isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

                      DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO VERSLO INFORMACIJOS CENTRO DIREKTORIAUS 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS

 

2018 m. balandžio 26 d. Nr. T-121

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. 14 ,,Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti viešosios įstaigos Pakruojo verslo informacijos centro direktoriaus 2017 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Gegieckas                                                        

 

 

                                     

 


 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2018 m. balandžio 26 d. sprendimu Nr. T-121

 

PAKRUOJO VERSLO INFORMACIJOS CENTRO DIREKTORIAUS 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

Bendroji dalis

Pakruojo verslo informacijos centras, viešoji įstaiga, (toliau – Centras) yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas – tenkinti viešuosius interesus vykdant konsultacines, švietimo, mokymo paslaugas, vykdyti turizmo ir muziejų bei  kitokią visuomenei naudingą veiklą, įgyvendinti Pakruojo rajono  daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą.

Centras įregistruotas 2002 m. rugsėjo 17 d.

Centras, siekdamas savo tikslų, 2017 m. skatino Pakruojo rajono socialinę – ekonominę plėtrą, padėjo besikuriančioms įmonėms. Centre verslo įmonėms, fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą, nevyriausybinėms organizacijoms, buvo teikiamos įvairios verslo informacijos, konsultacijos, organizuojami informaciniai renginiai, teikiama konsultacinė pagalba inicijuojant, rengiant ir įgyvendinant projektus. Centras, teikdamas viešąsias paslaugas verslui, siekia ugdyti verslumą, padėti pradedančiajam verslininkui pasirengti sėkmingam verslo startui, gerai orientuotis verslo aplinkoje,.

 Centras 2017 m. rinko, kaupė ir teikė informaciją apie Pakruojo rajono lankytinus objektus, rengė, leido ir platino informacinius leidinius, siekdamas didinti atvykstamojo ir vietinio turizmo srautus Pakruojo  rajone.

Centras rengė ir įgyvendino daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) energijos taupymo ir efektyvumo didinimo projektus, atliko jų priežiūrą ir administravimą.

 

 Vykdomos programos

 

2017 m. Centras įgyvendino 3 programas, finansuojamas iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų:

1. Pažangaus verslo ir žemės ūkio kūrimo, švarios ir saugios aplinkos išsaugojimo programą;

2. Saugios aplinkos kūrimo, kūrybiškumo, sportiškumo ir pilietiškumo skatinimo, turizmo plėtojimo programą;

3.  Socialiai saugios ir sveikos visuomenės formavimo programą.

Šiomis programomis buvo įgyvendinami Pakruojo rajono savivaldybės 2014–2020 metų strateginės plėtros plano tikslai: skatinti ir remti verslo įmonių steigimąsi ir plėtrą, gerinti verslo aplinką ir sudaryti palankesnes sąlygas verslui, plėtoti turizmą, modernizuoti pastatus gerinant jų energetinį efektyvumą ir skatinant darnų išteklių naudojimą.

 

Informacija apie Centro dalininką ir kapitalo dydį

 

1 lentelė

 

Centro dalininkai

2016-01-01 iki 2016-12-31

2017-01-01 iki 2017-12-31

Dalininko (savininko) kapitalas, Eur

Dalininko (savininko) kapitalo dydis

(proc.)

Dalininko (savininko) kapitalas, Eur

Dalininko (savininko) kapitalo dydis

(proc.)

Pakruojo rajono savivaldybės taryba

16051

100,0

16051

100,0

Iš viso:

16051

100 proc.

16051

100 proc.

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugsėjo 2 d. nutarimu Nr. 938 „Dėl viešųjų įstaigų dalininko turtinių ir neturtinių teisių perdavimo ir perėmimo“ ir 2015 m. rugsėjo 14 d. perdavimo ir priėmimo aktu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai perdavus Pakruojo rajono savivaldybės nuosavybėn savarankiškoms savivaldybės funkcijoms įgyvendinti – sąlygų verslo ir turizmo plėtrai sudarymo ir šios veiklos skatinimo funkcijoms vykdyti valstybės, kaip viešosios įstaigos Pakruojo verslo informacijos centro dalininkės, turtines ir neturtines teises ir pareigas, kurias anksčiau įgyvendino Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Pakruojo rajono savivaldybės taryba  tapo vieninteliu dalininku (savininku).

 

 Duomenys apie Centro vadovą ir darbuotojų skaičių

metų pradžioje ir pabaigoje

2 lentelė

Centro darbuotojai 2016-12-31

Centro darbuotojai 2017-12-31

Direktorius 1 etatas

Buhalteris 0,25 etato

Verslo vadybininkas 1 etatas

Turizmo vadybininkas 0,5 etato

Vadybininkas-muziejininkas 1 etatas

Vadybininkas renovacijai 1 etatas

Projektų administratorius 1 etatas

Direktorius 1 etatas

Buhalteris 1 etatas

Verslo vadybininkas 1 etatas

Turizmo vadybininkas 0,5 etato

Vadybininkas-muziejininkas 1 etatas

Vadybininkas renovacijai 1 etatas

Projektų administratorius 1 etatas

7 darbuotojai 5,75 etato

7 darbuotojai 6,5 etato

 

Pakruojo verslo informacijos centro direktorė yra Sonata Falkauskaitė. Centre direktore ji dirba nuo 2008 metų. Nuo 2016 m. spalio 17 d. Centro direktorę Sonatą Falkauskaitę, iki ji grįš iš vaiko priežiūros atostogų, pavaduoja Centro verslo vadybininkė Danutė Dominauskienė.

 Centro buveinėje, Pergalės g. 1, Pakruojis, dirba direktorius, verslo vadybininkas, buhalteris, vadybininkas renovacijai, projektų administratorius.

Centre, adresu: Parko g. 1, Pakruojo k., Pakruojo r. sav. (Pakruojo dvaro sodybos centriniai rūmai), dirba turizmo vadybininkas ir vadybininkas- muziejininkas.

 

 Centro darbuotojų vykdomos darbo funkcijos

 

Verslo vadybininkė. Laikinai pavaduoja direktorę, koordinuoja Centro veiklą ir užtikrina Centro veiklos programų vykdymą. Teikia verslo informacijos, konsultavimo, įmonių steigimo ir kitas paslaugas, rengia projektų paraiškas, teikia viešųjų pirkimų konsultavimo, projektų įgyvendinimo administravimo, įvairių dokumentų rengimo paslaugas ir kt. Organizuoja informacinius renginius, mokymus turistinių–informacinių leidinių apie Pakruojo rajoną rengimą, pasiruošimą dalyvavimui turizmo ir verslo parodose. Organizuoja daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimą, rengia ir teikia atitinkamoms institucijoms ataskaitas, rengia ir teikia VšĮ Būsto energijos taupymo agentūrai mokėjimo prašymus valstybės paramai gauti, ruošia ir teikia daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkams dokumentus, susijusius su daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos veiklomis ir kita.

Projektų administratorė. Rengia projektų paraiškas, teikia projektų rengimo, informavimo, konsultavimo, administravimo ir kitas paslaugas. Organizuoja informacinius renginius, mokymus, rengia vaizdinę medžiagą apie lankytinas vietas ir kultūros objektus Pakruojo rajone, administruoja Centro interneto svetainę; atlieka Centrui reikalingų  prekių ir paslaugų viešuosius pirkimus; administruoja Pakruojo miesto vietos veiklos grupės strategijos įgyvendinimą, konsultuoja vietos pareiškėjus paraiškų rengimo, projektų įgyvendinimo ir kt. klausimais. 

Vadybininkas-muziejininkas. Teikia informaciją apie įdomiausias lankytinas vietas, kultūros paveldo objektus, muziejus, kultūrinius renginius, pramogas Pakruojo rajone, platina nemokamus turistinius–informacinius leidinius apie Pakruojo rajoną, Šiaulių regioną ir Lietuvą, praveda ekskursijas po Pakruojo dvarą ir miestą, dalyvauja tarptautinėse turizmo parodose, prekiauja įvairiais Pakruojo kraštą reprezentuojančiais suvenyrais.

Turizmo vadybininkė. Teikia informaciją apie įdomiausias lankytinas vietas, kultūros paveldo objektus, muziejus, kultūrinius renginius, pramogas Pakruojo rajone, platina nemokamus turistinius–informacinius leidinius apie Pakruojo rajoną, Šiaulių regioną ir Lietuvą, rengia edukacines programas, organizuoja ekskursijas, renginius, dalyvauja tarptautinėse turizmo parodose, prekiauja įvairiais Pakruojo kraštą reprezentuojančiais suvenyrais.

Vadybininkas renovacijai. Atlieka darbo funkcijas, susijusias su įgyvendinama daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa: organizuoja daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimus, teikia informaciją gyventojams daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo), energijos taupymo ir efektyvumo didinimo programos įgyvendinimo klausimais, organizuoja ir kontroliuoja investicijų planų, techninių darbo projektų rengimą  ir tvirtinimą, rengia ir teikia įvairius dokumentus derinimui ir tvirtinimui  VšĮ Būsto energijos taupymo agentūrai, kontroliuoja projektų įgyvendinimo eigą, atlieka įgyvendinamų projektų priežiūrą ir administravimą, ruošia ir teikia ataskaitas. Ruošia statybos darbų pradžios bei užbaigimo dokumentaciją. Nagrinėja gyventojų skundus ir pretenzijas dėl nekokybiškai atliktų darbų, teikia informaciją rangovams ir organizuoja defektų šalinimą. Atlieka investicijų planų rengimo, projektavimo, rangos darbų, techninės priežiūros viešuosius pirkimus. Atlieka kitas užduotis, susijusias su Centro veikla.

Buhalterė. Tvarko Centro buhalterinę apskaitą, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja atnaujintų (modernizuotų) daugiabučių namų gyventojų paskolų įmokų surinkimą, rengia gyventojams kredito ir palūkanų grafikus, išrašo ir teikia kas mėnesį gyventojams kredito ir palūkanų įmokų sąskaitas, teikia mėnesines ataskaitas Šiaulių bankui ir Viešųjų investicijų plėtros agentūrai, teikia kas mėnesį paraiškas savivaldybei dėl kredito ir palūkanų kompensacijos asmenims, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją ir kt. Konsultuoja buhalterinės apskaitos, mokesčių klausimais.

 

Smulkiojo ir vidutinio verslo situacijos apžvalga Pakruojo rajone 2017 metais

 

Pakruojo rajone dominuoja smulkios ir vidutinės įmonės, kurių dėka rajone kuriamos darbo vietos, pridėtinė vertė, mokami mokesčiai valstybės ir savivaldybės biudžetams.

Pakruojo rajono savivaldybės ekonominės situacijos problema – vyrauja labai smulkios ir vidutinės įmonės, žemas verslumo lygis rajone, aukštas registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis, tendencingas gyventojų skaičiaus mažėjimas.

Pakruojo rajono savivaldybėje tūkstančiui gyventojų tenka 13,9 SVV. Šis santykinis rodiklis atspindi Pakruojo rajono savivaldybės verslumo lygį.

Pakruojo rajone dominuojančios ūkio šakos yra: žemės ūkis, kalnakasyba ir karjerų eksploatavimas, didmeninė ir mažmeninė prekyba.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis 2017 m. pabaigoje Pakruojo r. buvo įregistruoti 767 ūkio subjektai, iš jų veikiantys – 395; 2017 m. pabaigoje Pakruojo r. savivaldybėje veikė 271 maža ir vidutinė įmonė, tai sudarė apie 68,61 proc. visų veikusių ūkio subjektų. Per 2017 metus Pakruojo rajone įregistruota 10 mažų ir vidutinių įmonių, 2016 m. – 20, 2015 m. – 16.  2017 m. išregistruoti SVV subjektai – 9, 2016 m. – 62, 2015 m. – 16.

 

      3 lentelė. Mažų ir vidutinių įmonių (veikiančių) skaičius Pakruojo rajone 2015-2017 m.

Metai

Mažų ir vidutinių įmonių skaičius Pakruojo rajone 

2015

249

2016

278

2017

271

 

SVV veikiančių subjektų skaičius Pakruojo rajono savivaldybėje 2017 metais, lyginant su 2015 metais, išaugo 8,83 proc., tačiau lyginant su 2016 m. sumažėjo 2,52 proc.

Vadovaujantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, didžiausią dalį veikiančių mažų ir vidutinių įmonių 2017 m. pabaigoje pagal ekonominės veiklos rūšis Pakruojo rajone sudarė: didmeninės ir mažmeninės prekybos; variklinių transporto priemonių ir motociklų remonto – 31,7 proc. (86 įmonės), žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės – 15,5 proc. (42 įmonės), transporto ir saugojimo – 13,7 proc. (37 įmonės) ir apdirbamosios gamybos – 11,4 proc. (31 įmonė).

Didžioji dalis mažų ir vidutinių įmonių 48 proc. buvo uždarosios akcinės bendrovės (131 bendrovė), 38,8 proc. – individualios įmonės (105 įmonės), 5,5 proc. žemės ūkio bendrovės (15 bendrovių), kitos įmonės 7,7 proc. (20 įmonių).

 

4 lentelė. SVV subjektų skaičius Pakruojo rajone pagal teisines formas 2015-2017 m.

Metai

Valstybės įmonė

Uždaroji akcinė bendrovė

Akcinė bendrovė

Individuali įmonė

Žemės ūkio bendrovė

Mažoji bendrija

Kooperatinė bendrovė

2015

1

117

5

95

16

8

7

2016

1

131

5

111

15

9

6

2017

1

130

5

105

15

9

6

 

Skirstant pagal pajamų grupes 2017 metais Pakruojo rajone veikiančių mažų ir vidutinių įmonių daugiausiai buvo: 26,9 proc., kurių pajamos 10 000–49 999 Eur,  17,3 proc. sudarė įmonės, gaunančios 50 000–99 999 Eur pajamų, 20,7 proc., kurių pajamos  100 000–499 999 Eur ir 15,9 proc. sudarė įmonės, gaunančios pajamų iki  9 999 Eur.

2017 metais pagal pardavimo pajamas rajone dominuoja UAB „Idavang“, AB „Dolomitas“, AB „Klovainių skalda“, UAB „Robusta“.

Didžiausias eksportuotojas Pakruojo rajone – UAB „Idavang“.

Daugiau nei pusę (57,9 proc.) visų veikiančių įmonių Pakruojo rajono savivaldybėje sudaro įmonės, kuriose dirba iki keturių darbuotojų. Labai mažos įmonės (5-9 darbuotojai) sudarė 17,7 proc., turinčios 10–19 darbuotojų sudarė 10 proc. veikiančių mažų ir vidutinių įmonių, 20–49 darbuotojus turinčios įmonės – 8,1 proc., 50–99 darbuotojus turi  4,1 proc. rajono įmonių  ir 100–149 darbuotojus turi  2,2 proc. visų veikiančių mažų ir vidutinių įmonių.

Į mažų ir vidutinių Pakruojo rajono įmonių pagal darbuotojų skaičių dešimtuką patenka šios įmonės:

                                                                          5 lentelė

Eil. Nr.

Įmonė

Darbuotojų skaičius 2017 12 31 

  1.  

UAB „Kanrugė“

134

  1.  

UAB „Norgauda“

113

  1.  

Lygumų ŽŪB

107

  1.  

Žvirblonių  ŽŪB

102

  1.  

AB „Klovainių skalda“

100

  1.  

Žeimelio ŽŪB

97

  1.  

Pakruojo rajono Linkuvos žemės ūkio bendrovė

85

  1.  

AB „Meresta“

68

  1.  

Guostagalio ŽŪB

66

  1.  

UAB Kalpokų ūkis

65

 

Didžiausios Pakruojo rajone veikiančios įmonės pagal darbuotojų skaičių yra UAB „Idavang“ (261 darbuotojas) ir AB „Dolomitas“ (161 darbuotojas).

Įmonių bankrotas. Vadovaujantis Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdybos prie LR finansų ministerijos duomenimis, Pakruojo r. savivaldybėje 2017 m. buvo baigtos 5 įmonių bankroto procedūros, iš kurių 3 Pakruojo mieste.

Verslo liudijimai. Vadovaujantis Statistikos departamento duomenimis, gyventojų, įsigijusių verslo liudijimus, skaičius 2017 m. Pakruojo r. savivaldybėje buvo 479, verslo liudijimų mokesčio lengvatos buvo pritaikytos 279 asmenims, tai sudaro 58,2 proc. verslo liudijimus įsigijusių asmenų. Didžiausia dalis verslo liudijimų įsigyta užsiimti paslaugų veikla (68,3 proc.).

Individualią veiklą pagal pažymą 2017 metais vykdė 529 asmenys, iš jų 172 jauni asmenys (1829 m).

 

Su viešosiomis verslo paslaugomis susijusi veikla

 

Įgyvendinant su viešosiomis verslo paslaugomis susijusią veiklą buvo siekiama:

1. Užtikrinti kokybiškas ir operatyvias VIC paslaugas atsižvelgiant į klientų poreikius.

2. Kaupti, sisteminti ir platinti informaciją verslui aktualiais klausimais.

3. Organizuoti ir vykdyti verslo atstovų kvalifikacijos kėlimo programas.

4. Skleisti gerąją darbo patirtį, organizuoti verslumo kultūrą ugdančius renginius, kitus verslo sklaidos renginius.

Įgyvendinant su viešosiomis verslo paslaugomis susijusią veiklą (fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą, SVV subjektams, ir kt.), Centras teikė verslo informacijos, konsultavimo ir kitas paslaugas bei organizavo informacinius renginius, mokymus.

2017 m. Centras rengė paraiškas ir projektus verslininkams, teikė projektų administravimo paslaugas.

2017 m.  Centras kartu su UAB „Linkuvos alus“ dalyvavo verslo ir pasiekimų parodoje „Šiauliai 2017“.

 

 Verslo konsultacijų ir informacijos paslaugos

 

Informacija apie verslą ir konsultacijų paslaugos, atsižvelgiant į kliento pageidavimą, teikiamos telefonu, raštu, taip pat elektroniniu paštu bei žodžiu asmeniškai atvykus į Centrą.

Viešosios verslo informacijos konsultacijų paslaugos buvo teikiamos ištisus metus šiais klausimais: verslo pradžia nesteigiant įmonės (verslo liudijimo, individualios veiklos pažymos įsigijimas, mokėtini mokesčiai, leidimai ir t. t.); įmonės steigimas (įmonės teisinės formos pasirinkimo privalumai ir trūkumai, mokėtinų mokesčių skirtumai bei buhalterinės apskaitos ypatumai pasirenkant įmonės teisinę formą, įmonės finansų valdymas, sąnaudų ir pajamų apskaita, finansavimo šaltinių paieška, galimybė skolintis iš bankų ir kt. aktuali informacija..); ES ar kitos paramos gavimo galimybės; kitais aktualiais klausimais (informacijos paieška IT sistemoje, mokėtini mokesčiai, deklaravimas, sutartys, su darbo santykiais susiję klausimai ir kt.)

2017 m. buvo teikiamos įmonės steigimo, įstatų keitimo ir kitos paslaugos.

2017 m. buvo suteikta 320 val. verslo informacijos konsultacijų paslaugų, konsultuoti 425 asmenys.

 

 Informaciniai renginiai (seminarai, konferencijos, susitikimai)

6 lentelė

Eil. Nr.

Data

Renginio pavadinimas

Trukmė

val.

Dalyvių skaičius

Lektorius

1.

2017-09-06

Seminaras „Darbo teisės reforma nuo 2017-07-01“: reguliavimo ypatumai ir naujojo darbo kodekso teikiamos galimybės“

5

49

Samdomas lektorius

2.

2017-12-06

Naujosios Akmenės, Pasvalio ir Pakruojo verslininkų asociacijos ir miesto VVG atstovų susitikimas

4

23

Pasvalio verslininkų asociacijos „Verslo žiedas“ prezidentas A. Kairys, Pakruojo miesto VVG projekto koordinatorė V. Šeižė, Pakruojo VIC vadybininkas muziejininkas R. Gasparavičius

Iš viso:

9

72

 

 

Programos įgyvendinimo metu pagal poreikį buvo organizuojami informaciniai renginiai verslininkams, nevyriausybinėms organizacijoms. Šios priemonės tikslinės grupė buvo veikiantys Pakruojo rajono verslininkai, nevyriausybinės organizacijos. Informacinių renginių, susitikimų metu buvo supažindinama su aktualių teisės aktų naujovėmis, diskutuojama aktualiais verslui klausimais.  

 

 Jaunimo verslumo ugdymas

 

2017 m. buvo vykdoma tęstinė veikla susijusi su jaunimo verslumo ugdymu. Programos įgyvendinimo metu buvo bendradarbiaujama su Pakruojo rajono savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi, jaunimo organizacijomis, Pakruojo rajono verslininkų ir darbdavių asociacija, kitais partneriais.

 Šios priemonės tikslinės grupės – moksleiviai, jaunimas iki 29 m., siekiantis susipažinti su galimybėmis pradėti verslą Pakruojo rajone. 

Įgyvendinant tęstinę jaunimo verslumo ugdymo programą, buvo vykdomos šios veiklos:

                 2017 m. balandžio 28 d.  vyko susitikimas-diskusija „Ar tu verslus?“. Pakruojo kultūros centro parodų salėje vyko Jaunųjų verslininkų mugė. Renginį vedė ekonomikos mokslų daktaras, rinkodaros magistras Donatas Jonikas. Trukmė 4 val., dalyvių skaičius 84.

2017 m. lapkričio 10 d. Pakruojo sinagogoje vyko renginys „Verslo variklis – svajonės“. Trukmė 3,5 val., dalyvių skaičius 90.

2017 m. lapkričio pabaigoje Jaunimo verslumo skatinimo projekto dalyviai Sodeliškių dvare susipažino su kaimo turizmo verslu, aplankė Energetikos ir technikos muziejų Vilniuje, apsilankė Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ parodoje „Mokykla 2017“, dalyvavo žvakių liejimo pamokėlėje Centro patalpose ir muilo gamybos edukacinėje programoje Pakruojo krašto muziejuje „Žiemgala“ Žeimelyje.  Bendras dalyvių skaičius 117.

2017 m. spalio – lapkričio mėnesiais Centras surengė informacinius renginius „Verslo aplinka Pakruojo rajone“ Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos ir Klovainių pagrindinės mokyklos moksleiviams.  Renginių metu dalyviai supažindinti su Centro  veikla, verslo pradžia, jos ypatumais, verslo šakomis Pakruojo rajone. Vyko praktinės idėjų generavimo, reklamos kūrimo  užduotys. Trukmė 7,5 val., dalyvių skaičius 39 .

Jaunimo verslumo priemonių įgyvendinime 2017 metais dalyvavo 330 jaunų žmonių.

 

 Su turizmo ir muziejininkystės paslaugomis susijusi veikla

 

 

Įgyvendinant su turizmu ir muziejų paslaugomis susijusią veiklą buvo siekiama:

1.    Teikti informaciją apie įdomiausias lankytinas vietas, kultūros paveldo objektus, muziejus, kultūrinius renginius, pramogas Pakruojo rajone.

2.    Platinti nemokamus turistinius–informacinius leidinius apie Pakruojo rajoną, Šiaulių regioną ir Lietuvą.

3.    Rengti edukacines programas, organizuoti ekskursijas.

4.    Dalyvauti tarptautinėse turizmo parodose.

5.    Prekiauti įvairiais Pakruojo kraštą reprezentuojančiais suvenyrais.

 

2017 m. Centras savo jėgomis pagamino 19 skrajučių ir informacinių biuletenių apie lankytinus Pakruojo miesto ir rajono objektus, edukacines programas, rajono renginius. Buvo išleistas Pakruojo verslo centro lankstinukas „Dalelė Pakruojo krašto...“ bei Pakruojo miesto ir rajono turistinis žemėlapis.

                   Centras 2017 m. dalyvavo 2 tarptautinėse turizmo parodose „Adventur 2017“ (2017 m. sausio 20–22 d.) Vilniuje ir „Balttour 2017“ (2017 m. vasario 3–5 d.) Rygoje.

Centras 2017 m. prisidėjo prie tarptautinio pasienio regiono turizmo projekto „Pažinkime kaimynus Žiemgaloje“ įgyvendinimo.

2017 metais Centre apsilankė apie 7210 Lietuvos ir užsienio turistų, kuriems buvo suteiktos įvairios turizmo paslaugos ir informacija, pravesta 10 ekskursijų (158 dalyviai)  po Pakruojo dvaro teritoriją, dvaro rūmus,  Pakruojo miestą. 2017 m. Pakruojį aplankė 2062 užsienio turistai iš Latvijos, Ukrainos, Japonijos, Baltarusijos, Prancūzijos, Australijos, JAV, Kanados, Izraelio, Kinijos, Estijos, Lenkijos, Airijos, Didžiosios Britanijos, Norvegijos, Vokietijos ir kt.

2017 m. gruodžio mėn. suorganizuota kelionė į Lenkiją, kelionės dalyviai – 43.

2017 m. Centre atliko praktiką Šiaulių universiteto studentė. Praktikos rezultatas - parengti 3 turistiniai maršrutai po Pakruojo miestą ir rajoną: „Pakruojo rajono istorija“, „Pažinkime Pakruojo dalelę iš arčiau“, „Pažinkime piligriminę kelionę iš arčiau”.

 

 Su daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimu susijusi veikla

 

                  Įgyvendinant Pakruojo rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą 2017 metais atnaujinti (modernizuoti)  8 daugiabučiai namai:  jų atliktų statybos rangos darbų vertė – 1 447 521,08 Eur,  valstybės parama energinį efektyvumą didinančioms priemonėms sudaro 180508,32 Eur, papildoma valstybės parama (Klimato kaitos specialiosiomis lėšomis) energinį efektyvumą didinančioms priemonėms – 285 338,39 Eur.

    2017 m. parengti 2-iejų (P. Mašioto g. 65 ir P. Mašioto g. 67) daugiabučių gyvenamų namų Pakruojo mieste atnaujinimo (modernizavimo) techniniai darbo projektai, statybos rangos darbų bendra vertė – 435 102,40 Eur, pradėtas rengti daugiabučio gyvenamojo namo (Mindaugo g. 2, Pakruojyje) atnaujinimo (modernizavimo) techninis darbo projektas, numatomos investicijos statybos rangos darbams 500 296,58 Eur.

                       Vadovaujantis LR aplinkos ministro 2017 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. D1-803 paskelbtu kvietimu, 2017 m. parengta 18 daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planų: 17 – Pakruojo mieste, 1- Pakruojo r. Pakruojo k. Bendra numatomų investicijų statybos rangos darbams suma – 3 645 315,00 Eur.

 

7 lentelė. 2017 m. parengti daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planai

Eil. Nr.

Adresas

Investicijų plano suma Eur

Investicijos rangos darbams Eur

1.       

P. Mašioto g. 51, Pakruojis

423353,00

382195,00

2.       

P. Mašioto g. 59, Pakruojis

238036,00

215575,00

3.       

Saulėtekio g. 40, Pakruojis

437058,00

395445,00

4.       

Saulėtekio g. 42, Pakruojis

247787,00

224360,00

5.       

Saulėtekio g. 44, Pakruojis

435367,00

393385,00

6.       

Saulėtekio g. 48, Pakruojis

289122,00

260965,00

7.       

Mindaugo g. 4, Pakruojis

323169,00

291720,00

8.       

Vytauto Didžiojo g. 60, Pakruojis

115083,00

103695,00

9.       

Vilniaus g. 32, Pakruojis

94886,00

85705,00

10.   

Vilniaus g. 33, Pakruojis

101404,00

91570,00

11.   

Vilniaus g. 34, Pakruojis

114339,00

103330,00

12.   

Vasario 16-osios g. 13, Pakruojis

164220,00

147800,00

13.   

Taikos g. 18, Pakruojis

151178,00

136410,00

14.   

Taikos g. 20, Pakruojis

147837,00

133320,00

15.   

Taikos g. 24, Pakruojis

293219,00

264200,00

16.   

Kęstučio g. 1, Pakruojis

125559,00

113185,00

17.   

Kęstučio g. 8, Pakruojis

114986,00

103600,00

18.   

 Mažoji g. 1, Pakruojo k., Pakruojo r.

220850,00

198855,00

 

Iš viso

4037453,00

3645315,00

2017 m. surengtas 41 daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimas atnaujinamų (modernizuojamų) projektų įgyvendinimo ir rengiamų atnaujinti (modernizuoti) daugiabučių gyvenamųjų namų klausimais.

 

 Kita veikla

 

Centras aktyviai bendradarbiauja su Pakruojo rajono verslininkų ir darbdavių asociacija, Šiaulių prekybos pramonės ir amatų rūmais, Kelmės turizmo ir verslo informacijos centru, Šiaulių rajono turizmo ir verslo informacijos centru, Joniškio turizmo ir verslo informacijos centru.  Glaudus ryšys su asocijuotomis verslo struktūromis ir kaimyniniais verslo centrais padeda geriau suprasti šios dienos verslo aktualijas, teikti kokybiškas konsultacijas ir organizuoti aktualius verslui renginius. 

Bendradarbiavimas su Valstybiniu turizmo departamentu yra naudingas, nes yra gaunama visa naujausia ir aktualiausia informacija apie vykstančius pokyčius ne tik Lietuvos turizmo rinkoje, bet ir Europos bei pasaulio turistinėse rinkose: nauji maršrutai, objektai, įdomybės, faktai, galimybės, įspėjimai ir t. t. Taip pat Centras nemokamai gauna pačią naujausią dalomąją medžiagą, kuri reikalinga norint suteikti kuo daugiau informacijos vietos bei užsienio turistams apie Lietuvą ir lankomiausius bei patraukliausius turistinius objektus.

Centras bendradarbiauja su UAB „ETKC“, kuri įgyvendina Lietuvos darbo biržos ir Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos projektą „Atrask save“, skirtą 16-29 m. nepasirengusių darbo rinkai bedarbių, orientuotų į samdomą darbą, supažindinimui su darbo rinka. 2017 m. Centras, bendradarbiaudamas su UAB „ETKC“, Pakruojo darbo birža  organizavo 12 renginių UAB „ETKC“, projekto „Atrask save“  dalyviams.  Trukmė 30 val., dalyvių skaičius – 139. Centre praktiką per 2017 m. atliko 12 projekto „Atrask save“ dalyvių.

2017 m. Centras dirbo su nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomenėmis, klubais. Buvo konsultuota projektų rengimo, jų administravimo, finansinių šaltinių paieškos, buhalterinės apskaitos ir kitais klausimais. Buvo teikiamos projektų paraiškų parengimo, projektų administravimo, viešųjų pirkimų dokumentų, mokėjimo prašymų, ataskaitų ir kitų dokumentų rengimo paslaugos.

2017 m. Centras teikė paslaugas įgyvendinant Pakruojo miesto vietos veiklos grupės plėtros strategiją.

2017 m. kovo 20 d. Pakruojo dvaro teritorijoje vyko inkilų kėlimo šventė Žemės dienai paminėti. Dalyvavo Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės  mokyklos moksleiviai. Dalyvių skaičius – 20.

2017 m. spalio 13 d. bendradarbiaujant su LK Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos Pakruojo poskyriu  Janeliūnų šeimos ekspozicijos teritorijoje surengta šventė Lietuvos kariuomenės dienai paminėti. Dalyvavo Pakruojo rajono „Atžalyno“, Linkuvos ir Žeimelio gimnazijų moksleiviai. Dalyvių skaičius – 90.

 

Centro per ataskaitinį  laikotarpį pasiekti kiekybiniai veiklos rodikliai

8 lentelė

Eil. Nr.

Rodiklio pavadinimas

Matavimo

vienetas

Pasiektas rezultatas

1.

Suteikta verslo informacijos paslaugų apsilankius VIC ir įvairiomis ryšio priemonėmis

val.

97

2.

Suteikta konsultacijų

konsultuotų asmenų skaičius

425

val.

320

3.

Suorganizuota informacinių  renginių iš viso

renginių skaičius

14

dalyvių skaičius

211

3.1.

Iš jų.: regiono tikslinėms grupėms (vietinėms veiklos grupėms, jaunimui, moterims, žmonėms su negalia ir kt.)

renginių skaičius

13

dalyvių skaičius

162

4.

Suorganizuota kitų renginių

renginių skaičius

2

dalyvių skaičius

110

5.

Įgyvendinta projektų

skaičius

1

dalyvių skaičius

291

6.

Parengta paraiškų (projektų) verslininkams

skaičius

2

7.

Procentas finansuotų paraiškų (projektų) skaičiaus santykis su bendru skaičiumi

procentai

100,0

8.

Darbas su regiono tikslinėmis grupėmis

 (kaimo bendruomenės, jaunimas, moterys, žmonės su negalia, ir kt.)

parengtų paraiškų skaičius, iš jų

3

skaičius paraiškų gavusių finansavimą

2

9.

 Dalyvauta turizmo ir verslo parodose

skaičius

3

10.

Išleista informacinių biuletenių/leidinių

skaičius

20

11.

Išleistas Pakruojo rajono ir miesto žemėlapis

skaičius

1

12.

Atnaujintas VIC  tinklalapis www.pakruojovic.lt

skaičius

1

13.

Parengti turizmo maršrutai

skaičius

3

14.

VIC tinklalapyje apsilankę lankytojai

skaičius

15 000

15.

Turizmo centro lankytojų skaičius

skaičius

7210

15.1.

Iš jų užsienio šalių turistai

skaičius

2062

16.

Turizmo sklaidos  renginiai, edukacijos, ekskursijos, kelionės

skaičius

11

17.

Baigti atnaujinti (modernizuoti) daugiabučiai gyvenamieji namai

skaičius

8

18.

Parengti ir pradėti rengti atnaujinimo (modernizavimo) techniniai darbo projektai

skaičius

3

19.

Pradėti daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo) statybos rangos darbai

skaičius

1

20.

Parengta daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planų

skaičius

18

21.

Surengta daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų

skaičius

41

 

 

 

Centro per ataskaitinį laikotarpį pasiekti veiklos poveikio rodikliai

9 lentelė

Eil. Nr.

Rodiklio pavadinimas

Matavimo

vienetas

Pasiektas rezultatas

Viešosios įstaigos indėlis

1.

Įregistruota įmonių

skaičius

2

2017 m. Centro pagalba įsteigta 2 nauji juridiniai asmenys:

1 individuali įmonė

1 uždaroji akcinė bendrovė

Įstaigos indėlis – steigimo dokumentų rengimas, konsultacijos verslo pradžios, įmonės valdymo klausimais.

2

Asmenų, pradėjusių veiklą įsigijus verslo liudijimą ar įregistravus individualią veiklą pagal pažymą

skaičius

5

Įstaigos indėlis – informacija, konsultacijos.

3.

Sukurta naujų darbo vietų naujai įregistruotoje įmonėje ar pradėjusių veiklą įsigijus verslo liudijimą ar įregistravus individualią veiklą pagal pažymą

skaičius

13

Įstaigos indėlis – informacija, konsultacijos,  informacinių sklaidos renginių, mokymų organizavimas.

4.

Smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, gavę  finansinę paramą

subjektų skaičius

2

Įstaigos indėlis – informacija, konsultacijos, verslo plėtros projekto parengimas.  

 

Centro finansavimas  ir uždirbtos lėšos

  10 lentelė

Eil. Nr.

Finansavimo šaltiniai/ pajamų rūšis

Gautos ir

 uždirbtos lėšos, Eur

Per ataskaitinius

2017 metus

Per praėjusius

2016 metus

1.

Pakruojo rajono savivaldybė:

58566,24

52 675,00

1.1.

darbo užmokesčiui, įmokoms Sodrai

55466,24

 

1.2.

Jaunimo verslumo skatinimo projekto įgyvendinimui

2000,00

 

1.3.

dalyvavimui parodose ir kituose projektuose

1100,00

 

2.

Įstaigos uždirbtos lėšos:

39599,10

8 824,83

2.1.

Verslo veiklos pajamos

13070,87

6 412,79

2.2.

Turizmo veiklos pajamos

5195,60

2 412,04

2.3

Renovacijos projektų administravimo

21332,63

-

3.

Lėšos, gautos iš 2 proc.

39,84

69,02

4.

AMAF*festivalio lėšos (paramos lėšos)

1000,00

47 871,60

 

Iš viso

99205,18

109 438,45

 

*2016 m.   Amatų muzikos ir alaus festivalio Pakruojyje pajamos už bilietus ir paramos lėšos.

Centro sąnaudos pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius

11 lentelė

Eil.

Nr.

Sąnaudų pavadinimas

Sąnaudos, Eur

Per ataskaitinius

2017 metus

Per praėjusius

2016 metus

 

Darbo užmokestis (įskaitant soc. draudimo ir Gar. fondo įmokas)

 

61653,00

 

45 302,00

 

Parduotų prekių savikaina

3015,59

1 696,26

 

Lektorių paslaugos ir renginių  sąnaudos

2243,96

1 475,00

 

Projektų įgyvendinimo sąnaudos

4494,47

0,00

 

Atsargos  (trumpalaikis turtas)

59,98

118,00

 

Šildymo sąnaudos

2967,23

2 198,82

 

Elektros energijos sąnaudos

583,03

476,33

 

Ryšių sąnaudos

2390,43

1 113,00

 

Patalpų apsaugos sąnaudos

104,28

104,28

 

Komunalinių paslaugų sąnaudos

565,66

311,36

 

Kitos sąnaudos (kanceliarinės prekės,  dažai, lempos, ūkinės prekės, kop. aparato remontas)

8670,17

4 684,40

 

Banko paslaugų sąnaudų

630,24

195,08

 

Nusidėvėjimas (amortizacija)

1974,73

1 637,50

 

Ankstesnių laikotarpių klaidos (2016 m.)

2896,00

0,00

 

AMAF festivalio sąnaudų

(2016 m. skola)

1300,00

56 703,58

 

Iš viso

93548,77

114 500,92

                     

2017 m. Centro finansinis rezultatas yra  5656,41 eurų.

 

Informacija apie centro įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus

 

                      2017 m. Centras atnaujino visiškai nusidėvėjusią materialinę bazę. Įsigyti 4 kompiuteriai su programine įranga, 2 spausdintuvai, kasos aparatas. Įsigytos 2 buhalterinės programos: Centro apskaitos tvarkymui bei gyventojų kredito ir palūkanų įmokų už daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimą apskaitai. Įsigyto turto vertė – 5226,26 Eur.

                      2017 m. Centras ilgalaikio turto neperleido.

                     2017 m. gruodžio 31 d. Centras turėjo ilgalaikio turto už  4726,75 Eur.

 

 Gauti skundai (prašymai), padėkos

2017 m. skundų ir padėkų gauta nebuvo.

 

Tikrinusių institucijų pateiktų išvadų bei pasiūlymų apibendrinimas

2017 m. patikrinimų įstaigoje nebuvo.

 

 Priedai ir premijos darbuotojams, nuobaudos

Priedai, premijos darbuotojams nebuvo mokami. Nuobaudų nebuvo skirta.

 

Centro planai 2018 metams

2018 metais planuojama:

Stiprinti ir tobulinti veiklą, susijusią su turizmo ir muziejų paslaugų veikla:

1.    Dalyvauti 2 tarptautinėse turizmo parodose „Adventur 2018“ Vilniuje ir „Balttour 2018“ Rygoje.

2.    Kurti naujas edukacines programas, ieškoti galimybių populiarinti ir reprezentuoti Pakruojo kraštą.

3.    Dalyvauti įgyvendinant tarptautinio pasienio regiono turizmo projektą „Pažinkime kaimynus Žiemgaloje“ .

 

Teikti aukštos kokybės viešąsias paslaugas verslui ir skatinti jaunimo verslumą:

 

1.      Inicijuoti ir įgyvendinti jaunimo verslumo priemones Pakruojo rajone.

2.      Gerinti teikiamų viešųjų paslaugų verslui kokybę.

3.      Dalyvauti verslo ir pasiekimų parodoje „Šiauliai 2018“.

 

Vykdyti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą:

1.         Baigti daugiabučių namų (P. Mašioto g. 65, P. Mašioto g. 67,  Mindaugo g. 2, Pakruojyje) atnaujinimo (modernizavimo) darbus.

2.     Pradėti įgyvendinti naujus 18-os daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (modernizavimo) projektus Pakruojo mieste ir Pakruojo rajone.

3.    Skatinti Pakruojo miesto ir rajono daugiabučių gyvenamųjų namų butų savininkus įsijungti į daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą.

 

 

 

_________