LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2010 M. SPALIO 4 D. ĮSAKYMO NR. V-885 „DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 121:2010 „KVAPO KONCENTRACIJOS RIBINĖ VERTĖ GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE“ IR KVAPŲ KONTROLĖS GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. birželio 16 d. Nr. V-1481

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 4 d. įsakymą Nr. V-885 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 121:2010 „Kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore“ ir Kvapų kontrolės gyvenamosios aplinkos ore taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Lietuvos higienos normą HN 121:2010 „Kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore“:

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1Kvapo koncentracijos ribinė vertė taikoma gyvenamosios paskirties pastatų ir visuomeninių pastatų (viešbučių paskirties, mokslo paskirties (kuriuose vykdomos ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo, pirminio profesinio mokymo programos ir aukštojo mokslo studijos), gydymo paskirties (stacionarinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose, sanatorijose, reabilitacijos centruose, specialiųjų įstaigų sveikatos apsaugos pastatuose, medicininės priežiūros įstaigų slaugos namuose), poilsio paskirties (poilsio namuose, jaunimo nakvynės namuose, kaimo turizmo pastatuose) pastatų patalpų orui bei jų žemės sklypų ne didesniu kaip 40 m atstumu nuo gyvenamosios paskirties ar nurodytų visuomeninių pastatų aplinkos orui (toliau – gyvenamosios aplinkos oras).“

1.2. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4Šioje higienos normoje vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

4.1Europinis kvapo vienetas – kvapiosios medžiagos (kvapiųjų medžiagų) kiekis, kuris išgarintas į 1 kubinį metrą neutraliųjų dujų standartinėmis sąlygomis sukelia kvapo vertintojų grupės fiziologinį atsaką (aptikimo slenkstis), ekvivalentišką atsakui, sukeliamam vieno europinės pamatinės kvapo masės (EROM) vieneto, išgarinto į 1 kubinį metrą neutraliųjų dujų standartinėmis sąlygomis.

4.2. Kvapas – medžiagos savybė sudirginti uoslės receptorius.

4.3. Kvapo koncentracija – europinių kvapo vienetų skaičius kubiniam metrui dujų standartinėmis sąlygomis.

4.4. Kvapų valdymo sąlygos – taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimuose ir taršos leidimuose Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nustatomos sąlygos, kuriomis siekiama užtikrinti, kad gyvenamosios aplinkos ore nebūtų viršijama didžiausioji leidžiamoji kvapo koncentracijos ribinė vertė.

4.5. Stacionarusis taršos kvapais šaltinis – stacionarusis įrenginys ar vieta, iš kurių kvapai patenka į gyvenamosios aplinkos orą. Tręšiami laukai nėra laikomi stacionariaisiais taršos kvapais šaltiniais.“

 

2Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Kvapų kontrolės gyvenamosios aplinkos ore taisykles ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                    Aurelijus Veryga

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro 2010 m. spalio 4 d.

įsakymu Nr. V-885

(Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2020 m. birželio 16 d. įsakymo Nr. V-1481

redakcija)

 

 

KVAPŲ KONTROLĖS GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kvapų kontrolės gyvenamosios aplinkos ore taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato kvapų valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės (toliau – kvapų kontrolė) gyvenamosios aplinkos ore, įskaitant tai, kaip laikomasi taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimuose ir taršos leidimuose Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Centras) nustatytų kvapų valdymo sąlygų, atlikimo pagrindus ir tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

2.1Kvapo emisijos rodiklis – europinių kvapo vienetų, per tam tikrą laiką pereinančių per tam tikrą paviršių, kiekis, išreiškiamas tam tikros  koncentracijos kvapo srauto išėjimo greičio ir išėjimo ploto sandauga arba kvapo koncentracijos ir tūrio srauto sandauga.

2.2. Netikslinis taršos šaltinis – įrenginys ar vieta, iš kurių teršalai išmetami į aplinkos orą (pvz., atviros žaliavų, atliekų saugojimo aikštelės ar pan.), tačiau kurie specialiai tam neskirti

2.3. Tikslinis taršos šaltinis – įrenginys, skirtas specialiai teršalams į aplinkos orą išmesti.

2.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka šiuo įsakymu patvirtintoje Lietuvos higienos normoje HN 121:2010 „Kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore“ (toliau – HN 121:2010) vartojamas sąvokas.

3. Kvapų kontrolė atliekama gavus asmens (asmenų) skundą, kuriame asmuo (asmenys) skundžiasi iš ūkinėje komercinėje (toliau – ūkinė veikla) veikloje naudojamų stacionariųjų taršos kvapais šaltinių (toliau – taršos šaltiniai) skleidžiamais kvapais gyvenamosios aplinkos ore.

4. Skundus nagrinėja Centras Tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka su šiose Taisyklėse numatytais ypatumais.

5. Skundas nenagrinėjamas, jei Centras nustato, kad kvapų kontrolės metu ne daugiau kaip prieš vienus metus buvo atliktas ūkinės veiklos sukeliamo kvapo koncentracijos modeliavimas, kuriuo apskaičiuota kvapo koncentracija neviršijo didžiausiosios leidžiamosios kvapo koncentracijos ribinės vertės ir ūkinės veiklos vykdymo sąlygos po kvapo koncentracijos modeliavimo nepakito.

6. Skunde pareiškėjas turi nurodyti šiuos duomenis:

6.1. pareiškėjo vardą, pavardę, gyvenamosios vietos adresą ir kontaktinius duomenis;

6.2. ūkinės veiklos, kurioje naudojami taršos šaltiniai skleidžia kvapą gyvenamosios aplinkos ore, vykdytojo pavadinimą, veiklos vykdymo adresą, išskyrus atvejus, kai šių duomenų pareiškėjas negali pateikti ir tai motyvuotai paaiškina skunde;

6.3. kvapo pobūdį bei laiką, kada jaučiamas kvapas, kada jis intensyviausias, ir laiką, kada pareiškėjas siūlo atlikti kvapo kontrolę.

7Centras, gavęs skundą, neatitinkantį Taisyklių 6 punkte nurodytų reikalavimų, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pasiūlo pareiškėjui pateikti trūkstamą informaciją ir nurodo, kad skundas bus nagrinėjamas tik gavus trūkstamą informaciją.

 

II SKYRIUS

KVAPŲ KONTROLĖS ATLIKIMO TVARKA

 

8. Kvapų kontrolė atliekama šiais trimis etapais:

8.1. I etapas – kvapų kontrolės komisijos (toliau – Komisija) sudarymas ir galimo kvapo vietoje patikrinimas;

8.2II etapas – ūkinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas (Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita ūkine veikla arba Komisijai nustačius, kad nors kvapas gyvenamosios aplinkos ore patikrinimo metu ir nėra jaučiamas, tačiau remiantis papildoma informacija gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita ūkine veikla);

8.3III etapas – kvapo koncentracijos vertinimas (kompetentingoms institucijoms nenustačius Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytų pažeidimų arba pareiškėjui po kompetentingų institucijų nustatytų pažeidimų pašalinimo, priimtų sprendimų įgyvendinimo ar numatytų veiksmų atlikimo informavus Centrą, kad kvapo pobūdis, intensyvumas nepakito, kvapas vis dar jaučiamas ir tikslinga atlikti kvapo koncentracijos vertinimą), išskyrus atvejus, kai kvapas sklinda pastatų vidaus patalpose (iš patalpos į patalpą).

9Komisijos sudarymas ir galimo kvapo vietoje patikrinimas:

9.1. Centras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo, atitinkančio Taisyklių 6 punkte nustatytus reikalavimus, gavimo dienos sudaro Komisiją iš ne mažiau kaip 3 asmenų, į kurią įtraukia savo, leidimą (licenciją) atitinkamai ūkinei veiklai išdavusios institucijos ir (ar) ūkinę veiklą kontroliuojančios institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra ūkinės veiklos vieta, administracijos (toliau – kompetentingų institucijų) atstovus;

9.2. Komisija su pareiškėju suderintu laiku nuvyksta į skunde nurodytą gyvenamąją aplinką ir ūkinės veiklos, su kurios vykdymu gali būti siejamas kvapas, vykdymo vietą, ar, kai pareiškėjas nenurodė konkrečios ūkinės veiklos ir jos vykdymo adreso, į vietovę, iš kurios galimai sklinda kvapas, ir įvertina, ar pareiškėjo gyvenamosios aplinkos ore bei ūkinės veiklos vykdymo vietoje (vietovėje) yra jaučiamas kvapas, ar šis kvapas gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita ūkine veikla;

9.3. jei pareiškėjas Komisijai nesudaro galimybių įvertinti kvapo gyvenamosios aplinkos ore, Komisija šį faktą užfiksuoja užpildydama laisvos formos pažymą, kurią ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduoda Centrui. Centras, gavęs tokią Komisijos pažymą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu informuoja pareiškėją, kad jo skundas nebus nagrinėjamas;

9.4. Komisija, atlikusi galimo kvapo vietoje patikrinimą, užpildo pažymą apie kvapą (Taisyklių 1 priedas). Kiekvienas Komisijos narys pildo kvapo vertinimo lentelę (Taisyklių 2 priedas), kuri yra pažymos apie kvapą priedas. Komisijos išvados formuluojamos pagal Komisijos narių daugumos kvapo įvertinimus. Komisijos narių įvertinimams pasiskirsčius po lygiai išvadą lemia Komisijos pirmininko įvertinimas. Komisija užpildytą pažymą apie kvapą ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduoda Centrui;

9.5. Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore kvapas nėra jaučiamas arba jaučiamas kvapas negali būti siejamas su skunde nurodyta ūkine veikla ar kita ūkine veikla, kai pareiškėjas nenurodė konkrečios ūkinės veiklos, pažymos apie kvapą išvadose nurodoma, kad kvapas nėra jaučiamas arba negali būti siejamas su ūkine veikla. Centras, gavęs tokią Komisijos pažymą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu informuoja pareiškėją, kad jo skundas laikomas nepagrįstu;

9.6. Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore kvapas nėra jaučiamas, tačiau remiantis Komisijos turima informacija (pavyzdžiui, apie vietovėje esamus kvapų šaltinius, išduotus leidimus (licencijas) ūkinei veiklai, galimai susijusiai su kvapų skleidimu, vietovės gyventojų apklausos dėl kvapų rezultatus) bei kitais duomenimis, susijusiais su kvapo pasireiškimu (pavyzdžiui, kvapas nepastovus, trumpalaikis, greitai kintantis, priklausantis nuo meteorologinių sąlygų), galimas kvapas gali būti siejamas su ūkine veikla, pažymos apie kvapą išvadose nurodoma, kad nors kvapas gyvenamosios aplinkos ore patikrinimo metu ir nėra jaučiamas, tačiau remiantis papildoma informacija gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita nustatyta ūkine veikla;

9.7. Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore kvapas yra jaučiamas ir gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita nustatyta ūkine veikla, pažymos apie kvapą išvadose nurodoma, kad kvapas yra jaučiamas ir gali būti siejamas su ūkine veikla.

10. Ūkinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas (Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita nustatyta ūkine veikla arba Komisijai nustačius, kad nors kvapas gyvenamosios aplinkos ore patikrinimo metu ir nėra jaučiamas, tačiau remiantis papildoma informacija gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita nustatyta ūkine veikla), kai ūkinei veiklai vykdyti nereikalingas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas ar taršos leidimas arba kai taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas ar taršos leidimas yra reikalingas, tačiau Centras jame nėra nustatęs kvapų valdymo sąlygų:

10.1Centras ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos išvados, nurodytos Taisyklių 9.6 ar 9.7 papunktyje, gavimo dienos kreipiasi į kompetentingas institucijas, prašydamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pagal kompetenciją įvertinti, ar statiniai (patalpos), kuriuose vykdoma atitinkama ūkinė veikla, naudojami pagal paskirtį, ar statiniai (patalpos) atitinka nustatytus esminius statinio saugos ir paskirties reikalavimus, ar nėra technologinio proceso pažeidimų, ar ūkinė veikla nepažeidžia atitinkamai ūkinei veiklai leidime (licencijoje) nustatytų ūkinės veiklos vykdymo sąlygų, ar laikomasi tokiems objektams bei ūkinei veiklai nustatytų aplinkos apsaugos normatyvų ir standartų, bei pateikti informaciją apie vertinimo rezultatus, priimtus sprendimus ar numatomus veiksmus, jų atlikimo terminus;

10.2. Centras, gavęs kompetentingų institucijų informaciją apie nustatytus pažeidimus, priimtus sprendimus ar numatomus veiksmus, jų atlikimo terminus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, praneša pareiškėjui apie skundo nagrinėjimo rezultatus. Šiuo raštu pareiškėjas taip pat informuojamas apie tai, kad Centras, gavęs iš kompetentingų institucijų papildomą informaciją apie nustatytų pažeidimų pašalinimą, priimtų sprendimų įgyvendinimą ar numatytų veiksmų atlikimą, į jį kreipsis siekdamas išsiaiškinti Taisyklių 10.3 papunktyje nurodytą informaciją;

10.3. Centras, gavęs iš kompetentingų institucijų papildomą informaciją apie nustatytų pažeidimų pašalinimą, priimtų sprendimų įgyvendinimą ar numatytų veiksmų atlikimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos raštu kreipiasi į pareiškėją, siekdamas išsiaiškinti: ar kvapo pobūdis, intensyvumas pakito; jei kvapas vis dar jaučiamas, kokiu laiku ir kada jis intensyviausias; ar, pareiškėjo nuomone, tikslinga atlikti kvapo koncentracijos vertinimą, išskyrus atvejus, kai kvapas sklinda pastatų vidaus patalpose (iš patalpos į patalpą);

10.4. Centras, gavęs iš pareiškėjo informaciją, kad kvapo pobūdis, intensyvumas nepakito, kvapas vis dar jaučiamas, tuo atveju, kai kvapas sklinda pastatų vidaus patalpose (iš patalpos į patalpą), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoja kompetentingas institucijas, kad po jų nustatytų pažeidimų pašalinimo, priimtų sprendimų įgyvendinimo ar numatytų veiksmų atlikimo, pareiškėjo situacija iš esmės nepasikeitė, todėl šių institucijų prašoma pagal kompetenciją imtis papildomų veiksmų, priemonių ar sprendimų ir apie tai informuoti pareiškėją ir Centrą.

11Ūkinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas (Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita nustatyta ūkine veikla arba Komisijai nustačius, kad nors kvapas gyvenamosios aplinkos ore patikrinimo metu ir nėra jaučiamas, tačiau remiantis papildoma informacija gali būti siejamas su skunde nurodyta ar kita nustatyta ūkine veikla), kai Centras taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime ar taršos leidime yra nustatęs kvapų valdymo sąlygas:

11.1. Centras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl operatyviosios valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės, kurios metu vertinama, ar ūkio subjektas laikosi nustatytų kvapų valdymo sąlygų (ar yra inventorizuoti visi taršos kvapais šaltiniai, ar neviršijami nustatyti leidžiami kvapo emisijos rodikliai šiuose taršos šaltiniuose) ir Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai (toliau – Laboratorija) pateikia Taisyklių 3 priede pateiktos formos oro mėginių kvapo koncentracijai / emisijos rodikliui nustatyti paėmimo planą (toliau – Planas);

11.2. Laboratorija ūkinės veiklos taršos šaltiniuose oro mėginius kvapo emisijos rodikliams nustatyti paima tiksliniame taršos šaltinyje arba, jeigu tiksliniame taršos šaltinyje oro mėginio paimti neįmanoma, ir netikslinio taršos šaltinio atveju – intensyviausios taršos kvapais vietoje;

11.3. Laboratorija oro mėginius kvapo emisijos rodikliams nustatyti paima ir kvapo emisijos rodiklių matavimams ar skaičiavimams reikalingus kvapo koncentracijos laboratorinius tyrimus atlieka Lietuvos standarto LST EN 13725:2004+AC:2006 „Oro kokybė. Kvapo koncentracijos nustatymas dinamine olfaktometrija“ (toliau – LST EN 13725:2004+AC:2006) numatytu metodu.

12. Kvapo koncentracijos vertinimas (kompetentingoms institucijoms nenustačius Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytų pažeidimų arba pareiškėjui po kompetentingų institucijų nustatytų pažeidimų pašalinimo, priimtų sprendimų įgyvendinimo ar numatytų veiksmų atlikimo informavus Centrą, kad kvapo pobūdis, intensyvumas nepakito, kvapas vis dar jaučiamas ir tikslinga atlikti kvapo koncentracijos vertinimą), išskyrus atvejus, kai kvapas sklinda pastatų vidaus patalpose (iš patalpos į patalpą):

12.1. Centras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 12 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos kreipiasi į kompetentingas institucijas dėl duomenų (informacijos apie taršos šaltinius, gamybos technologijas, apimtis ir pan.), būtinų Planui parengti, pateikimo. Jei kompetentingoms institucijoms pateikus jų turimus duomenis, tam tikrų duomenų, būtinų Planui parengti, trūksta, Centras dėl jų pateikimo gali kreiptis į ūkio subjektą;

12.2Centras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 12.1 papunktyje nurodytų duomenų gavimo dienos pateikia Planą Laboratorijai;

12.3. Laboratorija ūkinės veiklos taršos šaltiniuose oro mėginius kvapo koncentracijai nustatyti paima tiksliniame taršos šaltinyje arba, jeigu tiksliniame taršos šaltinyje oro mėginio paimti neįmanoma, ir netikslinio taršos šaltinio atveju – intensyviausios taršos kvapais vietoje;

12.4. Laboratorija oro mėginius kvapo koncentracijai nustatyti paima ir kvapo koncentracijos laboratorinius tyrimus atlieka LST EN 13725:2004+AC:2006 numatytu metodu;

12.5. Laboratorija, atlikusi kvapo koncentracijos taršos šaltinyje laboratorinius tyrimus, nedelsdama atlieka kvapo sklaidos modeliavimą. Jeigu būtinus kvapo sklaidai modeliuoti duomenis turi kitos institucijos, šiems duomenims gauti Laboratorija kreipiasi į šias institucijas;

12.6. kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore apskaičiuojamos modeliavimo būdu pagal kvapo koncentracijos, nustatytos taršos šaltinyje, laboratorinių tyrimų rezultatus. Kvapo sklaidos modeliavimas atliekamas pasirenkant skaičiavimo modelį pagal Ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui vertinti teršalų sklaidos skaičiavimo modelių pasirinkimo rekomendacijas, patvirtintas Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2008 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. AV-200 „Dėl Ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui vertinti teršalų sklaidos skaičiavimo modelių pasirinkimo rekomendacijų patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS, įgyvendinimas

 

13. Centrui, gavus iš Laboratorijos kvapo emisijos rodiklių taršos šaltiniuose rezultatus ar kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore skaičiavimo modeliavimo būdu gautus rezultatus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių rezultatų gavimo dienos turi būti surašomas patikrinimo aktas ir raštu informuojamas pareiškėjas apie kvapų kontrolės rezultatus, priimtus sprendimus.

14. Centras, nustatęs, kad ūkinės veiklos vykdytojas pažeidžia taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime ar taršos leidime jo nustatytas kvapų valdymo sąlygas, priima sprendimus vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 4, 12 ir 14 dalių bei 192 straipsnio 3, 9 ir 11 dalių nuostatomis.

15. Centrui nustačius didžiausiosios leidžiamosios kvapo koncentracijos ribinės vertės gyvenamosios aplinkos ore viršijimą (atvejais, kai ūkinei veiklai vykdyti nereikalingas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas ar taršos leidimas arba, kai taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas ar taršos leidimas yra reikalingas, tačiau Centras jame nėra nustatęs kvapų valdymo sąlygų), ūkinės veiklos vykdytojui patikrinimo akte nurodoma ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo patikrinimo akto surašymo dienos pateikti Centrui kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų planą, kuriame turi būti nurodyta:

15.1. bendroji informacija (už veiksmų plano parengimą, įgyvendinimą ir informacijos pateikimą atsakingų darbuotojų vardai, pavardės, pareigos ir kontaktinė informacija; kita su veiksmų plano vykdymu susijusi informacija);

15.2. informacija apie kvapų skleidimo šaltinius: taršos šaltinių planas (topografinis planas, brėžinys ar žemėlapis, kuriame pažymėtos taršos šaltinių ribos); taršos šaltinių duomenys (technologinis procesas, taršos šaltinio aukštis, plotas, kvapo ir cheminių medžiagų emisijos ir kita aplinkos oro taršos šaltinio informacija, naudojama kvapo koncentracijai įvertinti);

15.3. informacija apie kvapų skleidimo sumažinimo veiksmus (kvapo koncentracijų ribinių verčių viršijimo priežastys ir jų pašalinimo priemonės / veiksmai, nurodant prognozuojamą efektyvumą; priemonių / veiksmų įvykdymo terminai).

16. Ūkinės veiklos vykdytojas kvapų skleidimą mažinančias priemones turi įvykdyti ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano pateikimo Centrui dienos, išskyrus atvejus, kai pateikiami dokumentai, pagrindžiantys, kad kvapų skleidimą mažinančioms priemonėms įgyvendinti reikia daugiau laiko dėl didelių kapitalinių sąnaudų ir (ar) kitų objektyvių aplinkybių.

17. Įvykdęs kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano priemones, ūkinės veiklos vykdytojas privalo pateikti Centrui kvapo koncentracijos laboratorinių tyrimų ir kvapo sklaidos modeliavimo rezultatus, patvirtinančius kvapo koncentraciją gyvenamosios aplinkos ore po plane numatytų priemonių įdiegimo.

18. Ūkinės veiklos vykdytojui per Taisyklių 15 punkte nustatytą terminą nepateikus kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano, neįvykdžius plane numatytų priemonių, nepateikus kvapo koncentracijos laboratorinių tyrimų rezultatų arba pateikus kvapo koncentracijos ribines vertes viršijančius laboratorinių tyrimų rezultatus, Centras kreipiasi į leidimą (licenciją) ūkinei veiklai išdavusią instituciją dėl išduoto leidimo (licencijos) sustabdymo, pakeitimo ar panaikinimo.

 

_________________

 

Kvapų kontrolės gyvenamosios

aplinkos ore taisyklių

1 priedas

 

 

 

(Pažymos apie kvapą forma)

 

 

Pažyma apie kvapą

 

_________________ Nr.

(data)

______________________

(sudarymo vieta)

 

 

Kvapų kontrolės komisija, sudaryta ______________________________________________

                                                                                                     (įsakymo, kuriuo sudaryta kvapų kontrolės komisija, data, numeris)

________________________________________________________________________________ :

Kvapų kontrolės komisijos pirmininkas ___________________________________________

                                                                                                                (vardas, pavardė,  institucijos pavadinimas, pareigos)

________________________________________________________________________________

Kvapų kontrolės komisijos nariai: _______________________________________________

                                                                                                         (vardas, pavardė, institucijos pavadinimas, pareigos)

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________,

 

nagrinėjanti asmens skundą dėl ūkinės veiklos (kai skunde nurodyta)__________________________

 

                                                                                                                                                (nurodytos ūkinės veiklos pavadinimas)

 

________________________________________________________________________________ ,

ar kitos ūkinės veiklos (kai skunde nenurodyta)___________________________________________

                                                                                                                                                (nustatytos ūkinės veiklos pavadinimas)

vykdomos _______________________________________________________________________ ,

                                                                                                                    (adresas)

skleidžiamo kvapo gyvenamosios aplinkos ore ___________________________________________ ,

                                                                                                                                                        (adresas)

įvertino kvapą bei jo pobūdį (pridedamos kvapų kontrolės komisijos narių užpildytos individualaus kvapo vertinimo lentelės).

 

 

Kvapų kontrolės komisijos išvados:

Gyvenamosios aplinkos ore kvapas yra jaučiamas / nėra jaučiamas

(tai, kas nereikalinga, išbraukti)

 

Gyvenamosios aplinkos ore jaučiamo kvapo pobūdis:_____________________________________

 

Ūkinės veiklos vykdymo vietoje kvapas yra jaučiamas / nėra jaučiamas.

(tai, kas nereikalinga, išbraukti)

Ūkinės veiklos vykdymo vietoje jaučiamo kvapo pobūdis:________________________

 

Gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti / negali būti siejamas su nurodyta ar nustatyta ūkine veikla.                                    (tai, kas nereikalinga, išbraukti)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

PRIDEDAMA. lapai (-ų).

 

Kvapų kontrolės komisijos pirmininkas

________________________________         _____________          _______________________

(pareigų pavadinimas)                                              (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

 

Kvapų kontrolės komisijos nariai:

________________________________         _____________          _______________________

(pareigų pavadinimas)                                              (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

________________________________         _____________          _______________________

(pareigų pavadinimas)                                              (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

________________________________         _____________          _______________________

(pareigų pavadinimas)                                              (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

________________________________         _____________          _______________________

(pareigų pavadinimas)                                              (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

 

 

__________________

 

 

Kvapų kontrolės gyvenamosios

aplinkos ore taisyklių

2 priedas

 

(Kvapo vertinimo lentelės forma)

 

KVAPO VERTINIMO LENTELĖ

 

_________________________________________________________________________________________________

(Kvapų kontrolės komisijos nario vardas, pavardė, institucijos pavadinimas, pareigos)

 

 

Eil.Nr.

Gyvenamosios aplinkos adresas, vieta

Data, laikas

Kvapas

 

jaučiamas / nejaučiamas

Kvapo pobūdis

Ūkinės veiklos adresas, vieta

Data, laikas

Kvapas

 

jaučiamas / nejaučiamas

Kvapo pobūdis

Gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali / negali būti siejamas su ūkine veikla

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kvapų kontrolės komisijos nario parašas __________________________________

 

 

 

 

Kvapų kontrolės gyvenamosios

aplinkos ore taisyklių

3 priedas

 

 

(Oro mėginių kvapo koncentracijai / emisijos rodikliui nustatyti paėmimo plano forma)

 

 

NACIONALINIS VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRAS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

 

ORO Mėginių kvapo koncentracijai / EMISIJos rodikliui  nustatyti paėmimo planas

 

_________________ Nr.

(data)

 

1. Oro mėginio (-ių) kvapo koncentracijai / emisijos rodikliui nustatyti paėmimo planą (toliau – Planas) parengė

________________________________________________________________________________

(asmens vardas, pavardė, pareigų pavadinimas, telefono Nr., el. pašto adresas)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Duomenys apie oro mėginio (-ių) kvapo koncentracijai / emisijos rodikliui nustatyti ėmimo vietą (-as) ir sąlygas:

Eil.

Nr.

Ūkinės veiklos pavadinimas (padalinio, cecho pavadinimas ar pan.)

Oro mėginio (-ių) paėmimo vieta

(taršos šaltinis, vieta objekte ir pan.)

Oro mėginio (-ių) kiekis (vnt.)

Oro mėginio ėmimo sąlygos

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Numatoma oro mėginio (-ių) ėmimo data: ____________________________________________

 

4. Ūkio subjekto atstovo kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, pareigų pavadinimas, telefono Nr., el. pašto adresas): _________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Ūkinės veiklos aprašymas :________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Ūkinėje veikloje naudojamos technologijos, technologinio (-ių) proceso (-ų), darbo režimo aprašymas: ______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Papildomi duomenys, pastabos (pvz., laikas, kada labiausiai jaučiamas kvapas, kvapo pobūdis, kokiam darbo režimui ar technologiniam ciklui (procesui) esant reikėtų imti oro mėginius konkrečiuose taršos šaltiniuose (vietose): ______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Taršos šaltinio (-ių) aprašymas:

Taršos šaltinio duomenys

Išmetamųjų dujų rodikliai

Aktualus taršos kvapais šaltinis (taip/ne)

Pavadi-nimas

Nr.

Koordinatės

Aukštis,m

Išmetimo angos matmenys (matmuo), m

srauto greitis,

m/s

tempe-ratūra,

º C

tūrio debitas,

Nm3/s

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

x:

 

 

 

 

 

 

y:

 

 

x:

 

 

 

 

 

 

y:

 

9. Duomenys, apie taršos šaltinių kvapų išmetimus:

Taršos šaltinis

Kvapų išmetimo trukmė,

val./m

Nr.

Pavadinimas

per parą, val.

(nurodant konkrečias valandas)

per savaitę, val.

(nurodant konkrečias dienas)

per metus, val.

(nurodant mėnesius, sezoniškumą)

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.* Duomenys apie šalia kvapą skleidžiančio (galimai skleidžiančio) ūkio subjekto esančius pastatus (pavadinimas, aukštų skaičius, aukštis, plotis, ilgis, adresas):_________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

11.* Artimiausia gyvenamoji aplinka (visomis pasaulio kryptimis) (pavadinimas, adresas):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

12. Pastabos (pvz., ar yra galimybė patekti prie taršos šaltinio):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Šie punktai nepildomi, jei Centras taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime ar taršos leidime yra nustatęs kvapų valdymo sąlygas, kai Planas teikiamas vadovaujantis Taisyklių 11 punkto nuostatomis).

 

13. PRIDEDAMA:

13.1. Taršos šaltinių išsidėstymo schema su pažymėtomis kvapo mėginių ėmimo vietomis.

13.2. Papildomi dokumentai, kuriuose gali būti kvapo sklaidos modeliavimui reikalinga informacija (pvz., taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimai, taršos leidimai, aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos, poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaitos, poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos, techniniai projektai ir t. t.)

13.3. Kita.

 

______________________________

(asmens pareigų pavadinimas)

_____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

 

–––––––––––––