LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2011 M. GRUODŽIO 2 D. ĮSAKYMO NR. D1-933 „DĖL STATYBOS TECHNINIO REGLAMENTO STR 2.06.04:2014 „GATVĖS IR VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAI. BENDRIEJI REIKALAVIMAI“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. kovo 7 d. Nr. D1-76
P a k e i č i u statybos techninį reglamentą STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-933 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“, ir 29 punktą išdėstau taip:
„29. Atstumai tarp sankryžų bei įvažiavimų/išvažiavimų dešiniaisiais posūkiais turi būti ne mažesni nei 6 lentelėje. Kai B kategorijos gatvėje nėra galimybių išlaikyti 6 lentelėje nurodyto 150 m atstumo, atstumas tarp įvažiavimų/išvažiavimų dešiniaisiais posūkiais gali būti mažinamas iki 100 m (6 lentelės 2 punkte tai nurodyta skliausteliuose), projektuotojui pagrindus, kad tai nedarys neigiamo poveikio eismo saugumui.
6 lentelė. Minimalūs atstumai tarp sankryžų ir įvažiavimų/išvažiavimų
Eil. Nr. |
Kategorija |
Minimalus atstumas tarp sankryžų, m |
Minimalus atstumas tarp įvažiavimų/išvažiavimų dešiniaisiais3, 4 posūkiais, m1 |
1. |
A |
1000 (S) |
N |
2. |
B |
600 |
150 (1005) |
3. |
C |
200 |
100 (502) |
4. |
D |
50 |
- |
5. |
DS |
- |
- |
Pastabos:
1. 6 lentelėje raidėmis ir simboliais pažymėtos reikšmės:
S – skirtingų lygių sankryžos; N – negalimas (išimtys taikomos įrengiant degalines su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis); - – nereglamentuojama.
2. 6 lentelėje žodžių ir skaičių viršuje pažymėtų skaitmenų reikšmės:
1 – Nurodytos reikšmės taip pat taikomos pirmam įvažiavimui/išvažiavimui prieš sankryžą ir už sankryžos įrengti. Įrengiant išvažiavimą prieš sankryžą, reikia įvertinti besiformuojančių automobilių eilių ilgį.
2 – Įvažiavimą į D kategorijos gatvę iš aukštesnės kategorijos gatvės būtina suprojektuoti pėsčiųjų ir dviračių takų lygyje per bendrą takų plotį.
3 – Įvažiavimai/išvažiavimai kairiaisiais posūkiais be šviesoforinio reguliavimo gali būti įrengiami 6 lentelėje nurodytais atstumais, kai yra visos šios sąlygos: gatvės eismo juostų skaičius abiem kryptimis neviršija 4 eismo juostų; leistinas greitis neviršija 50 km/h; jei tai nėra avaringas ruožas.
4 – Jei įvažiavimams kairiaisiais posūkiais įrengti reikalingas šviesoforinis reguliavimas, minimaliems atstumams tarp įvažiavimų taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir atstumams tarp sankryžų.
5 – Jei yra galimybė įrengti įvažiavimus/išvažiavimus dešiniaisiais posūkiais iš žemesnės kategorijos gatvių, privažiuoti nustatytais ar numatomais kelio servitutais ar kitais būdais, įvažiavimai/išvažiavimai B kategorijos gatvėje neįrengiami mažesniu už 6 lentelės 2 punkte nurodytą atstumą.“