PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ MOKINIŲ INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 27 d. Nr. T-111
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 19 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T- 300 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2023 m. balandžio 27 d. sprendimu Nr. T-111
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ MOKINIŲ INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ugdymo įstaigų (toliau – mokykla) mokinių iniciatyvų projektų (toliau – Projektai) pateikimo, vertinimo, atrankos, finansavimo bei įgyvendinimo tvarką.
2. Aprašas parengtas siekiant įgyvendinti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-300 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės Pakruojo rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano 3 programos „Saugios aplinkos kūrimas, kūrybiškumas, sportiškumas ir pilietiškumo skatinimas, turizmo plėtojimas“ 1.3.1 priemonę „Jaunimo ir jaunimo organizacijų veiklos skatinimas“ taikant mokinių dalyvaujamojo biudžeto modelį.
3. Aprašo tikslas — skatinti mokinių iniciatyvas, stiprinti mokyklų bendruomenes, didinti jaunų žmonių pilietinį ir finansinį raštingumą bei siekti jų aktyvumo priimant sprendimus.
5. Lėšos Projektams įgyvendinti yra numatomos Savivaldybės biudžete pagal Savivaldybės strateginiuose plėtros ir veiklos planuose nustatytus tikslus, uždavinius ir kriterijus.
6. Mokyklos, norinčios išbandyti mokinių dalyvaujamojo biudžeto modelį, iki einamųjų metų gegužės 1 d. privalo pateikti prašymą Savivaldybei (1 priedas). Einamųjų metų Savivaldybės biudžete Priemonei įgyvendinti skirtos lėšos paskirstomos po lygiai mokykloms, pateikusioms prašymą.
7. Apraše vartojamos sąvokos:
7.1. Mokykla – Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigos (gimnazijos, progimnazijos ir pagrindinės mokyklos).
7.2. Mokyklos bendruomenė – mokyklos mokytojai, mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys, vienijami mokymo santykių ir bendrų švietimo tikslų.
7.3. Mentoriai – mokyklų mokytojai ir (ar) administracijos darbuotojai, atsakingi už Projekto įgyvendinimą, mokinių palydėjimą ir kuravimą mokyklose.
7.4. Moksleiviai – 2–5 mokinių nuo 14 metų amžiaus grupė, Projektų vertinimo ir atrankos komisijai teikianti Projektą.
7.5. Projekto paraiška – tai nustatytos formos dokumentas, kuriame aprašytos idėjos, planuojamos veiklos, projekto tikslai, vykdytojai ir dalyviai bei rezultatai.
7.6. Projektų vertinimo ir atrankos komisija – sudaroma iš 2 mokyklos administracijos darbuotojų ir (ar) mokytojų ir 2 mokinių savivaldos atstovų.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ TEIKIMO TVARKA
8. Mokyklos administracija iki einamųjų metų gegužės 5 d. pristato dalyvaujamojo biudžeto modelį moksleiviams ir informuoja apie galimybę teikti Projektus.
9. Mokyklos ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 15 d. skelbia Projektų finansavimo konkursą (toliau – Konkursas). Informacija skelbiama mokyklų skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose.
10. Projektų paraiškos (2 priedas) teikiamos vadovaujantis Aprašu, mokyklos administracijos nustatyta tvarka ir terminais.
12. Būtinieji reikalavimai Projektui:
13. Mokiniai turi teisę Projekto paraišką atsiimti bet kuriuo metu iki viešosios atrankos paskelbimo pradžios.
14. Konsultacijas ir metodinę pagalbą mokiniams, norintiems teikti Projekto paraišką, teikia mokyklų mentoriai.
III SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
16. Projektų vertinimas vyksta dviem etapais:
17. Administracinės atitikties vertinimą atlieka mokyklos direktoriaus įsakymu sudaryta Projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija) per 5 darbo dienas nuo paskutinės Projektų paraiškų pateikimo dienos. Komisijos pirmininkas ir sekretorius išrenkami pirmojo posėdžio metu. Komisija sprendimus priima balsų dauguma, jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi pirmininkas. Komisijos posėdžiai protokoluojami, o sprendimai įforminami protokoluose, kuriuos pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
18. Administracinės atitikties vertinimo metu įvertinama ar:
18.4. Projekte numatytos įsigyti prekės ir (ar) paslaugos yra tinkamos naudoti mokyklos patalpose ir (ar) erdvėse;
19. Iš visų pateiktų vertinti Projektų, atitinkančių Aprašo 18 punkto nuostatas, sudaromas atrinktų Projektų sąrašas. Jeigu Projektas įvertinamas kaip neatitinkantis reikalavimų, Komisija nusprendžia jo nefinansuoti ir apie tai informuoja pareiškėjus.
20. Mokyklos direktoriaus įsakymu tvirtinamas nuasmenintas atrinktų Projektų sąrašas, kuriame nurodomas Projekto pavadinimas, tikslas, trumpas aprašymas ir įgyvendinimui reikalinga lėšų suma.
21. Patvirtintas sąrašas skelbiamas mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose.
22. Per 5 darbo dienas nuo sąrašo paskelbimo dienos mokyklos administracija organizuoja viešą Projektų atranką mokykloje – visuotinio susirinkimo metu (gyvai arba nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis) pareiškėjai pristato savo idėjas (nuotraukos, brėžiniai, piešiniai ir pan.). Kiekvienam pristatymui skiriama iki 10 min. Balsavimas vyksta mokyklos pasirinktu būdu (slaptas balsavimas įmetant biuletenį į balsadėžę, elektroninis balsavimas ir pan.) balsuojant už vieną Projektą.
24. Komisija, suskaičiavusi balsavimo rezultatus, sudaro Projektų sąrašą pagal surinktų balsų skaičių (nuo daugiausiai balsų surinkusių projektų iki mažiausiai).
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS IR ADMINISTRAVIMAS
27. Projektui įgyvendinti skirtos lėšos turi būti tiesiogiai susijusios su Projekto įgyvendinimu ir gali būti naudojamos:
28. Lėšos negali būti naudojamos:
28.2. ilgalaikei patalpų nuomai ar išperkamajai nuomai, kapitaliniam remontui, rekonstrukcijai ir statybai;
V SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR ATSISKAITYMAS
30. Atrinktus Projektus iki einamųjų metų gruodžio 1 d. įgyvendina mokiniai, kuruojami mokyklos mentorių.
31. Mokiniai yra atsakingi už Projekto:
32. Vadovaujantis mokyklos nustatyta tvarka, dokumentų parengimą apmokėjimui už Projektui reikalingas veiklas, prekes ir kt. atlieka mokyklos administracijos darbuotojai.
33. Mentoriai, kartu su mokiniais per 5 darbo dienas nuo Projektų įgyvendinimo pabaigos, mokyklos administracijai pateikia Aprašo 3 priede nustatytos formos Projekto veiklos rezultatų ataskaitą.
34. Mokykla už Projekto įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą Savivaldybei atsiskaito ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.:
34.1. mokyklos administracija užpildo bendrą visų Projektų veiklos rezultatų ataskaitą (4 priedas) ir pateikia Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatoriui;
34.2. Mokyklos Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr.1K-465 (aktualia redakcija), pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui;
34.3. Nepanaudotas lėšas, taip pat nustačius, kad Projektams įgyvendinti skirtos lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, mokykla grąžina į Savivaldybės biudžetą;
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Protokolai, sprendimai, įsakymai, mokyklų pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.
Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
________________________________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas, adresas, el. paštas, tel. Nr.)
___________________________________________________________________________________
Pakruojo rajono savivaldybei
PRAŠYMAS
DĖL MOKINIŲ DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO MODELIO ĮGYVENDINIMO MOKYKLOJE
______________
(data)
______________
(vieta)
Vadovaudamiesi Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašu, prašome skirti lėšų mokinių dalyvaujamojo biudžeto modelio įgyvendinimui mokykloje. Lėšas prašome pervesti į mokyklos atsiskaitomąją sąskaitą Nr. ______________________________, esančią banke _____________________________________.
__________________________ _____________________ ___________________________
(Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo
2 priedas
PROJEKTO PARAIŠKA
_____________
(data)
1. Bendra informacija apie projektą ir pareiškėją
1.1. Projekto pavadinimas |
|
|
|
1.2. Pareiškėjas (mokykloje besimokančių mokinių grupės, sudarytos iš 2–5 asmenų) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
1.3. Mentorius |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
2. Projekto aprašymas (santrauka)
2.1. Projekto tikslas, tikslinė grupė, sprendžiama problema (ne daugiau kaip pusė lapo) |
|
2.2. Projekto rezultatai, jų nauda mokyklos bendruomenei |
|
2.3. Numatomos projekto veiklos, veiklų kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai |
|
3. Projekto sąmata
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Išlaidų pagrindimas |
Išlaidų suma Eur |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
4. Projekto paraiškos priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas (preliminarią projekto sąmatą pagrindžiantys dokumentai, vizualizacijos, brėžiniai, schemos, rekomendacijos, ar kita informacija, papildanti projekto aprašymą) |
Lapų skaičius |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
5. Tvirtinu:
5.1. Projekto paraiškoje ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.
5.2. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą Projektą būtų skelbiama mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose, Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt ir kitose informacinėse priemonėse.
Mokiniai:
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Mentorius:
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo
3 priedas
PROJEKTO VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA
_______________
(data)
1. Bendra informacija apie įgyvendintą projektą ir jo vykdytojus
1.1. Projekto pavadinimas |
|
|
|
1.2. Pareiškėjas (mokykloje besimokančių mokinių grupės, sudarytos iš 2–5 asmenų) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
1.3. Mentorius |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
|
2. Projekto pasiekimai (santrauka)
2.1. Projekto tikslas |
|||
|
|||
2.2. Projekto nauda mokyklos bendruomenei |
|||
|
|||
2.3. Veiklų aprašymas |
|||
Eil. Nr. |
Įvykdytos veiklos |
Kokybiniai rezultatai |
Kiekybiniai rezultatai |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
3. Informacija apie projekto viešinimą įgyvendinimo laikotarpiu
Tikslinė grupė |
Informavimo tikslas ir būdas |
Informavimo laikas |
|
|
|
|
|
|
4. Projekto veiklos rezultatų ataskaitos priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas (veiklos dalyvių ir susitikimų sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.) |
Lapų skaičius |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
Mokiniai:
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Mentorius:
______________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pakruojo rajono savivaldybės ugdymo įstaigų mokinių iniciatyvų projektų finansavimo tvarkos aprašo
4 priedas
BENDRA VISŲ PROJEKTŲ VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA
______________
(data)
1. Bendra informacija apie mokyklą
1.1. Mokyklos pavadinimas |
|
|
|
1.2. Mokyklos mentorius (-iai) |
|
1.2.1. |
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)
|
1.2.2. |
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas)
|
2. Projektų rezultatai
2.1. Įvykdytų projektų nauda mokyklos bendruomenei |
||||
|
||||
2.2. Informacija apie įvykdytus projektus |
||||
Projekto pavadinimas |
Projekto tikslas |
Skirta lėšų suma Eur |
Kokybiniai rezultatai |
Kiekybiniai rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Projektų veiklos rezultatų ataskaitos priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas (veiklos ir susitikimų dalyvių sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.) |
Lapų skaičius |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
|
|
Mokyklos direktorius (-ė) |
Vardas ir pavardė, parašas, data |