|
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
|
ĮSAKYMAS |
DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS RENGIAMŲ NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO |
|
2024 m. vasario 6 d. Nr. A1-131 |
Telšiai |
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 3 punktu, 8 straipsniu, 21 straipsnio 2 dalies 3 punktu, 23 straipsnio 3 dalimi, Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Telšių rajono savivaldybės administracijos rengiamų norminių teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. liepos 9 d. įsakymą Nr. A1-1307 „Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo“.
Administracijos direktorius Zigmas Nevardauskas
Parengė
Roberta Raudienė
2024-02-05
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2024 m. vasario 6 d.
įsakymu Nr. A1-131
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS RENGIAMŲ NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių rajono savivaldybės teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Telšių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) rengiamų norminių teisės aktų projektų (toliau – teisės aktų projektai) antikorupcinio vertinimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (toliau – Įstatymas) 5 straipsnio 2 dalies 3 punktu, 8 straipsniu, 21 straipsnio 2 dalies 3 punktu, 23 straipsnio 3 dalimi, Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).
3. Apraše išdėstytomis nuostatomis privalo vadovautis Savivaldybės darbuotojai, rengiantys teisės aktų projektus, ir darbuotojai, atliekantys teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas – teisės aktų projektų vertinimas, siekiant nustatyti jais numatomo teisinio reguliavimo trūkumus, dėl kurių gali susidaryti sąlygos korupcijai pasireikšti, pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai.
4.2. Teisės akto projekto rengėjas – teisės akto projektą parengęs darbuotojas, darbuotojai ar darbo grupė.
4.3. Teisės akto projekto vertintojas (toliau – vertintojas) – Savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) darbuotojas, atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą, o jo nesant – kitas Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas.
II SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS
6. Teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą atlieka vertintojas. Vertintojui negali būti pavedama atlikti jo rengto teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo.
7. Teisės akto projekto rengėjas teisės akto projektą antikorupciniam vertinimui atlikti turi pateikti derinti Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ (toliau – „Kontora“). Kartu su teisės akto projektu turi būti pateikiami teisės akto projekto lydimieji dokumentai.
8. Jei vertintojui pateiktame Savivaldybės tarybos sprendimo projekte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, vertintojas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, kurio metu analizuoja teisės akto projekto turinį, vertina jį pagal Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje, kurios forma pateikta Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių priede, nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus, prognozuoja, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai. Jei pateiktame Savivaldybės tarybos sprendimo projekte nenumatoma reguliuoti visuomeninių santykių, nurodytų Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, tai vertintojas „derina“ jį Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“.
9. Jei Administracijos direktoriaus įsakyme arba Savivaldybės mero potvarkyje numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, tai, rengėjui pateikus, vertintojas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, kurio metu analizuoja teisės akto projekto turinį, vertina jį pagal Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje, kurios forma pateikta Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių priede, nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus, prognozuoja, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.
10. Teisės akto projekto vertintojas, atlikdamas teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, analizuoja jo turinį, vertina teisės akto projekto lydimuosiuose dokumentuose pateiktą informaciją, pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus vertina teisės akto projektą, numato, ar teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.
11. Vertintojas turi teisę:
11.2. konsultuotis su teisės akto projekto rengėju (-ais), gauti jo (jų) paaiškinimus dėl teisės akto projekto turinio, rengimo iniciatyvos, procedūros;
III SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMOS RENGIMAS IR PATEIKIMAS
13. Atlikęs teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, vertintojas parengia pažymą ir pateikia ją teisės akto projekto rengėjui.
14. Nustačius teisės akto projekto trūkumų, galinčių sudaryti prielaidas korupcijai, vertintojas pažymoje nurodo pastabas ir pasiūlymus dėl korupcijos rizikos mažinimo.
15. Teisės akto projekto rengėjas, įvertinęs nustatytus teisės akto projekto trūkumus antikorupciniu požiūriu, patikslina teisės akto projektą pagal vertintojo pastabas ir pasiūlymus, atitinkamoje pažymos skiltyje pateikia teisės akto projekto pakeitimus, mažinančius korupcijos riziką, ir (arba) savo argumentus dėl vertintojo pateiktų pastabų ir pasiūlymų, su kuriais nesutinka. Užpildytą pažymą ir patikslintą (jei buvo patikslintas) teisės akto projektą rengėjas pateikia vertintojui.
16. Vertintojas atitinkamoje teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos skiltyje pažymi, ar teisės akto projekto rengėjo pataisų pakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti. Vertintojui nustačius, kad teisės akto projekto rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti arba vertintojui nesutinkant su teisės akto projekto rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas, vertintojas pažymos dalyje „Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos“ nurodo antikorupcinio vertinimo kriterijus, kuriuos taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
17. Teisės akto projekto vertintojo ir rengėjo užpildytą „Kontoroje“ pasirašytą pažymą vertintojas užregistruoja ir pateikia teisės akto projekto rengėjui.
18. Atlikus teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą ir nenustačius teisės akto projekto trūkumų antikorupciniu požiūriu, parengtą pažymą pasirašo tik teisės akto projekto vertintojas, ją užregistruoja ir pateikia rengėjui.
19. Po registracijos pateiktą pažymą rengėjas susieja su derinti pateiktu teisės akto projektu ir teisės akto projektą vizuoti, pasirašyti „Kontoroje“ teikia kartu su pažyma.
IV SKYRIUS
PAKARTOTINIS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS
21. Kai derinant teisės akto projektą su kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis, asociacijomis ar kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis jame atsiranda naujų pagal nustatytus kriterijus nevertintų nuostatų arba pakeičiamos antikorupciniu požiūriu jau vertintos teisės akto projekto nuostatos, arba kai teisės akto projekto nuostatos, kurioms nustatyti kriterijai nebuvo aktualūs antikorupcinį vertinimą atliekant pirmą kartą, pakeičiamos taip, kad minėti kriterijai tampa joms aktualūs, teisės akto projekto tiesioginis rengėjas „Kontoroje“ pateikia jį teisės akto projekto vertintojui pakartotiniam antikorupciniam vertinimui atlikti, pateikdamas lyginamąjį papildyto ar pakeisto teisės akto projekto variantą. Vertintojas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną įvertina teisės akto projekto papildymus, pakeitimus ir „Kontoroje“ pateikia išvadą dėl pakartotinio teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo atlikimo tikslingumo. Vertintojui pateikus išvadą, kad dėl papildyto ar pakeisto teisės akto projekto tikslinga atlikti pakartotinį teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, atliekamas pakartotinis teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas.