UŽIMTUMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Lietuvos darbo BIRŽOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. LIEPOS 5 D. ĮSAKYMO NR. V-388 „DĖL AKTYVIOS DARBO RINKOS POLITIKOS PRIEMONIŲ TAIKYMO DARBDAVIAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2021 m. vasario 17 d. Nr. V-62
Vilnius
1. Pakeičiu Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo darbdaviams tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-388 „Dėl aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo darbdaviams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau - Aprašas):
1.1. Pakeičiu Aprašo 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo darbdaviams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti aktyvios darbo rinkos politikos priemones (toliau – Priemonės), atrankos kriterijus, dalies patirtų išlaidų kompensavimo darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) siųstus asmenis pagal pameistrystės darbo sutartį, pasiūlymų dėl remiamojo įdarbinimo priemonių, paraiškų dėl paramos darbo vietoms steigti priemonių teikimo ir nagrinėjimo bei kelionės išlaidų kompensavimo darbdaviui, įdarbinusiam Užimtumo tarnybos siunčiamą bedarbį ir patiriančiam bedarbio vežimo į darbo vietą ir atgal išlaidas, tvarką.“;
1.2. Pakeičiu Aprašo 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu Aprašo 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu Aprašo 3.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.5. Pakeičiu Aprašo 3.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu Aprašo 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Užimtumo tarnyba, atrinkdama darbdavius, pageidaujančius įgyvendinti Priemones vadovaujasi šiais principais:
4.1. skaidrumo – darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti Priemones, atranka vykdoma pagal aiškiai nustatytus ir paskelbtus objektyvius Priemonių įgyvendinimo atrankos kriterijus pagal joms įgyvendinti skirtas lėšas;
4.2. viešumo – visuomenė yra informuojama apie Priemonių įgyvendinimo atrankos kriterijus bei Priemonių įgyvendinimo rezultatus;
1.7. Pakeičiu Aprašo 5 punktą ir jį išdėstau taip:
1.8. Pakeičiu Aprašo 6 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9. Pakeičiu Aprašo III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.10. Pakeičiu Aprašo 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Kelionės išlaidos kompensuojamos, kai darbdavys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo bedarbio įdarbinimo dienos pateikia darbo biržai prašymą dėl darbuotojo vežimo į darbo vietą ir atgal patirtų išlaidų kompensavimo (1 priedas), bedarbio rašytinį sutikimą (2 priedas) ir, kai Užimtumo tarnyba nustato, kad darbdavio vežamo asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo vieta ir priima sprendimą kompensuoti kelionės išlaidas.“;
1.11. Pakeičiu Aprašo 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Darbdavys, mėnesiui pasibaigus už praeitą mėnesį per 10 dienų pateikia Klientų aptarnavimo skyriui pažymą apie darbuotojo, vežamo į darbo vietą ir atgal, dirbtą dienų skaičių ir priskaičiuotą darbo užmokestį (3 priedas). Klientų aptarnavimo skyrius patirtas kelionės išlaidas darbdaviui kompensuoja per 10 darbo dienų nuo darbdavio pateiktų dokumentų gavimo dienos.“;
1.12. Pakeičiu Aprašo 16 punktą ir jį išdėstau taip:
„16. Prašymas Klientų aptarnavimo skyriui turi būti pateikiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo darbo pagal pameistrystės darbo sutartį pradžios dienos. Kartu su prašymu darbdavys turi pateikti pameistrystės darbo sutarties kopiją, įsakymo dėl profesijos meistro (meistrų), atsakingo (atsakingų) už pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimą ir koordinavimą (toliau – profesijos meistras), paskyrimo išrašą ar kopiją ir pažymą apie atitikimą Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 2, 4 ir 5 punkte nurodytiems reikalavimams (Aprašo 5 priedas).“;
1.13. Pakeičiu Aprašo VI skyrių ir išdėstau jį nauja redakcija:
„VI SKYRIUS
DARBDAVIŲ PARAIŠKŲ ĮGYVENDINANT VUI PROJEKTUS TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA
21. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtinus VUI projektų tikslinių teritorijų sąrašą, Užimtumo tarnyba skelbia VUI projektų paraiškų (toliau – VUI paraiška) atranką Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.
22. Paskelbus VUI paraiškų atranką, Klientų aptarnavimo skyrius organizuoja darbdaviams VUI paraiškų atrankos viešinimą ir mokymus, kurių metu supažindina su VUI projektų priemonės reikalavimais. Mokymai organizuojami Klientų aptarnavimo skyriuose pagal numatytą grafiką, kuris skelbiamas VUI projektų atrankos paskelbimo dieną Užimtumo tarnybos interneto svetainėje. Mokymai gali būti organizuojami gyvai Užimtumo tarnybos patalpose arba nuotoliniu būdu naudojantis elektroninėmis platformomis.
23. VUI paraiškų atrankai vykdyti Klientų aptarnavimo departamento direktoriai Klientų aptarnavimo skyrių teritorijoms sudaro ir tvirtina VUI projektų atrankos ir priežiūros komisijas (toliau – Komisijos), vadovaudamiesi Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 59 punktu.
24. Komisijos savo veikloje vadovaujasi Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atrankos ir priežiūros komisijos darbo reglamentu (Aprašo 10 priedas).
25. Darbdaviai, planuojantys įgyvendinti VUI projektą, teikia tiesiogiai ar registruotu laišku VUI paraišką subsidijai gauti (Aprašo 11 priedas) Klientų aptarnavimo skyriui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje planuoja steigti darbo vietas, kartu su Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 51 punkte nurodytomis dokumentų kopijomis ir užpildyta pažyma apie atitikimą Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 1, 2, 4 ir 5 punkte nurodytiems reikalavimams (Aprašo 5 priedas).
26. VUI paraiškos teikiamos Klientų aptarnavimo skyriams per 30 kalendorinių dienų nuo atrankos paskelbimo datos, vadovaujantis Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 54, 55 ir 57 punktuose nurodytomis sąlygomis. VUI paraiškose planuojamoms darbo vietoms steigti subsidijos dydis kiekvienai darbo vietai atskirai negali viršyti 31,03 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio.
27. Klientų aptarnavimo skyrius perduoda gautas VUI paraiškas Komisijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus VUI paraiškų priėmimo terminui.
28. Įgyvendinant VUI projektus, turi būti steigiamos naujos darbo vietos, kurioms užimti keliami reikalavimai atitinka bent vieną žemiau nurodytų kriterijų:
28.1. tikslinėje Klientų aptarnavimo skyriaus, kurioje steigiama darbo vieta aptarnaujamoje teritorijoje, VUI paraiškų atrankos paskelbimo dieną yra registruotų bedarbio statusą turinčių asmenų, galinčių dirbti pagal turimas kvalifikacijas ar (ir) kompetencijas ar (ir) turimą darbo patirtį naujai steigiamose darbo vietose;
29. VUI paraiškos sąmatoje (toliau – sąmata) nurodytos išlaidos privalo būti:
29.1. skirtos darbo vietoms įsteigti ir sudaryti sąlygas tiesioginėms darbo funkcijoms atlikti įsteigtose darbo vietose;
29.3. paskirstytos pagal planuojamas steigti darbo vietas. Kiekviena planuojama steigti darbo vieta detalizuojama, nurodant konkretų išlaidų elementą ir įsigyjamus kiekius. Nustatant paramos vienai darbo vietai steigti dydį, patalpų remontui numatytos panaudoti subsidijos lėšos paskirstomos lygiomis dalimis kiekvienai steigiamai darbo vietai.
30. Sąmatoje turi būti įtrauktos visos reikalingos išlaidos, nurodytos eurais be PVM, kai Projekto teikėjas yra registruotas Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kaip PVM mokėtojas. Kai Projekto teikėjas nėra registruotas Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kaip PVM mokėtojas, išlaidos nurodomos su PVM.
31. VUI paraiškos įvertinamos ir įtraukiamos į atrinktų VUI paraiškų sąrašą per 15 darbo dienų nuo vokų atplėšimo dienos, kai tenkina Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 60 punkte numatytas sąlygas.
32. Komisija nagrinėja ir vertina pateiktas paraiškas pagal VUI paraiškų atitikties Užimtumo rėmimo priemonių apraše numatytiems reikalavimams vertinimo formą (Aprašo 12 priedas), pildo Paraiškos teikėjo dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo/vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 13 priedas):
32.1. nustačius VUI paraiškos neatitiktį kritiniams Aprašo 12 priede numatytiems reikalavimams, Komisija siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui atmesti VUI paraišką;
32.2. nustačius VUI paraiškos neatitiktį nekritiniams Aprašo 12 priede numatytiems reikalavimams, Komisija siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui prašyti Projekto teikėjo pašalinti VUI paraiškos trūkumus, nustatant Projekto teikėjui 3 darbo dienų terminą nuo pranešimo apie nustatytus VUI paraiškos trūkumus pateikimo dienos.
33. Nustačius, kad VUI paraiška atitinka Aprašo 12 priede numatytus atitikties vertinimo reikalavimus, Komisija vertina VUI paraiškas pagal VUI paraiškų kokybės vertinimo kriterijus (Aprašo 14 priedas):
33.1. įvertinus, kad VUI paraiška nesurenka 35 paraiškos pereinamųjų balų, Komisija siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui VUI paraiškos neįtraukti į atrinktų VUI paraiškų sąrašą;
34. VUI paraiškų vertinimo galutiniai balai skaičiuojamai išvedant Komisijos narių vertinimo balų vidurkį, galutinis vertinimo balas nurodomas dviejų skaitmenų po kablelio tikslumu. Vertinant pagal kiekvieną VUI paraiškos vertinimo kriterijų, kiekvieno vertinimo kriterijaus balas skaičiuojamas dviejų skaitmenų po kablelio tikslumu.
35. Vienodus pereinamuosius balus surinkusios VUI paraiškos, atrenkamos į VUI paraiškų sąrašą pagal Aprašo 15 priede nustatytus papildomus kriterijus. Vertinimas pagal papildomus kriterijus atliekamas tik vienodus balus surinkusių VUI paraiškų eiliškumui nustatyti.
36. Atrinktų VUI paraiškų sąrašą, kuriame pateikiama Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 61 punkte nurodyta informacija, patvirtintą Klientų aptarnavimo departamento direktoriaus įsakymu, Klientų aptarnavimo departamentas siunčia Priemonių įgyvendinimo organizavimo skyriui.
37. Klientų aptarnavimo skyrius per Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 61 punkte nurodytą terminą raštu, prie kurio pridedama Aprašo 14 priedo kopija, informuoja kiekvieną Projekto teikėją atskirai apie atmestą VUI paraišką, išsamiai nurodant jos atmetimo priežastis, teisinius pagrindus ir apskundimo tvarką.
38. Priemonių įgyvendinimo organizavimo skyrius parengia finansuojamų VUI projektų sąrašo projektą ir teikia jį svarstyti Trišalei tarybai prie Užimtumo tarnybos.
39. Trišalei tarybai prie Užimtumo tarnybos pritarus finansuojamų VUI projektų sąrašo projektui, Užimtumo tarnybos direktorius tvirtina finansuojamų VUI projektų sąrašą.
40. Klientų aptarnavimo skyrius raštu informuoja Projektų teikėjus per 3 darbo dienas nuo Užimtumo tarnybos direktoriaus sprendimo priėmimo dienos apie:
40.1. priimtą sprendimą neįtraukti į finansuojamų projektų sąrašą VUI paraišką, nurodant aiškias ir išsamias VUI paraiškos atmetimo priežastis, teisinius pagrindus ir apskundimo tvarką;
41. Finansuojamų VUI projektų sąrašas skelbiamas Užimtumo tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo finansuojamų VUI projektų sąrašo patvirtinimo dienos. Klientų aptarnavimo skyrius per 5 darbo dienas nuo finansuojamų VUI projektų sąrašo patvirtinimo dienos, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikia duomenis apie suteikiamą de minimis pagalbą, rezervuodamas Projekto teikėjui skirtos subsidijos sumą.
42. Klientų aptarnavimo skyrius, patikrinęs Projekto teikėjo įsipareigojimų, numatytų Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 69 ir 70 punktuose įvykdymą, pasirašo su Projekto teikėju, Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartį (toliau – VUI sutartis) (Aprašo 16 priedas).
43. Klientų aptarnavimo skyrius per 5 darbo dienas nuo VUI sutarties pasirašymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
44. Prekių, paslaugų arba darbų pirkimai už sąmatoje nurodytas lėšas turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jei subsidijos gavėjas pagal Viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančioji organizacija.
45. Jeigu subsidijos gavėjas nėra perkančioji organizacija, visi pirkimai vykdomi vadovaujantis Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintomis subsidijos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ir darbų pirkimo taisyklėmis.
46. Sąmatos tikslinimas:
46.1. sąmata tikslinama panaudojus mažiau arba daugiau lėšų darbo vietoms steigti nei numatyta VUI paraiškoje, subsidijos gavėjas informuoja Klientų aptarnavimo skyrių, pateikdamas nustatytos formos veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) ir motyvuotą prašymą, nurodydamas konkrečius VUI paraiškoje siūlomus sąmatos keitimus;
46.2. sąmata tikslinama, kai panaudojama mažiau lėšų darbo vietoms steigti nei numatyta VUI paraiškoje, mažinama tik tų darbo vietų kaina pagal subsidijos darbo vietoms steigti ir subsidijos gavėjo nuosavų lėšų proporcingą santykį, kurių steigimui lėšų poreikis sumažėjo;
46.3. sąmata tikslinama panaudojus daugiau lėšų darbo vietai steigti nei numatyta VUI paraiškoje, subsidijos darbo vietai steigti suma nesikeičia, o subsidijos gavėjas įsipareigoja viršytą sumą padengti nuosavomis lėšomis;
46.4. subsidijos gavėjui laikotarpiu nuo VUI sutarties pasirašymo iki darbo vietos įsteigimo įsiregistravus Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos PVM mokėtoju, sąmatoje įtrauktos subsidijos lėšos mažinamos numatytai sumokėti PVM sumai;
46.5. tikslinant sąmatą draudžiama įtraukti papildomus, patvirtintoje VUI paraiškos sąmatoje nenumatytus, išlaidų elementus;
47. Subsidijos gavėjas iki VUI sutartyje numatytų darbo vietų įsteigimo dienos privalo:
47.1. per 10 mėnesių nuo VUI sutarties pasirašymo dienos atlikti visas VUI paraiškoje numatytas veiklas ir įsteigti darbo vietas bei pateikti galutinę nustatytos formos Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) su išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo - pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų - faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijomis, patvirtintomis subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba;
47.2. į steigiamas darbo vietas įdarbinti Užimtumo tarnybos siųstus darbo ieškančius asmenis, atitinkančius VUI paraiškoje nurodytus kvalifikacinius reikalavimus, darbo sutartyse nustatyti ne mažesnį nei VUI paraiškoje nurodytą darbo užmokestį, ne trumpesnę darbo laiko trukmę ir pavesti vykdyti VUI paraiškoje numatytas darbo funkcijas;
47.3. laiku pateikti Klientų aptarnavimo skyriui reikalingus dokumentus, susijusius su VUI sutarties sąlygų įgyvendinimu;
47.4. pasikeitus VUI sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimo terminui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo aplinkybių pasikeitimo dienos raštu informuoti Klientų aptarnavimo skyrių, pateikiant nustatytos formos Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) ir prašymą dėl termino pratęsimo, bet ne ilgesniam nei 10 mėnesių laikotarpiui nuo VUI sutarties pasirašymo dienos.
471. Subsidijos gavėjas, apdraudęs įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, kaip numatyta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 5 punkte, Klientų aptarnavimo skyriui pateikia draudimo apmokėjimą įrodančius dokumentų (banko išrašo arba pavedimo elektronine bankininkyste) kopijas, patvirtintas subsidijos gavėjo atstovo parašu, kartu su pranešimu apie sudarytas materialines ir teisines sąlygas naujoms darbo vietoms:
472. Po pranešimo apie sudarytas materialines ir teisines sąlygas naujoms darbo vietoms sukurti gavimo, Klientų aptarnavimo skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, dalyvaujant subsidijos gavėjui, patikrina įsteigtas darbo vietas, jų atitiktį VUI paraiškoje nurodytiems reikalavimams. VUI paraiškoje numatytos steigti darbo vietos gali būti įsteigtos visos iš karto arba dalimis, bet ne daugiau kaip per 2 kartus per VUI projekto įgyvendinimo laikotarpį. Steigiant darbo vietas dalimis, subsidijos gavėjas pateikia nustatytos formos Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) su išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo - pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų - faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijomis, patvirtintomis subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba. Galutinis mokėjimas už dalimis įsteigtas darbo vietas vykdomas įsteigus visas VUI paraiškoje numatytas įsteigti darbo vietas.
473. Nenustačius neatitikimų iš karto po patikrinimo atlikimo patikrinimo vietoje pasirašomas Materialinių ir teisinių sąlygų sukurtai naujai darbo vietai sudarymo aktas (toliau – steigimo aktas) (Aprašo 18 priedas). Steigimo aktas pasirašomas sudarius materialines ir teisines sąlygas naujai darbo vietai sukurti ir pateikus išlaidas pagrindžiančių bei patirtų išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo – pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų – faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijas, patvirtintas subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba.
474. Pasirašius steigimo aktą, darbo vieta laikoma įsteigta nuo tos dienos, kai įdarbinamas Užimtumo tarnybos siųstas darbo ieškantis asmuo.
475. Subsidijos gavėjas nuo VUI sutartyje numatytos darbo vietos įsteigimo dienos privalo ne mažiau kaip 36 mėnesius:
475.2. sudaryti sąlygas Užimtumo tarnybai atlikti planinius ir neplaninius patikrinimus įsteigtose darbo vietose;
475.3. raštu informuoti Klientų aptarnavimo skyrių, kai subsidijos gavėjas nevykdo veiklos daugiau nei 60 dienų;
475.4. raštu informuoti Klientų aptarnavimo skyrių, atsiradus VUI sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymo aplinkybėms ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo aplinkybių atsiradimo pradžios dienos;
475.5. gavus Užimtumo tarnybos prašymą, teikti su VUI sutarties vykdymu susijusią informaciją, teikti metinės finansinės atskaitomybės dokumentus;
475.6. į įsteigtas darbo vietas įdarbinti Užimtumo tarnybos siųstą asmenį, jo darbo sutartyje numatyti ne mažesnį nei VUI paraiškoje nurodytą darbo užmokestį, nustatyti ne trumpesnę darbo laiko trukmę ir pavesti vykdyti VUI paraiškoje numatytas darbo funkcijas;
476. Klientų aptarnavimo skyrius, įvertinęs informaciją apie Aprašo 47.3, 47.4, 475 punktuose nurodytas aplinkybes:
476.2. gali sudaryti susitarimą dėl VUI sutarties keitimo dėl:
476.2.1. darbo vietų įsteigimo termino pratęsimo, bet ne ilgesniam laikotarpiui nei numatyta Aprašo 47.1 papunktyje;
477. Subsidijos gavėjui pateikus Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą įkeisti už subsidijos lėšas įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, Užimtumo tarnyba sutikimą gali duoti, subsidijos gavėjui pateikus:
477.1. banko garantiją arba draudimo bendrovės laidavimo draudimo raštą 100 procentų skirtos subsidijos VUI sutarties galiojimo laikotarpiu;
477.2. banko arba draudimo bendrovės patvirtinimą, kad Užimtumo tarnybos išduotas sutikimas įkeisti už subsidijos lėšas įsigytą turtą pagal VUI sutartį, ateityje garantijos arba laidavimo draudimo rašto davėjo (banko ar draudimo bendrovės) nebus įvertintas Užimtumo tarnybos nenaudai, nekeis ir neįtakos garantijos ar laidavimo draudimo rašto sąlygų bei garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjo neatšaukiamo įsipareigojimo, jeigu subsidijos gavėjui neįvykdžius savo įsipareigojimų pagal VUI sutarties sąlygas arba įvykdžius juos netinkamai, Užimtumo tarnyba privalės pateikti garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjui raštišką mokėjimo reikalavimą pagal išduotą garantiją ar laidavimo draudimo raštą.
478. Užimtumo tarnyba perveda subsidijos gavėjui draudimo lėšas draudiminio įvykio metu prarastam ar sugadintam ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti ar atstatyti:
479. Subsidijos gavėjas įsigyja arba atstato draudiminio įvykio metu prarastą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą, grąžindamas jį į buvusią padėtį ir jį apdrausdamas, ne vėliau kaip per 120 dienų nuo draudimo išmokos gavimo dienos, pirkdamas paslaugas, prekes ar darbus Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 73 punkte nustatyta tvarka.
4710. Tais atvejais kai ne mažiau kaip trys draudimo bendrovės atsisako apdrausti subsidijos gavėjo įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, subsidijos gavėjas įsipareigoja nuosavomis lėšomis įsigyti ar atstatyti sunaikintą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą. Draudimo bendrovės atsisakymas apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą pripažįstamas tada, kai subsidijos gavėjas Klientų aptarnavimo skyriui pateikia ne mažiau kaip trijų skirtingų draudimo bendrovių rašytinius patvirtinimus dėl atsisakymo apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą.
4711. Pirmaisiais darbo vietų steigimo metais subsidijos gavėjui neapdraudus įsigyto turto ir pateikus trijų skirtingų draudimo bendrovių rašytinius patvirtinimus dėl atsisakymo apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, antraisiais ir trečiaisiais darbo vietų steigimo metais subsidijos gavėjas privalo vėl drausti neapdraustą ilgalaikį materialųjį turtą. Tais atvejais kai ne mažiau kaip trys draudimo bendrovės ir vėl atsisako apdrausti subsidijos gavėjo įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, taikoma 4710 punkte nustatyta tvarka.
4712. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas parduoti subsidijos lėšomis įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, esant visoms šioms sąlygoms:
4712.1. kai yra aiškus ir pagrįstas ekonominės naudos siekimas ir teikiamų paslaugų plėtra ar modernizavimas;
4712.2. kai yra nurodoma, kokį ilgalaikį materialųjį turtą ketinama įsigyti vietoj planuojamo parduoti ilgalaikio materialiojo turto ir kodėl ketinamas įsigyti ilgalaikis materialusis turtas verslo plėtrai būtų efektyvesnis ir naudingesnis nei šiuo metu turimas;
4712.3. kai subsidijos gavėjas susitarime dėl VUI sutarties pakeitimo įsipareigoja:
4712.3.1. įkeisti Užimtumo tarnybos naudai naujai įsigytą ar įsigyjamą turtą. Įkeičiamo turto vertė turi būti ne mažesnė nei likutinė ketinamo parduoti už subsidijos lėšas įsigyto turto vertė;
4712.3.2. apdrausti naujai įsigytą ar įsigyjamą turtą Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 5 punkte nurodytomis sąlygomis;
4712.3.3. neatlikti veiksmų, nurodytų Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 8 dalyje, su naujai įsigytu ar įsigyjamu turtu be Užimtumo tarnybos sutikimo;
4713. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas išnuomoti subsidijos lėšomis įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą ne ilgesniam kaip 120 dienų per 12 mėnesių laikotarpį, esant visoms šioms sąlygoms:
4713.1. sudaroma rašytinė nuomos sutartis be subnuomos galimybės ir jos kopija pateikiama Klientų aptarnavimo skyriui;
4713.2. pateikiama banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo draudimo raštas 100 procentų skirtos subsidijos VUI sutarties galiojimo laikotarpiu;
4713.3. pateikiamas banko arba draudimo bendrovės patvirtinimas, kad Užimtumo tarnybos išduotas sutikimas išnuomoti už subsidijos lėšas įsigytą turtą pagal VUI sutartį, ateityje garantijos arba laidavimo draudimo rašto davėjo (banko ar draudimo bendrovės) nebus įvertintas Užimtumo tarnybos nenaudai, nekeis ir neįtakos garantijos ar laidavimo draudimo rašto sąlygų bei garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjo neatšaukiamo įsipareigojimo, jeigu subsidijos gavėjui neįvykdžius savo įsipareigojimų pagal VUI sutarties sąlygas arba įvykdžius juos netinkamai, Užimtumo tarnyba privalės pateikti garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjui raštišką mokėjimo reikalavimą pagal išduotą garantiją ar laidavimo draudimo raštą;
4714. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas išvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų subsidijos lėšomis įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, esant vienai iš šių sąlygų:
4714.1. kai VUI paraiškoje buvo nurodyta, kad steigiama (pritaikoma) darbo vieta yra mobilaus pobūdžio ir ketinamo išvežti ilgalaikio materialaus turto draudimo apsauga galioja toje valstybės teritorijoje, į kurią ilgalaikį materialųjį turtą ketinama išvežti, visą išvežimo laikotarpį, ir į įsteigtą darbo vietą įdarbintas darbuotojas vyksta atlikti darbo funkcijų kartu su ketinamu išvežti ilgalaikiu materialiuoju turtu arba pateikiamas motyvuotas paaiškinimas ir dokumentai, patvirtinantys, kad įsigyto ilgalaikio materialiojo turto subsidijos lėšomis išvežimo laikotarpiu, bus užtikrintas į įsteigtą darbo vietą įdarbinto darbuotojo nustatytų darbo funkcijų atlikimas;
4714.2. kai subsidijos gavėjo motyvuotame prašyme dėl ilgalaikio materialaus turto išvežimo:
4714.2.1. pagrįsta, jog subsidijos gavėjas turi užsakymų ne Lietuvos Respublikos teritorijoje, arba ilgalaikio materialaus turto išvežimas reikalingas verslo plėtrai už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų;
4714.2.3. nurodyta, kad ketinamo išvežti ilgalaikio materialaus turto draudimo apsauga galioja toje valstybės teritorijoje, į kurią ilgalaikį materialųjį turtą ketinama išvežti visą išvežimo laikotarpį ir Užimtumo tarnybai pateikti tai patvirtinantys dokumentai;
4714.2.4. į įsteigtą darbo vietą įdarbintas darbuotojas vyksta atlikti darbo funkcijų kartu su ketinamu išvežti ilgalaikiu materialiuoju turtu arba pateikiamas motyvuotas paaiškinimas ir dokumentai, patvirtinantys, kad įsigyto ilgalaikio materialiojo turto subsidijos lėšomis išvežimo laikotarpiu, bus užtikrintas į įsteigtą darbo vietą įdarbinto darbuotojo nustatytų darbo funkcijų atlikimas.
4715. Kai subsidijos gavėjui išmokėta avanso dalis yra didesnė nei faktiškai patirtos išlaidos darbo vietoms steigti, subsidijos gavėjas grąžina Užimtumo tarnybai išmokėtą nepanaudotą subsidijos dalį per 5 darbo dienas nuo steigimo akto sudarymo dienos, bet ne vėliau nei numatyta Aprašo 47.1. punkte.
1.14. Pakeičiu Aprašo VII skyrių ir išdėstau jį nauja redakcija:
„VII SKYRIUS
DARBO VIETŲ STEIGIMO (PRITAIKYMO) SUBSIDIJAVIMO priemonės organizavimas
48. Paraiškų dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo (toliau – DVS paraiška) (Aprašo 19 priedas) atrankos organizuojamos ne rečiau kaip du kartus per metus Užimtumo tarnybos interneto svetainėje paskelbiant apie DVS paraiškų atrankos pradžią.
49. DVS paraiškų atrankai vykdyti Klientų aptaranavimo departamento direktorius Klientų aptarnavimo departamento veiklos teritorijai sudaro ir tvirtina Paraiškų dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo atrankos komisiją (toliau – Atrankos komisija) iš Klientų atanavimo departamento ir Klientų aptaranavimo skyrių atstovų.
50. Atrankos komisija savo veikloje vadovaujasi Paraiškų dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo atrankos komisijos darbo reglamentu (Aprašo 20 priedas).
51. Paskelbus DVS paraiškų atranką, Klientų aptarnavimo skyrius organizuoja darbdaviams DVS paraiškų atrankos viešinimą ir mokymus, kurių metu supažindina su darbo vietų steigimo (toliau – DVS) priemonės įgyvendinimo reikalavimais. Mokymai organizuojami Klientų aptarnavimo skyriuose pagal numatytą grafiką, kuris skelbiamas DVS paraiškų atrankos paskelbimo dieną Užimtumo tarnybos interneto svetainėje. Mokymai gali būti organizuojami gyvai Užimtumo tarnybos patalpose arba nuotoliniu būdu naudojantis elektroninėmis platformomis.
52. Darbdaviai, planuojantys dalyvauti darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo priemonėje, Klientų aptarnavimo skyriui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje planuoja steigti darbo vietas, teikia DVS paraišką (Aprašo 19 priedas) kartu su Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 51 punkte nurodytomis dokumentų kopijomis.
53. DVS paraiškos teikiamos Klientų aptarnavimo skyriams per 30 kalendorinių dienų nuo atrankos paskelbimo datos, vadovaujantis Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 54, 55 ir 57 punktuose nurodytomis sąlygomis.
54. Klientų aptarnavimo skyrius perduoda DVS paraiškas Atrankos komisijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus DVS paraiškų priėmimo terminui.
55. Įgyvendinant DVS priemonę, turi būti steigiamos naujos darbo vietos, kurioms užimti keliami reikalavimai atitinka bent vieną žemiau nurodytų kriterijų:
55.1. Klientų aptarnavimo departamento Klientų aptarnavimo skyriaus, kurioje steigiama darbo vieta, aptarnaujamoje teritorijoje ir besiribojančiuose Klientų aptarnavimo skyriuose DVS paraiškų atrankos paskelbimo dieną yra registruotų bedarbio statusą turinčių asmenų, galinčių dirbti pagal turimas kvalifikacijas ar (ir) kompetencijas arba (ir) turimą darbo patirtį naujai steigiamose darbo vietose;
56. DVS paraiškos sąmatoje nurodytos išlaidos privalo būti:
56.1. skirtos darbo vietai įsteigti (pritaikyti) ar sudaryti sąlygas tiesioginėms darbo funkcijoms atlikti įsteigtoje darbo vietoje;
56.2. planuojamos patirti per Darbo vietų steigimo sutartyje (toliau – DVS sutartis) numatytą, bet ne ilgesnį nei Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte nurodytą, laikotarpį;
56.3. paskirstytos pagal planuojamas steigti darbo vietas, kiekvienai planuojamai steigti darbo vietai atskirai;
57. DVS paraiškose planuojamoms darbo vietoms steigti dydis kiekvienai darbo vietai atskirai negali viršyti 31,03 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių sumos. Nustatant paramos vienai darbo vietai steigti dydį, patalpų remontui numatytos panaudoti subsidijos lėšos paskirstomos lygiomis dalimis kiekvienai steigiamai darbo vietai.
58. Paraiškos teikėjas DVS paraišką kartu su Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 51 punkte nurodytų dokumentų kopijomis, pažymą apie atitikimą Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 1, 2, 4 ir 5 punkte nurodytiems reikalavimams (Aprašo 5 priedas) pateikia Klientų aptarnavimo skyriui tiesiogiai ar registruotu laišku per Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 51 punkte nurodytą terminą.
59. DVS paraiškos įvertinamos ir įtraukiamos į atrinktų DVS paraiškų sąrašą per 10 darbo dienų nuo vokų atplėšimo dienos, kai DVS paraiškos tenkina Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 63, 64 punktuose numatytas sąlygas. Paraiškas vertina Atrankos komisija:
59.1. užpildo Paraiškos teikėjo dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo/vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 13 priedas);
59.2. nagrinėja ir vertina pateiktas DVS paraiškas pagal Paraiškų dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo atitikties Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos apraše numatytiems reikalavimams formą (Aprašo 21 priedas), kaip numatyta Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 63.5 papunktyje:
59.2.1. nustačius DVS paraiškos neatitiktį vertinant kritinius Aprašo 21 priede numatytus atitikties vertinimo kriterijus, siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui atmesti DVS paraišką;
59.2.2. nustačius DVS paraiškos tikslinimo poreikį, vertinant neatitiktį nekritiniams Aprašo 21 priede numatytiems atitikties vertinimo kriterijams, siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui prašyti Paraiškos teikėjo pašalinti DVS paraiškos trūkumus, nustatant Paraiškos teikėjui ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą nuo pranešimo apie nustatytus DVS paraiškos trūkumus pateikimo dienos;
59.3. nustačius, kad DVS paraiška atitinka nustatytus atitikties vertinimo kriterijus, vertina DVS paraiškas pagal Paraiškos dėl darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo kokybės pagal nustatytus kriterijus vertinimo formą (Aprašo 22 priedas);
59.3.1. įvertinus, kad DVS paraiška nesurenka 35 paraiškos pereinamųjų balų, siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui DVS paraiškos neįtraukti į atrinktų DVS paraiškų sąrašą;
60. DVS paraiškų vertinimo galutiniai balai skaičiuojami išvedant Atrankos komisijos narių vertinimų balų vidurkį, galutinis vertinimo balas nurodomas dviejų skaitmenų po kablelio tikslumu. Vertinant pagal kiekvieną DVS paraiškos vertinimo kriterijų, kiekvieno vertinimo kriterijaus balas skaičiuojamas dviejų skaitmenų po kablelio tikslumu.
61. Atrankos komisija, įvertinusi DVS priemonei įgyvendinti Klientų aptarnavimo departamento sąmatoje patvirtintas lėšas, siūlo Klientų aptarnavimo departamento direktoriui tvirtinti DVS finansuojamų projektų sąrašą.
62. Vienodus pereinamuosius balus surinkusios DVS paraiškos, atrenkamos į DVS finansuojamų paraiškų sąrašą pagal Aprašo 23 priede nustatytus papildomus kriterijus. Vertinimas pagal papildomus kriterijus atliekamas tik vienodus balus surinkusių DVS paraiškų eiliškumui nustatyti.
63. Klientų aptarnavimo departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atrinktų DVS paraiškų sąrašo pateikimo dienos, tvirtina finansuojamų DVS projektų sąrašą.
64. Klientų aptarnavimo skyrius raštu informuoja Paraiškų teikėjus per 3 darbo dienas nuo Klientų aptarnavimo departamento direktoriaus sprendimo priėmimo dienos apie:
64.1. priimtą sprendimą neįtraukti į finansuojamų projektų sąrašą DVS paraišką, pridedant Aprašo 22 priedo kopiją ir nurodant aiškias ir išsamias DVS paraiškos atmetimo priežastis, teisinius pagrindus ir apskundimo tvarką;
65. Finansuojamų DVS projektų sąrašas skelbiamas Užimtumo tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo finansuojamų DVS paraiškų sąrašo patvirtinimo dienos. Klientų aptarnavimo skyrius per 5 darbo dienas nuo finansuojamų DVS paraiškų sąrašo patvirtinimo teikia duomenis apie suteikiamą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, t. y. rezervuoja ūkio subjektui skirtos subsidijos sumą.
66. Klientų aptarnavimo skyrius, patikrinęs Paraiškos teikėjo įsipareigojimų, numatytų Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 69 ir 70 punktuose įvykdymą, pasirašo su Paraiškos teikėju DVS sutartį (Aprašo 24 priedas).
Klientų aptarnavimo skyrius per 5 darbo dienas nuo DVS sutarties pasirašymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. Nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
67. Subsidijos gavėjas, apdraudęs ilgalaikį materialųjį turtą, kaip numatyta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 5 punkte, Klientų aptarnavimo skyriui pateikia draudimo apmokėjimą įrodančius dokumentus (banko išrašą arba pavedimo elektronine bankininkyste kopiją, patvirtintą darbdavio atstovo parašu) ne vėliau kaip steigimo akto (Aprašo 18 priedas) pasirašymo metu iš karto ne mažiau kaip 36 mėnesiams arba kiekvienais metais iki įsteigtos darbo vietos išlaikymo kontrolės pabaigos likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki ilgalaikio materialiojo turto draudimo galiojimo pabaigos.
68. Įvykus draudiminiam įvykiui, Užimtumo tarnyba perveda subsidijos gavėjui draudimo lėšas draudiminio įvykio metu prarastam ar sugadintam ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti ar atstatyti:
69. Subsidijos gavėjas įsigyja arba atstato draudiminio įvykio metu prarastą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą, grąžindamas į buvusią padėtį ir jį apdrausdamas, ne vėliau kaip per 120 dienų nuo draudimo išmokos gavimo dienos, pirkdamas paslaugas, prekes ar darbus Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 73 punkte nustatyta tvarka.
70. Tais atvejais kai ne mažiau kaip trys draudimo bendrovės atsisako apdrausti subsidijos gavėjo įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, subsidijos gavėjas įsipareigoja nuosavomis lėšomis įsigyti ar atstatyti sunaikintą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą.
71. Draudimo bendrovės atsisakymas apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą pripažįstamas tada, kai subsidijos gavėjas Klientų aptarnavimo skyriui pateikia ne mažiau kaip trijų skirtingų draudimo bendrovių rašytinius patvirtinamus dėl atsisakymo apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą. Pirmaisiais darbo vietų steigimo metais subsidijos gavėjui neapdraudus įsigyto turto ir pateikus trijų skirtingų draudimo bendrovių rašytinius patvirtinimus dėl atsisakymo apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, antraisiais ir vėliau trečiaisiais darbo vietų steigimo metais subsidijos gavėjas privalo vėl drausti neapdraustą ilgalaikį materialųjį turtą. Tais atvejais kai ne mažiau kaip trys draudimo bendrovės ir vėl atsisako apdrausti subsidijos gavėjo įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą, taikoma 67 punkte nustatyta tvarka.
72. Subsidijos gavėjui, darbo vietos steigimo (pritaikymo) procese sąmata tikslinama panaudojus mažiau arba daugiau lėšų darbo vietoms steigti nei numatyta DVS paraiškoje:
72.1. nupirkus prekių, paslaugų arba darbų už veiklų, kurioms suteikta subsidija, lėšas ir nepanaudojus visų lėšų, numatytų DVS paraiškos sąmatoje, subsidijos gavėjas informuoja Klientų aptarnavimo skyrių pateikdamas Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) kartu su motyvuotu prašymu dėl sąmatos tikslinimo, kuriame kartu nurodo konkrečius DVS paraiškoje siūlomus sąmatos keitimus;
72.2. panaudojus mažiau lėšų darbo vietai steigti (pritaikyti) nei buvo numatyta DVS paraiškoje, mažinama tik tos darbo vietos kaina pagal subsidijos darbo vietoms steigti ir subsidijos gavėjo nuosavų lėšų proporcingą santykį, kurios steigimui lėšų poreikis sumažėjo;
72.3. panaudojus daugiau lėšų darbo vietai steigti nei numatyta DVS paraiškoje, subsidijos darbo vietai steigti suma nesikeičia, o subsidijos gavėjas įsipareigoja viršytą sumą padengti nuosavomis lėšomis;
72.4. subsidijos gavėjui laikotarpiu nuo DVS sutarties pasirašymo iki darbo vietos įsteigimo įsiregistravus Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos PVM mokėtoju, sąmatoje įtrauktos subsidijos lėšos mažinamos numatytai sumokėti PVM sumai;
72.5. tikslinant sąmatą draudžiama įtraukti papildomus, patvirtintoje DVS paraiškos sąmatoje nenumatytus, išlaidų elementus;
73. Kai subsidijos gavėjui išmokėta avanso dalis yra didesnė nei faktiškai patirtos išlaidos darbo vietai steigti (pritaikyti), subsidijos gavėjas grąžina Užimtumo tarnybai išmokėtą nepanaudotą subsidijos dalį per 5 darbo dienas nuo steigimo akto pasirašymo dienos, bet ne vėliau nei numatyta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte.
74. Užimtumo tarnyba pripažįsta tik tas subsidijos gavėjo po DVS sutarties pasirašymo patirtas išlaidas, kurios patvirtinamos išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo - pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų - faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijomis, patvirtintomis subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba;
75. Steigimo aktas pasirašomas sudarius materialines ir teisines sąlygas naujai darbo vietai sukurti ir pateikus išlaidas pagrindžiančių bei patirtų išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo – pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų - faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijas, patvirtintas subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba.
76. Subsidijos gavėjas iki DVS sutartyje numatytos darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) dienos privalo:
76.1. per 10 mėnesių nuo DVS sutarties pasirašymo dienos atlikti visus DVS paraiškoje numatytus darbus ir įsteigti (pritaikyti) darbo vietą bei pateikti Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) su išlaidas pagrindžiančių ir patirtų išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo - pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų - faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijomis, patvirtintomis subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba;
76.2. laiku pateikti Klientų aptarnavimo skyriui reikalingus dokumentus, susijusius su DVS sutarties sąlygų įgyvendinimu;
76.3. pasikeitus DVS sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimo terminui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo aplinkybių pasikeitimo dienos, raštu informuoti Klientų aptarnavimo skyrių, pateikdamas Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) ir prašymą dėl termino pratęsimo, bet ne ilgesniam laikotarpiui nei numatyta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte;
76.4. į steigiamas darbo vietas įdarbinti Užimtumo tarnybos siųstus darbo ieškančius asmenis, atitinkančius DVS paraiškoje nurodytus kvalifikacinius reikalavimus, darbo sutartyse numatyti ne mažesnį nei DVS paraiškoje nurodytą darbo užmokestį, ne trumpesnę darbo laiko trukmę ir pavesti vykdyti DVS paraiškoje numatytas darbo funkcijas.
77. Po pranešimo apie sudarytas materialines ir teisines sąlygas naujoms darbo vietoms sukurti gavimo, Klientų aptarnavimo skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, dalyvaujant subsidijos gavėjui, patikrina įsteigtas darbo vietas, jų atitiktį DVS paraiškoje nurodytiems reikalavimams.
DVS paraiškoje numatytos steigti darbo vietos gali būti įsteigtos visos iš karto arba dalimis, bet ne daugiau kaip per 2 kartus per DVS paraiškoje numatytų darbo vietų steigimo laikotarpį. Steigiant darbo vietas dalimis, subsidijos gavėjas pateikia nustatytos formos Veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 17 priedas) su išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo - pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų - faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijomis, patvirtintomis subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba. Galutinis mokėjimas už dalimis įsteigtas darbo vietas mokamas įsteigus visas DVS paraiškoje numatytas įsteigti darbo vietas.
78. Nenustačius neatitikimų, iš karto po patikrinimo atlikimo patikrinimo vietoje pasirašomas steigimo aktas (Aprašo 18 priedas).
79. Steigimo aktas pasirašomas sudarius materialines ir teisines sąlygas naujai darbo vietai sukurti ir pateikus išlaidas pagrindžiančių bei patirtų išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (pirkimo – pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų – faktūrų, banko išrašų arba pavedimų elektronine bankininkyste) kopijas, patvirtintas subsidijos gavėjo atstovo parašu, lietuvių kalba.
80. Pasirašius steigimo aktą, darbo vieta laikoma įsteigta nuo tos dienos, kai įdarbinamas Užimtumo tarnybos siųstas darbo ieškantis asmuo.
81. Subsidijos gavėjas nuo DVS sutartyje numatytos darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) dienos privalo ne mažiau kaip 36 mėnesius:
81.1. vykdyti veiklą ir išlaikyti įsteigtą (pritaikytą) darbo vietą, kuriai įsteigti (pritaikyti) buvo skirta subsidija;
81.2. sudaryti sąlygas Užimtumo tarnybai atlikti planinius ir neplaninius patikrinimus įsteigtoje (pritaikytoje) darbo vietoje;
81.3. raštu informuoti Klientų aptarnavimo skyrių, kai subsidijos gavėjas nevykdo veiklos daugiau nei 60 dienų;
81.4. raštu informuoti Klientų aptarnavimo skyrių, atsiradus DVS sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymo aplinkybėms ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo aplinkybių atsiradimo dienos;
82. Klientų aptarnavimo skyrius, įvertinęs informaciją apie Aprašo 76.2, 76.3 papunkčiuose, 81 punkte nurodytas aplinkybes:
82.2. gali sudaryti susitarimą dėl:
82.2.1. darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) termino pratęsimo, bet ne ilgesniam laikotarpiui nei numatyta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte;
83. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą subsidijos lėšomis parduoti, esant visoms šioms sąlygoms:
83.1. kai yra aiškus ir pagrįstas ekonominės naudos siekimas ir teikiamų paslaugų plėtra ar modernizavimas;
83.2 kai yra nurodoma, kokį ilgalaikį materialųjį turtą ketinama įsigyti vietoj planuojamo parduoti ilgalaikio materialiojo turto ir kodėl ketinamas įsigyti ilgalaikis materialusis turtas verslo plėtrai būtų efektyvesnis ir naudingesnis nei šiuo metu turimas;
83.3. kai subsidijos gavėjas susitarime dėl DVS sutarties pakeitimo įsipareigoja:
83.3.1 įkeisti Užimtumo tarnybos naudai naujai įsigytą ar įsigyjamą turtą. Įkeičiamo turto vertė turi būti ne mažesnė nei likutinė ketinamo parduoti už subsidijos lėšas įsigyto turto vertė;
83.3.2. apdrausti naujai įsigytą ar įsigyjamą turtą Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 5 punkte nurodytomis sąlygomis;
83.3.3. neatlikti veiksmų, nurodytų Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 8 dalyje, su naujai įsigytu ar įsigyjamu turtu be Užimtumo tarnybos sutikimo;
84. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą subsidijos lėšomis išnuomoti ne ilgesniam kaip 120 dienų per 12 mėnesių laikotarpį, esant visoms šioms sąlygoms:
84.1. sudaroma rašytinė nuomos sutartis be subnuomos galimybės ir jos kopija pateikiama Klientų aptarnavimo skyriui;
84.2. pateikiama banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo draudimo raštas 100 procentų skirtos subsidijos DVS sutarties galiojimo laikotarpiu;
84.3. pateikiamas banko arba draudimo bendrovės patvirtinimas, kad Užimtumo tarnybos išduotas sutikimas išnuomoti už subsidijos lėšas įsigytą turtą pagal DVS sutartį, ateityje garantijos arba laidavimo draudimo rašto davėjo (banko ar draudimo bendrovės ) nebus įvertintas Užimtumo tarnybos nenaudai, nekeis ir neįtakos garantijos ar laidavimo draudimo rašto sąlygų bei garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjo neatšaukiamo įsipareigojimo, jeigu subsidijos gavėjui neįvykdžius savo įsipareigojimų pagal DVS sutarties sąlygas arba įvykdžius juos netinkamai, Užimtumo tarnyba privalės pateikti garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjui raštišką mokėjimo reikalavimą pagal išduotą garantiją ar laidavimo draudimo raštą;
85. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą subsidijos lėšomis išvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, esant vienai iš šių sąlygų:
85.1. kai DVS paraiškoje buvo nurodyta, kad steigiama (pritaikoma) darbo vieta yra mobilaus pobūdžio ir ketinamo išvežti ilgalaikio materialaus turto draudimo apsauga galioja toje valstybės teritorijoje, į kurią ilgalaikį materialųjį turtą ketinama išvežti, visą išvežimo laikotarpį, ir į įsteigtą darbo vietą įdarbintas darbuotojas vyksta atlikti darbo funkcijų kartu su ketinamu išvežti ilgalaikiu materialiuoju turtu arba pateikiamas motyvuotas paaiškinimas ir dokumentai, patvirtinantys, kad įsigyto ilgalaikio materialiojo turto subsidijos lėšomis išvežimo laikotarpiu, bus užtikrintas į įsteigtą darbo vietą įdarbinto darbuotojo nustatytų darbo funkcijų atlikimas;
85.2. kai subsidijos gavėjo motyvuotame prašyme dėl ilgalaikio materialaus turto išvežimo:
85.2.1. pagrįsta, jog subsidijos gavėjas turi užsakymų ne Lietuvos Respublikos teritorijoje, arba ilgalaikio materialaus turto išvežimas reikalingas verslo plėtrai už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų;
85.2.3. nurodyta, kad ketinamo išvežti ilgalaikio materialaus turto draudimo apsauga galioja toje valstybės teritorijoje, į kurią ilgalaikį materialųjį turtą ketinama išvežti visą išvežimo laikotarpį ir Užimtumo tarnybai pateikti tai patvirtinantys dokumentai;
85.2.4. į įsteigtą darbo vietą įdarbintas darbuotojas vyksta atlikti darbo funkcijų kartu su ketinamu išvežti ilgalaikiu materialiuoju turtu arba pateikiamas motyvuotas paaiškinimas ir dokumentai, patvirtinantys, kad įsigyto ilgalaikio materialiojo turto subsidijos lėšomis išvežimo laikotarpiu, bus užtikrintas į įsteigtą darbo vietą įdarbinto darbuotojo nustatytų darbo funkcijų atlikimas.
86. Subsidijos gavėjui, pateikusiam Klientų aptarnavimo skyriui motyvuotą prašymą, gali būti išduotas Užimtumo tarnybos sutikimas įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą subsidijos lėšomis įkeisti, esant visoms šioms sąlygoms:
86.1. pateikiama banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo draudimo raštas 100 procentų skirtos subsidijos DVS sutarties galiojimo laikotarpiu;
86.2. pateikiamas banko arba draudimo bendrovės patvirtinimas, kad Užimtumo tarnybos išduotas sutikimas įkeisti už subsidijos lėšas įsigytą turtą pagal DVS sutartį, ateityje garantijos arba laidavimo draudimo rašto davėjo (banko ar draudimo bendrovės) nebus įvertintas Užimtumo tarnybos nenaudai, nekeis ir neįtakos garantijos ar laidavimo draudimo rašto sąlygų bei garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjo neatšaukiamo įsipareigojimo, jeigu subsidijos gavėjui neįvykdžius savo įsipareigojimų pagal DVS sutarties sąlygas arba įvykdžius juos netinkamai, Užimtumo tarnyba privalės pateikti garantijos ar laidavimo draudimo rašto davėjui raštišką mokėjimo reikalavimą pagal išduotą garantiją ar laidavimo draudimo raštą.
87. Kai subsidijos gavėjui išmokėta avanso dalis yra didesnė nei faktiškai patirtos išlaidos darbo vietoms steigti, subsidijos gavėjas grąžina Užimtumo tarnybai išmokėtą nepanaudotą subsidijos dalį per 5 darbo dienas nuo steigimo akto sudarymo dienos, bet ne vėliau nei numatyta Aprašo 76.1. papunktyje.
1.15. Aprašo 78 punktą laikau 89 punktu ir išdėstau jį taip:
„89. Nustačius, kad Užimtumo tarnyba darbdavio patirtas išlaidas kompensavo pagal neteisingai įformintus, suklastotus dokumentus, pateikus tikrovės neatitinkančią informaciją ar dėl kitų neteisėtų veiksmų, šios išlaidos įstatymų nustatyta tvarka bus išieškomos iš kaltų asmenų, išdavusių, pateikusių šiuos dokumentus ar atlikusių kitus neteisėtus veiksmus.“;
2. P a v e d u:
2.1. Teisės skyriui paskelbti šį įsakymą teisės aktų nustatyta tvarka Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje;