PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės   d. Nr. AV-

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinės saugos 14 straipsnio 5 punktu ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1-110 „Dėl Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipinių nuostatų patvirtinimo“ patvirtintų Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipinių nuostatų 5 punktu:

1. T v i r t i n u Pakruojo rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos nuostatus (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. kovo 14 d. įsakymą Nr. AV-159 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos nuostatų patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                              Ilona Gelažnikienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. gegužės   d.

įsakymu Nr. AV-       

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBių ekstremaliųJŲ situacijų komisijOS nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) ekstremaliųjų situacijų komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – savivaldybės ESK) sudėtį, tikslus, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.

2. Savivaldybės ESK sudaroma iš valstybės ir/ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir/ar darbuotojų, savivaldybės tarybos narių, turinčių teisę spręsti atstovaujamos institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius, sudaryta nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą.

3. Pagrindiniai savivaldybės ESK steigimo tikslai – pasirengti greitai ir efektyviai valdyti savivaldybės teritorijoje gresiantį ir (ar) susidariusį įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją bei šalinti jos padarinius savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis ir naudojant savivaldybėje turimus arba iš kitų savivaldybių gautus materialinius išteklius.

4. Savivaldybės ESK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.

5. Savivaldybės ESK priimti sprendimai, reikalingi įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų prevencijai koordinuoti, gresiančiam ar susidariusiam įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai valdyti, privalomi visoms valstybės ir Savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, esantiems savivaldybės teritorijoje.

 

II SKYRIUS

savivaldybės ESK funkcijos

 

6. Savivaldybės ESK vykdo šias funkcijas:

6.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

6.2. svarsto Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui;

6.3. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliojo įvykio, ekstremaliosios situacijos skelbimo ir atšaukimo;

6.4. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, skiriamo vadovauti visoms civilinės saugos sistemos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, kandidatūros;

6.5. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl antro (sustiprinto) ir trečio (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygių skelbimo ir atšaukimo;

6.6. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės gyventojų evakavimo iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai, ir gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nebėra;

6.7. priima sprendimus, reikalingus savivaldybėje gresiančiam ar susidariusiam įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai valdyti;

6.8. teikia visuomenei informaciją apie savivaldybėje gresiantį ar susidariusį ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų padarinių šalinimą ir vykdomas priemones, užtikrinančias gyventojų ir turto apsaugą;

6.9. atsižvelgdama į gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ar mastą, teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremaliųjų situacijų komisijos sušaukimo;

6.10. teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų naudojimo ekstremaliųjų situacijų metu;

6.11. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK TEISĖS

 

7. Savivaldybės ESK, vykdydama jai pavestas funkcijas ir pareigas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją savivaldybės civilinės saugos parengties, pajėgų ir išteklių, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, klausimais, taip pat – informaciją apie savivaldybės ESK priimtų sprendimų įgyvendinimą;

7.2. svarstyti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planą;

7.3. priimti sprendimus dėl atitinkamos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro grupės sušaukimo, gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai;

7.4. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo;

7.5. teikti pasiūlymus dėl savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo pakeitimo;

7.6. priimti sprendimus dėl ilgalaikių padarinių šalinimo organizavimo;

7.7. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizei atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijoms patikslinti ir darbams vykdyti;

7.8. teikti Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl prašymo gretimos (gretimų) savivaldybės (savivaldybių) pagalbos gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai Savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka;

7.9. įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos padariniams lokalizuoti ir šalinti, gelbėjimo darbams atlikti panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias pajėgas ir materialinius išteklius;

7.10. teisės aktų nustatyta tvarka prašyti leidimo naudoti valstybės rezervo civilinės saugos priemones;

7.11. priimti sprendimus dėl ūkio subjektų ir kitų įstaigų turimų materialinių išteklių pasitelkimo neatidėliotinais atvejais;

7.12. priimti sprendimus dėl gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų darbuotojų pasitelkimo atlikti privalomus darbus, būtinus dėl ekstremaliosios situacijos likvidavimo ir jos padarinių šalinimo.

 

IV SKYRIUS

savivaldybės ESK darbo organizavimas

 

8. Savivaldybės ESK darbui vadovauja pirmininkas – Savivaldybės administracijos direktorius, kai jo nėra – vienas iš savivaldybės ESK narių komisijos pirmininko pavedimu.

9. Savivaldybės ESK pirmininkas, savivaldybėje gresiant įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai arba jiems susidarius, sušaukia skubius ir neplanuotus posėdžius bei organizuoja komisijos darbą. Į skubius ir neeilinius posėdžius kviečiami savivaldybės ESK nariai pagal įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos pobūdį. Skubiam ir neeiliniam posėdžiui savivaldybės ESK nariai  darbo metu turi susirinkti nedelsdami (per 15 minučių), o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau (per 1 valandą).

10. Savivaldybės ESK pirmininkas ne rečiau kaip vieną kartą per metų ketvirtį šaukia Savivaldybės ESK prevencinį arba planinį posėdį. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai savivaldybės ESK narių.

11. Savivaldybės ESK nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas, jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

12. Į savivaldybės ESK posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

13. Savivaldybės ESK posėdžių protokolų skaitmeninės versijos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

14. Savivaldybės ESK pirmininkas:

14.1. vadovauja komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

14.2. šaukia planinius ir neeilinius posėdžius, tvirtina jų darbotvarkes;

14.3. kontroliuoja, kaip vykdomi savivaldybės ESK sprendimai;

14.4. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

15. Savivaldybės ESK priimtų sprendimų dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Savivaldybės ESK posėdžių protokolai ir kiti su savivaldybės ESK veikla susiję dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

17.   Asmenys, pažeidę savivaldybės ESK priimtus sprendimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

____________________