PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI VEIKSMŲ PLANO 2018–2020 METAMS PATVIRTINIMO |
|
2018 m. birželio 28 d. Nr. T-164 |
Pakruojis |
|
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų planą 2018–2020 metams (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
|
|
|
|
|
|
|
|
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-164
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI VEIKSMŲ PLANAS 2018–2020 METAMS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų planas 2018–2020 metams parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalį, Lietuvos Vyriausybės 2016 m. balandžio 6 d. nutarimu Nr. 347 patvirtintos Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016-2023 m. plėtros programos 9.2 papunktį bei atsižvelgiant į rajono įstaigų, organizacijų teikiamas paslaugas, susijusias su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu.
Veiksmų plano paskirtis – siekti nuoseklios ir tarpinstituciniu susitarimu grįstos neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros, sudarančios prielaidas suaugusiųjų mokymuisi visą gyvenimą.
Veiksmų planu siekiama įgyvendinti Pakruojo rajono savivaldybės plėtros iki 2020 metų strateginio plano 1 prioritetinės srities ,,Visuomenės ugdymas: mokslas, kultūra ir sportas“1.1.1 uždavinio ,,Teikti kokybiškas, prieinamas ir gyventojų poreikius atitinkančias švietimo paslaugas“ plėtros priemonių plano 1.1.1.8 papunktį ,,Mokymosi visą gyvenimą strategijos įgyvendinimas“.
Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintoje valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ numatytas sumanios visuomenės pažangos rodiklis, atskleidžiantis mokymosi visą gyvenimą lygį visuomenėje. 2020 m. siekiama, kad pagal šį rodiklį Lietuva užimtų 18, o 2030 m. ne žemesnę kaip 17 vietą tarp visų Europos Sąjungos šalių (dabar Lietuva yra 21 vietoje ir lenkia tik tokias šalis kaip Bulgarija, Lenkija, Slovakija, Vengrija, Kroatija).
2016 m. birželio 28 d. pristatytas Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos vykdomas ir Europos Komisijos remiamas pasaulinis darbo jėgos įgūdžių tyrimas (PIAAC), kuris atskleidžia darbuotojų gebėjimus ir turimas kompetencijas bei jų praktinį panaudojimą darbe, namuose ar bendruomenėje sprendžiant konkrečias problemas. Tyrimo rezultatai padeda prognozuoti, kokių įgūdžių reikės darbuotojams ateityje. Todėl svarbu, kad įvairioms gyventojų grupėms, pagal jų poreikius, jų gyvenamoje vietovėje būtų teikiamos mokymosi paslaugos: padedančios atnaujinti bendruosius visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimus, taikomos lanksčios mokymosi formos bei prieinamas profesinis mokymasis ar studijos, didinamas kultūros įstaigų (muziejų, bibliotekų), bendruomenių, sporto ir kitų organizacijų, kurios sukuria kūrybingą ir inovatyvią neformaliojo suaugusiųjų mokymosi ir savišvietos aplinką, vaidmuo.
Suaugusiųjų mokymosi tyrimų duomenys atskleidžia, kad žemesnio išsilavinimo, mažesnių pajamų kaimo gyvenamųjų vietovių gyventojai, ypač turėję neigiamą mokymosi patirtį ar socializacijos problemų, stokoja mokymosi motyvacijos, todėl reikia didelių pastangų norint sugrąžinti juos į mokymosi kontekstą, padėti įgyti pagrindinį, vidurinį išsilavinimą, o vėliau – ir kvalifikaciją bei surasti savo vietą darbo rinkoje. Europos Sąjungos Tarybos rezoliucijoje dėl atnaujintos Europos suaugusiųjų mokymosi darbotvarkės (2011/C 372/01) taip pat pabrėžiama, kad siekiant mokymąsi visą gyvenimą paversti tikrove, būtina sukurti mokymosi sąlygas nepalankioje padėtyje esančių asmenų grupėms, asmenims, neįgijusiems pagrindinio ar vidurinio išsilavinimo, nesimokantiems, nedirbantiems ar mokymuose nedalyvaujantiems jaunuoliams, žemos kompetencijos ir neraštingiems suaugusiems, kurios sudarytų antrą galimybę mokytis ir įgyti norimas kompetencijas ar kvalifikaciją.
2016 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T-210 patvirtintas ,,Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų planas 2016-2017 metams“. Veiksmų plano paskirtis – siekti nuoseklios ir tarpinstituciniu susitarimu grįstos neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros, sudarančios prielaidas suaugusiųjų mokymuisi visą gyvenimą. Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras rengė programas pedagoginei bendruomenei ir kitiems rajono gyventojams. Plėtojant Trečiojo amžiaus universiteto veiklą buvo įgyvendinta neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programa ,,Mokymasis – jėga“. 2017 rugpjūčio mėnesį buvo pateikta paraiška ŠMM konkursui ir gauta 7500 eurų finansavimas senjorų mokymams. Programos veiklose dalyvavo 105 senjorai, kurie tobulino anglų kalbos žinias, stiprino skaitmeninio raštingumo ir sveikatos bei meninius įgūdžius lankydami sveikos gyvensenos ir dailės terapijos užsiėmimus. Trečiojo amžiaus universiteto 2017–2018 metų programai pritarė ir Pakruojo savivaldybės taryba 2017 m. sausio 26 d. tarybos sprendimu Nr. T-15. Senjorai aktyviai dalyvavo susitikimuose su Seimo nariais, politikais, kultūros ir meno atstovais, žolininkais, sveikos mitybos specialistais, policininkais ir kt. Savivaldybė nuo 2016 metų remia Trečiojo amžiaus universiteto veiklą skirdama po 2000 eurų metams. Kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjai rengė projektus ir dirbo su savo klientais.
II SKYRIUS
TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
Veiksmų plano strateginis tikslas – derinant mokymąsi visą gyvenimą su ūkio ir visuomenės poreikiais sukurti ir išplėtoti darnią suaugusiųjų švietimo sistemą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, tirti, analizuoti įvairių visuomenės grupių mokymosi ir kvalifikacijos kėlimo, persikvalifikavimo poreikius, vertinti asmenų poreikį mokytis visą gyvenimą bei suteikti, atsižvelgiant į esamus resursus, tam reikalingas paslaugas.
1. Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų plano 2018–2020 m. uždaviniai yra:
1.1. Informacijos gyventojams apie neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi prieinamumo didinimas.
1.2. Tarpžinybinio bendradarbiavimo su neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi vykdančiomis institucijomis efektyvinimas.
1.3. Įvairių savivaldybės gyventojų grupių poreikius atitinkančio neformalaus suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi inicijavimas ir įgyvendinimas.
1.4. Įgyvendinamų priemonių stebėsena, naujų iniciatyvų planavimas.
III SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS
Veiksmų planas įgyvendinamas pagal numatytas priemones.
Veiksmų planą koordinuoja Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro paskirtas specialistas-koordinatorius, jam talkina administracijos direktoriaus patvirtinta koordinacinė grupė, įgyvendina numatytos įstaigos ir organizacijos:
1. Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras tiria ir analizuoja ugdymo įstaigų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo, saviraiškos poreikius ir kuria bei realizuoja kvalifikacines, sociokultūrines, saviraiškos ugdymo programas, rengia ir siūlo kitų parengtas kvalifikacijos tobulinimo ir neformaliojo suaugusiųjų mokymo (si) ir švietimo programas bei projektus, atitinkančius Lietuvos Respublikos švietimo prioritetus ir Pakruojo savivaldybės švietimo įstaigų darbuotojų bei kitų suaugusiųjų poreikius;
2. Pakruojo verslo informacijos centras kaupia ir skleidžia informaciją apie verslo sąlygas Lietuvoje ir Europos Sąjungoje, propaguoja pažangias ekonomikos idėjas visuomenėje; teikia verslo informacijos, konsultacijų ir mokymų paslaugas, rengia verslininkų kvalifikacijos kėlimo kursus ir seminarus;
3. Pakruojo Juozo Paukštelio viešoji biblioteka organizuoja literatūrinius, muzikos ir mokomojo pobūdžio renginius, knygų pristatymus, parodas, seminarus, demonstruoja kino filmus.
4. Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras savivaldybės teritorijoje organizuoja ir teikia fiziniams ir juridiniams asmenims LR įstatymais ir kitais teisės aktais reglamentuojamas savivaldybės visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas. Dirba pagal atnaujintus Privalomųjų pirmosios pagalbos mokymo programos planus, Privalomųjų higienos įgūdžių programos planus, Alkoholio ir narkotikų žalos mokymo programos planą.
5. Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos, Pakruojo rajono konsultavimo biuras siekia būti žemdirbių strateginiu partneriu, patirtimi ir inovacijomis, profesionaliai ir atsakingai skatinti sėkmingą žemės ūkio verslą; didinant įstaigos vertę, užtikrinti darbuotojų tobulėjimą ir saviraišką. Klientams siekia būti nešališku, ilgalaikiu partneriu, profesionaliomis konsultavimo paslaugomis siekti sėkmingo, aplinką tausojančio ūkio verslo.
6. Viešosios įstaigos Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo centro Pakruojo skyrius – švietimo įstaiga, kurios tikslas tenkinti viešuosius interesus, padėti asmeniui įgyti kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas, atitinkančias šiuolaikinį mokslo, technologijos, ekonomikos ir kultūros lygį, padedančias jam įsitvirtinti ir konkuruoti kintančioje darbo rinkoje. Mokymas vykdomas pagal pirminio ir tęstinio profesinio mokymo programas.
7. Pakruojo rajono ir miesto vietos veiklos grupės (edukacinės programos, seminarai, kursai).
8. Kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjai Pakruojo rajone: nevyriausybinės organizacijos (NVO), Pakruojo rajono jaunimo reikalų taryba, kaimo bendruomenės, kultūros centrai, draugijos ir klubai.
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ IR TĘSTINIO MOKYMOSI VEIKSMŲ PLANAS 2018-2020 METAMS
Teisinis pagrindas:
- Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalis;
Veiksmų plano paskirtis – siekti nuoseklios ir tarpinstituciniu susitarimu grįstos neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros, sudarančios prielaidas Pakruojo rajono suaugusiųjų mokymuisi visą gyvenimą.
Tikslas: derinant mokymąsi visą gyvenimą su ūkio ir visuomenės poreikiais sukurti ir išplėtoti darnią suaugusiųjų švietimo sistemą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, tirti, analizuoti įvairių visuomenės grupių mokymosi ir kvalifikacijos kėlimo, persikvalifikavimo poreikius, vertinti asmenų poreikį mokytis visą gyvenimą bei suteikti, atsižvelgiant į esamus resursus, tam reikalingas paslaugas.
1. UŽDAVINYS: INFORMACIJOS GYVENTOJAMS PRIEINAMUMO DIDINIMAS. |
||||
Priemonė |
Atsakingi vykdytojai |
Vykdymo laikas |
Laukiami rezultatai |
Vertinimo kriterijai |
1.1. Parengti informaciją apie suaugusiųjų mokymosi galimybes Pakruojo rajono savivaldybėje: institucijas, organizacijas bei jų teikiamas paslaugas. |
Koordinatorius |
2018 m. II ketv. |
Parengta informacija apie neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą vykdančias institucijas ir jų teikiamas paslaugas savivaldybės gyventojams didins įsitraukimo ir dalyvavimo galimybes. |
Parengta Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi rajono savivaldybėje schema (vykdančios institucijos, teikiamos paslaugos ir pan. ) |
1.2. Pristatyti suaugusiųjų mokymosi galimybes bendruomenei: organizacijose, seniūnijose, švietimo įstaigose, Darbo biržoje ir kitur. |
Koordinacinė grupė |
2018 III ketv. |
Informacijos pristatymas įtrauks daugiau suaugusiųjų į neformalųjį švietimą ir tęstinį mokymąsi. |
Institucijų ir jų vykdomų priemonių skaičius. |
1.3. Viešinti aktualią informaciją apie neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi savivaldybės ir kitų organizacijų internetinėse svetainėse, spaudoje. |
Koordinatorius, neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą vykdančiosios institucijos |
Nuolat |
Informacijos viešinimas įtrauks daugiau suaugusiųjų į neformalųjį švietimą ir tęstinį mokymąsi. |
Viešintų priemonių skaičius. |
1.4. Dalytis informacija apie projektų konkursus ir kitus finansavimo mechanizmus su neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi vykdančiomis institucijomis. |
Koordinatorius, neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą vykdančiosios institucijos |
Esant kvietimams teikti paraiškas, nuolat. |
Informacija apie galimybes pritraukti papildomą finansavimą didins neformalaus suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi paslaugų skaičių, įvairovę bei kokybę. |
Finansuotų priemonių skaičius. |
1.5. Organizuoti Suaugusiųjų švietimo savaitę savivaldybėje. |
Koordinatorius, neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą vykdančiosios institucijos |
2018 m., 2019 m. lapkričio mėn.
|
Visuomenės informavimas, dėmesys suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi aktualijoms. |
Dalyvių skaičius |
2. UŽDAVINYS: TARŽINYBINIO BENDRADARBIAVIMO EFEKTYVINIMAS. |
||||
Priemonė |
Atsakingi vykdytojai |
Vykdymo laikas |
Laukiami rezultatai |
Vertinimo kriterijai |
2.1. Atlikti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą teikiančių institucijų veiklos paslaugų analizę. |
Koordinacinė grupė |
2018 m. I –II ketv. |
Atlikta analizė padės įvertinti paslaugų poreikį, stipriąsias bei problemines sritis, gerins paslaugų ateityje kokybę. |
Atlikta analizė, parengtos išvados. |
2.2. Organizuoti Apskritus stalus - diskusijas su socialiniais partneriais, verslo atstovais bei institucijomis, vykdančiomis neformalų suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą. |
Koordinacinė grupė |
2018 m. I ir III ketv. 2019 m. II ketv. |
Pasitarimai, diskusijos gerins bendradarbiavimą, vykdomų priemonių derinimą, atskleis aktualius dalykus, bus sudarytos galimybės efektyviau spręsti problemas. |
Susitikimų skaičius |
3. UŽDAVINYS: ĮVAIRIŲ SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ GRUPIŲ POREIKIUS ATITINKANČIO NEFORMALAUS SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI INICIJAVIMAS IR ĮGYVENDINIMAS (PAGAL SAVIVALDYBĖS IR ĮSTAIGŲ 2018-2020 M. STRATEGINIUS VEIKLOS PLANUS, VYKDOMUS PROJEKTUS IR KT. PRIEMONES) |
||||
Priemonė |
Atsakingi vykdytojai |
Vykdymo laikas |
Laukiami rezultatai |
Vertinimo kriterijai |
3.1. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimas, gyventojų švietimas ir užimtumas. |
Pakruojo švietimo centro metodininkai, Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai. |
2018-2020 m. |
Padidėjusios pedagogų profesinės ir asmeninės kompetencijos. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.2. Valstybės tarnautojų mokymai, kursai, seminarai, gyventojų užimtumas ir švietimas, savišvieta. |
Pakruojo rajono savivaldybės administracija (kultūros, žemės ūkio, socialinės rūpybos ir kiti skyriai) |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių ir rajono svečių savišvietos ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.3. Verslininkų, darbdavių ir kitų gyventojų mokymai (edukacinės programos, seminarai) |
Pakruojo verslo informacijos centras |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių ir rajono svečių savišvietos ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.4. Pakruojo rajono gyventojų informacinis aprūpinimas, edukacinės programos, gyventojų užimtumas ir švietimas. |
Pakruojo Juozo Paukštelio viešoji biblioteka |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių ir rajono svečių savišvietos ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.5. Bedarbių grįžimas į darbo rinką; darbinių įgūdžių atnaujinimas. |
Šiaulių teritorinės darbo biržos Pakruojo rajono skyrius |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių mokymosi, darbinių įgūdžių įgijimo ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.6. Gyventojų sveikatinimas ir švietimas. |
Pakruojo visuomenės sveikatos biuras |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių ir rajono svečių savišvietos ir užimtumo poreikiai sveikatos klausimais. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.7. Pakruojo rajono jaunimo, nedirbančių, nesimokančių, ir mokymuose nedalyvaujančių jaunuolių įtraukimas į projektą „Atrask save“; užimtumas ir švietimas. |
Pakruojo rajono jaunimo reikalų taryba |
Iki 2018 m. pabaigos |
Jaunų žmonių problemų sprendimas, jų grąžinimas į švietimo sistemą, darbo rinką, įtraukimas į savanorystę ar asmeninių ir socialinių kompetencijų stiprinimas. |
Jaunų žmonių skaičius. |
3.8. Žemdirbių mokymai, kursai, seminarai, gyventojų užimtumas ir švietimas, savišvieta. |
Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos Pakruojo rajono biuras |
2018-2020 m, |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių savišvietos ir užimtumo poreikiai |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius |
3.9. Kaimo ir miesto bendruomenių gyventojų švietimas, tikslinis mokymas. |
Vietos veiklos grupė ,,Pakruojo rajono partnerystė‘, Pakruojo miesto vietos veiklos grupė |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų interesų grupių savišvietos ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.10. Kaimų ir miestelių gyventojų užimtumas ir švietimas. |
Pakruojo rajono bendruomenės |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų interesų grupių savišvietos ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
3.11. Asmenų, netekusių darbo, ilgalaikių bedarbių užimtumas ir švietimas. |
Viešosios įstaigos Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo centro Pakruojo skyrius |
2018-2020 m. |
Patenkinti tam tikrų gyventojų grupių savišvietos ir užimtumo poreikiai. |
Įgyvendintų priemonių ir juose dalyvavusių žmonių skaičius. |
4. UŽDAVINYS: ĮGYVENDINTŲ PRIEMONIŲ STEBĖSENA, NAUJŲ INICIATYVŲ PLANAVIMAS. |
||||
Priemonė |
Atsakingi vykdytojai |
Vykdymo laikas |
Laukiami rezultatai |
Vertinimo kriterijai |
4.1. Konsultacijos ir susitikimai su NSŠ teikėjais |
Koordinatorius, neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą vykdančiosios institucijos |
2018 m. 2019 m.2020 m. II ir IV ketv. |
Pasitarimai, diskusijos gerins bendradarbiavimą, vykdomų priemonių derinimą, atskleis aktualius dalykus, bus sudarytos galimybės efektyviau spręsti problemas. |
Susitikimų, konsultacijų skaičius. |
4.2. Parengti įgyvendintų priemonių ataskaitą, naują veiksmų planą. |
Koordinatorius, neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymą vykdančiosios institucijos |
2018 m. ir 2019 m. IV ketv. |
Atlikta ataskaita padės įvertinti paslaugų poreikį, stipriąsias bei problemines sritis, pateiktos išvados padės parengti naują veiksmų planą, iš esmės ateityje pagerins paslaugų kokybę. |
Parengtas naujas planas. |
_____________________________________