PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ MOKINIŲ INICIATYVŲ PROJEKTŲ ATRANKOS IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 21 d. Nr. T1-329

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės mokyklų mokinių iniciatyvų projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Audrius Klišonis                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gruodžio 21 d.

sprendimu Nr. T1-329

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ MOKINIŲ INICIATYVŲ PROJEKTŲ ATRANKOS IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Plungės rajono savivaldybės mokyklų mokinių iniciatyvų projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų Plungės rajono savivaldybės teritorijoje veikiančiose mokyklose (toliau – mokyklos) besimokančių mokinių iniciatyvų projektų teikimo, vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo ir įgyvendinimo tvarką.

2.  Mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tikslas – skatinti mokinių iniciatyvas, tobulinti finansinio raštingumo ir verslumo įgūdžius, gilinti žinias apie mokyklos biudžeto sudarymą, didinti mokinių įsitraukimą į mokyklos veiklas ir kurti atvirą sprendimų priėmimo kultūrą.

3.  Mokinių iniciatyvų projektai:

3.1. turi būti skirti visai mokyklos bendruomenei (netradicinių ugdymo aplinkų, poilsio ir interaktyvių erdvių įrengimas ar tobulinimas, ugdymo priemonių įsigijimas, išvykų, renginių organizavimas ir pan.);

3.2. neviršyti skirtos mokyklai sumos;

3.3. būti orientuoti į tai, ko mokykloje dar nėra arba į tai, ką mokykla turi, bet reikia atnaujinti;

3.4. būti nereikalaujantys išlaikymo išlaidų ar papildomos darbo jėgos jų įgyvendinimui ir kt.;

3.5. esant poreikiui, infrastruktūriniai projektai turi būti suderinti su atsakingais Savivaldybės administracijos specialistais.

4. Mokinių iniciatyvų projektai finansuojami Savivaldybės biudžeto lėšomis, lėšas skiriant bendrojo ir profesinio ugdymo mokyklai, skaičiuojant 5 Eur/mok. įkainiu.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Vertinimo komisija (toliau – Komisija) – Komisija, sudaryta mokyklos direktoriaus įsakymu iš 7 asmenų: 3 mokyklos administracijos darbuotojų arba mokytojų, išrinktų administracijos ir mokytojų susirinkime, 3 mokyklos mokinių prezidentūros/mokinių tarybos/kitos mokinių savivaldos atstovų, išrinktų mokinių susirinkime bei mokyklą kuruojančio Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus darbuotojo.

5.2. Mentoriai – mokyklų mokytojai ar administracijos darbuotojai, atsakingi už mokinių iniciatyvų projektų kuravimą dalyvaujant atrankoje ir įgyvendinime. Mentorius skiriamas mokyklos direktorius įsakymu.

5.3. Mokinių grupė mokykloje besimokančių mokinių grupė, sudaryta iš 2–5 asmenų, teikianti iniciatyvos projekto paraišką mokinių iniciatyvų projektų atrankai.

5.4. Iniciatyvos projektas – laike apibrėžta nekomercinė, negeneruojanti pajamų kryptingos veiklos priemonių visuma, įgyvendinama vadovaujantis Tvarkos aprašo nuostatomis.

5.5. Iniciatyvos projekto paraiška – pagal specialią formą parengta paraiška su priedais, kurią pateikia mokinių grupė, aprašydama iniciatyvos projektą (1 priedas).

5.6. Vieša atranka – mokinių balsavimas už pateiktą iniciatyvos projektą mokykloje.

 

 

 

 

 

 

II SKYRIUS

INICIATYVŲ PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

6. Mokyklų mentoriai kasmet ne vėliau kaip iki sausio 31 d. informuoja mokinius apie galimybę teikti savo iniciatyvos projekto paraišką.

7. Mokyklų direktoriai kasmet ne vėliau kaip iki vasario 5 d. skelbia kvietimą (toliau – Kvietimas) mokinių iniciatyvų projektų paraiškoms teikti.

8. Mokinių iniciatyvos projekto paraiška teikiama vadovaujantis Tvarkos aprašu ir mokyklos Kvietime nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip iki kovo 5 d.

9. Kvietimas dalyvauti mokinių inciatyvų projektų paraiškų teikime skelbiamas mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir socialiniuose tinkluose, jeigu mokyklos juos turi.

10. Mokinių grupė Kvietime nustatyta tvarka ir terminais pateikia užpildytą iniciatyvos projekto paraišką (1 priedas).

11. Būtinieji reikalavimai iniciatyvų projektams:

11.1. iniciatyvos projekto įgyvendinimo vertė ne didesnė kaip numatyta Tvarkos aprašo 4 punkte numatytu įkainiu apskaičiuotai sumai;

11.2. iniciatyvos projekto veiklomis sukurti rezultatai turi būti orientuoti į Tvarkos aprašo 3 punkte išdėstytus siūlymus;

11.3. keli mažos vertės projektai gali būti sujungti į vieną grupę.

12. Mokinių grupė turi teisę iniciatyvos projekto paraišką atsiimti bet kuriuo metu iki viešosios atrankos paskelbimo pradžios.

13. Konsultaciją ir metodinę pagalbą mokiniams, norintiems teikti iniciatyvos projekto paraišką, teikia mentoriai.

 

III SKYRIUS

INICIATYVŲ PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

14. Pagal Kvietime nustatytą tvarką, pateikti iniciatyvų projektai vertinami pasibaigus Kvietime nurodytam priėmimo terminui.

15. Pateiktų iniciatyvų projektų vertinimas vyksta dviem etapais:

15.1. administracinės atitikties vertinimas;

15.2. vieša atranka.

16. Iniciatyvų projektų administracinės atitikties vertinimą atlieka Komisija. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas per 10 darbo dienų nuo Kvietime nurodytos paskutinės iniciatyvų projektų pateikimo dienos. Komisijos pirmininkas išrenkamas pirmojo posėdžio metu iš Komisijos narių. Komisija sprendimus priima balsų dauguma, jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi Komisijos pirmininkas. 

17. Administracinės atitikties vertinimo metu įvertinama, ar:

17.1. iniciatyvos projektas atitinka Tvarkos aprašo 1 priede nustatytos iniciatyvos projekto paraiškos formą;

17.2. iniciatyvos projekto paraiška užpildyta tinkamai, t. y. užpildytos visos iniciatyvos projekto paraiškos dalys;

17.3. iniciatyvos projekto paraiškoje pateiktas išlaidų pagrįstumas yra realus, skirtas iniciatyvos projekto rezultatams pasiekti;

17.4. iniciatyvos projekto veiklomis sukurti rezultatai nebus naudojami komerciniais tikslais;

17.5. iniciatyvos projektas, skirtas mokyklos, kurioje jis teikiamas, mokiniams;

17.6. iniciatyvos projekto veiklomis sukurti rezultatai atitinka Tvarkos aprašo 3 punkte numatytus siūlymus.

18. Iš visų iniciatyvų projektų, atitinkančių Tvarkos aprašo 17.1–17.6 papunkčiuose nurodytus reikalavimus, sudaromas atrinktų iniciatyvų projektų sąrašas.

19. Komisijos posėdžiai protokoluojami, o sprendimai įforminami protokoluose, kuriuos pasirašo Komisijos pirmininkas.

20. Jeigu Komisija įvertina gautą iniciatyvos projektą kaip neatitinkantį bent vieno Tvarkos aprašo 17.1–17.6 papunkčiuose nurodyto reikalavimo, Komisija grąžina mokinių grupei, pateikusiai iniciatyvos projektą, su pastabomis koreguoti. Per 5 darbo dienas neatlikus reikalingų korekcijų, projektas viešoje atrankoje nedalyvauja. Komisijos pirmininkas apie priimtą sprendimą informuoja mokinių grupę raštu per 2 darbo dienas po Komisijos posėdžio.

21. Mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtinamas atrinktų iniciatyvų projektų sąrašas, kuriame pateikiama: projekto pavadinimas ir prašoma suma.

22. Patvirtintas sąrašas su atrinktais iniciatyvų projektais skelbiamas mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje arba socialiniuose tinkluose, jeigu mokykla juos turi.

23. Per 5 darbo dienas nuo iniciatyvų projektų sąrašo paskelbimo dienos mokykla organizuoja viešą atrinktų iniciatyvų projektų atranką.

24. Organizuojant viešą atrinktų iniciatyvų projektų atranką (visuotinis susirinkimas, nuotolinis būdas, kita virtuali erdvė), mokinių grupėms sudaromos sąlygos pristatyti savo iniciatyvų projektus su lydimąją medžiaga (nuotraukos, brėžiniai, piešiniai ir pan.).

25. Po iniciatyvų projektų pristatymų ir aptarimų mokiniai kviečiami balsuoti ir išrinkti aktualiausius, mokyklos bendruomenei reikšmingiausius iniciatyvų projektus. Balsavimas vyksta 5 darbo dienas.

26. Balsavimo teisę turi mokyklos 2–4, 5–10 klasių, I–IV gimnazijos ir socialinių įgūdžių klasių mokiniai. Mokinys turi teisę balsuoti už 1 atrinktą iniciatyvų projektą.

27. Suskaičiavus mokinių balsavimo rezultatus, mentorius sudaro iniciatyvų projektų sąrašą. Iniciatyvų projektų sąrašas sudaromas pagal balsavusių asmenų balsus, t. y. nuo daugiausiai balsų surinkusio iniciatyvos projekto iki mažiausiai balsų surinkusio.

28. Finansuojamų iniciatyvų projektų skaičius nustatomas atsižvelgiant į balsavimo metu daugiausia balsų surinktų balsų skaičių bei Savivaldybės skirtas lėšas mokyklai. Mentorius su iniciatyvų projektų laimėtojais aptaria iniciatyvų projektų biudžetus ir gali juos koreguoti atsižvelgiant į mokyklai skirtas lėšas.

29. Gavę daugiausia mokinių balsų iniciatyvų projektai, tvirtinami mokyklos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodomi laimėjusių iniciatyvų projektų pavadinimai ir skirtos lėšos. Mokyklos direktoriaus įsakymo kopija pateikiama Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui.

30. Mokinių atrinktų iniciatyvų projektai (jų aprašymai ir vertė) skelbiami mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, jeigu mokykla juos turi, ir kitose informacinėse priemonėse.

 

V SKYRIUS

INICIATYVŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS

 

31. Atrinktus iniciatyvų projektus įgyvendina mokiniai, kuruojami mentoriaus. Iniciatyvų projektai turi būti įgyvendinti ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 d.

32. Mokinių grupė kartu su mentoriumi, įgyvendindami iniciatyvų projektą, yra atsakingi už:

32.1. veiklos organizavimą, jeigu iniciatyvos projektas yra susijęs su veiklomis;

32.2. pagal poreikį viešojo pirkimo, susijusio su paslaugomis ar prekėmis organizavimą;

32.3. iniciatyvų projektų rezultatų ataskaitų parengimą.

33. Iniciatyvų projektai įgyvendinami (vykdomi pirkimai ir kt.) laikantis mokyklos turimų tvarkų ir galiojančių teisės aktų.

34. Švietimo ir sporto skyrius, suderinęs su Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriumi, pateikia Finansų ir biudžeto skyriui Tvarkos aprašo 4 punkte nustatytais įkainiais apskaičiuotą biudžeto lėšų poreikį pagal mokyklas biudžeto projekto rengimo darbų grafike nustatytais terminais.

35. Savivaldybės skirtos lėšos iniciatyvų projektams įgyvendinti negali būti naudojamos paslaugų ar prekių apmokėjimams, nesusijusiems su tiesioginėmis iniciatyvos projekto išlaidomis, nurodytomis iniciatyvos projekto sąmatoje.

36. Mokinių grupė po iniciatyvos projekto įgyvendinimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas parengia ir mokyklos administracijai pateikia Tvarkos aprašo 2 priede nustatytos formos mokinių iniciatyvos projekto rezultatų ataskaitą. Mokinių grupę konsultuoja mentorius.

37. Mentorius, gavęs iš mokyklos administracijos mokinių iniciatyvos projekto rezultatų ataskaitą, per 5 darbo dienas užpildo Tvarkos aprašo 3 priede nustatytos formos mokyklos mokinių iniciatyvos (-ų) projekto (-ų) rezultatų ataskaitą ir pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui.

38. Nepanaudotos lėšos, Komisijos sprendimu, gali būti skiriamos kitam mokyklos iniciatyvos projektui finansuoti ar laimėjusio projekto idėjos tobulinimui.

39. Mokykla apie nepanaudotas iniciatyvos projekto lėšas, pasibaigus projektų įgyvendinimo terminui, raštu informuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėją ir teikia siūlymą apie lėšų likučio panaudojimą kitoms įstaigos reikmėms.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Mokyklos yra atsakingos už Savivaldybės skirtų lėšų tikslingą panaudojimą.

41. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plungės rajono savivaldybės mokyklų mokinių iniciatyvų projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

MOKINIŲ INICIATYVOS PROJEKTO PARAIŠKA

 

_____________________

(data)

 

1.  Bendra informacija apie iniciatyvos projektą ir pareiškėją

1.1. Projekto pavadinimas

 

 

 

1.2. Pareiškėjas (mokykloje besimokančių mokinių grupės, sudarytos iš 2–5 asmenų)

Vardas ir pavardė

klasė, kontaktai

Vardas ir pavardė

klasė, kontaktai

Vardas ir pavardė

klasė, kontaktai

Vardas ir pavardė

klasė, kontaktai

Vardas ir pavardė

klasė, kontaktai

1.3. Mentorius

Vardas ir pavardė (dėstomas dalykas)

kontaktai

 

2. Iniciatyvos projekto aprašymas (santrauka)

 

2.1. Projekto tikslas, tikslinė grupė, sprendžiama problema (ne daugiau kaip pusė lapo)

 

 

2.2. Projekto rezultatai, jų nauda mokyklos bendruomenei

 

 

2.3. Numatomos projekto veiklos, veiklų kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai

 

3. Preliminari iniciatyvos projekto sąmata

 

Išlaidų pavadinimas

Planuojama išlaidų suma, Eur

Išlaidų pagrindimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

4. Iniciatyvos projekto paraiškos priedai

 

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas (preliminarią projekto sąmatą pagrindžiantys dokumentai, vizualizacijos, brėžiniai, schemos, rekomendacijos, ar kita informacija, papildanti projekto aprašymą)

Priedo lapų skaičius

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

5. Tvirtinu:

5.1. Šioje iniciatyvos projekto paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

5.2. Sutinku, kad informacija apie iniciatyvos projektą būtų skelbiama viešoje erdvėje.

 

Mokiniai:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

Mentorius:

 

______________                 _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plungės rajono savivaldybės mokyklų mokinių iniciatyvų projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

MOKINIŲ INICIATYVOS PROJEKTO REZULTATŲ ATASKAITA

 

_____________________

(data)

 

1. Bendra informacija apie įgyvendintą iniciatyvos projektą ir jo vykdytojus

1.1. Projekto pavadinimas

 

 

 

1.2. Projekto vykdytojai (mokykloje besimokančių mokinių grupės, sudarytos iš 2–5 asmenų)

Vardas ir pavardė, klasė

Vardas ir pavardė, klasė

Vardas ir pavardė, klasė

Vardas ir pavardė, klasė

Vardas ir pavardė, klasė

1.3. Mentorius

Vardas ir pavardė (dėstomas dalykas)

kontaktai

 

2. Iniciatyvos projekto pasiekimai (trumpa santrauka)

 

Projekto tikslas

 

 

Projekto nauda mokyklos bendruomenei

 

Įvykdytos veiklos

Kokybiniai rezultatai

Kiekybiniai rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Informacija apie iniciatyvos projekto viešinimą įgyvendinimo laikotarpiu

 

Tikslinė grupė

Informavimo tikslas ir būdas

Informavimo laikas

 

 

 

 

4. Iniciatyvos projekto sąmatos įgyvendinimas

 

Suplanuota lėšų, Eur

Įsisavinta lėšų, tūkst. Eur (3 skaičiai po kablelio)

 

 

 

 

5. Iniciatyvos projekto įgyvendinimą pagrindžiantys priedai

 

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas (veiklos dalyvių sąrašai, susitikimų sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.)

Priedo lapų skaičius

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

Mokiniai:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

______________               _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

Mentorius:

 

______________                 _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plungės rajono savivaldybės mokyklų mokinių iniciatyvų projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

____________________________ MOKINIŲ INICIATYVOS (INICIATYVŲ) PROJEKTO

(Bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimas)

(PROJEKTŲ) REZULTATŲ ATASKAITA

 

_____________________

(data)

 

1.  Informacija apie įgyvendintus mokinių iniciatyvų projektus

1.1. Projekto pavadinimas

 

 

 

1.2. Projekto vykdytojai (mokinių grupės skaičius ir klasė)

 

2. Iniciatyvos projekto pasiekimai (trumpa santrauka)

 

Projekto tikslas

 

 

Projekto nauda mokyklos bendruomenei

 

Įvykdytos veiklos

Kokybiniai rezultatai

Kiekybiniai rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Iniciatyvos projekto biudžetas

 

Suplanuota lėšų, Eur

Įsisavinta lėšų, Eur

 

 

 

 

Mentorius:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                                    (vardas ir pavardė)