LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl skatinamosios finansinės priemonės „POKYTIS“ schemos patvirtinimo

 

2024 m. balandžio 18 d. Nr. 4-212

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius:

1. T v i r t i n u Skatinamosios finansinės priemonės „Pokytis“ schemą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad mažos vidutinės kapitalizacijos įmonės ir vidutinės kapitalizacijos įmonės paraiškas dėl finansavimo projektams pagal skatinamąją finansinę priemonę „Pokytis“ gavimo uždarajai akcinei bendrovei „Investicijų ir verslo garantijos“ gali teikti nuo 2024 m. birželio 1 d.

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                   Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2024 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 4-212

 

 

skatinamosios finansinės priemonės „POKYTIS“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

Teisinis pagrindas

1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315.

1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435.

1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo.

1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. balandžio 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2024) 2390.

1.6. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“.

1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. 4-877 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ aprašo patvirtinimo“.

1.8. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA arba Paskolos davėjas) (toliau – Sutartis).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Pokytis“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

158 941 176 (šimtas penkiasdešimt aštuoni milijonai devyni šimtai keturiasdešimt vienas tūkstantis šimtas septyniasdešimt šeši) eurai Europos regioninės plėtros fondo ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų (įskaitant valdymo mokestį INVEGAI).

3.

Priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė

INVEGOS tiesiogiai paskolų gavėjams teikiamos paskolos (toliau – Paskola) pagal Schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendina ir Paskolas teikia INVEGA, veikdama kaip Inovacijų skatinimo fondo valdytoja, paskirta vadovaujantis Sutartimi.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, 2015 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2015/1017 dėl Europos strateginių investicijų fondo, Europos investavimo konsultacijų centro ir Europos investicinių projektų portalo, kuriuo iš dalies keičiamos reglamentų (ES) Nr. 1291/2013 ir (ES) Nr. 1316/2013 nuostatos dėl Europos strateginių investicijų fondo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. kovo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/523, Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatyme.

6.

Remiama veikla

Paskolos teikiamos Schemos 7.1 papunktyje nurodytam Paskolos gavėjui, kuris kreipiasi dėl finansavimo pagal Priemonę projektui, skirtam gamybos procesų (įskaitant gamybos logistiką) įrangai su bent viena skaitmenine technologija (pvz., robotikos technologijos, dirbtinio intelekto sprendimai, automatika ir automatizavimo technologijos pramonei, informacinių komutacinių tinklų diegimas, išmaniųjų sensorių, valdiklių ir vykdiklių diegimas, debesijos diegimas, daiktų interneto sistemų diegimas, įmonės išteklių valdymo sistemos diegimas, operatyvaus gamybos valdymo sistemų diegimas, 3D spausdinimas) arba su bent viena skaitmenine technologija ir su ja susijusiu sprendimu (pvz., skaitmeninės inžinerijos sprendimai, vertikaliosios integracijos sprendimai, horizontaliosios integracijos sprendimai, sumaniosios priežiūros ir aptarnavimo sprendimai) diegti (toliau – gamybos procesų įranga su integruotomis skaitmeninimo technologijomis), (toliau – Projektas).

7.

Paskolos gavėjas ir jam keliami reikalavimai

7.1. Paskolos teikiamos labai mažai, mažai ir vidutinei įmonei (toliau  – MVĮ), mažai vidutinės kapitalizacijos įmonei (toliau – MVKĮ) ir vidutinės kapitalizacijos įmonei (toliau – VKĮ), kuri atitinka šiuos reikalavimus:

7.1.1. yra pramonės įmonė, t. y. įmonė, kurios pagrindinė ekonominė veikla nustatyta Valstybinės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale https://osp.stat.gov.lt/ekonomines-veiklos-rusiu-ir-instituciniu-sektoriu-paieska (toliau Valstybinės duomenų agentūros oficialios statistikos portalas), pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) priskiriama B sekcijai „Kasyba ir karjerų eksploatavimas“ (išskyrus šias ekonomines veiklas: „Žalios naftos ir gamtinių dujų gavyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 06 skyrių), „Durpių gavyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 08.92 klasę) ir „Naftos ir gamtinių dujų gavybai būdingų paslaugų veikla“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 09.10 klasę) ir C sekcijai „Apdirbamoji gamyba“ (išskyrus ekonominę veiklą „Kokso ir rafinuotų naftos produktų gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 19 skyrių);

7.1.2. įgyvendina Projektus Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, t. y. Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse (toliau – VVL regionas) (toliau – Paskolos gavėjas, veikiantis VVL), ir (arba) Sostinės regione, t. y. Vilniaus apskrityje (toliau – Paskolos gavėjas, veikiantis Sostinės regione);

7.1.3. jei Paskolos gavėjas veikia Sostinės regione, Paskolos gavėjo vykdoma pagrindinė ekonominė veikla, nustatyta Valstybinės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale, priskiriama aukštą pridėtinę vertę kuriantiems sektoriams: „Pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 21 skyrių), „Kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 26 skyrių), „Orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 30.3 grupę), „Chemikalų ir chemijos produktų gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 20 skyrių), „Elektros įrangos gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 27 skyrių), „Niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 28 skyrių), „Variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 29 skyrių), „Kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 30 skyrių), išskyrus „Įvairių tipų laivų statyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 30.1 grupę) bei „Orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 30.3 grupę), „Medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 32.5 grupę);

7.1.4. veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

7.1.5. atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje;

7.1.6. Paskolos gavėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, jis nėra likviduojamas;

7.1.7. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

7.1.8. Paskolos gavėjas yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) metinių finansinių ataskaitų už paskutinius dvejus finansinius metus arba, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei dvejus metus, už trumpesnį terminą rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis;

7.1.9. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

7.1.10. nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Paskolos davėjo sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba), kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos (toliau – ES) vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) arba pagalbos teikėjo sprendimu buvo pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

7.1.11. nėra valstybės ir (ar) savivaldybių įmonė ir įmonė, kurioje 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė;

7.1.12. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo nėra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 į nuosavą kapitalą  įtraukiant akcininkų, susijusių ir (ar) kitų trečiųjų asmenų Paskolos gavėjui suteiktas Paskolas, subordinuotas INVEGOS paskolos (-ų) atžvilgiu (toliau – trečiųjų asmenų subordinuotos paskolos) (be trečiųjų asmenų subordinuotų paskolų nuosavas kapitalas turi būti teigiamas), skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kaip tai apibrėžta Įmonių atskaitomybės įstatymo 3 straipsnyje. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, o pagal paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį yra didesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, Paskolos gavėjas privalo pateikti INVEGAI nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus);

7.1.13. per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis Paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos, padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad Paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą;

7.1.14. per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu;

7.1.15. nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“);

7.1.16. yra pateikęs Paskolos davėjui įrodymus, kad prašomai suteikti Paskolai neturi galimybės gauti finansavimo rinkoje iš Lietuvos Respublikoje veikiančių finansų įstaigų;

7.1.17. neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Lietuvos Respublikai priešiškų valstybių (Rusijos Federacija, Baltarusijos Respublika, Rusijos Federacijos aneksuotas Krymas, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojama Padniestrės teritorija ir Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijos) fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.;

7.1.18. Paskolos gavėjo ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o Projektas Paskolos davėjo yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikingumo lygio bei Projekto ekonominio pagrįstumo ir finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas Paskolos davėjo vidaus procedūrų tvarka;

7.1.19. kai Paskolos gavėjui valstybės pagalba suteikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsniu:

7.1.19.1. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra su eksportu susijusi veikla trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies c punkte, nėra vykdoma žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkte, nėra vykdoma pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies b punkte, ir nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 13 straipsnyje nurodytuose sektoriuose;

7.1.19.2. Paskolos gavėjas per dvejus metus iki paraiškos Paskolai gauti pateikimo INVEGAI dienos ir dvejus metus nuo Projekto, kurio finansavimui prašoma Paskolos, įgyvendinimo pabaigos neperkėlė ir neperkels veiklos, su kuria susijęs Projektas, iš įmonės, veikiančios vienoje Europos ekonominės erdvės valstybėje, į įmonę kitoje valstybėje, kurioje Paskolos lėšomis įgyvendinamas Projektas;

7.1.20. kai Paskolos gavėjui valstybės pagalba suteikiama vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis:

7.1.20.1. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veikla, pirminės žemės ūkio produktų gamybos veikla ir (ar) su eksportu susijusi veikla trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a, c ir e punktuose;

7.1.20.2. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir (ar) jis neatitinka Juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte;

7.2. Paskolos gavėjo atitiktis Schemos 7.1 papunktyje nurodytiems reikalavimams vertinama pagal viešai prieinamų registrų duomenis, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktus duomenis, viešai skelbiamą informaciją (pvz., Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos) ir Paskolos gavėjo pateiktą informaciją. Jeigu Paskolos gavėjo pateikta informacija neatitinka viešai prieinamų registrų ar valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktų duomenų, viešai skelbiamos informacijos, vadovaujamasi viešai prieinamų registrų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktais duomenimis. Tais atvejais, kai Paskolos gavėjas nėra įsteigtas Lietuvos Respublikoje, Paskolos gavėjo prašoma pateikti valstybės, kurioje jis yra įsteigtas, atitinkamus dokumentus, viešai skelbiamą informaciją.

8.

Reikalavimai Projektams

8.1. Finansavimas teikiamas Projektams, kurie atitinka šiuos reikalavimus:

8.1.1. Projektu atliekama pradinė investicija arba pradinė naujos ekonominės veiklos investicija;

8.1.2. Projektu diegiama gamybos procesų įranga su integruotomis skaitmeninimo technologijomis, kuri yra rekomenduota Projekto vykdytojo INVEGAI pateiktoje technologinio audito (pramonės įmonės gamybos ir su gamyba susijusių procesų (nuo žaliavų patekimo iki galutinio produkto išleidimo ir aptarnavimo (priežiūros) esamo skaitmeninio lygio įvertinimas, siekiant nustatyti, ar konkrečios technologijos ir gamybos procesų visuma koreliuoja su technologinės raidos tendencijomis atitinkamoje srityje), atlikto ne vėliau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, išvadoje;

8.1.3. numatoma įsigyti gamybos procesų įranga su integruotomis skaitmeninimo technologijomis turi būti nauja;

8.1.4. Projektu diegiamos įrangos modelis turi būti pateiktas rinkai ne anksčiau kaip prieš trejus metus nuo paraiškos pateikimo INVEGAI metų;

8.1.5. Projektas iki paraiškos pateikimo INVEGAI nėra pradėtas įgyvendinti;

8.1.6. Projektas atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Sumaniosios specializacijos koncepcija), įgyvendinimo nuostatas ir bent vieną jos prioriteto tematiką (taikoma Paskolos gavėjams, veikiantiems Sostinės regione, ir dotacijos prašantiems Paskolos gavėjams, veikiantiems VVL);

8.1.7. Projektas atitinka darnaus vystymosi horizontalųjį principą bei lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.) horizontalųjį principą;

8.1.8. Projektas atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintas Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires;

8.1.9. Projektas turi nepažeisti ES pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

9.

Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos

9.1. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos tik gamybos procesų įrangos su skaitmeninimo technologijomis, kuri rekomenduota technologinio audito išvadoje, įsigijimo, diegimo ir su įrangos montavimu susijusių darbų atlikimo išlaidos, išskyrus naujo (-ų) statinio (-ių) statybą.

9.2. Kai Paskola suteikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiuojant tinkamų finansuoti išlaidų sumą, turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 7 dalyje nustatytų reikalavimų:

9.2.1. kai Paskola suteikiama MVKĮ ir VKĮ gamybos procesui iš esmės pakeisti, tinkamos finansuoti išlaidos turi viršyti turto, susijusio su modernizuojama veikla, nusidėvėjimą per trejus ankstesnius finansinius metus;

9.2.2. kai Paskola suteikiama MVKĮ, VKĮ ar MVĮ esamos įmonės veiklai įvairinti, tinkamos finansuoti išlaidos turi bent 200 procentų viršyti pakartotinai naudojamo turto balansinę vertę, registruotą finansiniais metais, einančiais iki darbų pradžios.

9.3. Kai Paskola suteikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiuojant tinkamų finansuoti išlaidų sumą turi būti tenkinami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 8 dalyje nustatyti reikalavimai:

9.3.1. nematerialusis turtas, naudojamas investicinėms išlaidoms apskaičiuoti turi būti:

9.3.1.1. naudojamas tik MVKĮ, VKĮ, MVĮ, gaunančioje pagalbą;

9.3.1.2. nusidėvintis;

9.3.1.3. įsigyjamas rinkos sąlygomis iš trečiųjų šalių, nesusijusių su pirkėju;

9.3.1.4. įtrauktas į pagalbą gaunančio Paskolos gavėjo turtą ir likti susietas su Projektu bent penkerius metus (jei tai MVĮ, – trejus metus);

9.3.2. kai Paskola suteikiama MVKĮ ar VKĮ, nematerialiojo turto išlaidos tinkamos finansuoti tik iki 50 procentų visų Projekto tinkamų finansuoti investicinių išlaidų sumos.

10.

Netinkamos finansuoti išlaidos

10.1. Paskolos lėšos negali būti skiriamos ir naudojamos:

10.1.1. Paskolos gavėjo išlaidoms, kurios nėra tinkamos finansuoti Projekto išlaidos;

10.1.2. išlaidoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar finansuojamos iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ir (ar) kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų, jei, visas lėšas kartu sudėjus su Paskolos lėšomis, išlaidos būtų finansuotos daugiau kaip 100 procentų išlaidų vertės;

10.1.3. investicijoms, išvardytoms Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje;

10.1.4. išlaidoms, patirtoms iki paraiškos pateikimo Paskolos davėjui dienos;

10.1.5. atsiskaitymams su Rusijos Federacijoje ir Baltarusijos Respublikoje, Rusijos Federacijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje ir Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis.

11.

Paskolų teikimo sąlygos

11.1. Paskola skiriama Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolos sutartį tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis).

11.2. Paskolos sutarties terminas negali būti ilgesnis kaip 120 mėnesių, kuris esant objektyvioms priežastims gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 180 mėnesių. Sprendimą dėl Paskolos sutarties termino pratęsimo Paskolos davėjas priima, įvertinęs Paskolos gavėjo riziką.

11.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos grąžinimo terminas be jokių papildomų mokesčių.

11.4. Paskolos gavėjui taikoma kintama metinė palūkanų norma, kuri nustatoma pagal tiesiogiai INVEGOS teikiamų paskolų kainodaros metodiką ir apskaičiuojama pagal Paskolos davėjo patvirtintą palūkanų normos skaičiuoklę, kuri yra viešai skelbiama INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt.

11.5. Paskolos palūkanų normą sudaro:

11.5.1. palūkanų marža, kuri priklauso nuo Paskolos gavėjo kredito rizikos reitingo, Paskolos užtikrinimo priemonių dydžio ir likvidumo, Paskolos grąžinimo termino bei Paskolos grąžinimo grafiko. Nustatytai palūkanų maržai taikoma nuolaida, kuri negali būti didesnė kaip 50 procentų;

11.5.2. kintama palūkanų normos dalis – 6 mėnesių EURIBOR (kai EURIBOR neigiamas, jis prilyginamas nuliui).

11.6. Už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis turtas arba kitas lygiavertis ne mažesnės vertės nei Paskolos lėšomis finansuojamas ilgalaikis materialus turtas pirminiu įkeitimu yra įkeičiamas Paskolos grąžinimui užtikrinti. Paraiškos vertinimo metu nustačius didesnę Projekto neįgyvendinimo ir (ar) Paskolos negrąžinimo riziką, Paskolos davėjas pareikalaus papildomų užtikrinimo priemonių.

11.7. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

11.8. Paaiškėjus, kad Paskola Paskolos gavėjui buvo nepagrįstai išmokėta, nes Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo dėl Paskolos priėmimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti Paskolos davėjui visą nepagrįstai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dienai) ir su palūkanomis, nustatytomis Komisijos pranešime dėl dabartinių valstybės pagalbos susigrąžinimo palūkanų normų ir taikomų orientacinių bei diskonto normų, paskelbtų remiantis 2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 794/2004 įgyvendinančio Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2015/1589, nustatantį išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles, su visais pakeitimais 10 straipsniu (sprendimo dėl Paskolos suteikimo dienai), kurios skaičiuojamos nuo nepagrįstai išmokėtos Paskolos suteikimo Paskolos gavėjui dienos iki jos susigrąžinimo dienos.

11.9. Paaiškėjus, kad Paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, Paskolos gavėjas privalo grąžinti suteiktą neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dienai) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse,  patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.

11.10. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros  nustatomos Priemonės įgyvendinimo sąlygų aprašyme (toliau Priemonės aprašymas), tvirtinamame INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu.

11.11. Paskolos davėjas už Paskolos sutartyje numatytų sąlygų ir (ar) įsipareigojimų nesilaikymą Paskolos gavėjui taikys poveikio priemones, nustatytas Priemonės aprašyme ir Paskolos sutartyje.

12.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte

12.1. Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei Projekto finansavime dalyvauja nors vienas privatus finansuotojas. Privatus finansuotojas Projekte gali dalyvauti teikdamas Paskolos gavėjui paskolą Projektui finansuoti. Privataus finansuotojo dalyvavimu laikomas ir Paskolos gavėjo dalyvavimas Projekto įgyvendinime nuosavomis lėšomis.

12.2. Privačiu finansuotoju gali būti Paskolos gavėjas ir (ar) Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar privatus juridinis asmuo, kuris prisideda prie Projekto įgyvendinimo.

12.3. Privatus finansuotojas prie Projekto įgyvendinimo turi prisidėti finansuodamas ne mažiau kaip 25 procentus tinkamų finansuoti Projekto išlaidų sumos, kuri skaičiuojama be pridėtinės vertės mokesčio (toliau PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas. Ne mažiau kaip 10 procentų tinkamų finansuoti Projekto išlaidų turi sudaryti nuosavos paties Paskolos gavėjo lėšos.

12.4. Privataus finansuotojo lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba.

13.

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

13.1. Suteikiamos Paskolos suma Paskolos gavėjo Projektui negali viršyti 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.

13.2. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma negali būti didesnė kaip 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.

13.3. Paskolos suma kiekvienam Paskolos gavėjui bus nustatoma individualiai, įvertinus finansavimo poreikį pagal Paskolos gavėjo INVEGAI pateiktą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, neviršijant nustatytos Paskolos sumos vienam Paskolos gavėjui.

13.4. Galimas suteikti Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui apskaičiuojamas atsižvelgiant į galimą suteikti valstybės pagalbos dydį.

14.

Dotacija ir jai keliami reikalavimai

14.1. Paskolos gavėjui, kurio Projektas atitinka Sumaniosios specializacijos koncepciją, gali būti skiriama viena iš dotacijų:

14.1.1. iki 50 procentų faktiškai patirtų technologinio audito ir (arba) technologinio audito išvadų įgyvendinimo technologinės priežiūros išlaidų (skaičiuojant su PVM) kompensavimas, bet ne daugiau kaip 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų ir ne daugiau kaip 30 procentų suteiktos Paskolos sumos; arba

14.1.2. 10 procentų suteiktos Paskolos sumos nurašymas.

14.2. Sprendimas dėl Schemos 14.1 papunktyje nurodytos vienos iš dotacijų suteikimo priimamas kartu su sprendimu dėl Paskolos suteikimo. Dotacija gali būti skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjui suteikiama Paskola.

14.3. Schemos 14.1.1 papunktyje nurodyta dotacija skiriama tik tokiu atveju, jei technologinio audito ir (arba) technologinio audito išvadų įgyvendinimo technologinės priežiūros paslauga yra įsigyta iš trečiųjų šalių, t. y. nesusijusių su Paskolos gavėju.

14.4. Priėmus sprendimą dėl Schemos 14.1.2 papunktyje nurodytos dotacijos suteikimo, Paskolos sumos dalis nurašoma (konvertuojama į dotaciją) tik tokiu atveju, jei po Projekto įgyvendinimo pabaigos praėjus vieniems finansiniams metams, palyginti su Projekto įgyvendinimo pradžia, yra pasiekta didesnė kaip 15 procentų vienam darbuotojui tenkanti pridėtinė vertė.

14.5. Schemos 14.1.1 papunktyje nurodytos skiriamos dotacijos suma yra nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri suteikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, neviršijant didžiausio galimo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio – 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Jeigu apskaičiuotas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis viršija didžiausią galimą suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, atitinkamai mažinama skiriamos dotacijos suma arba dotacija nesuteikiama.

14.6. Schemos 14.1.2 papunktyje nurodytos skiriamos dotacijos suma yra valstybės pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio nuostatas, tais atvejais, kai Paskola teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio nuostatas arba nereikšminga (de minimis) pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, tais atvejais, kai Paskola teikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas.

15.

Valstybės pagalba ir jos  apskaičiavimas

15.1. Valstybės pagalba Paskolos gavėjo Projektui finansuoti teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 14 straipsnio nuostatomis, kai Paskolos gavėjas yra:

15.1.1. MVĮ;

15.1.2. MVKĮ ar VKĮ, įgyvendinanti Projektą VVL regione;

15.1.3. MVKĮ ar VKĮ, įgyvendinanti Projektą, kuris apima pradinę naujos ekonominės veiklos investiciją Sostinės regione.

15.2. Pagalba Paskolos gavėjui jo Projektui finansuoti teikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, kai Paskolos gavėjas yra MVKĮ ar VKĮ, vykdanti pradinę investiciją Sostinės regione.

15.3. Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis teikiant Paskolą išreiškiamas bendruoju subsidijos ekvivalentu (toliau – BSE) ir apskaičiuojamas pagal formulę:

BSE = (K – D) x T x ((N procentų + R) – M procentų), kurioje:

BSE – bendrasis subsidijos ekvivalentas, eurais;

K – Paskolos suma, eurais;

D – remiantis Schemos 14.1.2 papunkčiu skiriamos dotacijos suma, eurais (taikoma, jei dotacija skiriama);

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną interneto svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html skelbiama bazinė palūkanų norma;

R – 2008 m. sausio 19 d. Europos Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatyta marža;

M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

15.4. Remiantis Schemos 14.1.2 papunkčiu, skiriama dotacijos suma yra sumuojama su apskaičiuotu, vadovaujantis Schemos 15.3 papunkčiu, BSE (toliau – bendra skiriamos pagalbos suma).

15.5. Pagalba diskontuojama, taikant Europos Komisijos komunikate nustatytą diskonto dydį, iki suteikimo momentu esamos pagalbos vertės.

15.6. Kai Paskola Paskolos gavėjui teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiavus BSE, įvertinama, ar bendra skiriamos pagalbos suma neviršys didžiausio galimo valstybės pagalbos dydžio, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

PD = TS x L, kurioje:

PD – didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, eurais;

TS – tinkamų finansuoti išlaidų suma, eurais (be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas);

L – didžiausias galimas valstybės pagalbos intensyvumas, nurodytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 22 d. nutarime Nr. 1123 „Dėl regioninės pagalbos teikimo pagal Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapį, taikytiną nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.“:

Apskritis

Labai mažos ir mažos įmonės

(proc.)

Vidutinės įmonės

(proc.)

MVKĮ ir VKĮ

(proc.)

Nepriklausomai nuo įmonės dydžio, jei Projektas laikomas dideliu investiciniu projektu

(proc.)

Vilniaus apskritis

55

45

35

35

Klaipėdos apskritis

60

50

40

40

Alytaus, Marijampolės, Panevėžio, Tauragės ir Utenos apskritys

70

60

50

50

Kauno, Šiaulių ir Telšių apskritys

80

70

60

60

15.7. Apskaičiuojant didžiausią galimą valstybės pagalbos dydį, taip pat atsižvelgiama į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 13 dalies nuostatas ir įvertinama, ar atliekama investicija nėra laikytina kito Paskolos gavėjo atliekamo investicinio projekto dalimi.

15.8. Kai Paskola Paskolos gavėjui teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis, įvertinama, ar bendra skiriamos pagalbos suma neviršys didžiausio galimo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje.

15.9. Jeigu nustatoma, kad bendra skiriamos pagalbos suma viršija didžiausią galimą valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, atitinkamai yra keičiamos viena ar kelios Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, Paskolos palūkanų normos dydis, skiriamos dotacijos suma).

15.10. Jei, suteikus Paskolą, vėliau kreipiamasi dėl Paskolos termino pratęsimo, BSE yra perskaičiuojamas ir Paskolos terminas tęsiamas tik tuo atveju, jei pakanka galimos suteikti pagalbos sumos likučio.

16.

Stebėsena

16.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 14 straipsnio, Reglamento (ES) 2023/2831 ir Schemos nuostatas.

16.2. Paskolos davėjas yra atsakingas už valstybės pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras).

17.

Skaidrumo reikalavimai

17.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų ribą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje

https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal Paskolos davėjo teikiamą mėnesio ataskaitą.

17.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Paskolos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Schemos 17.1 papunktyje nurodytoje interneto svetainėje.

18.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

18.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą 10 metų nuo paskutinės Paskolos sutarties pasirašymo dienos, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalies ir Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

18.2. Duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. + 370 5 210 7510, el. paštas [email protected] (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas [email protected]), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus bei iš kitų duomenų šaltinių surinktus, kaip nustatyta Schemoje, asmens duomenis:

18.2.1. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, parašas, paraiškos pateikimo data;

18.2.2. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi tokie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą;

18.2.3. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi tokie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninis pašto adresas, telefono ryšio numeris.

18.3. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Nacionalinės plėtros įstaigos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje. Duomenys, nurodyti Schemos 7.1.13 ir 7.1.14 papunkčiuose, yra tvarkomi vadovaujantis 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) 2022/2434, 136 straipsnio nuostatomis. Asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, INVEGOS generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama duomenų valdytojo interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

18.4. INVEGA asmens duomenis gauna iš pareiškėjo, siekiančio tapti Paskolos gavėju (toliau – pareiškėjas). INVEGA, vadovaudamasi teisės aktų, reguliuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir kitų valstybės institucijų, bendrovių, tvarkančių jungtines skolininkų duomenų rinkmenas bei duomenis apie kredito istoriją, įsiskolinimus (pvz., UAB „Creditinfo Lietuva“), atitikties platformų, teikiančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įrankius ir paslaugas (pvz., „Ondato Saas“), juridinių asmenų, kai duomenys teikiami apie šių juridinių asmenų atstovus, darbuotojus, steigėjus, akcininkus, dalyvius, savininkus ir pan., taip pat kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi Paskolos gavėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, Paskolos gavėjų finansinei padėčiai ir kreditingumui įvertinti, Paskolos gavėjų atitikčiai Schemoje ir Priemonės aprašyme nustatytiems Paskolos gavėjo ir Projekto tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti bei Paskolos negrąžinimo, Paskolos gavėjo, Projekto rizikai įvertinti bei teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti.

18.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, įvertinus ir nustačius Paskolos gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, vertinti Pareiškėjo kreditingumą, Paskolos negrąžinimo, Pareiškėjo riziką, tvarkyti duomenų valdytojo suteiktų Paskolų apskaitą, duomenų valdytojo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (Paskolos gavėją, finansuojamą Projektą, suteiktą valstybės pagalbos sumą) Registre ir Paskolos davėjo interneto svetainėje www.invega.lt, atlikti Paskolos davėjo suteiktų Paskolų auditą, taip pat vykdyti teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonių apie duomenų valdytojo suteiktų Paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines Paskolos davėjo suteiktų Paskolų ataskaitas.

18.6. Jei Paskolos gavėjas nepateiks asmens duomenų, nurodytų Schemos 18.2.1–18.2.3 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti Paskolos gavėjo atitikties Schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami.

18.7. Duomenų valdytojas asmens duomenis gali perduoti Lietuvos banko administruojamai Paskolų rizikos duomenų bazei. Duomenų valdytojas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Duomenų valdytojas asmens duomenis pateikia atsakydamas į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus.

18.8. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis Paskolos davėjas tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos arba nuo sprendimo nesuteikti Paskolos dienos.

18.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

18.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

18.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

18.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

18.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

18.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

18.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679.

 

________________________