TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
|
ĮSAKYMAS |
DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS FINANSŲ SKYRIAUS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO |
|
2014 m. balandžio 30 d. Nr. A1-751 |
Telšiai |
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 3 punktu:
1. T v i r t i n u Telšių rajono savivaldybės administracijos Finansų skyriaus veiklos nuostatus (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. A1-1647 „Dėl Finansų skyriaus veiklos nuostatų patvirtinimo“.
Administracijos direktorius Saulius Urbonas
Parengė
Ilma Gintalienė
2014-04-29
|
PATVIRTINTA Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. A1-751 |
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS FINANSŲ SKYRIAUS VEIKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai reglamentuoja Telšių rajono savivaldybės administracijos Finansų skyriaus (toliau – skyrius) tikslus, uždavinius, funkcijas, veiklos organizavimą, teises, atsakomybę ir atskaitingumą, likvidavimo, reorganizavimo, reikalų, dokumentų ir turto perdavimo tvarką.
4. Skyrius yra Telšių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) padalinys, išlaikomas iš Telšių rajono savivaldybės biudžeto, tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.
5. Skyriaus pareigybių skaičių, skyriaus veiklos nuostatus, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareiginius nuostatus tvirtina Administracijos direktorius.
6. Skyrius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos, Valstybės tarnybos ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Telšių rajono savivaldybės institucijų tvarkomaisiais ir organizaciniais dokumentais, kitais norminiais teisės aktais.
7. Skyriaus vedėjo ir kitų skyriaus karjeros valstybės tarnautojų skyrimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme.
9. Skyrius pagal savo kompetenciją turi veikimo, iniciatyvos ir operatyvių sprendimų priėmimo laisvę.
11. Skyriaus svarbiausi uždaviniai:
11.2. rengti savivaldybės konsoliduotų finansinių ataskaitų bei savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius;
11.6. administruoti ir apskaityti nuomos mokestį už valstybinę žemę, apskaityti vietines rinkliavas ir kitas pajamas, įskaitomas į savivaldybės biudžetą;
12. Skyriaus funkcijos:
12.1. rengti savivaldybės biudžeto projektą ir nustatyta tvarka teikti svarstyti bei tvirtinti Savivaldybės tarybai;
12.2. teikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau — Finansų ministerija) pagal nustatytas formas informaciją apie išlaidų asignavimų valdytojų darbo užmokesčiui vykdymą;
12.3. tikrinti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų sudarymo teisingumą, apskaičiavimų, jų priedų atitiktį patvirtintoms sąmatoms;
12.4. rengti savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų sąrašą, vadovaujantis patvirtintu savivaldybės biudžetu, jo pajamų paskirstymo ketvirčiais dokumentais ir patvirtintomis programų sąmatomis;
12.5. priimti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų paraiškas lėšoms gauti ir tikrinti jų atitiktį pagal patvirtintą savivaldybės biudžetą;
12.6. rengti nurodymus lėšoms pervesti, mokėjimo pavedimus ir finansuoti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, priemones ir programas;
12.7. atlikti savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinės veiklos analizę, kaupti ir sisteminti duomenis, reikalingus savivaldybės biudžetui formuoti;
12.8. priimti, tikrinti ir nagrinėti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų pateiktus programų sąmatų projektus, rodiklius, apskaičiavimus ir šių dokumentų priedus;
12.11. derinti Strateginio veiklos plano programų ir Savivaldybės finansinių išteklių planų ir jų įvykdymo rodiklius;
12.12. nagrinėti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir kitų subjektų prašymus dėl biudžeto asignavimų pakeitimo, ketvirtinio paskirstymo pakeitimo, dėl papildomų biudžeto asignavimų ar kitų lėšų, teikti pasiūlymus dėl jų skyrimo;
12.15. rengti Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl biudžeto projekto rengimo, biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto programų sudarymo ir vykdymo, biudžeto asignavimų naudojimo tvarkos, dėl papildomų bei planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų lėšų paskirstymo, paskolų ėmimo, buhalterinės apskaitos bei atskaitomybės ir pan.;
12.16. rengti savivaldybės biudžeto pajamų vykdymo mėnesio ataskaitas ir teikti Valstybinei mokesčių inspekcijai;
12.17. priimti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ketvirčių ir metų biudžeto programų sąmatų įvykdymo ataskaitas, tikrinti duomenų atitiktį skyriaus apskaitos duomenims, atlikti analizę;
12.19. priimti ir analizuoti duomenis apie asignavimų valdytojų mokėtinas ir gautinas sumas, rengti suvestines mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitas ir nustatyta tvarka teikti duomenis Finansų ministerijai;
12.20. rengti metinių savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir savivaldybės metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir nustatyta tvarka teikti svarstyti bei tvirtinti Savivaldybės tarybai;
12.22. tvarkyti savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų apskaitą pagal programas, asignavimų valdytojus, finansavimo šaltinius, ekonominę ir funkcinę klasifikaciją;
12.24. vykdyti Savivaldybės gautų ir grąžintų paskolų apskaitą, pervesti lėšas paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, kontroliuoti paskolų grąžinimą ir palūkanų sumokėjimą reikiamu laiku sutartyse numatytais terminais;
12.28. teikti Finansų ministerijai ataskaitas apie Savivaldybės skolinimosi limitų panaudojimą ir skolos būklę;
12.29. administruoti nuomos mokestį už valstybinę žemę, priimti, tikrinti žemės nuomos deklaracijas, rengti pranešimus dėl žemės nuomos mokesčio;
12.30. rengti Savivaldybės tarybos sprendimus nuomos mokesčio už valstybinę žemę administravimo klausimais;
12.31. apskaityti nuomos mokestį už valstybinę žemę, vietines rinkliavas ir kitas nemokestines pajamas, įskaitomas į savivaldybės biudžetą, rengti ataskaitas apie jų vykdymą;
12.32. vykdyti nuomos mokesčio už valstybinę žemę surinkimą, teikti medžiagą mokesčio nepriemokoms išieškoti;
12.34. nustatyta tvarka informuoti visuomenę apie žemės nuomos, žemės ir nekilnojamojo turto mokesčių (toliau – mokesčiai) tarifus, žemės nuomos mokesčio mokėjimo tvarką ir terminus savivaldybės internetiniame tinklalapyje bei vietinėje spaudoje;
12.35. analizuoti žemės bei nekilnojamojo turto rinkos verčių pasikeitimus, žemės nuomos, žemės, nekilnojamojo turto mokesčių surinkimo plano vykdymą, teikti išvadas ir pasiūlymus dėl šių mokesčių tarifų planavimo;
12.36. atlikti viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių rengimo proceso procedūras viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinėje sistemoje (VSAKIS) ir teikti savivaldybės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį Finansų ministerijai;
12.37. nagrinėti skundus, pranešimus, prašymus, gautus skyriaus vardu bei pagal skyriui priskirtas funkcijas, rengti atsakymus į juos;
12.38. organizuoti ir tvarkyti skyriaus raštvedybą, užtikrinti tinkamą dokumentų saugojimą ir perdavimą nustatyta tvarka į archyvą;
13. Skyriaus darbuotojai turi teisę:
13.1. gauti iš Administracijos struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją ir dokumentus, reikalingus pavestoms funkcijoms atlikti ir uždaviniams įgyvendinti;
13.6. atsisakyti vykdyti užduotis ir pavedimus, jeigu jie prieštarauja įstatymams arba kitiems teisės norminiams aktams;
14. Skyriaus darbuotojai privalo:
14.2. tinkamai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir laiku atlikti pavedamas užduotis;
15. Skyriaus darbą organizuoja, jo veiklą savarankiškai planuoja bei jam vadovauja skyriaus vedėjas, kurį Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Administracijos direktorius.
16. Skyriaus vedėjas:
16.3. nustato skyriaus valstybės tarnautojams veiklos sritis, paskirsto jiems darbą ir jį kontroliuoja;
16.4. atsako už dokumentų ir bylų, kaupiamų skyriuje, iki jos perduodamos į savivaldybės archyvą, saugumą;
16.5. pasirašo skyriaus raštus valstybės, savivaldybių institucijoms ir įstaigoms ir atsakymus skyriaus gautus asmenų prašymus ir skundus;
17. Skyriaus vedėjo atostogų, ligos ar komandiruotės metu arba dėl kitų priežasčių, kai jis negali eiti pareigų, pareigas eina skyriaus vedėjo pavaduotojas arba Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas skyriaus valstybės tarnautojas.
18. Skyriui priklausančio darbuotojo atostogų, ligos ar komandiruotės metu arba dėl kitų priežasčių, kai jis negali eiti pareigų, pareigas eina Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas skyriaus darbuotojas.
19. Skyriaus karjeros valstybės tarnautojų funkcijas nustato jų pareigybių aprašymai. Funkcijos gali būti nustatytos ir teisės norminiuose aktuose.
20. Skyriaus vedėjas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui. Skyriaus karjeros valstybės tarnautojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi skyriaus vedėjui.
21. Skyriaus vedėjo ir darbuotojų atsakomybę nustato įstatymai, šie nuostatai, pareigybių aprašymai ir pareiginiai nuostatai.
22. Skyriaus vedėjas pagal savo kompetenciją atsako už skyriui priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą įgyvendinimą.
23. Skyriaus specialistai atsako pagal savo kompetenciją už jam ir Skyriui priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą įgyvendinimą.
27. Atleidžiamas iš pareigų skyriaus vedėjas perduoda reikalus, dokumentus ir turtą naujam skyriaus vedėjui ar kitam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui Administracijos direktoriaus įsakyme nurodyta tvarka. Reikalams, dokumentams ir turtui perduoti Administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma komisija.
28. Reikalams, dokumentams ir turtui perduoti surašomas perdavimo ir priėmimo aktas. Reikalų, dokumentų ir turto perdavimo ir priėmimo akte ir jo prieduose pateikiami svarbiausi duomenys, apibūdinantys skyriaus organizacinę ir veiklos būklę, įsipareigojimus, prie akto pridedami skyriuje esančių dokumentų, žurnalų, bylų ir skyriui (jo darbuotojams) priskirto turto aprašai. Reikalų, dokumentų ir turto perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo juos perduodantis ir priimantis asmenys. Aktą tvirtina Administracijos direktorius.
29. Reikalų, dokumentų ir turto perdavimo ir priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais: vienas egzempliorius atiduodamas Administracijos direktoriui, kitas – reikalus, dokumentus ir turtą priimančiam asmeniui. Reikalus, dokumentus ir turtą perdavęs asmuo turi teisę gauti akto kopiją.