PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. SPALIO 10 D. SPRENDIMO NR. 1-289 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2020 m. birželio 23 d. Nr. 1-194

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“ 3 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 10 d. sprendimą Nr. 1-289 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Rytis Mykolas Račkauskas


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2020 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. 1-194

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) paskirtis – nustatyti neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo teikėjų (įstaigų, įmonių, laisvųjų mokytojų, organizacijų ar jų padalinių) (toliau – NVŠ teikėjai) veiklos įsivertinimo ir veiklos vertinimo sampratą, metodiką, išorinio vertinimo organizavimą ir vykdymą.

2. Tvarkos aprašas apima šiuos neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) kokybės užtikrinimo elementus: NVŠ stebėseną, veiklos įsivertinimą, išorinį vertinimą ir tyrimus.

3. Šiame Tvarkos apraše apibrėžtos nuostatos privalomos neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms. Kiti NVŠ teikėjai išoriniame vertinime gali dalyvauti jiems patiems pageidaujant.

 

II SKYRIUS

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO STEBĖSENA

 

4. NVŠ stebėsenos vykdymu siekiama:

4.1. nustatyti NVŠ būklę, analizuoti, planuoti jos kaitą, vertinti vykdomų priemonių įtaką NVŠ tikslams ir švietimo strateginiams tikslams pasiekti, galimas intervencijas NVŠ kokybei gerinti;

4.2. padėti NVŠ teikėjams užtikrinti neformaliojo vaikų švietimo programų kokybę (toliau – NVŠ programos), didinti jų įvairovę ir dalyvaujančių vaikų skaičių.

5. NVŠ stebėsena vykdoma pagal Tvarkos aprašo 1 priedą. NVŠ rodikliai vertinami kiekvienų metų spalio 1 d. ir kovo 1 d. Remiamasi Atviros informavimo ir konsultavimo sistemos, Švietimo valdymo informacinės sistemos, apklausų ir tyrimų duomenimis.

6. NVŠ teikėjai iki kiekvienų metų rugsėjo 30 d. ir iki vasario 28 d. suveda duomenis į Mokinių registrą, Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registrą (toliau – KTPRR), Švietimo valdymo informacinę sistemą pagal Tvarkos aprašo 1 priedą.

 

III SKYRIUS

NVŠ teikėjų veiklos įsivertinimAS ir išoriniS vertinimAS

 

7. Įsivertinimas ir išorinis vertinimas vykdomas šiose srityse:

7.1. ugdymo pasiekimai ir pažanga;

7.2. ugdymo organizavimas;

7.3. ugdymo aplinka;

7.4. lyderystė ir vadyba.

8. Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytos sritys vertinamos pagal 2 priede pateiktą NVŠ teikėjų veiklos kokybės rodiklių įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatų formą.

9. NVŠ teikėjai veiklos įsivertinimą atlieka kiekvienais metais iki gegužės 1 d. pagal Tvarkos aprašo 2 priede pateiktą formą.

10. Išorinis NVŠ ir jo teikėjų vertinimas (toliau – NVŠ išorinis vertinimas) vykdomas po teikėjų įsivertinimo, kas 5-eri metai, remiantis Tvarkos aprašo 2 priedu.

11. Pirmą kartą NVŠ išorinis vertinimas atliekamas pagal visus Tvarkos aprašo 2 priede nurodytus kokybės rodiklius. Vertinant pakartotinai, gali būti atliekamas vienos ar kelių sričių NVŠ išorinis vertinimas ar vertinama pagal tikslingai pasirinktus rodiklius. Neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų įsivertinimo sritis pasirenka mokyklos taryba.

 

IV SKYRIUS

NVŠ TEIKĖJŲ IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

12. NVŠ teikėjų išorinio vertinimo uždaviniai:

12.1. nustatyti stipriuosius ir tobulintinus NVŠ veiklos aspektus, turinčius įtakos mokinių pasiekimams;

12.2. konsultuoti NVŠ teikėjus dėl veiklos tobulinimo;

12.3. skatinti NVŠ teikėjų įsivertinimą;

12.4. padėti priimti patikimais duomenimis grįstus sprendimus;

12.5. inicijuoti, konsultuoti ir teikti pagalbą NVŠ teikėjams, mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams);

12.6. teikti informaciją apie NVŠ teikėjų veiklos kokybę ir skleisti mokytojų, mokyklų veiklos gerąją patirtį.

13. NVŠ išorinį vertinimą organizuoja Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius (toliau – Švietimo skyrius), kuris:

13.1. parengia NVŠ teikėjų išorinio vertinimo planą iki spalio 20 d.;

13.2. informuoja ir konsultuoja NVŠ išoriniame vertinime dalyvaujančius asmenis;

13.3. suformuoja 3–5 narių išorinio vertinimo grupę (toliau – Vertinimo grupė), kurios sudėtį įsakymu tvirtina Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Administracijos direktorius). Vertinimo grupėje mažiausiai vienas narys (grupės vadovas) yra išorinis vertintojas, įgijęs NVŠ kokybės vertinimo kompetencijų NVŠ vertintojų mokymuose;

13.4. analizuoja NVŠ teikėjų išorinio vertinimo išvadas, konsultuoja, stebi pažangą;

13.5. koordinuoja veiklos tobulinimo planų įgyvendinimą, inicijuoja gerosios patirties sklaidą;

13.6. organizuoja pakartotinį išorinį vertinimą po vienų metų, jeigu išorinio vertinimo metu bent viena veiklos sritis, tema buvo įvertinta žemu lygiu. Vertinant pakartotinai, gali būti atliekamas vienos ar kelių sričių išorinis vertinimas ar vertinama pagal tikslingai pasirinktus rodiklius.

14. NVŠ išorinio vertinimo grupės vizito trukmė 1–2 dienos.

15. Administracijos direktorius įsakymu paskiria asmenį, kuris atlieka išorinio vertinimo koordinatoriaus funkciją.

16. Koordinatoriaus funkciją atliekantis asmuo:

16.1. yra vertinimo grupės narys;

16.2. ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės vadovui el. paštu išsiunčia NVŠ tiekėjo parengtą įsivertinimo medžiagą;

16.3. derina vertinimo vizito laiką, darbo sąlygas;

16.4. padeda organizuoti susitikimus su atrinktomis grupėmis;

16.5. analizuoja NVŠ teikėjų išorinio vertinimo išvadas, teikia konsultacijas veiklos tobulinimo planų parengimo klausimais, stebi jo įgyvendinimą.

17. Išorinį NVŠ teikėjų vertinimą vykdo Vertinimo grupė:

17.1. grupės vadovas:

17.1.1. ne vėliau kaip prieš 8 dienas iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės nariams el. paštu išsiunčia vertinamo NVŠ teikėjo parengtą įsivertinimo medžiagą;

17.1.2. atsako už funkcijų tarp Vertinimo grupės narių paskirstymą;

17.1.3. organizuoja ir koordinuoja Vertinimo grupės darbą;

17.1.4. atsako už išorinio vertimo rezultatų ir išvadų pateikimą laiku;

17.1.5. NVŠ teikėjų veiklos kokybės vertinimo išvadas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 4 priedą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinės vertinimo dienos pateikia vertinamam NVŠ teikėjui, Švietimo skyriui;

17.1.6. kiekvieną vertinimo dieną supažindina NVŠ teikėjus su Vertinimo grupės įžvalgomis;

17.1.7. su vertinimo rezultatų projektu supažindina NVŠ teikėją. Paskutinę vertinimo dieną NVŠ teikėjui ir vertinamo NVŠ teikėjo bendruomenei pristato Vertinimo grupės pirmines išvadas – ne mažiau kaip 5 NVŠ teikėjo stipriuosius ir ne daugiau kaip 3 tobulintinus veiklos aspektus;

17.2. Vertinimo grupės nariai:

17.2.1. vadovaujasi NVŠ kokybės išorinių vertintojų etikos principais, patvirtintais Tvarkos aprašo 3 priedu;

17.2.2. analizuoja NVŠ teikėjo parengtus įsivertinimo dokumentus ir su vertinimu susijusią informaciją;

17.2.3. dalyvauja NVŠ teikėjo vertinimo vizite;

17.2.4. vertinimo metu dalyvauja pokalbiuose su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, vadovais, renka duomenis pagal Tvarkos aprašo 2 priede nurodytus veiklos rodiklius;

17.2.5. vertina grupės vadovo paskirtas sritis;

17.2.6. veiklą įvertina pagal 3 lygių skalę;

17.2.7. išorinio vertinimo rezultatus fiksuoja Tvarkos aprašo 2 priede nustatytoje formoje;

17.2.8. prireikus, stebi ugdymo procesą, stebėjimo metu surinktus duomenis fiksuoja protokole, nurodydami stebėjimo laiką ir rezultatus (išvadas). Sprendimą dėl ugdymo proceso stebėjimo priima Vertinimo grupė. Ugdymo procesas stebimas tuo atveju, jei Vertinimo grupės išvados nesutampa su įstaigos NVŠ veiklos įsivertinimo išvadomis;

17.2.9. susitaria dėl vertinimo išvadų: ne mažiau kaip 5 stipriųjų ir ne daugiau kaip 3 tobulintinų veiklos aspektų;

17.2.10. per 5 darbo dienas pateikia NVŠ ir jo teikėjo veiklos išorinio vertinimo rezultatus ir vertinimo išvadą Vertinimo grupės vadovui;

17.2.11. siūlo priemones, padėsiančias NVŠ teikėjui gerinti veiklos kokybę.

18. NVŠ teikėjas, gavęs išorinio vertinimo rezultatus ir kokybės vertinimo išvadą:

18.1. su rezultatais ir išvadomis per 10 darbo dienų supažindina bendruomenę;

18.2. informaciją apie atliktą išorinį vertinimą viešai skelbia įstaigos tinklalapyje ar kitose viešojo informavimo priemonėse;

18.3. parengia veiklos tobulinimo planą ir jį pateikia Švietimo skyriui.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Išoriniam vertinimui organizuoti ir vykdyti naudojamos savivaldybės biudžeto ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka numatytos lėšos.

20. Išorinio vertinimo vykdymo data gali būti pakeista dėl nenumatytų objektyvių ar force majeure aplinkybių.

21. Švietimo skyrius turi teisę inicijuoti išorinio vertinimo NVŠ teikėjų sąrašo pakeitimą, yra atsakingas už Tvarkos aprašo įgyvendinimą ir kontrolę.

____________________________

part_f3e7025e0b5f42a584dcee09e8fd4ca8_end


 

Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo

vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės

užtikrinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO SavivaldybĖS neformaliojo vaikų švietimo rodikliai

 

 

Eil. Nr.

 

Neformaliojo vaikų švietimo rodiklio pavadinimas

 

NVŠ rodiklio paskirtis

 

Rodiklio skaičiavimo

aprašymas

 

Rodiklio duomenų šaltinis

1.

Tikslinėmis valstybės neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) lėšomis pasinaudojančių mokinių procentas

Prieinamumo

Mokinių, gaunančių NVŠ tikslines valstybės lėšas, procentas nuo bendro  savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus

Mokinių registras

(toliau – MR)

2.

Savivaldybės lėšomis finansuojamose NVŠ programose dalyvaujančių mokinių procentas

Prieinamumo

Mokinių, dalyvaujančių NVŠ programose, finansuojamose savivaldybės lėšomis, procentas nuo bendro visų savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus

MR

3.

Bendrojo ugdymo mokyklų vykdomas NVŠ programas lankančių mokinių procentas

Prieinamumo

Mokinių, lankančių bendrojo ugdymo mokyklų vykdomas NVŠ programas, procentas nuo bendro visų savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus

MR

4.

Formalųjį švietimą papildančio ugdymo (toliau – FŠPU) programose dalyvaujančių mokinių procentas

Prieinamumo

Mokinių, dalyvaujančių FŠPU programose, procentas nuo bendro visų savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus

MR

5.

FŠPU programą baigusių mokinių procentas

Kokybės

Visą FŠPU programą baigusių mokinių procentas nuo bendro mokinių, besimokančių pagal FŠPU programas, savivaldybėje skaičiaus

MR

6.

NVŠ ir FŠPU programose dalyvaujančių mokinių procentas pagal klases:

1–4,

5–8,

9–12 (I–IV gimnazijos)

Prieinamumo

NVŠ ir FŠPU programose dalyvaujančių 1–4, 5–8, 9–12 (I–IV gimnazijos) klasių mokinių procentas nuo visų NVŠ ir FŠPU programas savivaldybėje lankančių mokinių skaičiaus

MR

7.

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ir dalyvaujančių NVŠ ir FŠPU programose, procentas

Prieinamumo

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ir dalyvaujančių NVŠ ir FŠPU programose, procentas nuo bendro savivaldybėje besimokančių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičiaus

MR

8.

Savivaldybės NVŠ ir FŠPU lėšos ugdymo reikmėms, tenkančios vienam savivaldybės mokiniui

Prieinamumo

Visos savivaldybės NVŠ ir FŠPU skiriamų lėšų ir mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas, santykis

MR,

apklausa

9.

Mokinių, dalyvavusių vasaros stovyklose, procentas

Prieinamumo

Mokinių, dalyvavusių vasaros stovyklose, procentas nuo visų savivaldybėje besimokančių mokinių skaičiaus

Apklausa

10.

Mokinių, dalyvaujančių NVŠ ir FŠPU programose, išskyrus muzikos ir sporto krypties programas, procentas

Įvairovės

Mokinių, dalyvaujančių kitų krypčių nei muzikos ir sporto NVŠ ir FŠPU programose procentas nuo visų krypčių NVŠ ir FŠPU programas savivaldybėje lankančių mokinių skaičiaus

MR

11.

Bendras NVŠ ir FŠPU programų krypčių skaičius savivaldybės įsteigtose NVŠ mokyklose

Įvairovės

Skaičiuojamas NVŠ ir FŠPU programų krypčių skaičius NVŠ mokyklose, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybė

Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registras (toliau – KTPRR)

12.

NVŠ ir FŠPU programų, vykdomų bet kurio švietimo teikėjo savivaldybėje, krypčių skaičius

Įvairovės

Skaičiuojamas bendras NVŠ ir FŠPU programų krypčių skaičius savivaldybėje

KTPRR

 

part_2b6aac5f86334157b29e8fdb5454330c_end


 

Panevėžio miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų

veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Neformaliojo vaikų švietimo kokybės rodiklių įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatų pildymo forma)

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO KOKYBĖS RODIKLIŲ ĮSIVERTINIMO IR IŠORINIO VERTINIMO REZULTATAI

 

 

Rodiklis

 

 

Rodiklio aspektai

 

Rodiklio įsivertinimo / vertinimo pagrindimas

I.          UGDYMO PASIEKIMŲ IR PAŽANGOS SRITIS

1. Ugdymosi tikslai, pasiekimai ir jų vertinimas *

 

1.1. Ugdoma vaikų bendroji ir dalykinė (profesinė) kompetencija.

1.2. Vaikai ir tėvai žino planuojamus ugdymo tikslus.

1.3. Teikėjas naudoja individualios vaiko pažangos, pasiekimų atpažinimo ir pažangos vertinimo sistemą.

1.4. Vaikui, baigusiam neformaliojo vaikų švietimo programą, išduodamas pažymėjimas, kuriame nurodomos jo įgytos kompetencijos rūšys.

(Įsivertinimo pagrindimas)
Apibendrinamąjį įvertinimą rekomenduojama išreikšti trimis lygiais: aukštas, vidutiniškas, žemas.

Lygių paaiškinimai:

aukštas – geras, puikus, pasižymintis dideliu kiekiu, intensyvus;

vidutiniškas – turintis tam tikrų ypatybių nei daug, nei mažai;

žemas – prastas, menkas, nedidelio kiekio, nepasiekiantis įprasto lygio.

(Vertinimo pagrindimas)
Apibendrinamąjį įvertinimą rekomenduojama išreikšti trimis lygiais (aukštas / vidutiniškas / žemas)

2. Asmenybės augimas, siejant ugdymą su gyvenimu *

2.1. Vaikas geba išsikelti asmeninius tikslus, įgyja naujų gebėjimų ir vertybinių nuostatų.

2.2. Ugdymo procesas planuojamas taip, kad vaikas galėtų pasidžiaugti savo pasiekimais, gebėtų įveikti nesėkmes.

 

 

3. Grįžtamasis ryšys *

3.1. Teikėjas reguliariai planuoja ir vykdo refleksijas su vaiku apie ugdymo(si) eigą, pasiekimus ir pažangą.

3.2. Teikėjas reguliariai aptaria vaiko ugdymo(si) eigą, pasiekimus ir pažangą su tėvais (globėjais / rūpintojais).

 

 

II.        UGDYMO ORGANIZAVIMO SRITIS

4. Mokytojo kvalifikacija ir nuolatinis tobulėjimas *

1.   4.1. Mokytojų kvalifikacija atitinka teisės aktuose numatytus reikalavimus.

4.2. Mokytojai tikslingai tobulina bendrąją ir specialiąją (dalykinę ir didaktinę) kompetenciją.

 

 

5. Veiklos prieinamumas

 

5.1. Nuolat vertinamas ugdymo paslaugų poreikis, koreguojama paslaugų pasiūla, užtikrinamas jų teritorinis prieinamumas.

5.2. Sudarytos ugdymo galimybės vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, socialinę atskirtį patiriantiems ar rizikos grupės vaikams.

5.3. Taikoma aiški ir lanksti paslaugų kainodara.

5.4. Reguliariai atnaujinama ir pateikiama išsami informacija apie teikiamas švietimo paslaugas.

 

 

6. Ugdymo programa ir ugdymo planas*

6.1. Ugdymo programa (planas) yra nuosekli (-us) ir logiška (-as), parengta(s) vadovaujantis teisės aktais.

6.2. Ugdymo programos (planai) atnaujinamos (-i) ar koreguojamos (-i) atsižvelgiant į kintančius poreikius.

6.3. Ugdymo programoje (plane) numatytoje veikloje vyrauja aktyvūs (įtraukiantys) ugdymo metodai.

 

 

7. Personalo vadyba

7.1. Mokytojų kaita vykdoma tiek, kiek būtina užtikrinti ugdymo poreikius.

7.2. Aiški mokytojų pavadavimo, darbuotojų paieškos, įdarbinimo tvarka ir procedūros.

7.3. Veikia darbuotojų motyvavimo ir kvalifikacijos tobulinimo skatinimo sistema, sudaromos sąlygos nuolat ugdyti mokytojų bendrąją kompetenciją.

7.4. Veikia mechanizmai, užtikrinantys personalo patirties perdavimą ir potencialo panaudojimą.

7.5. Įstaigoje darbuotojai jaučiasi gerai, mikroklimatas teigiamas.

 

 

8. Bendradarbia-vimas ir bendravimas

8.1. NVŠ teikėjai įtraukia bendruomenę, ypač tėvus (globėjus, rūpintojus), į veiklos planavimą.

8.2. NVŠ teikėjas yra atviras bendradarbiavimui su kitais partneriais.

8.3. Kartu su bendruomenės nariais nustatomas ugdymo priemonių, edukacinės aplinkos kūrimo poreikis.

8.4. Bendruomenė turi galimybę vertinti ugdymo paslaugų kokybę ir teikti pasiūlymus jai užtikrinti.

 

 

9. Ugdymo individualiza-vimas *

9.1.  Mokytojas skatina ugdytinius išsikelti asmeninius tikslus ir atpažinti pažangą jų siekiant.

9.2.  NVŠ teikėjas turi, vykdo, pritaiko programas, pritaikytas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams.

9.3.  Ugdymo procesas yra individualizuotas ir lankstus, esant tam tikroms situacijoms gali vykti ne pagal išankstinį planą, tačiau veiklos dera su planuotu turiniu.

 

 

III.       UGDYMO(SI) APLINKOS SRITIS

10. Fizinė ugdymo(si) aplinka ir priemonės *

10.1.  Ugdymo erdvės yra saugios.

10.2.  NVŠ teikėjas turi ugdymo programų specifikai pritaikytą aplinką. Jei patalpose vykdomos kelios programos, erdvės lengvai pritaikomos pagal programos specifiką.

10.3.  Ugdymui organizuoti turima reikalinga įranga ir priemonės, kurios atitinka programos turinį ir ugdytinių amžių.

10.4.  Patalpos pritaikytos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

10.5.  Įrengtos poilsio ir bendravimo zonos.

10.6.  Vaikai patys dalyvauja kuriant ugdymo aplinką.

 

 

11. Psichologinė aplinka *

11.1.  Kuriama ir palaikoma vaiko emocinį ir intelektinį ugdymą skatinanti aplinka.

11.2.  Vaikų, mokytojų ir vadovų tarpusavio santykiai grindžiami pagarba ir pasitikėjimu.

11.3.  Vaikas turi galimybę rodyti iniciatyvą, jaučiasi saugus, pasitikintis savimi ir kitais, gali išreikšti savo nuomonę.

 

 

IV.       LYDERYSTĖS IR VADYBOS SRITIS

12. Vizija, misija, tikslai

12.1.  Teikėjo misija, vizija, filosofija ir tikslai atliepia nacionalinius ir savivaldybės strateginius dokumentus, teisės aktus, reglamentuojančius NVŠ nuostatas.

12.2.  Darbuotojai žino veiklos tikslus, pripažįsta ir prisiima atsakomybę už jų įgyvendinimą.

 

 

13. Duomenimis grįstas sprendimų priėmimas

13.1.  Tyrimų, anketų, į(si)vertinimo ir kt. duomenys naudojami veikloje, remiantis jais tobulinamos ir kuriamos naujos ugdymo programos, gerinama jų kokybė.

13.2.  Duomenys naudojami tobulinant NVŠ teikėjo strategiją, metinius veiklos ir ugdymo planus.

13.3.  NVŠ teikėjo biudžetas ir materialiniai ištekliai tvarkomi skaidriai ir tikslingai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų.

 

 

 

Pastaba.  *(žvaigždute) pažymėti rodikliai yra privalomi, kiti – pasirenkamieji.

_____________________________________

part_100abca5cfd742f3a3221a8d30772dd2_end


 

Panevėžio miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų

veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO KOKYBĖS

 

IŠORINIŲ VERTINTOJŲ ETIKOS PRINCIPAI

 

 

 

1. Išoriniai vertintojai savo pareigas atlieka sąžiningai, savo vertinimus grindžia faktais, vengia nepagrįsto faktų interpretavimo.

2. Išoriniai vertintojai nešališki ir objektyvūs, jų vertinimo ataskaitoje pateikiamos tiek stipriosios, tiek silpnosios vertinamo NVŠ teikėjo pusės.

3. Išoriniai vertintojai nėra ugdymo proceso dalyviai.

4. Išorinių vertintojų priimti, užfiksuoti ir ataskaitoje pateikti vertinimai priimami kolektyviai, bendrai susitarus, neišskiriant kurio nors vieno nario nuomonės.

5. Išoriniai vertintojai išlaiko pagarbą žmogui ir jo pasirinkimams religiniais, rasiniais, nacionaliniais, socialinės padėties ir kitais panašiais klausimais; susilaiko nuo savo nuomonės reiškimo viešai apie konkrečių NVŠ teikėjų išorinio vertinimo eigą ir rezultatus.

6. Išoriniai vertintojai vengia viešų ir privačių interesų konflikto, neatstovauja savo, savo šeimos, giminaičių, draugų ir kitų asmenų interesams, vertindami konkretų NVŠ teikėją. Jei dėl išorinių vertintojų ir vertinamo NVŠ teikėjo buvusios ar esamos veiklos galimas interesų konfliktas, jie privalo nurodyti savo ir asmenų, susijusių su jais santuokos, artimosios giminystės ryšiais, interesus ir atvejus.

7.  Išoriniai vertintojai pirmiausia paiso vertinamo NVŠ teikėjo interesų ir stengiasi sumažinti išorinio vertinimo proceso sukeliamą įtampą.

8.  Išoriniai vertintojai saugo visų duomenų konfidencialumą, o visą vertinimo metu gautą medžiagą ir informaciją naudoja tik vertinimo tikslais ir neskleidžia jos nei vertinamo NVŠ teikėjo atstovams, nei kitiems suinteresuotiems asmenims.

9.  Išoriniai vertintojai negali priimti dovanų ir kitokių prielankumo ženklų ar paslaugų, jeigu tai daroma siekiant paveikti išorinio vertinimo rezultatus.

 

 

Pastaba.  Etikos principų laikymasis privalomas visiems išorinio vertinimo grupės nariams.

__________________________

part_29aaca0dedbe45a78bee529aea5b0e18_end


 

Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO KOKYBĖS VERTINIMO

IŠVADA

 

 

(Visas švietimo teikėjo pavadinimas)

 

 

Stiprieji veiklos rodikliai ir (ar) jų aspektai

 

 

Tobulintini veiklos rodikliai ir (ar) jų aspektai

1.

 

1.

2.

 

2.

3.

 

3.

4.

 

 

5.

 

 

 

part_51c3d2cbf9b143b599a1cf64e875cf6c_end