TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTARCIJOS STATYBOS IR URBANISTIKOS SKYRIAUS VEIKLos NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 20 d. Nr. A1-1941

Telšiai

 

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 3 punktu:

1. T v i r t i n u Telšių rajono savivaldybės administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus veiklos nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 gruodžio 20 d. įsakymą Nr. A1-1897 „Dėl Statybos ir urbanistikos skyriaus veiklos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

Administracijos direktorius                                                                 Saulius Urbonas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė

 

Ilma Gintalienė

2015-11-19

 

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 20 d.

įsakymu Nr. A1-1941 

 

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS STATYBOS IR URBANISTIKOS SKYRIAUS VEIKLOS NUOSTATAI

 

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Telšių rajono savivaldybės administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus veiklos nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Telšių rajono savivaldybės administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus (toliau – skyrius) tikslus, uždavinius, funkcijas, veiklos organizavimą, teises, atsakomybę ir atskaitingumą, likvidavimo, reorganizavimo, reikalų, dokumentų ir turto perdavimo tvarką.

2. Skyrių steigia Telšių rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

3. Skyrius nėra juridinis asmuo.

4. Skyrius yra Telšių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) padalinys, išlaikomas iš Telšių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto, tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.

5. Skyriaus pareigybių skaičių, skyriaus nuostatus, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareiginius nuostatus tvirtina Administracijos direktorius.

6. Skyrius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės institucijų tvarkomaisiais ir organizaciniais dokumentais, kitais norminiais teisės aktais.

7. Skyriaus vedėjas ir skyriaus karjeros valstybės tarnautojai į pareigas priimami Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatyta tvarka. Skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, į pareigas priimami Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka.

8. Skyrius turi dokumentų blankus ir antspaudą su savo pavadinimu. Skyrius taip pat turi registracijos, tvirtinimo spaudus.

9. Skyrius pagal savo kompetenciją turi veikimo, iniciatyvos ir operatyvių sprendimų priėmimo laisvę.

10. Skyriaus buveinės adresas – Žemaitės g. 14, LT – 87133 Telšiai.

 

II. SKYRIAUS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

11. Svarbiausieji skyriaus uždaviniai:

11.1. Įgyvendinti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nuostatas,  koordinuoti, kontroliuoti ir įgyvendinti statybos ir aplinkos apsaugos projektus;

11.2. užtikrinti Savivaldybės lygmens statinių, pastatų ir infrastruktūros plėtrą;

11.3. derinti Savivaldybės ir valstybės interesus dėl teritorijos naudojimo ir veiklos joje plėtojimo sąlygų;

11.4. užtikrinti vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrą, taisymą, rekonstravimą bei statybą;

11.5. koordinuoti ir kontroliuoti skyriaus darbą, vykdant paprastąjį bei kapitalinį remontą;

11.6. užtikrinti urbanistikos, statybos pažangą Savivaldybėje;

11.7. dalyvauti rengiant Savivaldybės teritorinės raidos analizės ir prognozės programas ir projektus;

11.8. dalyvauti organizuojant Savivaldybės teritorijų planavimo komisijos posėdžius.

 

III. SKYRIAUS FUNKCIJOS

 

12. Skyriaus funkcijos:

12.1. atlikti užsakovo funkcijas statant, rekonstruojant ir remontuojant rangos būdu gyvenamuosius namus, kultūrinius-buitinius, nekilnojamųjų kultūros vertybių, komunalinius, švietimo, sveikatos apsaugos, pastatus, inžinerinius statinius ir tinklus bei kitus objektus iš Europos Sąjungos, valstybės, ministerijų ir žinybų bei Savivaldybės skiriamų lėšų;

12.2. atlikti statomų, rekonstruojamų ir remontuojamų statinių techninę priežiūrą;

12.3. vykdyti statinių, kurių naudojimo priežiūra pavesta Administracijai, gyvenamųjų namų statinių, išvardintų statybos reglamente STR 2.02.02:2007, priežiūrą;

12.4. sudaryti statybos, rekonstravimo ir remonto objektų projektavimo darbų planus;

12.5. parengti Viešųjų pirkimų komisijai pirminę dokumentaciją dėl statybos darbų projektavimo organizacijų parinkimo;

12.6. paruošti planuojamų vykdyti objektų pirminę statybos techninę dokumentaciją, sudaryti ir patvirtinti projektavimo darbų sąmatas bei grafikus, laiku aprūpinti technine dokumentacija rangos organizacijas;

12.7. sudaryti metinius ir perspektyvinius gyvenamųjų namų, kultūrinių, buitinių, komunalinių, švietimo, sveikatos apsaugos ir kitų pastatų bei įrenginių statybos, rekonstravimo ir remonto darbų programų projektus, rengti Savivaldybės tarybos sprendimų projektus statybų klausimais;

12.8. rengti strateginio veiklos plano 2 programą „Saugios aplinkos užtikrinimo programa“ ir kontroliuoti jos vykdymą;

12.9. parengti Viešųjų pirkimų komisijai pirminę dokumentaciją dėl rangovų parinkimo statybos darbams atlikti;

12.10. vykdyti organizatoriaus funkcijas dėl rangovų parinkimo mažų apimčių statybos darbams atlikti;

12.11. vykdyti techninę priežiūrą statomuose, rekonstruojamuose ir remontuojamuose objektuose;

12.12. organizuoti baigtų statyti objektų valstybinį priėmimą dėl statinių pripažinimo tinkamais naudoti, skirti atstovą dalyvauti valstybinėje priėmimo komisijoje, parengti pastatytų statinių dokumentus teisinei registracijai, perduoti priimtus naudoti objektus į atitinkamų organizacijų bei žinybų balansą;

12.13. pagal kompetenciją išduoti leidimus statyti, rekonstruoti, remontuoti ar griauti statinius;

12.14. organizuoti elektros, šilumos, dujų, skysto ir kieto kuro sistemų eksploataciją, užtikrinti Savivaldybės objektų aprūpinimą elektros energija, šiluma, dujomis, vandeniu ir kitais energetiniais ištekliais, rengti Savivaldybės tarybos sprendimų projektus energetikos klausimais;

12.15. dalyvauti organizuojant ir aptariant viešus Savivaldybės teritorinio planavimo projektus;

12.16. vykdyti Savivaldybės objektų energetinės apskaitos kontrolę, tikrinti padėtį vietose;

12.17. užtikrinti valstybės ir Savivaldybės paramos, renovuojant ir modernizuojant daugiabučius namus, programos vykdymą;

12.18. konsultuoti Savivaldybės gyventojus daugiabučių namų administravimo klausimais, bendrijų pirmininkus valstybės ir Savivaldybės paramos teikimo, daugiabučių namų modernizavimo ir renovavimo klausimais, teikti bendrijoms įvairią metodinę pagalbą, rengti Savivaldybės tarybos sprendimų bei Administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl bendrijų  rėmimo fondo lėšų panaudojimo;

12.19. vykdyti daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę;

12.20. pagal kompetenciją įgyvendinti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, Savivaldybės tarybos sprendimus ir kitus norminius teisės aktus šių sričių:

12.20.1. medžioklės, laukinės gyvūnijos ir veterinarijos;

12.20.2. triukšmo valdymo;

12.20.3. želdinių atkūrimo;

12.21. teikti konsultacinę pagalbą gamtosauginėms problemoms spręsti investiciniuose projektuose, dalyvauti investiciniuose aplinkosauginiuose projektuose;

12.22. kontroliuoti gamtos išteklių (vandenviečių, smėlio karjerų ir kt.) naudojimą;

12.23. dalyvauti rengiant Savivaldybės vandentvarkos ūkio plėtros projektus;

12.24. dalyvauti organizuojant ir kontroliuojant pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymą;

12.25. nagrinėti ir derinti pramonės įmonių paraiškas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimams gauti, teikti projektavimo, įrengimo, konservavimo bei likvidavimo paraiškas ir projektus gręžinių vandeniui tiekti ir vandens šiluminei energijai naudoti;

12.26. dalyvauti aplinkos taršos prevencijos organizacinėje ir kontrolės veikloje;

12.27.  organizuoti visuomenės ekologinį švietimą;

12.28. planuoti Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos skirtų lėšų panaudojimą, teikti ataskaitas ir sąmatas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai ir jai pavaldžioms institucijoms, Savivaldybės tarybai, Administracijos direktoriui;

12.29. organizuoti tinkamą priežiūrą saugomoms teritorijoms ir gamtos paminklams, teikti pasiūlymus Savivaldybės tarybai dėl saugomų teritorijų ir gamtos paminklų steigimo;

12.30. prognozuoti ekstremaliąsias situacijas ir jų galimus padarinius gyventojams, turtui ir aplinkai, atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, organizuoti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano rengimą, koordinuoti šio plano įgyvendinimą;

12.31. organizuoti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimą, viešąjį svarstymą, derinimą ir tvirtinimą nustatyta tvarka;

12.32. rengti, nustatyta tvarka derinti Savivaldybės civilinės saugos metinį veiklos planą, organizuoti šio plano įgyvendinimą;

12.33. organizuoti Savivaldybės gyventojų, įstaigų ir įmonių darbuotojų švietimą civilinės saugos klausimais;

12.34. organizuoti Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų civilinės saugos mokymą;

12.35. Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoti Savivaldybės lygio civilinės saugos pratybas;

12.36. vykdyti Ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – ESK) nario, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) koordinatoriaus pavaduotojo funkcijas, koordinuoti ESK ir Operacijų centro darbą kasdieninėje veikloje, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai;

12.37. planuoti ir, esant ekstremaliajai situacijai, koordinuoti gyventojų evakavimą, laikiną apgyvendinimą ir materialinį aprūpinimą;

12.38. kontroliuoti, kaip ūkio subjektuose ir kitose įstaigose vykdomi civilinės saugos sistemos uždaviniai, laikomasi civilinės saugos įstatymo ir kitų civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, teikti metodinę pagalbą;

12.39. derinti Savivaldybės teritorijoje esančių ūkio subjektų ir kitų įstaigų parengtus dokumentus, reglamentuojančius civilinę saugą;

12.40. sudaryti su gretimomis Savivaldybėmis tarpusavio pagalbos planus;

12.41. kontroliuoti Savivaldybės priešgaisrinės tarnybos veiklą, lėšų poreikį ir panaudojimą;

12.42. organizuoti perspėjimo sistemai keliamų reikalavimų įgyvendinimą Savivaldybėje, organizuoti valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų perspėjimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;

12.43. Pagal kompetenciją prižiūrėti ir teikti metodinę pagalbą Savivaldybės teritorijoje esantiems Valstybinės reikšmės ir pavojingųjų objektų registre įrašytiems objektams civilinės saugos klausimais, teikti metodinę pagalbą veiklos vykdytojui rengiant pavojingojo objekto vidaus avarinį planą, nustatyta tvarka rengti pavojingojo objekto išorės avarinį planą;

12.44. Vyriausybės nustatyta tvarka nustatyti kolektyvinės apsaugos statinių poreikį;

12.45. pagal Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintą metodiką apskaičiuoti civilinės saugos funkcijoms atlikti reikalingų lėšų poreikį, nustatyta tvarka derinti ir teikti informaciją;

12.46. rinkti iš visų Savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos subjektų duomenis, reikalingus civilinės saugos uždaviniams vykdyti, nustatyta tvarka šiuos duomenis kaupti ir tvarkyti;

12.47. analizuoti civilinės saugos būklę Savivaldybėje, rengti išvadas, teikti pasiūlymus ir rekomendacijas;

12.48. atstovauti Administracijai tarpžinybinėse darbo grupėse įgyvendinant priemones civilinės saugos srityje, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ir jo pavaldžių įstaigų organizuojamuose renginiuose;

12.49. pagal kompetenciją bendradarbiauti su civilinės saugos sistemos subjektais;

12.50. įgyvendinti Administracijai vykdomas paveldosaugos funkcijas:

12.50.1. pagal kompetenciją saugoti Telšių rajono teritorijoje esantį archeologinį, architektūrinį, mitologinį, etnokultūrinį, istorinį, memorialinį, dailės ir sakralinį kultūros paveldą, skatinti rajono bendruomenę domėtis kultūros vertybėmis, jas globoti, tirti ir naudoti;

12.50.2. organizuoti ir vykdyti kultūros vertybių paiešką, kultūrinės jų vertės nustatymą;

12.50.3. vykdyti valstybės ir Savivaldybės saugomų nekilnojamojo kultūros paveldo objektų  vertinimą, tikrinti jų būklę, kaupti informaciją ir teikti ją Kultūros paveldo departamentui (toliau – Departamentas) kultūros ministro patvirtinta vertinimo tvarka;

12.50.4. informuoti Departamentą apie Savivaldybės tarybos priimtus sprendimus dėl registruotų Kultūros vertybių registre kultūros vertybių;

12.50.5. nustatyti valdytojams Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo nuostatomis pagrįstus privalomus reikalavimus;

12.50.6. atlikti veiksmus pagal įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos suteiktus įgaliojimus;

12.50.7. dalyvauti organizuojant saugomų objektų teritorijų, saugomų vietovių ir apsaugos zonų teritorijų planavimo dokumentų rengimą bei svarstant kitų planavimo subjektų parengtus saugomų objektų teritorijų, saugomų vietovių ir apsaugos zonų teritorijų planavimo dokumentus ir juos derinti;

12.50.8. dalyvauti rengiant saugomų objektų teritorijų, saugomų vietovių ir apsaugos zonų raidos analizę, prognozę, strateginius planus ir programas;

12.50.9. rengti nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos ir tvarkybos programas, organizuoti jų vykdymą bei kontrolę;

12.50.10 inicijuoti sprendimų priėmimą dėl nekilnojamojo kultūros paveldo objektų ar vietovių vertingųjų savybių nustatymo ir teisinės apsaugos reikalingumo;

12.50.11. koordinuoti Telšių rajono savivaldybės Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos (toliau – Vertinimo taryba) steigimą, organizuoti jos darbą ir techninį aptarnavimą;

12.50.12. rengti Savivaldybės tarybos sprendimus dėl kultūros paveldo objektų skelbimo Savivaldybės saugomais ir informuoti Kultūros paveldo departamentą ir visus asmenis, kurių daiktinės teisės į nekilnojamuosius daiktus tokių objektų teritorijos ribose yra įregistruotos Nekilnojamojo turto registre;

12.50.13. dalyvauti investiciniuose kultūros paveldo objektų tvarkymo projektuose;

12.50.14. pagal kompetenciją derinti statybos ar kitokių projektų, teritorijų planavimo dokumentus;

12.50.15. pagal skyriaus kompetenciją rengti Savivaldybės tarybos, Savivaldybės tarybos kolegijos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus;

12.50.16. dalyvauti tarpžinybinių institucijų bendruose patikrinimuose, pasitarimuose ir kituose renginiuose;

12.50.17. teikti konsultacijas juridiniams ir fiziniams asmenims skyriaus veiklos kompetencijos klausimais.

 

IV. SKYRIAUS DARBUOTOJŲ TEISĖS  IR PAREIGOS

 

13. Skyriaus darbuotojai turi teisę:

13.1. gauti iš Administracijos struktūrinių padalinių, į struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų, teritorinių struktūrinių padalinių, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją ir dokumentus, reikalingus pavestoms funkcijoms atlikti ir uždaviniams įgyvendinti, tobulinti savo kvalifikaciją  Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

13.2. į įvadinį mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą Administracijos lėšomis;

13.3. į tinkamas darbo sąlygas, kitas teisės aktų nustatytas garantijas;

13.4.į kasmetines ir tikslines atostogas;

13.5.atsisakyti vykdyti užduotis ir pavedimus, jeigu jie prieštarauja įstatymams arba kitiems teisės norminiams aktams;

13.6. teikti Administracijos direktoriui bei skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl skyriaus darbo organizavimo gerinimo;

13.7. kitas teisės aktuose nustatytas teises.

14. Skyriaus darbuotojai privalo:

14.1. gerbti žmogaus teises, laikytis valstybės tarnautojo veiklos etikos principų ir taisyklių;

14.2. tinkamai atlikti pareigybės aprašyme bei pareiginiuose nuostatuose nustatytas funkcijas ir laiku atlikti pavedamas užduotis;

14.3. tobulinti savo kvalifikaciją ir profesinę kompetenciją;

14.4. laikytis Administracijoje nustatytos darbo tvarkos;

14.5. bendradarbiauti ir keistis informacija su kitais  Administracijos specialistais bei struktūriniais padaliniais.

 

V. SKYRIAUS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Skyriaus struktūrą sudaro:

15.1. skyriaus vedėjas;

15.2. vyriausiasis specialistas;

15.3. Statybos poskyris;

15.4. Aplinkos ir civilinės saugos poskyris.

16. Skyriaus darbą organizuoja, jo veiklą savarankiškai planuoja bei jam vadovauja skyriaus vedėjas.

17. Skyriaus vedėjas skiria pavedimus skyriaus valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

18. Skyriaus vedėjo ar specialisto atostogų, ligos ar komandiruotės metu, arba dėl kitų priežasčių, kai jis negali eiti pareigų, pareigas eina Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas skyriaus darbuotojas.

20. Skyriaus karjeros valstybės tarnautojų funkcijas nustato jų pareigybių aprašymai, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – jų pareiginiai nuostatai. Funkcijos gali būti nustatytos ir kituose teisės norminiuose aktuose.

21. Skyriaus vedėjas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Administracijos direktoriui.

22. Poskyrio vedėjai tiesiogiai pavaldus ir atskaitingi skyriaus vedėjui.

23. Poskyrio karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tiesiogiai pavaldūs poskyrio vedėjui ir atskaitingi skyriaus vedėjui.

 

VI. SKYRIAUS DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

24. Skyriaus vedėjo ir darbuotojų atsakomybę nustato įstatymai, šie nuostatai, pareigybių aprašymai ar pareiginiai nuostatai.

25. Skyriaus vedėjas atsako už skyriui priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą įgyvendinimą.

26. Poskyrio vedėjas atsako už skyriui ir poskyriui priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą įgyvendinimą.

27. Poskyrio kiekvienas darbuotojas atsako už jam priskirtų funkcijų tinkamą įgyvendinimą.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Skyrius reorganizuojamas ar likviduojamas Savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Atleidžiamas iš pareigų skyriaus vedėjas perduoda reikalus, dokumentus ir turtą naujam skyriaus vedėjui ar kitam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui Administracijos direktoriaus įsakyme nustatyta tvarka. Reikalams, dokumentams ir turtui perduoti Administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma komisija.

29. Reikalams, dokumentams ir turtui perduoti surašomas perdavimo ir priėmimo aktas.

30. Reikalų, dokumentų ir turto perdavimo ir priėmimo akte ir jo prieduose pateikiami svarbiausi duomenys, apibūdinantys skyriaus organizacinę ir veiklos būklę, įsipareigojimus, prie akto pridedami skyriuje esančių dokumentų, žurnalų, bylų ir skyriui (jo darbuotojams) priskirto turto aprašai. Reikalų, dokumentų ir turto perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo juos perduodantis ir priimantis darbuotojas. Aktą tvirtina Administracijos direktorius.

31. Reikalų, dokumentų ir turto perdavimo ir priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais: vienas egzempliorius atiduodamas Administracijos direktoriui, kitas – reikalus, dokumentus ir turtą priimančiam darbuotojui. Reikalus, dokumentus ir turtą perdavęs darbuotojas turi teisę gauti akto kopiją.

__________________________

 

Rengė

 

Telšių rajono savivaldybės administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus vedėjas

Gintautas Lukauskas