LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS
PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2009 M. SAUSIO 12 D. ĮSAKYMO NR. V-16 „DĖL AUTOMOBILIŲ KELIŲ DANGOS KONSTRUKCIJOS ASFALTO SLUOKSNIŲ ĮRENGIMO TAISYKLIŲ ĮT ASFALTAS 08 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. birželio 30 d. Nr. V-347
Vilnius
1. P a k e i č i u Automobilių kelių dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių įrengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. sausio 12 d. įsakymu Nr. V-16 „Dėl Automobilių kelių dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių įrengimo taisyklių ĮT ASFALTAS 08 patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 6.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu 6.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 6.13 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
1.5. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 2 lentelę ir ją išdėstau taip:
„2 lentelė. Rišiklio rūšys ir markės, naudojamos atitinkamoms dangų konstrukcijų klasėms priklausomai nuo laukiamų apkrovų
Dangos konstruk-cijos klasė |
Asfalto pagrindo sluoksnis |
Asfalto apatinis sluoksnis |
Asfalto pagrindo-dangos sluoksnis |
Asfalto viršutinis sluoksnis iš |
|||
asfaltbetonio |
skaldos ir mastikos asfalto |
mastikos asfalto |
poringojo asfalto |
||||
SV ir I |
50/70 (35/50) |
PMB 25/55-60 (PMB 45/80-55) (PMB 10/40-65) (50/70) (35/50) |
- |
- |
PMB 25/55-60 (PMB 45/80-55) |
20/30 (PMB 25/55-60) |
PMB 40/100-65 E |
II |
50/70 (PMB 45/80-55) |
PMB 45/80-55 |
PMB 45/80-55 (PMB 25/55-60) |
20/30 (35/50) (PMB 45/80-55) |
|||
III |
PMB 45/80-55 (50/70) (70/100) |
||||||
IV |
70/100 (50/70) |
50/70 |
70/100 (50/70) |
PMB 45/80-55 |
35/50 |
- |
|
V |
70/100 |
- |
100/150 70/100 |
PMB 45/80-55 PMB 65/105-50 (70/100) |
|||
VI |
100/150 70/100 |
||||||
Dviračių, pėsčiųjų takai |
100/150 |
- |
|||||
Paaiškinimai: - – naudojimas nenumatytas; ( ) – tik ypatingu atveju, kurį nustato užsakovas.“. |
1.7. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
1.8. Pakeičiu 3 lentelę ir ją išdėstau taip:
„3 lentelė. Bituminių emulsijų perpylimo, sandėliavimo ir darbo temperatūros
Rišiklio rūšis |
Rišiklio markė |
Perpylimo temperatūra °C |
Sandėliavimo temperatūra °C |
Darbo temperatūra °C |
|||
min. |
maks. |
min. |
maks. |
min. |
maks. |
||
Polimerais modifikuota bituminė emulsija |
C60BP4-S |
5 |
70 |
5 |
70 |
20 |
70 |
Bituminė emulsija |
C40B5-S |
5 |
70 |
5 |
70 |
20 |
70 |
Bituminė emulsija |
C60B4-S |
5 |
70 |
5 |
70 |
20 |
70“. |
1.9. Pakeičiu 45 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.10. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:
1.11. Pakeičiu 75 punkto antrą pastraipą ir išdėstau ją taip:
1.12. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:
„76. Dangos nelygumai, išmatuoti pagal IRI reikalavimus, darbų priėmimo metu neturi viršyti šių ribinių verčių:
– magistralinių kelių – 1,5 m/km;
– krašto kelių – 2,5 m/km;
– rajoninių kelių – 3,5 m/km;
– priklausomai nuo panaudotų technologijų ar klojamų sluoksnių kiekio – kitokių verčių, kurios nurodomos papildomose techninėse specifikacijose.
Garantinio termino metu pagal IRI reikalavimus nustatytų dangos nelygumų vertės neturi viršyti šiame punkte nurodytų ribinių verčių daugiau kaip 0,5 m/km. Tose vietose, kur viršijama, 3 m ilgio liniuote matuojamos prošvaisos išilgine kryptimi ir vertinama, ar tenkinamas šių taisyklių 75 punkte nustatytas reikalavimas.“.
1.13. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
1.14. Pakeičiu 16 lentelę ir ją išdėstau taip:
„16 lentelė. Bituminės emulsijos rūšis ir dozavimo kiekis SV ir I–III dangos konstrukcijos klasėms, priklausomai nuo posluoksnio savybių
Posluoksnio rūšis ir savybės |
Naujas klojamas sluoksnis |
|||
Asfalto pagrindo sluoksnis |
Asfalto apatinis sluoksnis |
Asfalto viršutinis sluoksnis iš skaldos ir mastikos asfalto arba iš asfaltbetonio |
||
C60BP4-S purškiamas kiekis g/m2 |
||||
Asfalto pagrindo sluoksnis |
n |
150–250 |
250–350 |
x |
f |
250–350 |
250–350 |
x |
|
t/s |
300–400 |
300–500 |
x |
|
Asfalto apatinis sluoksnis |
n |
- |
x |
150–250 |
f |
- |
250–350 |
250–350 |
|
t/s |
- |
300–500 |
250–350 |
|
Paaiškinimai: n – naujas; f – frezuotas; t/s – didelis tuštymėtumas, „sausas“ rišiklio atžvilgiu, ir yra gausus dalelių ištrupėjimas; x – kai kuriais atvejais galimas variantas; - – variantas neturėtų pasitaikyti.“. |
1.15. Pakeičiu 17 lentelę ir ją išdėstau taip:
„17 lentelė. Bituminės emulsijos rūšis ir dozavimo kiekis IV–VI dangos konstrukcijos klasėms, priklausomai nuo posluoksnio savybių
Posluoksnio rūšis ir savybės |
Naujas klojamas sluoksnis |
||
Asfalto pagrindo sluoksnis |
Asfalto viršutinis sluoksnis iš skaldos ir mastikos asfalto arba iš asfaltbetonio |
||
C40B5-S purškiamas kiekis g/m2 |
|||
Asfalto pagrindo sluoksnis |
n |
200–300 |
200–300 |
f |
300–400 |
200–300 |
|
t/s |
350–450 |
300–400 |
|
|
arba C60B4-S purškiamas kiekis g/m2 |
||
Asfalto pagrindo sluoksnis |
n |
135–200 |
135–200 |
f |
200–270 |
135–200 |
|
t/s |
230–300 |
200–270 |
|
Paaiškinimai: n – naujas; f – frezuotas; t/s – didelis tuštymėtumas, „sausas“ rišiklio atžvilgiu, ir yra gausus dalelių ištrupėjimas.“. |
1.16. Pakeičiu 106 punktą ir jį išdėstau taip:
„106. Visų dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių siūlės šonai visu plotu ir pakankamu kiekiu padengiami karštu bitumu, karštu polimerais modifikuotu bitumu arba kitu bituminiu rišikliu (mase).
Asfalto viršutinio, asfalto apatinio ir asfalto pagrindo-dangos sluoksnio siūlei dengti naudojamas medžiagos kiekis siūlės tiesiniam metrui yra mažiausiai 50 g rišiklio kiekvienam sluoksnio storio centimetrui.
Viršutinio sluoksnio siūlei įrengti gali būti naudojamos specialios iš bituminio rišiklio pagamintos sandariklio juostos.“.
1.17. Pakeičiu 187 punktą ir jį išdėstau taip:
1.18. Pakeičiu 188 punktą ir jį išdėstau taip: