isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ MOKINIŲ INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio 27 d. Nr. T-111

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 19 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T- 300 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                             Saulius Margis

 


 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2023 m. balandžio 27 d. sprendimu Nr. T-111

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ MOKINIŲ INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ugdymo įstaigų (toliau – mokykla) mokinių iniciatyvų projektų (toliau – Projektai) pateikimo, vertinimo, atrankos, finansavimo bei įgyvendinimo tvarką.

2Aprašas parengtas siekiant įgyvendinti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-300 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės Pakruojo rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano 3 programos „Saugios aplinkos kūrimas, kūrybiškumas, sportiškumas ir pilietiškumo skatinimas, turizmo plėtojimas“ 1.3.1 priemonę „Jaunimo ir jaunimo organizacijų veiklos skatinimas“ taikant mokinių dalyvaujamojo biudžeto modelį.

3Aprašo tikslas — skatinti mokinių iniciatyvas, stiprinti mokyklų bendruomenes, didinti jaunų žmonių pilietinį ir finansinį raštingumą bei siekti jų aktyvumo priimant sprendimus.

4.  Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius.

5.  Lėšos Projektams įgyvendinti yra numatomos Savivaldybės biudžete pagal Savivaldybės strateginiuose plėtros ir veiklos planuose nustatytus tikslus, uždavinius ir kriterijus.

6.  Mokyklos, norinčios išbandyti mokinių dalyvaujamojo biudžeto modelį, iki einamųjų metų gegužės 1 d. privalo pateikti prašymą Savivaldybei (1 priedas). Einamųjų metų Savivaldybės biudžete Priemonei įgyvendinti skirtos lėšos paskirstomos po lygiai mokykloms, pateikusioms prašymą.

7.  Apraše vartojamos sąvokos:

7.1. Mokykla – Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigos (gimnazijos, progimnazijos ir pagrindinės mokyklos).

7.2. Mokyklos bendruomenė mokyklos mokytojai, mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys, vienijami mokymo santykių ir bendrų švietimo tikslų.

7.3. Mentoriai – mokyklų mokytojai ir (ar) administracijos darbuotojai, atsakingi už Projekto įgyvendinimą, mokinių palydėjimą ir kuravimą mokyklose.

7.4. Moksleiviai – 2–5 mokinių nuo 14 metų amžiaus grupė, Projektų vertinimo ir atrankos komisijai teikianti Projektą.

7.5. Projekto paraiška – tai nustatytos formos dokumentas, kuriame aprašytos idėjos,  planuojamos veiklos, projekto tikslai, vykdytojai ir dalyviai bei rezultatai.

7.6. Projektų vertinimo ir atrankos komisija sudaroma iš 2 mokyklos administracijos darbuotojų ir (ar) mokytojų ir 2 mokinių savivaldos atstovų.

7.7. Vieša atranka – Projektų pristatymas mokyklos bendruomenei, balsavimas už pasirinktą Projektą ir laimėtojo paskelbimas mokyklos nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ TEIKIMO TVARKA

 

8.  Mokyklos administracija iki einamųjų metų gegužės 5 d. pristato dalyvaujamojo biudžeto modelį moksleiviams ir informuoja apie galimybę teikti Projektus.

9.  Mokyklos ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 15 d. skelbia Projektų finansavimo konkursą (toliau – Konkursas). Informacija skelbiama mokyklų skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose.

10Projektų paraiškos (2 priedas) teikiamos vadovaujantis Aprašu, mokyklos administracijos nustatyta tvarka ir terminais.

11.  Mokinių grupė mokyklos nustatyta tvarka ir terminais pateikia užpildytą Projekto paraišką.

12.  Būtinieji reikalavimai Projektui:

12.1Projekto įgyvendinimo vertė negali viršyti mokyklai skirtos sumos;

12.2Projektas skirtas visai mokyklos bendruomenei (netradicinių ugdymo aplinkų, poilsio ir interaktyvių erdvių įrengimas ar tobulinimas, ugdymo priemonių įsigijimas, išvykų, renginių organizavimas ir pan.).

13Mokiniai turi teisę Projekto paraišką atsiimti bet kuriuo metu iki viešosios atrankos paskelbimo pradžios.

14Konsultacijas ir metodinę pagalbą mokiniams, norintiems teikti Projekto paraišką, teikia mokyklų mentoriai.

15Konsultaciją ir metodinę pagalbą mokykloms, organizuojančioms Konkursą, teikia Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius. 

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

16.  Projektų vertinimas vyksta dviem etapais:

16.1.  administracinės atitikties vertinimas;

16.2.  vieša atranka.

17Administracinės atitikties vertinimą atlieka mokyklos direktoriaus įsakymu sudaryta Projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija) per 5 darbo dienas nuo paskutinės Projektų paraiškų pateikimo dienos. Komisijos pirmininkas ir sekretorius išrenkami pirmojo posėdžio metu. Komisija sprendimus priima balsų dauguma, jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi pirmininkas. Komisijos posėdžiai protokoluojami, o sprendimai įforminami protokoluose, kuriuos pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.

18.  Administracinės atitikties vertinimo metu įvertinama ar:

18.1Projekto paraiška pateikta laiku ir nustatytais terminais;

18.2Projekto paraiška atitinka Aprašo 2 priede nustatytą formą;

18.3Projekto išlaidos yra pagrįstos, atitinka Aprašo 27 ir 28 punktuose nustatytus reikalavimus;

18.4Projekte numatytos įsigyti prekės ir (ar) paslaugos yra tinkamos naudoti mokyklos patalpose ir (ar) erdvėse;

18.5Projekto rezultatai atitinka Aprašo 3 punkte nustatytus tikslus ir nebus naudojami komerciniais tikslais. 

19.  Iš visų pateiktų vertinti Projektų, atitinkančių Aprašo 18 punkto nuostatas, sudaromas atrinktų Projektų sąrašas. Jeigu Projektas įvertinamas kaip neatitinkantis reikalavimų, Komisija nusprendžia jo nefinansuoti ir apie tai informuoja pareiškėjus.

20.  Mokyklos direktoriaus įsakymu tvirtinamas nuasmenintas atrinktų Projektų sąrašas, kuriame nurodomas Projekto pavadinimas, tikslas, trumpas aprašymas ir įgyvendinimui reikalinga lėšų suma.

21.  Patvirtintas sąrašas skelbiamas mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose.

22.  Per 5 darbo dienas nuo sąrašo paskelbimo dienos mokyklos administracija organizuoja viešą Projektų atranką mokykloje – visuotinio susirinkimo metu (gyvai arba nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis) pareiškėjai pristato savo idėjas (nuotraukos, brėžiniai, piešiniai ir pan.). Kiekvienam pristatymui skiriama iki 10 min. Balsavimas vyksta mokyklos pasirinktu būdu (slaptas balsavimas įmetant biuletenį į balsadėžę, elektroninis balsavimas ir pan.) balsuojant už vieną Projektą.

23.  Balsavimo teisę turi visa mokyklos bendruomenė.

24.  Komisija, suskaičiavusi balsavimo rezultatus, sudaro Projektų sąrašą pagal surinktų balsų skaičių (nuo daugiausiai balsų surinkusių projektų iki mažiausiai). 

25.  Mokyklos direktorius pasirašo įsakymą dėl Projekto / Projektų finansavimo.

26.  Informacija apie Konkurso nugalėtojus (finansuotinų Projektų autoriai, aprašymai ir kt.) skelbiama mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose, Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt ir kitose informacinėse priemonėse.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS IR ADMINISTRAVIMAS

 

27.  Projektui įgyvendinti skirtos lėšos turi būti tiesiogiai susijusios su Projekto įgyvendinimu ir gali būti naudojamos:

27.1prekėms ir paslaugoms įsigyti;

27.2ilgalaikiam turtui įsigyti.

28.  Lėšos negali būti naudojamos:

28.1mokyklos paprastam remontui ir patalpų išlaikymui;

28.2ilgalaikei patalpų nuomai ar išperkamajai nuomai, kapitaliniam remontui, rekonstrukcijai ir statybai;

28.3projekto parengimo išlaidoms ir darbo užmokesčiui.

29.  Už Projektų lėšų apskaitą mokyklose atsakingas apskaitą tvarkantis asmuo.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR ATSISKAITYMAS

 

30.  Atrinktus Projektus iki einamųjų metų gruodžio 1 d. įgyvendina mokiniai, kuruojami mokyklos mentorių.

31.  Mokiniai yra atsakingi už Projekto:

31.1veiklų įgyvendinimą;

31.2techninių specifikacijų paslaugoms ar prekėms pirkti parengimą su mentoriaus pagalba.

32.  Vadovaujantis mokyklos nustatyta tvarka, dokumentų parengimą apmokėjimui už Projektui reikalingas veiklas, prekes ir kt. atlieka mokyklos administracijos darbuotojai.

33.  Mentoriai, kartu su mokiniais per 5 darbo dienas nuo Projektų įgyvendinimo pabaigos, mokyklos administracijai pateikia Aprašo 3 priede nustatytos formos Projekto veiklos rezultatų ataskaitą.

34.  Mokykla už Projekto įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą Savivaldybei atsiskaito ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.:

34.1mokyklos administracija užpildo bendrą visų Projektų veiklos rezultatų ataskaitą (4 priedas) ir pateikia Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatoriui;

34.2Mokyklos Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr.1K-465 (aktualia redakcija), pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui;

34.3Nepanaudotas lėšas, taip pat nustačius, kad Projektams įgyvendinti skirtos lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, mokykla grąžina į Savivaldybės biudžetą;

34.4Mokykla už skirtų Projektui įgyvendinti lėšų naudojimą ne pagal paskirtį atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35.  Protokolai, sprendimai, įsakymai, mokyklų pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

36.  Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

37.  Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

38.  Ginčai, kylantys dėl Projektų vertinimo rezultatų ar lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________

 

part_c24c201c760c485e98c08e2d52443188_end


 

Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

 

________________________________________________________________________

(Įstaigos pavadinimas, adresas, el. paštas, tel. Nr.)

 

___________________________________________________________________________________

 

 

Pakruojo rajono savivaldybei                                                                                                        

 

 

PRAŠYMAS

DĖL MOKINIŲ DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO MODELIO ĮGYVENDINIMO MOKYKLOJE

 

______________

(data)

______________

(vieta)

 

 

 

Vadovaudamiesi Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašu, prašome skirti lėšų mokinių dalyvaujamojo biudžeto modelio įgyvendinimui mokykloje. Lėšas prašome pervesti į mokyklos atsiskaitomąją sąskaitą Nr. ______________________________, esančią banke _____________________________________.

 

 

 

 

 

 

__________________________ _____________________         ___________________________

(Pareigos)                                                           (Parašas)                                            (Vardas ir pavardė)                                       

 

part_4a2f8ad5da4a43408771ba0a4aaa727d_end


 

Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

 

PROJEKTO PARAIŠKA

 

_____________

(data)

 

1.  Bendra informacija apie projektą ir pareiškėją

1.1.  Projekto pavadinimas

 

1.2.  Pareiškėjas (mokykloje besimokančių mokinių grupės, sudarytos iš 2–5 asmenų)

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

1.3. Mentorius

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

 

2.  Projekto aprašymas (santrauka)

2.1. Projekto tikslas, tikslinė grupė, sprendžiama problema (ne daugiau kaip pusė lapo)

 

2.2. Projekto rezultatai, jų nauda mokyklos bendruomenei

 

2.3. Numatomos projekto veiklos, veiklų kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai

 

 

3.  Projekto sąmata

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Išlaidų pagrindimas

Išlaidų suma Eur

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

4.  Projekto paraiškos priedai

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas (preliminarią projekto sąmatą pagrindžiantys dokumentai, vizualizacijos, brėžiniai, schemos, rekomendacijos, ar kita informacija, papildanti projekto aprašymą)

Lapų skaičius

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

5.   Tvirtinu:

5.1. Projekto paraiškoje ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.

5.2. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą Projektą būtų skelbiama mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose, Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt ir kitose informacinėse priemonėse.

 

Mokiniai:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

Mentorius:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                  (vardas ir pavardė)

 

part_453ea85943254ec8893c281f75ee4121_end


 

Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

PROJEKTO VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA

 

_______________

(data)

 

1.  Bendra informacija apie įgyvendintą projektą ir jo vykdytojus

1.1.  Projekto pavadinimas

 

1.2. Pareiškėjas (mokykloje besimokančių mokinių grupės, sudarytos iš 2–5 asmenų)

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

1.3. Mentorius

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

 

2.  Projekto pasiekimai (santrauka)

2.1. Projekto tikslas

 

 

2.2. Projekto nauda mokyklos bendruomenei

 

 

2.3. Veiklų aprašymas

Eil. Nr.

Įvykdytos veiklos

Kokybiniai rezultatai

Kiekybiniai rezultatai

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

3.  Informacija apie projekto viešinimą įgyvendinimo laikotarpiu

Tikslinė grupė

Informavimo tikslas ir būdas

Informavimo laikas

 

 

 

 

 

 

 

4.  Projekto veiklos rezultatų ataskaitos priedai

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas (veiklos dalyvių ir susitikimų sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.)

Lapų skaičius

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

Mokiniai:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

Mentorius:

 

______________                _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

part_d5546cd1e5834ef29e02e9d118b78f72_end


 

Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

BENDRA VISŲ PROJEKTŲ VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA

 

______________

(data)

 

1. Bendra informacija apie mokyklą

1.1. Mokyklos pavadinimas

 

1.2. Mokyklos mentorius (-iai)

1.2.1.

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

1.2.2.

Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)

 

 

2. Projektų rezultatai

2.1. Įvykdytų projektų nauda mokyklos bendruomenei

 

2.2. Informacija apie įvykdytus projektus

Projekto pavadinimas

Projekto tikslas

Skirta lėšų suma Eur

Kokybiniai rezultatai

Kiekybiniai rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Projektų veiklos rezultatų ataskaitos priedai

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas (veiklos ir susitikimų dalyvių sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.)

Lapų skaičius

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

Mokyklos direktorius (-ė)

Vardas ir pavardė, parašas, data

 

part_fb81fefd4fec443d931915d6eb5b3487_end