LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS FIZINIAMS ASMENIMS „FINANSINIŲ PRIEMONIŲ TAIKYMO GAMINANTIEMS VARTOTOJAMS DIDINANT ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ SOCIALINĮ PRIEINAMUMĄ“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 29 d. Nr. D1-321

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį,

t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės fiziniams asmenims „Finansinių priemonių taikymo gaminantiems vartotojams didinant atsinaujinančių energijos išteklių socialinį prieinamumą“ tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                      Kęstutis Mažeika

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2020 m. gegužės 29 d.

įsakymu Nr. D1-321

 

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS FIZINIAMS ASMENIMS „FINANSINIŲ PRIEMONIŲ TAIKYMO GAMINANTIEMS VARTOTOJAMS DIDINANT ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ SOCIALINĮ PRIEINAMUMĄ“ TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos priemonės fiziniams asmenims „Finansinių priemonių taikymas gaminantiems vartotojams didinant atsinaujinančių energijos išteklių socialinį prieinamumą“ tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato projekto registracijos formų pateikimo, vertinimo, kompensacinių išmokų pateikimo, skyrimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūros tvarką ir sąlygas. Taip pat nustato bendruosius reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

2. Kompensacinės išmokos fiziniams asmenims teikiamos pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – metinė sąmata), patvirtintoje aplinkos ministro įsakymu, ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintame aplinkos ministro įsakymu, patvirtintą numatytą priemonę „Finansinių priemonių taikymas gaminantiems vartotojams didinant atsinaujinančių energijos išteklių socialinį prieinamumą“, siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Programą nustatydama  ir skirdama lėšas kompensacinėms išmokoms.

4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) viešai skelbia kvietimus teikti projekto registracijos formas, vykdo projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir  metinę sąmatą detalizuojančiu planu.

5. Ministerija, skirdama Programos lėšas fizinių asmenų kompensacinėms išmokoms, o Agentūra, vykdydama fizinių asmenų projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis.

6. Projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:

6.1. asmenį identifikuojantys duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas);

6.2. kontaktiniai  duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas);

6.3. kiti su kompensacinių išmokų skyrimu aktualūs duomenys (banko sąskaitos numeris, unikalus individualaus gyvenamojo namo, sodo paskirties pastato, buto numeris (dviejų butų ar daugiabučiame name), žemės sklypo identifikacinis numeris, diegiama saulės elektrinė, bendrasavininkiai, juridinę teisę į turtą suvaržantys veiksniai, informacija apie diegiamos saulės elektrinės kainą).

7.  Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, tarp jų ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.

8. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

8.1. pareiškėjas – fizinis asmuo, nustatyta tvarka užpildęs Agentūros parengtą projekto registracijos formą ir įgyvendinantis projektą;

8.2. projekto registracijos forma – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, kuriuo pareiškėjas užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti kompensacinę išmoką;

8.3. kompensacinė išmoka – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka fiziniams asmenims teikiama finansinė parama, skirta pareiškėjo lėšomis įgyvendinto projekto išlaidoms kompensuoti;

8.4. išlaidų kompensavimo prašymas – pareiškėjo Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos prašymas kompensuoti projekto išlaidas, kurį pareiškėjas užpildo norėdamas gauti kompensacinę išmoką;

8.5. Sąvokos atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, įtampos keitiklis (inverteris), saulės moduliai, saulės šviesos energija – suprantamos taip kaip apibrėžtos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-114 priemonės „Elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos įrenginių įrengimas namų ūkiuose“ projektų finansavimo sąlygų apraše Nr. 1 patvirtintame, Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2019 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 1-13 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-114 priemonės „Elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos įrenginių įrengimas namų ūkiuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS KOMPENSACINĖMS IŠMOKOMS GAUTI

 

 

9. Remiama veikla – iki 10 kW galios saulės elektrinių, skirtų elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms: 

9.1. įrengimas elektros energijos vartojimo vietoje;

9.2. įrengimas geografiškai nutolusioje nuo elektros energijos vartojimo vietoje.

10. Maksimalus kompensacinės išmokos dydis vienam pareiškėjui yra 3810 eurų. Kompensacinės išmokos dydis pareiškėjui apskaičiuojamas pagal nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį  381 Eur/kW padauginus iš projekto registracijos formoje nurodytos planuojamos įrengti saulės elektrinės galios (kW).

11. Jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant (arba) integruojamos į pastato sieną ar stogą (ar jų dalį), pareiškėjas projektą turi įgyvendinti:

11.1. Lietuvos Respublikoje nuosavybės teise valdomame name (dvibučių pastatų atveju bute, kuris Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka suformuotas kaip atskiras nekilnojamojo turto objektas name ir jam suteiktas unikalus numeris), pastatas įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre;

11.1.1. namas, kuriame įgyvendinamas projektas, negali būti areštuotas (įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis taikomas priverstinis fizinio asmens nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas siekiant užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą ar kitų asmens įsipareigojimų įvykdymą).

11.1.2. name, kuriame įgyvendinamas projektas, t. y. bus vartojama elektros energija, neturi būti vykdoma ūkinė-komercinė veikla. Jei nustatoma, kad pareiškėjas vykdo ūkinę- komercinę veiklą, finansavimas neskiriamas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas gali pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad ūkinė-komercinė veikla nurodytame pastate nevykdoma.

11.2. Lietuvos Respublikoje nuosavybės teise valdomame sodų paskirties pastate, t. y. pastate, esančiame sodininkų bendrijoje – sodo name, kuris Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka suformuotas kaip atskiras nekilnojamojo turto objektas ir jam suteiktas unikalus numeris), įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre:

11.2.1. sodų paskirties pastatas, kuriame įgyvendinamas projektas (t. y. bus vartojama elektros energija), negali būti areštuotas (įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis taikomas priverstinis fizinio asmens nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas siekiant užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą ar kitų asmens įsipareigojimų įvykdymą).

11.2.2. sodo paskirties pastate, kuriame įgyvendinamas projektas (t. y. bus vartojama elektros energija), neturi būti vykdoma ūkinė-komercinė veikla. Jei nustatoma, kad pareiškėjas vykdo ūkinę – komercinę veiklą, finansavimas neskiriamas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas gali pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad ūkinė-komercinė veikla nurodytame pastate nevykdoma.

11.3. bute, esančiame daugiabučiame pastate, įregistruotame VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre:

11.3.1. butas, kuriame įgyvendinamas projektas (t. y. bus vartojama elektros energija), negali būti areštuotas (įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis taikomas priverstinis fizinio asmens nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas siekiant užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą ar kitų asmens įsipareigojimų įvykdymą);

11.3.2. bute, kuriame įgyvendinamas projektas (t. y. bus vartojama elektros energija), neturi būti vykdoma ūkinė-komercinė veikla. Jei nustatoma, kad pareiškėjas vykdo ūkinę – komercinę veiklą, finansavimas neskiriamas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas gali pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad ūkinė-komercinė veikla nurodytame pastate nevykdoma.

12. Saulės elektrinę galima įsirengti ir ant kito pastato, esančio greta gyvenamojo namo ar sodo paskirties pastato, buto, nurodyto projekto registracijos formoje, kuris nuosavybės teise priklauso pareiškėjui, tačiau įrengta saulės elektrinė turi būti prijungta prie registracijos formoje  nurodyto gyvenamojo namo ar sodo paskirties pastato elektros įvado.

13. Jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant žemės, pareiškėjas projektą turi įgyvendinti nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype arba jei saulės elektrinė bus įrengiama daugiabučio namo teritorijoje, pateikti įrodantį dokumentą, kad žemės sklypas priklauso daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkams.  Žemės sklypas turi būti įregistruotas valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registre.

14. Jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos nutolusioje nuo pareiškėjo elektros energijos, skirtos savo namų ūkio reikmėms, vartojimo vietose bet kokiais teisėtais pagrindais (pvz., nuosavybės teisė, nuoma, panauda ir pan.) valdomo žemės sklypo valdymo juridinis faktas turi būti įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre. Nuomos ar panaudos sutartis turi galioti ne trumpiau kaip 6 metus nuo projekto registracijos formos pateikimo Agentūrai dienos.

15. Jeigu Pareiškėjas nuosavybės teise valdo gyvenamosios paskirties butą , elektros energiją jis gali gaminti ir geografiškai nutolusioje Lietuvos Respublikos teritorijoje pareiškėjo elektros energijos vartojimo vietoje. Tokiu atveju geografiškai nutolusi saulės elektrinės dalis turi būti susieta su pareiškėjo elektros energijos vartojimo vieta.

16. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 9 mėnesius nuo kvietimo teikti projekto registracijos formas pabaigos dienos turi įgyvendinti projektą (t. y. pareiškėjas turi įrengti Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytą įrangą ir Agentūrai pateikti tinkamai užpildytą išlaidų kompensavimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais).

17. Pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų kitų nacionalinių programų.

18. Pareiškėjas dėl Tvarkos aprašo 43 punkte keliamų reikalavimų nevykdymo turi būti nepraradęs teisės kreiptis ir gauti kompensacinę išmoką iš Programos lėšų.

19. Kompensacinė išmoka nerezervuojama ir neteikiama, kai paramos prašoma tuo pačiu unikaliu numeriu registruotam namui, sodo paskirties pastatui, butui ar žemės sklypui, kuriam jau rezervuota ar išmokėta kompensacinė išmoka iš Programos priemonės, arba iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos – saulės elektrinės įrengimui, arba 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-114 priemonės „Elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos įrenginių įrengimas namų ūkiuose“ ir 04.1.1-LVPA-V-115 priemonės „AIE namų ūkiams“.

20. Kompensacinės išmokos teikiamos fiziniams asmenims po kvietimo teikti projekto registracijos formas  sudariusiems paskolos su finansų ar kredito įstaiga sutartis su pradiniu iki 30 proc. įnašu iki 10 kW galios saulės elektrinių, skirtų elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, įsirengimui. Paskolos suma negali būti mažesnė už sumą, apskaičiuotą pagal fiksuotą įkainį remiam elektrinės galingumui įrengti. Paskolos sutartis turi būti sudaryta tarp pareiškėjo ir finansų ar kredito įstaigos.

21. Paskolos sutartis iki 10 kW galios saulės elektrinės, skirtos elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms įsirengimui turi būti sudaryta ne trumpesniam kaip 3 metų laikotarpiui. Paskola gali būti grąžinama anksčiau, nei paskolos sutartyje nustatytas terminas, bet ne anksčiau kaip po 3 metų nuo paskolos suteikimo dienos. Pareiškėjas privalo informuoti Agentūrą, jeigu planuoja grąžinti paskolą anksčiau už paskolos sutartyje nustatytą terminą. Nustačius, kad pareiškėjas grąžina paskolą anksčiau nei per nustatytą 3 metų laikotarpį, Agentūra susigrąžina kompensacinę išmoką proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

22. Tinkamos finansuoti išlaidos:

22.1. saulės elektrinės iki 10 kW įsigijimas (kaip nurodyta Tvarkos aprašo 9 punkte). Pareiškėjas gali įsigyti ir didesnę kaip 10 kW galios saulės elektrinę, tačiau kompensacinė išmoka mokama tik už saulės elektrinės iki 10 kW įsigijimą ar įrengimą;

22.2. saulės moduliai, atitinkantys Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas – jiems turi būti suteikta 10 m. produkto garantija ir 25 m. 80 proc. gamintojo efektyvumo garantija. Moduliai privalo turėti CE ženklą ir pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);

22.3. įtampos keitiklis turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jam turi būti suteikta 5 m. produkto garantija. Įtampos keitiklis turi turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);

22.4. įranga turi būti nauja (nenaudota), atitikti įprastai tokiai įrangai taikomas normas ir standartus. Agentūrai pareikalavus, pareiškėjas privalo pateikti įrangos atitikties sertifikatus.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO REGISTRACIJOS FORMŲ TEIKIMAS

 

23. Įsigaliojus einamųjų metų sąmatą detalizuojančiam planui, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, jeigu metinę sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia kvietimus teikti projekto registracijos formas (toliau – kvietimas) ir kitą reikalingą informaciją.

24. Projekto registracijos formos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti projekto registracijos formų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) laikinai neužtikrinamos.

25. Pareiškėjas projekto registracijos formoje turi nurodyti:

25.1. ketinamos įsigyti įrangos įrengimo būdą – įrengimas elektros energijos vartojimo vietoje ar geografiškai nutolusiose nuo elektros energijos vartojimo vietose;

25.2. gyvenamojo namo ar sodo paskirties pastato unikalų numerį (jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant, ar integruojamos į pastato sieną (ar jų dalį), stogą (ar jo dalį);

25.3. buto unikalų numerį ar žemės sklypo unikalų numerį (jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant žemės);

25.4. ketinamos įsigyti įrangos galingumą įrengtąją saulės elektrinės galią.

26. Pareiškėjas projekto registracijos formoje įsipareigoja:

26.1. įdiegti projekto registracijos formoje nurodytą įrangą, kuriai sudaryta tikslinės paskolos sutartis pagal 20-21 punktų nuostatas;

26.2. įsigyti naują įrangą;

26.3. laikytis Tvarkos aprašo reikalavimų;

26.4. neparduoti elektros energijos ir (ar) nenaudoti elektros energijos ūkinei komercinei veiklai 5 metus nuo išlaidų kompensavimo prašymo apmokėjimo dienos.

27. Kartu su projekto registracijos forma privalomi pateikti dokumentai:

27.1. laisvos formos bendrasavininkių (bendraturčių) sutikimas įgyvendinti projektą, jei jų yra;

27.2. daugiabučio namo daugumos (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyje nenumatyta kitaip) butų ir kitų patalpų savininkų sutikimą (jei saulės elektrinė bus įrengiama ant daugiabučio stogo arba integruojama į pastatą) arba daugiabučio žemės sklypo bendraturčių sutikimą (jei saulės elektrinė bus įrengiama daugiabučio teritorijoje ir daugiabučio žemės sklypas priklauso bendra jungtine nuosavybės teise);

27.3. notaro patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas ir VĮ Registrų centro įgaliojimų registre įregistruotas (https://igaliojimai.lt/) įgaliojimas atstovauti pareiškėjui, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (pateikti projekto registracijos formą ir (ar) pateikti išlaidų kompensavimo prašymą ir (ar) apmokėti išlaidas ir pan.);

27.4. kiti Agentūros kvietime teikti projekto registracijos formas nurodyti dokumentai.

28. Projekto registracijos formas Agentūra priima 30 kalendorinių dienų po kvietimo paskelbimo, jeigu metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip.

 

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO REGISTRACIJOS FORMŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

29. Agentūra per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo pabaigos, jei metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, vertina projekto registracijos formas, vadovaudamasi prioritetiniais atrankos kriterijais, nurodytais Tvarkos aprašo priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams skiriami balai.

30.  Minimali privaloma surinkti balų suma nenustatoma.

31. Iš pateiktų ir įvertintų projekto registracijos formų sudaromas ir direktoriaus įsakymu patvirtinamas teigiamai įvertintų projektų registracijos formų sąrašas, kuriame projekto registracijos formos išdėstomos pagal bendrą (suminį) suteiktų balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio). Jeigu projektų registracijos formos surenka vienodai balų ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos, pirmenybė teikiama projektų registracijos formoms, surinkusioms daugiau balų pagal pirmąjį prioritetinį projektų atrankos kriterijų. Jei projektai vienodai įvertinti pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį kriterijų.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

32. Tinkamos projekto išlaidos numatytos projekto registracijos formoje nurodytam  įrenginiui įsigyti pagal nurodytą saulės elektrinės galią ir padarytos nuo priemonės įtraukimo į einamųjų metų Programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojantį planą .

33. Tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos pagal nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį  381 Eur/kW padauginus iš projekto registracijos formoje nurodytos planuojamos įrengti įrangos galios (kW).

34. Išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose, be kitų teisės aktais nustatytų privalomų rekvizitų, turi būti nurodyta elektrinės įsigytoji galia, IP klasės, CE ženklinimas, garantijos.

35. Netinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

35.1. kurios apmokėtos ar priimtas sprendimas jas apmokėti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

35.2. jei įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodytas fizinio asmens, pateikusio projekto registracijos formą (arba jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti pastato bendraturčio vardu), PVM mokėtojo kodas. Visais atvejais, jei įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodyto fizinio asmens, pateikusio projekto registracijos formą (arba jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti pastato bendraturčio vardu) PVM traukiamas į ataskaitą, finansavimas neskiriamas;

35.3. naudotos įrangos įsigijimo išlaidos;

35.4. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

35.5. fizinių asmenų, vykdančių savarankišką prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklą pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo sau, namo bendrasavininkiui (bendraturčiui) ar įgaliotam asmeniui, išlaidos;

35.6. kai (PVM) sąskaitos faktūros, prekių paslaugų pirkimopardavimo kvitai už išlaidas išrašyti ir (ar) apmokėti ne pareiškėjo, jo įgalioto asmens ar bendrasavininkio vardu;

35.7. išlaidos, kurioms neišrašytos (nepateiktos) (PVM) sąskaitos faktūros ar prekių paslaugų pirkimopardavimo kvitai; 

35.8. padarytos užsienio valstybėje ir apmokėtos ne per finansų įstaigą;

35.9. nutolusios saulės elektrinės dalies įsigijimas iš vystytojo elektrinių parke.

 

VI SKYRIUS

IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS, KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

36. Įgyvendinęs projektą iki Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos datos, jei metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyti kiti terminai, pareiškėjas per APVIS pateikia Agentūrai išlaidų kompensavimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais. Gali būti nustatyti ir Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti kiti išlaidų kompensavimo prašymo pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS  funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) laikinai neužtikrinamos.

37. Su išlaidų kompensavimo prašymu privalomi pateikti dokumentai:

37.1. paskolos sutarties, sudarytos pagal Tvarkos aprašo 20-21 punkto reikalavimus, kopija ir dokumentus, nurodančius paskolos grąžinimo grafiką;

37.2. įrangos, atitinkančios Tvarkos aprašo 22 punkte nustatytus reikalavimus, įsigijimą, t. y. kad tapo elektrinės valdytoju, pagrindžiančių dokumentų kopijas;

37.3. įrangos, atitinkančios Tvarkos aprašo 22 punkte nustatytus reikalavimus patvirtinančių dokumentų kopijas (įrenginio pasas ir (ar) techninė specifikacija);

37.4. įdiegtos įrangos nuotrauką;

37.5. gaminančio vartotojo sutarties su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi kopijas;

37.6. saulės elektrinę įrengusio rangovo, teisės aktų nustatyta tvarka atestuoto eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius, deklaraciją;

37.7. pateikti daugiabučio namo daugumos (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyje nenumatyta kitaip) butų ir kitų patalpų savininkų sutikimą (jei elektrinė bus įrengiama ant daugiabučio stogo arba integruojama į pastatą) arba daugiabučio žemės sklypo bendraturčių sutikimą (jei elektrinė bus įrengiama daugiabučio teritorijoje ir daugiabučio žemės sklypas priklauso bendra jungtine nuosavybės teise);

37.8. kiti Agentūros prašomi dokumentai, jų nuorašai (kopijos) arba informacija, reikalinga išlaidų tinkamumui ir projekto įgyvendinimo baigimui įvertinti.

38. Agentūra, gavusi išlaidų kompensavimo prašymą, faktinę kompensacinę išmoką nustato vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais neviršydama projekto registracijos formoje nurodytos prašomos kompensacinės išmokos sumos. Kompensacinė išmoka apskaičiuojama pagal nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį 381 Eur/kW padauginus iš faktiškai įdiegtos įrangos galingumo pagal pareiškėjo įdiegtos įrangos Tvarkos aprašo 37.1 – 377 papunkčiuose nurodytus dokumentus.

39. Jeigu su išlaidų kompensavimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) išlaidų kompensavimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui kompensacinės išmokos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 7 kalendorinės dienos ir ne ilgesnį kaip 14 kalendorinių dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti išlaidų kompensavimo prašymą. Jei per nurodytą terminą išlaidų kompensavimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nenurodomos priežastys, kodėl nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti išlaidų kompensavimo prašymo, ar nurodytos priežastys nepripažįstamos svarbiomis, išlaidų kompensavimo prašymas atmetamas.

40. Agentūra įvertina pateiktą tinkamai įformintą išlaidų kompensavimo prašymą su visais privalomais pateikti dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, patikrina projekto įgyvendinimą vietoje vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka. Jei nenustatoma trūkumų, išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas.

41. Išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai įforminto išlaidų kompensavimo prašymo ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos.

42. Kilus įtarimų dėl projekto pažeidimų, Agentūra atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje:

42.1. kai pareiškėjas negali pateikti ir (ar) nepateikia įdiegto energiją generuojančio įrenginio nuotraukų, pagal kurias galima būtų nustatyti, kad diegiamas įrenginys yra  realiai įdiegtas projekto diegimo vietoje;

42.2. nustatoma, kad pareiškėjas teikė netikslią, neišsamią, klaidinančią informaciją apie projekto įgyvendinimą arba kyla abejonių, ar projektas įgyvendintas laiku ir (arba) tinkamai;

42.3. dėl projekto įgyvendinimo gautas kitų asmenų skundas, pranešimas, prašymas arba sužinoma viešojoje erdvėje ar iš kitų šaltinių apie projekto įgyvendinimo galimus pažeidimus.

43. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą kompensacinę išmoką pareiškėjas įsipareigoja grąžinti Agentūrai per 14 kalendorinių dienų nuo pareikalavimo dienos.

44. Kai patvirtintame projektų registracijos sąraše esantis pareiškėjas negali projekto įgyvendinti iki Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jis apie tai ne vėliau kaip iki metų, kai pateikė registracijos formą, gruodžio 1 d. turi informuoti Agentūrą. Jeigu pareiškėjas neįgyvendina projekto ir (ar) nepateikia išlaidų kompensavimo prašymo kartu su privalomais dokumentais iki Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos arba raštu neinformuoja Agentūros, kad negalės įgyvendinti projekto iki metų, kai pareiškėjas pateikė projekto registracijos formą, gruodžio 1 d., jei metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenumatyti kiti terminai, jis netenka teisės kreiptis ir gauti kompensacinę išmoką iš Programos lėšų vienerius metus nuo metų, einančių po metų, kai paskelbtas kvietimas.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMŲ GAVUS KOMPENSACINĘ IŠMOKĄ PRIEŽIŪRA

 

45. Agentūra per penkerių metų laikotarpį nuo išlaidų kompensavimo prašymo apmokėjimo dienos turi teisę bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir prašyti pateikti su projekto veikla susijusius dokumentus. Pareiškėjui nevykdant Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, Agentūra turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti grąžinti jam išmokėtą kompensacinę išmoką.

46. Už suteiktas finansavimo lėšas įsigytą įrangą pareiškėjas įsipareigoja išlaikyti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo kompensacinės išmokos gavimo dienos, t. y.  be Agentūros sutikimo neparduoti ir neperleisti saulės elektrinės kitam asmeniui. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina kompensacinę išmoką proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

47. Pareiškėjas įsipareigoja nekeisti gaminančio vartotojo sutartyse su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi nurodytų vartojimo objektų 5 metus ir visą pagamintą elektros energijos kiekį nukreipti į vartojimo objektą ar objektus, kuriuose nevykdoma ūkinė- komercinė veikla.

48. Pareiškėjas įsipareigoja, kad name ar sodo paskirties pastate, bute, kuriame įgyvendinamas projektas, 5 metus nuo išlaidų kompensavimo prašymo  apmokėjimo dienos nebus vykdoma ūkinė-komercinė veikla. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina visą kompensacinę išmoką.

49. Pareiškėjo teisės ir įsipareigojimai po sprendimo skirti paramą priėmimo gali būti perduoti kitam asmeniui, pateikusiam Agentūrai rašytinį prašymą dėl teisių ir įsipareigojimų perėmimo.

50. Pareiškėjai turi teisę skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto registracijos formos vertinimu, atranka, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

__________________

 

 

Klimato kaitos programos

priemonės fiziniams asmenims

„Finansinių priemonių taikymo

gaminantiems vartotojams

didinant atsinaujinančių

energijos išteklių socialinį

prieinamumą“ tvarkos aprašo

priedas

 

PRIORITETINIAI ATRANKOS KRITERIJAI

 

Prioritetinis projektų atrankos kriterijaus pavadinimas

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai

 

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus svorio koeficientas

Gyvenamojo namo, buto apsirūpinimo šiluma būdas

Vertinama, ar projekto metu elektros energijai gaminti diegiamų technologijų pagaminta energija bus naudojama gyvenamajame pastate, neprijungtame prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos. Pagal šį kriterijų vertinamas gyvenamojo namo buto šildymo būdas:

-  aukštesnis balas skiriamas projektams, kuriuose elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminančios technologijos bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos neprijungtiems gyvenamiesiems namams (butams);

- žemesnis balas skiriamas projektams, kuriuose elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminančios technologijos bus skirtos centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos prijungtiems gyvenamiesiems namams (butams). 

Balų skaičiavimas:

1. jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos neprijungtiems gyvenamiesiems namams (butams), skiriami 5 balai;

2. jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos prijungtiems gyvenamiesiems namams (butams), – 1 balas.

50

10

Atsinaujinančių išteklių energiją naudojančių technologijų galia

Vertinama namų ūkyje elektros energijai gaminti diegiamos technologijos galia, lyginant diegiamų technologijų galingumą:

- aukštesnis balas skiriamas projektams, kuriais bus įdiegtos iki 5 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skirtos elektros energijos gamybai;

- žemesnis balas skiriamas projektams, kuriais bus įdiegtos didesnės kaip 5 kW, bet ne daugiau kaip 10 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skirtos elektros energijos gamybai.

Balų skaičiavimas:

1. jei bus įdiegtos iki 5 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skiriami daugiausia 5 balai;

1.1. kai galia  iki 2 kW imtinai – 5 balai;

1.2. kai galia  nuo 2,01 iki 3 kW imtinai – 4,5 balo;

1.3. kai galia  nuo 3,01 kW iki 4 kW imtinai – 4 balai;

1.4. kai galia  nuo 4,01 kW iki 5 kW imtinai – 3,5 balo;

 

2. jei bus įdiegtos didesnės kaip 5 kW, bet ne daugiau kaip 10 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skiriama daugiausia 2,5 balo.

2.1. kai galia  nuo 5,01 kW iki 6 kW imtinai – 2,5 balo;

2.2. kai galia  nuo 6,01 kW iki 7 kW imtinai – 2 balai;

2.3. kai galia  nuo 7,01 kW iki 8 kW imtinai – 1,5 balo;

2.4. kai galia  nuo 8,01 kW iki 9 kW imtinai – 1 balas;

2.5. kai galia  nuo 9,01 kW iki 10 kW imtinai – 0,5 balo;

2.6. kai galia virš 10 kW – 0 balų.

50

10

Suma

100