PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS REMIAMŲ SPORTO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 25 d. Nr. T-41
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 29 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 17 straipsnio 10 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšomis remiamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo numatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. T-41
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS REMIAMŲ SPORTO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšomis remiamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus sporto projektams, jų vertinimo, sprendimų dėl sporto projektų finansavimo skyrimo priėmimo, sutarčių dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo (toliau – sutartys) sudarymo, sporto projektams skirtų lėšų naudojimo, grąžinimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas ir lėšų naudojimo kontrolės tvarką.
2. Apraše nustatyta tvarka Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšos skiriamos sporto sričių projektams, susijusiems su:
2.1. fiziniu aktyvumu: sporto renginių organizavimu, fizinio aktyvumo veiklomis, skatinančiomis fizinio aktyvumo plėtrą bei visų socialinių grupių įtraukimą, sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimu;
4. Savivaldybės vykdomoji institucija, vadovaudamasi šiuo Aprašu, vykdo Savivaldybei pateiktų sporto projektų atranką ir priima sprendimus dėl jų bendrojo finansavimo.
5. Sporto projektų atranką organizuoja Savivaldybės administracijos Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius (toliau – Atrankos organizatorius).
6. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme numatytas sąvokas. Kitos Apraše vartojamos sąvokos:
6.1. pareiškėjas – ne mažiau kaip vienus kalendorinius metus Pakruojo rajono savivaldybėje registruotas sporto srityje veikiantis juridinis asmuo, teikiantis atrankai savo parengtą sporto projektą;
6.2. sporto projekto vykdytojas – pareiškėjas, atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamo sporto projekto įgyvendinimą, pasirašęs sutartį;
6.3. kvietimas dalyvauti atrankoje (toliau – Kvietimas) – dokumentas, kuriame nurodomos Savivaldybės biudžeto lėšomis numatomos finansuoti sporto veiklų sritys, tinkamos ir netinkamos iš Savivaldybės biudžeto sporto projekto įgyvendinimui finansuoti lėšos, reikalavimai sporto projekto kokybei, Apraše įtvirtinti sporto projektų vertinimo kriterijai, bendras balų skaičius ir jo paskirstymo būdas, dokumentų atrankai pateikimo tvarka bei terminai, Savivaldybės administracijos darbuotojų, atsakingų už dokumentų, teikiamų atrankai, priėmimą ir informacijos teikimą, kontaktiniai duomenys ir informacijos teikimo tvarka, privalomi pateikti dokumentai ir kita reikalinga informacija.
II SKYRIUS
FINANSAVIMO PRINCIPAI
8. Sporto projekto išlaidų būtinumas, didžiausia leistina tinkamų finansuoti išlaidų suma bei atitiktis bendriesiems atrankos kriterijams nustatomi dokumentų, pateiktų atrankai, administracinės atitikties ir sporto projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Tinkamomis finansuoti laikomos tik tos sporto projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos, kurios yra numatytos sporto projekto sąmatoje.
9. Pareiškėjas sporto projekto sąmatoje privalo nurodyti visas su sporto projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas (įskaitant mokesčius). Pareiškėjas turi nurodyti bendrą sporto projekto vertę, turimas arba gaunamas iš kitų finansavimo šaltinių lėšas, ne mažesnes kaip 20 proc. nuo bendros sporto projekto vertės, ir atskirai nurodyti sumą, prašomą skirti iš Savivaldybės biudžeto.
10. Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti skiriamos, jeigu:
10.2. pareiškėjas nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu (išskyrus atvejus, kai mokesčių administratoriaus sprendimu mokestinės nepriemokos mokėjimas yra atidėtas ir (arba) išdėstytas per tam tikrą laikotarpį ir šio sprendimo pagrindu sudaryta mokestinės paskolos sutartis);
10.3. pareiškėjui pritaikytas turto areštas ir sporto projektui įgyvendinti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos galėtų būti išieškotos, pareiškėjas yra likviduojamas arba dėl jam pradėtos bankroto procedūros galėtų būti išieškomos sporto projektui skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos;
10.5. pareiškėjas, naudodamas Savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas arba Savivaldybė yra gavusi informaciją apie kitų valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų naudojimo sutarčių su kitomis valstybės ir (ar) savivaldybių institucijomis neįvykdymą ar netinkamą jų įvykdymą ir tai buvo esminis valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų naudojimo sutarčių pažeidimas, ir nuo šių pažeidimų paaiškėjimo dienos yra praėję mažiau kaip 3 metai;
10.6. pareiškėjo vadovas, asmuo, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį ar buhalteris (-iai) ar kitas (-i) asmuo (-enys), tvarkantis (-ys) pareiškėjo apskaitą, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba tyčinius nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai arba už korupcinio pobūdžio nusikalstamas veiklas.
11. Jeigu Aprašo 10 punkte nurodytos aplinkybės paaiškėja po sprendimo skirti Savivaldybės biudžeto lėšas sporto projektui įgyvendinti priėmimo, projekto finansavimas sustabdomas, o jau išmokėtos Savivaldybės biudžeto lėšos turi būti grąžintos į sutartyje nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių aplinkybių paaiškėjimo.
12. Jeigu Aprašo 10 punkte išvardytos aplinkybės išnyksta nepasibaigus sporto projekto įgyvendinimo terminui, projekto finansavimas atnaujinamas. Priešingu atveju priimamas sprendimas nutraukti sporto projekto finansavimą.
13. Savivaldybės biudžeto lėšos nėra skiriamos toms pačioms sporto projektų veiklų išlaidoms, kurioms padengti buvo skirtos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti. Atrankos organizatorius, vykdantis Savivaldybei pateiktų sporto projektų atranką, siekdamas įgyvendinti šią Aprašo nuostatą, bendradarbiauja su kitomis savivaldybių ir valstybės institucijomis bei įstaigomis, teikiančiomis finansavimą sporto projektams.
14. Paaiškėjus, kad tos pačios sporto projekto išlaidos, kurių finansavimui buvo skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, buvo finansuotos iš kitų finansavimo šaltinių, Savivaldybės skirtas finansavimas pareiškėjo privalo būti grąžinamas Savivaldybei ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atitinkamo Savivaldybės reikalavimo išsiuntimo dienos. Tokiu atveju pareiškėjas (-ai), dėl kurio (-ių) kaltės tos pačios sporto projekto išlaidos buvo finansuotos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir iš kitų finansavimo šaltinių, praranda teisę 3 metus gauti Savivaldybės biudžeto lėšas sporto projektui finansuoti.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PARAIŠKOMS IR PROJEKTAMS
16. Paraiškas dalyvauti atrankoje gali teikti sporto srityje veikiantys ne mažiau kaip vienus kalendorinius metus Savivaldybėje registruoti juridiniai asmenys.
17. Sporto projektuose nurodytos veiklos (išskyrus atskirus aukšto meistriškumo sporto projektus) fiziškai turi būti vykdomos Savivaldybės teritorijoje, o vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Savivaldybės gyventojams.
18. Vienas pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką vienai finansuojamai sportinės veiklos sričiai, nurodytai šio Aprašo 2 punkte. Tas pats pareiškėjas negali dalyvauti sporto projekto, parengto kito pareiškėjo, atrankoje kaip jungtinės veiklos grupės narys ar kitu teisiniu pagrindu veikiantis partneris. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką tai pačiai finansuojamai veiklos sričiai, visos pareiškėjo pateiktos paraiškos nevertinamos.
19. Paraišką, kai sporto projektą planuoja įgyvendinti daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo, kitus juridinius asmenis paraiškoje nurodydamas kaip sporto projekto partnerius, su kuriais turi būti sudaryta bendradarbiavimo sutartis ar kitas teisinis bendradarbiavimo pagrindą įtvirtinantis dokumentas.
20. Rekomenduojama sporto projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžią numatyti ne ankstesnę nei 3 mėnesiai nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos.
21. Paraiškų teikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis nei 20 darbo dienų nuo Kvietimo teikti paraiškas paskelbimo datos, nurodomas Kvietime.
IV SKYRIUS
KVIETIMO PASKELBIMAS IR JO TURINYS, PARAIŠKOS IR DOKUMENTŲ TEIKIMO ATRANKAI TVARKA
23. Atrankos organizatoriaus parengtas Kvietimas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir prireikus vienoje ar keliose visuomenės informavimo priemonėse.
24. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Aprašu:
24.3. nustato Savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo proporcijas Aprašo 2 punkte nurodytoms finansuojamoms veiklos sritims;
25. Kvietime detalizuojama:
25.4. tinkamos ir netinkamos iš Savivaldybės biudžeto sporto projekto įgyvendinimui finansuoti lėšos;
25.7. informacija, kad pareiškėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad ši su paraiška susijusi informacija būtų skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje: pareiškėjas, sporto projekto pavadinimas, jo turinio santrauka, prašoma skirti lėšų suma, vertinimo kriterijai, sprendimas dėl lėšų skyrimo (neskyrimo), aukštojo meistriškumo sporto projektams sprendimo skirti (neskirti) motyvai, informacija apie sporto projekto įgyvendinimo rezultatus, lėšų mokėjimo sustabdymą ar nutraukimą;
26. Kvietimas skelbiamas ne rečiau kaip kartą per einamuosius kalendorinius metus ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų lapkričio 30 dienos.
27. Atrankos organizatorius pareiškėjams užtikrina galimybę raštu ir žodžiu pateikti klausimus dėl dalyvavimo atrankoje tvarkos ir sąlygų, dėl lėšų sporto projektams įgyvendinti skyrimo sąlygų, dėl paraiškos pildymo ir pan.
28. Konsultuojantys asmenys konsultuoja pareiškėjus šiais klausimais telefonu, raštu ir elektroniniu paštu nuo kvietimo paskelbimo dienos iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.
29. Konsultuojantys asmenys sporto projekto vykdytojus konsultuoja Savivaldybės skirtų lėšų panaudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą klausimais visą sporto projektų įgyvendinimo laikotarpį.
30. Atrankos organizatorius gali organizuoti paraiškų rengimo mokymus ar informacinį seminarą potencialiems pareiškėjams likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.
31. Pareiškėjas, siekdamas gauti finansavimą savo parengtam sporto projektui įgyvendinti, atrankos organizatoriui turi pateikti šiuos dokumentus:
31.3. jei paraiška teikiama su partneriu – bendradarbiavimo sutartį ar kitą teisinį bendradarbiavimo pagrindą;
32. Kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti kitus dokumentus, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant jo teikiamą sporto projektą.
34. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pareiškėjų iniciatyva paraiškų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomus dokumentus po paraiškų pateikimo negalima.
35. Pagal kvietime nurodytas sąlygas ir terminus gautos paraiškos užregistruojamos. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atrankos organizatorius Savivaldybės interneto svetainėje viešina pateiktų ir užregistruotų paraiškų Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti sąrašą, kuriame nurodomas kiekvieno sporto projekto pareiškėjas, sporto projekto pavadinimas, prašoma iš Savivaldybės lėšų suma, bendras gautų paraiškų skaičius ir bendra prašoma iš Savivaldybės biudžeto lėšų suma.
36. Pareiškėjas gali atsiimti pateiktą paraišką apie tai informuodamas atrankos organizatorių raštu.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
38. Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti pateiktų ir užregistruotų paraiškų vertinimas vykdomas dviem etapais:
39. Atrankos organizatorius atlieka šio Aprašo 2 punkte nurodytų sporto projektų atitikties bendriesiems atrankos kriterijams vertinimą, kurio metu nustatoma, ar pateikta paraiška atitinka Apraše paraiškai nustatytus reikalavimus, patikrina, ar pareiškėjas yra įgyvendinęs per pastaruosius trejus metus Savivaldybės finansuotus projektus ir tinkamai įvykdęs su Savivaldybe sudarytas biudžeto lėšų skyrimo sutartis.
40. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos, tačiau Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, apie tai informuojant Savivaldybės interneto svetainėje.
41. Atlikus atitikties bendriesiems atrankos kriterijams vertinimą, per 3 darbo dienas tinkamus toliau vertinti sporto projektus atrankos organizatorius teikia vertinti Sporto projektų vertinimo komisijai.
42. Sporto projektų vertinimo komisiją sudaro ir jos darbo reglamentą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
43. Sporto projektų vertinimo komisija sudaroma iš:
44. Komisijos sekretoriumi skiriamas atrankos organizatorius. Sekretorius nėra Sporto projektų vertinimo komisijos narys ir balsavimo teisės neturi.
45. Sporto projektų vertinimo komisija posėdyje, atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos patvirtintus einamųjų metų Savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus sporto projektams finansuoti, bei paraiškų vertinimo rezultatus, teikia rekomendacijas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl sporto projektų finansavimo.
46. Sprendimą dėl Sporto projektų finansavimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Sporto projektų vertinimo komisijos narių posėdžio protokolu įformintas rekomendacijas dėl sporto projektų finansavimo.
VI SKYRIUS
SUTARČIŲ SUDARYMAS IR NUTRAUKIMAS
48. Atrankos organizatorius su sporto projekto vykdytojais sutartis sudaro ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo finansuojamų sporto projektų sąrašo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje.
49. Sutarties sudarymo, vykdymo, ataskaitų teikimo, sutarties keitimo, nutraukimo ir kitas sąlygas, atsižvelgdamas į Aprašo nuostatas, nustato ir tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius sutarties formoje.
50. Jei skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė paraiškoje, sporto projekto vykdytojas privalo pakeisti išlaidų sąmatą pagal jam skirtą Savivaldybės biudžeto lėšų sumą. Sporto projekto vykdytojas, pasirašydamas sutartį, turi teisę keisti sporto projekto veiklos apimtis, bet neturi teisės keisti sporto projekte aprašytos veiklos turinio ir tikslų.
51. Sporto projekto vykdymo metu galima keisti ne daugiau kaip 20 procentų sutarties priede pateiktos detalios sąmatos lėšų tarp sąmatos eilučių.
52. Jeigu sporto projekto vykdytojas atsisako pasirašyti sutartį ar praleidžia sutarčiai pasirašyti nustatytą terminą, lėšos gali būti panaudojamos naujo konkurso sporto projektams finansuoti.
53. Sporto projekto vykdytojas, pasirašęs sutartį, atsako už sporto projekto įgyvendinimą ir tikslinį bei teisėtą lėšų panaudojimą.
55. Iš Savivaldybės biudžeto finansuojamos sporto projektų veiklos jų įgyvendinimo metu negali būti keičiamos.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
57. Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos sporto projektui įgyvendinti, realios, pagrįstos išlaidas įrodančiais dokumentais ir numatytos sutarties sąmatoje.
58. Sporto projekto vykdytojas sporto projekto įgyvendinimo metu ir (arba) jam pasibaigus atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka, nustatytais terminais teikdamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytų ir patvirtintų formų ataskaitas.
VIII SKYRIUS
SPORTO PROJEKTUI SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ
60. Atrankos organizatorius ir Kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja sporto projektų, kuriems įgyvendinti skiriamos Savivaldybės biudžeto lėšos, vykdymą ir biudžeto lėšų tikslinį naudojimą.
61. Jeigu nustatoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo ar Aprašo nuostatų vykdymo pažeidimų, tai Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę taikyti šias sankcijas:
61.1. nustatyti terminą (nuo vienos savaitės iki vieno mėnesio) pažeidimams pašalinti; konkretus terminas nustatomas atsižvelgiant į pažeidimų sudėtingumą (sporto projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, apie tai raštu privalo informuoti atrankos organizatorių);
61.2. sustabdyti Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą sporto projekto vykdytojui, jeigu jis nepašalina pažeidimų per nustatytą terminą;
61.3. nutraukti Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą biudžetiniais metais ir neskirti lėšų kitais metais;
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Už tinkamą įgyvendinamų sporto projektų viešinimą yra tiesiogiai atsakingas sporto projekto vykdytojas. Viešinant Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamą sporto projektą, informaciją privaloma skelbti sporto projekto vykdytojo ir (arba) partnerio interneto svetainėje (jeigu yra). Sporto projekto vykdytojai, atsižvelgdami į savo įgyvendinamų sporto projektų specifiką, gali pasirinkti ir papildomas informavimo ir viešinimo priemones. Viešinimo priemonėse privaloma nurodyti, kad sporto projektas (pavadinimas ir vykdytojas) finansuojamas Savivaldybės biudžeto lėšomis. Ši informacija nurodoma tekstu ir (ar) esant galimybei naudojant Savivaldybės ženklą. Informacija apie vykdomą sporto projektą skelbiama tik pasirašius sutartį.
63. Projektą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
64. Protokolai, sprendimai, įsakymai, Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų kopijos, visi sporto projekto vykdytojų pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomos teisės aktų nustatyta tvarka.