LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2018 M. LAPKRIČIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-389 „DĖL 2014–2021 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE“ PAkeitimo
2019 m. sausio 15 d. Nr. 1K-14
Vilnius
P a p i l d a u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymą Nr.1K-389 „Dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ 3 punktu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų
ministro 2018 m. lapkričio 12 d.
įsakymu Nr. 1K-389
(Lietuvos Respublikos finansų
ministro 2019 m. sausio 15 d.
įsakymo Nr. 1K-14
redakcija)
2014–2021 m. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės paramos lėšų naudojimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės paramos lėšų (toliau – techninės paramos lėšos) planavimo ir naudojimo tvarka, tinkamos ir netinkamos finansuoti išlaidos, jų apmokėjimo, pripažinimo tinkamomis finansuoti, deklaravimo Finansinių mechanizmų valdybai (toliau – FMV) tvarka, tikėtinų tarpinių mokėjimo sumų prognozavimo, atsiskaitymo už techninės paramos lėšų panaudojimą, pažeidimų nagrinėjimo ir dokumentų saugojimo tvarka.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos šiuose teisės aktuose:
2.1. 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamente, priimtame 2016 m. rugsėjo 8 d. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto, ir 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamente, priimtame 2016 m. rugsėjo 23 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (toliau kartu – Reglamentai);
2.2. Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės 2018 m. balandžio 24 d. susitarimo memorandume dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo ir Lietuvos Respublikos ir Norvegijos Karalystės 2018 m. balandžio 24 d. susitarimo memorandume dėl 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo (toliau kartu – Memorandumai);
2.3. Institucijų, atsakingų už 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše, tvirtinamame Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu;
II SKYRIUS
TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ PLANAVIMAS IR NAUDOJIMAS
3. Techninės paramos lėšos planuojamos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, Reglamentų ir Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, EEE finansinio mechanizmo komiteto ir nacionalinės EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų koordinavimo institucijos – Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – ministerija) Investicijų departamento (toliau – koordinavimo institucija) – pasirašyto EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės paramos susitarimo (toliau – Paramos susitarimas) nuostatomis.
4. Techninės paramos lėšas administruoja koordinavimo institucija. Techninės paramos lėšų naudotojai yra koordinavimo institucija, taip pat ministerijos administracijos padaliniai, atliekantys koordinavimo institucijos perduotas funkcijas, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų audito institucija (toliau – audito institucija), EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų pažeidimų kontrolės institucija (toliau – pažeidimų kontrolės institucija) ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų tvirtinančioji institucija (toliau – tvirtinančioji institucija) (toliau kartu – ministerijos padaliniai) bei viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).
5. Koordinavimo institucija su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir EEE finansinio mechanizmo komitetu sudaro Paramos susitarimą, atlieka išlaidų tinkamumo finansuoti priežiūrą, sudaro techninės paramos biudžetą, prižiūri jo vykdymą ir, jeigu patvirtinto techninės paramos biudžeto asignavimų pokytis tarp biudžeto eilučių ir (arba) tarp ministerijos padaliniams ir (ar) CPVA skiriamų lėšų yra didesnis nei 10 procentų, kreipiasi į FMV dėl techninės paramos biudžeto pokyčio suderinimo.
6. Atsiradus poreikiui keisti techninės paramos biudžetą, ministerijos padaliniai ir (arba) CPVA apie tai informuoja koordinavimo instituciją, pateikdami patikslintą ministerijos padaliniui ir (arba) CPVA skirtą techninės paramos biudžetą ir jo keitimo argumentus. Koordinavimo institucija įvertina ministerijos padalinių ir (arba) CPVA pateiktus techninės paramos biudžeto keitimo argumentus ir per 3 darbo dienas ministerijos padalinius ir (arba) CPVA informuoja, ar keitimui pritaria.
7. Techninės paramos išlaidų apskaitą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 1K-488 „Dėl Centralizuoto viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, tvarko Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras.
8. Ministerijos Veiklos valdymo departamentas (toliau – Veiklos valdymo departamentas) ir CPVA patirtoms techninės paramos išlaidoms patvirtinti ir už įvykdytas techninės paramos veiklas atsiskaityti rengia techninės paramos išlaidų deklaraciją (toliau – išlaidų deklaracija), kurios formai pritaria 2014–2021 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų valdymo ir kontrolės sistemos procesų sukūrimo darbo grupė, sudaryta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 1K-109 „Dėl darbo grupės sudarymo“, ir ją teikia audito paslaugos teikėjui. Ministerijos padaliniai Veiklos valdymo departamentui teikia išlaidų deklaracijai parengti reikalingą informaciją apie iš techninės paramos lėšų įvykdytas veiklas.
III SKYRIUS
techninės PARAMOS išlaidos
9. Tinkamos finansuoti techninės paramos išlaidos yra tos, kurios:
9.1. patirtos išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu, kuris yra nuo Memorandumų pasirašymo dienos iki 2025 m. rugpjūčio 31 d., išskyrus techninės paramos lėšas, skirtas pasirengti įgyvendinti 2014–2021 m. EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus Lietuvoje, kaip numatyta Reglamentų 8.11 straipsnių 2 dalių i papunkčiuose. Pastarųjų išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pradžia nustatyta Paramos susitarime;
9.2. atitinka techninės paramos išlaidų kategorijas, išvardytas Reglamentų 8.11 straipsnių 2 punktuose, yra būtinos EEE ir Norvegijos finansiniams mechanizmams įgyvendinti ir tiesiogiai susijusios su šių mechanizmų įgyvendinimu;
9.4. patirtos ir apmokėtos laikantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Reglamentų reikalavimų ir kurios įtrauktos į ministerijos arba CPVA apskaitą, taip pat kurios gali būti nustatomos ir patikrinamos bei patvirtinamos reikiamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose buhalterinę apskaitą, nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ar lygiaverčiais įrodomaisiais dokumentais;
IV SKYRIUS
TECHNINĖS PARAMOS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS
11. Techninės paramos išlaidos, kurios atitinka tinkamumo finansuoti techninės paramos lėšomis požymius ir turi būti apmokėtos iš techninės paramos lėšų, apmokamos 100 procentų iš EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų pagal šį santykį:
12. Ministerija prekių ir (arba) paslaugų viešuosius pirkimus iš techninės paramos lėšų inicijuoja ir atlieka vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešųjų pirkimų planavimo, inicijavimo, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2017 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-466 „Dėl Finansų ministerijos viešųjų pirkimų“, nustatyta tvarka.
13. Techninės paramos išlaidų apmokėjimas ministerijoje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos finansų kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. 1K-198 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
14. Ministerijos padaliniai, prieš teikdami Veiklos valdymo departamentui sąskaitą apmokėti, turi per duomenims valdyti ministerijoje naudojamą kompiuterinę administracinę informacinę sistemą (AIS) pateikti ją vizuoti koordinavimo institucijai. Kai Veiklos valdymo departamentui teikiamos apmokėti sąskaitos už mokymus ir (ar) renginius, ministerijos padaliniai ar koordinavimo institucija turi papildomai pridėti mokymų ir (ar) renginių dalyvių sąrašus.
V SKYRIUS
Techninės PARAMOS Išlaidų DEKLARAVIMAS
16. Veiklos valdymo departamentas ir CPVA į rengiamas išlaidų deklaracijas įtraukia per ataskaitinį laikotarpį (nuo sausio 1 d. iki birželio 30 d. ir nuo liepos 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai) patirtas ir techninės paramos lėšomis apmokėtas išlaidas.
17. Veiklos valdymo departamentas ir CPVA ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaracijas rengia MAFT nustatyta tvarka, t. y. Veiklos valdymo departamentas ir (arba) CPVA atlieka 2014–2021 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų (toliau – programa) operatoriui numatytus veiksmus. Išlaidų (ne)tinkamumo finansuoti nustatymui taikomos analogiškos nuostatos, kokios nustatytos MAFT.
18. Į išlaidų deklaraciją įtrauktų patirtų ir apmokėtų išlaidų tinkamumą finansuoti tikrina ir tvirtina audito paslaugos teikėjas. Audito paslaugos teikėjas išvadas dėl išlaidų deklaracijų pateikia MAFT nustatytais terminais.
19. Audito paslaugos teikėjo patikrintas išlaidų deklaracijas ir audito išvadas Veiklos valdymo departamentas teikia CPVA, o ši EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų administravimo ir procesų automatizavimo informacinėje sistemoje (toliau – NORIS) pagal NORIS naudojimo taisykles, tvirtinamas CPVA direktoriaus, per 2 darbo dienas suveda visą reikiamą informaciją apie išlaidų deklaraciją ir nustato išlaidų deklaruotinumo FMV datą.
VI SKYRIUS
Tarpinių finansinių ataskaitų iR INFORMACIJOS APIE prognozuojamAS mokėjimo sumAS rengimas ir teikimas
20. Koordinavimo institucija ir CPVA teikia Veiklos valdymo departamentui informaciją, reikalingą techninės paramos programų sąmatoms rengti. Veiklos valdymo departamentas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1K-152 „Dėl Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistemos bei šios sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, rengia techninės paramos programų sąmatas ir įkelia jas į Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistemą (toliau – VBAMS).
21. CPVA, vadovaudamasi MAFT nustatyta tvarka ir terminais, rengia techninės paramos tikėtinų tarpinių mokėjimų prognozes ir teikia jas tvirtinančiajai institucijai, o tvirtinančioji institucija jas tikrina ir teikia FMV. Tarpinių mokėjimų prognozėms parengti CPVA naudoja VBAMS esančią techninės paramos programos sąmatose nurodytą informaciją ir koordinavimo institucijos pateiktą informaciją apie techninės paramos lėšų paskirstymą pamečiui visam finansavimo laikotarpiui.
22. Koordinavimo institucija iki einamųjų metų sausio 25 dienos CPVA teikia informaciją apie techninės paramos lėšų paskirstymą pamečiui visam finansavimo laikotarpiui.
23. CPVA, vadovaudamasi MAFT nustatyta tvarka ir terminais (atlikdama programos operatoriaus veiksmus), rengia techninės paramos tarpines finansines ataskaitas (toliau – finansinės ataskaitos) ir teikia jas tvirtinančiajai institucijai, o tvirtinančioji institucija, vadovaudamasi MAFT nustatyta tvarka ir terminais, jas tikrina, tvirtina, teikia FMV ir apie tai informuoja mokėjimo instituciją.
24. Koordinavimo institucija ir ministerijos padaliniai CPVA prašymu teikia jai informaciją, reikalingą finansinėms ataskaitoms parengti.
25. Kartą per metus į finansines ataskaitas, kurios rengiamos už laikotarpį nuo liepos 1 d. iki gruodžio 31 d., tvirtinančioji institucija įtraukia valstybės iždo banko sąskaitose, skirtose EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšoms, per praėjusius kalendorinius metus susikaupusių palūkanų sumą (jei palūkanos susikaupia) ir deklaruoja ją FMV.
26. Techninės paramos lėšos pervedamos Reglamentuose nustatyta tvarka į valstybės iždo sąskaitas, skirtas EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšoms, pagal tvirtinančiosios institucijos FMV pateiktas finansines ataskaitas. Apie paramos lėšų gavimą mokėjimo institucija per 5 darbo dienas nuo paramos lėšų gavimo dienos informuoja tvirtinančiąją instituciją. Jeigu gautos paramos lėšos nesutampa su FMV pateiktose finansinėse ataskaitose nurodytomis prašytomis lėšomis, tvirtinančioji institucija išsiaiškina gautų ir prašytų paramos lėšų neatitikimo priežastis ir informuoja mokėjimo instituciją apie šias priežastis. Tvirtinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo informacijos iš mokėjimo institucijos gavimo dienos informaciją apie gautas paramos lėšas įveda į NORIS.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ TECHNINĖS PARAMOS PANAUDOJIMĄ
27. Galutinė techninės paramos panaudojimo ataskaita anglų kalba (toliau – galutinė ataskaita) rengiama taip:
27.1. koordinavimo institucija ir ministerijos padaliniai CPVA prašymu ne vėliau kaip iki 2025 m. rugsėjo 20 d. parengia ir CPVA pateikia galutinei ataskaitai parengti reikalingą informaciją apie techninės paramos panaudojimą;
27.2. CPVA, gavusi koordinavimo institucijos ir ministerijos padalinių pateiktą informaciją, reikalingą galutinei ataskaitai parengti, ją patikrina, papildo informacija apie CPVA skirtų techninės paramos lėšų panaudojimą ir, vadovaudamasi Reglamentų nuostatomis, pagal formą, kuriai pritarė Norvegijos užsienio reikalų ministerija ir (ar) EEE finansinio mechanizmo komitetas, parengia galutinės ataskaitos projektą, kurį ne vėliau kaip iki 2025 m. spalio 20 d. teikia koordinavimo institucijai, tvirtinančiajai institucijai ir pažeidimų kontrolės institucijai išvadoms (pastaboms ir pasiūlymams) gauti;
27.3. CPVA, vadovaudamasi Reglamentų ir Norvegijos užsienio reikalų ministerijos ir (ar) EEE finansinio mechanizmo komiteto priimtų finansinių gairių reikalavimais, parengia galutinės ataskaitos finansinio priedo projektą, kurį MAFT nustatyta tvarka pateikia tvirtinančiajai institucijai išvadai (pastaboms ir pasiūlymams) gauti;
27.4. koordinavimo institucija, tvirtinančioji institucija ir pažeidimų kontrolės institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo galutinės ataskaitos projekto gavimo dienos pateikia CPVA savo pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl galutinės ataskaitos projekto. Nurodytu terminu nepateikus pastabų ar pasiūlymų, laikoma, kad galutinės ataskaitos projektui pritariama;
27.5. tvirtinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo galutinės ataskaitos finansinio priedo projekto gavimo dienos pateikia CPVA savo pastabas ir pasiūlymus. Nurodytu terminu nepateikus pastabų ar pasiūlymų, laikoma, kad galutinės ataskaitos finansinio priedo ir paskutinio ataskaitinio laikotarpio deklaruotinų išlaidų ataskaitos projektams pritariama;
27.6. jeigu buvo pateikta pastabų ir (ar) pasiūlymų, CPVA atitinkamai patikslina galutinės ataskaitos ir jos finansinio priedo projektus ir ne vėliau kaip iki 2025 m. lapkričio 5 d. MAFT nustatyta tvarka patvirtintą galutinę ataskaitą kartu su patvirtintu jos finansiniu priedu pateikia tvirtinančiajai institucijai per valstybių donorių 2014–2021 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų administravimo informacinę sistemą (toliau – GRACE) ir per NORIS, o jei sutrinka GRACE ir (ar) NORIS veikla, – tvirtinančiosios institucijos nurodytu kontaktiniu adresu (paštu ar elektroniniu paštu).
28. Tvirtinančioji institucija, iš CPVA gavusi galutinę ataskaitą ir jos finansinį priedą ir iš koordinavimo institucijos gavusi raštu nuomonę dėl galutinės ataskaitos tinkamumo teikti FMV, patikrina galutinės ataskaitos finansinį priedą ir jį patvirtinusi ne vėliau kaip iki 2025 m. lapkričio 15 d. kartu su galutine ataskaita teikia FMV per GRACE, jei GRACE neveikia, – FMV nurodytu kontaktiniu adresu. Tvirtinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo galutinės ataskaitos ir jos finansinio priedo išsiuntimo FMV informuoja mokėjimo instituciją apie FMV pateiktą galutinę ataskaitą ir jos finansiniame priede deklaruotas išlaidas bei prašomas pervesti arba grąžintinas FMV lėšas ir NORIS suveda galutinės ataskaitos finansinio priedo duomenis.
29. Tvirtinančioji institucija, nustačiusi galutinės ataskaitos finansinio priedo trūkumus, per GRACE ir per NORIS grąžina CPVA galutinę ataskaitą ir jos finansinį priedą bei paskutinio ataskaitinio laikotarpio deklaruotinų išlaidų ataskaitą, nurodydama grąžinimo priežastis ir terminą trūkumams pašalinti, o jei sutrinka GRACE ir (ar) NORIS veikla, CPVA nurodytu kontaktiniu adresu (paštu ar elektroniniu paštu) nurodydama grąžinimo priežastis ir terminą trūkumams pašalinti.
30. FMV paprašius patikslinti galutinę ataskaitą ir (ar) pateikti papildomą informaciją, CPVA organizuoja galutinės ataskaitos patikslinimą ir (ar) papildomos informacijos pateikimą Taisyklių nustatyta tvarka ir FMV nustatytais terminais.
VIII SKYRIUS
Techninės PARAMOS panaudojimo
SĄLYGŲ PAŽEIDIMAI
32. Sprendimą dėl techninės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo (toliau – pažeidimas) priima pažeidimų kontrolės institucija. Pažeidimą gali įtarti ir apie jį pažeidimų kontrolės institucijai pranešti bet kuris fizinis arba juridinis asmuo, susijęs su techninės paramos veiklų įgyvendinimu.
33. Įtariamų pažeidimų tyrimus atlieka:
33.1. audito paslaugos teikėjas, jei jis nagrinėdamas išlaidų deklaraciją įtaria pažeidimą, neapimantį Reglamentų 12.5 straipsnių 1 dalių a, b, c papunkčiuose nustatytų atvejų;
34. Jei nustatomas pažeidimas, atliekami vienas ar keli koregavimo veiksmai:
34.3. nustatomas netinkamų finansuoti techninės paramos išlaidų dydis (procentas), taikomas visoms pagal pirkimo sutartį patirtoms išlaidoms, įtrauktoms į tarpines ir (arba) galutinę išlaidų deklaracijas;
IX SKYRIUS
Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimas
36. Techninės paramos grąžintinos ir grąžintos lėšos administruojamos MAFT nustatyta programos operatoriaus ir (arba) programos partnerio grąžintinų ir grąžintų programos valdymo lėšų administravimo tvarka.
X SKYRIUS
DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
38. Visi su techninės paramos panaudojimu susiję dokumentai saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, ir (arba) Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, ir (arba) Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.
39. Kai rengiami ir gaunami elektroniniai dokumentai ir gali būti užtikrintas jų autentiškumas ir saugojimas, popierinės tokių dokumentų versijos neturi būti kuriamos ir saugomos.
41. Koordinavimo institucija, Veiklos valdymo departamentas, ministerijos padaliniai ir CPVA privalo saugoti visus su techninės paramos įgyvendinimu susijusius dokumentus ir duomenis, gautus tiek raštu, tiek informacinių sistemų priemonėmis.
42. Dokumentai turi būti saugomi taip, kad būtų galimybė Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, EEE finansinio mechanizmo komiteto, FMV, Norvegijos Karalystės generalinio auditoriaus biuro, Europos laisvosios prekybos asociacijos auditorių valdybos, audito institucijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams susipažinti su visais dokumentais techninės paramos veiklų įgyvendinimo metu ir 3 metus nuo galutinės ataskaitos patvirtinimo dienos.