herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL Joniškio RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. T-35

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 ir 7 straipsniais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos nuostatus (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Gailius

 

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-35

 

 

joniškio rajono savivaldybės SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos nuostatai (toliau – Nuostatai) apibrėžia Joniškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos (toliau – Programa) lėšų skyrimą, naudojimą ir administravimą. Pagrindinis Programos tikslas – skatinti Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojų verslumą, didinti investicinį patrauklumą, skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų kūrimąsi.

2. Programos asignavimų valdytojas – Savivaldybės administracijos direktorius.

3. Programos lėšų šaltiniai – Savivaldybės biudžeto lėšos ir kitos teisėtai gautos lėšos.

4. Pagrindinės Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. įranga – ne mažesnės nei 500 Eur vertės kurios nors veiklos srities mašinos, mechanizmai, įtaisai, įrankiai; mašinos ir kita stacionari ir (ar) kilnojama įranga bei įrankiai, būtini konkrečiai veiklai įgyvendinti, išskyrus šios įrangos eksploatavimui reikalingų papildomų priemonių įsigijimo išlaidas;

4.2. infrastruktūros projektai – inžinerinių tinklų (statinio statybos sklype (išskyrus statinio vidų) ir už jo ribų nutiesti komunaliniai ar vietiniai vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos, dujų, naftos ar kito kuro, technologiniai vamzdynai, elektros perdavimo, energijos bei elektroninių ryšių tinklai su jų maitinimo šaltiniais ir įrenginiais) įrengimo projektų parengimo išlaidų kompensavimas;

4.3. pareiškėjas – labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, atitinkančios Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – įstatymo) 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai, atitinkantys įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas, išskyrus uždarąsias akcines bendroves ir viešąsias įstaigas, kurių steigėja ar dalininkė yra savivaldybės taryba. Pareiškėjai turi būti registruoti ir bent dalį veiklos vykdyti Joniškio rajone, verslininko statusą turintys asmenys –  turėti nepertraukiamą veiklos vykdymą ne mažiau nei 12 mėnesių ir būti deklaravę pajamas.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS PRIEMONĖS IR APRIBOJIMAI

 

5. Programos lėšomis finansuojamos priemonės (toliau – priemonė):

 

Eil. Nr.

Priemonė

Finansavimo intensyvumas

5.1.

Steigimo išlaidų kompensavimas

 

100 proc. patirtų išlaidų

5.2.

Metų palūkanoms už paskolas, suteiktas kredito įstaigų, projektams įgyvendinti ar veiklai plėsti, ir paskolos  sutarties administravimo  mokesčio kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

 

5.3.

Seminarų ir mokymų išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.4.

Informacinių, reklaminių leidinių parengimo ir leidybos bei reklamos priemonių (ne mažesnės nei 100 Eur sumos) išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.5.

Interneto svetainės sukūrimo ir atnaujinimo išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.6.

Darbų saugos ir duomenų apsaugos dokumentų tvarkymo išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.7.

Įrangos, įrankių įsigijimo išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.8.

Nekilnojamojo turto, kuriame verslas vykdo veiklą,  nuomos išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.9.

Verslo kūrimui ar plėtrai reikalingų teritorinio planavimo dokumentų, statinio projekto, nekilnojamojo turto bylų parengimo išlaidų, susijusių su vykdomomis veiklomis, statinio techninės priežiūros išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.10.

Infrastruktūros projektų parengimo išlaidų kompensavimas

50 proc. patirtų išlaidų

5.11.

Dalyvavimo vietinėse ir tarptautinėse parodose, verslo misijose išlaidų kompensavimas

50 proc., kai parodoje dalyvavęs SVV subjektas produkcija neprekiavo;

100 proc., kai parodoje vienu metu dalyvauja ne mažiau kaip 3 SVV subjektai, veikiantys Joniškio rajone;

100 proc. išlaidų, patirtų verslo misijoje, kurioje vienu metu dalyvauja ne mažiau kaip 3 SVV subjektai, veikiantys Joniškio rajone

 

 

6.  Finansavimas teikiamas kompensavimo principu, tai yra kompensuojamos patirtos išlaidos pagal prie paraiškos pridėtus išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

7. Vienam pareiškėjui gali būti kompensuojama iki 10 % visų einamiesiems metams skirtų Programos lėšų.

8.  SVV subjektams, kurie yra PVM mokėtojai, tinkamų padengti išlaidų dalis skaičiuojama be PVM, ne PVM mokėtojams – nuo visos sumos.

9.  Kompensuojamos išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos.

10. Kiekvienai 5.1–5.10 papunkčiuose numatytai priemonei finansavimas tam pačiam pareiškėjui gali būti teikiamas ne dažniau kaip kas trejus metus.

11. Finansavimas vienam pareiškėjui per finansinius metus negali būti teikiamas daugiau kaip trims šių nuostatų 5.1– 5.11 papunkčiuose numatytoms išlaidų sritims.

12. Finansavimas neskiriamas bankrutuojantiems, likviduojamiems ar restruktūrizuojamiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams.

13. Netinkamos finansuoti išlaidos:

13.1. transporto priemonių, kitos technikos ir įrangos detalės;

13.2. transporto priemonių, kitos technikos ir įrangos remonto išlaidos;

13.3. pastatų, statinių paprastojo remonto išlaidos;

13.4. draudimo;

13.5. kanceliarinės prekės (antspaudai ir kt.);

13.6. darbo užmokesčio ir darbdavio mokamų mokesčių išlaidos;

13.7. mobiliojo ryšio priemonės, kompiuterinė įranga;

13.8. prekių įsigijimas perpardavimui, nuomai;

13.9. medžiagos, priemonės, žaliavos (atsargos) produkcijai pagaminti, darbams atlikti;

13.10. kryžminis finansavimas – kitų fondų lėšomis finansuojamos veiklos / prekės;

13.11. nesusijusios su verslo subjekto veikla (pagal deklaruojamą pagrindinę verslo subjekto veiklą);

13.12. nepagrįstai didelės išlaidos, esant įtarimui dėl per didelės kainos;

13.13. transporto priemonių įsigijimo išlaidos;

13.14. verslo liudijimo įsigijimo išlaidos;

13.15. kondicionieriai, valymo įrengimai, katilai, saulės elektrinės ir pan.;

13.16. abonentiniai mokesčiai (domenai, darbų saugos mokesčiai, programos palaikymo mokesčiai ir kt.).

14. Finansavimas SVV subjektui gali būti skirtas, jei per trejus metus jam ir su juo susijusiems verslo subjektams suteiktos valstybės pagalbos dydis, įvertinus ir naujai teikiamą pagalbą, neviršys de minimis valstybės pagalbai nustatyto maksimalaus dydžio. Bendra de minimis valstybės pagalbos suma neturi viršyti 200 000 eurų (arba 100 000 eurų įmonėms, vykdančioms veiklą kelių transporto sektoriuje).

 

III SKYRIUS

dokumentų gauti FINANSAVIMĄ pateikimo tvarka IR PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

15. Paraiškos suteikti finansinę paramą iš Programos lėšų priimamos kiekvienais metais nuo balandžio 1 d. iki gegužės 1 d. Prireikus Joniškio rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos finansavimo teikimo komisija (toliau – Komisija) gali nuspręsti skelbti antrą prašymų priėmimo etapą.

16. Siekdamas finansavimo, pareiškėjas turi pateikti:

16.1. paraišką (1 priedas);

16.2. išlaidas pagrindžiančius dokumentus (sąskaitas, kuriose aiškiai pažymėta, kurioms prekėms ar paslaugoms prašoma finansavimo, mokėjimus patvirtinančius dokumentus);

16.3. paskolos sutarties, paskolos sutarties mokėjimo grafiko kopijas (teikiant paraišką pagal 5.2 papunktyje numatytą priemonę);

17. Komisija, nagrinėdama Programos subjekto prašymą, savarankiškai gauna ir tikrina ar einamųjų metų gegužės 1 d. pareiškėjas (netaikoma, kai paraišką teikia fizinis asmuo):

17.1. neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija;

17.2. nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui.

18. Paraiškas dėl  finansavimo skyrimo ir prie jų pridedamus dokumentus priima ir registruoja Komisijos sekretorius.     

19Jeigu gavus paraišką nustatoma, kad pateikti ne visi reikalingi dokumentai ir (ar) duomenys arba paraiška užpildyta netinkamai, Komisijos sekretorius elektroniniu paštu pareiškėjui išsiunčia paklausimą dėl papildomų dokumentų ir (ar) duomenų pateikimo. Pareiškėjo atsakymui pateikti suteikiamas iki 5 darbo dienų terminas nuo paklausimo išsiuntimo elektroniniu paštu dienos. Per nustatytą terminą nepateikus prašomų dokumentų ir (ar) duomenų ar pateikus ne visus prašomus dokumentus ir (ar) duomenis, finansavimo paraiška toliau nevertinama ir atmetama.

20. Paraiška taip pat nevertinama ir atmetama ir tais atvejais, jei paraišką pateikė pareiškėjas, ankstesniais metais nesilaikęs finansavimo sutartyje nurodytų įsipareigojimų ir jei paraiška pateikta pasibaigus nustatytam paraiškų priėmimo laikui.

21. Apie paraiškos nevertinimą ir atmetimą pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo paraiškų priėmimo termino pabaigos arba  papildomų dokumentų ir (ar) duomenų pateikimo dienos informuojamas raštu nurodant paraiškos atmetimo priežastis.

22.  Paraiškų vertinimą atlieka Komisija.

23. Komisija posėdžio metu vertina Nuostatų 5 punkte nurodytų priemonių patirtų išlaidų pagrįstumą ir tinkamumą.

24. Komisija iš pareiškėjo gali paprašyti papildomų dokumentų arba kitos medžiagos, reikalingos Paraiškų vertinimui. Pareiškėjas privalo pateikti papildomus dokumentus  ir (arba) kitą medžiagą Komisijos nurodytu būdu per Komisijos nustatytą terminą.

25. Komisija finansavimą skiria prioritetą teikdama:

25.1. pareiškėjams, kurie plėtoja naujus, netradicinius verslus ar ūkinę komercinę veiklą (atitikus prioritetą skiriami 5 balai);

25.2. SVV subjektui, įsteigtam (pradėjusiam veiklą) ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos (atitikus prioritetą skiriami 5 balai);

25.3. pareiškėjams, kurie nepasinaudojo šiuo finansavimu per paskutinius dvejus metus (atitikus prioritetą skiriami 3 balai);

25.4. jaunimui iki 35 m. (savininkui ar vienam iš savininkų) (atitikus prioritetą skiriami 2 balai);

25.5. steigiantiems naujas darbo vietas (jei per 12 mėn. iki paraiškos pateikimo dienos yra įsteigtos ne mažiau kaip 2 darbo vietos) (atitikus prioritetą skiriami 2 balai).

26. Pareiškėjams, kurie prisideda prie patirtų išlaidų daugiau kaip 50 proc. (kai prašoma finansavimo kelioms priemonėms, skaičiuojamas bendras prisidėjimo procentais vidurkis), skiriami papildomi balai:

26.1. prisidedantiems daugiau kaip 70 proc. – 1 balas;

26.2. prisidedantiems daugiau kaip 80 proc. – 2 balai;

26.3. prisidedantiems daugiau kaip 90 proc. – 3 balai.

27. Balai sumuojami, pirmumo teisę gauti finansavimą gauna daugiausiai balų surinkę pareiškėjai. Jei, atlikus vertinimą, sutampa pareiškėjų balai (arba balų nesurenkama) ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam pareiškėjui, kuris turi didesnį darbuotojų (apdraustųjų) skaičių.

28. Einamaisiais metais Komisija paraiškų vertinimo posėdžio metu, atsižvelgdama į gautų paraiškų skaičių ir Programos įgyvendinimui numatytą finansavimą, gali nustatyti minimalų balų skaičių, kurio nesurinkus pareiškėjui finansavimas neskiriamas.

29.  Paraiškos įvertinamos per 20 darbo dienų nuo prašymų pateikimo termino pabaigos. Esant dideliam prašymų skaičiui, jų svarstymas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Apie naują paraiškų vertinimo terminą pareiškėjai informuojami elektroniniu paštu.

30. Atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo / neskyrimo:

30.1. rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl finansavimo skyrimo / neskyrimo projektas;

30.2. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo elektroniniu paštu informuoja finansavimo gavėjus apie priimtą sprendimą skirti / neskirti finansavimą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą apie finansavimo skyrimą / neskyrimą paskelbia interneto svetainėje www.joniskis.lt.

31. Su finansavimo gavėjais finansavimo sutartys nesudaromos.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO teikimo KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

32. Siūlymus dėl finansavimo skyrimo Savivaldybės administracijos direktoriui teikia Komisija.

33. Komisiją sudaro, jos pirmininką, pavaduotoją ir sekretorių skiria Savivaldybės administracijos direktorius savo įsakymu. Komisija sudaroma iš 5 Komisijos narių (dviejų Savivaldybės administracijos atstovų ir po vieną Savivaldybės tarybos, viešosios įstaigos Joniškio turizmo ir verslo informacijos centro ir Joniškio verslininkų asociacijos atstovą). Komisija tvirtinama 4 metams. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

34. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

35. Komisijos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas, jo nesant – pavaduotojas. Jis yra atsakingas už Komisijos funkcijų vykdymą.

36. Komisija turi teisę:

36.1. leisti Komisijos posėdyje dalyvauti pareiškėjui ar jo atstovui, kurio prašymas nagrinėjamas, taip pat žiniasklaidos atstovams;

36.2. priimti sprendimus nedalyvaujant kviestiesiems asmenims.

37. Komisijos posėdžiai rengiami prireikus.

38. Komisijos posėdžiai laikomi įvykę, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

39. Komisija nagrinėja prašymus ir priima sprendimus dėl lėšų naudojimo.

40. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

41. Komisijos narys privalo nedalyvauti svarstant klausimą ir priimant sprendimą, kuris sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Komisijos pirmininkui paskelbus darbotvarkės klausimą, Komisijos narys turi pranešti apie interesų konfliktą ir palikti posėdžio vietą.

42. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas arba  rašomas posėdžio protokolas. Sprendimą dėl posėdžių eigos fiksavimo būdo priima Komisija.

43. Priėmus sprendimą  Komisijos posėdį fiksuoti posėdžio garso įrašu, surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodomas Komisijos pavadinimas, Komisijos posėdžio data, vieta, Komisijos posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys, Komisijos posėdžio metu svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, kita Komisijos posėdžio pirmininko nuožiūra aktuali informacija.

44. Jei Komisijos posėdžio protokolas nerašomas, garso įrašas laikomas Komisijos posėdžio protokolu. Komisijos posėdžio protokolas ar informacinė pažyma surašoma ir pasirašoma ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio. Komisijos posėdžio protokolą ar informacinę pažymą pasirašo Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pareigas atliekantis Komisijos narys)  ir sekretorius.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

45. Finansavimo gavėjams lėšos pervedamos vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir paraiškoje nurodyta informacija arba sudarius finansavimo sutartį.

46. Finansų kontrolę ir sutarčių vykdymo kontrolę atlieka Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos ir Finansų skyriai.

47. Komisijos posėdžio protokolai, informacinės pažymos, įsakymai, visi pareiškėjų pateikti dokumentai ar jų kopijos, įskaitant  išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas, saugomi Savivaldybės administracijos Finansų skyriuje teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Nuostatai pildomi, keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu.

49. Komisijos sprendimai ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

50. Nuostatų kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

 

____________________

 

 

part_88e02d48eb3c403984cc4e926f981293_end