KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. liepos 30 d. Nr. T2-197

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 ir 8 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T2-298 „Dėl Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.

4. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Vytautas Grubliauskas

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės

tarybos 2020 m. liepos 30 d.

sprendimu Nr. T2-197

 

 

IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO organizavimo MODELIŲ Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose APRAŠas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo modelius (toliau – Modelis) ir jų įgyvendinimo ypatumus Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – Švietimo įstaiga).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė).

4. Modelis – tai Grupės darbo ir veiklos ypatumų visuma: ugdymo vieta, trukmė (per savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui, ugdomoji kalba, mokytojų ir kitų specialistų, dirbančių Grupėje, skaičius.

 

II SKYRIUS

UGDYMO ORGANIZAVIMAS

 

5. Nepriklausomai nuo Modelio, ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą pagal Modelį nustatytą laiką.

6. Grupės pagal Modelius formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų, užtikrinant vaiko dienos ir ugdymo režimo fiziologinius ir amžiaus ypatumus bei pagal higienos normą nustatytas vaiko ugdymo sąlygas.

7. Grupės pagal paskirtį gali būti skirstomos į bendrosios, specializuotos ar specialiosios paskirties Grupes:

7.1. bendrosios paskirties Grupės yra tokios, kuriose ugdomi vaikai, neturintys specialiųjų ugdymosi poreikių, arba Grupėje integruotai ugdomi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai;

7.2. specializuotos paskirties Grupės yra tokios, kuriose ugdomi vaikai, turintys įgimtų ar įgytų sveikatos problemų, kuriems reikalinga specialistų pagalba pagal susirgimo pobūdį;

7.3. specialiosios paskirties Grupės yra tokios, kuriose ugdomi vaikai, turintys įgimtų ar įgytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.

8. Grupių komplektavimas:

8.1. Grupėje negali būti viršijamas higienos normoje pagal amžiaus grupes nurodytas vaikų skaičius. Vaikų skaičius bendrosiose ir specializuotose Grupėse priklauso nuo į jas integruotų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus. Tokiose Grupėse vaikų skaičius mažinamas pagal principus, nurodytus higienos normoje: vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ir komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas nustatytas grupės vaikų maksimalus ir minimalus skaičius;

8.2. komplektuojant Grupes pagal vaikų amžių vertinama, kiek vaikui sueina metų tais kalendoriniais metais;

8.3. pagal Grupės paskirtį nustatomas maksimalus (pagal higienos normą) ir minimalus vaikų skaičius Grupėje (1 ir 2 lentelės):

8.3.1. bendrosios ir specializuotos paskirties:

1 lentelė

Vaikų amžius Grupėje

Maksimalus vaikų skaičius

Minimalus vaikų skaičius

Nuo gimimo iki 3 metų

8

6

Nuo 2 iki 3 metų

15

10

Nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios

20

12

 

8.3.2. specialiosios paskirties:

2 lentelė

Raidos sutrikimas ar negalia

Maksimalus vaikų skaičius

Minimalus vaikų skaičius

Vidutiniai, žymūs ir labai žymūs intelekto sutrikimai

6

4

Silpnaregystė

10

8

Klausos sutrikimai

6

4

Žymūs kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimai

10

8

Judesio ir padėties sutrikimai

8

6

Įvairiapusiai raidos sutrikimai ar kompleksinė negalia

6

4

Kompleksinė negalia (ir judesio bei padėties sutrikimai)

3

2

Mišri specialioji grupė*

10

8

 

*Mišrioje specialiojoje grupėje vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis prilyginamas dviem tos Grupės vaikams, o turintis kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų) – trims Grupės vaikams, todėl atitinkamai mažinamas Grupės vaikų maksimalus skaičius.

 

8.4. priklausomai nuo Švietimo įstaigos galimybių, gali būti steigiamos jungtinės Grupės, kai nesusidaro nustatytas priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičius. Jeigu daugiau nei pusė Grupės vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, Grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, o jeigu priešmokyklinio amžiaus – priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai);

8.5. jeigu Grupėje yra mažiau vaikų, nei nustatytas minimalus vaikų skaičius, dėl tokios priešmokyklinio ugdymo Grupės iškomplektavimo ar jungtinės priešmokyklinio ugdymo Grupės steigimo sprendimą priima Savivaldybės taryba, dėl ikimokyklinės Grupės iškomplektavimo ar jungtinės ikimokyklinės ugdymo Grupės steigimo sprendimą priima Savivaldybės administracijos direktorius.

9. Ikimokyklinis ugdymas teikiamas vaikui nuo gimimo, kol pradedamas teikti privalomas priešmokyklinis ugdymas. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau –švietimo, mokslo ir sporto ministras) ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka privalomas gali būti ir ikimokyklinis ugdymas.

10. Ikimokyklinis ugdymas vykdomas pagal Švietimo įstaigos vadovo patvirtintą ir suderintą su Savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi (toliau – Švietimo skyrius) Ikimokyklinio ugdymo programą, kuri yra rengiama vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintais Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašo reikalavimais.

11. Privalomas priešmokyklinis ugdymas teikiamas vienus metus vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Priešmokyklinis ugdymas gali būti teikiamas anksčiau tėvų prašymu, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintu Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, bet ne anksčiau, negu jam sueina 5 metai.

12. Priešmokyklinis ugdymas vykdomas pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, patvirtintą švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu. Švietimo įstaiga, atsižvelgdama į šią programą, nustato ugdomosios veiklos planavimo formą ir terminus. Rekomenduojamas 160 dienų ugdomosios veiklos laikotarpis. Programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų, rūpintojų) (toliau – tėvų) poreikius.

13. Įvertinus ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų švietimo poreikius bei Švietimo įstaigų galimybes, kasmet iki kovo 31 d. Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo Grupių skaičių ir ugdymo jose Modelį nustato Savivaldybės administracijos direktorius, priešmokyklinio ugdymo Grupių skaičių ir ugdymo jose Modelį – Savivaldybės taryba. Grupių skaičius ir ugdymo jose Modelis gali būti tikslinamas kasmet iki rugsėjo 1 d.

 

III SKYRIUS

GRUPĖS VEIKLOS MODELIAI

 

14. Modeliai sąlygiškai vadinami atsižvelgiant į pagrindinę Modelio sudedamąją dalį – Grupės veiklos trukmę. Jie gali būti 4,5 val., 10,5 val., 12 val., 24 val. (savaitinis).

15. Pagrindiniai Grupės veiklos Modeliai pagal Grupės veiklos trukmę, Grupės ugdomosios veiklos trukmę, ugdomąją kalbą, darbuotojų etatų skaičių ir ugdymo vietą pateikti 3 ir 4 lentelėse:

3 lentelė

Grupės veiklos trukmė (val. per parą)

Grupės ugdomosios veiklos trukmė (val. per parą)

Ugdomoji kalba

Darbuotojų etatų skaičius*

Ugdymo vieta

ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojas

auklėtojo padėjėjas / naktinė auklė

Bendrosios ir specializuotos paskirties Grupėje

10,5

9

Lietuvių, rusų

1,6

1,13

Švietimo įstaigos

4,5

4

0,7

0,5

12

9

1,82

1,13

24

9

1,82

1,5/1,3

Specialiosios paskirties Grupėje

10,5

9

Lietuvių, rusų

2,2

1,13

Lopšeliai-darželiai „Čiauškutė“, „Sakalėlis“, „Švyturėlis“, „Versmė“

4,5

4

0,9

0,5

12

9

2,5

1,13

24

9

Lietuvių

2,5

1,5/1,3

Lopšelis-darželis „Sakalėlis“

 

*Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą darbuotojų etatų skaičiaus nustatymą 2020 m.–2022 m. atskiroms Švietimo įstaigoms galioja iki 2020 m. rugsėjo 1 d., kitoms – iki 2021 m. sausio 1 d ir 2022 m. sausio mėn.1 d.

4 lentelė

Grupės veiklos trukmė (val. per parą)

Grupės ugdomosios veiklos trukmė (val. per parą)

Ugdomoji kalba

Darbuotojų etatų skaičius*

Ugdymo vieta

ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojas

auklėtojo padėjėjas / naktinė auklė

Bendrosios ir specializuotos paskirties Grupėje

10,5

9

Lietuvių, rusų

2,00

1,00

Švietimo įstaigos

4,5

4

0,8

0,5

12

9

2,2

1,00

24

9

2,2

1,5/1,3

Specialiosios paskirties Grupėje

10,5

9

Lietuvių, rusų

2,5

1,00

Lopšeliai-darželiai „Čiauškutė“, „Sakalėlis“, „Švyturėlis“, „Versmė“

4,5

4

1,0

0,5

12

9

2,85

1,00

24

9

Lietuvių

2,85

1,5/1,3

Lopšelis-darželis „Sakalėlis“

 

*Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą darbuotojų etatų skaičiaus nustatymą 2020 m.–2022 m. atskiroms Švietimo įstaigoms galioja nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. iki 2022 m. sausio mėn. 1 d.

 

16. Grupės veiklos trukmė skirstoma į: ugdomosios veiklos trukmę; laiką, skirtą vaikams atvesti į Grupę ir pasiimti iš jos į namus; vaikų priežiūrą:

16.1. ugdomosios veiklos laikas – tai laikas, skirtas patvirtintoms Ikimokyklinio ir Priešmokyklinio ugdymo programoms įgyvendinti, taip pat vaikų dienos režimui užtikrinti numatytas laikas (pusryčiams, priešpiečiams, pietums, pavakariams, vakarienei, pietų miegui);

16.2. vaikų atvedimo į Grupę ir pasiėmimo iš jos į namus laikas – tai laikas, kai vaikai būna Grupėje iki ugdomosios veiklos pradžios ir po jos, priklausomai nuo nustatyto Grupės veiklos Modelio. Vaikų atvedimo ir jų pasiėmimo metu dirba ikimokyklinio ugdymo ar priešmokyklinio ugdymo mokytojas, kuris bendrauja su vaikais ir jų tėvais, aptardamas vaiko daromą pažangą, savijautą ir problemas;

16.3. vaikų priežiūros laikas – tai laikas, kai, tėvų pageidavimu, vaikai atvedami į Grupę anksčiau ir (ar) pasiimami iš jos vėliau. Priežiūros laikas numatytas 12 val. ir 24 val. Grupės veiklos Modeliuose.

17. 4,5 val. Modelio įgyvendinimas:

17.1. Grupės veikla vykdoma pagal šiam Modeliui paruoštas 4 val. Ikimokyklinio ugdymo ar Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programas, kurios rengiamos, tvirtinamos ir derinamos pagal 10 ir 12 punktų nuostatas;

17.2. vaikams taikomas dienos režimas be pietų miego, nustatant 8.00–12.00, 8.30–12.30 arba 9.00–13.00 val. grupės darbo laiką. Vaikams atvesti iki ugdomosios veiklos pradžios ir pasiimti po ugdomosios veiklos pabaigos skiriama po 15 min.;

17.3. šio Modelio Grupės gali būti steigiamos ir Švietimo įstaigoms priskirtose kitų įstaigų patalpose, kuriose netikslinga arba nėra sąlygų steigti ilgesnės trukmės veiklos Grupes;

17.4. išimties tvarka šis Modelis gali būti taikomas atskiriems vaikams Grupėse, dirbančiose ilgiau nei 4,5 val., pasirašius su tėvais atitinkamą sutartį, šiais atvejais:

17.4.1. ankstyvojo amžiaus vaikų Grupėse – ne ilgiau kaip vieną mėnesį vaikų adaptacijos Grupėje metu;

17.4.2. vaikams, kurie dažnai serga ir turi šeimos gydytojo rekomendaciją „Dėl tausojančio sveikatą režimo“. Tokiems vaikams taikoma Švietimo įstaigos paruošta programa, intensyvinant ugdomąsias veiklas ir jas integruojant į visos Grupės vaikų veiklą.

18. 10,5 val. Modelio Grupės veiklos laikas yra nuo 7.30 val. iki 18.00 val. 10,5 val. Šis veiklos Modelis yra pagrindinis (bazinis).

19. 12 val. Modelio įgyvendinimas:

19.1. Grupės komplektuojamos, sudarant dirbantiems tėvams galimybę atvesti vaikus į Švietimo įstaigą anksčiau ir (ar) pasiimti vėliau;

19.2. Grupės veiklos laikas yra nuo 7.00 val. iki 19.00 val. Tėvai gali pasirinkti vaikų priežiūros laiką nuo 0,5 val. iki 1,5 val. (5 lentelė). Už vaikų priežiūros papildomai teikiamą paslaugą tėvai moka atlyginimą, kurio dydį nustato Savivaldybės taryba.

5 lentelė

Priežiūros laikas

Priežiūros laiko trukmė

7.00 val.–7.30 val.; 18.00 val.–19.00 val.

1,5 val.

7.00 val.–7.30 val.; 18.00 val.–18.30 val.

1 val.

7.00 val.–7.30 val.

0,5 val.

18.00 val.–18.30 val.

0,5 val.

18.00 val.–19.00 val.

1 val.

 

20. 24 val. (savaitinės) Grupės veiklos Modelio įgyvendinimas:

20.1. veiklos trukmė yra 24 val. per parą. Grupės veiklos laikas yra nuo 7.00 val. pirmadienį iki 19.00 val. penktadienį:

20.2. 24 val. Modelis taikomas:

20.2.1. kai dėl objektyvių priežasčių tėvai negali rūpintis vaiko ugdymu (jei vaiką auginančių tėvų darbas yra pamaininis, vakarinis arba naktinis);

20.2.2. jeigu vaikui nustatyti įvairiapusiai raidos sutrikimai, kompleksinė negalia, judesio bei padėties sutrikimai ir šeimai yra sunku užtikrinti vaiko priežiūrą visą parą;

20.2.3. jeigu Savivaldybės vaiko gerovės komisijos nutarimu yra paskirta kompleksinė pagalba vaikui ir šeimai;

20.2.4. kitais nenumatytais atvejais vaiko priskyrimo į šio Modelio Grupę klausimas svarstomas Savivaldybės administracijos Vaikų priėmimo į švietimo įstaigas komisijoje.

21. 12 val. ir 24 val. Modelio Grupės komplektuojamos kaip atskiros Grupės.

22. Atsižvelgiant į 19.1 ir 20.2 papunkčiuose nurodytas priežastis, gali būti komplektuojamos budinčios 12 val. ir 24 val. Modelio Grupės iš tos pačios Švietimo įstaigos vaikų, kurie ugdomi 10,5 val. Modelio grupėse, jeigu nesusidaro atskiros 12 val. ir 24 val. Modelio to paties amžiaus vaikų Grupės. Budinčios grupės vaikus ir jų lankomumą Švietimo įstaiga registruoja ir apskaito atskirame dienyne, nurodant dienas ir valandas. Tėvai, pasirinkę budinčias 12 val. ir 24 val. Modelio Grupes, privalo užtikrinti vaikų lankomumą.

23. Ugdomosios veiklos laikas, skirtas ugdymo programoms įgyvendinti ir vaikų dienos režimui užtikrinti, 10,5 val., 12 val. ir 24 val. Modelio Grupėse yra 9 val., 4,5 val. Modelio Grupėse – 4 val. Vaikų ugdomosios veiklos laiką pagal valandas nustato Švietimo įstaigos vadovas, atsižvelgdamas į vaikų amžiaus ypatumus, dienos – Grupėje dirbantys mokytojai. Užtikrinant vaikų dienos režimą, sudaroma galimybė vaikų poilsiui ir maitinimui tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.

24. Siekiant gerinti vaikų sveikatą, tenkinti individualius jų saviraiškos poreikius bei užtikrinti Švietimo įstaigos veiklos savitumą, į Ikimokyklinio ugdymo programą ir Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą gali būti integruojamos neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos, vykdomos ugdymo proceso metu. Rekomenduojama, kad viena iš NVŠ programų būtų skirta vaikų sveikatos saugojimo ir judėjimo kompetencijai ugdyti, kitos – meninei (muzikos, vaidybos, dailės, šokio) ir kitoms kompetencijoms (komunikavimo, socialinės, pažinimo) ugdyti. NVŠ programos rengiamos, tvirtinamos ir derinamos vadovaujantis 10 punkto nuostatomis.

25. Vykdomų programų sąrašas skelbiamas Švietimo įstaigos interneto svetainėse. Pagal NVŠ programas užsiėmimus pogrupiais veda neformaliojo švietimo mokytojas. NVŠ programų skaičius Švietimo įstaigoje priklauso nuo joje veikiančių Grupių skaičiaus (6 lentelė):

6 lentelė

Grupių skaičius Švietimo įstaigoje

Maksimalus NVŠ programų skaičius

Maksimalus NVŠ mokytojo (mokytojo) etatų skaičius

Iki 6

2

1,0

7–9

3

1,5

10–12

4

2,0

13–15

5

2,5

16–18

6

3,0

19 ir daugiau

8

4,0

 

26. Pasibaigus ugdymo procesui, tėvams pageidaujant, mokama NVŠ paslauga gali būti teikiama ir kitų neformaliojo vaikų švietimo paslaugų teikėjų, tačiau ne anksčiau kaip nuo 17.00 val.

27. Atsižvelgus į sukomplektuotos Grupės vaikų gimtąją kalbą, nustatoma Grupės lietuvių ar rusų ugdomoji kalba:

27.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams, ugdomiems lietuvių ar rusų kalba, taikomi tie patys Grupės veiklos principai;

27.2. grupėje, kurioje įgyvendinama ikimokyklinio ugdymo programa rusų ugdomąja kalba, tėvų pageidavimu, yra užtikrinama galimybė vaikams ugdytis lietuvių kalba, skiriant dalį ikimokyklinio ugdymo programos laiko;

27.3. grupėje, kurioje įgyvendinama priešmokyklinio ugdymo programa rusų ugdomąja kalba, ne mažiau kaip 4 val. per savaitę yra skiriama ugdymui lietuvių kalba. Šiuos užsiėmimus veda priešmokyklinio ugdymo arba lietuvių kalbos mokytojas.

28. Skiriant Grupės pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų etatus, atsižvelgiama į tai, kad vienu metu Grupėje su vaikais būtų ne mažiau kaip du suaugę asmenys, iš jų – ne mažiau kaip vienas pedagogas (ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo mokytojas). Priešmokyklinio ugdymo Grupėse, veikiančiose pagal patvirtintus 10,5 val., 12 val. veiklos Modelius, negali dirbti ikimokyklinio ugdymo mokytojai.

29. Grupėje, kurioje ugdymas grindžiamas Montesori pedagogikos Lietuvoje sampratos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, elementais, individualiam vaikų konsultavimui gali būti iki 0,4 ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo mokytojo etato Savivaldybės administracijos komisijos teikimu.

30. Vaiko ugdymo vieta visų Modelių grupėse gali būti nuolatinė arba laikinai priskirta:

30.1. nuolatinė vaiko ugdymo vieta – tai Švietimo įstaigoje vaikui priskiriama konkreti Grupė, kurioje jis ugdomas. Grupės ugdomoji veikla gali būti vykdoma Grupės patalpose, Švietimo įstaigos vadovo nustatytu laiku priskirtose aktų, sporto salėse, dailės, muzikinei, teatrinei, sveikatinimo ir kitai veiklai pritaikytose patalpose, taip pat lauke, edukacinėse išvykose ir kitose erdvėse;

30.2. laikinai priskirta vaiko ugdymo vieta gali būti šiais atvejais:

30.2.1. vaikui laikinai priskiriama kita Grupė toje pačioje ar kitoje Švietimo įstaigoje, kurioje jis laikinai ugdomas. Šis atvejis gali būti taikomas vasaros mėnesiais arba kai Švietimo įstaiga laikinai nevykdo veiklos arba ją vykdo kitose patalpose (pastato renovacijos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto metu, dėl susidariusių avarinių situacijų, karantino ar kitų atvejų, kai Švietimo įstaiga ar Grupė negali vykdyti veiklos nuolatinėje vaiko ugdymo vietoje);

30.2.2. vaikams iš skirtingų tos pačios Švietimo įstaigos Grupių priskiriamos kurios nors vienos Grupės ar kitos patalpos, kai tėvai pasirenka 12,5 val. arba 24 val. Grupės veiklos Modelį pagal 22 punktu numatytas nuostatas.

31. Švietimo įstaigoje kitos teikiamos paslaugos:

31.1. pagal Ikimokyklinio ugdymo programoje ir Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje nustatytus reikalavimus su visais Grupės vaikais užsiėmimus veda meninio ugdymo mokytojas;

31.2. pagal poreikį teikiama psichologinė ir specialioji pagalba. Logopedo, specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo, kineziterapeuto, judesio korekcijos mokytojo ir psichologo pagalba gali būti teikiama Švietimo įstaigoje arba Klaipėdos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje;

31.3. vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir ugdomiems pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, gali būti skiriama mokytojo padėjėjo pagalba Savivaldybės administracijos komisijos teikimu;

31.4. užtikrinama vaikų sveikatos priežiūra Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Tėvams pageidaujant ir esant tinkamoms sąlygoms, Savivaldybės taryba gali nustatyti kitokį priešmokyklinės Grupės, o Savivaldybės administracijos direktorius – kitokį ikimokyklinės Grupės veiklos Modelį pagal Grupės ugdymo vietą, trukmę (per savaitę, parą), teikiamas paslaugas vaikui, ugdomąją kalbą, mokytojų ir kitų specialistų, dirbančių Grupėje, skaičių.

33. Padidinus priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo mokytojų etatų skaičių Grupėje pagal 15 papunkčio 4 lentelę, Švietimo įstaigos vadovas, sudarydamas Grupėje dirbančių pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų darbo grafikus, vadovaujasi rekomendacijomis, kurias tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

34. Grupių veiklos Modelių įgyvendinimas finansuojamas iš valstybės tikslinės dotacijos (ugdymo lėšos), Savivaldybės biudžeto, tėvų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.

35. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

36. Šis Aprašas skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.

 

___________________________