Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2009 M. LAPKRIČIO 25 D. NUTARIMO NR. 1540 „DĖL NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. spalio 28 d. Nr. 1213
Vilnius
1. Pakeisti Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1540 „Dėl Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatyti, kad:
2.1. iki šio nutarimo įsigaliojimo Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai (toliau – Komisija) pateiktiems dokumentams taikomi reikalavimai nustatyti iki šio nutarimo įsigaliojimo galiojusiame Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos apraše;
2.2. iki šio nutarimo įsigaliojimo investuotojų Komisijai pateikti pranešimai, nurodyti šiuo nutarimu nauja redakcija dėstomo Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašo 16 punkte, dėl jų atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros inicijavimo nagrinėjami pagal Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašo, galiojusio iki šio nutarimo įsigaliojimo, nuostatas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1540
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2020 m. spalio 28 d. nutarimo Nr. 1213
redakcija)
NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos (toliau – Komisija) veiklą.
2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme (toliau – Visuomenės informavimo įstatymas).
3. Komisijos paskirtis – atlikti investuotojų, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti ar sudarytų sandorių, ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojų ketinamų sudaryti sandorių, asmenų, siekiančių įgyti ar įgijusių transliavimo ir / ar retransliuojamojo turinio licenciją, patikrą dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams, taip pat atlikti kitas Įstatyme ir Apraše nustatytas funkcijas.
4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir Aprašu.
5. Komisijos veikla grindžiama kolegialaus klausimų svarstymo, demokratijos, teisėtumo, lygiateisiškumo principais.
6. Komisijos veiklą užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija. Dokumentai Komisijai teikiami adresu: Gedimino pr. 11, LT-01103 Vilnius, ir / ar elektroninių ryšių priemonėmis per informacinę sistemą (E. pristatymas) arba Vyriausybės kanceliarijos elektroninio pašto adresu [email protected]. Dokumentai, teikiami elektroninių ryšių priemonėmis, turi būti pasirašyti prašymą teikiančio asmens ar jo atstovo kvalifikuotu elektroniniu parašu. Komisijos raštams rengti naudojamas Vyriausybės kanceliarijos blankas.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS Į KOMISIJĄ IR DOKUMENTŲ KOMISIJAI PATEIKIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
KREIPIMOSI Į KOMISIJĄ PAGRINDAI
7. Dėl pirmos ir antros kategorijų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių į Komisiją kreipiamasi šiais atvejais:
7.2. kai investuotojas, veikdamas savarankiškai ar kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis, siekia įsigyti pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės akcijų, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia 1/4 ar daugiau balsų pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime, arba sudarant balsavimo teisės perleidimo sutartį įgyti teisę naudotis neturtinėmis akcininko teisėmis, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia 1/4 ar daugiau pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės akcijų;
7.3. kai investuotojas, veikdamas savarankiškai ar kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis, siekia įsigyti pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės konvertuojamųjų obligacijų, kurios, pakeistos į akcijas, kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteiktų 1/4 ar daugiau balsų pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime.
8. Pirmos ir antros kategorijų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės privalo informuoti Komisiją apie ketinamus sudaryti sandorius, jeigu:
8.1. sandorio šaliai sandorio pagrindu yra suteikiama teisė aptarnauti, gauti prieigą ar kitaip susipažinti su įmonės saugumo planuose ar kituose įmonės vidaus dokumentuose nustatytomis ryšių ir informacinėmis sistemomis (ar jų dalimis), kurios yra reikšmingos įmonės veiklai, šių ryšių ir informacinių sistemų (ar jų dalių) technologijomis, duomenų bazėmis ar jose esamais duomenimis arba kai yra rizika, kad prie tokių ryšių ir informacinių sistemų (jų dalių) gali gauti prieigą tretieji asmenys arba jiems būtų suteikta teisė aptarnauti ar kitaip susipažinti su tokiomis ryšių ir informacinėmis sistemomis (jų dalimis);
8.2. sandorio šaliai sandorio pagrindu yra suteikiama teisė dalyvauti įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektą ar valstybei svarbų projektą;
8.3. sandorio šaliai sandorio pagrindu yra suteikiama teisė eksploatuoti ar valdyti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ir turtą arba atlikti kitus reikšmingus, galinčius kelti riziką ar grėsmę nacionaliniam saugumui veiksmus, galinčius turėti įtakos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiems įrenginiams ir turtui.
9. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės privalo informuoti Komisiją apie ketinamus sudaryti sandorius ar esminius jau sudarytų sandorių pakeitimus, kai sandorio vertė viršija 10 procentų praėjusių finansinių metų metinių įmonės pajamų.
10. Ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojai privalo pranešti Komisijai apie ketinamą sudaryti sandorį pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ar Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, neatsižvelgdami į sandorio vertę, jeigu konkurso metu keliami reikalavimai dėl tiekėjų, subtiekėjų, prekių, paslaugų ar darbų atitikties nacionalinio saugumo interesams.
11. Dėl trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių į Komisiją kreipiamasi šiais atvejais:
11.1. kai investuotojas, veikdamas savarankiškai ar kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis, siekia įsigyti trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės akcijų, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia 1/3 ar daugiau balsų trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime, arba sudarant balsavimo teisės perleidimo sutartį įgyti teisę naudotis neturtinėmis akcininko teisėmis, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia 1/3 ar daugiau trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės akcijų;
11.2. kai investuotojas, veikdamas savarankiškai ar kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis, siekia įsigyti trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės konvertuojamųjų obligacijų, kurios, pakeistos į akcijas, kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteiktų 1/3 ar daugiau balsų trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime.
12. Jeigu nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės akcininkas yra juridinis asmuo, kuris nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioje įmonėje turi daugiau kaip 1/3 balsų suteikiančių akcijų (toliau šiame punkte – juridinis asmuo), ir numatoma, kad pasikeis jį kontroliuojantis asmuo, juridinis asmuo turi kreiptis į Komisiją dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo.
13. Į Komisiją kreipiamasi, kai planuojama sunaikinti, perduoti investuotojui ar įkeisti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane nurodytą turtą (nustatyti jam hipoteką), kurį tokia įmonė valdo, naudoja ar kuriuo disponuoja.
14. Į Komisiją kreipiamasi, kai planuojama perduoti investuotojui nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ar turtą, nuosavybės teise priklausančius nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms ar investuotojams, ar tokio investuotojo reikalavimams užtikrinti įkeičiant nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ar turtą, ar nustatant jam hipoteką.
15. Į Komisiją kreipiamasi, kai planuojama perduoti investuotojui nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ar turtą, nuosavybės teise priklausančius valstybei ar savivaldybėms, išskyrus nuosavybės teisių perdavimą.
16. Investuotojas turi pranešti Komisijai, kai jis, veikdamas savarankiškai ar kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis, siekia įsigyti akcijų, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia 1/4 ar daugiau balsų nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiame ūkio sektoriuje arba apsaugos zonos teritorijoje veikiančio ar steigiamo juridinio asmens visuotiniame akcininkų susirinkime, arba sudarant balsavimo teisės perleidimo sutartį įgyti teisę naudotis neturtinėmis akcininko teisėmis, kurios kartu su jo turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia 1/4 ar daugiau šiame punkte nurodyto juridinio asmens akcijų.
17. Investuotojo patikra dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams, kai investuotojas siekia įsigyti arba po 2014 m. lapkričio 1 d. įsigijo nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiame ūkio sektoriuje arba apsaugos zonos teritorijoje veikiančio ar steigiamo juridinio asmens vertybinių popierių, nurodytų Įstatymo 2 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose, arba vykdyti veiklą, arba ją vykdo nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiame ūkio sektoriuje arba apsaugos zonos teritorijoje, arba yra įgijęs Įstatymo 2 straipsnio 2 dalies 1, 2, 3 punktuose nurodytus vertybinius popierius (ir / ar teises), arba siekia įsigyti turto apsaugos zonos teritorijoje, atliekama Aprašo 23 punkte numatytų subjektų iniciatyva, jeigu paaiškėja Įstatymo 11 straipsnyje nurodytos aplinkybės arba šie subjektai turi duomenų, kad tokio investuotojo planuojama vykdyti ar vykdoma veikla arba įsteigto juridinio asmens organų priimami sprendimai gali kelti riziką ar grėsmę nacionalinio saugumo interesams.
18. Aprašo 23 punkte nurodyti subjektai praneša Komisijai apie nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamus sudaryti ar jau sudarytus sandorius pagal Įstatymo 13 straipsnio 7 dalį.
19. Lietuvos radijo ir televizijos komisija, įgyvendindama Įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje numatytą iniciatyvos teisę, kreipiasi į Komisiją, inicijuodama transliuotojų ir / ar retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų, televizijos programų ir / ar atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėjų, pareiškėjų, norinčių gauti transliavimo ir / ar retransliuojamo turinio licenciją, asmenų, ketinančių įsigyti transliavimo ar retransliuojamo turinio licencijos turėtojo akcijas (dalis, pajus) ir / ar kontrolę (valdymą) (toliau visi šie asmenys kartu – asmenys, siekiantys įgyti ar įgiję transliavimo ir / ar retransliuojamojo turinio licenciją), atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimą, t. y. įvertinimą, ar egzistuoja Visuomenės informavimo įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 4 ir / ar 5 punktuose, 31 straipsnio 11 dalies 4 ir / ar 5 punktuose nurodytos aplinkybės.
20. Lietuvos radijo ir televizijos komisija, įgyvendindama jai Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje numatytą pareigą, kreipiasi į Komisiją, siekdama įvertinti, ar Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys atitinka Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir / ar 5 punktuose nurodytas aplinkybes.
21. Vyriausybės kanceliarija kreipiasi į Komisiją, kai pagal Įstatymo 16 straipsnio 1 ir 2 dalis yra gautas pasiūlymas Lietuvos valstybei, atstovaujamai Vyriausybės, pirmumo teise įsigyti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbią įmonę pagal įmonės pirkimo–pardavimo sutartį, šios įmonės 2/3 ar daugiau balsų visuotiniame akcininkų susirinkime suteikiančių akcijų, nekilnojamąjį turtą ir (arba) jai priklausančius nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ir turtą (toliau – Pasiūlymas). Pasiūlymas vertinamas ir išvada dėl jo priimama Lietuvos valstybės pirmumo teisės įsigyti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbią įmonę, jos akcijas, nekilnojamąjį turtą ir (arba) jai priklausančius nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ir turtą įgyvendinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Lietuvos valstybės pirmumo teisės įsigyti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbią įmonę, jos akcijas, nekilnojamąjį turtą ir (arba) jai priklausančius nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbius įrenginius ir turtą įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos valstybės pirmumo teisės įsigyti turtą įgyvendinimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka ir Įstatyme nustatytais terminais.
22. Prieš atliekant Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytus veiksmus, į Komisiją turi kreiptis kuris nors vienas iš šių asmenų:
22.2. nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės akcijų ar konvertuojamųjų obligacijų savininkas (valdytojas);
23. Investuotojo patikrą dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams gali inicijuoti Vyriausybė, ministras, nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatyme, Lietuvos bankas, taip pat valstybės ar savivaldybės vykdomoji institucija, kuri yra valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų valdytoja (kuriai šios akcijos perduotos valdyti patikėjimo teise) arba kuri įgyvendina valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas, arba savivaldybės, kurios teritorijoje esančioje apsaugos zonoje investuotojas siekia vykdyti (vykdo) veiklą ar įsigyti turto, vykdomoji institucija, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbi įmonė dėl apsaugos zonos teritorijoje veikiančio investuotojo, kai įmonės veiklos teritorija yra toje pačioje apsaugos zonoje, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba, Komisija.
24. Į Komisiją kreipiasi Vyriausybės paskirta institucija, atliekanti 2019 m. kovo 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2019/452, kuriuo nustatoma tiesioginių užsienio investicijų į Sąjungą tikrinimo sistema, ir Įstatyme nurodytas ryšių palaikymo punkto funkcijas (toliau – Ryšių palaikymo punktas), atsakinga už gautos informacijos apie Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse planuojamas ar padarytas tiesiogines užsienio investicijas perdavimą Komisijai pagal Reglamentą (ES) 2019/452 ir Įstatymą.
ANTRASIS SKIRSNIS
DOKUMENTŲ PATEIKIMAS KOMISIJAI
25. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 7.2, 7.3, 11.1 ir 11.2 papunkčių, 12, 19 ir 20 punktų pagrindais, pareiškėjai privalo pateikti Aprašo 1 priede nurodytą prašymą atlikti investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimą. Su prašymu taip pat privalo būti pateikti šie dokumentai:
25.1. investuotojo akcininkų sąrašas, balsavimo sutartys, balsavimo teisės perleidimo sutartys, jeigu kreipiamasi dėl juridinio asmens ar organizacijos (toliau – juridinis asmuo), ir duomenys apie visus sutartinai veikiančius asmenis (juridinio asmens pavadinimas, fizinio asmens vardas, pavardė, sutartinio veikimo pagrindas);
25.2. jeigu investuotojas yra juridinis asmuo, – juridinio asmens vadovo patvirtinta juridinio asmens (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) steigimo dokumentų kopija, Juridinių asmenų registro išplėstinis išrašas su istorija ir / ar asmens tapatybės dokumentų kopijos (jeigu investuotojas – fizinis asmuo);
25.3. jeigu investuotojas yra juridinis asmuo, – jo (jeigu reikia, ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinių savininkų, kurie tiesiogiai ir / ar netiesiogiai kontroliuoja investuotoją, steigimo dokumentų kopijos (jeigu tie galutiniai savininkai – juridiniai asmenys) ir / ar asmens tapatybės dokumentų kopijos (jeigu tie savininkai – fiziniai asmenys);
26. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 16 punkte nurodytu pagrindu, investuotojas privalo pateikti pranešimą, kuriame turi būti nurodyti Aprašo 1 priedo 1 punkte nurodyti duomenys. Su pranešimu taip pat privalo būti pateikti dokumentai, nurodyti Aprašo 25.1–25.4 papunkčiuose.
27. Kai į Komisiją kreipiamasi dėl investuotojų atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros Aprašo 14 ir 15 punktuose nurodytais pagrindais, pareiškėjas kartu su Aprašo 25 punkte nurodytais dokumentais ir informacija turi pateikti ir nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbaus įrenginio ar turto, kurį ketinama perduoti investuotojui, sąrašą.
28. Kai į Komisiją kreipiamasi dėl investuotojų atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros perduodant turtą, nurodytą nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane, jį įkeičiant ar nustatant jam hipoteką, pareiškėjas kartu su Aprašo 25 punkte nurodytais dokumentais ir informacija turi pateikti Komisijai turto, kurį ketinama perduoti, įkeisti ar kuriam ketinama nustatyti hipoteką, sąrašą ir nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano kopiją. Kai į Komisiją kreipiamasi dėl turto, nurodyto nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane, sunaikinimo, pareiškėjas turi pateikti Komisijai prašymą pritarti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane nurodyto turto sunaikinimui, kuriame nurodomas sunaikintinas turtas, pateikiama informacija apie sunaikintiną turtą (sunaikintino turto būklė, tolesnio jo panaudojimo galimybės) ir jo sunaikinimo priežastis, ir nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano kopiją.
29. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 7.1 papunktyje nurodytu pagrindu, įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar akcijų valdytojas turi Komisijai pateikti prašymą pritarti šios įmonės reorganizavimui, pertvarkymui, restruktūrizavimui ar likvidavimui, kuriame nurodomos šių veiksmų priežastys ir kita, pareiškėjo nuomone, svarbi informacija, taip pat reorganizavimo sąlygų ir reorganizavimo ataskaitos kopiją (reorganizavimo atveju), restruktūrizavimo plano kopiją, kreditorių sąrašą (restruktūrizavimo atveju), pertvarkomos bendrovės steigimo dokumentų kopiją ir naujos teisinės formos juridinio asmens steigimo dokumentų projektą (pertvarkymo atveju), likvidavimo plano kopiją (likvidavimo atveju).
30. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 8 punkte nurodytais atvejais, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbi įmonė pateikia savo vertinimą, pagrindžiantį, kad ketinamu sudaryti sandoriu sandorio šaliai suteikiamos Įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 punkte, o trečiajam asmeniui – šio straipsnio 4 dalies 1 punkto a papunktyje nurodytos teisės, taip pat kitą apie ketinamą sudaryti sandorį reikšmingą informaciją bei informaciją apie kitą (kitas) sandorio šalį (šalis) ir / ar trečiąjį asmenį. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 8.1 papunktyje nurodytu atveju, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbi įmonė, be šiame punkte nurodytos informacijos, taip pat turi nurodyti, prie kokių konkrečiai ryšių ir informacinių sistemų (ar jų dalių), jų technologijų, duomenų bazių ar jose esamų duomenų kita sandorio šalis ar trečiasis asmuo gaus prieigą (ar galės kitaip su jais susipažinti); nurodyti, kokios konkrečiai sandorio vykdymo metu galėtų kilti rizikos, susijusios su įmonės informacine infrastruktūra ir įmonės veikla. Kreipiantis į Komisiją šiame punkte nurodytais atvejais, taip pat turi būti pateikiama ketinamo sudaryti sandorio projekto vadovo patvirtinta kopija.
31. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 9 punkte nurodytu atveju, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbi įmonė savo kreipimesi turi pateikti informaciją apie ketinamo sudaryti sandorio sudarymo aplinkybes, kitą reikšmingą informaciją apie ketinamą sudaryti sandorį, detaliai aprašyti ketinamu sudaryti sandoriu įsigyjamą dalyką (prekes, paslaugas ar kt.), pateikti informaciją apie kitą (kitas) sandorio šalį (šalis), taip pat pateikti ketinamo sudaryti ar jau sudaryto sandorio esminių pakeitimų projekto vadovo patvirtintą kopiją.
32. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 10 punkte nurodytu atveju, ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojai savo pranešime privalo detaliai aprašyti ketinamu sudaryti sandoriu įsigyjamą dalyką (prekes, paslaugas ar kt.), nurodyti, kokį Įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 punkte nustatytą kriterijų atitinka ketinamas sudaryti sandoris, pateikti informaciją apie kitą (kitas) sandorio šalį (šalis), kitą reikšmingą informaciją apie ketinamą sudaryti sandorį, taip pat pateikti ketinamo sudaryti sandorio projekto vadovo patvirtintą kopiją, motyvuotą Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos rekomendaciją dėl sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų, susijusių su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra, ir reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo.
33. Kai į Komisiją dėl investuotojų, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti ar jau sudarytų sandorių kreipiasi Aprašo 23 punkte nurodyti subjektai ar atitikties nacionalinio saugumo interesams patikra pradedama Komisijos iniciatyva, Aprašo 22.1–22.4 papunkčiuose nurodyti subjektai ar nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės, gavę Komisijos pirmininko pranešimą, kad numatoma pradėti patikrą dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams, per 10 darbo dienų nuo tokio pranešimo gavimo turi pateikti Komisijai reikiamus dokumentus ir informaciją. Šiuo atveju reikalingus pateikti dokumentus ir informaciją, kuri nurodyta Aprašo 25–32 punktuose, atsižvelgdama į inicijuojamos patikros dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams pobūdį, nurodo Komisija.
34. Kai į Komisiją kreipiamasi Aprašo 21 punkte nurodytu pagrindu, pateikiami Pasiūlymas ir Lietuvos valstybės pirmumo teisės įsigyti turtą įgyvendinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai ir informacija.
III SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
37. Komisijos pirmininkas:
37.2. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose arba įgalioja tai daryti kitus Komisijos narius;
37.4. prireikus Komisijos pavedimu kviečia dalyvauti Komisijos veikloje reikiamus ekspertus ir kitus asmenis, praneša jiems apie posėdžio datą, vietą ir laiką;
37.5. gavęs Aprašo 25–35 punktuose nurodytus dokumentus ir informaciją, turi teisę savo iniciatyva arba patikrą inicijuojančios institucijos siūlymu paprašyti pareiškėjo pateikti ir kitą informaciją, reikalingą sprendimui priimti;
38. Komisijos nariai turi turėti leidimą dirbti ir susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“. Tokį leidimą turi turėti ir Vyriausybės kanceliarijos atstovai, kurie atsakingi už Komisijos veiklos užtikrinimą (toliau – Vyriausybės kanceliarijos atstovai). Komisijos nariai ir Vyriausybės kanceliarijos atstovai iš institucijų gautą informaciją ir / ar informaciją, sužinotą dirbant Komisijoje, turi teisę naudoti tik Komisijos nario funkcijoms ar Komisijos veiklos užtikrinimo funkcijoms atlikti.
39. Komisijos nariai turi būti pasirašę nešališkumo investuotojams deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą, kuriame pasižada atliekant Komisijos nario funkcijas būti nešališki, o konfidencialią informaciją naudoti tik Komisijos nario funkcijoms atlikti ir šios informacijos neatskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus. Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Vyriausybės kanceliarijos atstovai.
40. Komisijos sprendimai, išskyrus Aprašo 54 punkte nurodytą išimtį, priimami posėdžiuose. Visi artimiausiame Komisijos posėdyje numatomi svarstyti gauti dokumentai (jeigu jie nepažymėti slaptumo žyma) Komisijos nariams pateikiami ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki numatomo Komisijos posėdžio, pranešant jiems apie posėdžio datą, vietą ir laiką.
41. Komisijos posėdžiai vyksta Vyriausybės rūmų patalpose ir yra uždari. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.
42. Komisijos posėdis gali būti organizuojamas ir sprendimai priimami nuotoliniu būdu esamuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Šiuo būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Komisijos posėdžiai negali būti organizuojami elektroninių ryšių priemonėmis, kai juose numatoma svarstyti valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančią informaciją arba kai nors vienas Komisijos narys raštu ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki numatyto Komisijos posėdžio Komisijos pirmininkui pateikia pagrįstą prašymą Komisijos posėdį organizuoti Vyriausybės rūmų patalpose.
43. Komisijos sprendimai per rengiamus posėdžius laikomi priimtais, kai jiems pritaria daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Kai balsuojant Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.
44. Jeigu Komisijos nario balsavimas gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, Komisijos narys privalo pranešti tai Komisijos pirmininkui ir kitiems Komisijos nariams ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo. Jeigu kyla abejonių, kad Komisijos narys gali būti nešališkas, ir jis pats nenusišalina nuo Komisijos nario pareigų, teisę jį nušalinti turi Komisijos pirmininkas.
ANTRASIS SKIRSNIS
INVESTUOTOJŲ PATIKROS DĖL ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS VYKDYMAS
45. Komisija, gavusi Aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, ne vėliau kaip kitą darbo dieną kreipiasi į Aprašo 49 punkte nurodytas institucijas su prašymu pateikti išvadas dėl investuotojų atitikties nacionalinio saugumo interesams, pateikdama gautus dokumentus ir informaciją, taip pat Komisijos nariams pateikia visus gautus dokumentus ir informaciją ir nurodo planuojamą Komisijos posėdžio datą.
46. Komisija, gavusi Aprašo 26 punkte nurodytą pranešimą ir kartu su juo pateiktus dokumentus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną persiunčia juos toms institucijoms, kurių nariai skirti į Komisiją ir kurios pagal Aprašo 23 punktą gali inicijuoti investuotojo patikrą dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams, kad jos įvertintų, ar reikia tokią patikrą inicijuoti.
47. Jeigu institucija, nurodyta Aprašo 46 punkte, inicijuoja investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikrą, ji turi kreiptis į Komisiją ne vėliau kaip per 8 darbo dienas nuo pranešimo ir dokumentų, nurodytų Aprašo 46 punkte, gavimo. Jeigu institucijos, nurodytos Aprašo 46 punkte, per šį terminą nesikreipia į Komisiją, laikoma, kad šiuo metu institucijos neketina inicijuoti investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros, ir Komisija, pasibaigus šiame punkte nurodytam 8 darbo dienų terminui, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas praneša apie tai investuotojui.
48. Komisija, gavusi nors vienos Aprašo 46 punkte nurodytos institucijos kreipimąsi dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros inicijavimo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šio kreipimosi gavimo praneša investuotojui apie numatomą pradėti patikrą ir nurodo, kad investuotojas per 10 darbo dienų nuo tokio pranešimo gavimo turi pateikti Komisijai Aprašo 1 priedo 2 punkto A arba B lentelėje nurodytus duomenis,
3–5 punktuose nurodytus duomenis ir / ar kitą papildomą informaciją.
49. Atliekant investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikrą ir įgyvendinant kitas Įstatymo 19 straipsnyje nustatytas funkcijas, Komisijai išvadas dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams pagal kompetenciją teikia Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra, Komisijos sprendimu – ir kitos institucijos.
50. Aprašo 49 punkte nurodytos institucijos išvadas dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams pateikia ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo pateikti Komisijai išvadas dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams gavimo. Jeigu per nurodytą terminą institucijos išvadų nepateikia, laikoma, kad institucijos neturi informacijos apie tai, kad investuotojas atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kriterijus. Aprašo 49 punkte nurodytos institucijos, savo išvadoje pateikdamos duomenis apie investuotojo atitiktį nacionalinio saugumo interesams, taip pat turi nurodyti, kuriam Įstatymo 11 straipsnyje nustatytam kriterijui pagrįsti teikia šiuos duomenis.
51. Aprašo 49 punkte nurodytų institucijų rašytiniu prašymu, kuris Komisijai turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Aprašo 50 punkte nustatyto termino pateikti institucijų išvadas pabaigos, šis terminas gali būti pratęstas iki 5 darbo dienų, jeigu Komisijos pirmininkas, įvertinęs aplinkybę, kad institucijoms reikia papildomo laiko duomenims ar informacijai apie atitinkamą investuotoją surinkti, motyvuotu sprendimu sutinka šį terminą pratęsti.
52. Komisijos pirmininkas, per Aprašo 50 ir 51 punktuose nurodytus terminus gavęs bent vieną Aprašo 49 punkte nurodytų institucijų išvadą, kurioje nurodoma investuotojo atitiktis bent vienam Įstatymo 11 straipsnyje nustatytam kriterijui, organizuoja Komisijos posėdį ir pagal Aprašo 40 punktą pateikia Komisijos nariams visą su numatomu Komisijos posėdžiu susijusią informaciją (jeigu ji nepažymėta slaptumo žyma). Jeigu pateikta informacija pažymėta slaptumo žyma, su tokia informacija Komisijos nariams, Vyriausybės kanceliarijos atstovams, taip pat Teisingumo ministerijos atstovui, kuris kviečiamas į Komisijos posėdį pagal Aprašo 53 punktą, ir atitinkamos valdymo srities ministrui, kuris yra atsakingas už nutarimo projekto rengimą pagal Aprašo 59 punktą, suteikiama galimybė susipažinti Vyriausybės rūmų patalpose.
53. Kai bent viena Aprašo 49 punkte nurodyta institucija pateikia išvadą, kurioje nurodoma investuotojo atitiktis bent vienam Įstatymo 11 straipsnyje nustatytam kriterijui, į Komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstoma tokio investuotojo atitiktis nacionalinio saugumo interesams, kviečiamas dalyvauti Teisingumo ministerijos atstovas, kad įvertintų, ar sandorių, investicijų ar ūkinės komercinės veiklos ribojimai nepažeistų Lietuvos Respublikos įsipareigojimų pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 52 ir 65 straipsnių nuostatas. Visa su tokiu numatomu svarstyti klausimu susijusi medžiaga, kuri nėra pažymėta slaptumo žyma, Teisingumo ministerijai pateikiama ne vėliau kaip kitą darbo dieną po šios išvados gavimo, taip pat pranešama apie posėdžio datą, vietą ir laiką. Teisingumo ministerijos atstovas, kuris dalyvauja Komisijos posėdyje, turi turėti leidimą dirbti ir susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“.
54. Komisijos išvada, kad investuotojas atitinka nacionalinio saugumo interesus, laikoma priimta nerengiant posėdžio, jeigu nė viena iš Aprašo 49 punkte nurodytų institucijų per Aprašo 50 ir 51 punktuose nurodytus terminus nepateikia išvados, kurioje būtų nurodyta investuotojo atitiktis bent vienam Įstatymo 11 straipsnyje nustatytam kriterijui. Tokiu atveju Komisijos išvada įforminama pagal Aprašo 55 punktą.
55. Komisijos išvada, kad investuotojas atitinka nacionalinio saugumo interesus, įforminama pagal Aprašo 2 priede nurodytą formą; šią išvadą pasirašo Komisijos pirmininkas. Komisijos išvada išsiunčiama prašymą pateikusiam pareiškėjui.
56. Jeigu Komisija gauna didelės apimties Aprašo 49 punkte nurodytų institucijų išvadas (kai visų institucijų išvados sudaro 10 ar daugiau puslapių) arba Aprašo 51 punkte nurodytu atveju pratęstas institucijos išvados pateikimo terminas, Komisijos išvados dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams priėmimo terminas, nurodytas Įstatymo 12 straipsnio 10 dalyje, Komisijos pirmininko motyvuotu sprendimu gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 3 darbo dienų laikotarpiui.
57. Komisijos išvadoje, kuria investuotojas pripažįstamas neatitinkančiu nacionalinio saugumo interesų, turi būti nurodytas teisinis ir faktinis pagrindas. Tokioje Komisijos išvadoje taip pat turi būti nurodyta, kad tai nėra galutinis sprendimas dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams, o galutinį teisiškai ir faktiškai pagrįstą sprendimą dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams priima Vyriausybė. Komisijos išvada, kad investuotojas neatitinka nacionalinio saugumo interesų, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po jos priėmimo įforminama Komisijos posėdžio protokolo išrašu ir pateikiama Aprašo 59 punkte nurodytiems subjektams.
58. Komisijos išvadoje, kuria investuotojas pripažįstamas keliantis riziką nacionalinio saugumo interesams, turi būti nurodytas teisinis ir faktinis pagrindas ir nustatomos rekomendacijos, kurių laikantis investuotojo ketinami sudaryti sandoriai ar ketinami vykdyti veiksmai nekeltų rizikos nacionaliniam saugumui. Tokioje Komisijos išvadoje taip pat turi būti nurodyta, kad tai yra galutinis sprendimas dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams. Komisijos išvada, kad investuotojas kelia riziką nacionalinio saugumo interesams, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po jos priėmimo įforminama Komisijos posėdžio protokolo išrašu ir pateikiama investuotojui. Apie išvados, kad investuotojas kelia riziką nacionalinio saugumo interesams, priėmimą pranešama Vyriausybei, pareiškėjui ir investuotojo patikrą inicijavusiam subjektui.
59. Komisijos išvadą, kuria investuotojas pripažįstamas neatitinkančiu nacionalinio saugumo interesų, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po jos priėmimo Komisijos pirmininkas pateikia Vyriausybei ir atitinkamos valdymo srities ministrui, kuris pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Vyriausybės darbo reglamentas), skubos tvarka turi parengti Vyriausybės nutarimo projektą ir jį pateikti Vyriausybei. Prie teikiamos šiame punkte nurodytos išvados pridedamos Aprašo 49 punkte nurodytų institucijų išvados (jeigu jos nepažymėtos slaptumo žyma), taip pat kita patikros metu gauta papildoma informacija (jeigu ji nepažymėta slaptumo žyma) ir pareiškėjo, investuotojo ar investuotojo patikrą inicijavusio subjekto kreipimasis (jeigu jis nepažymėtas slaptumo žyma). Apie išvados, kad investuotojas neatitinka nacionalinio saugumo interesų, pateikimą Vyriausybei pranešama pareiškėjui, investuotojui ir investuotojo patikrą inicijavusiam subjektui.
TREČIASIS SKIRSNIS
KITŲ KOMISIJOS SPRENDIMŲ, SUSIJUSIŲ SU NACIONALINIO SAUGUMO INTERESŲ APSAUGA, PRIĖMIMAS
60. Asmenų, siekiančių įgyti ar įgijusių transliavimo ir / ar retransliuojamojo turinio licenciją, patikrai ir sprendimo priėmimui mutatis mutandis taikomos Aprašo nuostatos dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros. Komisija, gavusi Lietuvos radijo ir televizijos komisijos kreipimąsi pagal Aprašo 19 punktą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Aprašo 25 punkte nurodytų dokumentų ir informacijos gavimo pradeda atitikties nacionalinio saugumo interesams patikrą.
61. Komisijos išvada dėl asmenų, siekiančių įgyti ar įgijusių transliavimo ir / ar retransliuojamojo turinio licenciją, kuria patvirtinama, kad toks asmuo neatitinka aplinkybių, nurodytų Visuomenės informavimo įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 4 ir 5 punktuose, 31 straipsnio 11 dalies 4 ir 5 punktuose, įforminama pagal Aprašo 3 priede nurodytą formą; šią išvadą pasirašo Komisijos pirmininkas. Komisijos išvada išsiunčiama prašymą pateikusiam pareiškėjui.
62. Komisijos išvada, kuria patvirtinama, kad asmenys, siekiantys įgyti ar įgiję transliavimo ir / ar retransliuojamojo turinio licenciją, atitinka aplinkybes, nurodytas Visuomenės informavimo įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 4 ir / ar 5 punktuose, 31 straipsnio 11 dalies 4 ir / ar 5 punktuose, įforminama pagal Aprašo 57 punktą ir pateikiama Aprašo 59 punkte nurodytiems subjektams.
63. Komisija, gavusi Lietuvos radijo ir televizijos komisijos kreipimąsi pagal Aprašo 20 punktą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Aprašo 25 punkte nurodytų dokumentų gavimo kreipiasi į Aprašo 49 punkte nurodytas institucijas su prašymu, kad šios įvertintų, ar Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys atitinka Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytas aplinkybes.
64. Asmenų, nurodytų Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje, įvertinimui, ar jie atitinka Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytas aplinkybes, mutatis mutandis taikomos Aprašo nuostatos dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros.
65. Komisijos išvada, kuria patvirtinama, kad Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys atitinka Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytas aplinkybes, įforminama pagal Aprašo 4 priede nurodytą formą; šią išvadą pasirašo Komisijos pirmininkas. Komisijos išvada išsiunčiama prašymą pateikusiam pareiškėjui.
66. Komisijos išvada, kuria patvirtinama, kad Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys neatitinka Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir / ar 5 punkte nurodytų aplinkybių, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas įforminama Komisijos protokolo išrašu ir pateikiama prašymą pateikusiam pareiškėjui. Tokioje Komisijos išvadoje turi būti nurodytas teisinis ir faktinis pagrindas ir nurodyta, kad tai yra galutinis sprendimas dėl Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodytų asmenų atitikties Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir / ar 5 punkte nurodytoms aplinkybėms.
67. Aprašo 12 punkte nurodyto juridinio asmens patikrai mutatis mutandis taikomos Aprašo nuostatos dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros.
68. Komisija, gavusi prašymą pritarti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane nurodyto turto sunaikinimui, ne vėliau kaip kitą darbo dieną kreipiasi į Aprašo 49 punkte nurodytas institucijas su prašymu pateikti išvadas dėl pritarimo ar nepritarimo atitinkamo nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane nurodyto turto sunaikinimui ir pateikia gautus dokumentus.
69. Aprašo 49 punkte nurodytos institucijos savo išvadas dėl pritarimo ar nepritarimo atitinkamo nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane nurodyto turto sunaikinimui turi pateikti ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo Aprašo 68 punkte nurodyto kreipimosi gavimo.
70. Komisija priimtą išvadą, kuria pritariama atitinkamo turto, nurodyto nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plane, sunaikinimui, per 3 darbo dienas po jos priėmimo įformina Komisijos posėdžio protokolo išrašu ir pateikia Vyriausybei ir atitinkamos valdymo srities ministrui, o šis pagal Vyriausybės darbo reglamentą skubos tvarka turi parengti Vyriausybės nutarimo projektą ir pateikti jį Vyriausybei. Prie teikiamos šiame punkte nurodytos išvados pridedami visi gauti dokumentai (jeigu jie nepažymėti slaptumo žyma).
71. Komisija, gavusi Aprašo 29 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, ne vėliau kaip kitą darbo dieną kreipiasi į Aprašo 49 punkte nurodytas institucijas su prašymu pateikti išvadas dėl pritarimo ar nepritarimo pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės reorganizavimui, pertvarkymui, restruktūrizavimui ar likvidavimui ir pateikia gautus dokumentus.
72. Aprašo 49 punkte nurodytos institucijos savo išvadas dėl pritarimo ar nepritarimo pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės reorganizavimui, pertvarkymui, restruktūrizavimui ar likvidavimui turi pateikti Komisijai ne vėliau kaip per 6 darbo dienas nuo Aprašo 71 punkte nurodyto kreipimosi gavimo.
73. Komisija, gavusi Aprašo 72 punkte nurodytas išvadas, vadovaudamasi Įstatymo 12 straipsnio 24 dalyje nustatytu terminu, priima sprendimą pritarti ar nepritarti pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės reorganizavimui, pertvarkymui, restruktūrizavimui ar likvidavimui. Apie šį sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo raštu, nurodant tokio sprendimo teisinį ir faktinį pagrindą, informuojamas prašymą pateikęs pareiškėjas.
74. Komisija, gavusi Aprašo 30–32 punktuose nurodytus dokumentus, atsižvelgdama į Įstatymo 13 straipsnio 3 dalyje nustatytą dokumentų nagrinėjimo Komisijoje terminą, organizuoja posėdį, kuriame būtų sprendžiama dėl sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros atlikimo / neatlikimo arba kreipimosi į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbią įmonę, ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytoją, kompetentingas valstybės, savivaldybių institucijas ar kitus asmenis dėl papildomos informacijos pateikimo. Kai Komisijos posėdyje priimamas sprendimas atlikti sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams patikrą, tokia patikra atliekama ir Komisijos sprendimas priimamas Įstatymo 13 straipsnio 4–6 dalyse nustatyta tvarka.
75. Komisija, gavusi Vyriausybės, Lietuvos Respublikos Seimo, privatizavimo institucijos, Privatizavimo komisijos ar kito subjekto prašymą pateikti rekomendacijas, informaciją, nuomonę, išvadą ar sprendimą (toliau kartu – sprendimas), nurodytus Įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 2–5, 7 ir 9–11 punktuose, parengia Komisijos sprendimo projektą ir išsiunčia jį Aprašo 49 punkte nurodytoms institucijoms, kad šios per Komisijos pirmininko nurodytą terminą pateiktų savo išvadas dėl sprendimo projekto. Įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodyto sprendimo priėmimą gali inicijuoti ir pati Komisija.
76. Komisija sprendimus dėl Aprašo 75 punkte nurodytų prašymų priima savo posėdžiuose ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po Komisijos posėdžio sprendimą pateikia prašymą pateikusiam subjektui. Komisijos sprendimas pateikiamas raštu, nurodant jame teisinį ir faktinį pagrindą. Toks Komisijos sprendimas turi būti priimtas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo.
77. Komisijos posėdžiuose, kuriuose nagrinėjama informacija, susijusi su Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse planuojamomis ar padarytomis tiesioginėmis užsienio investicijomis, pagal Reglamentą (ES) 2019/452 dalyvauja Ryšių palaikymo punkto atstovas, atsakingas už išsamų šiame punkte nurodytos informacijos pristatymą Komisijos posėdyje.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
78. Jeigu Komisija neturi įgaliojimų priimti sprendimo dėl kreipimesi pateikto prašymo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo perduoda jį subjektui, kuris turi įgaliojimus nagrinėti kreipimąsi, ir apie tai raštu praneša kreipimąsi pateikusiam asmeniui.
79. Jeigu Komisija neturi įgaliojimų priimti sprendimo dėl kreipimesi pateikto prašymo ir nėra kito subjekto, kuriam būtų galima perduoti šį kreipimąsi nagrinėti pagal kompetenciją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo apie tai raštu ji praneša kreipimąsi pateikusiam asmeniui.
Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos
darbo tvarkos aprašo
1 priedas
Prašymas atlikti investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimą
20… m. d.
1. Informacija apie investuotoją
1.1. Investuotojo vardas, pavardė, pilietybė (pilietybės) (jeigu investuotojas yra fizinis asmuo) arba pavadinimas, juridinio asmens kodas, įsisteigimo valstybė (jeigu investuotojas yra juridinis asmuo) |
|
1.2. Investuotojo gyvenamosios vietos adresas (jeigu investuotojas yra fizinis asmuo) arba juridinio asmens buveinės adresas, taip pat vietos, kurioje faktiškai vykdoma veikla, adresas (jeigu investuotojas yra juridinis asmuo) |
|
1.3. Investuotojo planuojama vykdyti / vykdoma veikla |
|
1.4. Investuotojo planuojamos vykdyti / vykdomos veiklos kodas, nurodomas pagal Lietuvos statistikos departamento pateiktą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), tvirtinamą Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus įsakymu |
|
1.5. Duomenys apie ketinamos įsigyti įstatinio kapitalo ir balsavimo teisių dalies dydį (procentais), taip pat nurodyti, ar įsigyjama įstatinio kapitalo ir / arba balsavimo teisių dalis suteiks teisę kontroliuoti juridinio asmens veiklą |
|
1.6. Jeigu investuotojas yra juridinis asmuo, – duomenys apie jo (jeigu reikia, ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinius savininkus, kurie tiesiogiai ir / ar netiesiogiai kontroliuoja investuotoją (toliau šiame punkte – galutinis savininkas), – galutinio savininko vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas (jeigu galutinis savininkas yra fizinis asmuo) arba pavadinimas, registracijos adresas (jeigu galutinis savininkas yra juridinis asmuo), galutinio savininko valdoma įstatinio kapitalo dalis (procentais); duomenys apie galutiniam savininkui nuosavybės teise priklausančias įmones, taip pat įmones, kurių dalyvis jis yra |
|
1.7. Valstybės, kuriose investuotojas (jeigu reikia, ir sutartinai veikiantys asmenys) vykdo veiklą (nurodyti valstybių pavadinimus ir juridinių asmenų ir / ar filialų, vykdančių veiklą kitose valstybėse, pavadinimus) |
|
1.8. Duomenys apie investuotojo (jeigu reikia, ir sutartinai veikiančių asmenų) vykdomos veiklos patirtį kitose valstybėse, verslo kooperacijos ir partnerystės ryšius su kitų valstybių subjektais |
|
1.9. Duomenys apie tai, ar investuotojas yra sudaręs sutartis ir / ar susitarimus su trečiųjų valstybių institucijomis |
Ne Taip (prašome nurodyti, su kurių valstybių institucijomis sutartys ir / ar susitarimai yra sudaryti, nurodyti sutarčių ir / ar susitarimų pobūdį ir pateikti trumpą sutarčių ir / ar susitarimų esminių aspektų aprašymą) |
1.10. Jeigu investuotojas yra juridinis asmuo, – duomenys apie investuotojo metinę apyvartą eurais |
|
1.11. Jeigu investuotojas yra juridinis asmuo, – duomenys apie bendrą darbuotojų skaičių |
|
1.12. Jeigu investuotojo vertybiniai popieriai įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje arba daugiašalėje prekybos sistemoje, – valstybė (valstybės), kurioje (kuriose) vertybiniai popieriai įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje arba daugiašalėje prekybos sistemoje, vertybinį popierių identifikuojantis trumpinys arba kodas |
|
1.13. Apytikslė investicijos vertė |
|
1.14. Investicijos finansavimas ir jo šaltinis |
|
1.15. Planuojama investicijos įgyvendinimo data |
|
1.16. Kita, investuotojo nuomone, reikiama informacija |
|
2. Informacija apie (A) nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiame ūkio sektoriuje ar apsaugos zonos teritorijoje veikiantį juridinį asmenį (toliau šiame punkte – įmonė), kurio vertybinius popierius investuotojas ketina įsigyti, arba (B) apie nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiame ūkio sektoriuje arba apsaugos zonos teritorijoje steigiamą juridinį asmenį (toliau šiame punkte – steigiama įmonė), kurio vertybinius popierius investuotojas ketina įsigyti:
Prašome nurodyti, ar planuojama atlikti investicija siekiama įsigyti steigiamos įmonės vertybinius popierius:
£ Ne (nurodykite informaciją A lentelėje)
£ Taip (nurodykite informaciją B lentelėje)
A lentelė. Informacija apie įmonę, kurios vertybinius popierius investuotojas ketina įsigyti
1. Įmonės pavadinimas, kodas, buveinės adresas, taip pat vietos, kurioje faktiškai vykdoma veikla, adresas |
|
2. Įmonės vykdoma veikla |
|
3. Įmonės vykdomos veiklos kodas, nurodomas pagal Lietuvos statistikos departamento pateiktą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), tvirtinamą Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus įsakymu |
|
4. Europos Sąjungos valstybės narės, kuriose įmonė vykdo veiklą (nurodyti valstybių pavadinimus ir juridinių asmenų ir / ar filialų, vykdančių veiklą Europos Sąjungos valstybėse narėse, pavadinimus) |
|
5. Duomenys apie įmonės akcininkų struktūrą, įskaitant galutinius savininkus, kurie tiesiogiai ir / ar netiesiogiai kontroliuoja įmonę; jų valdoma įstatinio kapitalo dalis (procentais) |
|
6. Duomenys apie įmonės metinę apyvartą eurais |
|
7. Duomenys apie įmonės bendrą darbuotojų skaičių |
|
8. Jeigu įmonės vertybiniai popieriai įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje arba daugiašalėje prekybos sistemoje, – valstybė (valstybės), kurioje (kuriose) vertybiniai popieriai įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje arba daugiašalėje prekybos sistemoje, vertybinį popierių identifikuojantis trumpinys arba kodas |
|
9. Jeigu investuotojas žino, – duomenys apie tai, ar įmonė yra gavusi finansavimą / jai teikiamas finansavimas iš Europos Sąjungos svarbos projektų ar programų, kurių sąrašas numatytas Reglamento (ES) 2019/452 priede |
Ne Taip (prašome nurodyti Europos Sąjungos svarbos projektą ar programą ir finansavimo dydį) |
10. Jeigu investuotojas žino, – duomenys apie tai, ar įmonė per verslo ryšius veikia su subjektais, dalyvaujančiais Europos Sąjungos svarbos projekte ar programoje, kurių sąrašas numatytas Reglamento (ES) 2019/452 priede |
Ne c Taip (prašome nurodyti Europos Sąjungos svarbos projektą ar programą ir kokio pobūdžio yra verslo ryšiai (pvz., įmonė tiekia prekes, technologiją ar pan. tokiems projektams ar programoms) |
B lentelė. Informacija apie steigiamą įmonę, kurios vertybinius popierius investuotojas ketina įsigyti
1. Steigiamos įmonės pavadinimas, kodas (jeigu yra), buveinės adresas, taip pat vietos, kurioje faktiškai bus vykdoma veikla, adresas |
|
2. Steigiamos įmonės planuojama vykdyti veikla |
|
3. Steigiamos įmonės planuojamos vykdyti veiklos kodas, nurodomas pagal Lietuvos statistikos departamento pateiktą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), tvirtinamą Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus įsakymu |
|
4. Duomenys apie steigiamos įmonės akcininkų struktūrą, įskaitant galutinius savininkus, kurie tiesiogiai ir / ar netiesiogiai kontroliuos steigiamą įmonę; jų siekiama valdyti įstatinio kapitalo dalis (procentais) |
|
5. Planuojamas bendras steigiamos įmonės darbuotojų skaičius |
|
3. Ar investicija bus vertinama kito viešojo administravimo subjekto ir ar investicijai taikoma valstybinė (Lietuvos ar kitos valstybės) priežiūra
Ne
Taip (prašome nurodyti, koks kitas subjektas vertins ir prižiūrės investiciją)
4. Ar investicijai taikomas 2004 m. sausio 20 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr.139/2004 dėl koncentracijų tarp įmonių kontrolės (EB Susijungimų reglamentas)?
Ne
Taip
5. Ar investicija turės įtakos Europos Sąjungos svarbos projektams ar programoms, kurių sąrašas numatytas Reglamento (ES) 2019/452 priede
Ne
Taip (prašome nurodyti, kuriems Europos Sąjungos svarbos projektams ar programoms ir kokiu būdu gali turėti įtakos)
_________________________________
(prašymą teikiančio asmens vardas, pavardė ir parašas)
Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos
darbo tvarkos aprašo
2 priedas
NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJA
IŠVADA
DĖL INVESTUOTOJO PRIPAŽINIMO ATITINKANČIU NACIONALINIO SAUGUMO INTERESUS
20… m. d.
Vilnius
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu, šia išvada patvirtinama, kad ______________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas)
___________________________________________________________________________ ,
siekiantis _________________________________________________________________ ,
(konkretus veiksmas, dėl kurio atliktas investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimas)
atitinka nacionalinio saugumo interesus.
Komisijos pirmininkas
––––––––––––––––––––
Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos
darbo tvarkos aprašo
3 priedas
NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJA
IŠVADA
DĖL TRANSLIUOTOJO IR / AR RETRANSLIUOTOJO, UŽSAKOMŲJŲ VISUOMENĖS INFORMAVIMO AUDIOVIZUALINĖMIS PRIEMONĖMIS PASLAUGŲ TEIKĖJO, TELEVIZIJOS PROGRAMŲ IR (AR) ATSKIRŲ PROGRAMŲ PLATINIMO INTERNETE PASLAUGŲ TEIKĖJO, PAREIŠKĖJO, NORINČIO GAUTI TRANSLIAVIMO IR (AR) RETRANSLIUOJAMO TURINIO LICENCIJĄ, ASMENS, KETINANČIO ĮSIGYTI TRANSLIAVIMO AR RETRANSLIUOJAMO TURINIO LICENCIJOS TURĖTOJO AKCIJAS (DALIS, PAJUS) IR (AR) KONTROLĘ (VALDYMĄ), ATITIKTIES LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENĖS INFORMAVIMO ĮSTATYMO 22 STRAIPSNIO
5 DALIES 4 IR 5 PUNKTUOSE, 31 STRAIPSNIO 11 DALIES 4 IR 5 PUNKTUOSE NURODYTOMS APLINKYBĖMS
20… m. d.
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 4 ir 5 punktais, 31 straipsnio 11 dalies 4 ir 5 punktais ir Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu, Komisija šia išvada patvirtina, kad ______________________________________________________,
(juridinio asmens pavadinimas / fizinio asmens vardas ir pavardė)
siekiantis ___________________________________________________________________ ,
(nurodomas konkretus veiksmas, dėl kurio atliktas asmens įvertinimas dėl jo atitikties Visuomenės informavimo įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 4 ir 5 punktuose, 31 straipsnio 11 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytoms aplinkybėms)
neatitinka aplinkybių, nurodytų Visuomenės informavimo įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 4 ir 5 punktuose, 31 straipsnio 11 dalies 4 ir 5 punktuose.
Komisijos pirmininkas
––––––––––––––––––––
Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos
darbo tvarkos aprašo
4 priedas
NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJA
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENĖS INFORMAVIMO ĮSTATYMO 33 straipsnio 1 dalyje nurodytų asmenų ATITIKTIES LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENĖS INFORMAVIMO ĮSTATYMO 33 STRAIPSNIO 2 DALIES 4 IR 5 PUNKTUOSE NURODYTOMS APLINKYBĖMS
20… m. d.
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu, Komisija šia išvada patvirtina, kad ________________________,
(juridinio asmens pavadinimas / fizinio asmens vardas ir pavardė)
siekiantis ___________________________________________________________________ ,
(nurodomas konkretus veiksmas, dėl kurio atliktas asmens įvertinimas dėl jo atitikties Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytoms aplinkybėms)
atitinka aplinkybes, nurodytas Visuomenės informavimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose.
Komisijos pirmininkas
––––––––––––––––––––