isgyaz13

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 21 d. Nr. AV-595

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 16 punktu, Gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinės priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. V-58 „Dėl Gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinės priežiūros taisyklių patvirtinimo“, Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai veiksmų planą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. AV-85 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai veiksmų plano patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                  Ilona Gelažnikienė

 


PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. rugsėjo 21 d. įsakymu

Nr. AV-595

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI

VEIKSMŲ PLANAS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai veiksmų planas (toliau – Planas) nustato gripo pandemijos etapus ir lygius, būtinus veiksmus ir priemones, kurias privaloma taikyti gripo pandemijos metu Pakruojo rajone.

2. Planas parengtas atsižvelgiant į Europos Komisijos komunikatą Tarybai, Europos Parlamentui, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui dėl pasirengimo gripo pandemijai ir atsako planavimo Europos Bendrijoje, 2013 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 1082/2013/ES dėl didelių tarpvalstybinio pobūdžio grėsmių sveikatai, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 2119/98/EB (OL 2013 L 293, p. 1), bei Pasaulio sveikatos organizacijos Europos regiono biuro ir Europos ligų kontrolės ir prevencijos centro 2014 m. paskelbtas Pasirengimo gripo pandemijai rekomendacijas. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių plano) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“, pagrįstais turimais duomenimis apie ankstesnes gripo pandemijas ir teoriniu matematiniu prognozavimo modeliavimu, paremtu tam tikromis planavimo prielaidomis. 

3. Plane vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatyme ir Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme.

4. Plano tikslas – mažinti gripo pandemijos sukeliamą žalą visuomenės sveikatai, socialinius ir ekonominius nuostolius Pakruojo rajono savivaldybėje.

5. Plano uždaviniai:

5.1. pasirengti galimai gripo pandemijai Pakruojo rajono lygiu bei numatyti neatidėliotinas ir perspektyvines priemones;

5.2. stiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą;

5.3. plėtoti ir stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą ir koordinavimą gripo pandemijos metu;

5.4. užtikrinti aprūpinimą medicininėmis ir nemedicininėmis priemonėmis, tinkamą jų ir bendrųjų prevencijos priemonių naudojimą gripo pandemijos metu;

5.5. užtikrinti tarnybų, būtinų viešajam saugumui palaikyti ir būtiniesiems visuomenės poreikiams tenkinti, funkcionavimą gripo pandemijos metu.

6. Gripo pandemija siejama su sergančių asmenų gausa, dideliu sveikatos priežiūros įstaigų darbo krūviu, sutrikdytu kasdieniu gyvenimo ritmu, dideliu ligos komplikacijų ir mirčių skaičiumi.      

7. Gripo pandemiją lemia trys pagrindiniai veiksniai:

7.1. naujo anksčiau tarp žmonių neplitusio gripo viruso potipio atsiradimas;

7.2. naujo potipio gripo viruso plitimas žmonių populiacijoje;

7.3. didelis naujo potipio gripo viruso virulentiškumas (gebėjimas sukelti sunkius susirgimus). 

8. Įprastos sezoninės gripo epidemijos metu gripu suserga 5−10 proc. gyventojų. Ankstesnės gripo epidemijos palietė gyventojus daug plačiau nei sezoninės epidemijos; jų užsikrėtimo laipsnis kito nuo 10 iki 50 proc. populiacijos (rizikos grupių asmenų – net iki 80 procentų).

9.   Pakruojo rajono savivaldybėje pagal gyventojų registrą 2022 m. metų pradžioje gyveno 18  497 gyventojai. Vaikų iki 18 metų – 3045. Rajono gyventojai 65 m. amžiaus ir vyresni sudaro apie 22 proc.

10. Savivaldybės teritorijoje gripo epidemija skelbiama, kai sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis rodiklis yra ne mažesnis kaip 100 atvejų 10 tūkst. gyventojų per savaitę, o klinikinių gripo atvejų skaičius sudaro apie 30 procentų visų registruotų gripo ir ūminės virusinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų. Gripo epidemija dažniausiai registruojama gruodžio – kovo mėnesiais ir trunka 2–5 savaites.

11. Pakruojo rajone didžiausias susirgusiųjų gripu skaičius buvo užregistruotas 2007 m. – 407 atvejai. 2019 m. metais užregistruota 3 209 ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų ir gripo atvejai. 2020 m. – 1240, 2021 m. – 3579.

12. Prognozuojama, kad Pakruojo rajone gripo pandemijos metu gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis per 9–15 savaičių gali susirgti apie 30 proc. gyventojų. Sergamumas didės ir mažės keliomis „bangomis“, kurių trukmė svyruos nuo šešių iki aštuonių savaičių. Vidutinė ligos trukmė bus apie 7–10 dienų.

13. Daugelyje įstaigų, įmonių per tris mėnesius apie 30 proc. darbuotojų nedirbs nuo penkių iki aštuonių dienų. Mokyklose ir kitose uždarose bendruomenėse gripas plis greičiau, o tai gali nulemti poreikį uždaryti mokyklas. Nedarbingumo atvejų skaičių padidins darbuotojų poreikis pasirūpinti šeimos nariais.

14. Vadovaujantis planavimo prielaidomis ir pagal  Subjekto (įmonių, įstaigų) darbuotojų, kurie sirgs pandeminiu gripu, skaičiaus prognozavimo metodiką (5 priedas) prognozuoti, kiek Subjekto ir jo struktūrinių padalinių darbuotojų susirgs pandeminiu gripu, ir Subjekto pasirengimo gripo pandemijai planą (priemonių planą) rengti atsižvelgiant į pateiktą metodiką.

15. Rekomenduojama iš anksto numatyti, kurie Subjekto struktūriniai padaliniai ir darbuotojai esant dideliam susirgusiųjų pandeminiu gripu skaičiui prireikus galėtų pavaduoti kitus (vykdyti svarbiausias jų funkcijas), taip pat numatyti galimybes teisės aktų nustatyta tvarka pasitelkti pakaitinius darbuotojus.

16. Jei įmanoma, patartina išnaudoti darbo namuose galimybes, nustatyti Subjekto darbuotojų darbo namuose tvarką.

17. Rekomenduojama numatyti pagalbos Subjekto darbuotojams ir jų šeimos nariams, darbuotojui ar jo šeimos nariui susirgus ar mirus, teikimo tvarką.

18. Skiepijimas nuo gripo yra viena svarbiausių priemonių, mažinančių gripo poveikį gyventojų sveikatai bei užkertančių kelią gripo plitimui ir taip mažinančių tiesiogines sveikatos priežiūros ir netiesiogines (gydymo, nedarbingumo ir slaugymo) išlaidas. Atlikti tyrimai patvirtina, kad gyventojų skiepijimas nuo gripo ekonomiškai efektyvus. Todėl būtina skirti didesnį dėmesį skiepijimo nuo gripo propagavimui, visuomenės švietimui.

19.  Prasidėjus 2021–2022 metų gripo sezonui gripo vakcina buvo paskiepyti  2118 asmenų, 2020–2021 metų – 2345. Skiepijimosi gripo vakcina sumažėjimą galėjo paveikti pradėtas skiepijimas nuo COVID-19 ligos.

20. Bendras pandeminio gripo vakcinų, reikalingų paskiepyti prioritetinių rizikos grupių asmenims, poreikis Pakruojo rajone yra apie 5,5 tūkst. vakcinos vienetų (30 proc. visos populiacijos). Bendras antivirusinių vaistų (gydymo kursais) poreikis Pakruojo rajone 30 proc. visos populiacijos siekia apie 5,5 tūkst. gydymo kursų.

21. Pasaulio sveikatos organizacija ir Europos Sąjungos Taryba rekomenduoja paskiepyti 75 procentus rizikos grupėms priklausančių asmenų ir nėščiąsias, nes jiems gripas pavojingiausias ir dažniausiai komplikuojasi.

22. Pandemijos pradžioje, kai skiepų dar nėra, naudoti gripo profilaktikai ir gydymui skirtus antivirusinius vaistus. Tam tikslui kaupti antivirusinių vaistų atsargas ir planuoti jų naudojimą (žr. 4 priedas).

23. Pagrindinės gripo pandemijos poveikio kryptys Pakruojo rajone: sveikatos, paslaugų, švietimo ir kultūros bei socialiniai sektoriai, darbo rinka, ekonomika.

24. Laiku teikti informaciją skirtingoms tikslinėms visuomenės grupėms: žiniasklaidos atstovams, gyventojams, rizikos grupėms, sveikatos priežiūros specialistams.

25. Visoms savivaldybės teritorijoje esančioms visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros įstaigoms parengti pasirengimo gripo pandemijai priemonių planus, kuriuose numatyti priemones, apsaugančias įstaigos darbuotojus nuo pandeminio gripo ir užtikrinančias įstaigos veiklos tęstinumą ir funkcijų atlikimą per gripo pandemiją.

26. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planuose numatyti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei priemones asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tęstinumui užtikrinti gripo pandemijos metu, esant dideliam sergančių asmenų skaičiui.

27. Gripo pandemijos poveikio masto ir stiprumo sumažinimui pasiekti numatomi šie veiksmai:   

27.1. užtikrinti veiksmingą gripo epidemiologinę priežiūrą, bendradarbiaujant su Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Šiaulių departamento Pakruojo skyriumi;

27.2. bendradarbiauti su Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Šiaulių departamento Pakruojo skyriumi;

27.3. užtikrinti aprūpinimą medicininėmis ir nemedicininėmis priemonėmis, tinkamą jų ir bendrųjų prevencijos priemonių naudojimą;

27.4. užtikrinti tarnybų, būtinų viešajam saugumui palaikyti ir būtiniesiems visuomenės poreikiams tenkinti, funkcionavimą per gripo pandemiją.

28. Gripo pandemijos metu visos socialinės ir kitos gyvybiškai svarbios tarnybos (komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.) (3 priedas) privalo užtikrinti paslaugų teikimą, vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigų ekstremalių situacijų valdymo planais, juose numatant įstaigos veiklą gripo pandemijos metu, būtinų priešepideminių priemonių taikymą, asmens apsaugos priemonių atsargų užtikrinimą ir kt. (4 priedas).

29. Kilus gripo pandemijai, asmens apsaugos priemonių naudojimas – viena pagrindinių priemonių, galinčių apsaugoti nuo ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų bei gripo. Asmens apsaugos priemonės naudojamos visuose pasirengimo gripo pandemijai etapuose ir lygiuose (6 priedas).

30. Skiepijimai pandeminio gripo vakcina atliekami Pakruojo rajono asmens sveikatos priežiūros įstaigose, turinčiose licenciją vykdyti šią veiklą (2 priedas).

31. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorius, kitų valstybinių institucijų ir įstaigų vadovai paskiria darbuotojus, atsakingus už informacijos apie būtinąsias gripo profilaktikos priemones, sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką gripo pandemijos metu nuolatinį informavimą žiniasklaidai ir visuomenei. 

32. NVSC prie SAM Šiaulių departamento Pakruojo skyrius atsakingas už sergamumo gripu duomenų registravimą ir apskaitą bei informacijos apie epidemiologinę gripo pandemijos situaciją Pakruojo rajone teikimą teisės aktų nustatyta tvarka visoms suinteresuotoms institucijoms.

33. Plano vykdymas yra neterminuotas, jo priemonių (1 priedas) vykdymo koordinavimą atlieka ir metodinį vadovavimą užtikrina NVSC prie SAM Šiaulių departamento Pakruojo skyrius.

 

________________

 

part_41d93fbde115412abaca9bfd0ad2f7f7_end


Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai veiksmų plano

1 priedas

PAKRUOJO RAJONO PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI VEIKSMŲ PLANAS PAGAL GRIPO PANDEMIJOS ETAPUS

 

 

Etapas

Veiksmai

Įgyvendinimo terminas

Vykdytojai

 

1 etapas: tarppandeminis periodas,

naujas gripo viruso potipis nenustatytas; gripo viruso potipis, sukeliantis sezoninį gripą, plinta tarp žmonių, gali būti nustatomas ir gyvūnams

Planavimas ir koordinavimas

 

1. Atliekant galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės peržiūrą, įvertinti gripo pandemijos pavojų ir, atsižvelgiant į atnaujintą analizę, patikslinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus) – ekstremaliųjų situacijų valdymo  planų sudedamąsias dalis arba jų priedus

Kasmet

Pakruojo rajono savivaldybės administracija,  NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, ūkio subjektai*, ASPĮ

 

2. Pagal kompetenciją organizuoti ir (ar) dalyvauti įvairaus tipo pratybose, skirtose pasirengti gripo pandemijai, remtis jų rezultatais tobulinant pasirengimą gripo pandemijai

Kasmet

Pakruojo rajono savivaldybės administracija,  NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

3. Sukaupti būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, atsargas pagal Būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. V-719 „Dėl Būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, sąrašo patvirtinimo“, numatyti jų paskirstymą

Kasmet

Pakruojo rajono savivaldybės administracija

 

4. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti, esant išteklių ir pajėgumų trūkumui, planuoti jų šalinimą

Kasmet

Pakruojo rajono savivaldybės administracija,  NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

 

5. Vykdyti nuolatinę gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinę priežiūrą, ją periodiškai vertinti ir tobulinti, išaiškinti šių ligų protrūkius ir užtikrinti institucijų bendradarbiavimą

Nuolat

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

6. Vadovautis Europos Komisijos, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro, Pasaulio sveikatos organizacijos ir SAM rekomendacijomis ir informacija apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse; atitinkamai koreguoti nacionaliniame, administracinių teritorijų ir valstybės institucijų ir įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatytas priemones

Nuolat

Pakruojo rajono savivaldybės administracija,  NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Prevencija ir lokalizavimas

7. Didinti skiepijimo nuo sezoninio gripo apimtis

Kasmet

ASPĮ

 

Sveikatos sistemos atsakas

8. Numatyti alternatyvias, sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančias patalpas (mokyklos, viešbučiai ir kt.) papildomai pacientų hospitalizacijai esant dideliam pacientų srautui

Esant poreikiui

Pakruojo rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

 

9. Aprūpinti sveikatos priežiūros įstaigas asmens apsaugos priemonėmis

Nuolat

ASPĮ

 

10. Reguliariai organizuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų mokymus, susijusius su gripo epidemiologine priežiūra, pasirengimu gripo pandemijai ir situacijos valdymu esant gripo pandemijai

Esant poreikiui

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono savivaldybės administracija

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

 

11. Iš anksto parengti informaciją platinti pagal skirtingus gripo pandemijos etapus, pritaikytą visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms, teikti mokslu pagrįstą informaciją visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai; skelbti patikimą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją, gripo pandemijos keliamą grėsmę ir prevencines priemones

Esant poreikiui

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, VMVT Šiaulių departamento Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono savivaldybės administracija

 

12. Numatyti, kaip bus teikiama informacija visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, radijui, televizijai, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms, valstybės institucijoms) skirtingais pandemijos etapais, keistis informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų nacionaliniu lygiu

Esant poreikiui

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono savivaldybės administracija

 

2-asis etapas: gripo pandemijos pavojaus periodas, naujo potipio gripo virusas nustatytas žmonėms

Planavimas ir koordinavimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

13. Užtikrinti sveikatos sektoriaus, kitų žinybų veiklos koordinavimą nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltą gripo atvejį (-us)

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono savivaldybės administracija 

 

14. Užtikrinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pasiruošimą laiku nustatyti ir likviduoti gyvūnų gripo protrūkius jų populiacijoje

Paskelbus 2-ąjį etapą

VMVT Šiaulių departamento Pakruojo skyrius

 

15. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą valdyti pirmuosius naujo gripo viruso potipio sukeltus susirgimų atvejus ir protrūkius

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

16. Išaiškinti gripo protrūkius žmonių ir gyvūnų populiacijose, taikyti protrūkių valdymo priemones

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyriusVMVT Šiaulių departamento Pakruojo skyrius

 

Prevencija ir lokalizavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

17. Užtikrinti gyvūnų gripo protrūkių prevencijos, kontrolės ir likvidavimo priemones bei jų taikymą gyvūnų populiacijoje

Paskelbus 2-ąjį etapą

VMVT Šiaulių departamento Pakruojo skyrius

 

18. Įvertinti gripo epidemiologinę priežiūrą, prevencinių priemonių tinkamumą

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

19. Teikti rekomendacijas keliautojams, siekiant mažinti užsikrėtimo pandeminiu gripu riziką

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

20. Įvertinti vykdomą skiepijimą nuo sezoninio gripo, siekiant išvengti žmonių ir gyvūnų kryžminės infekcijos gripu, skatinti asmenų, turinčių sąlytį su gyvūnais, skiepijimą nuo sezoninio gripo

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyriusVMVT Šiaulių departamento Pakruojo skyrius

 

21. Įvertinti naujų rizikos grupių skiepijimo nuo pneumokokinės infekcijos poreikį

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

22. Taikyti rekomenduojamas gripo infekcijos plitimą ribojančias priemones.

Paskelbus 2-ąjį etapą

Pakruojo rajono savivaldybės administracija,  NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Sveikatos sistemos atsakas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

23. Įvertinti sveikatos priežiūros sistemos pasirengimą izoliuoti, gydyti pavienius pacientus, užsikrėtusius naujo potipio gripo virusu

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, ASPĮ

 

24. Įvertinti gebėjimą nustatyti ir valdyti gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų protrūkius asmens sveikatos priežiūros įstaigose

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

 

25. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų personalo skiepijimo nuo sezoninio gripo mastą

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

26. Įvertinti infekcijų kontrolės priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargas asmens sveikatos priežiūros įstaigose

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, ASPĮ

 

27. Teikti metodinę pagalbą sveikatos priežiūros įstaigoms pandeminio gripo diagnostikos, gydymo ir infekcijų kontrolės klausimais

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

28. Asmens sveikatos priežiūros įstaigose vykdyti infekcijų kontrolės priemones pagal Pasaulio sveikatos organizacijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas, siekiant užkirsti kelią hospitalinių infekcijų plitimui

Paskelbus 2-ąjį etapą

ASPĮ, Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

29. Informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigas, globos institucijas apie gripo infekcijos kontrolės priemones

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

30. Patikrinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą darbui esant dideliam pacientų srautui, įvertinti pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybes

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

31. Patikrinti pasirengimo gripo pandemijai planuose numatytas visų lygių sveikatos sistemos atsako priemones, atkreipiant dėmesį į pacientų srautų valdymą ir pasirengimą masinei hospitalizacijai, pacientų izoliavimui ir gydymui

Paskelbus 2-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

32. Planuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbą esant dideliam darbuotojų trūkumui

Paskelbus 2-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

33. Prireikus atnaujinti informacinę medžiagą, skirtą žiniasklaidai, visuomenei, sveikatos ir kitiems sektoriams

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, Pakruojo rajono VSB

 

34. Mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus, atsakingus už ryšius su visuomene, dėl informacijos skleidimo gripo pandemijos metu

Paskelbus 2-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

3-iasis etapas: gripo pandemija, naujo potipio gripo viruso sukelti susirgimai sparčiai plinta žmonių populiacijoje

Planavimas ir koordinavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

35. Metodiškai vadovauti sveikatos priežiūros įstaigoms diegiant ir vertinant atsako į gripo pandemiją priemones.

Paskelbus

3-iąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

36. Įvertinti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus valdyti ar lokalizuoti gripo pandemiją ir, jei reikia, juos padidinti.

Paskelbus

3-iąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija

 

37. Taikyti ir koordinuoti visas priemones, numatytas pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) – ekstremaliųjų situacijų valdymo  planų sudedamosiose dalyse arba jų prieduose

Paskelbus

3-iąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

38. Nustatyti papildomų išteklių poreikį galimoms artėjančioms gripo pandemijos bangoms

Paskelbus

3-iąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

39. Tęsti sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą, siekiant iš anksto numatyti artėjančią kitą gripo pandemijos bangą

Paskelbus 4-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

40. Stebėti galimus pandeminio gripo epidemiologinius, virusologinius ir klinikinius pokyčius

Paskelbus 4-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, ASPĮ

 

41. Vykdyti pandeminio gripo stebėseną ir įvertinti jo poveikį: sergamumą, mirštamumą, praleistų dėl ligos dienų skaičių, sveikatos priežiūros darbuotojų ir kitų svarbių sričių darbuotojų skaičių, sveikatos priežiūros įstaigų išteklius, lovadienius, priėmimo skyrių apkrovą, alternatyvių sveikatos priežiūros priemonių naudojimo galimybes, lavoninių talpą ir kitą susijusią statistiką

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

42. Aktyvėjant ir plintant pandeminiam gripui, koreguoti gripo epidemiologinės priežiūros sistemą

Paskelbus 4-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Prevencija ir lokalizavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

43. Organizuoti antivirusinių vaistų paskirstymą, aprūpinimo stebėseną vadovaujantis Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo stebėsenos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. V-31 „Dėl Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo stebėsenos aprašo patvirtinimo“

Paskelbus 4-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, ASPĮ

 

44. Esant galimybei pradėti skiepyti pandeminio gripo skiepais asmenis pagal nustatytas prioritetines grupes

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, ASPĮ

 

Sveikatos sistemos atsakas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

45. Vykdyti infekcijos plitimo tarp sergančiųjų asmenų kontrolės priemones, atitinkančias naujausias Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas; mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus naudotis asmeninėmis apsaugos priemonėmis

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

46. Taikyti pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatytų sveikatos priežiūros bei būtinųjų paslaugų teikimo priemones (nacionaliniu ir savivaldybių lygiu); stebėti sveikatos priežiūros įstaigų būklę; jeigu reikia, keisti skubios pagalbos teikimo sistemą; paskirstyti papildomus žmogiškuosius išteklius; teikti medicinines ir nemedicinines paslaugas pacientams, gydomiems alternatyviose sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančiose patalpose (viešbučiuose, mokyklose ir kt.); teikti psichologinę ir socialinę paramą sveikatos priežiūros darbuotojams, nukentėjusiems asmenims ir bendruomenėms

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

Pereinamasis laikotarpis,

4-asis etapas: rizika užsikrėsti naujo potipio viruso sukeltu gripu ir atsako priemonių poreikis mažėja.

Planavimas ir koordinavimas

47. Atlikti gripo pandemijos poveikio ir pasirengimo gripo pandemijai vertinimą (nacionaliniu, savivaldybių, įstaigų lygiu) remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijomis ir pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) – ekstremaliųjų situacijų valdymo planų sudedamųjų dalių arba jų priedų – įgyvendinimo rezultatais, pagal šio vertinimo rezultatus stiprinti pasirengimą gripo pandemijai

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

48. Teikti siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos ekstremalių situacijų komisijai ir kitoms valstybės institucijoms ir savivaldybėms dėl pasirengimo gripo pandemijai priemonių tobulinimo

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

49. Nustatyti papildomų išteklių poreikį kitai gripo pandemijai

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

50. Nustatyti epidemiologinės priežiūros ir kontrolės priemones, ruošiantis kitai gripo pandemijai

Paskelbus 4-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Prevencija ir lokalizavimas

51. Esant galimybei, tęsti skiepijimą pandeminio gripo skiepais vadovaujantis numatytais prioritetais ir atsižvelgiant į turimas atsargas

Paskelbus 4-ąjį etapą

NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius

 

Sveikatos sistemos atsakas

52. Atnaujinti planinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą

Paskelbus 4-ąjį etapą

ASPĮ, Pakruojo rajono

savivaldybės administracija

 

53. Peržiūrėti, atsižvelgiant į gripo pandemijos patirtį, ir atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus).

Paskelbus 4-ąjį etapą

Pakruojo rajono

savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Šiaulių departamentas Pakruojo skyrius, ūkio subjektai*, ASPĮ

 

 

Sutrumpinimai:

SAM – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

NVSC – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras

ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaigos

VMVT –  Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnyba 

* Ūkio subjektai, kaip nurodyta Kriterijuose ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtintuose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus 2010 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1-134 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo“, išskyrus 1.3 ir 1.5 papunkčiuose nurodytus ūkio subjektus.

 

____________________

 

part_aa8ebb4a4a2f41c297f33284f8dfc9c7_end


Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai veiksmų plano

2 priedas

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, KURIOS APTARNAUS SERGANČIUS PAKRUOJO RAJONO GYVENTOJUS GRIPO PANDEMIJOS METU, KONTAKTAI

 

 

Valstybinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos

Įstaigos pavadinimas

Adresas, telefonas, internetinės svetainės adresas

Įstaigos vadovas, pavaduotojas (-ai), vyr. finansininkas

Miesto telefonai, mob. telefonai, el. pašto adresai

 

VšĮ Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centras

J. Basanavičiaus g. 4, 83150 Pakruojis

Tel. (8 421) 69046

Faks. (8 421) 69040

[email protected]

www.pakpspc.lt

Direktorius

 

(8 421) 69040
+370 68785025

[email protected]

 

 

 

Linkuvos ambulatorija

Parko g. 4, 83435 Linkuva, Pakruojo r. sav.

Tel. (8 421) 64 266

[email protected]

www.pakpspc.lt

Šeimos gydytojas

 

(8 421) 64 234
+370 698 39320

 

Rozalimo ambulatorija

Upės g. 6, 83248 Rozalimas, Pakruojo r. sav.

Tel. (8 421) 43 285

[email protected]

www.pakpspc.lt

Šeimos gydytojas



(8 421) 43 231
+370 698 39370

 

Lygumų ambulatorija

Juknaičių g. 5, 83306 Lygumai

Pakruojo r. sav.

Tel. (8 421) 43 696

[email protected]

www.pakpspc.lt

Šeimos gydytojas

(8 421) 43 647

+370 698 39460

 

Žeimelio ambulatorija

Šliavo g. 6, 83379 Žeimelis, Pakruojo r. sav.

Tel. (8 421) 451 83

[email protected]

www.pakpspc.lt

Šeimos gydytojas

 

(8 421) 450 12

+370 68559181

 

VšĮ Pakruojo ligoninė

L. Giros g. 3, 83150  Pakruojis

Tel. (8 421) 69 010

www.pakruojoligonine.lt

Direktorius

 

(8 421) 69010

info@pakruojoligonine.lt

 

Privačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos

 

Įstaigos pavadinimas

Adresas, telefonas, internetinės svetainės adresas

Įstaigos vadovas, pavaduotojas (-ai), vyr. finansininkas

Miesto telefonai, mob. telefonai, el. pašto adresai

 

UAB „Medicus LT“

Prof. S. Ušinsko g. 24, 83154 Pakruojis


 

Direktorius

 

Pavaduotoja

Direktorius 8 610 35 767

[email protected]

Bendras +370 421 51 655

registratura@ pakruojismedcus.lt

 

 

_______________

 

part_b738969eab6549b397772ebeadf71b18_end


Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai veiksmų plano

3 priedas

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE VEIKIANČIŲ ŪKIO SUBJEKTŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ VEIKLOS TĘSTINUMAS IR FUNKCIJŲ VYKDYMAS YRA GYVYBIŠKAI SVARBUS SIEKIANT UŽTIKRINTI VIEŠĄJĮ SAUGUMĄ IR PATENKINTI BŪTINUOSIUS VISUOMENĖS POREIKIUS,

SĄRAŠAS

 

 

1. UAB „Pakruojo vandentiekis“.

2. UAB „Pakruojo šiluma“.

3. UAB „Pakruojo komunalininkas“.

4. Šiaulių apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Pakruojo priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba.

5. Pakruojo rajono savivaldybės priešgaisrinė tarnyba.

6. Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Pakruojo rajono policijos komisariatas.

7. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Šiaulių departamento Pakruojo skyrius.

8. NVSC prie SAM Šiaulių departamento Pakruojo skyrius.

9.VšĮ Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centras.

10. VšĮ Pakruojo ligoninė.

11. UAB „Medicus LT“

12. Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras.

 

_________________________

part_d215133dfd2241b894b26430f017230b_end

 


Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai veiksmų plano

4 priedas

 

GRIPO PROFILAKTIKOS IR KONTROLĖS PRIEMONĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gripo profilaktikos ir kontrolės priemonės:

1.1. darbuotojų informavimas gripo profilaktikos ir kontrolės klausimais;

1.2. darbuotojų skiepijimas sezoninio ir pandeminio gripo vakcina;

1.3. gripo profilaktika antivirusiniais vaistais.

 

II. DARBUOTOJŲ INFORMAVIMAS GRIPO PROFILAKTIKOS

IR KONTROLĖS KLAUSIMAIS

 

2. Darbuotojai turi būti supažindinti su Subjekto pasirengimo gripo pandemijai planu.

3. Darbuotojai turi žinoti gripo plitimo būdus ir apsisaugojimo nuo gripo plitimo priemones.

4. Darbuotojai turi būti skatinami skiepytis nuo sezoninio gripo, o kai įmanoma – ir nuo pandeminio gripo.

5. Į komandiruotes vykstantiems darbuotojams rekomenduotina žinoti gripo epidemiologinę situaciją tose šalyse ar vietovėse, į kurias vykstama.

6. Darbuotojai turi būti raginami darbo vietose turėti asmens higienos reikmenų (servetėlių, priemonių rankoms plauti).

7. Skelbimams skirtose ir kitose darbuotojams ir lankytojams gerai matomose vietose rekomenduojama pateikti atmintines, kitokios rašytinės ar vaizdinės medžiagos kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo bei rankų higienos, saugaus atstumo laikymosi ir kitais gripo prevencijos klausimais.

8. Darbuotojai taip pat turi būti informuoti, kaip elgtis susirgus gripu, ir turėti atmintines.

9. Subjekto pasirengimo gripo pandemijai plane (priemonių plane) turi būti numatyti asmenys, atsakingi už darbuotojų informavimą pasirengimo klausimais.

10. Informavimo apie gripo epidemiologinę situaciją šalyse ir vietovėse, į kurias vyksta komandiruojami Subjekto darbuotojai, klausimais rekomenduojama kreiptis į Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrą.

 

III. DARBUOTOJŲ SKIEPIJIMAS SEZONINIO IR PANDEMINIO GRIPO VAKCINA

 

11. Skatinti darbuotojų skiepijimą sezonine gripo vakcina.

12. Subjektai privalo sudaryti ir kasmet iki rugsėjo mėnesio atnaujinti darbuotojų, sutinkančių skiepytis nuo sezoninio ir pandeminio gripo, sąrašus. Šie sąrašai pridedami prie Subjekto pasirengimo gripo pandemijai plano (priemonių plano).

13. Rekomenduojama iš anksto sudaryti su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis sutartis dėl darbuotojų skiepijimo Subjekto lėšomis.

 

IV. GRIPO PROFILAKTIKA ANTIVIRUSINIAIS VAISTAIS

 

14. Gripo profilaktika antivirusiniais vaistais paprastai taikoma asmenims, kurių dėl alergijos gripo vakcinai ar kitų priežasčių negalima paskiepyti, taip pat asmenims, kurie priklauso šioms grupėms:

14.1. medicinos pagalbą teikiantys darbuotojai, turėję ar galintys turėti sąlytį su įtariamais sergant ar sergančiais pandeminiu gripu pacientais;

14.2. suaugusieji ir vyresni nei 6 mėn. vaikai, sergantys lėtinėmis širdies ir kraujagyslių, plaučių ligomis, medžiagų apykaitos arba (ir) inkstų ligomis arba (ir) kuriems yra nustatyta imunodeficitinė būklė;

14.3. vyresni nei 6 mėn. vaikai, nuolat vartojantys aspiriną;

14.4. asmenys, slaugomi globos ir slaugos įstaigose, bei šių įstaigų darbuotojai;

14.5. 65 m. ir vyresni asmenys;

14.6. darbuotojai, kuriems pasireiškė gripo požymiai (socialiniai darbuotojai ir būtinuosius poreikius užtikrinančių įstaigų – energijos (elektros ir šilumos), geriamojo vandens tiekimo, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, policijos patrulinių tarnybų – darbuotojai);

14.7. Nėščiosios.

15. Subjektai, pageidaujantys savo lėšomis įsigyti darbuotojų profilaktikai skiriamų antivirusinių vaistų, sudaro darbuotojų, kurie sutinka, kad jiems ši profilaktika būtų taikoma, sąrašus. Šie sąrašai pridedami prie Subjekto pasirengimo gripo pandemijai plano (priemonių plano).

16. Esant galimybei, Subjektai kaupia savo darbuotojų profilaktikai skirtų antivirusinių vaistų atsargas.

17. Dėl vaistų vartojimo gripo profilaktikai būtina pasitarti su gydytoju arba vaistininku.

 

______________________

 

part_a0d46a1f45d74a59865872945c0759ab_end


Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai veiksmų plano

5 priedas

 

 

SUBJEKTO DARBUOTOJŲ, KURIE SIRGS PANDEMINIU GRIPU, SKAIČIAUS PROGNOZAVIMO METODIKA

 

1. Subjekto darbuotojų, kurie sirgs pandeminiu gripu, skaičiaus prognozė nurodyta lentelėje.

Lentelė. Subjekto darbuotojų, kurie sirgs pandeminiu gripu, skaičius

 

Pandemijos savaitė

Sergančiųjų procentas

Sergančiųjų skaičius esant 25 % užsikrėtimo laipsniui („optimistinis“ variantas)

Sergančiųjų skaičius esant 30 % užsikrėtimo laipsniui (labiausiai tikėtinas variantas)

Sergančiųjų skaičius esant 35 % užsikrėtimo laipsniui („pesimistinis“ variantas)

1

0,1

0,03

0,03

0,04

2

0,2

0,05

0,06

0,07

3

0,8

0,20

0,24

0,28

4

3,1

0,78

0,93

1,09

5

10,6

2,65

3,18

3,71

6

21,6

5,40

6,48

7,56

7

21,2

5,30

6,36

7,42

8

14,3

3,58

4,29

5,01

9

9,7

2,43

2,91

3,40

10

7,5

1,88

2,25

2,63

11

5,2

1,30

1,56

1,82

12

2,6

0,65

0,78

0,91

13

1,6

0,40

0,48

0,56

14

0,9

0,23

0,27

0,32

15

0,7

0,18

0,21

0,25

Iš viso:

100

25

30

35

 

2. Lentelėje pateiktas sergančių darbuotojų procentas apskaičiuotas vadovaujantis Europos Bendrijų Komisijos 2005 m. lapkričio 25 d. komunikate Tarybai, Europos Parlamentui, Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui dėl pasirengimo gripo pandemijai ir atsako planavimo Europos bendrijoje (KOM(2005) 607 galutinis) išdėstytomis planavimo prielaidomis, pagrįstomis ankstesnių gripo pandemijų patirtimi, ekspertų nuomone ir teoriniu modeliavimu.

3. Lentelėje pateiktos pandeminiu gripu sergančiųjų skaičiaus prognozės Subjekte, kuriame yra 100 darbuotojų. Sergančiųjų skaičius Subjekte, kuriame yra kitas darbuotojų skaičius, apskaičiuojamas padauginus lentelėje pateiktus sergančiųjų skaičius iš koeficiento, kuris gaunamas padalijus Subjekto darbuotojų skaičių iš vieno šimto.

 

_________________

 

part_4b08e262358a408a9fa5a9fa2314c4be_end


Pakruojo rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai veiksmų plano

6 priedas

 

GRIPO VIRUSO PLITIMĄ RIBOJANČIOS PRIEMONĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gripo viruso plitimą ribojančios priemonės:

1.1. kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo bei rankų higienos laikymasis;

1.2. saugaus atstumo laikymasis;

1.3. asmeninių apsaugos priemonių naudojimas;

1.4. tinkamas elgesys susirgus gripu.

 

II. KOSĖJIMO IR ČIAUDĖJIMO ETIKETO

BEI RANKŲ HIGIENOS LAIKYMASIS

 

2. Gripo virusas paprastai plinta oro lašeliniu būdu. Čiaudint ar kosint susidarantys lašeliai patenka ant virusui imlių žmonių viršutinių kvėpavimo takų gleivinės. Užkratas taip pat gali būti perduodamas per kontaktą su kvėpavimo takų išskyromis (pvz., liečiant daiktus arba paviršius, kuriuose yra virusas, ir po to liečiant savo akis, nosį ar burną).

3. Suaugusieji paprastai gali užkrėsti kitus žmones vieną dieną prieš gripo simptomų pasireiškimą ir iki penkių dienų nuo simptomų pradžios. Vaikai gali užkrėsti kitus dešimt ir daugiau dienų nuo simptomų atsiradimo.

4. Kosėjimo ir čiaudėjimo etiketas bei rankų higiena – paprastos ir efektyvios priemonės, sumažinančios gripo viruso plitimą.

5. Kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo taisyklės:

5.1. kosint ar čiaudint, būtina užsidengti burną ar nosį su nosine (geriau vienkartine), nusisukti;

5.2. jei nosinės nėra – kosėti ar čiaudėti į drabužius, kurie nekontaktuos su atvira ranka ir veiks kaip oro filtras (į alkūnės linkį, skverną).

5.3. neužsidengti burnos ar nosies delnu;

5.4. nosiai valyti ar išsišnypšti naudoti vienkartines nosines, jas panaudojus išmesti į šiukšlių dėžę ir nedelsiant nusiplauti rankas;

5.5. nekosėti ir nečiaudėti kitų žmonių draugijoje – išeiti į kitą vietą;

5.6. neiškvėpti oro į kito žmogaus pusę;

5.7. vengti kontakto su didelės gripo komplikacijų rizikos grupės žmonėmis: mažais vaikais, nėščiosiomis, pagyvenusiais ligotais žmonėmis;

5.8. sveikas asmuo, atsidūręs kito asmens kosėjimo ar čiaudėjimo zonoje, turėtų nuo jo pasitraukti, trumpam sulaikyti kvėpavimą.

6. Rankų higienos taisyklės:

6.1. plauti rankas kuo dažniau;

6.2. plauti rankas prieš valgį;

6.3. plauti rankas palietus galimai užkrėstą daiktą;

6.4. vengti liesti durų rankenas, turėklus ir kitus daiktus, kurie galėjo būti liečiami kitų žmonių;

6.5. vengti kontakto su daiktais, kuriais keičiamasi (pinigais, bilietais ir kt.): mūvėti pirštines, atsiskaityti taip, kad nereikėtų grąžos, atsiskaityti mokėjimo kortele, naudotis ne vienkartiniais, o daugkartiniais transporto bilietais;

6.6. palietus galimai užkrėstą daiktą, neliesti rankomis savo nosies ar burnos, netrinti akių;

6.7. jei rankos suterštos kvėpavimo takų išskyromis, jos plaunamos muilu ir vandeniu;

6.8. jei nėra galimybės nusiplauti rankų, jas galima valyti rankų antiseptiku.

7. Įstaigoje prie kriauklių (praustuvų) turi būti rankų plovimo priemonių.

8. Kuo dažniau vėdinti ir valyti patalpas.

 

III. SAUGAUS ATSTUMO LAIKYMASIS

 

9. Didžiausią galimybę užsikrėsti gripu turi žmonės, esantys iki 1 metro atstumu nuo sergančio gripu asmens. Todėl reikia kiek įmanoma stengtis, kad darbuotojai laikytųsi didesnio nei 1 m atstumo vieni nuo kitų.

10. Gripo pandemijos sąlygomis tikslinga riboti susirinkimų ir asmeninių susitikimų skaičių, pirmenybę teikti bendravimui telefonu ir kitomis ryšio priemonėmis. Patartina vengti rankų paspaudimų, bučinių, kitų fizinių kontaktų, socialinių ir religinių ritualų, kurių metu liečiamasi prie kitų žmonių arba daugelio žmonių liečiamų daiktų.

11. Darbdaviai turi sudaryti tokias darbo sąlygas, kad nėščios darbuotojos ir darbuotojai, kurie serga lėtinėmis ligomis, gripo pandemijos metu nevykdytų funkcijų, susijusių su tiesioginiu kontaktu su gripu užsikrėtusiais asmenimis.

12. Rekomenduojama darbo vietose užtikrinti saugų atstumą, o nesant galimybei naudoti atitvarų sieneles.

 

IV. INDIVIDUALIŲJŲ APSAUGOS PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS

 

13. Individualiosios apsaugos priemonės gripo pandemijos metu naudojamos vadovaujantis Rekomendacijų 7.5 punkte nurodytu teisės aktu.

14. Subjektuose, kurių veikla nesusijusi su tiesioginiu darbuotojų kontaktu su asmenimis, užsikrėtusiais gripu ar dažnais kontaktais su žmonėmis, kai atstumas tarp žmonių būna mažesnis nei 1 m, pandeminio gripo plitimo tarp darbuotojų tikimybė nėra didelė. Tačiau tokiems Subjektams rekomenduojama pasirūpinti, kad kosintys ir / ar čiaudintys asmenys dėvėtų nosį ir burną dengiančias asmens apsaugos priemones.

15. Subjektų, kurios būtinos viešajam saugumui ir būtiniausiems visuomenės poreikiams tenkinti, darbuotojai, pagal atliekamo darbo pobūdį susiduriantys su dideliu žmonių skaičiumi, turi būti aprūpinti medicininėmis kaukėmis ir, galimybei esant, daleles filtruojančiais respiratoriais su 95 proc. ar didesnio efektyvumo filtru. Respiratoriai turi atitikti LST EN 143 ir LST EN 149 reikalavimus, o medicininės kaukės – LST EN 14683 reikalavimus.

16. Darbdaviai turi užtikrinti, kad darbuotojai, kurie turi kontaktą su šiukšlėmis ar kitomis medžiagomis, kuriose gali būti panaudotų nosinių, servetėlių ar kitų asmens higienos priemonių, gripo pandemijos metu minėtas medžiagas tvarkytų dėvėdami apsauginius akinius, medicininę kaukę ir mūvėdami gumines pirštines. Patartina naudoti ir kitas apsaugos priemones (veido skydelius, kaklo uždangas), taip pat įrankius, kurie leidžia išvengti rankų kontakto su tvarkomomis medžiagomis.

17. Subjektai privalo turėti tokį individualiųjų apsaugos priemonių kiekį, kad jų užtektų visiems darbuotojams, kuriems jas būtina turėti pagal atliekamo darbo pobūdį. Turimų individualiųjų apsaugos priemonių sąrašas pridedamas prie plano.

 

V. TINKAMAS ELGESYS SUSIRGUS GRIPU

 

18. Gripo pandemijos metu, kai gydymo įstaigos perpildytos, tikslinga, kad asmenys, kurių gyvybei pavojus negresia (ligos eiga nesunki), ir kuriems nebūtina gauti dokumentą, pateisinantį neatvykimo į darbą priežastis, gydytųsi namuose, apie susirgimą telefonu pranešę pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigai, prie kurios yra prisirašę, ir nesilankytų pirminės sveikatos priežiūros įstaigose, nekviestų į namus šeimos gydytojų ir greitosios medicinos pagalbos brigadų. Prireikus konsultacijos rekomenduojama kreiptis į gydymo įstaigą arba sveikatos priežiūros specialistą telefonu arba kitomis nuotolinio ryšio priemonėmis.

19. Asmenims, kuriems pasireiškė gripo simptomai, rekomenduojama:

19.1. likti namuose iki gripo simptomų pabaigos, laikytis lovos režimo;

19.2. vartoti daug skysčių (vengti turinčių alkoholio, kofeino);

19.3. nerūkyti;

19.4. nepriimti svečių;

19.5. turėti termometrą, skysčių, maisto, servetėlių ir kitų asmens higienos priemonių (rekomenduojama šiais daiktais apsirūpinti iki gripo pandemijos pradžios, paskelbus jos grėsmę);

19.6. turėti paracetamolio ar kitų vaistų, kurių sudėtyje yra acetominofeno;

19.7. dažnai vėdinti ir valyti patalpas.

20. Elgesio karščiuojant rekomendacijos:

20.1. nebūtina mažinti temperatūros vaistais, kai ji yra mažesnė nei 39 °C;

20.2. karščiuojant netikslinga stipriai apsikloti, tai sumažina kūno šilumos apykaitą;

20.3. aspiriną (acetilsalicilo rūgštį) karščiuojant vartoti nerekomenduojama;

20.4. temperatūrai mažinti siūlytina vartoti vaistus, kurių sudėtyje yra acetominofeno, (paracetamolio ar pan.).

21. Sergančiojo gripu namuose taikytinos infekcijos plitimo prevencijos priemonės:

21.1. kosėjimo ir čiaudėjimo etiketas bei rankų higiena;

21.2. ligonio šeimos nariai ar lankytojai po kontakto su juo turi nusiplauti rankas;

21.3. ligonis turi naudotis atskirais valgymo ir gėrimo reikmenimis.

22. Gripo pandemijos metu pacientai į pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigas turėtų kreiptis karščiavimui užtrukus ilgiau nei 4–5 dienas, taip pat jei jiems būtina gauti dokumentą, pateisinantį neatvykimo į darbą priežastis.

23. Dėl skubiosios medicinos pagalbos patartina kreiptis atsiradus krūtinės skausmui, dusuliui, stipriam vėmimui, sąmonės sutrikimams ar kitiems pavojingiems požymiams.

 

_______________________

 

part_a2ce5c6bb3c24d89b66e6fb0d43f2300_end