LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 22 D. ĮSAKYMO NR. 1k-237 „DĖL 2021–2027 metų EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS IR EKONOMIKOS GAIVINIMO IR ATSPARUMO DIDINIMO PLANO „Naujos KARTOS lIETUVA“ ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. spalio 17 d. Nr. 1K-335

Vilnius

 

Pakeičiu Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“:

1.   Pakeičiu 128 punktą ir jį išdėstau taip:

128. Administruojančioji institucija patikrina, ar tenkinamos projektų finansavimo sąlygos pagal Taisyklių 2 priede nustatytą projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašą ir jų vertinimo metodiką, t. y. Taisyklių 121.1 papunktyje nurodytu atveju patikrina atitiktį pagal visus projektų bendrųjų atrankos kriterijų vertinimo aspektus, Taisyklių 121.2 ir 121.4 papunkčiuose nurodytais atvejais patikrina atitiktį pagal projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašo 4.2, 4.6, 4.7, 5.2, 6.4–6.6 papunkčiuose ir 7 punkte nurodytus vertinimo aspektus, Taisyklių 121.3 papunktyje nurodytu atveju patikrina atitiktį pagal projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašo 4.2 papunktyje ir 7 punkte nurodytus vertinimo aspektus.“ 

2.   Pakeičiu 344 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

344. Įgyvendinant projektus ir JP projektus (toliau kartu šiame skirsnyje – projektas) turi būti laikomasi horizontaliųjų principų ir atitinkamų Chartijos nuostatų bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Visais atvejais projekto įgyvendinimo metu negali būti pažeisti nustatyti horizontalieji principai ir atitinkamos Chartijos nuostatos. Pagal projektų pobūdį turi būti siekiama tiesiogiai prisidėti prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo, t. y. nustatomi konkretūs projekto tikslai, konkreti tikslinė grupė, finansuojamos projekto veiklos, projekto vykdytojai, stebėsenos rodikliai, siekiami rezultatai, tinkamos finansuoti išlaidos ir pan. Horizontalieji principai:“.

3.   Pakeičiu 1 priedą:

3.1. Pakeičiu II skyriaus 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„2.1.

 

Projektu sprendžiamos problemos

Aprašomos projektu planuojamos spręsti problemos, jų priežastys.

Įvardijama projektu sprendžiama (-os) problema (-os), nustatyta (-os) plėtros programoje ar, kai planuojama įgyvendinti regionų plėtros planų (toliau – RPPl) įgyvendinimo projektą (toliau – RPPl projektas), – RPPl, kurią (-ias) siekiama spręsti įgyvendinant projektą, ir statistiniais duomenimis pagrindžiamas problemos aktualumas, pvz., trūksta gebėjimų kokybiškai suteikti paslaugą, ilgas paslaugos suteikimo laikas, nepakankamas paslaugos prieinamumas, neteikiama vartotojų poreikius atitinkanti paslauga, nėra konkrečių duomenų, kaip būtų galima pagerinti paslaugos teikimą, paslauga teikiama neefektyviai, per didelė paslaugos teikimo savikaina.

Aprašomas projekto poreikis – galimos pasekmės, jei problema nebus išspręsta, kodėl verta investuoti lėšas į šį projektą (pvz., nauja įranga sumažins užterštumo lygį), kokius rinkos netolygumus projektu siekiama spręsti (pvz., projektas skirtas specialistams, kurių trūksta darbo rinkoje, parengti), problemos sprendimo būdas, projekto siekiami rezultatai ir kt.

Aprašant projektu planuojamas spręsti problemas, projekto poreikį, įvertinama jo įtaka ir atitiktis horizontaliesiems principams: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių (ypač moterų ekonominio įgalinimo), nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios (judėjimo, regos, klausos ir kt.) ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos prieinamumo ir pan.) užtikrinimą; inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) (toliau – HP). Nurodoma, ar atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Taip pat įvertinama atitiktis projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA), o kai įgyvendinami RPPl projektai, regioninės pažangos priemonės finansavimo gairėse (toliau – Gairės) ir RPPl nustatytiems reikalavimams dėl HP ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi. Jei sprendžiama problema turės tiesioginę įtaką HP įgyvendinimui, tai turi būti nurodyta ar įtraukta į projekto tikslą, tikslinę grupę, projekto veiklas ar siekiamus rezultatus.

Nurodoma, kurios iš visų įvardytų problemų bus sprendžiamos šalinant ar sumažinant jų atsiradimo priežastis.

Galimas simbolių skaičius – 10 000.

Nurodyti privaloma.

 

3.2. Pakeičiu III skyriaus 3.8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.8.1. Projekto įgyvendinimo metu nepažeidžiami HP, atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas

HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą, principai.

 

Galimas simbolių skaičius – 1. Nurodyti privaloma.

 

3.3. Pakeičiu VI skyriaus 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Mano atstovaujamam pareiškėjui yra žinoma, kad projekto įgyvendinimo metu turės būti laikomasi HP (darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą; inovatyvumo (kai taikoma)), atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas, taip pat laikomasi PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Gairėse ir RPPl nustatytų reikalavimų dėl HP ir atitinkamų Chartijos nuostatų laikymosi.“

3.4. Pakeičiu VI skyriaus 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Mano atstovaujamas pareiškėjas įsipareigoja projekto įgyvendinimo metu prisidėti nuosavu įnašu, apmokėdamas projekto tinkamas finansuoti išlaidas, kurios nepadengiamos projekto finansavimo lėšomis, ir visas kitas projektui įgyvendinti reikalingas išlaidas (įskaitant netinkamas finansuoti išlaidas).“

3.5. Pakeičiu VI skyriaus 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Mano atstovaujamo pareiškėjo vadovas, naudos gavėjas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje (toliau – naudos gavėjas), ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą (toliau – apskaita) tvarkantis asmuo (asmenys), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y. už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, arba nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje (netaikoma, jei pareiškėjo veikla yra finansuojama iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų lėšų, taip pat iš Europos investicijų fondo ir Europos investicijų banko lėšų). Esu informuotas (-a), kad šiame punkte nurodytų asmenų teistumo duomenys tvarkomi vykdant 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2013 (toliau – Finansinis reglamentas), 136 straipsnio 1 dalyje nustatytą pareigą.

3.6. Pakeičiu VI skyriaus 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Mano atstovaujamam pareiškėjui PĮP vertinimo metu, jei jis nutraukė gamybinę veiklą arba perkėlė gamybinę veiklą, kuriai buvo skirtas finansavimas iš 2014–2020 metų arba 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšų, už Lietuvos ribų arba, kai projektai finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšomis, ir už konkretaus Investicijų programos regiono ribų, netaikyta arba yra pasibaigusi lėšų grąžinimo procedūra dėl pažeidimo neįvykdžius investicijų tęstinumo reikalavimo.“

3.7. Papildau VI skyrių 81 punktu:

81. Mano atstovaujamas pareiškėjas nėra perkėlęs PĮP nurodytai veiklai tapačios veiklos arba jos dalies ar panašios veiklos iš kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje esančios įmonės į Lietuvos Respublikoje esančią įmonę, kuriai prašoma suteikti finansavimą, ir įsipareigoja to nedaryti projekto įgyvendinimo metu bei 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (reikalavimas taikomas, kai projektui teikiama valstybės pagalba (įskaitant „de minimis“ pagalbą) arba kai Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis finansuojamam projektui pagal valstybės pagalbos taisykles taikoma prievolė neperkelti su projektu susijusiai veiklai tapačios veiklos, jos dalies ar panašios veiklos).

3.8. Pakeičiu VI skyriaus 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Mano atstovaujamam pareiškėjui, kuris yra juridinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Mano atstovaujamam pareiškėjui, kuris yra juridinis asmuo, t. y. vadovui, naudos gavėjui ar savininkui, ūkinės bendrijos tikrajam nariui (-iams) ar mažosios bendrijos atstovui (-ams), turinčiam (-tiems) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar apskaitą tvarkančiam asmeniui (asmenims), ar kitam (kitiems) asmeniui (asmenims), turinčiam (-tiems) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos.

3.9. Papildau VI skyrių 27 punktu:

27. Mano atstovaujamo pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus.

3.10. Pakeičiu 1 priedo 1 priedą:

3.10.1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Mano atstovaujamas partneris projekto įgyvendinimo metu įsipareigoja laikytis horizontaliųjų principų (darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą; inovatyvumo (kai taikoma)) (toliau – HP), atsižvelgti į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas ir laikytis projektų finansavimo sąlygų apraše, o kai planuojama įgyvendinti regionų plėtros planų (toliau – RPPl) įgyvendinimo projektą, – regioninės pažangos priemonės finansavimo gairėse ir RPPl nustatytų reikalavimų dėl HP ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi.“

3.10.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Mano atstovaujamas partneris įsipareigoja projekto įgyvendinimo metu prisidėti nuosavu įnašu, apmokėdamas projekto tinkamas finansuoti išlaidas, kurios nepadengiamos projekto finansavimo lėšomis, ir visas kitas projektui įgyvendinti reikalingas išlaidas (įskaitant netinkamas finansuoti išlaidas).“

3.10.3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Mano atstovaujamo partnerio vadovas, naudos gavėjas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje (toliau – naudos gavėjas), ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą (toliau – apskaita) tvarkantis asmuo (asmenys), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y. už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, arba nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje (netaikoma, jei partnerio veikla finansuojama iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų lėšų, taip pat iš Europos investicijų fondo ir Europos investicijų banko lėšų). Esu informuotas (-a), kad šiame punkte nurodytų asmenų teistumo duomenys tvarkomi vykdant 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2013 (toliau – Finansinis reglamentas), 136 straipsnio 1 dalyje nustatytą pareigą.“

3.10.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Mano atstovaujamam partneriui PĮP vertinimo metu, jei jis nutraukė gamybinę veiklą arba perkėlė gamybinę veiklą, kuriai buvo skirtas finansavimas iš 2014–2020 metų arba 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšų, už Lietuvos ribų arba, kai projektai finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšomis, ir už konkretaus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos regiono ribų, netaikyta arba yra pasibaigusi lėšų grąžinimo procedūra dėl pažeidimo neįvykdžius investicijų tęstinumo reikalavimo.“

3.10.5. Papildau 81 punktu:

81. Mano atstovaujamas partneris nėra perkėlęs PĮP nurodytai veiklai tapačios veiklos arba jos dalies ar panašios veiklos iš kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje esančios įmonės į Lietuvos Respublikoje esančią įmonę, kuriai prašoma suteikti finansavimą, ir įsipareigoja to nedaryti projekto įgyvendinimo metu bei 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (reikalavimas taikomas, kai projektui teikiama valstybės pagalba (įskaitant „de minimis“ pagalbą) arba kai Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis finansuojamam projektui pagal valstybės pagalbos taisykles taikoma prievolė neperkelti su projektu susijusiai veiklai tapačios veiklos, jos dalies ar panašios veiklos).

3.10.6. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Mano atstovaujamam partneriui, kuris yra juridinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Mano atstovaujamam partneriui, kuris yra juridinis asmuo, t. y. vadovui, naudos gavėjui ar savininkui, ūkinės bendrijos tikrajam nariui (-iams) ar mažosios bendrijos atstovui (-ams), turinčiam (-tiems) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar apskaitą tvarkančiam asmeniui (asmenims), ar kitam (kitiems) asmeniui (asmenims), turinčiam (-tiems) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos.“

3.10.7. Papildau 26 punktu:

26. Mano atstovaujamo partnerio planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus partnerio įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus.“

4. Pakeičiu 2 priedą:

4.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2.

Projektu prisidedama prie bent vieno 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos (toliau – ESF investicijų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA), o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Regioninės pažangos priemonės finansavimo gairėse (toliau – Gairės) numatoma finansuoti veikla.

(Taikoma, kai projektas finansuojamas pagal ESF investicijų programą. Vertinant jungtinio projekto projektus, šis bendrasis atrankos kriterijus nevertinamas)

 

2.1.

Projekto tikslai atitinka bent vieną ESF investicijų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

 

 

2.2.

Projekto tikslai, veiklos (poveiklės) atitinka bent vieną PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, –Gairėse nurodytą veiklą (poveiklę).

(Netaikoma projektams, apimantiems finansines priemones)

 

2.3.

Projektas atitinka Teritorinės teisingos pertvarkos (toliau – TTP) planą.

(Taikoma, kai projektas finansuojamas iš TTP lėšų)

 

2.4.

Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128, tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2021 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. SWD (2021) 24, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį.

(Taikoma, kai toks reikalavimas nustatytas PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Gairėse)

 

2.5.

Projekto veiklos nėra tokios veiklos, dėl kurių Europos Komisija Lietuvos Respublikai buvo pateikusi pagrįstą nuomonę dėl pažeidimo pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau –SESV) 258 straipsnį.“

 

 

 

4.2. Pakeičiu 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

4.

Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu ir finansiniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą bei užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą.

(Netaikoma projektams, apimantiems finansines priemones)“.

 

 

4.3. Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.2.

Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą (vertinant atitiktį šiam kriterijui vadovaujamasi pareiškėjo ir partnerio pateiktomis deklaracijomis. Pareiškėjo ir partnerio deklaracijose pateiktų teiginių dėl šiame papunktyje nurodytų apribojimų tikrumas tikrinamas atrankos būdu:

 

 

4.2.1.

pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, t. y. vadovui, naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje (toliau – naudos gavėjas), ar savininkui, ūkinės bendrijos tikrajam nariui (-iams) ar mažosios bendrijos atstovui (-ams), turinčiam (-iems) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą (toliau – apskaita) tvarkančiam asmeniui (asmenims), ar kitam (kitiems) asmeniui (asmenims), turinčiam (-tiems) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, arba jungtinio projekto projekto pareiškėjui, kuris yra fizinis asmuo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos. Jungtinio projekto projekto pareiškėjui, kuris yra fizinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto;

 

 

4.2.2.

projekto įgyvendinimo plano pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys arba jungtinio projekto projekto pareiškėjas – užsienyje gyvenantis fizinis asmuo;

(Netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų lėšų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai)

 

4.2.3.

projekto įgyvendinimo plano vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y. pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, naudos gavėjas ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar apskaitą tvarkantis asmuo (asmenys), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, arba nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje;

(Netaikoma, jei pareiškėjo veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų lėšų, taip pat iš Europos investicijų fondo ir Europos investicijų banko lėšų)

 

4.2.4.

projekto įgyvendinimo plano vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie nutraukė gamybinę veiklą arba perkėlė gamybinę veiklą, kuriai buvo skirtas finansavimas iš 2014–2020 metų arba 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšų, už Lietuvos ribų arba, kai projektai finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšomis, ir už konkretaus ESF investicijų programos regiono ribų, netaikyta arba yra pasibaigusi lėšų grąžinimo procedūra dėl pažeidimo neįvykdžius investicijų tęstinumo reikalavimo;

 

 

4.2.5.

per 2 metus iki projekto įgyvendinimo plano pateikimo pareiškėjas ir partneris nėra perkėlę projekto įgyvendinimo plane nurodytai veiklai tapačios veiklos arba jos dalies ar panašios veiklos iš kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje esančios įmonės į Lietuvos Respublikoje esančią įmonę, kuriai prašoma suteikti finansavimą, ir įsipareigoja to nedaryti projekto įgyvendinimo metu bei 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos;

(Reikalavimas taikomas, kai projektui teikiama valstybės pagalba (įskaitant „de minimis“ pagalbą) arba kai Plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis finansuojamam projektui pagal valstybės pagalbos taisykles taikoma prievolė neperkelti su projektu susijusiai veiklai tapačios veiklos, jos dalies ar panašios veiklos)

 

4.2.6.

projekto įgyvendinimo plano vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti Europos Sąjungos finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo;

(Netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

 

4.2.7.

projekto įgyvendinimo plano vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“.

(Netaikoma, kai jungtinio projekto projekto pareiškėjas yra fizinis asmuo. Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)“.

 

 

4.4. Pakeičiu 4.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.5.

Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.

 

(Netaikoma, kai pagal PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Gaires nėra reikalavimo užtikrinti finansinį projekto veiklų tęstinumą)“.

 

 

4.5. Pakeičiu 4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.6.

Nuosavas įnašas atitinka PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Gairėse nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas įnašo finansavimas.

 

(Taikoma, jei projekto įgyvendinimo plane numatytas nuosavas įnašas ir (arba) nuosavas įnašas privalomas pagal PFSA ar Gairių reikalavimus. Jei projektui įgyvendinti numatyto nuosavo įnašo dydis yra lygus ar mažesnis nei 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų, laikoma, kad pateikta pareiškėjo ar partnerio deklaracija yra pakankamas dokumentas nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimui įrodyti)“.

 

 

4.6. Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„6.1.

Projekto parengtumas atitinka PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – RPPl nustatytus reikalavimus.

(Taikoma, kai PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – RPPl nustatyti projekto parengtumo reikalavimai. Vertinant jungtinio projekto projektus ir projektus, apimančius finansines priemones, šis vertinimo aspektas netaikomas)“.

 

 

4.7. Pakeičiu 6.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„6.2.

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos arba sąnaudų veiksmingumo analizės rezultatais.

(Taikoma, kai projekto investicijų projektas teikiamas kartu su investicijų skaičiuokle. Vertinant jungtinio projekto projektus ir projektus, apimančius finansines priemones, šis vertinimo aspektas netaikomas)“.

 

 

4.8. Pakeičiu 6.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„6.4.

Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki projekto įgyvendinimo plano pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras.

(Vertinant jungtinio projekto projektus, šis vertinimo aspektas netaikomas)“.

 

 

4.9. Papildau 6.6 papunkčiu:

„6.6.

Planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus.

(Vertinant jungtinio projekto projektus, laikoma, kad pateikta pareiškėjo deklaracija yra pakankamas dokumentas šiam vertinimo kriterijui įvertinti)“.

 

 

4.10. Pakeičiu 8.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.1.1.

Nenumatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darniam vystymuisi, atsižvelgiant į SESV 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip jis suprantamas pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088.“

 

 

 

4.11. Pakeičiu 8.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.1.2.

Projektas neturi neigiamo poveikio lygių galimybių ir nediskriminavimo HP, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimą, atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją.“

 

 

 

4.12. Pakeičiu 8.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„8.2.

Projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai ir pan.) prisidedama prie HP įgyvendinimo:

(Taikoma, kai toks reikalavimas nustatytas PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Gairėse ir (ar) RPPl. Ministerija, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – regiono plėtros taryba detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – RPPl)“.

 

 

5. Pakeičiu 3 priedą:

5.1. Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1. Projektu sprendžiamos problemos (skelbiama viešai ES investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt)

Aprašomos projektu sprendžiamos problemos, jų priežastys.

Įvardijama projektu sprendžiama (-os) problema (-os), kuri (-ios) nustatyta (-os) plėtros programoje ar, kai planuojama įgyvendinti RPPl projektą, – RPPl, ir kurią (-ias) siekiama spręsti įgyvendinant projektą, ir statistiniais duomenimis pagrindžiamas problemos aktualumas, pvz., trūksta gebėjimų kokybiškai suteikti paslaugą, ilgas paslaugos suteikimo laikas, nepakankamas paslaugos prieinamumas, neteikiama vartotojų poreikius atitinkanti paslauga, nėra konkrečių duomenų, kaip būtų galima pagerinti paslaugos teikimą, paslauga teikiama neefektyviai, per didelė paslaugos teikimo savikaina.

Aprašomas projekto poreikis – galimos pasekmės, jei problema nebus išspręsta, kodėl verta investuoti lėšas į šį projektą (pvz., nauja įranga sumažins užterštumo lygį), kokius rinkos netolygumus projektu siekiama spręsti (pvz., projektas skirtas specialistams, kurių trūksta darbo rinkoje, parengti), problemos sprendimo būdas, projekto siekiami rezultatai ir kt.

Aprašant projektu planuojamas spręsti problemas, projekto poreikį, įvertinama jo įtaka ir atitiktis horizontaliesiems principams: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių (ypač moterų ekonominio įgalinimo) ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios (judėjimo, regos, klausos ir kt.) ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos prieinamumo ir pan.) užtikrinimą; inovatyvumo (kūrybingumo), pvz., vykdant projekto veiklas, vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan. (toliau – HP), nurodoma, ar atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas, taip pat įvertinama atitiktis projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA), o kai įgyvendinami RPPl projektai, – regioninės pažangos priemonės finansavimo gairėse (toliau – Gairės) ir RPPl nustatytiems reikalavimams dėl HP ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi. Jei sprendžiama problema turės tiesioginę įtaką HP įgyvendinimui, tai turi būti nurodyta arba įtraukta į projekto tikslą, tikslinę grupę, projekto veiklas ar siekiamus rezultatus.

Nurodoma, kurios iš visų įvardytų problemų bus sprendžiamos pašalinant ar sumažinant jų atsiradimo priežastis.

Nurodyti privaloma.

 

5.2. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

10.1. Projekto įgyvendinimo metu nepažeidžiami HP ir atitinkamos Chartijos nuostatos bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas.

HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą, principai.

Reikalavimai dėl HP ir atitinkamų Chartijos nuostatų laikymosi nustatyti PFSA, o kai įgyvendinami RPPl projektai, Gairėse ir RPPl.

 

6. Pakeičiu 6 priedą:

6.1. Pakeičiu IV skyriaus 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Man ir mano atstovaujamam pareiškėjui yra žinoma, kad JP projekto įgyvendinimo metu turės būti laikomasi horizontaliųjų principų (darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą, inovatyvumo (kai taikoma)) (toliau – HP), atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas ir laikomasi kvietime teikti paraiškas nurodytų reikalavimų dėl HP ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi.“

6.2. Pakeičiu IV skyriaus 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Aš įsipareigoju ar mano atstovaujamas JP projekto pareiškėjas įsipareigoja JP projekto įgyvendinimo metu prisidėti nuosavu įnašu, apmokėdamas (-a) projekto tinkamas finansuoti išlaidas, kurios nepadengiamos JP projekto finansavimo lėšomis, ir visas kitas JP projektui įgyvendinti reikalingas išlaidas (įskaitant netinkamas finansuoti išlaidas).“

6.3. Pakeičiu IV skyriaus 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Aš arba mano atstovaujamo JP projekto pareiškėjo vadovas, naudos gavėjas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje (toliau – naudos gavėjas), ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą (toliau – apskaita) tvarkantis asmuo arba kitas (kiti) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, paraiškos vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl JP projekto pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y. už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams (netaikoma, jei pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų lėšų, taip pat iš Europos investicijų fondo ir Europos investicijų banko lėšų), arba aš arba mano atstovaujamas JP projekto pareiškėjas, JP projekto pareiškėjo vadovas, naudos gavėjas ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji)  narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar apskaitą tvarkantis asmuo arba kitas (kiti) asmuo (-ys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, paraiškos vertinimo metu nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje.

6.4. Pakeičiu IV skyriaus 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Man ar mano atstovaujamam JP projekto pareiškėjui, jei jis nutraukė gamybinę veiklą arba perkėlė gamybinę veiklą, kuriai buvo skirtas finansavimas iš 2014–2020 metų arba 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšų, už Lietuvos ribų arba, kai projektai finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų lėšomis, ir už konkretaus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos regiono ribų, netaikyta arba yra pasibaigusi lėšų grąžinimo procedūra dėl pažeidimo neįvykdžius investicijų tęstinumo reikalavimo. Esu informuotas (-a), kad šiame punkte nurodytų asmenų duomenys tvarkomi vykdant 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – BNR reglamentas), 73 straipsnio 2 punkto h dalyje nustatytą pareigą.“

6.5. Papildau IV skyrių 81 punktu:

81. Aš arba mano atstovaujamas JP projekto pareiškėjas nesu (nėra) perkėlęs paraiškoje nurodytai veiklai tapačios veiklos arba jos dalies ar panašios veiklos iš kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje esančios įmonės į Lietuvos Respublikoje esančią įmonę, kuriai prašoma suteikti finansavimą, ir įsipareigoju (-a) to nedaryti JP projekto įgyvendinimo metu bei 2 metus po JP projekto įgyvendinimo pabaigos (reikalavimas taikomas, kai JP projektui teikiama valstybės pagalba (įskaitant „de minimis“ pagalbą) arba kai Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis finansuojamam JP projektui pagal valstybės pagalbos taisykles taikoma prievolė neperkelti su JP projektu susijusiai veiklai tapačios veiklos, jos dalies ar panašios veiklos). Esu informuotas (-a), kad šiame punkte nurodytų asmenų duomenys tvarkomi vykdant BNR reglamento 73 straipsnio 2 punkto h dalyje nustatytą pareigą.“

6.6. Pakeičiu IV skyriaus 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Mano atstovaujamam JP projekto pareiškėjui, kuris yra juridinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Mano atstovaujamam JP projekto pareiškėjui, kuris yra juridinis asmuo, t. y. vadovui, naudos gavėjui ar savininkui, ūkinės bendrijos tikrajam nariui (-iams) ar mažosios bendrijos atstovui (-ams), turinčiam (-tiems) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar apskaitą tvarkančiam asmeniui (-ims) arba kitam (-iems) asmeniui (-ims), turinčiam (-tiems) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos. Man arba mano atstovaujamam JP projekto pareiškėjui (fiziniam asmeniui) nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos, nėra iškelta byla dėl bankroto.

6.7. Pakeičiu IV skyriaus 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Esu informuotas (-a) arba mano atstovaujamas JP projekto pareiškėjas yra informuotas, kad vadovaujantis BNR reglamento 49 straipsnio 3 ir 5 dalimis ir prisidedant prie investicijų skaidrumo didinimo, sudarius projekto sutartį ar po paraiškos finansuoti JP projektą patvirtinimo dienos Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su Europos Sąjungos investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardas ir pavardė skelbiami 2 metus nuo šios informacijos paskelbimo dienos), paraiškos finansuoti JP projektą įvertinimo patvirtinimo data, bendra JP projektui skiriama finansavimo lėšų suma, JP projekto veiklų vykdymo vieta. Taip pat esu informuotas (-a), kad, vadovaudamasis (-asi) BNR reglamento 49 straipsnio 6 dalimi, turiu užtikrinti galimybę Europos Sąjungos institucijų, organų, tarnybų ar agentūrų prašymu susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga, taip pat užtikrinti, kad Europos Sąjungai būtų suteikta nemokama, neišimtinė ir neatšaukiama licencija naudoti tokią medžiagą ir visas su ja susijusias ankstesnes teises pagal BNR reglamento IX priedą ir pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės finansinio susitarimo tarp Europos Komisijos ir Lietuvos Respublikos 10 straipsnio 6 punktą. Taip pat esu informuotas (-a) arba mano atstovaujamas JP projekto pareiškėjas yra informuotas, kad JP projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainė (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo informacijos dėl paraiškos patvirtinimo gavimo dienos turi būti paskelbiamas trumpas JP projekto aprašymas, kuriame pristatomos įgyvendinant JP projektą suplanuotos veiklos ir rezultatai ir informuojama apie gautą Europos Sąjungos finansavimą (taikoma tik juridiniams asmenims).

6.8. Papildau IV skyrių 27 punktu:

27. Planuojamų įgyvendinti JP projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus mano arba mano atstovaujamo JP projekto pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus.“

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                          Gintarė Skaistė