ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SOCIALINĖS PARAMOS IR PASLAUGŲ TEIKIMO BEI ADMINISTRAVIMO PROGRAMOS TVIRTINIMO

 

2016 m. gruodžio 15 d. Nr. T1-287

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 8 punktu ir Šilalės rajono savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. T1-309 (sprendimo 2016 m. rugpjūčio 25 d. Nr.T1-225 redakcija) „Dėl Šilalės rajono savivaldybės strateginio plėtros plano iki 2020 metų patvirtinimo“,  1.3.1.4 papunkčiu, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

 

1. Patvirtinti Šilalės rajono socialinės paramos ir paslaugų teikimo bei administravimo programą (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. 

 

 

 

Meras                                                                                                                           Jonas Gudauskas


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2016 m. gruodžio 15 d. sprendimu

Nr. T1-287

 

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINĖS PARAMOS IR PASLAUGŲ TEIKIMO BEI ADMINISTRAVIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono socialinės paramos ir paslaugų teikimo bei administravimo programos (toliau tekste – Programa) paskirtis sudaryti ir užtikrinti, kad asmenys gautų kuo kokybiškesnį aptarnavimą, teikiant socialines paslaugas, kad neįgaliesiems būtų pritaikyta aplinka, iš dalies paremti įstaigas, teikiančias socialines paslaugas.

2. Programos vykdytojai – Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, įstaigos, teikiančios socialines paslaugas.

3. Programos įgyvendinimo trukmė – 2017-2019 metai.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Atsižvelgdama į socialinės paramos plėtrą respublikoje mūsų rajono savivaldybė nuo 1995 metų kiekvienoje seniūnijoje įsteigė socialinio darbuotojo pareigybę. Tuo buvo siekiama, kad susidariusios socialinės problemos ir kiti socialiniai klausimai būtų sprendžiami vietoje ir operatyviai.

Rajono biudžete kasmet yra numatomos lėšos finansuoti socialines paslaugas ir darbuotojams, kurie dirba socialinį darbą, darbo užmokestį.

Šiuo metu kiekvienoje seniūnijoje yra dirbantis socialinį darbą darbuotojas, kuris sprendžia visas susidariusias socialines problemas, organizuoja socialines paslaugas (vyresnio amžiaus žmonėms malkų supjovimą, nereikalingo medžio nupjovimą ir kt.), priima prašymus pašalpoms, išmokoms ir kompensacijoms gauti, dalija maisto produktus, gautus iš intervencinių atsargų, labiausiai nepasiturintiems seniūnijų gyventojams. Taip pat kiekvienoje seniūnijoje nuo 2007 m. pradžios dirba socialinis darbuotojas su rizikos šeimomis.

Organizuojamos ar teikiamos paslaugos namuose pagyvenusiems asmenims, nuo 2007 m. spalio mėnesio rajone pradėtos teikti dienos socialinės globos paslaugos įstaigoje bei asmens namuose. Nuo 2013 m. lapkričio 1 d. buvo pradėtas įgyvendinti pilotinis projektas „Integralios pagalbos teikimas Šilalės rajone“, finansuojamas Europos Sąjungos fondo lėšomis. Nuo 2016 m. birželio mėn. iki 2019 m. liepos pabaigos vykdomas tęstinis projektas „Integralios pagalbos plėtra Šilalės rajone“. Šių projektų tikslas yra kuo ilgiau išlaikyti žmogų savo namuose, nepažeidžiant jo teisių, kad slaugomas žmogus gautų visas reikalingas slaugos ir globos paslaugas savo namuose. Projektą įgyvendina ir paslaugas teikia Šilalės rajono socialinių paslaugų namai.

Lietuvos visuomenė sensta. Statistikos duomenimis, daugiau kaip 17 procentų visų gyventojų – 60 metų ir vyresnio amžiaus asmenys. Yra manoma, kad 2019 metais kas penktas Lietuvos gyventojas bus sulaukęs 60 ir daugiau metų. Panaši padėtis yra ir mūsų rajone. Daugėjant senų žmonių, vis daugėja asmenų, kuriems reikia organizuoti socialines paslaugas, pritaikyti aplinką ar skirti rūpintoją ar globėją, reikalui esant apgyvendinti asmenį stacionarioje socialinės globos įstaigoje. Mūsų rajone asmenys, kuriems reikalinga ilgalaikė socialinė globa, yra apgyvendinami Kaltinėnų parapijos senelių globos namuose ir Kvėdarnos parapijos senelių globos namuose, išskyrus asmenis su psichine negalia. Todėl reikia siekti ir skatinti globos įstaigas, kad asmenys gautų kuo kokybiškesnes paslaugas ir būtų sudarytos kuo geresnės gyvenimo sąlygos.

Šilalės rajono socialinių paslaugų namai turi 2 specialiuosius mikroautobusus vežti žmonėms su negalia. Šiais automobiliais kasmet teikiant paslaugas pavėžėta virš 250 asmenų, daugiausiai į Tauragę dializei. Į Tauragę yra važiuojama tris kartus per savaitę. Taip pat yra vežiojami kasdien vaikai su negalia į lavinamąją klasę, o nuo 2007 m. spalio mėnesio – asmenys ir į Socialinių paslaugų namus.

Nepakankamai dėmesio yra skiriama aplinkos pritaikymui neįgaliesiems visuomeninėse įstaigose bei teritorijose, kurių paslaugomis pastarieji naudojasi.

 

III SKYRIUS

TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRIEMONĖS

 

5. Programos tikslas – siekti sudaryti kuo tinkamesnes gyventojų aptarnavimo sąlygas socialinėje srityje, padėti operatyviai spręsti iškilusias socialines problemas, gerinti reikiamų socialinių paslaugų kokybę, didinti prieinamumą įvairių socialinių grupių žmonėms, tam naudoti visus galimus išteklius: žmogiškuosius, finansinius, materialinius bei iš dalies paremti įstaigas, kurios teikia socialines paslaugas.

6. Svarbiausi šios programos uždaviniai:

6.1. gerinti besikreipiančių asmenų aptarnavimą dėl socialinės paramos ir socialinių paslaugų gavimo;

6.2. siekti, kad įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, teiktų kokybiškas paslaugas;

6.3. siekti, kad kuo daugiau gyvenamųjų būstų ir aplinkos būtų pritaikyta neįgaliesiems.

7. Šios programos priemonės:

7.1. siekti, kad būtų teikiamos kuo kokybiškesnės ir pigesnės socialinės paslaugos;

7.2. gerinti teikiamų socialinių paslaugų savalaikį prieinamumą kiekvienam seniūnijos gyventojui;

7.3. organizuoti ir užtikrinti aplinkos pritaikymą neįgaliesiems;

7.4. gerinti socialinių paslaugų administravimą.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR KOORDINAVIMAS

 

8. Programą įgyvendina ir vykdo asignavimų valdytojai – Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, socialinių paslaugų įstaigos bei kitos įstaigos ir organizacijos, teikiančios socialines paslaugas (toliau tekste – asignavimų valdytojas).

9. Reikalingas priemones paslaugoms teikti ir joms administruoti asignavimų valdytojas įsigyja Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

10. Programa įgyvendinama vadovaujantis viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Šilalės rajono savivaldybės tarybos priimtais sprendimais ir kitais teisės aktais.

11. Konkrečiai programai paskirtos lėšos paskirstomos Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir negali būti naudojamos kitoms programoms įgyvendinti.

12. Už programos lėšų tikslingą panaudojimą ir administravimą atsako programos vykdytojas ir asignavimų valdytojas.

13. Ginčai, iškilę teikiant ir administruojant socialinę paramą ir paslaugas, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Šios programos atsakingieji vykdytojai kasmet, iki vasario 1 d., pateikia Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriui šios Programos įgyvendinimo ataskaitą už praėjusius metus.

 

V SKYRIUS

VERTINIMO KRITERIJAI

 

15. Ši Programa bus vertinama po kiekvienų jos įgyvendinimo metų pagal Šilalės rajono savivaldybės administracijos parengtas ataskaitas. Bus atsižvelgiama į tai, kiek per metus dėl vykdomų šių priemonių:

15.1. įstaigose, kuriose teikiamos socialinės paslaugos, pagerėjo teikiamų paslaugų kokybė ir prieinamumas;

15.2.  kaip pritaikyta aplinka neįgaliesiems. 

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

16. Ši programa finansuojama iš atitinkamais metais Šilalės rajono savivaldybės biudžete numatytų asignavimų ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų bei iš skirtų piniginei socialinei paramai sutaupytų lėšų.

____________________________