LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2021 M. KOVO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-557 „DĖL PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ RENGIMO IR DERINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gruodžio 29 d. Nr. V-1405
Vilnius
1. P a k e i č i u Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų rengimo ir derinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. V-557 „Dėl Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų rengimo ir derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos suderintos su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos laikomos suderintomis 5 metus nuo suderinimo datos.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2021 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. V-557
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2023 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. V-1405
redakcija)
PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ RENGIMO IR DERINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų rengimo ir derinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo programų teikimo ir rengimo reikalavimus, vertinimo tikslus, vertinimo sritis ir kriterijus, derinimo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) eigą.
2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Įgaliotoji institucija – įstaiga, sveikatos apsaugos ministro įgaliota derinti papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo programas.
2.2. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacijos tobulinimo programa (toliau – kvalifikacijos tobulinimo programa) – tam tikros papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros srities specialistų kvalifikacijos tobulinimo turinio, metodų ir materialiųjų priemonių, pasitelkiamo akademinio ar profesinio personalo visuma ir aprašymas.
2.3. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo programa (toliau – PASP mokymo programa) – tam tikros papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros(toliau – PASP) srities specialistų bendrųjų ir profesinių kompetencijų, būtinų PASP specialisto licencijai įgyti, mokymo turinio, metodų ir materialiųjų priemonių, pasitelkiamo akademinio ir profesinio personalo visuma ir aprašymas.
2.4. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų suderinimas – atsižvelgiant į įgaliotosios institucijos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros (toliau – PASP) mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo komisijos teikiamą išvadą PASP mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo programos pripažinimas tinkama naudoti.
2.5. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimas – procedūra, per kurią nustatoma, ar papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros (toliau – PASP) mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo programa atitinka PASP reglamentuojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus, PASP specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo poreikius, ar programoje pateikta informacija pagrįsta moksliniais įrodymais, mokslo, technikos ir praktikos pažanga ir ar programą pateikęs derinti švietimo teikėjas gali ją vykdyti.
2.6. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo išvada – papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo programos vertintojo, atlikusio programos analizę ir vertinimą, išvada dėl programos atitikties nustatytiems vertinimo kriterijams.
2.7. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų vertintojas – papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros (toliau – PASP) mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo programą vertinantis asmuo, atitinkantis nustatytus kvalifikacijos reikalavimus ir įvertinantis parengtos programos turinio atitiktį siekiamoms PASP specialisto bendrosioms ir profesinėms kompetencijoms ar reikiamoms žinioms ir praktiniams įgūdžiams.
2.8. Praktikumas – papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos dalis, per kurią mokymo metu įgytos žinios, gebėjimai ir įgūdžiai įtvirtinami bei tobulinami mokymo įstaigos praktinio mokymo aplinkoje, vykdant imitacines veiklas, reikalaujančias praktiškai panaudoti įgytas žinias.
2.9. Profesinės veiklos praktika – mokymo programos dalis, per kurią mokymo metu įgytos bendrosios ir profesinės kompetencijos įtvirtinamos, pritaikomos ir tobulinamos praktinėje profesinėje veikloje realioje darbo aplinkoje.
3. Įgaliotoji institucija nustato PASP mokymo programų ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų vertintojų atrankos tvarką, PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos (toliau – Komisija) personalinę sudėtį ir nuostatus, tvarko informaciją apie suderintas PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programas Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ posistemėje (toliau – METAS) ar kitoje analogiškoje, atsako už veiklą, susijusią su PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų derinimu. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programoms vertinti turi teisę kviestis ekspertus ir specialistus iš kitų institucijų.
II sKYRIUS
PASP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMų
TEIKIMAS
5. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos teikiamos įgaliotajai institucijai visus kalendorinius metus.
6. Švietimo teikėjas teikia įgaliotajai institucijai PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programą derinti šio Tvarkos aprašo 7 punkte nustatyta tvarka.
7. Švietimo teikėjas turi pateikti:
7.3. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimo išvadą (Tvarkos aprašo 3 priedas).
8. Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos suteikia švietimo teikėjams kodus prisijungti prie METAS, kurioje jie pateikia PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos duomenis.
9. Aprašo 7 punkte nurodyti dokumentai turi būti parengti lietuvių kalba ir laikantis bendrinės kalbos reikalavimų.
10. Įgaliotoji institucija per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos įvertina, ar pateikti dokumentai atitinka nustatytus reikalavimus, ir per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto vertinimo termino pabaigos informuoja švietimo teikėją apie nustatytus netikslumus ir reikalingus patikslinimus.
III SKYRIUS
PASP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMų
RENGIMAS
12. PASP mokymo programos, skirtos asmenims, turintiems Lietuvos Respublikos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytą profesinę kvalifikaciją ir siekiantiems gauti PASP specialisto licenciją, trukmė kartu su teorine ir praktine dalimi turi būti ne trumpesnė kaip 480 valandų, skiriant teorijai 30–40 proc., praktiniams užsiėmimams – 40–60 proc., profesinės veiklos praktikai – 20–30 proc. programos trukmės. Ši trukmė netaikoma kvalifikacijos tobulinimo programoms, skirtoms tobulinti PASP specialisto žinias ir praktinius įgūdžius atitinkamoje PASP srityje.
13. Atsižvelgiant į PASP specialistų veiklai keliamus reikalavimus, mokymo programos turinį sudaro specialieji ir bendrieji dalykai. Specialiųjų dalykų turinys skirtas PASP specialisto kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti, turi būti siejamas su konkretiems PASP specialistams keliamais kvalifikaciniais reikalavimais, nustatytais PASP paslaugų teikimo protokoluose.
14. Bendrieji dalykai turi sudaryti ne mažiau kaip 80 val. mokymo programos trukmės ir apimti šias mokymo temas:
14.1. Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos struktūra, valdymo principai, funkcijos, pagrindiniai sveikatos draudimo principai ir rūšys; asmens duomenų apsaugos principai bei tai reglamentuojantys teisės aktai;
14.2. dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos pagrindai, naudojimosi elektroninėmis sveikatos paslaugomis ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėmis sistemomis būdai;
14.4. pagrindinės sveikos gyvensenos ir natūraliosios medicinos teorijos, ligų diagnostikos, gydymo, ligų plitimo būdai, galimos komplikacijos bei profilaktikos principai; negalios ir sveikatos klasifikacija;
15. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos aprašą sudaro šios dalys: švietimo teikėjo pavadinimas ir juridinio asmens kodas (asmens kodas, jei švietimo teikėjas fizinis asmuo), PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas ir kodas švietimo teikėjo sistemoje, PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos PASP sritis, grupė, pogrupis, suteikiamos ir (ar) tobulinamos bendrosios ir profesinės kompetencijos ar žinios ir praktiniai įgūdžiai, tikslinė klausytojų grupė (profesinė kvalifikacija, kuriai skirta PASP mokymo programa ar reikalavimai asmenų išsilavinimui, profesinei kvalifikacijai, darbo patirčiai), PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos trukmė valandomis, mokymo forma, PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos rengėjai (vardas, pavardė, išsilavinimas, profesinė kvalifikacija, darbo vieta ir pareigos, el. paštas, tel. Nr.), PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos poreikis, paskirtis ir tikslai (siekiama įgyti teisę vykdyti licencijuojamą PASP veiklą ar tobulinama profesinė kvalifikacija) mokymo rezultatai (įgyjamos žinios ir gebėjimai), detalus mokymo planas, mokymo turinys (kiekvieno dalyko detalus aprašymas: turinys, tikslai, mokymo metodai ir vertinimo kriterijai), kvalifikacijos reikalavimai dėstytojams, materialieji ir metodiniai ištekliai, baigiamasis mokymosi pasiekimų įvertinimas (žinių ir gebėjimų vertinimo būdai, kriterijai, trukmė), vidinio mokymo kokybės užtikrinimo tvarka.
16. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos poreikiui pagrįsti švietimo teikėjas pateikia PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos rengėjo ir (ar) kitų institucijų atliktų mokslinių ar taikomųjų tyrimų rezultatus ar kitą PASP specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo poreikį įrodančią informaciją, taip pat nurodo teisės aktus, nustatančius reikalavimus licencijuojamai PASP veiklai, kuriais vadovaujantis parengta PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa; pagrindžiama PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos paskirtis, paaiškinama, kokiems PASP specialistams skirta mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa.
17. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos tikslų ir mokymo rezultatų dalyje pateikiama ši informacija:
17.1. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos tikslai, kurie turi būti pagrįsti rengiamų bei tobulinamų PASP specialistų veiklai keliamais reikalavimais;
17.2. mokymo rezultatai, kuriuos formuluojant įvardijamos žinios ir supratimas, jų taikymo sritys ir sąlygos bei specialieji gebėjimai;
18. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa turi būti parengta vadovaujantis teisės aktais, nustatančiais reikalavimus licencijuojamai PASP veiklai.
19. Aprašant PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos sandarą pateikiamas mokymo planas. Mokymo plane išdėstomi dalykai, nurodoma jų apimtis valandomis. Išskiriami praktikumai bei profesinės veiklos praktikos, jų apimtys.
20. Pateikiami mokymo dalykų aprašai, kuriuose nurodoma ši būtina informacija: dalyko pavadinimas, dalyko apimtis valandomis (nurodant teorinio darbo ir praktikumo apimtį valandomis), dalyko tikslai, dalyko rezultatų ir šios programos mokymo rezultatų bei mokymo metodų sąsajos, vertinimo kriterijai, dalyko turinys, pagrindinė ir papildoma literatūra.
22. Reikalavimų dėstytojams dalyje aprašomi keliami reikalavimai (kvalifikacinis ar mokslo laipsnis, dėstytojo mokslinės veiklos kryptis, per pastaruosius trejus metus įgyta dėstytojo profesinės veiklos, susijusios su mokymo dalyku (-ais), patirtis arba dėstomo dalyko srities praktinio darbo patirtis ir kt.) dalykų dėstytojams bei nurodomas pakankamas numatomiems mokymo rezultatams pasiekti dėstytojų skaičius.
23. Aprašant PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programai vykdyti numatytus materialiuosius išteklius pateikiama informacija apie turimas laboratorijas, kitus reikalingus išteklius (PASP produktus, gyvūnus ir kitus gyvus organizmus), taip pat metodinius išteklius (vadovėlius, knygas, periodiką, duomenų bazes).
IV SKYRIUS
PASP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMų VERTINIMAS
25. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimas atliekamas vadovaujantis įgaliotosios institucijos patvirtintu ir su Ministerija suderintu vertinimo procedūrų ir vertintojų atrinkimo tvarkos aprašu. Atsižvelgiant į mokymo programos tematiką, vieną mokymo programą vertina mažiausiai 2 vertintojai:
25.1. vertintojas, turintis mokslo daktaro laipsnį ir ne trumpesnę kaip 5 metų akademinės veiklos patirtį, atitinkančią mokymo programos kryptį;
25.2. vertintojas, turintis mokslo laipsnį ir ne trumpesnę kaip 3 metų licencijuotos veiklos patirtį ar Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacijos vertinimo komisijos pripažinimą profesinės kompetencijos ir profesinės kvalifikacijos iki 2025 m. birželio 30 d., atitinkančią vertinamos mokymo programos kryptį.
26. Vertintojas privalo laikytis Rekomendacijų dėl vertintojo prievolės vengti interesų konflikto ir pareigos nusišalinti (Tvarkos aprašo 4 priedas) ir užpildyti bei pasirašyti Vertintojo interesų deklaraciją ir pasižadėjimą neviešinti informacijos (Tvarkos aprašo 5 priedas).
27. PASP Mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa vertinama vadovaujantis šio Tvarkos aprašo V skyriuje reglamentuojamomis vertinimo sritimis ir jų vertinimo kriterijais.
28. Įvertinus kiekvieną vertinimo sritį pagal nurodytus vertinimo kriterijus, nurodoma kiekvienos iš jų stiprybės ir silpnybės. Taip pat įvertinamos švietimo teikėjo naudojamos priemonės mokymo programos kokybei gerinti.
29. Vertinant PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos tikslų ir numatomų rezultatų sritį nustatoma, ar mokymo programos poreikis, tikslai ir rezultatai yra pagrįsti ir tinkami.
30. Vertinant PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos sandaros sritį nustatoma, ar mokymo planas ir turinys yra tinkamai sudaryti.
31. Vertinant reikalavimų dėstytojams sritį nustatoma, ar dėstytojai, atitinkantys tuos reikalavimus, bus tinkami, kad PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa būtų vykdoma sėkmingai.
32. Vertinant materialiųjų išteklių sritį nustatoma, ar PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programoje naudojami materialieji ištekliai yra tinkami ir pakankami, kad mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa būtų vykdoma sėkmingai.
33. Vertinant PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos vidinės mokymo kokybės užtikrinimo sritį nustatoma, ar PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa administruojama tinkamai, ar užtikrinama vidinė mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos kokybė.
34. Kiekviena vertinimo sritis pagal šiame Tvarkos apraše nurodytus kriterijus įvertinama – „tinkama“ arba „netinkama“. Jeigu vertinimo sritis pagal kriterijus įvertinama kaip „netinkama“, toks įvertinimas turi būti išsamiai pagrindžiamas vertinimo pastabose ir komentaruose.
35. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programa galutinai įvertinama vienu iš šių įvertinimų:
36. Įvertinimas, nurodytas Tvarkos aprašo 35.1 papunktyje, suteikiamas mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programai, jei ši neturi esminių trūkumų ir nė viena vertinimo sritis pagal kriterijus nėra įvertinta „netinkama“. Įvertinimas, nurodytas Tvarkos aprašo 35.2 papunktyje, suteikiamas PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programai, jei ji turi esminių trūkumų, kuriuos būtina pašalinti, ir nors viena vertinimo sritis pagal kriterijus buvo įvertinta „netinkama“.
V SKYRIUS
PASP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMų
VERTINIMO SRITYS IR KRITERIJAI
37. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimas pagrįstas 6 sričių – programos tikslų ir numatomų mokymo rezultatų, programos sandaros, kvalifikacijos reikalavimų dėstytojams, materialiųjų išteklių, mokymo pasiekimų bei programos vidinės mokymo kokybės užtikrinimo – analize.
38. Kiekviena vertinimo sritis išanalizuojama pagal nustatytus vertinimo kriterijus – požymius, kuriais remiantis nustatoma mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos kokybė.
39. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos tikslų ir numatomų mokymo rezultatų sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
39.2. tikslai ir numatomi mokymo rezultatai pagrįsti profesiniais reikalavimais, visuomenės ir darbo rinkos poreikiais;
40. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos sandaros sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
41. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos reikalavimų dėstytojams sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
42. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos materialiųjų išteklių sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
42.2. metodiniai ištekliai (vadovėliai, knygos, periodika, duomenų bazės) yra tinkami, pakankami ir prieinami;
43. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos mokymo pasiekimų sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
43.1. naudojami vertinimo kriterijai atskleidžia programoje numatytų mokymo tikslų ir rezultatų pasiekimą;
44. PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos vidinės mokymo kokybės užtikrinimo sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
44.1. periodiškai renkami ir analizuojami duomenys bei kita informacija apie programos įgyvendinimą;
VI SKYRIUS
PASP Mokymo IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMų
derinimO EIGA
45. Išnagrinėjusi švietimo teikėjo pateiktus PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos aprašus ir vertinimo išvadą, Komisija:
45.1. teikia siūlymą sveikatos apsaugos ministrui 5 metams derinti PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programą ir įtraukti į METAS (arba į kitą analogišką sistemą);
46. Komisijos sekretorius apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja švietimo teikėją. Sprendimas dėl PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos nederinimo turi būti išsamiai pagrįstas.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
48. Sveikatos apsaugos ministrui įsakymu suderinus PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programą, Komisija per 3 darbo dienas patvirtina įrašus METAS (arba kitoje analogiškoje sistemoje).
49. Mokymas pagal suderintas PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programas, skirtas įgyti teisę vykdyti licencijuojamą PASP veiklą ar pagal PASP specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programas, įskaitomas nuo mokymo programos suderinimo datos, jei nenurodyta kitaip.
50. PASP mokymo programų organizavimas (mokymosi planavimas ir įgyvendinimas; mokymosi dalyvių informavimas ir konsultavimas; kokybės užtikrinimas; mokymosi įgyvendinimo stebėsena ir vertinimas; įgytų kompetencijų pripažinimas, studijų ir mokymo programos baigimo pažymėjimų dokumentavimas ir archyvavimas ir kt.) vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
51. Švietimo teikėjas privalo Komisijai per nustatytą terminą pateikti dokumentus dėl PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programos organizavimo, jei Komisijai reikia pateikti siūlymą sveikatos apsaugos ministrui.
52. Komisijos siūlomas sprendimas gali būti skundžiamas sveikatos apsaugos ministrui per 10 darbo dienų nuo siūlomo sprendimo išsiuntimo švietimo teikėjui dienos. Skundo nagrinėjimo laikotarpiu apskųsto įgaliotosios institucijos siūlomo sprendimo galiojimas sustabdomas.
53. Komisija kiekvienų metų vasario mėnesį teikia ataskaitą Ministerijai apie PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų derinimą per praeitus kalendorinius metus.
Papildomosios ir alternatyviosios
sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir
(ar) kvalifikacijos tobulinimo programų
rengimo ir derinimo tvarkos aprašo
1 priedas
................................................................................................................................... (švietimo teikėjas, juridinio asmens kodas, adresas (asmens kodas, jei švietimo tiekėjas yra fizinis asmuo)) .................................................................................................................................... (telefonas, elektroninis paštas) ............................................................................................................................... |
Higienos institutui
PARAIŠKA
DĖL PASP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS DERINIMO
20.... m. .......................................d.
Prašau derinti PASP mokymo, kvalifikacijos tobulinimo programą
(pabraukti)
.............................................................................................................................................
Paraiškos Nr. METAS sistemoje...........................................................................................
Informacija apie programą
Tikslinė klausytojų grupė........................................................................................................
|
||
Programos trukmė...........val. (teorinė dalis........val., praktinė .......)
|
Programos vykdymo forma, tipas (dieninis, nuotolinis, tęstinis, kt.)........................ Dalyvių skaičius grupėje ........................ |
|
Programos vadovas.................................................................................................. .................................................................................................................................................. (vardas, pavardė, pareigos, el. paštas, tel. Nr.) |
||
Programos rengėjas (-ai).............................................................................................. ......................................................................................................................................................... (vardas, pavardė, išsilavinimas, profesinė kvalifikacija, darbo vieta ir pareigos, el. paštas, tel. Nr.) |
||
PASP sritis, grupė, pogrupis: |
||
– Sveikatos rekreacija |
– Natūralioji ir liaudies medicina |
|
– kūno priežiūros paslaugos, skirtos gerai psichofizinei būklei užtikrinti; – veido priežiūros paslaugos, skirtos gerai psichofizinei būklei užtikrinti. |
– biologinio poveikio paslaugos; – kūno (kontaktinio) poveikio paslaugos; – paslaugos, kurias teikiant naudojami gyvūnai; – meno terapijos paslaugos; – Rytų medicinos sistemų paslaugos. |
|
Siekiama įgyti teisę vykdyti licencijuojamą PASP veiklą ar tobulinama profesinė kompetencija: (pabraukti)
|
||
Patvirtinu, kad mokymo metu bus teikiama objektyvi ir mokslu pagrįsta informacija apie PASP produktus, gyvūnus ir kitų gyvus organizmus, vaistinius preparatus bei medicinos priemones (prietaisus) ir skaitomuose pranešimuose nebus teikiama jų reklama.
PRIDEDAMA:
2. Programos rengėjo (-ų) fizinio (-ių) asmens (-ų) kompetenciją įrodančių dokumentų (diplomų, pažymėjimų) kopijos, ......lapai
6. Dokumentai, patvirtinantys sąlygas, dėl kurių programa nevertinama, ...... lapai.
....................................................... ...........................
(švietimo teikėjo (juridinio asmens) (parašas)
vadovo vardas, pavardė)
Paraiškos rengėjas
.....................................
(vardas, pavardė, tel. Nr., faks., el. paštas)
Papildomosios ir alternatyviosios
sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir
(ar) kvalifikacijos tobulinimo programų
rengimo ir derinimo tvarkos aprašo
2 priedas
PASP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS APRAŠAS
Švietimo teikėjo pavadinimas ir juridinio asmens kodas (asmens kodas, jei švietimo teikėjas fizinis asmuo)
|
PASP mokymo ar kvalifikacijos programos pavadinimas (pabraukti)
|
Programos kodas švietimo teikėjo sistemoje
|
Programos PASP sritis, grupė, pogrupis
– Sveikatos rekreacija |
– Natūralioji ir liaudies medicina |
– kūno priežiūros paslaugos, skirtos gerai psichofizinei būklei užtikrinti; – veido priežiūros paslaugos, skirtos gerai psichofizinei būklei užtikrinti. |
– biologinio poveikio paslaugos; – kūno (kontaktinio) poveikio paslaugos; – paslaugos, kurias teikiant naudojami gyvūnai; – meno terapijos paslaugos; – Rytų medicinos sistemų paslaugos. |
Siekiama įgyti teisę vykdyti licencijuojamą PASP veiklą ar tobulinama profesinė kvalifikacija
|
Tikslinė klausytojų grupė (profesinė kvalifikacija, kuriai skirta programa, ar asmenų išsilavinimo, profesinės kvalifikacijos, darbo patirties reikalavimai)
|
Programos trukmė (valandomis)
|
Mokymo forma
|
Programos rengėjai (vardas, pavardė, išsilavinimas, profesinė kvalifikacija, darbo vieta ir pareigos, el. paštas, tel. Nr.)
|
Programos apibūdinimas
1. Programos rengimo pagrindas (poreikis ir paskirtis)
|
2. Programos tikslai ir uždaviniai
|
3. Mokymo rezultatai
Eil. Nr. |
Mokymosi pasiekimai |
1. |
Žinos |
2. |
Gebės |
4. Detalus mokymo planas (mokymo temos išdėstomos eilės tvarka, nurodant teorijai, praktikumams ir profesinės veiklos praktikai skirtas valandas)
Eil. Nr. |
Dalyko pavadinimas |
Valandų skaičius |
||
Teoriniam mokymui |
Praktikumams |
Profesinės veiklos praktikai |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
5. Mokymo turinys (kiekvieno dalyko detalus aprašymas: turinys, tikslai, mokymo metodai ir vertinimo kriterijai)
|
6. Reikalavimai dėstytojams (išsilavinimas, kvalifikacija, darbo patirtis)
|
7. Reikalavimai metodiniams ir materialiesiems ištekliams
|
8. Baigiamasis mokymosi pasiekimų vertinimas (žinių ir gebėjimų vertinimo būdai, kriterijai, trukmė)
|
9. Vidinis mokymo kokybės užtikrinimas
|
______________
Papildomosios ir alternatyviosios
sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir
(ar) kvalifikacijos tobulinimo programų
rengimo ir derinimo tvarkos aprašo
3 priedas
PAP MOKYMO IR (AR) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS VERTINIMO IŠVADA
__________________________________________________________________________
(švietimo teikėjas, juridinio asmens kodas (asmens kodas, jei švietimo teikėjas fizinis asmuo), programos pavadinimas ir kodas)
Informacija apie PASP mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo (pabraukti) programą:
Tikslinė klausytojų grupė........................................................................................................
|
|||
Programos trukmė ........... val. (teorinė dalis ...... val., praktikumai .... val., profesinės veiklos praktika ... val.)
|
Programos vykdymo forma, tipas (dieninis, nuotolinis, tęstinis, kt.)........................ Dalyvių skaičius grupėje ........................ |
||
Programos vadovas.................................................................................................. .................................................................................................................................................. (vardas, pavardė, pareigos, el. paštas, tel. Nr.) |
|||
Programos rengėjas (-ai)........................................................................................... .................................................................................................................................................. (vardas, pavardė, pareigos, el. paštas, tel. Nr., programos turinį atitinkantis kvalifikacinis laipsnis, darbo patirtis programoje nurodytos temos dalyko srityje (metais) |
|||
PASP sritis, grupė, pogrupis: |
|||
– Sveikatos rekreacija |
– Natūralioji ir liaudies medicina |
|
|
– kūno priežiūros paslaugos, skirtos gerai psichofizinei būklei užtikrinti; – veido priežiūros paslaugos, skirtos gerai psichofizinei būklei užtikrinti. |
– biologinio poveikio paslaugos; – kūno (kontaktinio) poveikio paslaugos; – paslaugos, kurias teikiant naudojami gyvūnai; – meno terapijos paslaugos; – Rytų medicinos sistemų paslaugos. |
|
|
Programos įvertinimas pagal kriterijus:
Vertinimo sritys ir kriterijai, vertintojo pastabos ir komentarai |
Įvertinimas1 |
|||
Netinkama |
Tinkama |
|||
1. Programos tikslų ir mokymo rezultatų sritis |
||||
1.1. Programos tikslai ir numatomi mokymo rezultatai yra apibrėžti, aiškūs |
|
|
||
1.2. Programos tikslai ir numatomi mokymo rezultatai pagrįsti moksliniais tyrimais bei PASP specialistų licencijuojamai veiklai ar profesinei kompetencijai keliamais reikalavimais |
|
|
||
1.3. Programos pavadinimas, numatomi mokymo rezultatai ir programos turinys dera tarpusavyje |
|
|
||
Vertintojo pastabos ir komentarai
|
||||
2. Programos sandaros sritis |
||||
2.1. Programos plane mokymo dalykai išdėstyti nuosekliai, jų temos nesikartoja |
|
|
||
2.2. Mokymo dalykų turinys atitinka mokymo kryptį |
|
|
||
2.3. Mokymo dalykų turinys ir metodai leidžia pasiekti numatomus mokymo rezultatus |
|
|
||
2.4. Programos teorinio ir praktinio mokymo apimtis yra pakankama mokymo rezultatams pasiekti |
|
|
||
2.5. Programos turinys atitinka naujausius mokslo ir technologijų laimėjimus bei teisės aktų reikalavimus (jei yra) |
|
|
||
Vertintojo pastabos ir komentarai
|
||||
3. Reikalavimų dėstytojams sritis |
||||
3.1. Dėstytojų profesinė kvalifikacija bei patirtis yra tinkama numatomiems mokymo rezultatams pasiekti |
|
|
||
3.2. Dėstytojų skaičius yra pakankamas numatomiems mokymo rezultatams pasiekti |
|
|
||
Vertintojo pastabos ir komentarai
|
||||
4. Materialiųjų išteklių sritis |
||||
4.1. Naudojama įranga (laboratorinė, kompiuterinė, medicininė ir kt.) tinkama ir jos pakanka |
|
|
||
4.2. Metodiniai ištekliai (vadovėliai, periodika, duomenų bazės) yra tinkami, pakankami ir prieinami |
|
|
||
4.3. Kiti reikalingi ištekliai (PASP produktai, gyvūnai ir kiti gyvi organizmai) |
|
|
||
Vertintojo pastabos ir komentarai
|
||||
5. Mokymosi pasiekimų vertinimo sritis |
||||
5.1. Taikomi vertinimo kriterijai atskleidžia programoje numatytų mokymo tikslų ir rezultatų pasiekimą |
|
|
||
5.2. Taikomi vertinimo kriterijai leidžia įvertinti programoje numatytų žinių ir įgūdžių pasiekimą |
|
|
||
Vertintojo pastabos ir komentarai
|
||||
6. Vidinės mokymo kokybės užtikrinimo sritis |
||||
6.1. Periodiškai renkami ir analizuojami duomenys bei kita informacija apie programos įgyvendinimą |
|
|
||
6.2. Programos vertinimo rezultatai veiksmingai panaudojami tobulinant programą |
|
|
||
6.3. Socialiniai dalininkai įtraukiami į programos vertinimo ir mokymo procesus |
|
|
||
Vertintojo pastabos ir komentarai
|
||||
Galutinis įvertinimas |
||||
Pastabos ir pasiūlymai dėl programos kokybės gerinimo |
||||
|
|
|||
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
|||
___________________
1 Įvertinimo reikšmės:
Netinkama – pagal šį kriterijų programa vertinama nepatenkinamai, nes yra esminių trūkumų.
Tinkama – pagal šį kriterijų programa vertinama patenkinamai, jei yra trūkumų, juos švietimo teikėjas pajėgus pašalinti atsižvelgdamas į vertintojo rekomendacijas.
_________________
Papildomosios ir alternatyviosios
sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir
(ar) kvalifikacijos tobulinimo programų
rengimo ir derinimo tvarkos aprašo
4 priedas
REKOMENDACIJOS DĖL VERTINTOJO PRIEVOLĖS VENGTI INTERESŲ KONFLIKTO IR PAREIGOS NUSIŠALINTI
2. Nusišalinti nuo visų interesų konfliktą sukeliančių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo stadijų, kad ir kaip jos būtų įvardijamos (pasitarimas, neformali konsultacija, klausimo pristatymas ar pan.).
3. Nusišalinti nuo rengimo, svarstymo ir sprendimų, susijusių su tiesioginės naudos gavimu sau ir (ar) artimiesiems, priėmimo.
4. Nusišalinti, kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių vertintojas (ar jo artimieji) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai.
5. Nusišalinti, kai sprendimai priimami dėl įmonių ar organizacijų, su kuriomis vertintojas (jo artimieji) yra susijęs akcijomis (kad ir koks būtų jų kiekis ir vertė), naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais.
6. Tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:
6.1. nedelsiant papildyti Vertintojo interesų deklaraciją, nurodyti interesų konfliktą keliančias aplinkybes;
6.2. apie interesų konfliktą pranešti įgaliotajai institucijai ir kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims;
8. Užtikrinti, kad nusišalinimo faktas, jei svarstoma kolegialiai, būtų tinkamai pažymėtas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole nurodyta, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę
Papildomosios ir alternatyviosios
sveikatos priežiūros specialistų mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programų
rengimo ir derinimo tvarkos aprašo
5 priedas
VERTINTOJO INTERESŲ DEKLARACIJA
IR PASIŽADĖJIMAS NEVIEŠINTI INFORMACIJOS
(data)
(vieta)
Aš, ................................................., siekdamas (-a) vertinimo skaidrumo ir nešališkumo, suprasdamas (-a) elgesio reikalavimus vertintojui, užpildau ir pasirašau šią deklaraciją.
Pasižadu dirbti tik kaip asmuo, neatstovauti jokiai įstaigai ar organizacijai, laikytis etinių principų ir neviešinti informacijos.
Pareiškiu, kad man vertinant..........................................................................................................
(švietimo teikėjas, mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas)
pateiktą programą gali būti įžvelgta privačių mano interesų ar galima konkurencija:
Aš |
dirbu (-au) |
tobulinuosi (-ausi) |
|||||
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Kai kas iš mano artimųjų* |
dirba (-o) |
tobulinasi (-osi) |
|||||
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* artimieji – tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai, sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat sutuoktinio, sugyventinio, partnerio, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai. |
|||||||
Kiti galimi mano interesai: |
|||||||
|
|||||||
Pastabos: |
|||||||
Sutinku, kad deklaruotieji interesai būtų žinomi kitiems vertintojams, įgaliotosios institucijos darbuotojams, Komisijos nariams.
Jei vertindamas PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo programą ir atitinkamai jos vykdytojus, kaip nurodžiau šioje deklaracijoje, galėčiau turėti savo interesų, nedalyvausiu priimant sprendimus ir savo nuomonę dėl jų veiklos kokybės reikšiu tik tada, kai to reikalaus Komisija.
Kilus interesų konfliktui, nedelsdamas (-a) apie tai informuosiu įgaliotąją instituciją.
Būdamas (-a) vertintoju (-a), pasižadu:
1) saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti su vertinimu susijusią informaciją;
2) saugoti man patikėtus dokumentus, kuriuose pateikiama konfidenciali (neviešintina) informacija, taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;
3) naudoti visą informaciją apie vertinimą, pateiktą medžiagą tik vertinimo tikslais ir neskleisti nei mokymo organizatoriaus atstovams, nei kitiems suinteresuotiems asmenims.
Man išaiškinta, kad konfidencialią (neviešintiną) informaciją sudaro vertintojų, dalyvaujančių atliekant vertinimą, duomenys; PASP mokymo ir (ar) kvalifikacijos tobulinimo organizatoriaus ir kitų institucijų vertinimo metu man pateikti dokumentai; vertinimo metu aptariami klausimai ir priimti sprendimai ir jų argumentai; kita, susijusi su vertinimo klausimais, informacija.
...........................................................................
(parašas)
___________