isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO „ATŽALYNO“ GIMNAZIJOS direktoriaus                                              2018 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. T-53

Pakruojis

          

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba                      n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos direktoriaus 2018 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Gegieckas                                                                                      

 

 

 

 


                                                                                       PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

                                                                                       2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-53

 

 

PAKRUOJO „ATŽALYNO“ GIMNAZIJOS DIREKTORIAUS

2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ

Gimnazija yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos registruotuose bankuose, atributiką. Savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir gimnazijos nuostatais.

Gimnazija vykdo pagrindinio ugdymo programos II dalį (kodas 201001001), pagrindinio ugdymo individualizuotos programos II dalį (kodas 207001004), suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos II dalį (kodas 205001001), vidurinio ugdymo (kodas 301001001) ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo (kodas 305001001) programas. Ugdymas organizuojamas lietuvių kalba. Mokslo metai skirstomi pusmečiais.

Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijoje 2017-2018 m. m. buvo 12 klasių komplektų, nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. suformuota 13 klasių komplektų, jose pradėjo mokytis 327 mokiniai, iš jų 18 mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių.

Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. vienu etatu dirba 4 administracijos darbuotojai, 0,5 etato socialinis pedagogas, 0,75 specialusis pedagogas, 1 psichologas. Įgyvendinus mokytojų etatinį darbo apmokėjimą, vienu etatu dirba 14 mokytojų, 0,75-0,99 etato turi 7, 0,5-0,74 etato – 5, iki 0,5 etato turi 12 mokytojų, iš jų: 1 ekspertas, 23 mokytojai metodininkai ir 11 vyresniųjų mokytojų, 3 mokytojai. Taip pat gimnazijoje dirba 29 aptarnaujančio personalo darbuotojai.

32 mokiniams teisės aktų nustatyta tvarka skirtas nemokamas maitinimas, turime 113 važinėjančių mokinių, 21 mokinys gyvena gimnazijos bendrabutyje. Mokiniams buvo sudaryta galimybė dalyvauti 15 neformaliojo švietimo veiklų sporto, menų, tiksliųjų mokslų, lietuvių bei užsienio kalbų srityse.

Informacija apie gimnazijos veiklą, mokinių pasiekimus ir kt. operatyviai skelbiama gimnazijos svetainėje www.atzalynas.net

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANO IR METINIO VEIKLOS  PLANO ĮGYVENDINIMAS

 

2018 m.  veiklos tikslai ir uždaviniai buvo orientuoti į  gimnazijos 2015-2018 m. strateginio plano prioritetus: ugdymo(si) kokybės tobulinimą didinant jo patrauklumą ir efektyvumą ir gimnazijos savitos kultūros puoselėjimą bei saugios edukacinės aplinkos kūrimą. Ugdymo kokybės gerinimo tikslui įgyvendinti buvo iškelti šie uždaviniai: didinti ugdymo patrauklumą ir efektyvumą, sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui laiku gauti kokybišką  pagalbą, siekiant mokymosi pažangos tobulinti vertinimą ir įsivertinimą, skatinant siekti asmeninės pažangos ir atsakomybės už savo mokymąsi.

Gimnazija nuolat stengiasi užtikrinti ugdymo(si) kokybę. Mokytojas yra pagrindinis ugdymo(si) kokybės tobulinimo prioriteto vykdytojas. Jis nuolatos tobulina ne tik dalykines, bet ir kitas kompetencijas, dirbdamas vadovaujasi Valstybinės švietimo strategijos prioritetais, siekia aukštesnės kvalifikacijos. Mokytojas stengiasi didinti ugdymo patrauklumą ir efektyvumą, taikydamas įvairias mokymo formas ir metodus, sudaro sąlygas šiuolaikinio žmogaus bendrųjų kompetencijų ugdymui. Aukštos ugdymo(si) kokybės pasiekti galima tik abipusėmis – mokytojų ir mokinių – pastangomis, t. y. keliant ugdymo lygį ir ugdymosi lygį bei stiprinant abipusį mokytojų – mokinių bendradarbiavimą, tobulinant mokinių pažangos ir pasiekimų į(si)vertinimą. Trečioji grandis, galinti turėti įtakos ugdymo(si) rezultatams, yra mokinių tėvai. Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas yra viena iš pagrindinių sąlygų, padedančių siekti ugdymo(si) pažangos. 

Gimnazijoje ugdymo procese siekiama ne tik akademinių rodiklių, bet kartu ugdoma pilietiška, kūrybinga, besidominti savo krašto kultūra bei tradicijomis, gebanti bendrauti ir bendradarbiauti asmenybė. Saugi ir sveika, patraukli ir šiuolaikiška aplinka, pagarbūs gimnazijos bendruomenės narių santykiai kuria prielaidas sėkmingai bendrai veiklai ir sėkmingam kiekvieno bendruomenės nario darbui.

 

III SKYRIUS

VADOVO VEIKLA ĮGYVENDINANT ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLUS

 

Ugdymo proceso patrauklumas ir efektyvumas buvo didinamas vedant integruotas pamokas ir pamokas netradicinėse erdvėse. 33 proc. mokytojų vedė pamokas netradicinėse erdvėse. 46 proc. mokytojų vedė integruotas pamokas. Pravestos 6 atviros pamokos kolegoms.

Gimnazijos mokiniai dalyvavo 20 gimnazijoje parengtų ir vykdomų projektų. Per metus sudalyvauta 4 rajoniniuose ir 20 respublikiniuose projektuose. Rudenį pradėtas įgyvendinti iš Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų finansuojamas projektas „Kelrodis – jaunų asmenų galimybių studija: per nūdienos reikmes bei trūkumus į kokybišką ir inovatyvią tarnystę ateities paslaugų sferoje“.

2018 m. gimnazija baigė įgyvendinti tarptautinį „Erasmus +“ 2 pagrindinio veiksmo (KA2) bendrojo ugdymo tarpmokyklinės  strateginės partnerystės  projektą „Efektyvūs metodai mokymosi procesui stiprinti dėstant gamtamokslinius dalykus“, tęsė tarptautinio „Erasmus +“ 2 pagrindinio veiksmo (KA2) bendrojo ugdymo tarpmokyklinės  strateginės partnerystės  projekto „Kūrybiški mokytojai ir mokiniai“ įgyvendinimą. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. pradėjo įgyvendinti programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo (KA2) mokyklų mainų partnerystės projektą „Tarpdalykinių ryšių stiprinimas efektyviam gamtos mokslų mokymui ir mokymuisi“.

Didelis dėmesys buvo skiriamas individualios mokinių pasiekimų pažangos stebėjimo, fiksavimo ir vertinimo sistemos modelio instrumentų tobulinimui. Šis modelis taikomas I ir II klasėse.

2017–2018 m. m. išnaudota 96 proc. visų ugdymo plano teikiamų valandų. Likusios valandos buvo panaudotos trumpalaikėms konsultacijoms.

100 proc. gimnazijos pedagogų kėlė kvalifikaciją. 87 proc. gimnazijos pedagogų plėtojo pedagogines ir psichologines, 84 proc. dalykines kompetencijas. 19 proc. tobulino socialinio ir emocinio ugdymo kompetencijas. 12 proc. pedagogų mokėsi nuotoliniu būdu. 25 proc. pedagogų vedė rajone seminarus ir / ar dalijosi patirtimi juose.

Vienas iš 2018 m. veiklos uždavinių buvo sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui laiku gauti kokybišką pagalbą siekiant mokymosi pažangos. Įgyvendinant šį uždavinį buvo suburta darbo grupė ir atliktas mokinių mokymosi motyvacijos tyrimas, kuris parodė, kad 7 proc. mokinių savo motyvaciją mokytis įvertina 9-10 balų, 35 proc. – 7-8 balais, 39 proc. gimnazijos mokinių tik 5-6 balais.

Gimnazijoje I–III klasėse įgyvendinama pilietiškumo ir lyderystės ugdymo LIONS QUEST programa „Raktai į sėkmę“.  Šiose klasėse per metus buvo įvykdyta ne mažiau kaip po 2 mokymosi tarnaujant projektus.

Gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupė 2018 m. pakartotinai vykdė duomenų rinkimą ir analizę pagal atskirus veiklos rodiklius, susijusius su gimnazijos veiklos 2 sritimi „Ugdymas(is) ir mokinių patirtys“, 2.1 tema „Ugdymo(si) planavimas“, 2.1.3 rodiklis „Orientavimasis į mokinių poreikius - poreikių pažinimas, pagalba mokiniui, gabumų ir talentų ugdymas“. Iš naujo buvo renkami duomenys ir atliekama 2 srities „Ugdymas(is) ir mokinių patirtys“, 2.4 tema „Vertinimas ugdant, rodiklis“,  2.4.2 „Mokinių įsivertinimas - dialogas vertinant, įsivertinimas kaip savivoka“ analizė. Apklausoje dalyvavo 33 gimnazijos pedagogai, 209 mokiniai ir 199 tėvai (globėjai, rūpintojai). 2018 m. II pusmetyje buvo atliktas platusis įsivertinimas ir pildyta BU mokyklų 2018 m. įsivertinimo ir pažangos anketa.

Įgyvendinant užsibrėžtus tikslus 2018 m. gimnazijos mokinių pažangumas padidėjo 1,42 proc., mokymosi kokybė sumažėjo 5,63 proc. ir sudarė 16,72 proc. Mokymosi pažangą padarė 83,61 proc. mokinių, iš jų 15 proc. pažanga padidėjo 2-3 procentais, 48,52 proc. - pažanga padidėjo daugiau nei 3 procentais.

2018 m. pagal pagrindinio ugdymo progra mokėsi 88 mokiniai, iš jų 88 mokiniai įgijo pagrindinį išsilavinimą, vidurinio ugdymo programą baigė 74 mokiniai, vidurinį išsilavinimą įgijo 74 mokiniai (100 proc.).  Dviejų  iš  jų  žinios  buvo įvertintos 100 balų: užsienio kalbos (anglų) – Gertrūda Bubulytė, biologijos – Gabija Lampickaitė. Valstybinių brandos egzaminų: anglų k., informacinių technologijų, fizikos, įvertinimų vidurkiai  padidėjo 2,59-7,67 balo.

Gimnazijos mokiniai dalyvavo respublikinėse istorijos, chemijos olimpiadose, regioniniame meninio skaitymo konkurse. III klasės mokinys Marius Dzvinka pelnė sidabro medalį Europos Sąjungos gamtos mokslų olimpiadoje Slovėnijoje. Mokiniai aktyviai dalyvauja KINGS matematikos olimpiadoje, tarptautiniame  Olympis konkurso pavasario ir rudens sesijose. 32 proc. I-II klasių mokinių dalyvavo nacionaliniame matematinio ir gamtamokslinio raštingumo konkurse.

2018 m. parengta nauja darbo apmokėjimo tvarkos aprašo redakcija, redaguotos Darbo tvarkos taisyklės, pritaikytas mokytojų etatinio darbo užmokesčio modelis, parengti nauji mokytojų ir kitų gimnazijos darbuotojų pareigybių aprašymai, pravesti individualūs pokalbiai su gimnazijos darbuotojais, kurių metu suformuluotos naujų metinių veiklos užduotys.  

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS ŪKINĖ VEIKLA

 

Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijai 2018 metams buvo patvirtinta 896,005 tūkst. Eur išlaidų sąmata, kurią sudarė: mokymo lėšos – 517,7 tūkst. Eur; aplinkos lėšos – 331,2 tūkst. Eur; papildomos švietimo paslaugos (mokinių pavėžėjimas) – 33,8 tūkst. Eur; specialiosios lėšos – 11,3 tūkst. Eur; valstybės biudžeto lėšos – 2,005 tūkst. Eur (pedagoginių darbuotojų skaičiaus optimizavimui).

              Negavome aplinkos lėšų 0,2 tūkst. Eur kitoms paslaugoms apmokėti. Liko neįvykdyta biudžeto lėšų sąmata 12,1 tūkst. Eur remontui, transporto išlaikymui. Biudžetinių lėšų sąskaitoje ataskaitinio laikotarpio pabaigoje likučio nebuvo, grąžintų biudžeto lėšų taip pat nebuvo. Išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitose nukrypimai nuo gautų asignavimų susidarė dėl apvalinimo.

Kreditorinio įsiskolinimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje susidarė 11904,82 Eur. Kreditorinį įsiskolinimą padidino mokymo lėšų trūkumas dėl direktoriui paskaičiuotos 120 dienų kompensacijos už nepanaudotas atostogas. Aplinkos, mokymo lėšų ir specialiųjų lėšų įsiskolinimas (0,1 tūkst. Eur) susidarė už gruodžio mėnesį, kuris sumokėtas per 2019 m. sausio mėnesį.

Gimnazijos išlaikymui skirtos lėšos naudotos racionaliai ir taupiai. 2018 m. baigta rengti valgykla, sumontuota nauja valgyklos įranga, prie valgyklos įrengtos prausyklos, sutvarkytos archyvo patalpos, restauruotos 3 kabinetų lentos. Tėvų lėšomis įsigytos 35 mokyklinės spintelės, kurios pastatytos pirmame gimnazijos aukšte. Mokiniai aprūpinti reikiamais vadovėliais, mokytojai – naujomis mokymo priemonėmis. Iš ŠMM gauta 15 nešiojamų kompiuterių, kurie skirti lietuvių kalbos valstybinio brandos egzamino vykdymui. Nupirkti 3 spausdintuvai, aktų salės scenos užuolaidos, jų skleidimo mechanizmas, 168 kėdės, 2 naujos vitrinos muziejui. Pritrūkus lėšų, liko nesutaisytas gimnazijos priestato stogas, nepakeisti jau susidėvėję bendrabučio santechniniai įrenginiai. Būtina apšiltinti ir apskardinti gimnazijos priestatą, sutvarkyti balkoną, atlikti gimnazijos vidaus patalpų, ypač koridorių, apdailos darbus, naujai įrengti rūbinę, rekonstruoti aikštyną.

 

V SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS

 

2018 m. gimnaziją tikrino Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Šiaulių apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Pakruojo priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius, Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Šiaulių skyrius.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba nurodė:

-  atnaujinti susidėvėjusį smulkų gamybinį inventorių ir kitus susidėvėjusius paviršius;

-  pilnai sukomplektuoti rankų higienos priemones kiaušinių plovimo zonoje.

Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius nurodė:

-  spręsti klausimą dėl tinkamo mokymo dirbtuvių įrengimo;

-  kompiuterių klasėje pakeisti sienų dangą ir baldus;

-  spręsti klausimą dėl tinkamų sporto aikštelių bei bėgimo takų padengimo saugia danga.

 

VI SKYRIUS

PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI

 

Gimnazijos silpnybės

Jų sprendimo būdai

Ateities planai

ü Žema vidinė mokinių mokymosi motyvacija.

ü Mokiniai nenoriai įsitraukia į mokymosi pasiekimų įsivertinimą.

ü Nepakankamai efektyvi gabių mokinių ugdymo sistema.

ü Neaktyvus tėvų dalyvavimas gimnazijos gyvenime, nepakankamas domėjimasis vaikų ugdymo problemomis.

ü Dalies bendruomenės narių santykiai nėra pakankamai tolerantiški.

ü Prastas estetinis gimnazijos vidaus vaizdas.

ü Nėra pagal ES saugos reikalavimus įrengto stadiono.

ü Mokinių įsivertinimo ir savivaldaus mokymosi tobulinimas.

ü Mokinių individualios pažangos stebėjimo ir vertinimo sistemos tobulinimas.

ü Akademinės, mokymosi motyvaciją skatinančios mokinių kultūros kūrimas.

ü Pagalbos mokiniui specialistų, klasės auklėtojų, dalykų mokytojų individualios konsultacijos mokinių tėvams, susirinkimai, diskusijos, paskaitos.

ü Šiuolaikinių edukacinių erdvių kūrimas ir panaudojimas.

ü Lyderystės ugdymas.

ü Dalyvaujant ES ir šalies projektuose pritraukti lėšas, turtinti gimnazijos materialinę bazę ir žmogiškuosius išteklius.

ü Gimnazijos IT bazės atnaujinimas.

ü Poilsio zonų mokiniams ir mokytojams gimnazijoje įrengimas.

ü Bibliotekos kaip informacinio centro stiprinimas.

ü Lėšų pritraukimas, stiprinant 2 proc. kampaniją.

 

 

_________________________