,75 Eur.

Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-83, 2018 m. balandžio 25 d. patvirtintas išlaidų normatyvas nuo uždirbtų pajamų darbo užmokesčiui su SODRA iki 89%.  2019 m. Ventos ambulatorijos faktinis normatyvas darbo užmokesčiui su SODRA 80,8 %. Taip pat buvo patvirtintas išlaidų normatyvas medikamentams iki 3 %, 2019 m. mūsų įstaigoje buvo 2,1 %.

Metinė finansinė atskaitomybė pateikta vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.

 

VŠĮ VENTOS AMBULATORIJOS FINANSINIS METŲ REZULTATAS

Perviršis (nuostolis)

2019 metai

2018 metai

3171,47

3802,43

 

PINIGŲ LIKUTIS METŲ PABAIGOJE

Sąskaitos

2019 metai

2018 metai

Banko sąskaitoje PSDF lėšos

2071,77

12854,42

Banke specialiosios lėšos

555,92

2737,10

Banke 2 proc. lėšos

522,34

108,24

Papildoma sąskaita (ES buvo naudojama)

-

-

Viso:

3298,01

15940,80

 

MOKĖTINOS IR GAUTINOS SUMOS METŲ PABAIGOJE

 

2019 metai

2018 metai

Šaltinis

Skola įstaigai

Įstaigos skola

Skola įstaigai

Įstaigos skola

Šiaulių TLK

26251,46

-

22144,74

-

Sodra, VMI

 

87,61

 

6610,13

Iš kitų mokėtojų

 

 

7,30

-

Tiekėjams

 

2545,37

 

2590,57

Sukaupti atostoginiai

 

1928,92

 

2412,93

Viso

26251,46

4561,90

22152,04

11613,63

 

 ĮSTAIGOS SĄNAUDOS VALDYMO IŠLAIDOMS

2019 m.  patvirtintas iki 0,15 % įstaigos sąnaudų valdymo išlaidos. Viso sąnaudų valdymo išlaidoms sudarė 0,12% (darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, komunalinės, ryšio paslaugos, transporto išlaikymas bei kvalifikacijos kėlimas), darbo užmokestis ir socialinis draudimas per 2019 m. sudarė 0,11% nuo visų sąnaudų, kitoms valdymo išlaidoms – 0,1%.

 

REIKŠMINGI SANDORIAI

       Per 2019 m. įstaigoje reikšmingų sandorių nebuvo.

 

ATEINANČIŲ FINANSINIŲ METŲ VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR PLANUOJAMI ATLIKTI DARBAI

2020 m. pagrindiniai uždaviniai – sėkmingiau vykdyti prevencines programas, pilnai valdyti e-sveikatos sistemą, įvertinus finansines galimybes – pritaikyti ambulatorijos pastatą neįgaliųjų poreikiams.

         Užtikrinti įstaigos veiklos pelningumą. Racionaliai naudoti finansinius, personalo, technologijų išteklius. Užtikrinti patikimą veiklos apskaitą ir atskaitomybę.

Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas išlieka gerinti aptarnaujamų teritorijų gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą, kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

 Aktyviai vykdyti personalo politiką – ypatingą dėmesį skirti darbuotojų kvalifikacijos kėlimui ir nuolatiniam tobulinimuisi, palaikyti draugišką, gerą, darbingą, pacientui ir darbuotojui palankią atmosferą įstaigoje.

       Dalyvauti ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamuose projektuose,  ieškoti būdų dalyvauti  kitų investicinių projektų finansuojamose projektuose, siekiant atnaujinti įstaigos materialinę bazę, pagerinti pastatų, patalpų būklę, užtikrinti  higienos normų reikalavimų įgyvendinimą, aprūpinti darbuotojus būtinomis darbo priemonėmis, medicinine įranga, kompiuteriais, programine įranga, tuo padidinant pacientų pasitenkinimą teikiamų paslaugų kokybe.

        Tinkamai informuoti pacientus ir kitus Akmenės rajono gyventojus apie teikiamas viešąsias paslaugas pačioje įstaigoje, įstaigos internetinėje svetainėje ir Facebook puslapyje.

        Vykdyti antikorupcines priemones, šalinti prielaidas leidžiančias atsirasti ir plisti korupcijai įstaigoje.

____________________________

 

 

     L. e. direktoriaus pareigas                                                                            Vygandas Gerdauskis

 

 

                                                                                             PATVIRTINTA

        Akmenės rajono savivaldybės   tarybos

        2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr.                                                                           

                                                     

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS

2019    METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

Viešoji įstaiga Ventos ambulatorija pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenės rajono savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

 Įstaiga savo veikloje vadovaujasi LR Konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kt. įstatymais bei teisės aktais, o taip pat įstatais.

Įstaiga yra juridinis asmuo, ne pelno siekianti viešoji įstaiga, turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, firminį ženklą, sąskaitas banke. Įstaigos buveinė yra Ventos g. 28, Venta, Akmenės rajonas. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles atsako savo turtu. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais. Įstaigos veikla neterminuota.

Ventos ambulatorija įregistruota 1997 m. spalio 13 d. Įstaigos identifikavimo numeris 153082892. Banko rekvizitai: A.s. LT77730001002546666, AB Swedbank, b.k. 73000. Vidutinis sąrašinis 2018 metais dirbančiųjų skaičius 12,04 darbuotojo. Metų pabaigoje Ventos ambulatorijoje dirbo 12 darbuotojų: iš jų  2 šeimos gydytojos, gydytojas odontologas, odontologo padėjėja, akušerė, 4 bendrosios praktikos slaugytojos, vyr. buhalterė, vairuotojas-sveikatos statistas ir valytoja.

Įstaiga teikia pirminės sveikatos priežiūros paslaugas vykdo odontologinės sveikatos priežiūros veiklą: pirminę ir specializuotą ambulatorinę odontologinę priežiūrą, dantų protezavimą bei vaikų dantų silantavimą.

Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas – gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą, mažinti jų sergamumą, kokybiškai bei kvalifikuotai teikti  pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.

2019 metais VšĮ Ventos ambulatorija nedalyvavo investiciniuose projektuose.

Įstaiga filialų neturi.

Pagrindinės veiklos pajamas sudaro pajamos už teikiamas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal su Šiaulių teritorine ligonių kasa pasirašytą sutartį, be to dalis pajamų gaunama už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas atskirų fizinių bei juridinių asmenų.

Vadovaujantis 2007 m. birželio 26 dLietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu nuo 2010 metų sausio 1 d. Įstaiga finansinę apskaitą tvarko vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.2019 metų pabaigoje įstaigos turtas sudarė 10638,60 Eur, t.sk. ilgalaikis turtas 4250,54 Eur ir trumpalaikis turtas 6388,06 Eur.

 Per ataskaitinį laikotarpį Dalininkų kapitalo dydis nesikeitė.

VšĮ Ventos ambulatorija 2019 m. baigė pelningai. Įstaigos einamųjų metų perviršis 3171,47 Eur pelnas.

Ataskaitinis laikotarpis nuo 2019-01-01 iki 2019-12-31.

 

II SKYRIUS

APSKAITOS POLITIKA

 

VšĮ Ventos ambulatorijos finansinės ataskaitos parengtos pagal VSAFAS . Sudarant finansines ataskaitas buvo vadovaujamasi veiklos tęstinumo principu ir kitais bendraisiais apskaitos principais, panašioms ūkinėms operacijoms ir įvykiams buvo taikomi vienodi apskaitos metodai.

1.      Įstaigoje buhalterinė apskaita vedama rankiniu būdu.

2.      Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo atliktas apskaitos įverčių keitimas.

3.      Nuo 2015 apskaita tvarkoma ir finansinės ataskaitos sudaromos eurais.

4.      Įstaigoje Ilgalaikis materialusis turtas apskaitomas vadovaujantis 12-o VSAFAS nuostatomis ir Bendraisiais apskaitos principais (toliau BAP). Vadovaujantis 2014 m. gruodžio 31 d. direktorės įsakymu Nr. V-43 minimali ilgalaikio materialaus turto vertė turi būti ne mažesnė nei 500 Eur. Ilgalaikis materialus turtas apskaitoje pripažįstamas įsigijimo verte, o ataskaitose rodomas balansine verte. Ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė – suma, apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas ilgalaikio materialiojo turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą nusidėvėjimo sumą.

Ilgalaikis materialus turtas apskaitomas taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) nusidėvėjimo skaičiavimo metodą, ilgalaikio turto vieneto metinė nusidėvėjimo suma apskaičiuojama pagal formulę.

Ilgalaikio materialaus turto nusidėvėjimo normatyvai patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės direktoriaus  2009 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A-898.

Ilgalaikio materialiojo turto grupių naudingo tarnavimo laikas:

Mašinos ir įrengimai – 7 m.;

Transporto priemonės – 5 m.;

Baldai ir biuro įranga 5 m.;

Kitas ilgalaikis materialus turtas – 7 m.;

Ilgalaikio materialiojo turto apskaitos politika ataskaitiniais metais keista nebuvo.

5.      Įstaiga per ataskaitinį laikotarpį Nematerialaus turto  neturėjo. 

6.      Įstaigoje Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai apskaitomi vadovaujantis 17-o VSAFAS nuostatomis ir BAP. Įstaigoje finansinis turtas skirstomas į ilgalaikį ir trumpalaikį atsižvelgiant į turto realizavimo laikotarpį. Finansiniai įsipareigojimai skirstomi į ilgalaikius ir trumpalaikius įsipareigojimus atsižvelgiant į jų apmokėjimo laikotarpį.

7.      Įstaigoje atsargos apskaitomos vadovaujantis 8-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.   Atsargos į         sąnaudas nurašomos pagal nurašymo aktus. Medikamentai ir med. priemonės į sąnaudas          nurašomi   pagal nurašymo aktus. Medikamentų ir med. priemonių nurašymo aktai sudaromi      atsižvelgiant į tai kiek medikamentų ir med. priemonių išduota į kabinetus. Ūkinės medžiagos nurašomos jas išdavus pagal nurašymo aktus. Kanceliarinės ir kitos medžiagos nurašomos į sąnaudas jas įsigijus.

8.    Įstaigoje gautinas, gautas bei panaudotas finansavimas apskaitomas vadovaujantis 20-o     VSAFAS nuostatomis ir BAP. Finansavimo sumos pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padaromos sąnaudos, kurioms kompensuoti buvo skirtos finansavimo      sumos.

9.    Įstaigoje apskaita grupuojama pagal segmentus, kaip nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“.

10.     Kitos pajamos apskaitomos vadovaujantis 10-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.

11.     Sąnaudos įstaigoje apskaitomos vadovaujantis 11-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.

Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo nustatyta esminių klaidų, kurios buvo padarytos praėjusių ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose.

 

II SKYRIUS

AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS

 

Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi finansinių ataskaitų straipsniai. Visos aiškinamojo rašto pastabos numeruojamos eilės tvarka.

1.     Ilgalaikis materialusis turtas (toliau IMT)

1.1.   Informacija apie IMT balansinės vertės pagal ilgalaikio materialiojo turto grupes pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį pagal 12-o standarto 1 priede nustatytą formą pateikta priede Nr. 1.

1.2.   Įstaiga per 2019 metus įsigijo ilgalaikio turto už 4099,48 Eur. Taip pat naudojame gautą turtą pagal panaudos sutartis iš steigėjų bei įsigytą turtą iš ES lėšų.

       1.2.1. Medicininė įranga, likutinė vertė – 4246,25 Eur;

1.2.2. Kompiuterių ir biuro įrangos likutinė vertė – 4,29 Eur;

Viso ilgalaikio turto metų pabaigai už 4250,54 Eur.

2.      Investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienų metų gautinos sumos, kitas finansinis turtas ir išankstiniai apmokėjimai, trumpalaikės per vienus metus gautinos sumos

2.1     Įstaiga pateikia informaciją apie per vienus metus gautinas sumas, 17-o standarto 7 priede, priedas Nr. 2;

2.1.1. gautina suma už suteiktas paslaugas iš Šiaulių TLK – 26251,46 Eur.

2.2     Įstaiga turi pinigų informacija pateikiama pagal 17-o standarto 8 priede nurodytą formą, priedas Nr. 3.

2.3     Įstaiga pateikia informaciją apie kai kurias trumpalaikes mokėtinas sumas, 17-o standarto 12 priede, priedas Nr. 4.

2.4     Įstaiga pateikia informacija apie įsipareigojimus nacionaline valiuta, 17-o standarto 13 priede, priedas Nr. 5.

3.   Atsargos

3.1     Informacija apie balansinę atsargų vertę pagal atsargų grupes pateikta pagal 8-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 6;

4.      Finansavimo sumos

4.1     Pateikiama informacija apie finansavimo sumas: pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį pagal 20-o standarto 4 ir 5 prieduose pateiktas formas, priedai Nr. 7, Nr. 8.

4.2     Iš kitų šaltinių tai 2 proc. paramos gavome 442,10 Eur ir nemokamos med. priemonės, vaistai bei vakcinos už 10307,21 Eur, viso 10749,31 Eur.

5.      Grynasis turtas

5.1.    Informacija apie grynojo turto pokyčius pateikiama 4-o standarto 1 priede, priedas Nr.9.

5.2.   Ataskaitiniais metais Dalininkų kapitalas sudarė  1327,04 Eur, kuris buvo perduotas 1997 metais steigiant viešąją įstaigą.

5.3.   Ankstesnių metų deficitas 3802,43 Eur.

5.4.   Einamųjų metų grynasis perviršis 3171,47 Eur.

6.      Kitos pagrindinės veiklos pajamos

6.1     Veiklos rezultatų ataskaitos eilutėje „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ Įstaiga parodo visas medicininės veiklos pajamas.

6.2  Per ataskaitinius metus paslaugų pardavimo pajamų suma viso sudarė 331828,70 Eur:

6.2.1.    pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka Šiaulių teritorinės ligonių kasos 305592,35 Eur;

6.2.2.    pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys 26236,35 Eur;

6.3     Pateikiama informacija apie pagrindinės veiklos kitas pajamas pagal 10-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 10.

7.      Segmentai

7.1.    Pateikiamos šio ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpių ataskaitos pagal 25-o VSAFAS priede nustatytą formą Nr. 11.

7.2.   Įstaigoje ataskaitiniais metais pajamos, sąnaudos, turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai ir pinigų srautai priskiriami prie sveikatos apsaugos segmento.

7.3.   Pagrindinės veiklos pinigų srautuose darbo užmokesčio ir socialinio draudimo išmokos yra be SODROS užskaitų.

8.    Finansinės būklės ataskaita

8.1.   Vadovaujantis informacijos reikšmingumo kriterijumi, detalizuojame šias finansinės būklės ataskaitoje pateiktas sumas:

8.1.1. Ilgalaikio turto minimali vertė nuo 2015 m. sausio 1 d. yra 500 Eur;

8.1.2. Ilgalaikio turto likutinė vertė 4250,54 Eur, tai iš savų lėšų bei paramos davėjo lėšų biuro įranga ir medicininis inventorius.

8.1.3. Atsargų likutinė vertė – 6388,06 Eur, t.sk. nemokamų vakcinų 2737,01 Eur, medikamentų, plombinių medžiagų, tvarsliavos bei medžiagų 3651,05 Eur.

8.1.4. Gautinos sumos už suteiktas paslaugas iš Šiaulių TLK – 26251,46 Eur. 

8.1.5. Pinigai sąskaitose ir kasoje – 3298,01 Eur.

8.2.     Finansavimo sumas sudaro:

8.2.1.      Iš valstybės biudžeto lėšų gavome ir panaudojome 243,83 Eur.

8.2.2.      Iš Europos Sąjungos lėšų likutis 0,87 Eur, tai ilgalaikio materialiojo turto likutis.

8.2.3.      Iš kitų šaltinių gauta 2 proc. paramos 442,10 Eur bei nemokami vaistai, vakcinos už 10307,21 Eur, viso likutis metų pabaigai iš kitų šaltinių liko 3261,22 Eur.

8.3.   Trumpalaikės mokėtinos sumos

8.3.1.      Skolos tiekėjams viso sudaro 2545,37 Eur.

8.3.2.      Darbo santykiais susiję įsipareigojimai viso sudaro 87,61 Eur.

8.3.3.      Sukauptos mokėtinos sumos tai atostoginių rezervas 1928,92 Eur.

9.    Veiklos rezultatų ataskaita

    9.1   Pagrindinės veiklos pajamos viso 344874,12 Eur, t.sk.:

9.1.1        Finansavimo pajamos – 13045,42 Eur,

9.1.2        Pajamos iš Šiaulių TLK – 305592,35   Eur,

9.1.3         Mokamos medicininės paslaugos 26236,35 Eur (t. y. už profilaktinius patikrinimus, laboratorinius tyrimus, odontologines ir protezavimo paslaugos ir kt.).

10.  Sąnaudos

       Ataskaitiniu laikotarpiu sąnaudų apskaitos politika keista nebuvo, sąnaudos apskaitomos vadovaujantis VSAFAS ir BAP.

 10.1. Ataskaitiniais metais veiklos sąnaudos viso sudarė 341702,65 Eur.

      10.2. Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos – 268065,21 Eur.

      10.3. Amortizacijos sąnaudos 79,77 Eur;

      10.4. Transporto 662,77 Eur;

      10.5. Šildymo 3068,69 Eur;

      10.6. Elektros 1424,02 Eur;

      10.7. Vanduo 257,79 Eur,

      10.8. Ryšio sąnaudos 913,32 Eur;

      10.9. Komunalinės paslaugos 1084,0 Eur;

      10.10. Kvalifikacijos kėlimo 298,00 Eur;

10.11.Remonto darbai 3976,33 Eur.

10.12. Sunaudotų atsargų 17566,18 Eur (t.sk. nemokama vakcina 10010,86 Eur, medikamentai, tvarsliava 6984,84 Eur., medžiagos 570,48 Eur);

10.13. Kitos paslaugos – 43170,51 Eur (t.sk. laboratoriniai tyrimai už įstaigos ribų 20869,44 Eur, už protezavimo paslaugas 13590,00 Eur, už medtechnikos priežiūrą ir remonto darbus 1586,46 Eur, už skalbinių skalbimą 63,69 Eur, internetines paslaugas 185,0 Eur, med. atliekų sunaikinimas ir jų apskaita 659,21  Eur, už audito paslaugas 1050,0 Eur, draudimo paslaugos 571,88 Eur, medicininio audito paslaugos 1915,0 Eur  ir kt.).

      10.14. Kitos sąnaudos 5112,39 Eur (t.sk. spausdintuvas 193,60 Eur,  užlydymo aparatas 484,0 Eur ir kt.)

11. Išankstiniai apmokėjimai

   Ateinančių laikotarpių sąnaudų per 2019 metus nebuvo.

12.  Su darbo santykiais susijusios išmokos

12.1 Vidutinis per ataskaitinį laikotarpį darbuotojų skaičius 11,6 darbuotojų, metų pabaigoje darbuotojų skaičius buvo 12.

12.2  Vidutinis darbuotojų darbo užmokestis per 2019 metus 1898,62 Eur.

   Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudas sudaro:

Eil. Nr.

Darbo santykių rūšis

Darbo užmokesčio sąnaudos

Socialinio draudimo sąnaudos

Darbuotojų skaičius (vnt.)

Ataskaitinis

laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

Ataskaitinis

laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

Ataskaitinis

laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Etatų sąraše nurodyti darbuotojai

263529,97

154603,09

4535,24

69259,11

12

12

2

Kiti darbuotojai, kurie teikė

paslaugas ir atliko darbus pagal

kitas nei darbo sutartis, savo

ekonomine prasme atitinkančias darbo santykių esmę (t. y. dirbantiems pagal terminuotas, autorines ir panašias darbo sutartis)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Iš viso

263529,97

154603,09

4535,24

69259,11

12

12

 

13.  Pagal panaudos sutartis naudojamas turtas

     Valdomas turtas pagal panaudos sutartis už 151485,02 Eur.

      1. Akmenės rajono savivaldybės už 151262,38 Eur (pastatas 128155,70 Eur, automobilis 18543,44  Eur, medicininė įranga 4192,82 Eur ir trumpalaikis turtas 370,42 Eur).

       2. Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro už 222,64 Eur.

14.Tarpusavio užskaitos

Tarpusavio užskaitos atliekamos vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 1-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“. Įstaiga 2019 metų pradžioje turėjo VSDF įsiskolinimo tarpusavio užskaitą su Šiaulių teritorine ligonių kasa, 6610,13 Eur.

  1. Segmentai

    Visa įstaigos veikla priskiriama vienam segmentui – sveikatos apsaugai. Informacija pateikta 25-ojo VSAFAS priede ,,Segmentai“.

  1. Parama

    Per 2019 m. gauta 442,10 Eur iš Valstybinės mokesčių inspekcijos kaip 2 proc. gyventojų pajamų mokesčio parama. Gautos piniginės lėšos nebuvo panaudotos. Nemokamai gauta vakcinos iš Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro už 8796,95 Eur, gripo vakcinos iš UAB Tamro, už kurias sumoka Valstybinė ligonių kasa, suma – 1475,25 Eur. Gauta vaistų tuberkuliozei gydyti už 35,01 Eur iš Akmenės rajono pirminės priežiūros centro. Per 2019 m. įstaigos veikloje panaudota paramos už 4316,44 Eur. 

  1. Poataskaitiniai įvykiai

  Reikšmingų poataskaitinių įvykių, kurie galėjo daryti įtaką finansinių ataskaitų informacijai, įstaigos veikloje nebuvo. Teisinių ginčų ar bylų taip pat nebuvo.

 

______________________

 

L. e. direktoriaus  pareigas                                                                             Vygandas Gerdauskis  

                        

Vyr. buhalterė                                                                                                  Jolanta Bartkevič