LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 M. RUGSĖJO 18 D. ĮSAKYMO NR. V-1218 „DĖL INDIVIDUALIŲ MOKYMOSI PASKYRŲ SISTEMOJE SKELBIAMŲ NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMŲ KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. birželio 27 d. Nr. V-721
Vilnius
Pakeičiu Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1218 „Dėl Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir
sporto ministro 2024 m. birželio 27 d.
įsakymu Nr. V-721
INDIVIDUALIŲ MOKYMOSI PASKYRŲ SISTEMOJE SKELBIAMŲ NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMŲ KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja reikalavimus neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programoms (toliau – Mokymosi programos), skelbiamoms Individualių mokymosi paskyrų (toliau – IMP) sistemoje, jų vertinimą ir Mokymosi programų vykdymo stebėseną.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme, Individualių mokymosi paskyrų sistemos modelio apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. V-599 „Dėl Individualių mokymosi paskyrų sistemos modelio aprašo patvirtinimo“, Individualių mokymosi paskyrų sistemos administravimo ir asmenų, siekiančių tobulinti kompetencijas ir (arba) jų įgyti per šią sistemą, finansavimo bei konkurso gauti finansavimą, skiriamą dalyvauti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programose, organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. V-1515 „Dėl Individualių mokymosi paskyrų sistemos administravimo ir asmenų, siekiančių tobulinti kompetencijas ir (arba) jų įgyti per šią sistemą, finansavimo bei konkurso gauti finansavimą, skiriamą dalyvauti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programose, organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
MOKYMOSI PROGRAMOS REIKALAVIMAI
3. Mokymosi programa turi būti:
3.1. parengta Mokymosi programos teikėjo (toliau – Teikėjas), Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo nustatyta tvarka turinčio teisę vykdyti neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas ir įregistruoto Švietimo, mokslo ir sporto institucijų registre;
3.3. registruota Neformaliojo švietimo programų registre, nurodant, kad ji bus skelbiama IMP sistemoje;
3.4. skirta ne didesniam kaip 30 vienoje grupėje besimokančiųjų asmenų (toliau – dalyviai) skaičiui;
3.5. sudaryta iš teorinio kontaktinio darbo ir praktinio kontaktinio darbo, kurių trukmė yra ne mažesnė kaip 54 akademinės kontaktinės valandos, ir savarankiško darbo, kurio trukmę nustato Teikėjas;
3.6. sudaryta taip, kad praktiniam kontaktiniam darbui būtų skiriama ne mažiau kaip 70 procentų kontaktinio darbo trukmės, išskyrus atvejus, kai kiti teisės aktai reglamentuoja kitaip;
3.7. vykdoma tinkamiausiu tikslams ir rezultatams pasiekti būdu (kontaktiniu, nuotoliniu sinchroniniu ar mišriu);
3.8. vykdoma asmenų, atitinkančių bent vieną iš šių reikalavimų:
3.8.1. turi ne mažesnę nei 3 metų profesinės veiklos ar suaugusiųjų mokymo patirtį, atitinkančią teikiamos Mokymosi programos švietimo sritį;
3.9. vykdoma pagal nustatytą tvarkaraštį, derinant darbo ir poilsio laiką vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose darbo ir poilsio laiką reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka. Poilsio laikas nėra įskaičiuojamas į bendrą Mokymosi programos trukmę. Vieno užsiėmimo trukmė negali būti ilgesnė nei 4 akademinės kontaktinės valandos. Kitas užsiėmimas tą pačią dieną ir tai pačiai Mokymosi programos grupei turi būti organizuojamas ne anksčiau kaip po 15 minučių. Per vieną dieną negali būti organizuojami daugiau nei 8 akademinių kontaktinių valandų užsiėmimai tai pačiai Mokymosi programos dalyvių grupei;
III SKYRIUS
MOKYMOSI PROGRAMŲ VERTINIMAS
4. Mokymosi programų, pateiktų skelbti IMP sistemoje, pirminį vertinimą atlieka Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro (toliau – KPMPC) direktoriaus paskirtas asmuo ir (arba) asmenys, kuris (kurie) įvertina, ar Mokymosi programoje pateikta informacija atitinka Mokymosi programų pirminio programų vertinimo kriterijus (pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą).
5. Mokymosi programos, po pateikimo pirminiam vertinimui įvertintos neigiamai, yra grąžinamos Teikėjui ir gali būti pateikiamos vertinti iš naujo ir vertinamos pagal Aprašo 10 punkte nustatytą tvarkaraštį.
6. Jei Mokymosi programą vykdo aukštoji mokykla, profesinio mokymo įstaiga, kurios pagrindinė veikla yra profesinis mokymas, taip pat įstaiga, akredituota pagal Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2006 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. ISAK-109 „Dėl Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisyklių patvirtinimo“, o Mokymosi programa Aprašo 4 punkte numatyto pirminio vertinimo metu įvertinta teigiamai, informacija teikiama Aprašo 14 punkte numatytai Mokymosi programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija).
7. Jei Mokymosi programą vykdo kitas, nei Aprašo 6 punkte nurodytas, Teikėjas, o Mokymosi programa Aprašo 4 punkte numatyto pirminio vertinimo metu įvertinta teigiamai, ji teikiama turinio vertintojams, kurie paskiriami KPMPC direktoriaus įsakymu.
8. Turinio vertintojas turi būti įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:
8.1. turėti ne mažesnę nei 3 metų profesinės veiklos, atitinkančios vertinamos Mokymosi programos švietimo sritį, patirtį;
9. Mokymosi programą vertina du turinio vertintojai, kurie vertina, ar Mokymosi programa atitinka Aprašo 3 priede nustatytus kokybės vertinimo kriterijus.
10. Pateiktos skelbti IMP sistemoje Mokymosi programos vertinamos 6 kartus per metus:
10.1. iki sausio 1 dienos pateiktos skelbti Mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip kovo 1 dieną;
10.2. iki kovo 1 dienos pateiktos skelbti Mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip gegužės 1 dieną;
10.3. iki gegužės 1 dienos pateiktos skelbti Mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip liepos 1 dieną;
10.4. iki liepos 1 dienos pateiktos skelbti Mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip rugsėjo 1 dieną;
10.5. iki rugsėjo 1 dienos pateiktos skelbti Mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip lapkričio 1 dieną;
11. KPMPC direktorius Komisijos pirmininko teikimu gali Mokymosi programos vertinimo ir sprendimo dėl jos skelbimo IMP sistemoje terminą pratęsti ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
12. Mokymosi programos turinys gali būti įvertintas nuo 0 iki 8 balų, apskaičiavus turinio vertintojų vertinimo vidurkį.
13. Mokymosi programa pripažįstama atitinkanti kokybės vertinimo kriterijus, kai:
14. Įvertinus Mokymosi programą, vertinimo rezultatai yra pateikiami Komisijai, kurios sudėtį tvirtina KPMPC direktorius. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 3 nariai – KPMPC darbuotojai, turintys neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų rengimo ir (arba) vykdymo patirties ir veikiantys pagal KPMPC direktoriaus įsakymu patvirtintą reglamentą. Prireikus KPMPC direktorius Komisijos siūlymu gali pasitelkti kitus ekspertus. Ekspertai turi atitikti Aprašo 8 punkte nustatytus reikalavimus.
15. Komisija, remdamasi pateikta informacija, KPMPC direktoriui teikia siūlymus dėl IMP sistemoje skelbiamų ir neskelbiamų Mokymosi programų sąrašo. Komisijos sprendimai įforminami Komisijos posėdžių protokolais.
IV SKYRIUS
IMP SISTEMOJE SKELBIAMŲ MOKYMOSI PROGRAMŲ VYKDYMO STEBĖSENA
17. Mokymosi programų vykdymo stebėsena siekiama analizuoti ir vertinti Mokymosi programų, skelbiamų IMP sistemoje, vykdymo atitiktį Mokymosi programos turiniui, Mokymosi programos grupės (-ių) tvarkaraštyje ir Mokymosi programos grupei nurodytai informacijai, teikti metodinę ir informacinę švietimo pagalbą Teikėjui, kaupti ir sisteminti informaciją apie Mokymosi programų kokybės stebėseną IMP sistemoje.
18. Mokymosi programų vykdymo kokybė vertinama proceso stebėsenos būdu, kurį atlieka už IMP sistemą atsakingi KPMPC direktoriaus paskirti asmenys (toliau – stebėtojai). Stebėtojai veikia vadovaudamiesi KPMPC direktoriaus patvirtintu Mokymosi programų vykdymo stebėsenos tvarkos aprašu (toliau – Stebėsenos aprašas). KPMPC direktoriaus sprendimu stebėsenai papildomai gali būti pasitelkiami su Mokymosi programos švietimo sritimi susiję ekspertai. Ekspertai turi atitikti Aprašo 8 punkte nustatytus reikalavimus.
19. Stebėsenos apraše nurodoma:
20. Mokymosi programų stebėsena vykdoma:
20.1. automatizuotos ir atsitiktinės atrankos būdu IMP sistemoje vieną kartą per mėnesį atrenkant ne mažiau kaip 10 procentų vykdomų Mokymosi programų;
20.2. gavus informaciją ar kilus įtarimų (pavyzdžiui, dėl Mokymosi programos grupių vykdymo grafiko, Mokymosi programą vykdančio asmens pasikartojimo keliose Mokymosi programos grupėse, kurių tvarkaraštis sutampa, Teikėjui IMP sistemoje nurodžius, kad prie kontaktiniu būdu vykstančių mokymų galima prisijungti nuotoliniu būdu, ar kitų) dėl galimų Mokymosi programos vykdymo pažeidimų;
20.3. kai Mokymosi programos dalyvių grupės bendras Mokymosi programos vertinimo balų vidurkis yra lygus ar mažesnis nei 65 procentai visų galimų surinkti balų;
21. Mokymosi programos, kurių vykdymo kokybė įvertinta teigiamai, tai yra nenustatyta pažeidimų, toliau skelbiamos IMP sistemoje, IMP sistemoje viešai nurodant stebėsenos datą ir Mokymosi programos vykdymo stebėsenos vertinimą.
22. Stebėsenos metu Mokymosi programos vykdymas vertinamas neigiamai, jei buvo nustatytas bent vienas iš šių Mokymosi programos vykdymo pažeidimų:
22.1. Mokymosi programos grupės dalyvių skaičius viršija Mokymosi programoje nurodytą maksimalų dalyvių skaičių;
22.2. Mokymosi programos grupės užsiėmimus vykdo asmuo, kurio kvalifikacija ir (arba) darbo patirtis neatitinka Aprašo 3.8 papunktyje nustatytų reikalavimų;
22.4. Mokymosi programos grupės tvarkaraštis sudarytas ir Mokymosi programa vykdoma neatsižvelgiant į Darbo kodekso ir kitų darbo ir poilsio laiką reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;
22.5. Mokymosi programos vykdymas neatitinka Mokymosi programos grupės tvarkaraštyje nurodytos informacijos (mokymų grupės kontaktinių mokymų vietos arba nuotolinių mokymų nuorodos, datos, laiko, trukmės, mokymų būdo, kitos informacijos);
22.6. jei stebėsenos metu pagal tvarkaraštį suplanuotame Mokymosi programos grupės užsiėmime dalyvauja mažiau nei 50 procentų dalyvių;
22.7. Mokymosi programos grupės užsiėmimų vykdymas nepritaikytas asmenims su negalia pagal negalios pobūdį, jei tokia numatyta Mokymosi programos grupės informacijoje;
22.9. Mokymosi programos grupės dalyvių Mokymosi programos vertinimo balo vidurkis yra lygus ar mažesnis nei 65 procentai visų galimų surinkti balų;
23. Mokymosi programos vykdymo pažeidimai yra įforminami Mokymosi programų vykdymo stebėjimo protokole, kuris išsiunčiamas Mokymosi programos Teikėjui ir saugomas IMP sistemoje. Nustačius kitų, Apraše ir Stebėsenos apraše neįvardytų pažeidimų, juos svarsto Komisija.
24. Du kartus neigiamai įvertinus Mokymosi programos vykdymą (vienos ar daugiau grupių), neigiamai įvertintos Mokymosi programos vykdymas ir skelbimas IMP sistemoje stabdomas KPMPC direktoriaus įsakymu vieniems metams nuo KPMPC direktoriaus įsakymo įsigaliojimo dienos ir Teikėjas praranda teisę skelbti naujas Mokymosi programas IMP sistemoje vienus metus. Apie IMP sistemoje skelbiamų Mokymosi programų sąrašo pakeitimus ir Teikėjo teisę skelbti naujas Mokymosi programas KPMPC IMP sistemos priemonėmis informuoja Nacionalinę švietimo agentūrą, aukštąsias mokyklas ar jų deleguotas institucijas stojančiųjų priėmimui organizuoti (toliau – priėmimą organizuojanti institucija), Europos socialinio fondo agentūrą. Priėmimą organizuojanti institucija IMP sistemos priemonėmis informuoja neigiamai įvertintos Mokymosi programos Teikėją ir Mokymosi programos dalyvius apie neigiamai įvertintas Mokymosi programas.
25. Sustabdžius dviejų to paties Teikėjo Mokymosi programų vykdymą ir skelbimą IMP sistemoje, KPMPC direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas stabdyti visų Teikėjo Mokymosi programų vykdymą ir skelbimą IMP sistemoje vienus metus nuo KPMPC direktoriaus įsakymo įsigaliojimo dienos.
26. Pabaigus Mokymosi programą, kiekvienas dalyvis IMP sistemoje užpildo Mokymosi programos vertinimo anketą pagal Aprašo 4 priedą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. KPMPC organizuoja švietimo pagalbos teikimą Teikėjams Mokymosi programų rengimo, vykdymo ir kokybės tobulinimo klausimais.
29. KPMPC, pasibaigus kalendoriniams metams arba Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – ministerija) pateikus prašymą, teikia Mokymosi programų kokybės stebėsenos ataskaitą.
30. Ministerija gali nustatyti prioritetus vykdomų Mokymosi programų sričių ir (arba) posričių ar stebėsenos rodiklių, ir (arba) kriterijų stebėsenai.
31. IMP sistemoje skelbiamų Mokymosi programų vertinimas ir kokybės stebėsena finansuojama:
32. Sprendimai dėl kokybės vertinimo proceso ar stebėsenos vykdymo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, arba Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
33. Už pažeidimus, numatytus Aprašo 22 punkte, pašalintų iš IMP sistemos Mokymosi programų apmokėjimo sąlygos numatytos Individualių mokymosi paskyrų sistemos administravimo ir asmenų, siekiančių tobulinti kompetencijas ir (arba) jų įgyti per šią sistemą, finansavimo bei konkurso gauti finansavimą, skiriamą dalyvauti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programose, organizavimo tvarkos apraše.
Individualių mokymosi paskyrų sistemoje
skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų
švietimo ir tęstinio mokymosi programų
kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMOS FORMA
|
(programos teikėjas)
|
(programos pavadinimas)
|
(programos parengimo data)
Eil. Nr. |
Parametrai |
Pastabos |
|||||
1. |
Mokymosi programos duomenys |
|
|||||
1.1. |
Mokymosi programos kodas |
|
|||||
1.2. |
Mokymosi programos pavadinimas |
|
|||||
1.3. |
Mokymosi programos pavadinimas anglų kalba |
|
|||||
1.4. |
Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis |
(Nurodomas LTKS lygis, jei taikomas. Nurodžius LTKS lygį, privaloma užpildyti programos formos 6 punktą) |
|||||
1.5. |
Europos kvalifikacijų sąrangos lygmuo |
(Nurodomas EKS lygis, jei taikomas. Nurodžius EKS lygį, privaloma užpildyti programos formos 6 punktą) |
|||||
1.6. |
Švietimo sritis |
(Nurodoma švietimo sritis) |
|||||
1.7. |
Švietimo posritis |
(Nurodomas švietimo posritis) |
|||||
1.8. |
Mokymosi programos teikėjas |
(Nurodomas programos teikėjo pavadinimas) |
|||||
1.9. |
Mokymosi programa teikiama skelbti IMP sistemoje |
(Nurodoma, ar programa teikiama skelbti Individualių mokymosi paskyrų (IMP) sistemoje) |
|||||
2. |
Bendroji informacija |
||||||
2.1. |
Mokymosi programos aktualumas |
(Pagrindžiamas Mokymosi programos aktualumas, reikalingumas ir jos poveikis programos dalyviams) |
|||||
2.2. |
Tikslas ir uždaviniai |
(Nurodomas Mokymosi programos tikslas ir jį detalizuojantys uždaviniai) |
|||||
2.3. |
Bendra Mokymosi programos trukmė |
(Nurodoma bendra Mokymosi programos trukmė akad. val. sudėjus praktinį kontaktinį darbą, teorinį kontaktinį darbą ir savarankišką darbą) |
|||||
2.3.1. |
Kontaktinio darbo trukmė akad. val. |
(Nurodoma Mokymosi programos kontaktinio darbo trukmė akad. val. sudėjus praktinio kontaktinio darbo trukmę ir teorinio kontaktinio darbo trukmę) |
|||||
2.3.2. |
Praktinio kontaktinio darbo trukmė akad. val. |
(Nurodoma praktinio kontaktinio darbo trukmė akad. val.) |
|||||
2.3.3. |
Teorinio kontaktinio darbo trukmė akad. val. |
(Nurodoma teorinio kontaktinio darbo trukmė akad. val.) |
|||||
2.3.4. |
Savarankiško darbo trukmė akad. val. |
(Nurodoma savarankiško darbo trukmė akad. val., jei taikoma) |
|||||
2.3.5. |
Teorinio kontaktinio darbo trukmė proc.: |
(Nurodoma teorinio kontaktinio darbo trukmė procentais Mokymosi programos kontaktinio darbo trukmėje) |
|||||
2.3.6. |
Praktinio kontaktinio darbo trukmė proc. |
(Nurodoma praktinio kontaktinio darbo trukmė procentais Mokymosi programos kontaktinio darbo trukmėje) |
|||||
2.3.7. |
Bendra Mokymosi programos apimtis kreditais |
(Nurodoma apimtis kreditais, jei Teikėjas, vykdydamas švietimo veiklą, vadovaujasi Bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų aprašu, patvirtintu švietimo, mokslo ir sporto ministro 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1168 „Dėl Bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“, arba Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašu, patvirtintu švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, jei taikoma) |
|||||
2.4. |
Aukštą pridėtinę vertę kurianti programa |
(Nurodoma, ar programa kuria aukštą pridėtinę vertę, pažymima, jei Mokymosi programoje įgyjamos ar tobulinamos Aukštą pridėtinę vertę kuriančios kvalifikacijos ir kompetencijos, jei taikoma) |
|||||
2.4.1. |
Aukštą pridėtinę vertę kuriančios kvalifikacijos ir kompetencijos |
(Nurodoma Mokymosi programoje įgyjama ir (arba) tobulinama aukštą pridėtinę vertę kurianti kvalifikacija ar kompetencija, jei taikoma) |
|||||
2.5. |
Minimalūs reikalavimai dalyviui: |
||||||
2.5.1. |
Minimalūs išsilavinimo reikalavimai dalyviui |
(Nurodomi būtinas išsilavinimas dalyviui, jei taikoma) |
|||||
2.5.2. |
Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai dalyviui |
(Nurodoma būtina kvalifikacija dalyviui, jei taikoma) |
|||||
2.5.3. |
Minimalus reikalaujamas kalbos lygis dalyviui |
(Nurodomas kalbų atveju – kalbos lygis (nuo A1 iki C2), (privaloma formaliojo mokymo įstaigoms) |
|||||
2.5.4. |
Reikalavimai dalyviams netaikomi |
(Nurodoma, jeigu nėra jokių reikalavimų dalyviui) |
|||||
2.6. |
Mokymosi programos mokymo būdas (-ai): |
||||||
2.6.1. |
Mokymosi programos mokymo būdas mišrus |
(Nurodoma, jeigu mokymas vyksta ir kontaktiniu, ir nuotoliniu sinchroniniu būdais arba jeigu šios programos atskiros grupės bus vykdomos kontaktiniu ir / ar nuotoliniu sinchroniniu būdais) |
|||||
2.6.2. |
Mokymosi programos mokymo būdas nuotolinis sinchroninis |
(Nurodoma, jeigu mokymas vyksta nuotoliniu sinchroniniu būdu) |
|||||
2.6.3. |
Mokymosi programos mokymo būdas kontaktinis |
(Nurodoma, jeigu mokymas vyksta kontaktiniu (auditoriniu) būdu) |
|||||
2.7. |
Įgytų bendrųjų kompetencijų vertinimo sistema / skalė |
(Nurodoma įgytų ar patobulintų kompetencijų vertinimo sistema / skalė: 1–10, įskaityta, kita) |
|||||
2.8. |
Mokymosi programos anotacija |
(Trumpai nurodoma programos paskirtis ir bendra trukmė, tikslas, numatomi rezultatai – kokios įgytos arba patobulintos kompetencijos ir jų prisipažinimo galimybės) |
|||||
2.8.1. |
Mokymosi programos anotacija anglų kalba |
(Trumpai nurodoma programos paskirtis ir bendra trukmė, tikslas, numatomi rezultatai – kokios įgytos arba patobulintos kompetencijos ir jų prisipažinimo galimybės anglų kalba) |
|||||
2.9. |
Mokymosi kalba |
(Nurodoma, kokia kalba bus vykdomas mokymas. Jeigu šios programos atskiros grupės bus vykdomos skirtingomis kalbomis, nurodomos atitinkamos kalbos) |
|||||
2.10. |
Skaitmenines kompetencijas ugdanti Mokymosi programa |
(Nurodoma, ar Mokymosi programa ugdo skaitmenines kompetencijas) |
|||||
2.11. |
Mokymosi programos tikslinė paskirtis(-ys) |
(Nurodoma, ar programa yra: 1) Asmens bendrųjų gebėjimų tobulinimo programa; 2) Specialiuosius ugdymosi poreikius turinčio asmens bendrųjų gebėjimų tobulinimo programa; 3) Asmens profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programa; 4) Specialiuosius ugdymo poreikius turinčio asmens profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programa) |
|||||
2.12. |
Profesinė veikla, kuria galima verstis baigus Mokymosi programą |
(Nurodoma profesinė veikla, kuria galima verstis baigus Mokymosi programą, jei taikoma) |
|||||
3. |
Mokymosi programoje įgyjamos ar tobulinamos kompetencijos: |
||||||
|
Kompetencija (-os) |
Mokymosi programoje patobulintos (-ų) ir / arba įgytos (-ų) kompetencijos (-ų) vertinimo būdai |
|||||
|
Bendrosios kompetencijos (Nurodomos nuo 1 iki 3 bendrosios kompetencijos, kurias įgis ir (arba) patobulins asmuo, baigęs Mokymosi programą) |
(Nurodomas įgytos ir (arba) patobulintos profesinės kompetencijos vertinimo būdas) |
|||||
Profesinės kompetencijos (Nurodomos profesinės kompetencijos, kurias įgis ir (arba) patobulins asmuo, baigęs Mokymosi programą; jei nenumatoma ugdyti profesinių kompetencijų, įrašomas brūkšnys) |
|||||||
4. |
Mokymosi programos turinys ir metodai |
||||||
|
Eil. Nr. |
Temos pavadinimas |
Trumpas temos aprašymas |
Mokymo(si) metodai |
Planuojamos įgyti / patobulinti kompetencijos |
||
|
1. |
|
|
|
(Nurodomos tik tos bendrosios ir profesinės kompetencijos, kurios įvardytos šios formos 3 punkte) |
||
2. |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
5. |
Kontaktinio darbo planas akademinėmis valandomis |
||||||
|
Eil. Nr. |
Temos pavadinimas |
Skiriama valandų |
||||
Iš viso |
Teoriniam mokymui |
Praktiniam mokymui |
|||||
|
1. |
(Temų pavadinimai turi sutapti su 4 šios formos punkte įvardytais pavadinimais) |
|||||
2. |
|||||||
3. |
|||||||
4. |
|||||||
Iš viso |
|||||||
6. |
Įgytos / patobulintos kompetencijos atitiktis dokumentuose (pvz., profesiniame standarte, studijų krypties apraše ir kt.) nustatytai (-oms) atitinkamos kvalifikacijos kompetencijai (-oms) |
(Aprašoma įgytos / patobulintos kompetencijos atitiktis atitinkamame dokumente (pvz. profesiniame standarte, studijų krypties apraše ir kt.) nustatytai (-oms) atitinkamos kvalifikacijos kompetencijai (-oms) (jeigu taikoma) (Lauko užpildymas yra privalomas, jei šios formos 1.4 ir / ar 1.5 papunkčiuose nurodomas LTKS ir / arba EKS lygis) |
|||||
7. |
Pasirengimas vykdyti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir mokymui reikalingos priemonės |
||||||
7.1. |
Reikalavimai, keliami Mokymosi programą vykdantiems asmenims: |
||||||
|
1. |
turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos ar suaugusiųjų neformaliojo mokymo patirtį, atitinkančią teikiamos Mokymosi programos švietimo sritį |
Taip / Ne |
||||
2. |
būti įgijus aukštąjį ar profesinį išsilavinimą, atitinkantį teikiamos Mokymosi programos švietimo sritį |
Taip / Ne |
|||||
3. |
kita |
|
|||||
7.2. |
Detalus mokymui reikalingų materialinių ir metodinių išteklių, atitinkančių numatomą mokyti dalyvių skaičių bei programos tikslus ir uždavinius, aprašymas |
||||||
|
Eil. Nr. |
Mokymui reikalingi materialieji ir metodiniai ištekliai, naudojami mokymo procese (nurodyti, jei taikoma) |
|
||||
|
1. |
Mokymo patalpos |
|
||||
|
2. |
Įranga |
|
||||
|
3. |
Mokymo šaltiniai |
|
||||
|
4. |
Kitos priemonės |
|
||||
7.3. |
Teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietos (-ų) adresas (-ai) |
(Nurodomas mokymo organizavimo vietos adresas, kur planuojami pirmos grupės mokymai, jei teorinės ir praktinės dalies vietos skiriasi, nurodomi keli adresai. Nuotolinio mokymo atveju pateikiamas mokymo platformos pavadinimas) |
|||||
Aš, <Mokymosi programos teikėjo vadovas ar įgaliotas asmuo>, atstovaudamas (-a) <Mokymosi programos teikėjo institucijos pavadinimas>, patvirtinu, kad šioje neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programos formoje (toliau – Forma) pateikti duomenys ir turinys yra teisingi, taip pat suprantu, kad, nustačius, jog Formoje pateikta melaginga informacija, bus stabdomas Mokymosi programos skelbimas Individualių mokymosi paskyrų sistemoje.
Individualių mokymosi paskyrų sistemoje
skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų
švietimo ir tęstinio mokymosi programų
kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMŲ PIRMINIO VERTINIMO KRITERIJAI
(programos teikėjo pavadinimas)
(programos pavadinimas)
Eil. Nr. |
Vertinamas kriterijus |
TAIP |
NE IR (ARBA) |
Vertintojo pastabos |
1. |
Visi Mokymosi programos formos laukai užpildyti korektiškai |
|||
2. |
Nurodytas tinkamas Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis (jei taikoma) |
|||
3. |
Nurodytas tinkamas Europos kvalifikacijų sąrangos lygmuo (jei taikoma) |
|||
4. |
Nurodyta švietimo sritis |
|||
5. |
Įvardytas švietimo posritis |
|||
6. |
Nurodytas programos pavadinimas lietuvių kalba |
|||
7. |
Įvardyta mokomoji kalba |
|||
8. |
Pateikta anotacija lietuvių kalba |
|||
9. |
Aprašytas Mokymosi programos aktualumas |
|||
10. |
Suformuluoti Mokymosi programos tikslas ir uždaviniai |
|||
11. |
Įvardytas mokymosi būdas |
|||
12. |
Įvardyti mokymosi metodai |
|||
13. |
Įvardytos Mokymosi programoje įgyjamos / tobulinamos kompetencijos |
|||
14. |
Įgytos / patobulintos kompetencijos atitiktis dokumentuose (pvz., profesiniame standarte, studijų krypties apraše ir kt.) nustatytai (-oms) atitinkamos kvalifikacijos kompetencijai (-oms) (jei atitinkamas profesinis standartas yra patvirtintas) |
|||
15. |
Nurodyta įgytų kompetencijų vertinimo sistema / skalė |
|||
16. |
Nurodyti Mokymosi programai vykdyti reikalingi materialieji ir metodiniai ištekliai, naudojami mokymo procese |
|||
17. |
Nurodytas teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietos (-ų) adresas (-ai) |
Individualių mokymosi paskyrų sistemoje
skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų
švietimo ir tęstinio mokymosi programų,
kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMŲ TURINIO VERTINIMO KRITERIJAI
Programos sudedamosios dalys ir jų vertinimo skalė (2 – atitinka; 1 – atitinka iš dalies; 0 – neatitinka) |
Vertinimo kriterijai |
Balų skaičius |
Vertintojo pastabos |
1. Programos tikslas |
Formuluotės aiškumas, konkretumas, orientacija į rezultatą, dermė su Programos anotacijoje apibrėžta dermė su Programos paskirtimi, ugdomomis kompetencijomis. |
||
2. Programos turinys
|
Programos uždaviniai detalizuoja programos tikslą ir atitinka programos turinį. Temų reikalingumas ir aktualumas, įgyvendinimo nuoseklumas, išsamumas. |
||
3. Mokymosi metodai
|
Mokymosi metodų dermė su numatomais rezultatais. |
|
|
4. Programos rezultatai (įgyjama (-os) (plėtojama (-os) kompetencija (-os) |
Konkretumas, aiškumas, loginis ryšys su pagrindine Programos idėja ir turiniu, formuluotės kryptingumas į veiklą, kompetencijų raišką praktikoje. |
||
Iš viso: 8 balai |
Surinktų balų suma: |
Individualių mokymosi paskyrų sistemoje
skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų
švietimo ir tęstinio mokymosi programų,
kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI PROGRAMOS VERTINIMO ANKETA
(mokymosi programos pavadinimas)
Prašome pareikšti nuomonę pagal trijų balų vertinimo skalę:
(atitinkamose skiltyse prašome pažymėti „+“):
Kas vertinama |
Įvertinimas: 1 – ne, 2 – iš dalies, 3 – taip |
||
1 |
2 |
3 |
|
1. Ar pasiteisino Jūsų lūkesčiai įgyti, patobulinti kompetenciją (-as) (žinias, įgūdžius, gebėjimus)? |
|||
2. Ar įgytas žinias, gebėjimus, įgūdžius taikote / taikysite kasdieniame darbe / gyvenime? |
|||
3. Ar gerai vertinate Mokymosi programą vykdžiusio asmens darbą? |
|||
4. Ar Mokymosi programą vykdęs asmuo sukūrė gerą psichologinę atmosferą? |
|||
5. Ar vykdytų mokymų turinys atitiko Mokymosi programos turinį? |
|||
6. Ar mokymo medžiaga / priemonės padėjo geriau suprasti Mokymosi programos turinį? |
|||
7. Ar mokymų vieta / aplinka buvo palanki mokymuisi? |
|||
8. Ar mokymų organizavimas buvo tinkamas? |
|||
9. Ar pakankamai buvo praktinio darbo / praktinių užsiėmimų? |
|||
10. Ar mokymai Jums buvo naudingi? |
|
|
|
11. Ar rekomenduotumėte šią Mokymosi programą savo pažįstamiems? |
Jei kažkurį klausimą įvertinote 1 balu, prašome paaiškinti kodėl (šią dalį privaloma užpildyti, įvertinus klausimą 1 balu):
……………………………………………………………………………………………………………..……
………………………………………………………………………………………………..
Pastabos ir pasiūlymai:
……………………………………………………………………………………………………………..……
………………………………………………………………………………………………..
Dėkojame už atsakymus.