PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PLUNGĖS AKADEMIKO ADOLFO JUCIO PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. lapkričio 28 d. Nr. T1-276
Plungė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo, sporto ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos nuostatus (toliau – Nuostatai) (pridedama).
2. Įgalioti Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos direktorę arba jai nesant – direktoriaus pavaduotoją ugdymui, įregistruoti Nuostatus teisės aktų nustatyta tvarka ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.
3. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 22 d. sprendimą Nr. T1-166 „Dėl Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos nuostatų patvirtinimo“ nuo naujų Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
PATVIRTINTA
Plungės rajono savivaldybės
tarybos 2024 m. lapkričio 28 d.
sprendimu Nr. T1-276
PLUNGĖS AKADEMIKO ADOLFO JUCIO PROGIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazija, trumpasis pavadinimas – akademiko Adolfo Jucio progimnazija.
4. Mokykla įsteigta 1919 metais. Plungės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T1-48 Mokyklai suteiktas progimnazijos statusas.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui) ir kitas teises numatytas teisės aktuose.
7.1. Savivaldybės taryba:
7.1.4. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
7.2. Savivaldybės meras:
7.2.1. priima į pareigas ir atleidžia iš jų ar nušalina nuo pareigų Mokyklos vadovą ir įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su Mokyklos vadovo darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
15. Vykdomos švietimo programos:
16. Mokykla išduoda žemiau nurodytus išsilavinimo pažymėjimus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka:
16.4. keliamosios klasės mokiniui, einamaisiais metais išvykstančiam iš Mokyklos – Mokymosi pasiekimų pažymėjimą;
17. Mokykla turi skyrių:
17.1. Mokyklos skyriaus pavadinimas – Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos „Saulės“ skyrius (toliau – Skyrius):
17.1.6. Vykdomos švietimo programos:
17.1.7. Mokykla išduoda žemiau nurodytus išsilavinimo pažymėjimus Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka:
17.1.7.2. baigusiems pradinio ugdymo individualizuotą programą – Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą;
18. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką; savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Plungės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Plungės rajono savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20.3. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.
22. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22.1. teikti mokiniams kokybišką priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies išsilavinimą;
23. Vykdydama pavestus uždavinius, Mokykla:
23.1. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos rezultatus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese gautą informaciją, pasiekimų tyrimų, Mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;
23.3. vykdo priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, individualizuotą ir pritaikytą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas ir papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamuosius dalykus, pritaikytas ir individualizuotas programas, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
23.4. dalyvauja mokinių ugdymo pasiekimų patikrinimuose, tarptautiniuose tyrimuose, organizuoja ir vykdo Nacionalinę mokinių pasiekimų patikrą;
23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.6. sudaro Vaiko gerovės komisiją, organizuojančią ir koordinuojančią švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, rūpinasi saugios ir palankios mokiniams aplinkos kūrimu bei atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą tvarką;
23.7. vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Plungės rajono savivaldybės merą dėl minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo, panaikinimo, sustabdymo ar nutraukimo;
23.8. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, karjeros ugdymą;
23.9. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.10. organizuoja, tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu, mokamas papildomas paslaugas (pailgintos dienos grupes, popamokinę vaikų priežiūrą, klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka. Mokesčio dydį už paslaugas nustato Plungės rajono savivaldybės taryba;
23.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką; draudžia įstaigoje vartoti alkoholį, tabaką, elektronines cigaretes ir kitas psichiką veikiančias medžiagas, prekiauti jomis, platinti šia tema nelegalią literatūrą, spaudinius; riboja pašalinių asmenų patekimą į Mokyklą;
23.13. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.14. organizuoja mokinių pavėžėjimą ir maitinimą, vadovaudamasi mokinių maitinimo mokykloje paslaugų teikimo sutarties nuostatomis, kontroliuoja mokinių maitinimo paslaugų kokybę, asortimentą ir kitų sutarties su paslaugų teikėju sąlygų vykdymą;
23.17. dalyvauja projektų konkursuose, kurių įgyvendinimas padeda stiprinti materialinę bazę, intelektinius resursus, ryšius su socialiniais partneriais, sudaro galimybę plėtoti vaikų neformaliąją veiklą;
23.20. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.21. išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus, pagal vykdomas programas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas:
24.1. turi teisę:
24.1.2. kurti naujus ugdymo(si), mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
24.1.4. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
24.1.6. sukurti Mokyklos bendruomenės narių teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuojančius dokumentus;
24.2. privalo:
24.2.1. užtikrinti kokybišką švietimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką, atvirumą vietos bendruomenei, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, užtikrinti visų mokinių gerovę;
24.2.3. vykdyti mokinių sveikatos priežiūrą, karjeros ugdymą bei Vaiko minimalios priežiūros priemones.
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį veiklos planą, suderintą su Mokyklos taryba ir Plungės rajono savivaldybės meru ar jo įgaliotu asmeniu;
26. Mokyklai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymo tvirtinimas ir konkursas dėl priėmimo organizuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius skiriamas penkerių metų kadencijai ir atleidžiamas ar atšaukiamas iš pareigų teisės aktų numatyta tvarka arba kai praranda nepriekaištingą reputaciją ar paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse vadovo pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas. Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas, jo atleidimo arba atšaukimo iš pareigų priima Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Be kitų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su direktoriumi taip pat pasibaigia atšaukus jį iš pareigų. Dėl direktoriaus atšaukimo iš pareigų priimamas Savivaldybės mero potvarkis. Mokyklos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės merui. Mokyklos direktorius negali būti Mokykloje veikiančių savivaldų narys.
27. Direktorius:
27.1. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinami Mokyklos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
27.2. derina su savivaldomis Mokyklos strateginį planą ir metinę veiklos programą ir ugdymo planą, naujos redakcijos Mokyklos nuostatus, darbo tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
27.4. nustato Mokyklos tikslus, uždavinius, darbuotojų funkcijas, Mokyklos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis ir koordinuoja jų darbą;
27.5. tvirtina mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas;
27.6. priima mokinius į Mokyklą Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.8. gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones už mokinio elgesio normų pažeidimą, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
27.9. kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka;
27.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo ir mokymosi sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
27.12. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo, projektines ir metodines grupes, Metodinę tarybą;
27.16. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja Mokyklos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą ir vertina Mokyklos veiklą, rūpinasi materialiniais, intelektiniais, finansiniais ir informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.17. užtikrina racionalų ir taupų lėšų, turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos kūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
27.18. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
27.20. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir progimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir direktoriaus pavaduotojui ūkio reikalams;
27.22. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
27.23. informuoja apie vaiko teisių pažeidimus Savivaldybės vykdomąją instituciją ir Vaiko teisų apsaugos tarnybą;
28. Direktorius atsako:
28.1. už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, už darbuotojų profesinį tobulėjimą;
28.2. už bendradarbiavimu grįstus santykius, bendruomenės narių elgesio ir etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
28.6. už pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir Lietuvos Respublikos Švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme, šių įstatymų įgyvendinamuose teisės aktuose, kituose teisės aktuose, direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
29. Direktoriaus kasmetinės atostogos, ilgalaikės komandiruotės, nemokamų atostogų metu ar dėl kitų priežasčių jo nesant darbe, įforminamas vadovaujantis Savivaldybės mero potvarkiais.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
31. Mokyklos taryba yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems ugdymo įstaigos interesams.
33. Mokyklos taryba sudaroma iš Mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) (9), mokytojų (6), mokinių (3) ir vietos bendruomenės atstovo (1).
34. Tėvų atstovai renkami iš Mokykloje esančių 1–8 klasių komplektų tėvų komitetų atstovų slaptu balsavimu visuotiniame tėvų susirinkime; mokytojų atstovai – slaptu balsavimu Mokytojų tarybos posėdyje; mokinių atstovai – iš 7–8 klasių mokinių, esančių Mokinių taryboje, visų mokinių slaptu balsavimu suderintą dieną. Rinkimai organizuojami, vadovaujantis visuotinumo, lygiateisiškumo ir demokratiškumo principais.
35. Mokyklos taryba pirmajame posėdyje po narių išrinkimo arba perrinkimo slaptu balsavimu išrenka Mokyklos tarybos pirmininką, jo pavaduotoją, sekretorių.
36. Mokyklos tarybos nariai renkami dvejų metų kadencijai. Jeigu Mokyklos tarybos nario įgaliojimai nutrūksta iki kadencijos pabaigos, naują Mokyklos tarybos narį likusiam kadencijos laikotarpiui skiria grupė, skyrusi Mokyklos tarybos narį, kurio įgaliojimai nutrūko. Naujas Mokyklos tarybos narys pareigas pradeda eiti tada, kai apie jo paskyrimą paskelbia Mokyklos tarybos pirmininkas ir Mokyklos tarybos narys raštiškai sutinka vykdyti nuostatuose nurodytus įsipareigojimus. Mokyklos tarybos narių kadencijų skaičius neribojamas.
37. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokyklos tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas – pirmininko balsas.
38. Mokyklos taryba:
38.2. derina Mokyklos strateginį planą, metinę veiklos programą ir ugdymo planą, naujos redakcijos Mokyklos nuostatus, darbo tvarkos taisykles, kitus mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
38.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, vidaus struktūros tobulinimo;
38.5. išklauso Mokyklos veiklos metines ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl veiklos tobulinimo;
38.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių ugdymo(-si) ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
38.7. svarsto Mokytojų tarybos, Metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
38.9. kiekvienais metais Mokyklos taryba vertina Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės merui bei teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
38.10. pasirenka Mokyklos veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
39. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams. Mokyklos taryba atskaitinga Mokyklos bendruomenei, kuri atsiskaito už savo veiklą ne mažiau kaip kartą metuose.
40. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro 7 nariai (1 švietimo pagalbos specialistas, 3 pradinių klasių mokytojai ir 3 dalykininkai), išrinkti slaptu balsavimu mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų susirinkimo metu. Mokytojų taryba sudaroma 2 metų laikotarpiui. Mokytojų tarybos narių kadencijų skaičius neribojamas.
41. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas, kurį dvejiems metams, atviru balsavimu, balsų dauguma renka Mokytojų taryba pirmame naujos Mokytojų tarybos posėdyje. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas atviru balsavimu dvejiems metams. Pirmininko ir sekretoriaus įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su Mokytojų tarybos nario pareigomis. Pirmininku gali būti renkamas tas pats asmuo ne daugiau kaip 2 kadencijas iš eilės.
42. Pasibaigus Mokytojų tarybos kadencijai ar nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Mokyklos vadovas organizuoja rinkimus Nuostatuose nustatyta tvarka likusiam Mokytojų tarybos kadencijos laikotarpiui.
43. Mokytojų tarybos pirmininkas ir narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jis atsistatydina arba kai jis savo elgesiu pažeidžia švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinto Pedagogų etikos kodekso reikalavimus. Nutrūkus Mokytojų tarybos pirmininko įgaliojimams pirma laiko, naujas pirmininkas renkamas bendra tvarka likusiam Mokytojų tarybos kadencijos laikotarpiui.
44. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas, kuris apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki posėdžio pradžios. Pagal poreikį į posėdžius gali būti kviečiami kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai, rėmėjai, socialiniai partneriai ar kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
45. Mokytojų tarybos posėdžiai organizuojami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Mokytojų tarybos pirmininko balsas. Jeigu pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad nutarimas nepriimtas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.
46. Mokytojų tarybos pirmininkas vieną kartą per metus pristato savo veiklos rezultatus jį rinkusiems Mokytojų tarybos nariams.
47. Mokytojų taryba:
47.1. svarsto ugdymo programų įgyvendinimo, optimalių ugdymo sąlygų sudarymo, ugdymo turinio atnaujinimo, mokinių ugdymosi rezultatų gerinimo ir kitus pedagoginės veiklos tobulinimo klausimus;
47.2. priima nutarimus dėl Mokyklos metinių veiklos, ugdymo planų įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos kaupimo ir panaudojimo tobulinimo;
47.3. analizuoja mokinių sveikatos, mokymosi, švietimo pagalbos, socialinės paramos, prevencinės veiklos, mitybos, saugos mokykloje būklę;
48. Klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija – Klasių tėvų komitetai. Klasės tėvų komitetą sudaro 3 nariai, išrinkti mokslo metų pradžioje klasės tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų susirinkimo dauguma atviru balsavimu. Klasės tėvų komiteto nariai renka pirmininką, kuris šaukia posėdžius ir apie jų laiką, svarstyti parengtus klausimus informuoja narius ne vėliau kaip 3 dienos iki posėdžio pradžios. Klasės tėvų komitetas mokslo metų pabaigoje atsiskaito juos rinkusiam klasės tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų susirinkimui.
49. Klasės tėvų komitetas:
49.1. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie juos klausimus;
49.2. padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą;
50. Tėvų taryba – mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas. Tėvų tarybą sudaro Klasių tėvų komitetų pirmininkai. Ji renkama vieneriems metams. Susirinkimai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu renka pirmininką ir sekretorių. Posėdžius šaukia Tėvų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus Tėvų tarybos pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip 3 dienos iki posėdžio pradžios. Tėvų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su Tėvų tarybos nario pareigomis.
51. Tėvų taryba:
51.3. nagrinėja tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų prašymus, skundus ir teikia siūlymus, sprendžiant iškilusias problemas;
52. Mokykloje nuolat veikia mokinių savivaldos institucija – Mokinių taryba. Jos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius. Mokinių tarybos narius klasių susirinkimuose renka dvejų mokslo metų kadencijai visos pagal pagrindinio ugdymo programą besimokančios klasės. Tarybos narių skaičius – priklausantis nuo 5–8 klasių komplektų skaičiaus: po vieną 5–8 klasių atstovą. Tarybai vadovauja jos narių susirinkime išrinktas pirmininkas.
53. Mokinių taryba dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, mokinių neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, inicijuoja ir padeda organizuoti akcijas, renginius, vykdyti prevencines programas.
54. Mokinių tarybos susirinkimai vyksta ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus. Susirinkimas yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma. Mokinių tarybos nutarimai privalomi visiems mokiniams.
55. Mokinių ugdymo(-si) organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
57. Mokyklos Metodinė taryba – mokomųjų dalykų metodinių grupių vadovų grupė, kurios veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
58. Metodinės tarybos kompetencija ir veiklos organizavimo tvarka nustatoma Mokyklos direktoriaus tvirtinamame Metodinės tarybos darbo reglamente.
59. Metodinė taryba:
59.2. koordinuoja Mokykloje veikiančių metodinių grupių veiklą, siekiant ugdymo dermės, tęstinumo ir kokybės;
59.4. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą, ryšius su mokytojų asociacijomis ir švietimo pagalbos įstaigomis;
59.5. kartu su Mokyklos vadovais nagrinėja ir planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir ugdymo naujovių diegimą;
60. Metodinė grupė – vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai ir klasių vadovai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja metodinių grupių vadovai, koordinuoja Metodinė taryba.
61. Metodinės grupės kompetencija ir veiklos organizavimo tvarka nustatoma Mokyklos direktoriaus tvirtinamame metodinės grupės darbo reglamente.
62. Metodinė grupė:
62.5. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl gabiųjų ir mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualizuoto ugdymo;
62.8. tariasi dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir konsultuoja mažesnę patirtį turinčius kolegas;
62.9. teikia pasiūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais Metodinei tarybai ir/ar Mokyklos vadovui;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA, ATESTACIJA IR VEIKLOS VERTINIMAS
64. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
65. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Mokyklos direktorius ir jo pavaduotojai ugdymui kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
67. Mokyklos švietimo pagalbą teikiantys specialistai ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
69. Mokykla turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
70. Mokyklos lėšų šaltiniai:
70.1. valstybės biudžeto lėšos, skirtos mokytojų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai, mokymo priemonėms ir vadovėliams, mokinių pažintinei veiklai, ugdytinių karjeros ugdymui;
70.2. Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos Mokyklos mokesčiams už komunalines paslaugas, aptarnaujančio personalo darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai ir komandiruotėms, pirmosios medicininės pagalbos priemonėms, darbuotojų sveikatos medicininiam patikrinimui, Mokyklos priešgaisrinei apsaugai, inventoriui įsigyti;
70.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
72. Mokykla buhalterinę apskaitą tvarko, finansines ir biudžeto vykdymo ataskaitas sudaro teisės aktų nustatyta tvarka.
73. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei kitos valstybės įgaliotos institucijos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Mokykla turi internetinę svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų teisės aktų nustatyta informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą, taip pat Mokyklos bendruomenei aktuali informacija.
76. Pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje, Mokyklos skelbimų lentose.
77. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar vidaus struktūros pertvarką ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai spaudoje ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai, ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
78. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka.
79. Mokyklos nuostatai keičiami, pildomi ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės mero, Mokyklos direktoriaus iniciatyva, pritarus Mokyklos tarybai.