BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PAKEITIMO

 

2022 m. gruodžio 29 d. Nr. T-304

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio   4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, atsižvelgdama į Biržų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2022 birželio 29 d. Audito ataskaitą NR. K14-5 „Biržų rajono sporto klubų ir visuomeninių sporto organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų, nevyriausybinių organizacijų rėmimo teisėtumas“ bei rekomendacijų įgyvendinimo planu, Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Pakeisti Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą, patvirtintą Biržų rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. T-4 „Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2Nustatyti, kad šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Biržų rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Vytas Jareckas

 


 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės tarybos

2019 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. T-4

(Biržų rajono savivaldybės tarybos

2022 m. gruodžio 29 d.

sprendimo Nr. T-304

redakcija)

 

BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Biržų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų (toliau – Religinės bendruomenės) finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas.

2 Lėšos tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklai finansuoti kiekvienais metais numatomos pagal Biržų rajono savivaldybės biudžeto Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programos (toliau – Programa) Nr. 3 priemonę „Religinių bendrijų rėmimas“. Lėšos skiriamos konkurso būdu.

3Gauti finansavimą savo veiklai įgyvendinti pagal šį Aprašą gali Religinės bendruomenės,  atitinkančios Religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo nustatyta tvarka apibrėžtą tradicinės Lietuvos religinės bendruomenės sąvoką, bei veikiančios Savivaldybės teritorijoje.

4Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme.

 

II SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI VEIKLOS IR PRIORITETAI

 

5Pateikus paraišką pagal Aprašo 1 priedą tinkamomis finansuoti pripažįstamos tik detaliai pagrįstos ir su projekte numatomų veiklų vykdymu susijusios išlaidos. Finansuoti tinkamos šios veiklos:

5.1.  Religinėms bendruomenėms priklausančių pastatų, patalpų remonto paskirties medžiagų bei prekių įsigijimas;

5.2. bažnytinio inventoriaus remontas;

5.3. pastatų, patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams;

5.4. Religinėms bendruomenėms priklausančio religinės paskirties pastato rekonstrukcijos projektinės dokumentacijos parengimas;

5.5. Religinėms bendruomenėms priklausančių statinių būklės pagerinimas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

5.6. jubiliejinių ir kitų renginių organizavimo išlaidų finansavimas;

5.7. edukacinių ir sociokultūrinių iniciatyvų organizavimas;

5.8. religinės paskirties pastatų aplinkos tvarkymas;

5.9. informacinių, reprezentacinių ir kitokių leidinių leidybai.

6. Skiriant lėšas prioritetas taikomas:

6.1. objektams, kurių būklė blogiausia, kuriems skubiai reikalingi avarijos grėsmės pašalinimo ar konservavimo, restauravimo, apsaugos priemonių įrengimo darbai, remontas ar jų priežiūra (pirmenybė teikiama religinės paskirties pastatams);

6.2. įrašytų į Kultūros paveldo registrą objektų, kurie turi istorinę, architektūrinę, meninę vertę, avarinės būklės pašalinimas;

6.3. Religinių bendruomenių projektams, kurie pritraukia lėšas iš įvairių fondų bei kitų finansavimo šaltinių (prie papildomų finansavimo šaltinių priskiriamos ir nuosavos lėšos);

6.4. turint statybą, remontą ar tvarkybą leidžiantį dokumentą;

6.5 turint su Kultūros paveldo departamentu suderintą paveldotvarkos projektą, jei bus keičiamos paminklo vertingosios savybės, vykdant tvarkybos darbus į Kultūros paveldo registrą įtrauktame objekte.

7. Vienas projektas gali apimti kelias 5 punkte išvardintas veiklas. 

 

III SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

8. Savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų konkurso paskelbimą, paraiškų priėmimą organizuoja, Savivaldybės biudžeto Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo (toliau – Atsakingas asmuo). Savivaldybės tinklapyje www.birzai.lt Savivaldybės administracija (toliau –administracija), ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, skelbia kvietimą teikti paraiškas dėl lėšų iš Savivaldybės biudžeto skyrimo. Skelbime nurodoma:

8.1. finansavimo prioritetai;

8.2. paraiškos forma (Aprašo 1priedas); 

8.3. reikalavimai pateikiamiems dokumentams;

8.4. reikalavimai pareiškėjams;

8.5. paraiškų teikimo būdai, tvarka ir terminai;

8.6. konsultacijas teikiančio asmens kontaktiniai duomenys;

8.7. kita reikalinga informacija.

9. Paraiškoms pateikti skiriamas ne mažesnis kaip 30 kalendorinių dienų terminas nuo paraiškų priėmimo paskelbimo dienos.

10. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba pagal patvirtintą Paraiškos formą, pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas privalo turėti antspaudą, arba, jei pareiškėjas turi, elektroniniu parašu. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.

11. Religinė bendruomenė kartu su paraiška turi pateikti Religinės bendruomenės registracijos pažymėjimo kopiją ir dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją, jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas.

12. Projekto paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos nevertinamos.

13. Religinė bendruomenė, rengdama paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais konkurso organizatorius skelbime nurodytu telefonu, elektroniniu paštu. Informacija teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.                     

14. Užpildyta paraiška, jos priedai pristatomi Administracijos pasirinktu būdu: siunčiami registruotu laišku adresu: Biržų rajono savivaldybės administracijai, Religinių bendruomenių projektų konkursui, Vytauto g. 38, Biržai, arba skenuoti atsiunčiami skelbime nurodytu el. paštu. Siunčiant paraišką registruotu laišku, pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė nei paskutinė paraiškų priėmimo diena. Siunčiant paraišką el. paštu, ji turi būti išsiųsta iki paskutinės paraiškų priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip iki Administracijos darbo laiko pabaigos. Atsakingas asmuo patvirtina paraiškos gavimą Pareiškėjui paraiškoje nurodytu el. paštu.

15. Administracijai pateikiamas 1 paraiškos egzempliorius.

16. Pateikus paraišką, Religinės bendruomenės iniciatyva projektų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomų dokumentų negalima.

17. Vienas Pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip vieną paraišką.

18. Visos gautos paraiškos registruojamos suteikiant joms registracijos numerį.

19. Už paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą atsako Religinė bendruomenė.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

20. Paraiškas vertina Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų rėmimo programos paraiškų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Ji sudaroma Administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos teisinį veiklos pagrindą, darbo organizavimą, funkcijas, teises ir pareigas reglamentuoja Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų paraiškų vertinimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai), kurie yra tvirtinami Administracijos direktoriaus įsakymu.

21. Komisijos sekretorius, pasibaigus nustatytam paraiškų pateikimo terminui, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų:

21.1. iš Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriaus surenka duomenis apie religinės bendruomenės atsiskaitymą už gautą finansavimą ir tikslingą lėšų panaudojimą, jeigu toks finansavimas buvo suteiktas praėjusiais kalendoriniais metais;

21.2. patikrina paraiškų atitiktį nustatytiems formaliesiems reikalavimams ir pateikia Paraiškos administracinės atitikties vertinimo duomenis (Aprašo 2 priedas);

21.3. perduoda Komisijai vertinti paraiškas, atitinkančias paraiškų teikimo nuostatų (Aprašo 11, 12 punktai) formaliuosius bei administracinės atitikties reikalavimus;

21.4. jeigu nepateikti visi su paraiška privalomi pateikti dokumentai, Komisijos sekretorius raštu arba el. paštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

22.  Komisija gali nevertinti ir grąžinti paraišką Religinei bendruomenei, jei:

22.1. paraiška pateikta ne laiku ar užpildyta nesilaikant paraiškos pildymo formos;

22.2. Religinė bendruomenė ankstesniais kalendoriniais metais gavusi finansavimą iš Savivaldybės biudžeto neatsiskaitė už gautas lėšas ir (arba) lėšas panaudojo netikslingai;

22.3. neatitiko paraiškų teikimo nuostatuose nustatytų administracinės atitikties vertinimo formaliųjų kriterijų.

23. Komisija turi teisę pareikalauti iš Religinės bendruomenės, kurios paraiška vertinama, papildomos informacijos, susijusios su paraiškos svarstymu. Komisijai pareikalavus papildomos informacijos, Religinės bendruomenės atstovas per Komisijos nustatytą terminą privalo pateikti papildomą informaciją. Nepateikus prašomos informacijos, paraiška nesvarstoma.

24. Pagrindinė Komisijos darbo forma – posėdžiai. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių. Sprendimai priimami Komisijos posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

25. Komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos paraiškų pateikimo dienos.

26. Komisijos nariai pirmojo posėdžio metu privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus ir užtikrinti paraiškų vertinimo proceso konfidencialumą.

27. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nėra nei Komisijos pirmininko, nei pirmininko pavaduotojo, Komisijos narių sutarimu posėdžiui pirmininkauja Komisijos narys.

28. Kiekvienas posėdyje dalyvaujantis Komisijos narys įvertina paraiškas pagal aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus bei jų vertinimo balų skalę, nurodytus Paraiškos vertinimo anketoje (Aprašo 3 priedas). Maksimali balų suma – 10. Mažiausias privalomas surinkti balų skaičius − 6 balai. Paraiškos, surinkusios mažiau nei 6 balus, nefinansuojamos.

29. Komisija vertina paraišką šiais vertinimo kriterijais:

29.1. problemos aktualumas, projekto tikslas, rezultatas – 0–2 balai;

29.2. projekto įgyvendinimo veiklų planavimas – 0–2 balai;

29.3. projekto įgyvendinimo sąmata ir pagrindimas – 0–2 balai;

29.4. papildomi finansavimo šaltiniai –  0–2 balai;

29.5. projekto prioritetų atitiktis 0–2 balai.

30. Atlikus visų projektų vertinimą, sudaromas projektų sąrašas pagal vertintojų skirtų balų aritmetinį vidurkį surašant nuo gavusių daugiausiai iki gavusių mažiausiai balų.

31. Sudarius 30 punkte nurodytą sąrašą, Komisijos nariai priima sprendimą dėl finansuojamų projektų sąrašo sudarymo, nustato bei rekomenduojamą konkrečią lėšų sumą pagal kiekvieną paraišką ir protokoliniu sprendimu teikia Administracijos direktoriui siūlymą dėl lėšų Religinėms bendruomenėms skyrimo.

32. Administracijos direktorius, vadovaudamasis Aprašu, įsakymu paskirsto lėšas ir tvirtina finansuojamų paraiškų sąrašą, atsižvelgdamas į rekomendacinį paraiškų vertinimo komisijos sprendimą.

33. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija apie Religinių bendruomenių teiktus projektus, prašomas bei paskirstytas finansavimo lėšų sumas.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS

 

34. Religinių bendruomenių finansavimas pagal pateiktas paraiškas skiriamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Gavęs informaciją, kad projektas bus finansuojamas, pareiškėjas per 10 darbo dienų Savivaldybės administracijos direktoriui privalo pateikti projekto sąmatą Forma B-1, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206 (Aprašo 4 priedo Sutarties 1 priedas), kuri bus pridedama prie pasirašomos finansavimo sutarties. Administracijos direktorius ir Religinė bendruomenė, kuriai yra skiriamos lėšos, sudaro Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (2 egz.), (toliau – Sutartis, Aprašo 4 priedas), kurioje numatomi Religinės bendruomenės įsipareigojimai, lėšų, įsigyto turto naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos.

35. Jeigu skiriama mažesnė suma negu nurodyta paraiškoje, Religinė bendruomenė iki finansavimo sutarties pasirašymo patikslina projekto įgyvendinimo sąmatą, nurodytą Paraiškos 5 punkte (Aprašo 1 priedas). Tokiu atveju religinė bendruomenė ar bendrija turi teisę mažinti veiklos apimtis, tačiau neturi teisės keisti nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

36. Sutartis pasirašoma ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo įsakymo pasirašymo dienos. Jeigu Religinė bendruomenė, kuriai skiriamos lėšos, nepasirašo Sutarties per 60 kalendorinių dienų nuo Administracijos direktoriaus įsakymo pasirašymo dienos, laikoma, kad ji atsisakė vykdyti projektą ir numatytas finansavimas neskiriamas.

37Administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, vadovaudamasis Administracijos direktoriaus įsakymu, perveda lėšas Religinei bendruomenei tik gavus:

37.1. Religinės bendruomenės vadovo pasirašytą prašymą (Aprašo 8 priedas) pervesti projektui finansuoti skirtas lėšas;

37.2. Administracijos direktoriaus ir Religinės bendruomenės vadovo pasirašytą Sutarties kopiją su jai priklausančiais priedais, nurodytais Aprašo 34 punkte.

38. Už projekto įgyvendinimą laiku, teisingą lėšų, numatytų projekto finansavimo sąmatoje, panaudojimą, ataskaitų pateikimą nustatytais terminais atsako Religinės bendruomenės vadovas įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

39. Religinės bendruomenės, gavusios finansavimą, turi vykdyti išlaidų apskaitą ir atsiskaityti kas ketvirtį už gautų lėšų panaudojimą Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui iki Sutartyje nurodyto termino, o Projektas turi būti įgyvendintas ir už jį turi būti atsiskaityta Sutartyje nustatyta tvarka.

40. Religinės bendruomenės privalo pateikti ataskaitą apie įvykdytą projekto veiklą (Aprašo 7 priedas) Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtam už Priemonės įgyvendinimą Atsakingam asmeniui iki einamų metų gruodžio 23 d.

41. Religinės bendruomenės privalo viešinti informaciją apie gautą paramą savo ir/ar Savivaldybės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose.

42. Nepanaudotos projekto lėšos turi būti grąžintos Sutartyje nustatyta tvarka.

43. Nustačius, kad paramos gavėjas pažeidžia Sutartį ir (arba) Aprašą, Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą nutraukti Sutartį.

44. Priėmus sprendimą nutraukti Sutartį, Pareiškėjas apie tai yra informuojamas raštu, o skirtos lėšos turi būti grąžintos Savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyriui ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

45. Už teisingą lėšų panaudojimą atsakinga yra Religinė bendruomenė.

46. Lėšų panaudojimo kontrolę atlieka Biržų rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų duomenys tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, susijusių su asmens duomenų apsauga, nuostatų.

48. Protokolai, sprendimai, įsakymai, Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių kopijos, kiti pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Aprašas tvirtinamas, keičiamas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

50. Ginčai, kylantys dėl projekto vertinimo rezultatų ar lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________________________

 

part_dac40b4745a04e01a9f6fcb75b8bde9b_end