PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. birželio 27 d. Nr. T-185
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 5 ir 6 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Sudaryti Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisiją (toliau – komisija):
1.2. Ilona Gelažnikienė – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorė, komisijos pirmininko pavaduotoja;
1.3. Marius Ušinskas – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vyriausiasis specialistas, komisijos narys;
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 24 d. sprendimą Nr. T-329 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatų patvirtinimo“;
3.2. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 24 d. sprendimą Nr. T-134 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 24 d. sprendimu Nr. T-129 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatų patvirtinimo“ patvirtintų Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatų dalinio pakeitimo“;
3.3. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. T-15 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisijos sudarymo“;
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2019 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T-185
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Pakruojo rajono savivaldybės peticijų komisijos (toliau – Komisija) kompetenciją ir darbo organizavimo tvarką, užtikrinant Lietuvos Respublikos Konstitucijos laiduojamos peticijos teisės įgyvendinimo tvarką.
2. Komisija yra Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimu sudaroma nuolatinė komisija, kuri sprendžia kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja peticijas, pateikia išvadas dėl jose išdėstytų reikalavimų ir pasiūlymų tenkinimo Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo nustatyta tvarka.
3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
4. Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės taryba. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Savivaldybės tarybai.
II SKYRIUS
PAGRINDINĖS ŠIŲ NUOSTATŲ SĄVOKOS
6. Peticijos teisė – Konstitucijoje laiduojama teisė kreiptis Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo nustatyta tvarka į Seimą, Vyriausybę ar savivaldybės institucijas – Savivaldybės tarybą ir Savivaldybės administracijos direktorių (toliau – savivaldybės institucijas).
7. Pareiškėjas – ne jaunesnis kaip 16 metų Lietuvos Respublikos pilietis ar užsienietis, nuolat gyvenantis Lietuvos Respublikoje, arba jų grupė, Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo nustatyta tvarka parašę ir pateikę kreipimąsi (peticiją).
8. Pareiškėjo atstovas – pirmasis kreipimąsi pasirašęs ar kitas kreipimesi nurodytas asmuo, kuriam turi būti pranešta apie peticijos nagrinėjimą, priimtus sprendimus ir kuris turi teisę dalyvauti peticiją nagrinėjant.
9. Peticija – rašytinis arba elektroninis pareiškėjo kreipimasis į savivaldybės institucijas su reikalavimais ar pasiūlymais spręsti žmogaus teisių ir laisvių apsaugos ar įgyvendinimo; valstybės ir savivaldybės institucijų reformavimo; kitus svarbius visuomenei, savivaldybėms ar valstybei klausimus, kai tam reikia priimti naują teisės aktą, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios galiojantį teisės aktą ir kai peticijų komisijos tokį kreipimąsi pripažįsta peticija.
III SKYRIUS
PETICIJOS FORMA IR TURINYS
11. Kreipimesi gali būti reikalaujama ar siūloma spręsti tokius klausimus:
12. Kreipimasis gali būti pateikiamas raštu arba elektroniniu būdu. Kreipimesi turi būti nurodyta:
13. Kiekvienas kreipimasis turi būti pareiškėjo pasirašytas. Tais atvejais, kai pareiškėjas dėl fizinių trūkumų pats negali pasirašyti, kreipimąsi už pareiškėją pasirašo kitas asmuo, nurodydamas savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, asmens kodą.
15. Prie kreipimosi gali būti pridėti įvairūs dokumentai ar jų kopijos, siūlomo teisės akto projektas ir kita medžiaga.
IV SKYRIUS
PAREIŠKĖJO TEISĖS
17. Pareiškėjas turi teisę:
17.1. bet kuriuo metu atšaukti kreipimąsi (peticiją). Kreipimasis (peticija) atšaukiamas raštu arba elektroniniu būdu, nurodant 12.1, 12.2 ir 12.5 punktuose nurodytus duomenis;
17.2. gauti informaciją apie peticijos nagrinėjimo vietą ir laiką, priimtus sprendimus bei kitą Lietuvos Respublikos peticijų įstatyme nustatytą informaciją;
17.3. asmeniškai ar per atstovą dalyvauti Komisijų posėdžiuose nagrinėjant peticiją, taip pat ir tuo atveju, kai pagal šių nuostatų 19.5 punktą kreipimaisi yra sujungiami;
V SKYRIUS
PETICIJŲ KOMISIJOS KOMPETENCIJA
18. Komisija:
18.1. sprendžia, ar kreipimesi iškeltų reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas priklauso savivaldybės institucijų kompetencijai;
18.4. išnagrinėjusi peticiją, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadas dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo. Tuo atveju, kai teikiama išvada tenkinti peticijoje išdėstytus reikalavimus ir siūlymus, gali būti parengiamas atitinkamo teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pavesti Savivaldybės administracijos direktoriui parengti teisės akto projektą;
18.5. skelbia peticijų nagrinėjimo vietą ir laiką viešai Savivaldybės interneto tinklalapyje, teikia pareiškėjams ar jų atstovams informaciją apie peticijų nagrinėjimo vietą ir laiką, priimtus sprendimus bei kitą Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo nustatytą informaciją;
19. Komisija turi teisę:
19.2. kreiptis į valstybės valdymo institucijas, mokslo bei studijų institucijas, Savivaldybės įstaigas su prašymu jos nustatytu laiku pateikti duomenis, išvadas, pasiūlymus ar kitą reikiamą medžiagą;
19.3. kviesti į savo posėdžius Savivaldybės įstaigų atstovus iš anksto su jais suderintu laiku ir išklausyti jų informaciją;
19.4. nustačiusi, kad kreipimesi iškeltų reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas nepriklauso Savivaldybės tarybos kompetencijai, privalo atsakyti ar persiųsti kreipimąsi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodyta tvarka;
19.6. esant Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 8 dalyje nurodytiems trūkumams, nustatyti terminą jiems ištaisyti, taip pat atsisakyti priimti peticiją nagrinėti, jeigu nustatytu laiku šie trūkumai nebuvo ištaisyti;
VI SKYRIUS
KREIPIMOSI PADAVIMAS
20. Kreipimasis gali būti paduodamas tiesiogiai, siunčiamas paštu arba pateikiamas elektroniniu būdu. Kreipimasis paduodamas savivaldybės institucijai atsižvelgiant į tai, kieno kompetencijai yra priskirtas jame iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas. Kreipimąsi gali paduoti pats pareiškėjas arba jo atstovas.
21. Kreipimąsi ne vėliau kaip per 2 darbo dienas užregistruoja Komisijos atsakingasis sekretorius atskirame peticijų registravimo žurnale.
22. Komisijos atsakingasis sekretorius ne vėliau kaip kitą dieną po kreipimosi užregistravimo praneša apie užregistruotą peticiją Komisijos pirmininkui.
23. Apie kreipimosi užregistravimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, raštu (registruotu laišku) pranešama pareiškėjui ar jo atstovui nurodant registravimo numerį ir datą.
VII SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
25. Komisijos pirmininkas atstovauja šiai Komisijai ir vadovauja jos posėdžiams. Komisijos pirmininko nesant, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas, šio nesant – kitas Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys.
26. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami pagal poreikį atsižvelgiant į pateiktus kreipimusis ir jų nagrinėjimo terminus. Komisijos atsakingasis sekretorius registruoja gautus kreipimusis, aptarnauja posėdžius, rengia ir platina posėdžių medžiagą (kreipimusis, kitus su jais susijusius dokumentus bei informaciją), atlieka kitus posėdžio rengimo darbus, vykdo susirašinėjimą.
27. Komisijos posėdį šaukia Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į Komisijos narių pasiūlymus bei gautų kreipimųsi kiekį ir terminus. Posėdžio darbotvarkę Komisija tvirtina kiekvieno posėdžio pradžioje. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas, kartu jiems pateikiami numatomi nagrinėti kreipimaisi ir su jais susijusi medžiaga (dokumentų kopijos). Apie peticijų nagrinėjimo laiką ir vietą Komisija paskelbia Savivaldybės interneto tinklalapyje.
28. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip 1/2 šios Komisijos narių. Negalintis dalyvauti posėdyje Komisijos narys iki posėdžio pradžios gali pateikti nuomonę raštu posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių bendru susitarimu. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro susitarimo, sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių, taip pat Komisijos nario, kurio nuomonė pateikta raštu, balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas arba jo atstovas, taip pat komisijos pasitelkti specialistai (ekspertai) ir pakviesti į posėdį pareigūnai. Pareiškėjas ar jo atstovas turi teisę išdėstyti savo reikalavimus (kiekvienam reikalavimui išdėstyti skiriama ne daugiau kaip penkios minutės), atsakyti į Komisijos narių klausimus, išklausyti Komisijos narių, kviestų pareigūnų nuomonę, specialistų (ekspertų) išvadas, pareikšti savo nuomonę, dalyvauti diskusijose peticiją nagrinėjant.
29. Priimant sprendimą, patalpoje, kurioje vyksta posėdis, gali būti tik Komisijos nariai ir posėdžio sekretorius.
30. Kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimą Komisija išsprendžia ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kreipimosi užregistravimo dienos.
31. Komisijos sprendimai, išvados ir pasiūlymai įforminami protokolu. Protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Prie protokolo pridedama Komisijos nario, negalėjusio dalyvauti Komisijos posėdyje, raštiška nuomonė. Sekretorius yra Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuris nėra Komisijos narys.
VIII SKYRIUS
KREIPIMOSI NEPRIPAŽINIMAS PETICIJA
33. Komisija kreipimosi nepripažįsta peticija, jei:
33.2. iškeltų reikalavimų ir siūlymų tenkinimui nereikia priimti naujo teisės akto, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios galiojančio teisės akto;
33.3. tas pats pareiškėjas dėl tų pačių reikalavimų ir siūlymų per kalendorinius metus tai pačiai institucijai padavė daugiau kaip vieną kreipimąsi;
33.4. pareiškėjas visiškai nepagrindžia kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir siūlymų ar kitaip piktnaudžiauja peticijos teise;
33.5. Komisija per kalendorinius metus dėl tų pačių reikalavimų ir siūlymų, išdėstytų kreipimesi, jau yra priėmusi sprendimą;
34. Komisija, priėmusi motyvuotą sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija, apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Tokį kreipimąsi nagrinėja įregistravusi institucija kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka arba persiunčia nagrinėti kitoms valstybės institucijoms.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo pranešimo apie sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti gavimo dienos gali apskųsti Komisijos sprendimą Savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybos sprendimai dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo gali būti skundžiami įstatymų nustatyta tvarka.