LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, KURĮ, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, ATLIEKA koordinuojančiojI organizacijA, tvarkos aprašO PATVIRTINIMO
2023 m. gruodžio 29 d. Nr. 4-733
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindama Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. 22 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 64 ir 68 punktus,
t v i r t i n u Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2023 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 4-733
IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ DOKUMENTŲ ATITIKTIES IKIPREKYBINIO PIRKIMO REIKALAVIMAMS VERTINIMO, KURĮ, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, ATLIEKA koordinuojančiojI organizacijA, TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato ikiprekybinio pirkimo dokumentų, nurodytų Aprašo 4 punkte (toliau – ikiprekybinio pirkimo dokumentai), kuriuos perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 4 straipsnio 17 dalyje, bei perkantieji subjektai, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities įstatymo 4 straipsnyje (toliau – pirkimo vykdytojas), prieš pradėdami vykdyti ikiprekybinį pirkimą, teikia vertinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. 22 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašas) 2 punkte nurodytai koordinuojančiajai organizacijai (toliau – koordinuojančioji organizacija), teikimo, jų atitikties MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 10, 11, 63 ir 66 punktuose nustatytiems reikalavimams (toliau – ikiprekybinio pirkimo reikalavimai) vertinimo koordinuojančiojoje organizacijoje ir koordinuojančiosios organizacijos išvadų dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams priėmimo tvarką.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos apraše, Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“, ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos numatytoje standartinėje praktikoje, kuri aptarta mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo ir teikimo gairių leidinyje „Frascati vadovas“ (2015).
3. Ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimą sudaro du etapai:
3.1. ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimas, atliekamas pagal Aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus;
II skyrius
IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ dokumentų Teikimas koordinuojančiaJAi orgAnizacijai
4. Pirkimo vykdytojas, prieš pradėdamas vykdyti ikiprekybinį pirkimą, koordinuojančiajai organizacijai pateikia šiuos MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 65–67 punktuose nurodytus dokumentus, duomenis ir informaciją:
4.1. ikiprekybinio pirkimo objekto aprašą, atitinkantį MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 66 punkte (išskyrus MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 66.5 papunktį) nustatytus reikalavimus (Aprašo 1 priedas);
4.3. rinkos konsultacijos apžvalgą, atitinkančią MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 66.5 papunktyje nustatytus reikalavimus (Aprašo 3 priedas);
5. Ikiprekybinio pirkimo dokumentai turi būti užpildyti kompiuteriu, pasirašyti pirkimo vykdytojo vadovo ar jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, ir pateikiami koordinuojančiajai organizacijai elektroniniu paštu ir (arba) specializuotoje interneto svetainėje (portale).
III skyrius
IKIPREKYBINIO PIRKIMO dokumentų ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS
6. Koordinuojančioji organizacija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ikiprekybinio pirkimo dokumentų gavimo dienos atlieka pirkimo vykdytojo pateiktų ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimą ir užpildo Aprašo 4 priedą.
7. Koordinuojančioji organizacija, atlikdama ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimą, nustato, ar ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka šiuos reikalavimus:
7.1. Ikiprekybinio pirkimo dokumentai užpildyti kompiuteriu ir pasirašyti pagal Aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus.
8. Koordinuojančioji organizacija, ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo metu nustačiusi, kad ikiprekybinio pirkimo dokumentai neatitinka Aprašo 7 punkte nurodytų reikalavimų (toliau – nustatyti trūkumai), ne vėliau kaip per 3 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja pirkimo vykdytoją ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo informacijos iš koordinuojančiosios organizacijos gavimo dienos nustatytiems trūkumams pašalinti, kuriuos pirkimo vykdytojas koordinuojančiajai organizacijai pateikia elektroniniu paštu arba specializuotoje interneto svetainėje (portale).
9. Pirkimo vykdytojui per Aprašo 8 punkte nurodytą terminą pašalinus nustatytus trūkumus, koordinuojančioji organizacija per 5 darbo dienas priima vieną iš sprendimų, nurodytų Aprašo 10 punkte. Per Aprašo 8 punkte nurodytą terminą pirkimo vykdytojui nepašalinus nustatytų trūkumų, koordinuojančioji organizacija priima sprendimą, nurodytą Aprašo 10.2 papunktyje.
10. Koordinuojančioji organizacija, ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo metu nustačiusi, kad:
10.1. ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, nurodytus Aprašo 7 punkte, priima sprendimą organizuoti ekspertinį vertinimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos apie jį elektroniniu paštu informuoja pirkimo vykdytoją;
10.2. ikiprekybinio pirkimo dokumentai neatitinka ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo reikalavimų, nurodytų Aprašo 7 punkte, priima sprendimą neorganizuoti ekspertinio vertinimo ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos apie jį elektroniniu paštu informuoja pirkimo vykdytoją.
IV SKYRIUS
EKSPERTINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR IŠVADŲ DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO DOKUMENTŲ ATITIKTIES IKIPREKYBINIO PIRKIMO REIKALAVIMAMS PRIĖMIMAS KOORDINUOJANČIOJOJE ORGANIZACIJOJE
11. Koordinuojančioji organizacija, organizuodama ekspertinį vertinimą, sudaro ekspertų grupę, kuriai priklauso ne mažiau kaip 3 ekspertai: Lietuvos mokslo tarybos (toliau – LMT) paskirtas atstovas ir du koordinuojančiosios organizacijos vadovo nustatyta tvarka atrinkti technologijų ir verslo sričių atstovai.
12. Koordinuojančioji organizacija LMT pateikia išsamią informaciją apie vertinamus ikiprekybinio pirkimo dokumentus, ekspertinio vertinimo užduotį, nurodo, kurios mokslo srities (krypties) atstovo reikia ekspertų grupei.
13. Koordinuojančiosios organizacijos vadovas įsakymu patvirtina ekspertų grupės sudėtį, jos darbo organizavimui ir koordinavimui iš koordinuojančiosios organizacijos darbuotojų skiria sekretorių, kuris nėra ekspertų grupės narys.
14. Į ekspertų grupę skiriami ekspertai turi laikytis duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir atitikti šiuos reikalavimus:
14.1. Prieš pradėdami darbą ekspertų grupėje, ekspertai privalo pasirašyti Aprašo 6 priede nustatytos formos nešališkumo deklaraciją ir Aprašo 7 priede nustatytos formos konfidencialumo pasižadėjimą.
14.2. Ne mažiau kaip 1 metus nebūti leidę bendrų mokslinių publikacijų ar vykdę bendros projektinės veiklos kartu su pirkimo vykdytoju.
14.3. Ekspertai, dalyvavę rengiant ikiprekybinio pirkimo dokumentus ir (arba) konsultavę pirkimo vykdytoją, negali atlikti ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo.
15. Koordinuojančioji organizacija ekspertiniam vertinimui ikiprekybinio pirkimo dokumentus pateikia ekspertams ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo ekspertų grupės sudėties patvirtinimo.
16. Paaiškėjus, kad ekspertų grupės narys dėl objektyvių priežasčių (pvz.: dėl ligos, kilus interesų konfliktui, dėl komandiruotės ar kitų svarbių priežasčių) negali atlikti ekspertinio vertinimo, apie tai jis ne vėliau kaip per 3 darbo dienas privalo pranešti koordinuojančiajai organizacijai ir nurodyti atsisakymo atlikti ekspertinį vertinimą priežastį (-is). Koordinuojančioji organizacija, vadovaudamasi Aprašo 11 punktu, skiria kitą ekspertą.
17. Kiekvienas ekspertų grupės narys per 10 darbo dienų nuo ikiprekybinio pirkimo dokumentų gavimo individualiai įvertina ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitiktį ikiprekybinio pirkimo reikalavimams ir užpildo individualios ekspertinės išvados dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams formą (toliau – individuali ekspertinė išvada) (Aprašo 5 priedas).
18. Ekspertų grupės narys parengtą individualią ekspertinę išvadą (Aprašo 5 priedas) teikia sekretoriui.
19. Ekspertų grupės narys, įvertinęs ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitiktį ikiprekybinio pirkimo reikalavimams, individualioje ekspertinėje išvadoje gali konstatuoti, kad:
19.2. ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus, tačiau reikalingi ikiprekybinio pirkimo aprašo, rinkos konsultacijos apžvalgos ir (arba) funkcinės specifikacijos patikslinimai (arba papildymai);
20. Jeigu ekspertų grupės narių individualios ekspertinės išvados sutampa, koordinuojančioji organizacija, remdamasi ekspertų grupės narių išvadomis, parengia ir tvirtina vieną iš Aprašo 19 punkte nurodytų išvadų dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams (toliau – Išvada).
21. Kai ekspertų grupės narių individualios ekspertinės išvados nesutampa, koordinuojančioji organizacija organizuoja ekspertų grupės posėdį, kurio metu ekspertų grupės nariai pristato savo individualias ekspertines išvadas ir balsų dauguma priima bendrą išvadą dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams. Ši išvada fiksuojama protokolu, kurį pasirašo ekspertų grupės nariai ir sekretorius.
22. Koordinuojančioji organizacija ekspertų grupės narius apie posėdžio laiką, vietą ir darbotvarkę informuoja ne vėliau nei prieš 7 darbo dienas iki organizuojamo ekspertų grupės posėdžio dienos.
23. Ekspertų grupės posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja visi ekspertų grupės nariai. Jei bent vienas iš ekspertų grupės narių posėdyje dalyvauti negali, organizuojamas kitas ekspertų grupės posėdis.
24. Kai ekspertų individualios išvados nesutampa, koordinuojančioji organizacija, atsižvelgdama į ekspertų grupės posėdžio protokole apibendrintą ekspertų grupės išvadą, priima galutinę Išvadą.
25. Jei ekspertų grupės nariai savo individualiose ekspertinėse išvadose ar organizuojamo ekspertų grupės posėdžio metu konstatuoja, kad ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus, tačiau ikiprekybinio pirkimo dokumentus reikia patikslinti, koordinuojančioji organizacija apie tai informuoja pirkimo vykdytoją ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo informacijos apie patikslinimų ir (arba) papildymų pateikimą gavimo iš koordinuojančiosios organizacijos dienos.
26. Pirkimo vykdytojui nepateikus prašomos patikslinti informacijos per Aprašo 25 punkte nurodytą terminą, tvirtinama Aprašo 19.3 papunktyje nurodyta Išvada.
27. Iš pirkimo vykdytojo gautus papildytus ir (arba) patikslintus ikiprekybinio pirkimo dokumentus koordinuojančioji organizacija, vadovaudamasi Aprašo 15, 16, 17, 18 ir 19 punktais, pateikia vertinti ekspertų grupės nariams.
28. Koordinuojančioji organizacija Išvadą pirkimo vykdytojui išsiunčia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jos priėmimo dienos.
29. Koordinuojančioji organizacija privalo užtikrinti ikiprekybinio pirkimo dokumentų, individualių ekspertinių išvadų ir ekspertų grupės narių slaptumą.
30. Koordinuojančioji organizacija ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo paskutinių (patikslintų) ikiprekybinio pirkimo dokumentų ir (arba) informacijos, susijusios su ikiprekybiniu pirkimu, pagrindžiančios ir (arba) apibūdinančios ikiprekybinį pirkimą, gavimo iš pirkimo vykdytojo dienos pirkimo vykdytojui pateikia Išvadą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Skundai dėl Išvados Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka gali būti teikiami Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka – Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
32. Koordinuojančiajai organizacijai pirkimo vykdytojo pateikti asmens duomenys (kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas) tvarkomi, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2016/679). Asmens duomenų tvarkymo tikslas – pirkimo vykdytojo koordinuojančiajai organizacijai vertinti pateiktų ikiprekybinio pirkimo dokumentų įvertinimas, siekiant nustatyti, ar ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus (asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas – Reglamento (ES) Nr. 2016/6796 straipsnio 1 dalies c punktas). Asmens duomenų saugojimo terminas – 10 metų nuo dokumentų pateikimo koordinuojančiajai organizacijai dienos.
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
1 priedas
(Ikiprekybinio pirkimo aprašo forma)
IKIPREKYBINIO PIRKIMO APRAŠAS
Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas |
|
||||
Pirkimo vykdytojo duomenys |
Pavadinimas: Juridinio asmens kodas: |
||||
Pirkimo vykdytojo kontaktinio asmens duomenys |
Kontaktinio asmens pareigos, vardas, pavardė: Tel. El. pašto adresas |
||||
Pirkimo vykdytojo partnerių pavadinimas (-ai) ir kontaktinio (-ių) asmens (-ų) duomenys (jeigu yra) |
Pavadinimas: Juridinio asmens kodas: Kontaktinio asmens pareigos, vardas, pavardė: Tel. El. pašto adresas |
||||
1. Ikiprekybinio pirkimo objekto atitiktis sumaniosios specializacijos prioritetinei krypčiai pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ |
|||||
Nurodyti prioritetą (jei taikoma):
Sveikatos technologijos ir biotechnologijos
Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos
Informacinės ir ryšių technologijos
Netaikoma |
|||||
Nurodyti prioriteto tematiką (jei taikoma):
|
|||||
2. Problema, su kuria susiduria pirkimo vykdytojas ir kurią išspręstų perkama (-os) mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslauga (-os) |
|||||
Problemos aprašymas:
|
|||||
Šiuo metu taikomi (galimi) problemos sprendimo būdai:
|
|||||
Naudos gavėjai:
|
|||||
3. Pageidaujamas problemos sprendimo būdas ir skirtumai nuo rinkoje esančių produktų ar dalies jų elementų |
|||||
Pageidaujamas problemos sprendimo būdas:
|
|||||
Pageidaujami perkamo sprendimo skirtumai nuo esančių rinkoje (rinkos konsultacijos santrauka):
|
|||||
Pamatuojami sėkmės kriterijai (rodikliai):
|
|||||
4. Numatomi ikiprekybinio pirkimo etapai ir jų trukmė, dalyvių skaičius, fiksuotos ir bendros kainos dydis, bendra ikiprekybinio pirkimo suma |
|||||
Ikiprekybinio pirkimo etapai |
Ikiprekybinio pirkimo etapo trukmė (mėn.) |
Maksimalus dalyvių skaičius kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape (vnt.) |
Fiksuotos kainos dydis vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape (Eur) |
Bendras kainos dydis kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape visiems dalyviams (3*4) (Eur) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 etapas |
|
|
|
|
|
2 etapas |
|
|
|
|
|
3 etapas |
|
|
|
|
|
Bendra ikiprekybinio pirkimo suma: |
|||||
5. Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai ir ikiprekybinio pirkimo biudžeto dalis, kurią sudaro kiekvienas šaltinis |
|||||
|
|||||
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
2 priedas
(Ikiprekybinio pirkimo funkcinės specifikacijos forma)
IKIPREKYBINIO PIRKIMO (įrašomas ikiprekybinio pirkimo pavadinimas)
FUNKCINĖ SPECIFIKACIJA
I SKYRIUS
IKIPREKYBINIO PIRKIMO TIKSLAS
Trumpas problemos, kurią siekiama išspręsti ikiprekybiniu pirkimu, aprašymas. Nurodomas pirkimo vykdytojo siekiamas ikiprekybinio pirkimo tikslas (laukiamas rezultatas).
|
II SKYRIUS
FUNKCINIAI REIKALAVIMAI, KELIAMI IKIPREKYBINIO PIRKIMO METU SIEKIAMAM SUKURTI INOVATYVIAJAM PRODUKTUI
Nurodomos norimo sukurti inovatyviojo produkto funkcijos ir visų ikiprekybinio pirkimo etapų reikalavimai, taip pat kiti inovatyviajam produktui keliami reikalavimai (pavyzdžiui, kokybės, techninių pranašumų, estetinių, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo), kurie geriausiai tinka norint išspręsti pirkimo vykdytojo klausimą, reikšmingą efektyvaus jo viešuosius interesus atitinkančių funkcijų atlikimo požiūriu, siekiant pirkimo vykdytojo strateginių tikslų.
|
Nurodomas planuojamas inovatyviojo produkto panaudojimas ir ekonominis efektas.
|
III SKYRIUS
MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PASLAUGAI KELIAMI REIKALAVIMAI
Nurodomi reikalavimai, keliami mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) paslaugai, konkretūs reikalavimai, keliami kiekvienam ikiprekybinio pirkimo etapui (jei taikoma), ir rezultatai, kuriuos ikiprekybinio pirkimo dalyviai turėtų pasiekti kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape. |
I etapas – inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimas ir patvirtinimas. Jis gali apimti 2–3 MTEP etapus pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapai). I etape, atliekant taikomuosius mokslinius tyrimus, turi būti suformuluota naujo produkto sukūrimo idėja arba įgyvendinamumo požiūriu detalizuotas technologinis sprendimas, o vykdant eksperimentinės plėtros veiklą, produkto sukūrimo idėjos įgyvendinamumas išsamiai išanalizuojamas ir patikrinamas eksperimentiškai. Laboratorinėmis sąlygomis pradedamas atskirų produkto elementų maketų laboratorinis patikrinimas.
|
II etapas – inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas. Jis gali apimti 4–7 MTEP etapus. Šiame etape laboratorinėmis sąlygomis sukuriamas ir patikrinamas produkto maketas. Toliau maketas tikrinamas realioms artimomis sąlygomis ir sukuriamas produkto prototipas, kurio veikimas patikrinamas realioms artimomis sąlygomis.
|
III etapas – inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas, siejamas su nekomercinio produktų kiekio pirkimu. Jis gali apimti 8–9 MTEP etapus. Šiame etape produkto prototipas galutinai parengiamas rinkai – prototipas patikrinamas realiomis sąlygomis, produktas įvertinamas rinkoje ir prireikus gaminama bandomoji nekomercinio kiekio naujo produkto partija.
|
IV SKYRIUS
KITA INFORMACIJA
Gali būti pateikiama informacija, nuorodos į dokumentus, standartus, kuriuos turės atitikti sukurtas inovatyvusis produktas, taip pat kita ikiprekybinio pirkimo dalyviui svarbi informacija ar dokumentai, susiję su kuriamo inovatyvaus produkto funkciniais ir visų ikiprekybinio pirkimo etapų reikalavimais.
|
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
3 priedas
(Rinkos konsultacijos apžvalgos forma)
RINKOS KONSULTACIJOS APŽVALGA
I SKYRIUS
BENDROJI DALIS
Pateikiama rinkos konsultacijos imtis, rezultatai ir kita, pirkimo vykdytojo požiūriu, rinkos konsultacijos apžvalgai svarbi informacija.
|
II SKYRIUS
KONKURENCINĖ APLINKA
Eil. Nr. |
Šiuo metu rinkoje esantis produktas, artimiausias problemos sprendimo variantas ir (arba) daliniai to produkto elementai |
Nurodoma, kodėl tai netenkina pirkimo vykdytojo ir (arba) visuomenės poreikių (produkto ar dalinių jo elementų trūkumai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III SKYRIUS
IKIPREKYBINIO PIRKIMO METU PRAŠOMO SUKURTI PRODUKTO PRANAŠUMAS
Nurodoma, kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis nuo rinkoje esančių produktų ar dalinių to produkto elementų ir kaip jis prisidės prie Ikiprekybinio pirkimo objekto aprašo (Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo 1 priedas) 2 punkte nurodytos problemos sprendimo.
|
IV SKYRIUS
IKIPREKYBINIO PIRKIMO BIUDŽETAS
Eil. Nr. |
Apklaustas potencialus tiekėjas |
Preliminari pasiūlyta kaina (viso ikiprekybinio pirkimo ir kiekvieno jo etapo atskirai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V SKYRIUS
PAPILDOMA INFORMACIJA
Pateikiama kita, pirkimo vykdytojo požiūriu, svarbi su ikiprekybiniu pirkimu susijusi, jį pagrindžianti ir (arba) apibūdinanti informacija.
|
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
4 priedas
(Pirkimo vykdytojo koordinuojančiajai organizacijai pateiktų ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo lapo forma)
PIRKIMO VYKDYTOJO KOORDINUOJANČIAJAI ORGANIZACIJAI PATEIKTŲ IKIPREKYBINIO PIRKIMO DOKUMENTŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LAPAS
_______________________
(data)
_____________________
(sudarymo vieta)
Eil. Nr. |
Ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo reikalavimai |
Taip |
Ne |
Komentaras |
1. |
Pateikti visi Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 4 punkte išvardyti ikiprekybinio pirkimo dokumentai (toliau – ikiprekybinio pirkimo dokumentai). |
□ |
□ |
|
2. |
Pirkimo vykdytojo pateikti ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka Aprašo 1, 2 ir 3 prieduose nustatytas formas. Ikiprekybinio pirkimo dokumentai visiškai užpildyti, atitinka formą ir yra pasirašyti pirkimo vykdytojo vadovo ar jo įgalioto asmens. |
□ |
□ |
|
3. |
Pirkimo vykdytojo pateiktuose ikiprekybinio pirkimo dokumentuose pateikta visa privaloma informacija (duomenys). |
□ |
□ |
|
4. |
Pirkimo vykdytojo pateikti ikiprekybinio pirkimo dokumentai patvirtinti pagal Aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus. |
□ |
□ |
Sprendimai: |
||||
Pasirenkama: Ikiprekybinio pirkimo dokumentai atitinka ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, nurodytus Aprašo 7 punkte, priimamas sprendimas organizuoti ekspertinį vertinimą dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams. Ikiprekybinio pirkimo dokumentai neatitinka ikiprekybinio pirkimo dokumentų administracinės atitikties vertinimo reikalavimų, nurodytų Aprašo 7 punkte, priimamas sprendimas neorganizuoti ekspertinio vertinimo.
|
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_______________________
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
5 priedas
(Individualios ekspertinės išvados dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams forma)
INDIVIDUALI EKSPERTINĖ IŠVADA DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO DOKUMENTŲ ATITIKTIES IKIPREKYBINIO PIRKIMO REIKALAVIMAMS
_____________________
(data)
_____________________
(sudarymo vieta)
Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas |
|
Pirkimo vykdytojo pavadinimas |
|
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Atitinka |
Neatitinka |
Pastabos |
1. |
Ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“, nustatytą mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetą. |
□ |
□ |
|
2. |
Ikiprekybiniu pirkimu planuojama spręsti problema aprašyta ir pagrįsta tinkamai. |
□ |
□ |
|
3. |
Ikiprekybinio pirkimo rezultato naudos gavėjai nustatyti tinkamai. |
□ |
□ |
|
4. |
Pageidaujamas problemos sprendimo būdas yra tinkamas ir prisidės prie pirkimo vykdytojo nurodytos problemos sprendimo. |
□ |
□ |
|
5. |
Pagrįsta, kodėl Lietuvos ir užsienio rinkoje esantys produktai netenkina pirkimo vykdytojo ir (arba) visuomenės poreikių ir kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis nuo esančių rinkoje. |
□ |
□ |
|
6. |
Ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas turės potencialią pridėtinę ekonominę, socialinę arba kultūrinę vertę. |
□ |
□ |
|
7. |
Numatytų ikiprekybinių pirkimų etapų trukmė yra pagrįsta ir tinkama. |
□ |
□ |
|
8. |
Dalyvių skaičius kiekviename etape yra pagrįstas. |
□ |
□ |
|
9. |
Ikiprekybinio pirkimo biudžetas yra pagrįstas. |
□ |
□ |
|
10. |
Didžiausia fiksuota suma vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape yra pagrįsta. |
□ |
□ |
|
11. |
Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai yra pagrįsti. |
□ |
□ |
|
12. |
Numatomos įsigyti Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) paslaugos, vadovaujantis Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. 22 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, atitinka Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos parengtą standartinę praktiką, kuri siūloma pagal mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo ir teikimo gairių leidinio „Frascati vadovas“ (2015) 2 skyriaus |
□ |
□ |
|
IŠVADA:
Eil. Nr. |
Išvada |
Pastabos |
|
1. |
Ikiprekybinis pirkimo objektas atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. 22 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašas), 10, 11, 63 ir 66 punktuose nustatytus reikalavimus (toliau – ikiprekybinio pirkimo reikalavimai). |
|
|
2. |
Ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus, tačiau reikalingi ikiprekybinio pirkimo aprašo, rinkos konsultacijos apžvalgos ir (arba) funkcinės specifikacijos patikslinimai (arba papildymai). |
(Aprašyti reikalingus pirkimo objekto aprašo ir (arba) rinkos konsultacijos apžvalgos ir (arba) funkcinės specifikacijos patikslinimus ir (arba) papildymus.) |
|
3. |
Ikiprekybinis pirkimo objektas neatitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimų. |
(Nurodyti priežastis, kokius papildymus ir (arba) pakeitimus reikėtų atlikti.) |
Rekomendacijos pirkimo vykdytojui dėl reikalavimų, keliamų inovatyviajam produktui, ir MTEP veiklų vykdytojų kompetencijos formulavimo |
|
(ekspertų grupės nario vardas ir pavardė) |
|
(parašas) |
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
6 priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
_______________________________________________
(asmens vardas ir pavardė kilmininko linksniu)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
20__ m._____________ d. Nr. ______
__________________________
(sudarymo vieta)
Būdamas (-a) viešosios įstaigos Inovacijų agentūros (toliau – koordinuojančioji organizacija) organizuojamo ikiprekybinio pirkimo dokumentų, nurodytų Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 4 punkte (toliau – ikiprekybinio pirkimo dokumentai), kuriuos perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 4 straipsnio 17 dalyje, bei perkantieji subjektai, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities įstatymo 4 straipsnyje (toliau – pirkimo vykdytojas), teikia vertinti atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams požiūriu, ekspertu (-e), pasižadu:
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-i) visų pirkimo vykdytojų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti man pavestas pareigas (užduotis).
2. Nedelsdamas (-a) raštu pranešti koordinuojančiajai organizacijai ar jos įgaliotam atstovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimo, paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:
2.1. Pirkimo vykdytojas yra su manimi artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais susijęs asmuo arba juridinis asmuo (ar jo partneris), kuriam vadovauja toks asmuo.
2.2. Aš arba su manimi artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais susijęs asmuo:
2.2.2. turiu (-i) pirkimo vykdytojo (ar jo partnerio) įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame;
2.2.4. turiu (-i) darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su pirkimo vykdytoju (ar jo partneriu) ar esu (yra) susijęs su jais civiliniais santykiais (asmenimis, susijusiais civiliniais santykiais, laikomi sudariusieji civilinę paslaugų teikimo, darbų atlikimo ar prekių teikimo sutartį (-is).
3. Man išaiškinta, kad:
3.1. su manimi artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais susijęs asmuo yra: sutuoktinis, jo vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), seneliai, vaikaičiai, taip pat eksperto ir jo sutuoktinio broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir šių brolių (įbrolių) bei seserų (įseserių) sutuoktiniai, taip pat asmenys, įregistravę partnerystę įstatymų nustatyta tvarka;
3.2. koordinuojančiajai organizacijai gavus pagrįstos informacijos apie tai, kad galiu būti patekęs į interesų konflikto situaciją ir nenusišalinau nuo ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimo, koordinuojančioji organizacija ar jos įgaliotasis atstovas sustabdo mano dalyvavimą ikiprekybinių dokumentų vertinime ir atlieka mano su ikiprekybinių dokumentų vertinimu susijusios veiklos patikrinimą. Koordinuojančioji organizacija, nustačiusi, kad patekau į interesų konflikto situaciją, nušalina mane nuo ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimo.
Ikiprekybinio pirkimo dokumentų
vertinimo ekspertas ____________________ _______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo
7 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo forma)
________________________________________________________________________
(asmens pareigos, vardas ir pavardė kilmininko linksniu)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
20__ m.________________ d.
___________________
(sudarymo vieta)
Būdamas (-a) viešosios įstaigos Inovacijų agentūros (toliau – koordinuojančioji organizacija) organizuojamo ikiprekybinio pirkimo dokumentų, nurodytų Ikiprekybinių pirkimų dokumentų atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams vertinimo, kurį, prieš pradedant ikiprekybinį pirkimą, atlieka koordinuojančioji organizacija, tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 4 punkte (toliau – ikiprekybinio pirkimo dokumentai), kuriuos perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 4 straipsnio 17 dalyje, bei perkantieji subjektai, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities įstatymo 4 straipsnyje (toliau – pirkimo vykdytojas), teikia vertinti atitikties ikiprekybinio pirkimo reikalavimams požiūriu, ekspertu,
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant eksperto pareigas;
1.2. man patikėtus ikiprekybinio pirkimo dokumentus saugoti taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar jais pasinaudoti;
1.3. neteikti tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktų reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus dalyvaujančių pirkimo vykdytojų ir koordinuojančios organizacijos interesus;
2. Man žinoma, kad su ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimu susijusią informaciją, kurią numatoma teikti ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas koordinuojančiosios organizacijos. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.
3. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:
3.1. informacija, kurios konfidencialumą nurodė pirkimo vykdytojas, ir ją atskleisti nėra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
3.2. visa su ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimu susijusi informacija ir dokumentai, kurių nenumatoma teikti ikiprekybinio pirkimo dokumentų vertinimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims;
4. Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti koordinuojančiajai organizacijai ir pareiškėjams padarytus nuostolius.
_____________________ ___________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)