LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2024 M. RUGPJŪČIO 12 D. ĮSAKYMO NR. V-817 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELIŲ SĄVADŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 15 d. Nr. V-1105
Vilnius
P a k e i č i u Pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelių sąvadą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2024 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. V-817 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ stebėsenos rodiklių aprašymo kortelių sąvadų patvirtinimo“, ir papildau 18 ir 19 punktais:
„18. Stebėsenos rodiklio „Pacientų pasitenkinimas gautomis paslaugomis“ aprašymo kortelė:
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Pacientų pasitenkinimas gautomis paslaugomis |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Procentai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė išraiška |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-11-002-02-11-01-27 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Vertinimo kriterijus parodo pacientų, pasinaudojusių asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, nuomonę apie suteiktų paslaugų kokybę. Rodiklio reikšmė apskaičiuojama pagal pacientų grįžtamojo ryšio apklausos rezultatus. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Įvedamasis. |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Apklausa vykdoma pacientui užpildant pasitenkinimo asmens sveikatos priežiūros paslaugomis vertinimo anketą, skelbiamą Išankstinės pacientų registracijos informacinėje sistemoje. Pacientai vertina 6 teiginius apie paslaugų kokybę: „Įstaiga yra lengvai pasiekiamoje, patogioje vietoje“, „Mokestis už asmens sveikatos priežiūros paslaugas Jums nebuvo per didelis“, „Įstaigos patalpos buvo švarios ir tvarkingos“, „Su visais žmonėmis sveikatos priežiūros įstaiga elgiasi vienodai, nepriklausomai nuo jų amžiaus, lyties, socialinės padėties ir kt.“, „Laukimo trukmė nuo registracijos iki paslaugos gavimo dienos buvo ne per ilga“, „Likote patenkinti įstaigos suteikta paslauga“.
K
Šioje formulėje: K – pacientų, teigiamai vertinančių atskirus teiginius, dalis.
x – kiekvieną iš šešių teiginių teigiamai vertinančių pacientų dalis, proc. Teigiami vertinimai – atsakymai „visiškai sutinku“ ir „sutinku“.
Pastaba. Į bendrą pacientų skaičių, naudojamą apskaičiuojant teigiamai asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę įvertinusių pacientų dalį, neįtraukiami tie pacientai, kurie atsakydami į klausimus pasirinko „nežinau“ arba nenurodė atsakymo. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Registrų centras. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Kai pasiekiama 2029 m. suplanuota reikšmė – 70 proc. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Informacinių sistemų plėtros skyrius, vedėjas Aurimas Morkvėnas , tel.+370 5 248 7620 |
16. |
Kita svarbi informacija |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos rodiklis, rodiklio kodas R.S.2.3529 |
19. Stebėsenos rodiklio „Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija“ aprašymo kortelė:
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Vienetai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė išraiška |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Produkto |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
P-11-002-02-11-01-76 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kad parengta ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtinta Ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas. |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Fiksuojamas įvykdymo faktas, kai teisės aktas paskelbiamas Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje: https://sam.lrv.lt/. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Duomenų šaltinis – Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapis: https://sam.lrv.lt/. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Rodiklio reikšmė fiksuojama vieną kartą, paskelbus teisės aktą Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje: https://sam.lrv.lt/, bet ne vėliau kaip 2026 m. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Rodiklis fiksuojamas kaip įvykdytas teisės aktą paskelbus Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje: https://sam.lrv.lt/. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos skyrius, tel. +370 5 219 3314 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Nacionalinis rodiklis, kurio siekiama 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis, stebėsenos rodiklio kodas P.N.2.4480“ |