isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIO BŪSTO FONDO PLĖTROS

 

2017 m. rugsėjo 28 d. Nr. T-267

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 31 punktu, Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 28 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimu Nr. 841 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Būstų pirkimo ekonominį ir socialinį pagrindimą (pridedama).

2.  Už lėšas, gautas pardavus Pakruojo rajono savivaldybės būstus ir pagalbinio ūkio paskirties pastatus ir skirtas socialinio būsto fondo plėtrai, pirkti būstus, esančius Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje.

3Pavesti Pakruojo rajono savivaldybės socialinio būsto fondo plėtros komisijai organizuoti ir atlikti šio sprendimo 2 punkte nurodyto turto pirkimo procedūras.

4.  Įgalioti Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Pakruojo rajono savivaldybės vardu dokumentus, reikalingus šio sprendimo 2 punkte nurodytam turtui įgyti.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Saulius Gegieckas                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2017 m. rugsėjo 28 d. sprendimu Nr. T-267

 

 

 

BŪSTŲ PIRKIMO EKONOMINIS IR SOCIALINIS PAGRINDIMAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1.    Ekonominis ir socialinis pagrindimas parengtas vadovaujantis šiais teisės aktais:

1.1. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu;

1.2. Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu;

1.3. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

1.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimu Nr. 841 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PROBLEMOS IŠKĖLIMAS

 

2.    Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą Pakruojo rajono savivaldybėje, sąraše yra 100 asmenų (šeimų). Iš jų: jaunų šeimų  – 19; šeimų, auginančių tris ir daugiau vaikų (įvaikių), – 5; likusių be tėvų globos asmenų (šeimų) – 7; neįgaliųjų ir asmenų, sergančių lėtinių ligų sunkiomis formomis, – 16; bendrajame sąraše esančių asmenų (šeimų) – 49; socialinio būsto nuomininkų, turinčių teisę į būsto sąlygų pagerinimą, – 4.

 

III SKYRIUS

TIKSLAS, KURIO SIEKIAMA PRIIMANT SPRENDIMĄ DĖL TURTO ĮGIJIMO

 

3.    Siekti kuo efektyviau vykdyti savarankiškąją savivaldybės funkciją – savivaldybės socialinio būsto fondo sudarymas, socialinio būsto nuoma, t. y. aprūpinti asmenis (šeimas) socialiniu būstu ir sudaryti jiems tinkamas sąlygas gyventi.

 

IV SKYRIUS

SIŪLOMOS ALTERNATYVOS IR JŲ VERTINIMAS

 

4. Siūlomos alternatyvos:

I alternatyva: lėšas, gautas pardavus Pakruojo rajono savivaldybės būstus ir pagalbinio ūkio paskirties pastatus, panaudoti naujų būstų statybai.

II alternatyva: lėšas, gautas pardavus Pakruojo rajono savivaldybės būstus ir pagalbinio ūkio paskirties pastatus, panaudoti rekonstruojant ir pritaikant būsto paskirčiai esamus pastatus.

III alternatyva: lėšas, gautas pardavus Pakruojo rajono savivaldybės būstus ir pagalbinio ūkio paskirties pastatus, panaudoti būstų pirkimui.

Kitų galimų alternatyvų nenustatyta.

5. Alternatyvų vertinimas:

I alternatyva

Už parduotus Pakruojo rajono savivaldybei priklausančius būstus ir pagalbinio ūkio paskirties pastatus yra gauta 30 400,00 eurų. Ši suma yra per maža, kad būtų galima pastatyti naują būstą.

II alternatyva

Pakruojo rajono savivaldybės pastatų rekonstravimas ir pritaikymas būsto paskirčiai nėra efektyvus:

1. Gautos lėšos (30.400,00 eurų) yra per mažos rekonstruoti pastatus ir juos pritaikyti būsto paskirčiai.

2. Turimi savivaldybės pastatai yra nepatrauklioje sąraše įrašytiems asmenims (šeimoms) vietovėje. 

III alternatyva

Įvertinus rinkos kainą, Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje už gautas lėšas būtų galima įsigyti apie 4-5 būstus ir aprūpinti socialiniu būstu 4-5 asmenis (šeimas) iš laukiančių socialinio būsto sąrašo.

6. Įvertinus visas alternatyvas, siūloma minėtas lėšas panaudoti būstų pirkimui.

 

 

 

V SKYRIUS

PIRKIMO BŪDAS

 

7. Būstai turi būti perkami skelbiamų derybų būdu, vadovaujantis Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimu Nr. 841 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo“. Nagrinėjamu atveju pirkimas skelbiamų derybų būdu atitiks minėto tvarkos aprašo 9 punkte numatytas sąlygas:

9.1. jeigu nežinoma (nebūtina konkreti žinoma) įsigyjamų nekilnojamųjų daiktų buvimo vieta;

9.2. jeigu būsimų kandidatų skaičius nežinomas arba jų yra daugiau nei trys;

9.3. jeigu įsigyjami nekilnojamieji daiktai nėra tame pačiame arba gretimame statinyje ar sklype šalia perkančiosios organizacijos valdomų nekilnojamųjų daiktų“.

 

VI SKYRIUS

PIRKIMO KRITERIJAI

 

8. Pirkimo komisija, priimdama sprendimą dėl minėto nekilnojamojo daikto pirkimo, turi vadovautis šiais kriterijais:

8.1. perkamas daiktas turi būti inventorizuotas ir  teisiškai įregistruotas Nekilnojamojo turto registre;

8.2. pirkimo kaina palyginama su nekilnojamųjų daiktų rinkos kainų analogais ir nustatoma derybų būdu siekiant ekonomiškai naudingiausio rezultato.