LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRO 2020 M. RUGPJŪČIO 13 D. ĮSAKYMO NR. V-217 „DĖL KONKURSO Į LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĘ TARNYBĄ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. rugpjūčio 11 d. Nr. V-259
Vilnius
P a k e i č i u Konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2020 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. V-217 „Dėl Konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro
2020 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. V-217
(Lietuvos Respublikos užsienio reikalų
ministro 2022 m. rugpjūčio 11 d.
įsakymo Nr. V-259 redakcija)
KONKURSO Į LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĘ TARNYBĄ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I Skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą (toliau – konkursas) organizavimo tvarką.
2. Organizuojant konkursą vadovaujamasi Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir Tvarkos aprašu.
3. Konkurso organizavimas apima:
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI ASMENIMS, PRETENDUOJANTIEMS Į DIPLOMATINĘ TARNYBĄ
5. Asmenys, pretenduojantys į diplomatinę tarnybą, privalo:
5.1. atitikti reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo 23 straipsnio 2 ir 3 dalyse;
5.2. mokėti ne mažiau kaip dvi užsienio kalbas, iš jų anglų kalbą – ne žemesniu kaip įgudusio vartotojo (C1) lygiu, o kitą užsienio kalbą (toliau – antroji užsienio kalba) – ne žemesniu kaip pažengusio vartotojo (B1) lygiu;
III SKYRIUS
Konkurso PAskelbimas
7. Sprendimą skelbti konkursą priima ministras, atsižvelgdamas į Personalo vadybos ir delegavimo departamento rašytinę rekomendaciją, kurioje nurodomas diplomato pareigybių, į kurias siūloma skelbti konkursą, skaičius, jeigu yra poreikis nustatyti Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus reikalavimus konkurso dalyviams, – motyvuotas pasiūlymas taikyti šiuos reikalavimus ir konkurso paskelbimo data.
Atsižvelgdamas į ministerijos administracijos padalinių pateiktą informaciją, Personalo vadybos ir delegavimo departamentas gali raštu siūlyti ministrui tikslinti pareigybių, į kurias skelbiamas konkursas, skaičių. Ministras sprendimą dėl patikslinto pareigybių, į kurias skelbiamas konkursas, skaičiaus priima ne vėliau kaip 5 darbo dienas nuo baigiamojo Komisijos posėdžio dienos.
8. Apie konkursą paskelbiama ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt. Papildomai apie konkursą gali būti skelbiama Valstybės tarnybos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje, žiniasklaidos priemonėse ir kituose informacijos šaltiniuose.
9. Konkurso skelbime nurodoma:
IV SKYRIUS
KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS FUNKCIJOS ir darbo organizavimas
10. Priėmus sprendimą skelbti konkursą, konkursui vykdyti ministro įsakymu sudaroma Komisija iš ne mažiau kaip 5 ministerijos darbuotojų (įskaitant Komisijos pirmininką).
11. Įsakyme dėl Komisijos sudarymo nurodomas Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, kiti Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius (-iai).
12. Komisijos sekretoriumi (-iais) skiriamas (-i) Personalo vadybos ir delegavimo departamento darbuotojas (-ai). Komisijos sekretorius (-iai) nėra Komisijos narys (-iai). Konkurso procedūros klausimais su asmenimis bendrauja Komisijos sekretorius (-iai).
13. Jeigu sudarius Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytą konkurso dalyvių sąrašą paaiškėja, kad Komisijos narys yra konkurso dalyvio vienas iš tėvų (įtėvių), vaikas (įvaikis), brolis (įbrolis), sesuo (įseserė), vienas iš senelių, vaikaitis, sutuoktinis, sugyventinis, taip pat konkurso dalyvio sutuoktinio, sugyventinio vaikas (įvaikis), brolis (įbrolis), sesuo (įseserė), vienas iš senelių, vaikaitis ar jų sutuoktinis, sugyventinis, arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl Komisijos nario nešališkumo, Komisijos narys (išskyrus Komisijos pirmininką ir Komisijos pirmininko pavaduotoją) privalo nedelsdamas informuoti apie tai kitus Komisijos narius ir nusišalinti nuo konkurso dalyvio vertinimo. Jei paaiškėja atitinkamos su Komisijos pirmininku ir (arba) Komisijos pirmininko pavaduotoju susijusios aplinkybės, Komisijos pirmininkas apie tai privalo nedelsdamas informuoti ministrą. Tokiu atveju pakeičiama Komisijos sudėtis ir paskiriamas kitas Komisijos pirmininkas ir (ar) jo pavaduotojas.
14. Komisijos sprendimu Komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis gali dalyvauti valstybės institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų (toliau – stebėtojų). Paraiškos dėl dalyvavimo Komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis priimamos dokumentų į konkursą teikimo metu. Apie priimtą motyvuotą sprendimą paraiškas pateikę asmenys informuojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškų pateikimo dienos.
15. Komisijos nariai, Komisijos sekretorius (-iai) ir stebėtojai pasirašo Konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą komisijos nario, sekretoriaus ar stebėtojo nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas) ir yra atsakingi už konkurso rezultatų konfidencialumo išsaugojimą.
16. Komisija atlieka šias funkcijas:
16.4. priima sprendimus dėl konkurso dalyvių pašalinimo iš konkurso ir dėl asmenų išbraukimo iš kandidatų sąrašo Tvarkos aprašo 27, 46 ir 48 punktuose numatytais atvejais;
16.7. priima sprendimus dėl pasiūlymų sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį dėl darbo ministerijoje einant diplomato pareigas Diplomatinės tarnybos įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytam parengiamajam laikotarpiui (toliau – terminuota diplomato tarnybos sutartis);
17. Kai Komisijos posėdyje dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti jos pirmininkas, posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininko pavaduotojas.
18. Sprendimai Komisijos posėdžiuose priimami visų Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas.
19. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Komisijos posėdžio protokolą surašo Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio.
V SKYRIUS
DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS IR konkurso dalyvių SĄRAŠO SUDARYMAS
21. Dokumentų priėmimo laikotarpis negali būti trumpesnis negu 20 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo dienos.
22. Asmuo iki skelbime nurodytos datos privalo pateikti:
22.1. Tvarkos aprašo 2 priede nustatytos formos prašymą leisti dalyvauti konkurse į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą;
22.2. užpildytą Asmens, pretenduojančio į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą, atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaracijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1393 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, formą (toliau – Nepriekaištingos reputacijos deklaracija);
23. Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytus dokumentus asmenys, norintys dalyvauti konkurse, pateikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu.
24. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po konkurso skelbime nurodyto dokumentų priėmimo laikotarpio pabaigos įvertina, ar asmuo pagal jo pateiktus dokumentus atitinka Tvarkos aprašo II skyriuje nurodytus reikalavimus, ir pateikia vertinimo rezultatus Komisijai.
25. Asmenys, kurie pateikė Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytus dokumentus per konkurso skelbime nurodytą dokumentų priėmimo laikotarpį ir pagal pateiktuose dokumentuose nurodytą informaciją atitinka reikalavimus, nustatytus Tvarkos aprašo II skyriuje, bei neigiamai atsakė į Nepriekaištingos reputacijos deklaracijos 2‒7 klausimus, įtraukiami į konkurso dalyvių sąrašą, kurį tvirtina Komisija.
26. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki egzamino raštu (pirmojo konkurso etapo) dienos asmeniui, įtrauktam į konkurso dalyvių sąrašą, jo prašyme nurodytu elektroniniu paštu išsiunčiamas kvietimas dalyvauti konkurse. Kvietime pateikiama informacija apie egzamino raštu (pirmojo konkurso etapo) datą, laiką ir vietą, kita svarbi informacija.
27. Asmuo į konkurso dalyvių sąrašą motyvuotu Komisijos sprendimu neįtraukiamas, o įtrauktas asmuo iš dalyvių sąrašo motyvuotu Komisijos sprendimu išbraukiamas, t. y. šalinamas iš konkurso, paaiškėjus, kad jis:
27.1. neatitinka Tvarkos aprašo II skyriuje nurodytų reikalavimų arba teigiamai atsakė į bent vieną iš Nepriekaištingos reputacijos deklaracijos 2‒7 klausimų;
27.2. nuslėpė duomenis ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėtų būti įrašytas į konkurso dalyvių sąrašą;
VI SKYRIUS
KONKURSO vykdymas
29. Konkursas vykdomas tiesioginiu arba nuotoliniu būdu. Sprendimą dėl konkurso vykdymo būdo priima Komisija.
30. Konkurso dalyvis kiekviename konkurso etape privalo turėti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
31. Konkursas vyksta šiais etapais:
32. Egzaminas raštu (žinių tikrinimo testas) yra žinių ir įgūdžių, kurių reikia diplomatinėje tarnyboje, patikrinimas. Egzamino raštu metu yra tikrinami konkurso dalyvio Lietuvos Respublikos Konstitucijos, viešąjį administravimą reglamentuojančių teisės aktų išmanymas, Lietuvos vidaus ir užsienio politikos, tarptautinių santykių, ekonomikos, geografijos, istorijos, kultūros, lietuvių kalbos vartojimo bei kitų sričių bendrosios žinios ir erudicija. Kiekvieno konkurso dalyvio žinių tikrinimo testo įvertinimą Komisijos sekretorius (-iai) įrašo į Egzamino raštu vertinimo lentelę (3 priedas).
33. Egzaminą raštu išlaiko konkurso dalyviai, gavę ne mažesnį už vertinimo sistemoje nustatytą balą. Egzaminą raštu išlaikę konkurso dalyviai turi teisę dalyvauti antrajame konkurso etape.
34. Apie egzamino raštu rezultatus kiekvienas konkurso dalyvis informuojamas jo prašyme nurodytu elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo egzamino raštu laikymo dienos.
35. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas, prieš pokalbį su Komisija (antrąjį konkurso etapą) konkurso dalyviams elektroniniu paštu, nurodytu jų prašymuose, pateikiama informacija apie pokalbio su Komisija datą, laiką, vietą, apie tai, kad pokalbio su Komisija metu bus daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas, kita svarbi informacija.
36. Per pokalbį su Komisija vertinama konkurso dalyvio motyvacija dirbti diplomatinėje tarnyboje, mąstymas, kalba, elgesys, gebėjimas bendrauti, profesinės ir asmeninės kompetencijos, kurių reikia diplomatui. Pokalbį su kiekvienu konkurso dalyviu Komisijos nariai įvertina individualiai nuo 1 iki 10 balų ir užpildo Pokalbio individualaus vertinimo lentelę (4 priedas). Žemiausias įvertinimas – 1 balas, aukščiausias – 10 balų. Konkurso dalyviui skirtų balų vidurkį Komisijos sekretorius (-iai) įrašo į Pokalbio vertinimo suvestinę (5 priedas).
37. Konkurso dalyviai, kurių pokalbio vertinimų vidurkis yra mažesnis už vertinimo sistemoje nustatytą minimalųjį balą, toliau konkurse nedalyvauja.
38. Pokalbis su kiekvienu konkurso dalyviu fiksuojamas darant garso ir (ar) vaizdo įrašą, kuris įrašomas į kompiuterinę laikmeną ir pridedamas prie Komisijos posėdžio protokolo.
VII SKYRIUS
KANDIDATŲ sąrašo SUDARYMAS IR PRIĖMIMAS Į DIPLOMATO PAREIGAS
40. Pasibaigus paskutiniam konkurso etapui, Komisijos sekretorius (-iai) per 5 darbo dienas parengia Konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą rezultatų suvestinę (6 priedas) (toliau – konkurso rezultatų suvestinė).
42. Baigiamajame posėdyje Komisija patvirtina konkurso rezultatus ir sudaro konkurso dalyvių, surinkusių ne mažesnį už vertinimo sistemoje nustatytą balų skaičių, ‒ kandidatų sąrašą pagal gautą balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio). Jeigu keli konkurso dalyviai gauna vienodą balų skaičių, į kandidatų sąrašą aukštesnėje pozicijoje įrašomas daugiau balų pokalbio su Komisija metu gavęs konkurso dalyvis.
43. Per 5 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo dėl kandidatų sąrašo patvirtinimo priėmimo dienos:
43.1. kandidatų sąraše nurodytiems asmenims, atitinkantiems pareigybių aprašymuose nurodytus reikalavimus, jų prašymuose nurodytu elektroniniu paštu pateikiamas pasiūlymas sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį; pasiūlymas pateikiamas tiek kandidatų, kiek pagal Tvarkos aprašo 7 punktą yra nurodyta diplomato pareigybių, į kurias siūloma skelbti konkursą;
44. Į kandidatų sąrašą įtrauktas konkurso dalyvis ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pasiūlymo sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį gavimo dienos konkurso skelbime nurodytu elektroniniu paštu privalo pateikti:
44.2. anglų kalbos mokėjimą patvirtinantį dokumentą:
44.2.1. galiojančios pažymos apie nustatytą anglų kalbos mokėjimo lygį, išduotą Užsienio kalbų mokėjimo tikrinimo priimant į valstybės tarnautojo pareigas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2013 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. 1V-447 „Dėl Užsienio kalbų mokėjimo tikrinimo priimant į valstybės tarnautojo pareigas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), II skyriuje nustatyta tvarka, kopiją; arba
44.2.2. jei asmuo, norintis dalyvauti konkurse, yra įgijęs anglų kalbos aukštąjį ar jam prilygintą filologijos studijų krypties išsilavinimą arba anglų kalba yra įgijęs pusę ar daugiau kitos studijų krypties aukštojo mokslo diplome nurodytų kreditų, – tai patvirtinančių dokumentų kopijas; arba
44.2.3. jei asmuo, norintis dalyvauti konkurse, yra išlaikęs tarptautinį anglų kalbos egzaminą ar tarptautinį anglų kalbos mokėjimo lygį nustatantį testą, nurodytą Aprašo 1 ir 2 prieduose, – tarptautinio anglų kalbos egzamino ar testo išlaikymą patvirtinančio dokumento, išduoto ne anksčiau kaip prieš 3 metus, kopiją;
44.3. antrosios užsienio kalbos ne žemesniu nei Tvarkos aprašo 5.2 papunktyje nurodytu lygiu, taip pat kitos (kitų) užsienio kalbos (-ų) (asmens pageidavimu) mokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas;
45. Visi dokumentai turi būti pateikti lietuvių kalba. Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma Apostille, ir išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimą atlikusio vertėjo parašu ir vertimų biuro antspaudu. Užsienyje įgytas aukštasis išsilavinimas turi būti akademiškai pripažintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 29 d. nutarimo Nr. 212 „Dėl Išsilavinimo ir kvalifikacijų, susijusių su aukštuoju mokslu ir įgytų pagal užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų švietimo programas, pripažinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
46. Per Tvarkos aprašo 44 punkte nustatytą terminą nepateikus Tvarkos aprašo 44 punkte nurodytų ir Tvarkos aprašo 45 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančių dokumentų, su asmeniu nėra sudaroma terminuota diplomato tarnybos sutartis ir jam pateiktas pasiūlymas sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį netenka galios. Komisijos sprendimu asmuo išbraukiamas iš kandidatų sąrašo ir pasiūlymas sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį pateikiamas kitam iš eilės kandidatui, surinkusiam didžiausią balų skaičių.
47. Komisija įvertina į kandidatų sąrašą įrašytų konkurso dalyvių atitiktį pareigybių aprašymuose nurodytiems specialiesiems reikalavimams. Į diplomato pareigas iš į sąrašą įrašytų konkurso dalyvių priimamas asmuo, atitinkantis pareigybės aprašyme nurodytus reikalavimus.
48. Pasiūlymas sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį teikiamas vieną kartą. Jei asmuo atsisako sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį, jis Komisijos sprendimu išbraukiamas iš kandidatų sąrašo, o pasiūlymas sudaryti terminuotą diplomato tarnybos sutartį pateikiamas kitam daugiausia balų surinkusiam kandidatų sąraše esančiam konkurso dalyviui.
49. Terminuota diplomato tarnybos sutartis nesudaroma, jeigu asmeniui neišduodamas leidimas dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija ar paaiškėja kitos aplinkybės, dėl kurių jis negalėtų dirbti pagal terminuotą diplomato tarnybos sutartį. Personalo vadybos ir delegavimo departamentas apie tai konkurso dalyviui praneša jo prašyme nurodytu elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo neišduoti leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija dienos ar nuo dienos, kai paaiškėja kitos aplinkybės, dėl kurių asmuo negalėtų dirbti pagal terminuotą diplomato tarnybos sutartį.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Konkurso dalyviai asmeniškai atsako už visos ministerijai pateiktos informacijos teisingumą ir tinkamą Personalo vadybos ir delegavimo departamento informavimą apie pasikeitusią kontaktinę informaciją ar kitas reikšmingas aplinkybes. Personalo vadybos ir delegavimo departamentas neprivalo tikrinti konkurse dalyvaujančių asmenų pateiktos kontaktinės informacijos (adreso, telefono numerio ir (ar) elektroninio pašto adreso) teisingumo.
51. Su individualiais kiekvieno konkurso etapo rezultatais konkurso dalyviai turi teisę susipažinti ministerijoje per 10 darbo dienų nuo jų informavimo apie konkurso rezultatus dienos.
53. Asmens duomenų, gautų organizuojant konkursą, tvarkymo tikslas – nustatyti konkurse norinčius dalyvauti asmenis ir jų atitiktį reikalavimams, nustatytiems Tvarkos aprašo II skyriuje.
54. Dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų), gauti organizuojant konkursą, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Organizuojant konkursą asmens duomenys tvarkomi ir duomenų subjektų teisės įgyvendinamos laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų reikalavimų ir tvarkos.