isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. SAUSIO 28 D. SPRENDIMU NR. T-24 „DĖL PRITARIMO PAKRUOJO MIESTO VIETOS VEIKLOS GRUPĖS PAKRUOJO MIESTO VIETOS plėtros strategijOS 2016–2022 m. PROJEKTUI IR BENDROJO FINANSAVIMO SKYRIMO JAI ĮGYVENDINTI“ PATVIRTINTOS „PAKRUOJO MIESTO VIETOS VEIKLOS GRUPĖS PAKRUOJO MIESTO VIETOS plėtros 2016–2022 m. strategijOS“  3, 5, 7 SKYRIŲ, 4 IR 5 PRIEDŲ PAKEITIMUI

 

2017 m. gegužės 25 d. Nr. T-193

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 1V-36 „Dėl Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių patvirtinimo“, 25.3 ir 27 papunkčiais, Pakruojo miesto vietos veiklos grupės 2017 m. gegužės 2 d. visuotinio narių susirinkimo protokolu Nr. 4 ir atsižvelgdama į Pakruojo miesto vietos veiklos grupės 2017 m. gegužės 9 d. raštą Nr. S-24 „Dėl Pakruojo miesto vietos veiklos grupės vietos strategijos pakeitimų atitikties Pakruojo rajono savivaldybės 2014–2020 m. strateginiam planui ir pritarimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Pritarti  Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-24 „Dėl pritarimo Pakruojo miesto vietos veiklos grupės Pakruojo miesto vietos plėtros strategijos 2016–2022 m. projektui ir bendrojo finansavimo skyrimo jai įgyvendinti“ patvirtintos Pakruojo miesto vietos veiklos grupės Pakruojo miesto vietos plėtros 2016–2022 m. strategijos 3, 5 ir 7 skyrių, 4 ir 5 priedų pakeitimui (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras

Saulius Gegieckas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Vietos plėtros strategijos tikslai, uždaviniai ir jų įgyvendinimo stebėsenos rodikliai bei integruoto ir novatoriško strategijos pobūdžio apibūdinimas

 

Pakruojo miesto vietos veiklos grupės plėtros strategijoje yra išskirti 2 prioritetai, atitinkantys miesto viziją. Jais siekiama didinti miesto patrauklumą ir skatinti gyventojus imtis verslo, plėsti užimtumo galimybes, mažinti nedarbą bei gerinti gyvenimo kokybę.

I prioritetas. Aktyvaus užimtumo iniciatyvų, skirtų nedarbo mažinimui, vystymas;

II prioritetas. Socialinių ir kitų paslaugų skirtų socialinės atskirties mažinimui ir bendruomeniškumo didinimui plėtra.

Žemiau lentelėje pateikiami tikslai, uždaviniai ir planuojami rezultatai. Detalesnė tikslų ir uždavinių analizė pateikiama prieduose.

 

1.TIKSLAS - Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes.

Planuojami efekto rodikliai:

 

ü Užimtųjų ir darbingo amžiaus gyventojų santykis Pakruojo r. sav. proc.: 2014 m. – 56,5, siekiama reikšmė 2022 m. – 62,75 proc.

Planuojami rezultato rodikliai:

1-R - BIVP projektų veiklų dalyviai, kurių padėtis darbo rinkoje pagerėjo praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, proc.: 2013 m. – 15, siekiama reikšmė 2022 m. – 20. 2-R - Verslumo lygis Pakruojo r. sav. (veikiančių įmonių skaičius, tenkantis 1 000 gyventojų), vnt.: 2015 m. – 11,4, siekiama reikšmė 2022 m. – 16,5.

1.1.Uždavinys

Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui (prisidės prie 1-R rezultato rodiklio pasiekimo)

Planuojami produkto rodikliai:

ü BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes), asm.: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. - 75 asm.

ü Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. - 5 projektai

ü Projekto dalyviai dalyvavę darbo praktikos ir/arba savanorystės veiklose, asm.: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 25.

1.2.Uždavinys

Organizuoti veiklas, skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą (prisidės prie 2-R rezultato rodiklio pasiekimo)

Planuojami produkto rodikliai:

ü BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes), asm.: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 50 asm.

ü Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 5 projektai.

ü BIVP projektų dėka sustiprinta jauno verslo subjektų, skaičius: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 12.

2. TIKSLAS - Didinti asmenų patiriančių socialinę atskirtį integraciją į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę.

Planuojami efekto rodikliai:

 

ü Asmenys (šeimos), kurioms nustatytas socialinių paslaugų poreikis yra tenkinamas, proc. : 2014 m. – 83, siekiama reikšmė 2022 m. - 100 proc.

Planuojami rezultato rodikliai:

3-R - Socialinių partnerių organizacijose ar NVO savanoriaujantys dalyviai (vietos bendruomenės nariai) praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, proc.: 2013 m. – 7, siekiama reikšmė 2022 m. – 10 proc.

2.1. Uždavinys

Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas (prisidės prie 3-R rezultato rodiklio pasiekimo)

Planuojami produkto rodikliai:

ü BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes), asm.: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 200 asm.

ü Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 4.

ü Pasiūlytos naujos socialinės ir kt. paslaugos soc. atskirties mažinimui, skaičius: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. – 8.

 

Strategijos integruotumas.

Į Strategijos rengimą buvo įtraukti įvairių sektorių (verslo, nevyriausybinis, valdžios ir kt.) atstovai ir buvo atsižvelgiama į jų nuomones, pasiūlymus ir rekomendacijas. Tai leido įvertinti skirtingus požiūrius ir kitokias galimybes bei priimti tinkamiausius Pakruojo miestui sprendimus.

 

Strategija yra integrali kitų teisinių dokumentų atžvilgiu. Strategija tiesiogiai prisideda prie LR vidaus reikalų ministro 2015 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 1V-715 patvirtintoje Šiaulių regiono integruotoje teritorijų vystymo programoje siekiamo tikslo „Padidinti Šiaulių regiono tikslinių teritorijų gyventojų užimtumą, gerinant patrauklumą gyvenimui, darbui ir investicijoms“ ir uždavinio „Padidinti ūkinės veiklos įvairovę, gerinant gyvenamąją aplinką, skatinant naujų įmonių steigimą ir darbo vietų kūrimą“, nes joje numatytas tikslas „Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes“ bei uždaviniai „Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui“ ir „Organizuoti veiklas, skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą“, kurių įgyvendinimas, kaip ir ITV programos, prisidės prie Pakruojo miesto gyventojų užimtumo ir verslumo skatinimo, gyvenamosios aplinkos gerinimo.

 

Strategija tiesiogiai prisideda prie Šiaulių regiono plėtros tarybos 2013 m. gruodžio 3 d. sprendimu Nr. 51/5S-76 patvirtintame Šiaulių regiono 2014-2020 metų plėtros plane numatyto prioriteto „Pažangi ir pilietiška visuomenė“ tikslo „Užtikrinti gyventojų gerovę“ ir uždavinių: „Didinti viešųjų paslaugų prieinamumą ir kokybę, mažinti socialinę, kultūrinę ir skaitmeninę atskirtį“, „Gerinti sąlygas bendruomenių veiklai“ įgyvendinimo, nes joje taipogi numatytu tikslu „Didinti asmenų patiriančių socialinę atskirtį integraciją į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę“ bei uždaviniais: „Skatinti priemones, skirtas socialinėje atskirtyje esančių asmenų integracijai“ ir „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas“ bus siekiama mažinti socialinę atskirtį, skatinti nevyriausybinių organizacijų veiklą socialinėje srityje.

 

Strategija tiesiogiai prisideda prie Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. T-166 patvirtintu Pakruojo rajono savivaldybės 2014-2020 m. strateginio plėtros plano II prioriteto „Veiklios ir solidarios visuomenės plėtra“ tikslo „Socialiai saugios ir sveikos visuomenės formavimas“ uždavinio „Efektyviai organizuoti socialinių paslaugų teikimą“, nes joje numatytas tikslas „Didinti asmenų patiriančių socialinę atskirtį integraciją į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę“ bei uždaviniai: „Skatinti priemones, skirtas socialinėje atskirtyje esančių asmenų integracijai“ ir „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas“, kuriais bus siekiama mažinti socialinę atskirtį, skatinti nevyriausybinių organizacijų veiklą socialinėje srityje.

Strategija tiesiogiai prisideda ir prie III prioriteto „Ekonomikos augimui palanki aplinka“ tikslo „Pažangaus verslo ir žemės ūkio kūrimas, švarios ir saugios aplinkos išsaugojimas“ uždavinį „Skatinti verslo plėtrą, remti verslo ir žemės ūkio subjektus“, nes joje numatytas tikslas „Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes“ bei uždaviniai „Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui“ ir „Organizuoti veiklas, skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą“, kurių įgyvendinimas, kaip ir strateginio plėtros plano, prisidės prie Pakruojo miesto gyventojų užimtumo ir verslumo skatinimo, gyvenamosios aplinkos gerinimo.

 

Strategijos novatoriškumas. Tai pirmasis Pakruojo miesto VVG strateginis plėtros dokumentas, orientuotas į socialinės įtraukties didinimą, socialinės atskirties mažinimą, nedarbo didinimą ir skurdo mažinimą sutelkiant vietos bendruomenės, verslo ir vietos valdžios ryšius, taip didinant neaktyvių darbingų gyventojų užimtumą, verslų steigimąsi ir gerinant gyventojų gyvenimo kokybę. Strategijos rengimo eigoje susiformavo naujas požiūris, kad tai reali galimybė, apjungiant įvairių sektorių ir vietos partnerių pajėgas, patiems spręsti šiandien susidariusias problemas.

Įgyvendinant Strategiją, socialinės atskirties mažinimas vyks ne per socialines išmokas, o per užimtumo veiklas, taip siekiant tvaresnių ir ilgalaikių rezultatų. Tai yra naujo požiūrio vystymas Lietuvos lygmenyje, todėl tam bus pasitelkiama ir užsienio partnerių patirtis.

Strategijoje įtraukiami veiksmai, skirti kitataučių integracijai, yra nauja Pakruojo rajono savivaldybės lygmenyje.


 

 

1.


 

part_4502d94b762e4422a23e2d4126895563_end

5.   Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo veiksmų planas

 

 

1. TIKSLAS: Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes

 

1.1. Uždavinys: Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui

 

1.1.1. veiksmas. Organizuoti neformalius profesinius mokymus darbingiems neaktyviems gyventojams

Pradžia (metai)

Pabaiga (metai)

Vykdytojo atrankos principas

Veiksmo lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai

2017

2022

Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys atrinkti atviro konkurso būdu

Valstybės biudžeto lėšos:

Savivaldybės biudžeto lėšos:

Kitos viešosios lėšos:

Privačios lėšos:

ES lėšos

Iš viso veiksmui įgyvendinti

1901,25

2400

 

2250

23448,8

30000

 

1.1.2. veiksmas. Organizuoti darbo įgūdžiams įgyti skirtą praktiką ir savanorystės veiklas darbingiems neaktyviems gyventojams

Pradžia (metai)

Pabaiga (metai)

Vykdytojo atrankos principas

Veiksmo lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai

2017

2022

Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys atrinkti atviro konkurso būdu

Valstybės biudžeto lėšos:

Savivaldybės biudžeto lėšos:

Kitos viešosios lėšos:

Privačios lėšos:

ES lėšos

Iš viso veiksmui įgyvendinti

1267,5

1600

 

1500

15632,5

20000

 

1.2. Uždavinys: Organizuoti veiklas skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą

 

1.2.1. veiksmas. Vykdyti neformalaus mokymo programas, skirtas tikslinės grupės verslumo įgūdžių įgijimui ir tobulinimui.

 

Pradžia (metai)

Pabaiga (metai)

Vykdytojo atrankos principas

Veiksmo lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai

2017

2022

Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys atrinkti atviro konkurso būdu

Valstybės biudžeto lėšos:

Savivaldybės biudžeto lėšos:

Kitos viešosios lėšos:

Privačios lėšos:

ES lėšos

Iš viso veiksmui įgyvendinti

1267,5

1600

 

1500

15632,5

20000

 

Tikslinė grupė: 1. darbingi gyventojai, kurie ekonomiškai neaktyvūs (išskyrus teritorinėse darbo biržoje bedarbiais registruotus asmenis, dalyvaujančius profesinio mokymo ir darbo įgūdžių įgijimo, ugdymo darbo vietoje veiklose) asmenys ar bedarbiai; 2. darbingi gyventojai, kuriems (ar kurių šeimoms) pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą yra teikiama socialinė parama (pvz., socialinės pašalpos, būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos).

 

1.2.2. veiksmas. Vykdyti tikslinės grupės konsultacijas (taip pat mentorystės), pagalbos randant tiekėjus ir klientus, metodinės pagalbos verslo steigimo bei vystymo klausimais ir suteikti priemones, reikalingas verslo sustiprinimui.

 

Pradžia (metai)

Pabaiga (metai)

Vykdytojo atrankos principas

Veiksmo lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai

2017

2022

Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys atrinkti atviro konkurso būdu

Valstybės biudžeto lėšos:

Savivaldybės biudžeto lėšos:

Kitos viešosios lėšos:

Privačios lėšos:

ES lėšos

Iš viso veiksmui įgyvendinti

7605

9600

 

9000

93795

120000

 

Tikslinė grupė: 1. vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijos jauno verslo subjektų, kurių veiklos vykdymo vieta – vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorija, atstovai ir darbuotojai.

 

2. TIKSLAS: Didinti asmenų, patiriančių socialinę atskirtį, integraciją į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę.

 

2.1. Uždavinys: Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas.

 

2.1.1. veiksmas. Teikti bendrąsias ir specialiąsias socialines paslaugas (ilgalaikė socialinė globa, pagalba į namus, apgyvendinimas nakvynės namuose ir krizių centruose ir kt.) atitinkančias tikslinės grupės poreikius.

 

Pradžia (metai)

Pabaiga (metai)

Vykdytojo atrankos principas

Veiksmo lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai

2017

2022

Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys atrinkti atviro konkurso būdu

Valstybės biudžeto lėšos:

Savivaldybės biudžeto lėšos:

Kitos viešosios lėšos:

Privačios lėšos:

ES lėšos

Iš viso veiksmui įgyvendinti

6337,5

8000

 

7500

78162,5

100000

 

part_d6c3230c848945adb75300e522c6bb23_end

Tikslinė grupė:

1. socialinę atskirtį patiriantys gyventojai (praradę darbą, senyvo amžiaus, patiriantys smurtą ir kt.);

2. darbingų gyventojų šeimos nariai, kurie dėl amžiaus, neįgalumo ar kitų priežasčių negali savarankiškai rūpintis asmeniniu gyvenimu ir savarankiškai dalyvauti visuomenės gyvenime.

 

2.1.2. veiksmas. Teikti sociokultūrines paslaugas (švietimo, kultūros, laisvalaikio organizavimo), skirtas tikslinės grupės socialinės atskirties mažinimui pasitelkiant savanorius ir savipagalbos grupes.

 

Pradžia (metai)

Pabaiga (metai)

Vykdytojo atrankos principas

Veiksmo lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai

2017

2022

Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys atrinkti atviro konkurso būdu

Valstybės biudžeto lėšos:

Savivaldybės biudžeto lėšos:

Kitos viešosios lėšos:

Privačios lėšos:

ES lėšos

Iš viso veiksmui įgyvendinti

2535

3200

 

3000

31265

40000

 

Tikslinė grupė:

1. socialinę atskirtį patiriantys gyventojai (praradę darbą, senyvo amžiaus, patiriantys smurtą ir kt.);;

2. darbingų gyventojų šeimos nariai, kurie dėl amžiaus, neįgalumo ar kitų priežasčių negali savarankiškai rūpintis asmeniniu gyvenimu ir savarankiškai dalyvauti visuomenės gyvenime.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Vietos plėtros strategijos finansinis planas

 

 

1. TIKSLAS: DIDINTI MIESTO GYVENTOJŲ ĮSIDARBINIMO GALIMYBES

1.1. Uždavinys: Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui

 

VEIKSMAS

LĖŠŲ POREIKIS IR FINANSAVIMO ŠALTINIAI

2017

2018

2019

2020

2021

2022

1.1.1. veiksmas. Organizuoti neformalius profesinius mokymus darbingiems neaktyviems gyventojams

Savivaldybės biudžeto lėšos:

400.00

400.00

400.00

400.00

400.00

400.00

Valstybės biudžeto lėšos:

316.88

316.88

316.88

316.88

316.88

316.88

Kitos viešosios lėšos:

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

375.00

375.00

375.00

375.00

375.00

375.00

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

3908.12

3908.12

3908.12

3908.12

3908.12

3908.12

Iš viso:

5000.00

5000.00

5000.00

5000.00

5000.00

5000.00

1.1.2. veiksmas. Organizuoti darbo įgūdžiams įgyti skirtą praktiką ir savanorystės veiklas darbingiems neaktyviems gyventojams

 

Savivaldybės biudžeto lėšos:

400.00

200.00

200.00

400.00

200.00

200.00

Valstybės biudžeto lėšos:

316.88

158.44

158.44

316.88

158.44

158.44

Kitos viešosios lėšos:

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

375.00

187.50

187.50

375.00

187.50

187.50

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

3908.12

1954.06

1954.06

3908.12

1954.06

1954.06

Iš viso:

5000.00

2500.00

2500.00

5000.00

2500.00

2500.00

1.2. Uždavinys: Organizuoti veiklas skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą

1.2.1. veiksmas.  Vykdyti neformalaus mokymo programas, skirtas tikslinės grupės verslumo įgūdžių įgijimui ir tobulinimui.

 

 

Savivaldybės biudžeto lėšos:

400.00

200.00

200.00

400.00

200.00

200.00

Valstybės biudžeto lėšos:

316.88

158.44

158.44

316.88

158.44

158.44

Kitos viešosios lėšos:

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

375.00

187.50

187.50

375.00

187.50

187.50

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

3908.12

1954.06

1954.06

3908.12

1954.06

1954.06

Iš viso:

5000.00

2500.00

2500.00

5000.00

2500.00

2500.00

1.2.2. veiksmas. Vykdyti tikslinės grupės konsultacijas (taip pat mentorystės), pagalbos randant tiekėjus ir klientus, metodinės pagalbos verslo steigimo bei vystymo klausimais ir suteikti priemones, reikalingas verslo sustiprinimui.

Savivaldybės biudžeto lėšos:

2000.00

1400.00

1400.00

2000.00

1400.00

1400.00

Valstybės biudžeto lėšos:

1584.38

1109.07

1109.07

1584.38

1109.07

1109.07

Kitos viešosios lėšos:

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

1875.00

1312.50

1312.50

1875.00

1312.50

1312.50

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

19540.62

13678.43

13678.43

19540.62

13678.43

13678.43

Iš viso:

25000.00

17500.00

17500.00

25000.00

17500.00

17500.00

2. TIKSLAS: DIDINTI ASMENŲ PATIRIANČIŲ SOCIALINĘ ATSKIRTĮ INTEGRACIJĄ Į VISUOMENĘ GERINANT JŲ GYVENIMO KOKYBĘ.

2.1. Uždavinys: Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius atitinkančias paslaugas.

2.1.1. veiksmas. Teikti bendrąsias ir specialiąsias socialines paslaugas (ilgalaikė socialinė globa, pagalba į namus, apgyvendinimas nakvynės namuose ir krizių centruose ir kt.) atitinkančias tikslinės grupės poreikius.

Savivaldybės biudžeto lėšos:

1600.00

1200.00

1200.00

1600.00

1200.00

1200.00

Valstybės biudžeto lėšos:

1267.50

950.63

950.63

1267.50

950.63

950.63

Kitos viešosios lėšos:

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

1500.00

1125.00

1125.00

1500.00

1125.00

1125.00

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

15632.50

11724.37

11724.37

15632.50

11724.37

11724.37

Iš viso:

20000.00

15000.00

15000.00

20000.00

15000.00

15000.00

2.1.2. veiksmas. Teikti sociokultūrines paslaugas (švietimo, kultūros, laisvalaikio organizavimo), skirtas tikslinės grupės socialinės atskirties mažinimui pasitelkiant savanorius ir savipagalbos grupes.

 

Savivaldybės biudžeto lėšos:

800.00

600.00

200.00

800.00

600.00

200.00

Valstybės biudžeto lėšos:

633.75

475.31

158.44

633.75

475.31

158.44

Kitos viešosios lėšos:

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

750.00

562.50

187.50

750.00

562.50

187.50

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

7816.25

5862.19

1954.06

7816.25

5862.19

1954.06

Iš viso:

10000.00

7500.00

2500.00

10000.00

7500.00

2500.00

Strategijos administravimo išlaidos, Eur

Savivaldybės biudžeto lėšos:

1120,28

800.00

560.00

800.00

800.00

560.00

Valstybės biudžeto lėšos:

887,47

633.75

443.63

633.75

633.75

443.63

Kitos viešosios lėšos: 

 

 

 

 

 

 

Privačios lėšos:

1050.26

750.00

525.00

750.00

750.00

525.00

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

10945.49

7816.25

5471.37

7816.25

7816.25

5471.37

Iš viso:

14003.50

10000.00

7000.00

10000.00

10000.00

7000.00

Iš viso vietos plėtros strategijai įgyvendinti skirtos lėšos, Eur

Savivaldybės biudžeto lėšos:

6720,28

4800.00

4160.00

6400.00

4800.00

4160.00

Valstybės biudžeto lėšos:

5323,72

3802.50

3295.50

5070.00

3802.50

3295.50

Kitos viešosios lėšos:

0

0

0

0

0

0

Privačios lėšos:

6300.26

4500.00

3900.00

6000.00

4500.00

3900.00

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos

65659.24

46897.50

40644.50

62530.00

46897.50

40644.50

Iš viso:

84003,50

60000,00

52000,00

80000,00

60000,00

52000,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


part_7a25dcb6350f4adbb999ca2e235fbb45_end

part_1bf11dc24ab34b59b1534741d7dacb29_end

4 Priedas. Tikslų ir uždavinių alternatyvų analizė.

 

 

Siekiant pasirinkti optimalius tikslus nustatytoms problemoms spręsti, identifikuotos silpnybės buvo suskirstytos į dvi grupes:

1.   Silpnybės, susijusios su žemu gyventojų užimtumo lygiu;

2.   Silpnybės, susijusios su asmenų, esančių socialinėje atskirtyje, gyvenimo kokybe.

 

Į pirmąją grupę įtraukiamos šios silpnybės:

1.   Spartus darbingo amžiaus gyventojų skaičiaus mažėjimas didinantis demografinės senatvės koeficientą;

2.   Aukštas nedarbo lygis;

3.   Santykinai žemas gyventojų verslumo lygis;

4.   Neišvysta turizmo paslaugų pasiūla.

 

Į antrąją grupę įtraukiamos šios silpnybės:

1.   Naujų socialinių paslaugų ir motyvacinių paslaugų stygius;

2.   Informacijos apie socialines paslaugas stygius.

 

Atsižvelgiant į šį silpnybių grupavimą, buvo nustatomi Strategijos tikslai.

 

1. TIKSLAS

 

Įvertinus pirmoje grupėje išskirtas silpnybes, svarstyti galimi problemų sprendimo būdai, įvertinta jų įtaka problemų sprendimui bei nustatytos galimos tikslo alternatyvos:

ü Mažinti jaunimo nedarbą;

ü Skatinti Pakruojo miesto gyventojų verslumą;

ü Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes.

 

Analizuojant galimus problemų sprendimo būdus, pasitelkiamos

stiprybės:

1.   Patraukli gyvenamoji vietovė gyventojams ir turistams;

2.   Pakruojo miesto VVG bendradarbiavimas su verslo sektoriumi, viešuoju sektoriumi ir miesto bendruomenėmis;

galimybės:

1.   Gyventojų verslumo lygio kėlimas, pasinaudojant 2014–2020 m. struktūrinių fondų finansavimo lėšomis;

2.   Priemonių, skatinančių jaunimo užimtumą įgyvendinimas, pritraukiant išorės investicijas;

3.   Savanorystės, kaip darbo įgūdžių įgijimo ir socialinę atskirtį mažinančios priemonės plėtojimas vadovaujantis tiek nacionaline, tiek tarptautine patirtimi

 

Atsižvelgiant į tai, kad Pakruojo mieste nedarbas apima daug tikslinių grupių, o gyventojų verslumo lygis santykinai žemas, demografinės senatvės koeficientas yra didėjantis, veikti kaip įprastai reikštų leisti problemoms didėti, ko pasekoje investicijos šioms sritims išaugtų keleriopai.

Pasirinkus alternatyvą „Mažinti jaunimo nedarbą“ žemo užimtumo lygio problemos sprendimas būtų nukreiptas tik į vieną iš tikslinių grupių. Šis tikslas prisidėtų prie darbingo amžiaus gyventojų skaičiaus mažėjimo išlaikant jaunus žmones mieste, mažintų jaunimo migracijos skaičių bei pagerintų demografinės senatvės rodiklius, tačiau nesumažintų lėšų, skirtų socialinėms pašalpoms ir paslaugoms dydžio bei didelis darbingo amžiaus gyventojų skaičius būtų paliekamas esamoje, sudėtingoje situacijoje. Problemoms spręsti tikslinga ieškoti priemonių, skirtų visų miesto gyventojų įsidarbinimo galimybių didinimui.

Pasirinkus alternatyvą „Skatinti Pakruojo miesto gyventojų verslumą“, priemonės, skirtos miesto užimtumo situacijos gerinimui būtų orientuojamos į naujų verslo subjektų kūrimą bei esamų plėtrą, neužtikrinant darbo jėgos pasiūlos naujai atsiradusioms darbo vietoms užimti. Atsižvelgiant į tai, problemos sprendimas turi būti kompleksinis, nukreiptas ne tik į naujų darbo vietų steigimą, bet ir į kvalifikuotų darbuotojų pasiūlos augimą mieste.

Alternatyva „Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes“ skatinant visų gyventojų užimtumo didinimą, pasinaudojant tiek profesinių įgūdžių atkūrimo galimybėmis, tiek naujų darbo vietų kūrimu, apimtų visas problemines sritis, todėl jos įgyvendinimas turėtų didinti gyventojų įsidarbinimo galimybes sparčiau nei kitų dviejų alternatyvų įgyvendinimo atveju.

Įvertinus visas tikslų alternatyvas buvo pasirinktas optimalus tikslas – „Didinti miesto gyventojų įsidarbinimo galimybes“. Šio tikslo įgyvendinimas įtakotų darbingo amžiaus gyventojų užimtumo rodiklių augimą, miesto patrauklumą jaunimui, o kuriami nauji verslai galės būti orientuojami į turizmo paslaugų pasiūlos plėtrą. Šio tikslo siekimas sumažintų identifikuotų grėsmių tikimybę. 

 

Efektas:

Kodas

Efekto rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2014 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

1-E-1

Užimtųjų ir darbingo amžiaus gyventojų santykis Pakruojo r. sav., proc.

56,5

62,75

 

Rezultato rodiklis:

Kodas

Rezultato rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2015 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

1-R-1

BIVP projektų veiklų dalyviai, kurių padėtis darbo rinkoje pagerėjo praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, proc.

15 (2013 m.)

20

1-R-2

Verslumo lygis Pakruojo r. sav. (veikiančių įmonių skaičius, tenkantis 1 000 gyventojų), vnt.

11,4

16,5

 

Identifikuotam tikslui pasiekti ir efektyviausiems rezultatams užtikrinti (kaštų ir naudos santykio kontekste), nagrinėjamos kelios uždavinių alternatyvos, kurių tikslas prisidėti prie vienos iš pagrindinių miesto problemų – aukšto nedarbo lygio – sprendimo.

 

1.1. Uždavinys

 

Analizuojant gyventojų kvalifikacijos kėlimo grupės problematiką, nagrinėjamos kelios uždavinio alternatyvos:

ü Organizuoti veiklas skirtas jaunimo darbinių įgūdžių ugdymui;

ü Ilgalaikių bedarbių profesinių įgūdžių ugdymas;

ü Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui.

 

Pasirinkus pirmąją uždavinio alternatyvą „Organizuoti veiklas skirtas jaunimo darbinių įgūdžių ugdymui“, veiksmai būtų nukreipti tik į vieną tikslinę grupę – jaunimo. Vien tik jaunimo darbinių įgūdžių ugdymas tik dalinai prisidėtų prie nedarbo problemos Pakruojo mieste mažinimo. Siekiant ilgalaikių rezultatų, būtina numatyti veiksmus, apimančius visas tikslines grupes, kad būtų užtikrintas problemos sprendimas.

Pasirinkus antrąją uždavinio alternatyvą „Ilgalaikių bedarbių profesinių įgūdžių ugdymas“, būtų prisidedama prie nedarbo mažinimo, tačiau tai neužtikrintų tikslo pasiekimo. Įgyvendinus šį uždavinį, būtų išugdyti tik ilgalaikių bedarbių profesiniai įgūdžiai, o jie yra tik viena iš tikslinių grupių.  

Atsižvelgiant į tai, kad analizuojant tikslą prieita prie išvados, jog siekiant ilgalaikių ir tvarių rezultatų, problemos sprendimas turi apimti visas tikslines grupes, taip užtikrinant lėšų, skirtų socialinėms pašalpoms ir paslaugoms, poreikio mažėjimą, pasirenkama trečioji uždavinio alternatyva.

Pasirinktas optimalus uždavinys „Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui“, kuriuo siekiama sumažinti aukštą nedarbo lygį, ugdant gyventojų darbinius įgūdžius. Tikslinės grupės bus supažindinamos su darbine aplinka, sudarant sąlygas atlikti praktiką darbo vietoje. Taip pat bus galimybė dalyvauti savanoriškose veiklose, kas prisidės prie asmens kasdieninio darbo ritmo ir socialinių įgūdžių formavimo. Pasitelkiant savanorystę ir darbinę praktiką, kaip darbo įgūdžių įgijimo ir socialinę atskirtį mažinančias priemones, bus sudaryta galimybė visapusiškai socialiai pažeidžiamos tikslinės grupės integracijai į visuomenę.

 

Produkto rodikliai:

Kodas

Rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2015 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

1.1-P-1

BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes), asm.: 2015 m. – 0, siekiama reikšmė 2022 m. - 75 asm.

0

75

1.1-P-2

Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius

0

5

1.1-P-3

Projekto dalyviai dalyvavę darbo praktikos ir/arba savanorystės veiklose, asm.

0

25

 

1.2. Uždavinys

 

Analizuojant naujų darbo vietų kūrimo grupės problematiką, nagrinėjamos kelios uždavinio alternatyvos:

ü Sukurti naujai kuriamų verslų rėmimo programą;

ü Skatinti turizmo paslaugų sektoriaus plėtrą;

ü Organizuoti veiklas, skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą.

 

Pasirinkus pirmąją uždavinio alternatyvą, būtų skiriamos lėšos verslų steigimui, tačiau nebūtų skatinama esamų verslų plėtra, kas reikalauja mažesnių tiek finansinių, tiek žmogiškųjų resursų. Antroji uždavinio alternatyva orientuota tik vieno verslo sektoriaus plėtrą, nenumatant galimybių ir kitoms verslo rūšims. Abi alternatyvos suteiks mažesnę naudą miesto gyventojams, tikslas bus įgyvendintas tik iš dalies.

Trečiąja uždavinio alternatyva siekiama kelti gyventojų verslumo lygį organizuojant šviečiamas veiklas bei teikiant konsultacijas verslo įkūrimo ir išlaikymo klausimais. Tikslinei grupei bus suteikiamos paslaugos įvairiose verslo kūrimo stadijose - nuo verslo įsteigimo iki plėtojimo. Atvejų analizė pasitelkiant ekspertus teiks realią naudą aktualiu metu, taip siekiant mažinti įmonių bankroto rodiklį bei didinti verslaujančių asmenų skaičių.

Atsižvelgiant į uždavinio alternatyvų analizės rezultatus, pasirinktas uždavinys „Organizuoti veiklas, skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą“. Uždavinys pasirinktas todėl, kad ugdant gyventojų verslumo įgūdžius ir suteikiant žinių, bus suteikta jiems galimybė ne tik sukurti naujus, bet ir išlaikyti esamus verslus, kuriems trūksta žinių ar įgūdžių. Dalyviai bus motyvuoti ieškoti naujų idėjų, stiprinti pasitikėjimą įkurti nuosavą verslą. Uždavinio įgyvendinimas prisidės prie naujų darbo vietų kūrimo, kas padės sumažinti nedarbo lygį Pakruojo mieste.

 

Produkto rodikliai:

Kodas

Rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2015 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

1.2-P-1

BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes), asm.

0

50

1.2-P-2

Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius

0

5

1.2-P-3

BIVP projektų dėka sustiprinta jauno verslo subjektų, skaičius

0

12

 

2. TIKSLAS

 

Įvertinus antroje grupėje išskirtas silpnybes, svarstyti galimi problemų sprendimo būdai, įvertinta jų įtaka problemų sprendimui bei nustatytos galimos tikslo alternatyvos:

ü Skatinti socialinių paslaugų plėtrą;

ü Skatinti gyventojų bendruomeniškumą;

ü Didinti asmenų patiriančių socialinę atskirtį integraciją į visuomenę, gerinant jų gyvenimo kokybę.

 

Analizuojant galimus problemų sprendimo būdus, pasitelkiamos

stiprybės:

1.   Aktyviai veikiančios NVO;

2.   Išplėtota socialines paslaugas teikiančių įstaigų infrastruktūra

 

galimybės:

1.   Gyventojų švietimo sveikatingumo klausimais programų įgyvendinimas, vadovaujantis nacionalinėmis programomis;

2.   Nevyriausybinių organizacijų teikiamų socialinių paslaugų plėtra bendradarbiaujant su kitų miestų bendruomenėmis;

3.   Savanorystės kaip darbo įgūdžių įgijimo ir socialinę atskirtį mažinančios priemonės plėtojimas vadovaujantis tiek nacionaline tiek tarptautine patirtimi.

 

Pakruojo mieste senstančiai visuomenei, kurioje daug asmenų patiria skurdą ir priklauso socialinės atskirties grupėms, didėja socialinių paslaugų poreikis. Esant tokiai situacijai nesiimant priemonių identifikuotoms problemoms spręsti, neišvengiama pasekmė - problemos didėjimas, ko pasėkoje investicijos, skirtos šioms sritims išaugtų.

Pasirinkus alternatyvą „Skatinti socialinių paslaugų plėtrą“, būtų vystoma socialinių paslaugų įvairovė, jų pritaikomumas asmenų individualiems poreikiams, tačiau nebūtų vykdomos veiklos, skatinančios socialinę atskirtį patiriančių asmenų integraciją į visuomenę.  Pasirinkus šią uždavinio alternatyvą, būtų tik dalinai pasiektas tikslas.

Pasirinkus alternatyvą „Skatinti gyventojų bendruomeniškumą“, didelis dėmesys būtų skiriamas gyventojų ir bendruomenių socialinių ryšių stiprinimui, tačiau nebūtų investuojama į socialinių paslaugų kokybės ir atitikimo gyventojų poreikiams gerinimą. Integracija į visuomenę be tam tikrų socialinių paslaugų, atitinkančių asmens poreikius (pvz., be psichologo konsultacijų moterims patyrusioms smurtą sėkminga integracija į visuomenę mažai tikėtina) būtų neįmanoma arba trumpalaikė.

Pasirinkus alternatyvą „Didinti asmenų patiriančių socialinę atskirtį integraciją į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę“ būtų vystoma socialinių paslaugų įvairovė, jų pritaikomumas asmenų individualiems poreikiams bei bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis, socialinių paslaugų teikimas būtų perkeliamas arčiau žmonių. Tam, kad gyventojai naudotųsi teikiamomis socialinėmis paslaugomis ir aktyviai dalyvautų visuomeniniame gyvenime, būtų vykdomos integracijos į visuomenę veiklos.

Įvertinus visas tikslo alternatyvas buvo pasirinktas optimalus variantas – „Didinti asmenų, patiriančių socialinę atskirtį, integraciją į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę“. Šio tikslo įgyvendinimas įtakotų socialinių paslaugų prieinamumo galimybių didėjimą, socialinių paslaugų plėtrą bei jų atitikimą asmenų poreikiams. To pasekoje, mažės socialinėje atskirtyje esančių asmenų skaičius. Sprendžiant šią problemą kompleksiškai, bus didinama socialiai pažeidžiamų gyventojų integracija tiek į visuomenės gyvenimą, tiek ir į darbo rinką. Šio tikslo siekimas sumažintų identifikuotų grėsmių tikimybę. 

Nustatytam tikslui pasiekti ir efektyviausiems rezultatams užtikrinti (kaštų ir naudos santykio kontekste), nagrinėjamos kelios uždavinių alternatyvos. Atsižvelgiant į tai, kad siekiant socialinės integracijos ir gyvenimo kokybės gerinimo, būtina teikti socialines paslaugas atitinkančias asmenų poreikius, užtikrinant paslaugų prieinamumą, taip pat būtina asmenis motyvuoti ne tik naudotis teikiamomis paslaugomis, bet ir dalyvauti visaverčiame visuomeniniame gyvenime, nagrinėjamos dvi uždavinių grupės: 1. Asmenų, esančių socialinėje atskirtyje, motyvacijos kėlimas; 2. Socialinių paslaugų poreikis.

 

Efektas:

Kodas

Efekto rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2014 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

2-E-1

Asmenys (šeimos), kurioms nustatytas socialinių paslaugų poreikis yra tenkinamas, proc.

83

100

 

Rezultato rodiklis:

Kodas

Rezultato rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2015 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

2-R-1

Socialinių partnerių organizacijose ar NVO savanoriaujantys dalyviai (vietos bendruomenės nariai) praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, proc

7 (2013 m.)

10

 

2.1. Uždavinys

 

Analizuojant socialinių paslaugų, atitinkančių asmens poreikius, uždavinių grupės problematiką, nagrinėjamos kelios uždavinio alternatyvos:

ü Išplėsti socialinių paslaugų spektrą;

ü Atnaujinti teikiamas socialines paslaugas;

ü Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas.

 

Pasirinkus vieną iš dviejų pirmųjų galimų alternatyvių uždavinių, problema būtų sprendžiama tik dalinai. Nagrinėjant tikslo alternatyvas, akcentuojama socialinių paslaugų įvairovės ir pritaikomumo asmenų individualiems poreikiams bei pasiekiamumo žmonėms svarba. Pirmieji du uždaviniai yra nukreipti į paslaugų kokybės gerinimą, kas neužtikrina pilno kompleksinio paslaugų teikimo integruotumo.

Trečioji uždavinio alternatyva apima paslaugų, atitinkančių gyventojų poreikius teikimą, pasitelkiant bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų pagalbą bei naudojant turimą infrastruktūrą. Plečiant paslaugų teikėjų ratą šios paslaugos būtų prieinamos greičiau bei užkertamas kelias galimiems incidentams. Taip būtų užtikrintas tiek paslaugos kokybės, tiek pasiekiamumo aspektas.

Atsižvelgiant į uždavinio alternatyvų analizės rezultatus, pasirinktas uždavinys „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas“. Uždavinio įgyvendinimas įtakos gyventojų, priklausančių socialinės rizikos grupėms skaičiaus mažėjimą. Gerinant turimų paslaugų kokybę, kartu bus atsižvelgta į naujų paslaugų poreikį. Taip pat bus įtraukiamos paslaugos skirtos kitataučių socialinei integracijai bei diskriminacijos problemoms spręsti. Analizuojant šią sritį bus aktyviai bendradarbiaujama su Pakruojo rajono vietos veiklos grupė „Pakruojo rajono partnerystė“, dalijantis gerąja patirtimi. Teikiamos socialinės paslaugos bus patrauklios savo inovatyvumu, prieinamumu ir atvirumu visuomenei.

 

Produkto rodikliai:

Kodas

Rodiklio pavadinimas, matavimo vienetai

Pradinė reikšmė (2013 m.)

Galutinė reikšmė 2022 m. gruodžio 31 d.

2.2-P-1

BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes), asm.

0

200

2.2-P-2

Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius

0

4

2.2-P-3

Pasiūlytos naujos socialinės ir kt. paslaugos soc. atskirties mažinimui, skaičius

0

8

 



part_093c13c89b6f44afab42acb773911790_end

part_22e233b9b44e4ae68629e2905c3406bb_end

5 Priedas. Veiksmų kainos pagrindimas.

 

Strategijos uždavinio 1.1 Vykdyti veiklas, skirtas gyventojų darbinių įgūdžių ugdymui įgyvendinimui numatyti veiksmai ir išlaidos:

 

Veiksmas

Rodiklis

Suma, Eur

Išlaidų pagrindimas

1.1.1. veiksmas. Organizuoti neformalius profesinius mokymus darbingiems neaktyviems gyventojams

 

50 asm.

30.000,00

Vadovaujantis Atmintinės apie numatomas projektų finansavimo pagal 2014-2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtrauktiems didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonę Nr. 08.6.1-ESFA-V-911 „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ sąlygomis,  numatyta vienam asmeniui skiriama lėšų suma neviršija 3 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių.

Atsižvelgiant į tai, kad mokymo kainos svyruoja pagal specifiką (nuo 300 iki 1.000 Eur), vienam asmeniui vidutiniškai planuojama skiriama 600 Eur

1.1.2. veiksmas. Organizuoti darbo įgūdžiams įgyti skirtą praktiką ir savanorystės veiklas darbingiems neaktyviems gyventojams

 

25 asm.

20.000,00

Planuojama, kad gali būti pateikti 5 darbo praktikos/savanorystės projektai.

 

Projekto veiklų dalyviai turės galimybę dalyvauti praktinių darbo įgūdžių įgijimo ar ugdymo darbo vietoje. Vienam asmeniui preliminari praktikos trukmė – 100 val. Planuojama, kad praktiką atliks 10 asmenų.

1 asmens dalyvavimo praktikos kainą sudaro darbo įgūdžiams įgyti reikalingų darbo priemonių (tiesiogiai su projektu susijusioms medžiagoms, įrankiams, įrangai, trumpalaikiam turtui) įsigijimo ir nuomos išlaidos; darbuotojo, kuris darbdavio paskirtas atsakingu už darbo įgūdžių organizavimą, darbo užmokesčio už darbo laiką, tiesiogiai skirtą darbo įgūdžių įgijimo ar ugdymo darbo vietoje organizavimui.

 

Vadovaujantis Statistikos departamento duomenimis, darbo užmokesčio valandinis įkainis apskaičiuotas vadovaujantis Lietuvos Respublikos 2015 m. 3K vidutiniu mėnesinių bruto darbo užmokesčiu, kuris yra 722,3 Eur. vidutinis mėnesinis darbo valandų skaičius 167,5 val. Darbo užmokestis už 100 val. praktikos pravedimą sudarys 431 Eur. Tikėtina, kad priskirtas darbuotojas ne visą praktikos laiką bus su dalyviu, todėl numatoma atitinkamai mažesnė suma, į kurią įeina ir išlaidos darbo priemonėms.

Vienam asmeniui vidutiniškai skiriama 425 Eur, iš viso – 4.250 Eur

 

Projekto veiklų dalyviai atliks savanorišką veiklą, kuri vyks 3 mėnesius, bendra trukmė per mėnesį sudarys iki 15 d. d. Planuojama, kad savanoriškoje veikloje dalyvaus 15 asmenų.

1 asmens dalyvavimo savanorystės iniciatyvoje kainą sudaro kelionės, maitinimo, pašto, telefono išlaidos; savanoriškai veiklai atlikti reikalingų priemonių, specialių drabužių įsigijimo išlaidos; savanoriškos veiklos sutarties galiojimo laikotarpiui tenkančios draudimo išlaidos ir savanorių skiepijimo ir sveikatos pažymos gavimo išlaidos. Būtiniausių savanorio reikmių ir darbo priemonių išlaidoms apmokėti numatoma 350 Eur/mėn, kas atitinka minimalią mėnesinę algą Lietuvoje. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad maitinimui skiriamos išlaidos vadovaujantis vienos dienos dienpinigių norma, kuri lygi 5,7 Eur sudarys: 15 d.*3 mėn.*5.7=257 Eur. Kelionėms, ryšio ir kitoms darbo priemonėms, sveikatos pažymai skirta suma sudarys 93 Eur.

 

Iš viso skiriama: 350 Eur * 3mėn. * 15 asm. = 15.750 Eur

 

Strategijos uždavinio 1.2 Organizuoti veiklas skirtas gyventojų verslumo įgūdžių ugdymui, skatinant naujų verslo subjektų įsikūrimą ir plėtrą įgyvendinimui numatyti veiksmai ir išlaidos:

 

Veiksmas

Rodiklis

Suma, Eur

Išlaidų pagrindimas

1.2.1. veiksmas. Vykdyti neformalaus mokymo programas, skirtas tikslinės grupės verslumo įgūdžių įgijimui ir tobulinimui.

 

20 asm.

20.000,00

Vadovaujantis Atmintinės apie numatomas projektų finansavimo pagal 2014-2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtrauktiems didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonę Nr. 08.6.1-ESFA-V-911 „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ sąlygomis,  numatyta vienam asmeniui skiriama lėšų suma neviršija 3 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių.

 

Atsižvelgiant į tai, kad mokymo kainos svyruoja pagal specifiką, vienam asmeniui skiriama 1.000 Eur

1.2.2. veiksmas. Vykdyti tikslinės grupės konsultacijas (taip pat mentorystės), pagalbos randant tiekėjus ir klientus, metodinės pagalbos verslo steigimo bei vystymo klausimais ir suteikti priemones, reikalingas verslo sustiprinimui.

30 asm.

120.000,00

Eksperto/konsultanto valandos bruto darbo užmokestis 50 Eur (vadovaujantis Dažniausiai ESF projektuose numatomų prekių ir paslaugų kainų rinkos analizė 2010 m.)[1]. Planuojama, kad kiekvienam asmeniui vidutiniškai bus suteikta 20 val. konsultacijų.

 

Darbo užmokesčio išlaidas sudarys: 20 val. * 50 Eur * 30 asm.  = 30.000 Eur

Vadovaujantis Atmintinės apie numatomas projektų finansavimo pagal 2014-2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtrauktiems didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonę Nr. 08.6.1-ESFA-V-911 „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ sąlygų 3.3. punktu, numatomos išlaidos skirtos verslui pradėti reikalingų priemonių suteikimui, kurios neviršija vienam asmeniui leistinos sumos – 12.000 Eur.

 

Numatoma, kad iš 30 asm., 12 jauno verslo subjektų numatomos išlaidos skirtos 1 vnt. verslui sustiprinti reikalingų priemonių suteikimui – 12.000 Eur

 

Strategijos uždavinio 2.1. Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, teikiant gyventojų poreikius tenkinančias, paslaugas įgyvendinimui numatyti veiksmai ir išlaidos:

 

Veiksmas

Rodiklis

Suma, Eur

Išlaidų pagrindimas

2.1.1. veiksmas. Teikti bendrąsias ir specialiąsias socialines paslaugas (ilgalaikė socialinė globa, pagalba į namus, apgyvendinimas nakvynės namuose ir krizių centruose ir kt.) atitinkančias tikslinės grupės poreikius.

 

100 asm.

100.000,00

Socialinių paslaugų teikimui per visą įgyvendinamą laikotarpį planuojama vienam asmeniui skirti 1.000 Eur. Metams paslaugų teikimui bus skiriama apie 16.600 Eur.

Planuojama, jog pusė darbuotojo etato bus skiriama psichologo paslaugoms ir pusė etato socialinio darbuotojo paslaugoms teikti.

Darbuotojų darbo valandos įkainiai nustatyti vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių tyrimo ataskaita, kurioje socialinio darbuotojo darbo užmokesčio viena valanda 7,02 Eur, psichologo – 9,64  Eur[2]. Vidutinis darbo val. skaičius per metus 1.005 val.

 

Iš viso darbo užmokestis sudarys: (1.005 val. * 7,02 Eur + 1.005 val. *9,00 Eur) * 6 metai = 96.600 Eur

 

Planuojama, kad kanceliarinėms prekėms, kurių reikia darbo priemonėms su klientais (popierius, tušinukai, kortelės, bylos ir kt.) bus skirta 400 Eur

2.1.2. veiksmas. Teikti sociokultūrines paslaugas (švietimo, kultūros, laisvalaikio organizavimo), skirtas tikslinės grupės socialinės atskirties mažinimui pasitelkiant savanorius ir savipagalbos grupes.

 

100 asm.

40.000,00

Planuojama, kad bus vykdomos šios veiklos:

Individualus užimtumo veiklos plano sudarymas (3 val./asm. kontaktinio darbo laiko + 1val. užimtumo plano parengimui).

Informavimas ir konsultavimas su užimtumu susijusiais klausimais CV rašymas, pokalbio su darbdaviu modeliavimas ir kt. (vadovaujantis Pakruojo rajono savivaldybės socialinių paslaugų skyriaus duomenimis, vidutiniškai asmeniui skiriama 24 val.).

Tarpininkavimas įsidarbinant darbo vietų paieška, bendradarbiavimas su potencialiais darbdaviais. Remiantis Pakruojo rajono savivaldybės socialinių paslaugų skyriaus duomenimis, vidutiniškai asmeniui skiriama 20 val.

Sociokultūrinių veiklų organizavimas. Siekiant asmenis integruoti į visuomenę, taip mažinant jų socialinę atskirtį, būtina kelti jų intelektinį ir kultūrinį lygį. Tam tikslui pasiekti numatyti asmenų apsilankymai į teatrą, koncertą ir kitas visuomenines vietas (veiklą organizuos/vykdys savanoriai).

 

Darbuotojo darbo valandos įkainis nustatytas vadovaujantis 2015 m. rugpjūčio 26 d. Asmenų, priklausomų nuo psichoaktyviųjų medžiagų, reabilitacijos fiksuotųjų įkainių tyrimo ataskaita, kurioje socialinio darbuotojo darbo užmokesčio viena valanda 7,02 Eur[3].

 

Vienam asmeniui skiriant 54 val., darbuotojų darbo užmokesčiui reikės: 48 val. * 100 asm.* 7,02 Eur = 33.696 Eur

 

Atsižvelgiant į tai, kad bilietų kainos svyruoja nuo 10 iki 25[4] Eur, sociokultūrinių veiklų įgyvendinimui asmeniui skiriama 17 Eur. Kelionei autobusu pirmyn/atgal asmeniui skiriama 20[5] Eur. Maitinimui skiriamos išlaidos vadovaujantis vienos dienos dienpinigių norma, kuri lygi 5,7 Eur.

 

Iš viso veiklai įgyvendinti reikės: 100 asm.* 42,7 Eur = 4.270 Eur

Veiklas vyks 5 grupės, todėl savanorių patiriamos išlaidos sudarys: 5 asm. * 42,7 Eur = 213,5 Eur

 

Darbo vietos įrengimui reikės: nešiojamas kompiuteris su OS 1.000 Eur ir spausdintuvas 221 Eur[6]; darbo stalas, spintelė, kėdė ir 2 lankytojo kėdės 200+100+50+100=500 Eur[7]. Iš viso 1.671 Eur

Kanceliarinėms prekėms skiriama 150 Eur, vidutiniškai po 25 Eur/metams.

 

Bus integruojamos naujos socialinės paslaugos, orientuotos į kitataučių, pabėgėlių tikslinę grupę.

 

 

 

part_e0046d7d3354437aa7d4d03081587c62_end



[1] http://www.esf.lt/lt/1/administravimas/rinkosanalize

[2] http://www.esinvesticijos.lt/docview/?url=/uploads/documents/docs/1882_8aa4d03a9bc0e397484630b9fe1933bc.doc

[3] http://www.esinvesticijos.lt/docview/?url=/uploads/documents/docs/1882_8aa4d03a9bc0e397484630b9fe1933bc.doc

[4] http://www.bilietai.lt/lt/category/72

[5] https://eticket.toks.lt/eticket/eticket/RaceList.seam?cid=559176

[6] https://www.topocentras.lt/kompiuteriai-ir-plansetes/nesiojamieji-kompiuteriai.html?ext_param_1249=18411

[7] http://www.baldai.lt/darbo_stalai