isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ  TINKLO PERTVARKOS 2021-2025 METAIS BENDROJO PLANO

PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 29 d. Nr. T-93

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 35.5 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamą Pakruojo rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metais bendrąjį planą  (toliau – Planas).

2. Prireikus kiekvienais kalendoriniais metais ne vėliau kaip iki kovo 31 d. Planą koreguoti atsižvelgiant į demografinę ir ekonominę situaciją savivaldybėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                       Saulius Margis

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. T-93

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ  TINKLO  PERTVARKOS  2021-2025 METAIS BENDRASIS PLANAS

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

Pakruojo rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metais bendrasis planas (toliau – Planas) – tai Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokyklų, teikiančių bendrąjį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, pertvarkos strategija, kuria siekiama sukurti lanksčią bendrojo ugdymo mokyklų tinklo infrastruktūrą, atitinkančią savivaldybės gyventojų švietimo poreikius.

Planas yra skirtas gerinti ugdymo(si) kokybę mokyklose, užtikrinti švietimo prieinamumą, sveiką ugdymos(si) aplinką ir saugų kelią į mokyklą,  didinti mokyklų ekonomiškumą.

Optimizuojant Savivaldybei pavaldžių mokyklų tinklą, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, ir įstatymų lydimųjų teisės aktų reikalavimais.

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarka nuo 2005 metų buvo nuosekliai įgyvendinama pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus bendruosius tinklo pertvarkos planus, parengtus 2005–2012 metams, 2012–2015 metams ir 2016–2020 metams.

Planas yra parengtas atlikus 2016–2020 m. bendrojo plano įgyvendinimo analizę, įvertinus Savivaldybės švietimo būklės pokyčius 2016–2020 metais bei atsižvelgus į jos raidos prognozę, pirmiausia susijusią su vykstančiais demografiniais pokyčiais.

 

II  SKYRIUS

ŠVIETIMO BŪKLĖS ANALIZĖ

 

Pakruojo rajone 2020 m. rugsėjo 1 d. veikė 18 švietimo įstaigų: 3 gimnazijos, 1 progimnazija, 4 pagrindinės mokyklos, Linkuvos specialioji mokykla, 4 Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigos, Žeimelio darželis-daugiafunkcis centras „Ąžuoliukas“, Stačiūnų daugiafunkcis centras, Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokykla, Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras ir  Pakruojo nevalstybinis katalikų lopšelis-darželis „Varpelis“.

Švietimo įstaigų tinklas sudarė galimybes įgyvendinti programos „Aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą skatinimas“ strateginį tikslą ir teikti kokybiškas, prieinamas ir gyventojų poreikius atitinkančias švietimo paslaugas,  tenkinti savivaldybės gyventojų poreikius ugdytis pagal formaliojo ir neformaliojo ugdymo programas bei formuoti saugią ugdymo(si) aplinką ir teikti pagalbą mokiniui, mokytojui, mokyklai bei didinti ugdymo paslaugų prieinamumą.

2016–2020 m. įstaigų tinklas keitėsi (žr. 1 lent.). Keitėsi tiek bendrojo lavinimo mokyklų skaičius, tiek ir neformaliojo ugdymo skaičius, 2016 m. uždarytas Rozalimo pagrindinės mokyklos Žvirblonių pradinio ugdymo skyrius, Klovainių vaikų darželis reorganizuotas į Klovainių pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrių. 2017 m. likviduota Degesių pagrindinė mokykla, Šukionių Jono Noreikos pagrindinė mokykla pertvarkyta į Lygumų  pagrindinės mokyklos pagrindinio ugdymo filialą bei likviduotas Petrašiūnų vaikų darželis. 2018 m. Rozalimo vaikų darželis tapo Rozalimo pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi.

2020 m. pertvarkyta Klovainių pagrindinė mokykla įkuriant Balsių pagrindinės mokyklos Klovainių ikimokyklinio ugdymo skyrių. Pakruojo „Žemynos“ pagrindinė mokykla tapo progimnazija.

 

 

1 lentelė. Švietimo įstaigų skaičiaus kaita 2016–2020  metais

Mokyklos

2016-2017 m. m.

2017-2018 m. m.

2018-2019 m. m.

2019-2020 m. m.

2020-2021 m. m.

Gimnazijos

3

3

3

3

3

Pagrindinės

8

6

6

6

4

Progimnazija

 

 

 

 

1

Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras

1

1

1

1

1

Specialioji mokykla

1

1

1

1

1

Ikimokyklinio ugdymo mokykla (su nevalstybiniu)

7

6

5

5

5

Daugiafunkciai centrai

2

2

2

2

2

Neformaliojo ugdymo mokykla

1

1

1

1

1

Iš viso įstaigų

23

20

19

19

18

 

2019–2020 mokslo  metais rajono bendrojo ugdymo mokyklose buvo ugdomas 1801 (1–12 klasių) mokinys, o 2020–2021 mokslo metų pradžioje mokėsi 1740 (1–12 klasių) mokinių. Išanalizavus mokinių statistiką, galima pastebėti išaugusį pirmokų skaičių bei mažėjantį bendrą mokinių skaičių, kuris pastaraisiais metais procentiškai  keitėsi mažiausiai  (žr. 2 lent.)

 

2 lentelė. Į mokyklą ateinančių pirmokų ir mokinių (1–12 kl.) skaičiaus kaita 2016–2020 m. m. (duomenys iš Mokinių registro einamųjų metų rugsėjo 1 d.)

 

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.

Pirmokų skaičius

154

150

133

119

143

Mok. sk. bendrojo lavinimo mokyklose (1-12 kl.)

2222

2066

1936

1801

1740

Mažėjimo proc.

 

7,2

7

6,3

6,9

3,4

 

Besikeičiant mokyklų skaičiui, mažėjant mokinių skaičiui bei Mokinio krepšelio metodikai (kai tikslinės lėšos skiriamos vaikui) pasikeitus į Klasės krepšelį (kai lėšos skiriamos klasei pagal jos dydį), keitėsi ir klasių komplektavimas (žr. 3 lentelę). Rajono mokyklose siekiant užtikrinti ugdymą ir išlaikyti mokyklas ugdymas organizuojamas ir jungtinėse klasėse.

 

3 lentelė. Mokinių skaičius ir klasių komplektų skaičius 2016–2021  metais

Eil. Nr.

 

 

2016–2017

2017–2018

2018–2019

2019–2020

2020–2021

2021–2022

1.

Mokinių skaičius mokyklose

2222

2066

1936

1801

1740

Tikslinamas

2.

Klasių komplektų skaičius

144

125

120

111

106

108

2.1.

iš jų jungtinių klasių:

15

2

10

5

3

3

2.1.1.

1–4 klasėse

10

Triškonių fil.

Klovainių p. m.

Šukionių fil.

Pašvitinio p. m.

Žvirlblonių sk. Degėsių p. m.

Stačiūnų d. c.

2

Klovainių p. m.

6

Klovainių p. m.

Balsių p. m.

Pašvitinio p. m.

Šukionių p. u. filialas

4

Balsių p. m.

Klovainių p. m.

Pašvitinio p. m.

3

Balsių p. m.

Pašvitinio p. m.

3

Balsių p. m.

Pašvitinio p. m.

2.1.2.

5–8 klasėse

5

Šukionių fil.

Pašvitinio p. m.

Degesių p. m.

 

4

Klovainių p. m.

Šukionių  p. u. filialas

1

Klovainių p. m.

 

 

 

Vaikų lopšeliuose-darželiuose ir mokyklų ikimokyklinio ugdymo grupėse 2020 m. pradžioje buvo ugdoma 516 ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 134 priešmokyklinukai, o nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. šiose grupėse ugdoma 469 ikimokyklinio amžiaus vaikai ir 156 priešmokyklinukai.

2020 m. bendras vaikų skaičius tiek rajono įstaigose, tiek darželiuose mažėjo (žr. 4 lent.)

 

4 lentelė. Vaikų skaičiaus kaita ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme
2016–2020 m. m. (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)

 

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.

Bendras vaikų skaičius

(ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas)

Viso

618

607

640

650

625

Pokytis (sk.)

+39

-11

+33

+10

-25

Iš jų vaikų skaičius ikimokyklinėse įstaigose

Viso

557

542

480

501

466

Pokytis (sk.)

+8

-15

-38

+21

 

 

2019–2020 m. m. visose švietimo įstaigose dirbo 18 direktorių (keturi iš jų laikinai einantys pareigas) ir 16 pavaduotojų ugdymui (6 iš jų dirba nepilnu etatu). Iš viso įstaigose dirbo 706 darbuotojai, iš jų 385 pedagoginiai darbuotojai.

2020–2021 m. m. rajono švietimo įstaigoms vadovavo 17 direktorių (vienas iš jų vadovavo dviem įstaigoms, keturi laikinai ėjo vadovo pareigas) ir 14 pavaduotojų (keturi iš jų dirbo nepilnu etatu). Iš viso įstaigose dirbo 687 darbuotojai, iš jų 370  pedagoginiai darbuotojai.

Pedagoginių darbuotojų skaičius keitėsi dėl mokytojų išėjimo į užtarnautą poilsį. Aptarnaujantis personalas keitėsi nežymiai.

Visos rajono mokyklos įsijungė į  projekto „Lyderių laikas 3“ (toliau-LL3) veiklas.

Veiklų organizavimui suburta projekto kūrybinė komanda. Nuo projekto pradžios vyko 9 kūrybinės komandos konsultacijos su projekto konsultante Natalija Kaunickiene, Šiaulių m. Salduvės progimnazijos direktore. Susitikimų metu buvo siekiama išgryninti Pakruojo rajono savivaldybės mokykloms aktualią problemą, kad būtų galima spręsti mokinių pažangos klausimus, skatinti švietimo bendruomenės lyderystę, kurti tvarias praktikas, vedančias į pokyčius mokyklose. Pakruojo savivaldybės pokyčio projekto tema „Sąlygų mokytojo profesiniam augimui sudarymas’’. Organizuotas rajoninis renginys-forumas Pakruojo dvare „Mokyklos sėkmės sąlyga-Mokytojas“.

Bendrojo ugdymo mokyklose bendras pedagoginių darbuotojų, dirbusių pagrindinėje darbovietėje, skaičius: 2018–2019  m. m. – 247, 2019–2020  m. m. – 233, 2020–2021  m. m. – 218 (žr. 5 lentelę).

 

5 lentelė. Pedagoginių darbuotojų, dirbusių pagrindinėje darbovietėje, skaičius (2018 m , 2019 m., 2020 m. 3-mokykla ŠVIS duomenys)

 

Darbuotojai

 

 

Bendras darbuotojų skaičius

Bendras darbuotojų skaičius

Bendras darbuotojų skaičius

2018-2019 m. m.

2019-2020 m. m.

2020-2021 m. m.

1. Mokyklos vadovai

23

22

19

1.1. direktoriai

10

9

8

1.2. pavaduotojai ugdymui

13

13

11

2. Mokytojai (išskyrus mokyklų vadovus)

193

180

168

2.1. priešmokyklinio ugdymo pedagogai

3

3

2

2.2. 1-4 kl. mokytojai

41

39

38

2.3. 5-12 kl. ir gimnazijų I-IV kl. mokytojai

149

138

128

3. Pedagoginiai darbuotojai

31

31

31

3.1. logopedai

4

3

2

3.2. specialieji pedagogai

8

9

9

3.3. psichologai

2

3

2

3.4. socialiniai pedagogai

7

7

7

3.5. neformaliojo (papildomojo) ugdymo mokytojai (pedagogai)

1

1

2

3.6. auklėtojai, nedėstantys mokykloje

9

8

9

4. Iš viso pedagoginių darbuotojų

247

233

218

 

2018–2019  m. m. pagrindinėje darbovietėje dirbo 96 proc. pedagoginių darbuotojų, įgijusių aukštąjį išsilavinimą (be mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų ugdymui), 3,6 proc. – įgijusių aukštesnįjį išsilavinimą, 1 – turintis vidurinį išsilavinimą (mokykloje nedėstantis pedagoginis darbuotojas – auklėtojas).

2019–2020  m. m., 2020–2021  m. m. laikotarpiu pedagoginių darbuotojų išsilavinimas paaugo vidutiniškai 0,5 proc.: 2019–2020 m. m. aukštąjį išsilavinimą turėjo 96,7 proc., aukštesnįjį – 2,8 proc. pedagoginių darbuotojų ir 1 nedėstantis mokykloje pedagoginis darbuotojas (auklėtojas) dirbo turintis vidurinį išsilavinimą, atitinkamai 2020–2021  m. m. – aukštąjį išsilavinimą buvo įgiję 96,5 proc. pedagoginių darbuotojų ir aukštesnįjį – 3 proc., 1 nedėstantis mokykloje pedagoginis                       darbuotojas  (auklėtojas) dirbo turintis vidurinį išsilavinimą.  

Ne visų pedagoginių darbuotojų įgytas aukštasis ir aukštesnysis išsilavinimas  buvo pedagoginis, atitinkamai: 2018–2019  m. m. sudarė 99,1 proc., 2019–2020  m. – 99,1 proc., 2020–2021  m. m. 99 proc. (žr. 6 lentelę).

 

6 lentelė. Pedagoginių darbuotojų, dirbančių pagrindinėje darbovietėje, išsilavinimas (išskyrus mokyklų vadovus ir jų pavaduotojus ugdymui)  (2018, 2019, 2020 m. 3-mokykla ŠVIS duomenys)

 

 

 

Darbuotojai

Turi išsilavinimą

Turi išsilavinimą

Turi išsilavinimą

 

2018-2019 m. m.

 

2019-2020 m. m.

2020-2021 m. m.

 

Aukštąjį

iš jų

pedagoginį

Aukštesnįjį

iš jų pedagoginį

 

Vidurinį

Aukštąjį

iš jų pedagoginį

Aukštesnįjį

iš jų pedagoginį   

Vidurinį          

Aukštąjį

iš jų pedagoginį

Aukštesnįjį

iš jų pedagoginį

Vidurinį

 

Priešmokyklinio ugdymo pedagogai

1

1

2

2

0

1

1

2

2

0

0

0

2

2

0

 

1-4 klasių mokytojai

41

41

0

0

0

39

39

0

0

0

38

38

0

0

0

 

5-12 kl. ir gimnazijų I-IV kl. mokytojai

145

145

4

3

0

135

135

3

3

0

125

125

3

3

0

 

Iš viso mokytojų

187

187

6

5

0

175

175

5

5

0

163

163

5

5

0

 

Kiti pedagoginiai darbuotojai

(logopedai, spec. pedagogai, soc. pedagogai, psichologai ir kt.

28

28

2

2

1

29

28

1

1

1

29

28

1

1

1

 

Iš viso pedagoginių darbuotojų

215

215

8

7

1

204

203

6

6

1

192

191

6

6

1

 

 

Bendrojo ugdymo mokyklose didžiausią dalį – 64 proc. (128 darbuotojai) sudarė dirbantys vyresnio amžiaus (50–65 m. ir vyresni) pedagoginiai darbuotojai; pedagoginiai darbuotojai, kurių amžiaus vidurkis 25–49 m. – 38,9 proc. (72 darbuotojai). Jaunesnių specialistų nei 25 m. per paskutinius trejus mokslo metus dirbti į bendrojo ugdymo mokyklas neatvyko.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimas susijęs su mokytojų poreikiais įgyti aukštesnę                        kvalifikacinę  kategoriją. Bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų, dirbančių pagrindinėse pareigose, atestavimas kasmet mažėja. Lyginant 2020 m. su 2018 m., norinčių atestuotis mokytojų sumažėjo 10,5 proc. Priežastis – bendras pedagoginių darbuotojų skaičiaus sumažėjimas. Tačiau mokytojų, įgijusių mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją, skaičius mažai kito (žr. 7 lentelę).

 

 

7 lentelė. Pedagoginiai darbuotojai, kuriems suteiktos kvalifikacinės kategorijos (2018 m., 2019 m., 2020 m. 3-mokykla ŠVIS duomenys)

 

Kvalifikacinės kategorijos

Iš jų turi pedagoginio darbo stažą

2018-2019 m. m.

2019-2020 m. m.

2020-2021 m. m.

Iš viso

Iki 10 metų

10-14 metų

15 metų ir daugiau

Iš viso

Iki 10 metų

10-14 metų

15 metų ir daugiau

Iš viso

Iki 10 metų

10-14 metų

15 metų ir daugiau

Mokytojai

21

7

1

13

12

3

1

8

16

3

2

11

Vyresn. mokytojai

89

1

9

79

83

2

8

73

76

1

8

67

Metodininkai

88

0

0

88

87

0

0

87

85

0

0

85

Ekspertai

2

0

0

2

2

0

0

2

2

0

0

2

Atestuotų iš viso

200

8

10

182

184

5

9

170

179

4

10

165

Neturintys kvalifikacinės kategorijos

12

6

0

6

13

3

0

10

6

2

0

4

 

2016–2020 m. ugdymo procesas finansuojamas gaunant tikslinę dotaciją „Mokinio krepšelį“ (toliau MK) ir (ar) „Mokymo lėšas“ (toliau ML) bei kitas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos vykdomų projektų lėšas.  

Lėšos (tikslinės – mokymo lėšos ir savivaldybės) planuojamos įgyvendinant programinio biudžeto programą „Aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą skatinimas“, kurios koordinatorius yra Švietimo skyrius.

Dėl mokinių skaičiaus mažėjimo bei Mokymo lėšų skyrimo savivaldybėms metodikos pasikeitimo, keitėsi tikslinės dotacijos dydis (pastaraisiais metais šios lėšos nežymiai didėjo). Lėšų kaita išdėstyta lentelėje (žr. 8 lent.).

 

8 lentelė. Ugdymo proceso finansavimas (mokymo lėšos)

Metai

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020m.

Mokinio krepšelio lėšos, tūkst. Eur metams

4287,1

4240,3

 

 

 

Mokinio krepšelis ir mokymo lėšos metams, tūkst. Eur

 

 

4360,3

 

 

Mokymo lėšos metams, tūkst. Eur

 

 

 

4653,5

5022,1

 

2020 m. mokyklos aplinkai skirta steigėjo lėšų suma tenkanti vienam ugdytiniui, buvo 1638 Eur (2019 m. – 1479 Eur).Vieno vaiko išlaikymo ugdymo įstaigoje kaštai priklauso nuo švietimo įstaigos tipo. Mažiausi kaštai bendrojo lavinimo mokyklose (nes finansuojama tik mokyklos aplinkos  išlaikymo išlaidos) ir didesni darželiuose (nes steigėjas prisideda ir prie ugdymo proceso finansavimo). Savivaldybės lėšų vieno vaiko išlaikymui kaita 2018–2020  metais pateikiama lentelėje. (žr. 9 lent.).

Linkuvos specialioji mokykla išlaikoma iš tikslinės dotacijos (skiriamos ne tik mokymo lėšos, bet ir lėšos aplinkos išlaikymui).

 

9 lentelėMokyklų aplinkos finansavimas (savivaldybės biudžeto lėšos)

Lėšos eurais 1 vaiko išlaikymui per metus

Metai

Visose rajono įstaigose

Mokyklose

Darželiuose

Stačiūnų daug. centre

Muzikos mokykloje

2018 m.

1327

1081

2335

4717

1270

2019 m.

1479

1261

2415

5148

1270

2020 m.

1638

1398

2683

5218

1336

 

2020 m. Linkuvos  specialiojoje mokykloje buvo ugdomi 48 (2019 m. – 51) vaikai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, o bendrojo lavinimo mokyklose integruotai mokomi 363 mokiniai (2019 m. - 366 mokiniai ), turintys specialiųjų poreikių, t. y. 20,9 proc. Integruotai mokomų specialiųjų poreikių vaikų skaičius bendrojo lavinimo mokyklose pastaraisiais metais kito nežymiai (žr. 10 lent.).

 

10 lentelė. Specialiųjų poreikių turinčių mokinių dalis (proc.) lyginant su bendru mokinių skaičiumi 2016–2020m.

Metai

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020m.

Mokinių %

22,6

20,1

21,4

20,3

20,9

 

Specialiųjų poreikių vaikams pagalbą teikia mokyklos specialistai ir Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro Pedagoginės psichologinės tarnybos darbuotojai. Švietimo pagalbos teikimui skiriama tikslinė dotacija, tačiau ji nepakankama ir mokykloms  trūko lėšų švietimo pagalbos specialistų veiklai finansuoti. Buvo ieškoma įvairiausių būdų, kad specialiųjų poreikių vaikams būtų teikiama reikalinga pagalba.

Rajono mokyklos užtikrina mokinių vežimą į mokyklas.  2016–2020 metais į mokyklą ir iš mokyklos į namus pavežami visi mokiniai, gyvenantys 3 km ir didesniu atstumu nuo mokyklos. 2020 m. pavežamų mokinių buvo 817 ir tai sudarė 46,8 procentus bendro mokinių skaičius. Pavežamų mokinių skaičius 2016–2020  metais  keitėsi nežymiai. (žr. 11 lent.).

Mokiniai pavežami mokyklų geltonaisiais autobusais, maršrutiniais autobusais, mokyklų transportu, privačiu transportu bei kitais būdais (vežioja tėvai). Daugiausia vežioja geltonieji autobusai ir maršrutinis transportas (žr. 1 pav.).

 

11 lentelė. Mokinių vežimo į mokyklą dinamika 2016-2020 metais (Švietimo skyriaus duomenys)

 

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.

Pavežamų mokinių skaičius

994

932

882

806

817

% nuo viso mokinių skaičiaus

44,7

44

45

44,7

46,8

 

 

chart

 

1 pav. Mokinių vežimo į mokyklą būdų dinamika 2016–2020  metais (procentais nuo pavežamų  mokinių) (duomenų šaltinis – mokyklų informacija ir ŠVIS)

 

 

2016–2020   metais po įvykdytų  bendrojo ugdymo  mokyklų pertvarkų gauti 8 geltonieji autobusai.

Rajone yra 20 geltonųjų autobusų. Juos turi visos bendrojo lavinimo mokyklos ir Žeimelio darželis-daugiafunkcis centras „Ąžuoliukas“. Geltonieji autobusai vežioja 1–12 klasių  mokinius, ikimokyklinukus ir priešmokyklinukus.  

2020 metais respublikos lygmeniu atsisakyta organizuoti mokinių pasiekimų patikrinimus. Nevyko standartizuotų testų 2, 4, 6 ir 8 klasėse tyrimai bei mokinių pasiekimų patikrinimas baigiant 10 klasę.

Brandos egzaminų sesija buvo nukelta į vasaros vidurį ir rajone organizuota sėkmingai. 2020 m. brandos egzaminus laikė 125 abiturientai ir visi gavo brandos atestatus.

Duomenys rodo, kad savivaldybės abiturientai  skaitlingiau (didesnis procentas palyginus su šalies  rodikliais) laiko visus valstybinius brandos egzaminus (išskyrus istorijos 2020 m). Savivaldybės mokyklų mokinių atskirų dalykų valstybinių brandos egzaminų vidutiniai įvertinimai mažai skiriasi nuo šalies vertinimų.  2020 metų brandos egzaminų sesijoje 13 brandos egzamino darbų įvertinti 100 balų,  juos  gavo 11 mokinių. 

Išsamesnė informacija apie valstybinius brandos egzaminus                                       https://www.egzaminai.lt/711/

Respublikos lygmeniu vertinant rajono bendrojo lavinimo mokyklų mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatus, pasiekimų ataskaitoje nurodoma, kad rajono bendrojo lavinimo mokyklose pasiekiami pakankamai aukšti  mokinių mokymosi  rezultatai nepaisant prastos ekonominės socialinės aplinkos.

2020 metais baigtas įgyvendinti keturis metus trukęs projektas „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“. 2020 metais šį projektą vykdė 16 neformaliojo vaikų švietimo paslaugų teikėjų, akredituota 18 programų, jose dalyvavo 343 vaikai. (19,7 proc.) Veiklų efektyvumui įtakos turėjo karantino apribojimai. 2018–2020  metų laikotarpyje teikėjų ir programų kaita nedidelė.

2020 m. baigti įgyvendinti projektai: „Mokinių skaitymo gebėjimų gerinimas Pakruojo Balsių, Klovainių, Rozalimo ir „Žemynos“ pagrindinėse mokyklose“; „Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo Linkuvos ir Žeimelio gimnazijose ir Lygumų ir Pašvitinio pagrindinėse mokyklose“.

Mokyklos dalyvavo ES projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis. Šis projektas tęsiamas įgyvendinant ŠMSM iniciatyvą mokyklas aprūpinti informacinėmis technologijomis. 2020 m. mokyklos gavo 370 planšečių ir 9 nešiojamus kompiuterius mokinių ugdymui organizuoti nuotoliniu būdu.

Projekto „Bendrojo ugdymo organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ veikloje dalyvauja Linkuvos gimnazija, Pašvitinio ir Rozalimo pagrindinės mokyklos.

Balsių pagrindinė mokykla įgyvendina projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas.

2020  metai švietimo sistemai buvo išskirtiniai, pilni išbandymų. Mokyklos sėkmingai perėjo į nuotolinio ugdymo organizavimą, pasirinkdamos vieną ugdymo platformą. Pakankamai gausiai atnaujino turimą  kompiuterinę įrangą, pasinaudodami savomis ir ministerijos lėšomis.

Sėkmingai organizuota brandos egzaminų sesija. Pagerbti rajono abiturientai, kurių brandos egzaminai  įvertinti šimtukais, bei jų mokytojai.

Dešimtokai įgijo pagrindinį išsilavinimą nedalyvaudami pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime (nebuvo organizuoti dėl karantino sąlygų).

Liepos–rugpjūčio mėn. organizuotas vaikų vasaros poilsis panaudojant ŠMSM skirtas lėšas edukacinėms veikloms ir stovykloms. 

Išskirtinis dėmesys skirtas pirmokams. Jiems kelionės pradžiai į žinių šalį įteiktos simbolinės dovanos – „Pirmokų kuprinės“.

Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo  švietimo centras, netradiciniu būdu atšventęs įstaigos 25 jubiliejų,  įveikė įstaigos akreditavimo procesą ir gavo teisę tęsti savo veiklą dar penkeriems metams.

 


 

III SKYRIUS

MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS STRATEGINIS TIKSLAS UŽDAVINIAI IR PROIRITETAI

 

PAGRINDINIAI REZULTATŲ RODIKLIAI

 

Tikslas: garantuoti švietimo prieinamumą bei gerą paslaugų kokybę visiems savivaldybės  mokiniams, užtikrinant lygias galimybes bei efektyvesnį išteklių naudojimą.

Uždaviniai

1. Sudaryti sąlygas aukštesnės kokybės švietimo organizavimui.

2. Pagerinti mokyklų pedagogų kokybinę sudėtį.

3. Pagerinti mokinių mokymosi bazę, pasirūpinti saugiu mokinių vežiojimu.

 

Uždaviniai

Rodikliai

Yra (2020 m.)

Siekiamybė

2025 m.

Sudaryti sąlygas aukštesnės kokybės švietimo organizavimui

1. Įgijusių pagrindinį išsilavinimą mokinių dalis (proc.)

98,5 proc.

padidinti

2. Įgijusių vidurinį išsilavinimą mokinių dalis (proc.)

100 proc.

100 proc.

3. Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkantis mokinių skaičius

9,3

padidinti

4. Sudarytos sąlygos įgyti išsilavinimą visiems norintiems suaugusiesiems

Sudarytos sąlygos įgyti išsilavinimą visiems norintiems suaugusiesiems

Sudarytos sąlygos įgyti išsilavinimą visiems norintiems suaugusiesiems

5. Klasių komplektų, kuriuose mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.)

1 proc.

sumažinti

Pagerinti mokyklų pedagogų kokybinę sudėtį

Turinčių reikiamą išsilavinimą pedagogų dalis (proc.)

99 proc.

padidinti

Pagerinti mokinių mokymosi bazę, pasirūpinti saugiu mokinių vežiojimu

1.  Turi higienos pasus

Visos mokyklos turi higienos pasus

Visos mokyklos turi higienos pasus

2.  IKT naudojimas

1 kompiuteris 4 mokinių mokymui

1 kompiuteris 2 mokiniams

3.  Visi mokiniai, gyvenantys toliau kaip 3 km nuo mokyklos, pavežami

Užtikrinamas mokinių  pavėžėjimas

Užtikrinamas mokinių  pavėžėjimas

 

Prioritetas

Ugdymo kokybės gerinimas išnaudojant visas ugdymo plano teikiamas galimybes

 


 

part_407efea0462148008dd60e2f669f4f9d_end

part_aebdb7ffb97444d59dea0926ffbe8e27_end

part_ee8978c8f28642eaa2d0e6aa852a0e11_end

part_74f4cf48fd83476abc4ae6dc9a3b0196_end

Pakruojo rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų

tinklo pertvarko 2021–2025 metų bendrojo plano

1 priedas

 

MOKYKLŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO IR VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKYMO PLANAS

 

Mokyklos pavadinimas ir  vykdomos formaliojo  švietimo programos

Mokyklos  reorganizavimo būdai, vidaus struktūros pertvarka, pertvarkymas, steigimas, likvidavimas

Planuojama reorganizavimo, vidaus struktūros pertvarkos, pertvarkymo pabaigos, steigimo data

Mokyklos pavadinimas po reorganizavimo, vidaus struktūros pertvarkos, pertvarkymo, įsteigimo

Mokyklos vykdomos programos po reorganizavimo, vidaus struktūros pertvarkos, pertvarkymo, įsteigimo

Pastabos

1

2

3

4

5

6

Pakruojo seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo „Atžalyno gimnazija“; pagrindinio ugdymo programos antra dalis ir vidurinio ugdymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antra dalis ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa

 

 

 

 

Be struktūros pokyčių

Pakruojo „Žemynos“ progimnazija; pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

 

 

Be struktūros pokyčių

Klovainių seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo rajono Balsių pagrindinė mokykla; priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

 

 

Vykdo ir ikimokyklinio ugdymo programą

Struktūros pokyčiai vykdomi, kai 5-8 klasių koncentre yra mažiau kaip 3 klasių komplektai

Linkuvos seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo r. Linkuvos gimnazija; pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

 

 

 

Be struktūros pokyčių

Linkuvos specialioji mokykla; pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotos programos ir socialinių įgūdžių ugdymo programos

 

 

 

 

Struktūros pokyčiai vykdomi, kai ugdoma

mažiau kaip 20 specialiųjų ir lavinamųjų  klasių mokinių

Lygumų seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo r. Lygumų pagrindinė mokykla; priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

 

 

 

Vykdo ir ikimokyklinio ugdymo programą

 

Be struktūros pokyčių

 

Pašvitinio seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinė mokykla; priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

 

 

Vykdo ir ikimokyklinio ugdymo programą

 

Struktūros pokyčiai vykdomi, kai 5-8 klasių koncentre yra mažiau kaip 3 klasių komplektai

Rozalimo seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo r. Rozalimo pagrindinė mokykla; pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

 

 

Vykdo ir ikimokyklinio ugdymo programą

 

Be struktūros pokyčių

Žeimelio seniūnija

1

2

3

4

5

6

Pakruojo r. Žeimelio gimnazija; pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

 

 

 

 

Be struktūros pokyčių

 

 

Pastaba: Mokyklų steigimo, reorganizavimo, vidaus struktūros pertvarkos ir likvidavimo planas gali būti koreguojamas atsižvelgiant į pokyčius ugdymo įstaigose ir į Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių reikalavimus.


part_0adc0413ad6c45ad94dd8125d07061a4_end

Pakruojo rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025  metais bendrojo plano

2 priedas

 

MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJOS ATNAUJINIMO (IR ĮDARBINIMO) GALIMYBIŲ

2021–2025  METAIS PLANAS

 

 

PAGRINDINĖS NUOSTATOS:

Mokyklose dirba darbingo amžiaus, turintys mokomojo dalyko (pareigybės) ir pedagogo kvalifikaciją, mokytojai.

Mokyklose įsteigti visi reikiami etatai mokinių socialinei, pedagoginei, psichologinei pagalbai teikti bei ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų etatai.

 

 

Eil. Nr.

Priemonės

Įgyvendinimo laikas

 

MOKYKLŲ VADOVAI

 

1.

Parengia ir pateikia Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui mokytojų, neteksiančių darbo dėl įstaigos struktūros pertvarkos / reorganizavimo, sąrašus

Pagal tinklo pertvarkos planą

2.

Peržiūri ir derina mokytojų krūvius, esant būtinybei, tariasi su socialines garantijas turinčiais mokytojais dėl jų tolimesnės veiklos perspektyvų

Visus metus

3.

Atsiradus laisvai mokytojo darbo vietai, informuoja atleistus mokytojus apie galimybę įsidarbinti

Visus metus

4.

Informaciją apie laisvas mokytojų pareigybes skelbia įstaigų interneto svetainėse, Užimtumo tarnybos interneto svetainėje

Kasmet nuo birželio 15 d. iki rugpjūčio 31 d.

5.

Pagal poreikį mokyklose steigiami mokytojų padėjėjų etatai. Mokytojo padėjėjo etatą siūlyti mokytojams, netekusiems darbo dėl mokyklų tinklo pertvarkos

Visus metus

6.

Kiekvienų mokslo metų pradžioje pateikia Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui mokytojų, norinčių persikvalifikuoti, sąrašą

Kasmet

 

ŠVIETIMO SKYRIUS

 

7.

Kaupia ir atnaujina duomenis apie laisvas darbo vietas mokyklose, mokytojus, netenkančius pedagoginio darbo dėl mokyklų tinklo pertvarkos ir pageidaujančius persikvalifikuoti, pensinio amžiaus mokytojus

Visus metus

8.

Informuoja mokytojus, neteksiančius darbo dėl mokyklų tinklo pertvarkos, apie laisvas darbo vietas

Esant būtinybei

9.

Skatina mokytojus įgyti naujas ir tobulinti turimas kvalifikacijas

Nuolat

_______________________

 

 

 


 

Pakruojo rajono savivaldybės bendrojo 

ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos

2021–2025 metais bendrojo plano

3 priedas

 

MOKINIŲ VEŽIMO UŽTIKRINIMO PLANAS

 

 

Eil. Nr.

Mokinių vežimą į (iš) mokyklą (-os) užtikrinančios priemonės

Terminai

Vykdytojai

1

Mokinių, pasirinkusių vykti jiems patogiu laiku važiuojančiais  maršrutiniais autobusais, sąrašų sudarymas

Kasmet iki rugsėjo 20 d.

Mokyklų administracijos

2

Mokykliniais autobusais važiuojančių mokinių sąrašų sudarymas, maršrutų derinimas ir tvirtinimas

Kasmet iki rugsėjo 20 d.

Mokyklų administracijos, Savivaldybės administracija

3

Sutarčių dėl išlaidų kompensavimo už nemokamai į (iš) Pakruojo rajono savivaldybės mokyklas (-ų) vežamus mokinius, sudarymas su vežėjais

Kasmet iki spalio 1 d.

Mokyklų administracijos

4

Paraiškų mokykliniams geltoniesiems autobusams gauti teikimas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai

Kasmet, paskelbus apie paraiškų priėmimą

Savivaldybės administracija

5

Vietinės reikšmės viešųjų kelių, kuriais vežiojami mokiniai, būklės stebėjimas

Nuolat

Savivaldybės administracija, seniūnijos, mokyklų vadovai

_________________________________