PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO R. ŽEIMELIO GIMNAZIJOS direktoriaus 2019 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2020 m. kovo 26 d. Nr. T-68 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo r. Žeimelio gimnazijos direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Margis
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2020 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-68
PAKRUOJO R. ŽEIMELIO GIMNAZIJOS DIREKTORIAUS
2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Mokyklos oficialus pavadinimas – Pakruojo r. Žeimelio gimnazija, trumpasis pavadinimas – Žeimelio gimnazija.
Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190067284.
Adresas – Vytauto Didžiojo g. 8, LT-83376 Žeimelio mstl., Pakruojo r. sav.
Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.
Mokyklos tipas – gimnazija.
Įstaigos administracija: direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, ūkvedys.
Įstaigos struktūra: Gimnazijos taryba, mokytojų taryba, mokinių taryba.
Mokiniai ir jų kaita (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)
Mokslo metai |
Mokiniai |
||||||||||||
1kl. |
2kl. |
3kl. |
4kl. |
5kl |
6kl. |
7kl. |
8kl. |
9kl. |
10kl. |
11kl |
12kl |
Iš viso |
|
2018-2019 |
21 |
10 |
15 |
21 |
14 |
18 |
19 |
12 |
19 |
24 |
18 |
22 |
213 |
Klasių sk. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
12 |
2019-2020 |
15 |
22 |
10 |
14 |
16 |
15 |
15 |
20 |
13 |
18 |
15 |
17 |
190 |
Klasių sk. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
12 |
Jungtinių klasių nėra. 2019–2020 m. m. didesnė mokinių kaita pereinant iš dešimtos į vienuoliktą klasę. Devyni dešimtos klasės mokiniai išvyko mokytis kitur: du į Radviliškio profesinio rengimo centrą, du į Šiaulių profesinio rengimo centrą, vienas į Joniškio žemės ūkio mokyklą, du mokiniai su šeimomis išvyko gyventi į Angliją, vienas mokinys su šeima išvyko gyventi ir mokytis į Joniškio „Aušros“ gimnaziją, vienas – toliau niekur nesimoko. Į pirmą klasę atėjo mažiau mokinių nei praeitais mokslo metais.
Darbuotojai
|
2018 m. rugsėjo 1 d. |
2019 m. rugsėjo 1 d. |
Pastabos apie etatų pasikeitimą spalio 1d. |
|||||
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
|||||
Iš viso |
51,48 |
50 |
47,73 |
49 |
49,53 |
|||
Iš jų: |
|
|
|
|
|
|||
Direktorių ir pavaduotojų ugd. |
2,5 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||
Mokytojų |
18,98 |
23 |
18,98 |
24 |
20,28 |
|||
Švietimo pagalbos specialistų |
5,7 |
4 |
3,5 |
4 |
4 |
|||
Aptarnaujančio personalo |
24,3 |
21 |
23,25 |
19 |
23,25 |
|||
Mokytojai ir jų darbo krūvis (mokslo metų pradžioje)
Mokslo metai |
Etatų sk. |
Iš viso mokyt. sk. |
% dirba tik toje mokykloje |
% dirbančių ir kitose mokyklose |
Darbo krūvis (etatais) |
|||||
Iki 0,25 |
0,26-0,5 |
0,51- 0,75 |
0,76- 0,99 |
1 |
Daugiau kaip 1 |
|||||
2018-2019 |
18,98 |
23 |
83 % |
17 % |
1 |
2 |
7 |
8 |
3 |
2 |
2019-2020 |
20,28 |
24 |
76 % |
24 % |
1 |
5 |
7 |
4 |
3 |
4 |
Švietimo pagalbos specialistai (mokslo metų pradžioje)
|
Etatų sk. |
Darbuotojų sk. |
Ar dirba kitose mokyklose? |
Kiti pastebėjimai |
Logopedai
|
0,25 |
- |
- |
Spec. pedagogė, logopedė - vienas darbuotojas. |
Spec. pedagogai |
1,0 |
1 |
|
|
Soc. pedagogai |
0,75 |
1 |
- |
|
Psichologai |
- |
- |
- |
|
Mokytojų padėjėjai |
1 |
1 |
|
|
Bibliotekininkai |
1 |
1 |
- |
|
Biologijos mokytoja mokosi Šiaulių universiteto tęstinių ir nuotolinių studijų integruotų gamtos mokslų pedagogikos ir įgis teisę mokyti chemijos mokomąjį dalyką, taip bus galima mažinti mokytojų, dirbančių ne pagrindinėje darbovietėje, skaičių. Anglų kalbos mokytoja yra baigusi rusų kalbos mokytojos specialybę, jai bus galima didinti darbo krūvį ir taip mažinti mokytojų, dirbančių ne pagrindinėje darbovietėje, skaičių. Artimiausiu metu gali trūkti geografijos dalyko mokytojo.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS POKYČIAI ĮGYVENDINANT STRATEGINIO PLANO IR 2019 M. VEIKLOS PLANO NUOSTATAS
Atsižvelgiant į gimnazijos stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes bei gimnazijos veiklos įsivertinimo išvadas, nustatyti gimnazijos strateginiai prioritetiniai ir 2019 metų veiklos plano tikslai: gerinti ugdymo ir ugdymosi kokybę bei telkti gimnazijos bendruomenę pokyčiams ir inovacijoms skatinant jos narių lyderystę.
Siekiant gerinti ugdymo ir ugdymosi kokybę, 2019 metais Žeimelio gimnazija tęsė Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamų projektų: Nr.09.1.3-CPVA-V-704-02-0001 „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, Nr. 09.2.1 –ESFA-K-728-01-0084 ,,Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo rajono Linkuvos, Žeimelio gimnazijose bei Lygumų ir Pašvitinio pagrindinėse mokyklose“, Nr. 09.2.1-ESFA-V-726-04-0001 „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ įgyvendinimą. Tęsdami projektų veiklas, daugiau dėmesio skyrėme perėjimui prie mokymosi paradigmos, duomenimis grįsto ugdymo, skaitmeninių technologijų naudojimo pradinių klasių mokomųjų dalykų ugdyme. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad naujų mokymosi priemonių įsigijimas ir jų pritaikymas turėjo įtakos ugdymo turinio patrauklumui bei mokinių mokymosi motyvacijos didinimui.
Siekdami gerinti ugdymo kokybę, įsijungėme į nacionalinį projektą „Lyderių laikas 3“. Gimnazijoje sukurta mokytojų darbo grupė projekto modeliui parengti ir projekto veikloms įgyvendinti. Projektas pristatytas gimnazijos tarybai. Aptartas mokytojo profesinio tobulėjimo aplankalo sudarymas, sukurti geros pamokos kriterijai, vestos atviros pamokos kolegoms, parengti projekto įgyvendinimo dokumentai. Du mokyklos mokytojai įsijungė į neformaliąsias projekto veiklas, kiekvienas mokytojas dalyvauja projekto seminaruose, dalinasi patirtimi su kolegomis, taiko švietimo naujoves praktikoje.
Gimnazijoje stebėtos 22 atviros pamokos, kuriose aiškiai, konkrečiai mokytojai formuluoja pamokos temos uždavinį arba mokiniai įtraukiami į uždavinio formulavimą. Dalyje pamokų tema siejama su mokinių patirtimi, organizuojamas darbas porose, grupinis darbas, skatinamas įsivertinimas ir refleksija. Organizuotos pamokos kitoje aplinkoje: pažintinės išvykos į regioninį parką, pamokos „Žiemgalos“ muziejuje, Žeimelio apylinkėse ir kt. aplinkose. Tęsiamas asmeninės mokinio pažangos stebėjimas ir fiksavimas. Mokiniai mokomi analizuoti ir įsivertinti savo mokymąsi.
Mokytojai kėlė kvalifikaciją seminare „Patirtinis mokymasis: nuo idėjos, kūrybos iki saviraiškos mokymosi'', kurio metu susipažino su būdais, kaip geriau mokiniams įsisavinti žinias per patirtį ir refleksiją. Seminare „Inovatyvumas ugdyme. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijos patirtis” susipažino su naujomis mokymo priemonėmis, kurias planuoja įsigyti kitais metais, jei tik leis finansinės galimybės. Siekiant telkti mokyklos bendruomenę, organizuota edukacinė išvyka į Anykščius „Šimtametis siaurukas“.
Aptarti 2, 4, 6, 8 klasių nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatai, penktokų ir vienuoliktokų adaptacija, aptarti BE ir PUPP rezultatai, 2018–2019 m. m. ugdymo planas, parengtas sisteminis mokinių mokymosi pasiekimų gerinimo planas, aptartos mokytojų etatinio apmokėjimo valandos bei privalomos veiklos mokyklos bendruomenei. Mokytojai aptarė Mokinių pamokų lankomumo apskaitos ir nelankymo prevencijos tvarkos aprašą. Mokslo metų eigoje stebėta ir diskutuota, kaip sekasi įgyvendinti pamokų lankomumo aprašą klasių vadovams, dalykų mokytojams. Sukurta ir mokyklos bendruomenei pristatyta pamokų pateisinimo forma.
Gimnazijos veiklos kokybės darbo grupė, naudodamasi IQESonline.lt sistema, analizavo kaupiamojo vertinimo taikymą įvairių mokomųjų dalykų pamokose bei integruojamųjų programų įgyvendinimą. Išvados ir rekomendacijos pristatytos mokytojų tarybos posėdžiuose, priimti nutarimai dėl kaupiamojo vertinimo tvarkos papildymo bei integruojamųjų programų įgyvendinimo.
2018–2019 m. m pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą įgijo 100 proc. mokinių, brandos atestatus gavo 100 proc. mokinių. Bendras gimnazijos pažangumas 99 proc., aukštesnis negu praėjusiais mokslo metais. Pakankamai geri mokyklinių ir valstybių brandos egzaminų rezultatai. Puikiai išlaikyti dailės ir technologijų mokykliniai brandos egzaminai. Lietuvių kalbos valstybinį egzaminą keturi mokiniai išlaikė aukštesniuoju lygiu, anglų kalbos - aukštesniuoju lygiu išlaikė du mokiniai, biologijos – vienas mokinys. Į aukštąsias mokyklas įstojo 60 proc. abiturientų. Gimnazijoje lankėsi 45 proc. tėvelių. Praleistų pamokų, tenkančių vienam mokiniui, per mokslo metus 86 pamokos, t. y. daugiau negu praėjusiais mokslo metais.
Siekiant pagerinti mokinių lankomumą, per visus mokslo metus vyko konkursas ,,Geriausiai lankanti klasė“.
Mokiniai dalyvavo įvairiuose rajoniniuose renginiuose: konkursuose, olimpiadose. Šešiose mokomųjų dalykų rajoninėse olimpiadose užėmė tris pirmąsias vietas ir tris antrąsias vietas. Viena mokinė dalyvavo respublikinėje lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje ir viena mokinė respublikinėje dailės olimpiadoje.
Mokinių taryba aktyviai organizavo renginius gimnazijoje: Mokytojų dieną, Karnavalą, Pyragų dieną ir kitus gimnazijos bendruomenei aktualius renginius, kurių metu skirtas dėmesys savivaldos, tolerancijos, savarankiškumo ugdymui. Inicijavo renginį „Geriausiai mokyklines uniformas dėvinti klasė“.
Per 2019 metus gimnazijos Vaiko gerovės komisija organizavo 10 posėdžių, kurių metu svarstė žemus mokinių pasiekimus, netinkamą mokinių elgesį, mokinių taisyklių pažeidimus. Priimti bendri susitarimai dėl rezultatų gerinimo, mokinių taisyklių pažeidimų, nedrausmingo elgesio, pamokų praleidinėjimo. Aptartas minimalios vaiko priežiūros priemonės vykdymas. Siekiant bendro tikslo bendradarbiauta su nestacionarių socialinių paslaugų centro socialinėmis darbuotojomis.
Vaiko gerovės komisijos nariai teikė metodinę pagalbą mokytojams, klasių vadovams, tėvams. Aptarė atmintinę ,,Reagavimo į patyčias ar kitokį smurtinį elgesį mokykloje“. Kalendorinių metų pabaigoje gimnazijos svetainės puslapyje įdiegta elektroninė „Patyčių dėžutė“, kurioje galima pranešti apie mokykloje pastebėtas ar patirtas patyčias.
Organizuoti du visuotiniai tėvų susirinkimai, kurių metu pristatytos švietimo naujovės, tėvai individualiai konsultuoti dėl TAMO dienyno naudojimo, dėl mokinių praleistų pamokų pateisinimo. Taip pat tėvams sudaryta galimybė gauti informaciją apie vaiko mokymąsi lankantis konsultacinėse dienose du kartus per metus. Organizuoti seminarai: „Vaikų ir tėvų konfliktai“, „Aktyvaus klausymo mokymasis“. Kasmet gerėja bendradarbiavimas su tėvais.
Siekiant saugoti ir stiprinti mokyklos bendruomenės narių sveikatą, ugdant sveikos gyvensenos įgūdžius, kuriant sveikatai palankią fizinę ir psichosocialinę aplinką, gimnazijoje vyko „Sveikatiados“ projektas.
Įgyvendinta ugdymo karjerai programa, organizuoti susitikimai su buvusiais mokiniais, kurių metu aptariamos stojimo į aukštąsias mokyklas sąlygos ir mokymasis aukštojoje mokykloje. Gimnazistai dalyvavo karjeros ugdymo renginyje „Pasimatuok profesiją“ Linkuvos kultūros centre. Lankytasi tėvų darbo vietose arba kitose darbovietėse Žeimelio miestelyje. Įsijungėme į Valstybinės darbo inspekcijos projektą „Dirbsiu saugiai“, kurio tikslas supažindinti moksleivius su Darbuotojų saugos ir sveikatos (DSS) pagrindais.
Visa mokyklos bendruomenė pasitikome Jo Ekscelenciją Eugenijų Bartulį, lydimą kanclerio Evaldo Alūzos ir parapijos klebono Vaido Mikalčiaus. Svečiams parengta šventinė programa, pristatyta Žeimelio gimnazijos veikla.
Per 2019 metus bibliotekoje užsiregistravo 164 skaitytojai. Iš jų 137 mokiniai, 27 kiti bibliotekos vartotojai - mokytojai, mokyklos darbuotojai, miestelio bendruomenės nariai.
Pakankamai daug dėmesio skyrėme skaitymo skatinimo gebėjimų ugdymui. Tuo tikslu vyko garsiniai skaitymai „Kai stebuklais lijo“ 1–5 klasių mokiniams, projektas „Biblioteka kuprinėje“ 6–7 klasių mokiniams. Visų klasių mokiniai, mokytojai, darbuotojai rinkosi į skaitymus, skirtus „Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai“. Mokiniai skaitė kraštiečio, kraštotyrininko, mokytojo Juozo Šliavo kraštotyrinę medžiagą.
Telkiant gimnazijos bendruomenę organizuoti renginiai, skirti Lietuvos valstybės atkūrimo datai paminėti ir rajoninis folkloro festivalis „Sekminių ragelis“.
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖS-FINANSINĖS VEIKL0S REZULTATAI
Gauta paramos iš viso: 3348,88 € iš jų: UAB „Žiemagra“ 1000 €, UAB „Sanitex“ 365,47 €, AB „Žemaitijos pienas“ 398,33 €, Vilniaus Tarptautinis Rotaract klubas 120 €, 2 % gyventojų pajamų iš VMI 1465,08 €.
Gauta lėšų iš projekto Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0084 ,,Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo rajono Linkuvos, Žeimelio gimnazijose bei Lygumų ir Pašvitinio pagrindinėse mokyklose“, atlyginimams už projekto veiklos koordinavimą, už konsultacijų, modulių ir namų ruošos virtualioje aplinkoje įgyvendinimą. Gauta lėšų iš visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektui „Sveikai gyvenkime – sveiki augsime 390 € projekto veikloms įgyvendinti.
Kreditoriniai įsiskolinimai gruodžio 31 d. – 4331,70 € (komunalinės paslaugos, ryšiai, transportas).
Informacija apie lėšų naudojimą 2019 metais
Išlaidų pavadinimas |
2019 m. pradžioje patvirtinta sąmata |
2019 m. pabaigoje gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
Pastabos |
||||||
BL lėšos |
ML lėšos |
Spec. lėšos |
BL lėšos |
ML lėšos |
Spec. lėšos |
BL lėšos |
ML lėšos |
Spec. lėšos |
|
|
Darbo užmokestis |
161,6 |
357,8 |
|
206,6 |
364,2 |
|
206,6 |
364,2 |
|
|
Soc. draudimo įmokos |
3,2 |
6,3 |
|
3,6 |
7,0 |
|
3,6 |
7,0 |
|
|
Darbdavio soc. parama (2 d. nedarb., išeitinės ) |
0,2 |
0,8 |
|
0,3 |
0,4 |
|
0,3 |
0,4 |
|
|
Transporto išlaikymas |
18,5 |
|
|
21,0 |
|
|
21,0 |
|
|
|
Komunalinės paslaugos (šildymas, vanduo, elektra, šiukšlės) |
34,1 |
|
|
35,3 |
|
|
35,3 |
|
|
|
Kitos prekės ir paslaugos (prekės, dezinfa, banko paslaugos ir kt. ) |
4,2 |
3,8 |
3,0 |
7,0 |
3,5 |
3,6 |
7,0 |
3,5 |
3,6 |
Virtuvei pirkti įvairūs indai, kanceliarinės prekės, įvairios švaros, elektros, ūkinės prekės, dažai grindims, sienoms, mokymo priemonės ir vadovėliai; sanitarinės, patikros išlaidos. |
Ryšių paslaugos (internetas, telefonas) |
0,8 |
1,0 |
|
0,8 |
1,0 |
|
0,8 |
1,0 |
|
|
Informacinės technologijos (el. dienynas, pratybos, priemonės spausdintuvams, kompiuteriams, kopijavimo aparatams ) |
0,4 |
0,5 |
|
0,4 |
0,5 |
|
0,4 |
0,5 |
|
|
Medikamentų ir medicininės išlaidos
|
0,6 |
|
|
0,5 |
|
|
0,5 |
|
|
|
Kvalifikacija |
|
1,0 |
|
|
1,1 |
|
|
1,1 |
|
|
Iš viso: |
223,6 |
371,2 |
3,0 |
275,5 |
377,7 |
3,6 |
275,5 |
377,7 |
3,6 |
|
IV SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba 2019-05-07 atliko gimnazijos virtuvės planinį patikrinimą. Patikrinimo metu nustatyti nedideli pažeidimai: reikalingas lankytojų indų, virtuvės inventoriaus patalpų remontas, būtina atnaujinti vandens nutekamuosius trapus, pakeisti lankytojų indų stalo skardą, dubenis, naudojamus virtuvėje su atitinkamu ženklu.
Visi trūkumai nustatytam laikui pašalinti.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Šiaulių skyrius 2019-11-11 atliko periodinį higienos normų patikrinimą. Nustatyta, kad konstrukcinių medžiagų dirbtuvėse reikalinga įrengti ant langų žaliuzes ar kitas apsaugos nuo saulės priemones, įsigyti prie elektrinių įrengimų nelaidžius elektros srovei kilimėlius, užtikrinti sąlygas, kad mokiniai galėtų laisvai prieiti prie darbastalių, bei sureguliuoti stalus ir kėdes pradinėse klasėse pagal mokinių ūgį.
Visi trūkumai pašalinti, išskyrus žaliuzių įsigijimą. Žaliuzes planuojame įsigyti 2020 m.
V SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
Kasmet mažėja mokinių skaičius. Nuo šių mokslo metų prastėja lankomumas. Dalis mokinių dažnai nelanko mokyklos, nes tėvai jų negali prikelti iš ryto arba pateisina, kad sirgo, nors pas gydytojus nesilanko. Taip pat daug gimnazijos bendruomenės pastangų reikalauja minimalios vaiko priežiūros priemonės vykdymas. Trūksta veiksmingų priemonių, galinčių paveikti tėvų atsakingumą.
Gimnazija, siekdama užtikrinti mokinių užimtumą po pamokų, siekdama panaudoti mokyklos erdves mokinių laisvalaikiui ir neformaliai veiklai, turi galimybę kurti visos dienos mokyklą. Turime laisvą bendrabučio antrą aukštą ir šias patalpas galėtume panaudoti. Galime organizuoti maitinimą švediško stalo principu, tuo tikslu reikalinga atnaujinti virtuvės įrangą.
Būtina įrengti aktų salę. Reikėtų atnaujinti krepšinio aikštelę, esančią prie mokyklos, kurioje mokiniai sportuoja pamokų metu bei žaisdami praleidžia laisvalaikį. Taip pat pasirūpinti stadionu, nes prie mokyklos esantis stadionas priklauso Joniškio žemės ūkio mokyklos Žeimelio filialui.
________________________________