LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS STIPRINIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 24 d. Nr. V-634

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 18 d. nutarimu Nr. 1197 „Dėl Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo nuostatų ir Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo tarybos sudėties patvirtinimo“, 24.5 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis finansuojamų projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                          Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2022 m. kovo 24 d. įsakymu Nr.V-634

 

 

VALSTYBINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS STIPRINIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis finansuojamų projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato kvietimo teikti paraiškas Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo (toliau – Fondas) lėšoms gauti (toliau – paraiška) ir konkurso Fondo lėšomis finansuojamo visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo projekto (toliau – projektas) finansavimui gauti skelbimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir partneriams, paraiškoms ir projektams, jų vertinimo kriterijus, sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimo, projektų finansavimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo, jų keitimo ir vykdymo tvarką, projektams skirtų lėšų naudojimo, grąžinimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas, atsiskaitymo už įgyvendintas projektų veiklas ir veiklų viešinimo, projektų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūros tvarką, reikalavimus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Ministerija) Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka renkamiems ekspertams, atliekantiems paraiškų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą (toliau – ekspertas), jų parinkimo, skundų dėl projektų finansavimo nagrinėjimo tvarką.

2. Projektams lėšos skiriamos iš Fondo administratoriui – Ministerijai – patvirtintų asignavimų einamaisiais metais.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme.

 

II SKYRIUS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS IR KONKURSO FONDO LĖŠOMS GAUTI SKELBIMO IR ORGANIZAVIMO TVARKA

 

4. Ministerija kiekvienais metais visas tų metų Fondo lėšas (išskyrus lėšų dalį, skirtą Fondui administruoti), paskirsto skelbdama kvietimą teikti paraiškas (toliau – Kvietimas), kurį tvirtina Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras (toliau – ministras).

5. Planuodama einamųjų metų Kvietimu galimą paskirstyti Fondo lėšų dalį, Ministerija atsižvelgia į sutartimis Ministerijos prisiimtus finansinius įsipareigojimus pagal ankstesnius Kvietimus.

6. Finansuotini projektai konkurso būdu atrenkami skelbiant Kvietimus. Konkursą Fondo lėšoms gauti organizuoja Ministerija.

7. Ministerijos parengtas Kvietimas lietuvių kalba ir su Kvietimu susijusi informacija skelbiama Ministerijos interneto svetainėje sam.lrv.lt.

8. Kvietime nurodoma:

8.1. paraiškų teikimo pradžios ir pabaigos data (paraiškų teikimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 30 kalendorinių dienų);

8.2. paraiškų teikimo būdas;

8.3. Elektroninės paraiškų pateikimo ir vertinimo sistemos adresas, kuriuo elektroniniu būdu teikiama paraiška;

8.4. ministro patvirtinti visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioritetai, priemonės ir reikalavimai pareiškėjams;

8.5. bendra einamiesiems metams numatoma skirti Fondo lėšų suma ir lėšų paskirstymas tarp prioritetų, veiklų (prevencinių projektų, socialinės kampanijos projektų, mokslinių tyrimų projektų);

8.6. projektų įgyvendinimo trukmė;

8.7. telefono numeriai, elektroninio pašto adresai, kuriais konsultuojami pareiškėjai;

8.8. projektų kofinansavimo pareiškėjų nuosavomis lėšomis minimalus dydis;

8.9. nuoroda į Tvarkos aprašą;

8.10. informacija, kad pareiškėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad šiame papunktyje nurodyta su paraiška susijusi ir kita informacija būtų skelbiama Ministerijos interneto svetainėje: paraiškas pateikusių subjektų sąrašai, projektų pavadinimai, nustatytus reikalavimus atitinkančių projektų turinio santraukos, prašomų skirti lėšų sumos, projektų turinio vertinimo rezultatai, sprendimai dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) ir šių sprendimų motyvai, projektams skirtų lėšų dydžiai, projektų trukmė, informacija apie projektų įgyvendinimo rezultatus, lėšų mokėjimo sustabdymą ar nutraukimą;

8.11. kita informacija, kurią, Ministerijos nuomone, tikslinga paskelbti.

9. Kvietimas skelbiamas ne rečiau kaip kartą per einamuosius metus. Jeigu pirmojo Kvietimo metu nebuvo patvirtintas pakankamas kiekis reikalavimus atitinkančių paraiškų, finansuotinų iš tų metų numatytų Fondo lėšų, Ministerija per metus gali skelbti ir daugiau nei vieną Kvietimą visoms arba atskiroms finansuojamų veiklų sritims.

10. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška.

11. Projektai įgyvendinami tik Lietuvos Respublikos teritorijoje. Projektų įgyvendinimo maksimalią trukmę nustato Ministerija.

12. Paraišką, kai Projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo, kitas (-i) prie projekto įgyvendinimo prisidedantis (-ys) juridinis (-iai) asmuo (-enys) paraiškoje nurodomas (-i) kaip projekto partneris (-iai) (toliau – partneris).

13. Pareiškėjo paraiška gali būti teikiama tik į vieną Kvietime paskelbtą priemonę, išskyrus mokslinių tyrimų projektus (to paties pareiškėjo paraiškos gali būti teikiamos į daugiau nei vieną Kvietime paskelbtą mokslinių tyrimų priemonę). Teikiantis paraišką dalyvauti konkurse pareiškėjas netenka teisės teikti kitą paraišką toje pačioje priemonėje kaip projekto partneris, tačiau nepraranda teisės teikti paraišką kaip projekto partneris kitose priemonėse. Nustačius, kad vienas iš šiame punkte nurodytų reikalavimų yra pažeistas, nesvarstoma nė viena pareiškėjo pateikta paraiška.

14. Ministerija pareiškėjams užtikrinta galimybę raštu ir žodžiu pateikti klausimus dėl dalyvavimo konkurse tvarkos ir sąlygų, dėl lėšų projektams įgyvendinti skyrimo sąlygų, dėl paraiškos pildymo ir pan. Ministerijos paskirti konsultuojantys asmenys konsultuoja pareiškėjus šiais klausimais žodžiu telefonu, raštu ar elektroniniu paštu nuo Kvietimo paskelbimo dienos iki paskutinės paraiškų pagal kvietimą teikti paraiškas pateikimo dienos.

15. Pareiškėjas klausimus dėl paraiškos rengimo ir teikimo reikalavimų raštu ir elektroniniu paštu [email protected] gali pateikti likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Kvietime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos, o Kvietime nurodytais telefonais – iki galutinės paraiškų teikimo dienos.

16. Fondo lėšomis finansuojamo visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo projekto įgyvendinimo laikotarpis prasideda nuo sutarties pasirašymo ir registravimo dienos ir tęsiasi sutartyje nurodytą laiką.

17. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Jos saugomos Tvarkos aprašo 155 punkto nustatyta tvarka.

 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR PARTNERIUI

 

18. Pareiškėju ir partneriu gali būti juridinis asmuo ar juridinio asmens filialas, kuris:

18.1. paraiškos vertinio metu nėra bankrutuojantis, likviduojamas arba restruktūrizuojamas, nėra sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, jam nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas, jo veikla nėra sustabdyta ar apribota, dėl jo per 5 metus iki paraiškos pateikimo dienos nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“;

18.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus teisės aktų nustatyta tvarka (ši nuostata netaikoma pareiškėjui ir partneriui, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai arba kuriam taikytina Tvarkos aprašo 24.2.3 papunktyje nurodyta išimtis dėl įsiskolinimo sumos);

18.3. pareiškėjo ar partnerio vadovas, asmuo (-ys), turintis (-ys) teisę pareiškėjo ar partnerio vardu sudaryti sandorį, buhalteris, ar kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba tyčinius nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai arba už korupcinio pobūdžio nusikalstamas veiklas;

18.4. yra atsiskaitęs už gautų valstybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių lėšų panaudojimą;

18.5. yra laiku pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registro tvarkytojui;

18.6. per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos nėra padaręs rimtų profesinių pažeidimų ir per šį laikotarpį nėra pripažintas pažeidusiu Lietuvos visuomenės informavimo etikos kodeksą ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymą bei nėra priskirtas profesinės etikos nesilaikančių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų kategorijai (reikalavimas taikomas socialinės reklamos projektams);

18.7. nėra ūkio (verslo) subjektas, išskyrus socialinės reklamos projektų vykdytojus, asociacija ar organizacija, kuri veiklą vykdo alkoholio, tabako ir su jais susijusių gaminių, azartinių lošimų, energinių gėrimų srityje ar jos veikla susijusi su šia sritimi, profesinė sąjunga ir profesinių sąjungų susivienijimas.

19. Ministerija,  tvirtindama einamųjų metų visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioritetus, patvirtina galimus paraiškų teikėjus pagal numatytas visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

20. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba ir pateikta elektroniniu būdu (ADOC formatu) per Elektroninę paraiškų pateikimo ir vertinimo sistemą adresu, nurodytu Kvietime.

21. Paraiška kartu su pridedamais dokumentais turi būti pasirašyta saugiu elektroniniu organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu.

22. Paraiška turi būti pateikta iki Kvietime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos.

23. Paraiška, išsiųsta po Ministerijos Kvietime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo datos, ir (arba) pateikta kitais nei Tvarkos aprašo 20–21 punktuose nurodytais būdais (pvz., faksu, paštu ar elektroniniu paštu, nepasirašius elektroniniu parašu) yra neregistruojama ir nevertinama, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių negali per Elektroninę paraiškų pateikimo ir vertinimo sistemą pateikti paraiškos (pvz., sistema neveikia) ir nedelsdamas (paraiškų teikimo laikotarpiu) apie tai elektroniniu paštu, nurodytu Kvietime, praneša Ministerijai.

24. Pareiškėjas, siekdamas gauti finansavimą, Ministerijai pateikia:

24.1. Tvarkos aprašo 1 priede pateiktos formos paraišką:

24.1.1. Word formatu;

24.1.2. PDF formatu vientisu dokumentu su visais priedais;

24.2. prie paraiškos pridedamus dokumentus:

24.2.1. pareiškėjo organizacijos registracijos juridinių asmenų registro išrašo kopiją;

24.2.2. pareiškėjo organizacijos įstatų (nuostatų) kopiją;

24.2.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – VMI) pažymą, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi įsiskolinimų valstybės biudžetui (įskaitant socialinio draudimo įmokas) arba įsiskolinimų suma neviršija 50 Eur ir pareiškėjas įsipareigoja šią skolą panaikinti ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo paraiškos pateikimo dienos. VMI pažyma arba lygiavertis dokumentas turi būti išduoti ne anksčiau kaip prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo termino pabaigos ir ne vėliau kaip paraiškų priėmimo termino pabaigos datai;

24.2.4. pareiškėjo darbuotojų, kurie įgyvendins projektą, gyvenimo aprašymus;

24.2.5. bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą su projekto partneriais dėl projekto veiklų vykdymo, kopijas (socialinės kampanijos projektuose papildomai redakcijų sutikimus ir (arba) patvirtinimus, kad jos sutinka bendradarbiauti šiame projekte ir projekto metu publikuoti suderintą informaciją);

24.2.6. Tvarkos aprašo 2 priede pateiktos formos Pareiškėjo deklaraciją;

24.2.7. įgaliojimą pasirašyti paraišką, kai paraišką pasirašo ne organizacijos vadovas;

24.2.8. Fondo lėšomis planuojamų įsigyti projekto įgyvendinimui būtinų prekių ar paslaugų kainą pagrindžiančius dokumentus (skaičiuojant taikytini įkainiai, nurodyti Europos socialinio fondo agentūros duomenų bazėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/naujienos/europos-socialinio-fondo-agentura-atnaujino-paslaugu-vidutiniu-rinkos-kainu-duomenu-baze. Tuo atveju, kai paraiškos 8 dalyje „Projekto sąmata“ nurodytoje duomenų bazėje nėra konkrečios paslaugos kainos, dominančios pareiškėją, paraiškose grindžiant įkainius gali būti pateikiami ir bent trys komerciniai pasiūlymai, tiekėjų apklausų pažymos, nuorodos į internetines svetaines, pasirašytos paslaugų sutartys ir kiti dokumentai, atspindintys rinkoje esančių atitinkamų produktų ar paslaugų vidutinius įkainius).

25. Iš pareiškėjo nereikalaujama pateikti dokumentų, įrodančių įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu, įvykdymą, nes šiuos duomenis, aktualius paskutinei paraiškos pateikimo termino dienai ir skelbiamus viešai, tikrins paraiškos administracinės atitikties vertinimą atliekanti Ministerija.

26. Pagal Kvietime nurodytas sąlygas ir terminus pateikta paraiška užregistruojama. Informacija apie paraiškai suteiktą registracijos numerį skelbiama Ministerijos interneto svetainėje sam.lrv.lt per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Ministerijoje datos.

27. Pareiškėjas gali atsiimti pateiktą paraišką Ministerijai pateikdamas Tvarkos aprašo 3 priede pateiktos formos rašytinį prašymą nevertinti paraiškos.

28. Paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija tretiesiems asmenims neskelbiama, išskyrus Tvarkos aprašo 8.10` papunktyje nurodytą informaciją ir tuos atvejus, kai tokią informaciją pateikti įpareigoja Lietuvos Respublikos įstatymai.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI FONDO LĖŠOMIS

PROJEKTO IŠLAIDOS

 

29. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti Fondo lėšomis, jeigu jos:

29.1. yra būtinos projektui įgyvendinti, numatytos sutartyje, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;

29.2. pagal savo paskirtį atitinka projekto sąmatoje nurodytas išlaidas;

29.3. yra realios, atitinkančios rinkos kainas;

29.4. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos (arba valstybės, kurioje registruotas projekto vykdytojas ar partneris) teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;

29.5. yra patirtos ir apmokėtos projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba iki tarpinės ataskaitos, kuria atsiskaitoma už projektui skirtų Fondo lėšų panaudojimą, pateikimo Ministerijai datos. Projekto išlaidų patyrimo ir apmokėjimo data negali būti ankstesnė, nei sutartyje nurodyta projekto pradžia, ir vėlesnė, nei sutartyje nurodyta projekto pabaiga.

30. Jeigu viena ar kelios projekto veiklos neįvykdytos, įvykdytos iš dalies arba netinkamai, tai veiklai numatyta išlaidų suma ar jos dalis Ministerijos sprendimu pripažįstama netinkamomis finansuoti išlaidomis.

31. Tinkamos finansuoti išlaidos skirstomos į projekto įgyvendinimo išlaidas ir projekto administravimo išlaidas.

32. Tinkamos finansuoti projekto įgyvendinimo išlaidos:

32.1. projekto veiklas vykdančio (ne administruojančio) personalo darbo užmokestis ir su juo susiję darbdavio mokesčiai (išskyrus biudžetinių įstaigų darbuotojų atlyginimus). Fondo lėšomis gali būti apmokama tik ta projekto veiklas vykdančio personalo darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal projekto įgyvendinimui tiesiogiai skirto darbo laiko ir su projekto vykdytojo darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su projekto veiklų vykdytoju sudarytoje darbo sutartyje). Darbo užmokestis projekte apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas) arba mėnesiais;

32.2. atlyginimai pagal autorines sutartis bei kitų atlygintinų paslaugų sutartis (dėstytojų, konsultantų, lektorių, ekspertų ir kitų specialistų darbo apmokėjimo išlaidos);

32.3. projekto dalyvių transporto išlaidos (kuro, transporto priemonių nuomos, transporto bilietų, įskaitant nuolatinius (veiklų vykdymo laikotarpiu) vietinio transporto bilietus, įsigijimo);

32.4. projekto vykdymo metu tiesiogiai naudojamo trumpalaikio materialiojo turto (inventoriaus, priemonių ir įrangos) įsigijimo išlaidos (kai inventorius, priemonės ir įranga yra aiškiai susiję su suplanuotomis veiklomis bei skirti joms įgyvendinti, t. y. įsigyjama prieš pradedant vykdyti veiklas, naudojama projekto metu ir projekto dalyvių);

32.5. patalpų, inventoriaus, technikos, transporto ir kitos nuomos bei eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, kuro ir pan.) išlaidos;

32.6. projekto dalyvių maitinimo, apgyvendinimo išlaidos (maitinimo ir apgyvendinimo paslaugos projekto dalyviams, projektą vykdančiam personalui);

32.7. projekto viešinimo išlaidos (pvz., reklama, straipsnių parengimas, fotografavimas, plakatų maketavimas, dizainas ir spauda, transliavimas ir pan.);

32.8. kitos projekto tikslams pasiekti reikalingos išlaidos.

33. Tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos:

33.1. projektą administruojančių darbuotojų (pvz., projekto vadovo, koordinatoriaus ir (ar) finansininko ir pan.) darbo užmokestis ir su juo susiję darbdavio mokesčiai (išskyrus biudžetinių įstaigų darbuotojų atlyginimus). Fondo lėšomis gali būti apmokama tik projektą administruojančio personalo darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal projekto įgyvendinimui tiesiogiai skirto darbo laiko ir su projekto vykdytojo darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su projekto vykdytoju sudarytoje darbo sutartyje). Darbo užmokestis projekte apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas) arba mėnesiais;

33.2. apskaitos vedimo paslaugos;

33.3. kanceliarinių ir kitų biuro prekių, išskyrus ilgalaikį turtą, įsigijimo išlaidos;

33.4. projektą administruojančių darbuotojų transporto išlaidos (kuro, transporto priemonių nuomos, transporto bilietų, įskaitant mėnesinius vietinio transporto bilietus, įsigijimo);

33.5. komunalinių paslaugų išlaidos (projekto administravimo patalpose);

33.6. ryšių (telefono, interneto, pašto) paslaugos;

33.7. banko mokesčiai;

33.8. kredito institucijų paslaugų administravimo mokesčiai;

33.9. kitos projekto tikslams pasiekti reikalingos išlaidos.

34. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos:

34.1. nenumatytos sutartyje, nesusijusios su projekto įgyvendinimu, jo veiklų vykdymu;

34.2. nepagrįstos pateisinančiais arba prekių ir (arba) paslaugų apmokėjimą įrodančiais dokumentais;

34.3.  projekto paraiškos rengimo išlaidos;

34.4. už paimtas paskolas kredito įstaigoms mokamos palūkanos;

34.5. pastatų ir patalpų remonto išlaidos;

34.6. išlaidos, skirtos licencijoms ir leidimams įsigyti;

34.7. išlaidos narystės asociacijose ir kitose organizacijose mokesčiams apmokėti;

34.8. kredito įmokos;

34.9. baudos, finansinės nuobaudos; bylų nagrinėjimo išlaidos, išeitinės išmokos ir kompensacijos; nedarbingumo išmokos; delspinigiai;

34.10. veiklų, vykdomų už paraiškoje nurodytų projekto vykdymo teritorijos ribų, išlaidos;

34.11. individualių mokslo studijų ar mokymų kursų išlaidos;

34.12. pareiškėjui ir partneriui nuosavybės teise priklausančių patalpų nuomos išlaidos;

34.13. materialiojo ir nematerialiojo ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių  ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo  sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

34.14. dengiamos iš kitų valstybės ir savivaldybių biudžetų ir fondų, Europos Sąjungos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas.

35. Įgyvendindamas projektą, pareiškėjas, atitinkantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintą perkančiosios organizacijos sąvoką, pirkdamas prekes, paslaugas ir darbus privalo vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PARAIŠKŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

36. Fondo lėšoms gauti pateiktų ir užregistruotų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

36.1. paraiškų administracinės atitikties vertinimas, kurį atlieka ministro įsakymu sudaryta Fondo administravimo grupė (toliau – Fondo administravimo grupė) vadovaudamasi Tvarkos aprašu, kvietimu, ministro nustatytais visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioritetais;

36.2. paraiškų, atitikusių administracinės atitikties vertinimo kriterijus, turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas, kurį atlieka Fondo taryba ir ekspertai.

37. Fondo administravimo grupė, per 10 darbo dienų nuo Kvietime nurodytos paraiškų teikimo termino pabaigos įvertina paraiškų atitiktį Tvarkos aprašo 18.2, 18.5, 20, 21, 24.1, 24.2.1–24.2.8, 42.3, 42.4, 85–87, 89 punktuose nustatytiems administracinės atitikties vertinimo kriterijams ir užpildo Tvarkos aprašo 4 priede pateiktos formos kiekvienos paraiškos Fondo projekto paraiškos administracinės atitikties vertinimo klausimyną.

38. Jeigu atliekant paraiškos administracinės atitikties vertinimą nustatoma, kad paraiška pateikta nesilaikant Tvarkos apraše ir Kvietime nustatytų reikalavimų, tačiau nustatyti neesminiai ir nekeičiantys paraiškos turinio ir prasmės Tvarkos aprašo 41 punkte nurodyti trūkumai, šiuos trūkumus vieną kartą leidžiama pašalinti. Ministerija, paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie nustatytus trūkumus ir siūlo juos ištaisyti, nustatydama ne trumpesnį nei 5 darbo dienų ir ne ilgesnį nei 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jeigu nustatoma, kad paraiška turi bent vieną esminį trūkumą, nurodytą Tvarkos aprašo 42 punkte, trūkumų pašalinti neleidžiama.

39. Jeigu pareiškėjas per Tvarkos aprašo 38 punkte nustatytą terminą trūkumų nepašalina, Ministerija priima motyvuotą sprendimą tokią paraišką pripažinti netinkama, ją atmesti ir toliau nevertinti.

40. Jeigu paraiška neatitinka bent vieno Tvarkos aprašo 4 priede nurodyto administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, išskyrus Tvarkos aprašo 41.3 papunktyje nurodytus atvejus, ji atmetama ir toliau vertinti neteikiama. Apie tai Ministerija raštu informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas, nurodydama paraiškos atmetimo priežastis.

41. Neesminiais paraiškos trūkumais, kuriuos leidžiama pašalinti, laikomi šie trūkumai, jeigu jie nekeičia paraiškos turinio ir prasmės:

41.1. aritmetinės klaidos, išskyrus prašomą skirti Fondo lėšų sumą;

41.2. redakcinio pobūdžio, rašybos klaidos;

41.3. nepateikti paraiškos priedai, išskyrus pareiškėjo deklaraciją, bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą su projekto partneriais dėl projekto veiklų vykdymo, kopijas (socialinės kampanijos projektuose papildomai redakcijų sutikimus ir (arba) patvirtinimus, kad jos sutinka bendradarbiauti šiame projekte ir projekto metu publikuoti suderintą informaciją); Fondo lėšomis planuojamų įsigyti projekto įgyvendinimui būtinų prekių ar paslaugų kainą pagrindžiančius dokumentus ir (ar) informaciją;

41.4. techninės klaidos (nepateikta paraiška Word formatu ar nepateikta paraiška PDF formatu vientisu dokumentu su visais priedais).

42. Esminiai paraiškos trūkumai, kurie yra pakankamas pagrindas paraišką įvertinti kaip neatitinkančią administracinės atitikties vertinimo reikalavimų, yra:

42.1. paraiška pateikta kitu nei kvietime ir Tvarkos aprašo 20–21 punktuose nurodytu būdu ir forma;

42.2. paraiška parengta ne lietuvių kalba, ne kompiuteriu;

42.3. užpildytos ne visos paraiškos dalys arba paraiškos dalys užpildytos netinkamai, ne pagal paraiškos dalyse pateiktus teikiamos informacijos aprašymus, nurodymus;

42.4. pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) yra netinkami pagal kvietime nurodytas sąlygas; pareiškėjo organizacijos statusas neatitinka Ministerijos patvirtinto galimo pareiškėjo statuso konkrečiai visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklai;

42.5. kartu su paraiška nepateikti Tvarkos aprašo 24.2.5, 24.2.6 ir 24.2.8 papunkčiuose nurodyti dokumentai,

42.6. prašoma finansuoti suma neatitinka Tvarkos aprašo 85–87 punktų reikalavimų prašomai finansuoti sumai;

42.7. nenurodytas pareiškėjo ir (arba) jo partnerio (-ių) nuosavas indėlis į projekto veiklą piniginėmis lėšomis arba nuosavas indėlis yra mažesnis nei 5 proc. nuo prašomos finansuoti sumos;

42.8. paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo trukmė neatitinka kvietime nurodytos projekto įgyvendinimo trukmės;

42.9. kiti, neatitinkantys Tvarkos apraše ir kvietime nurodytų reikalavimų, paraiškos administracinės atitikties trūkumai.

43. Fondo tarybos sekretorius Fondo tarybai pateikia apibendrintą informaciją apie projektų atitiktį Tvarkos aprašo 18.2, 18.5, 20, 21, 24.1, 24.2.1–24.2.8, 42.3, 42.4, 85–87, 89 punktuose nustatytiems administracinės atitikties vertinimo kriterijams.

44. Ministras tvirtina paraiškų, kurios atitiko administracinės atitikties vertinimo kriterijus ir kurios neatitiko administracinės atitikties vertinimo kriterijų, sąrašus. Pareiškėjai, kurių paraiškos atitiko administracinės atitikties vertinimo kriterijus, apie tai informuojami raštu per 3 darbo dienas nuo paraiškų sąrašų patvirtinimo dienos.

45. Paraiškų, kurios atitiko administracinės atitikties vertinimo kriterijus ir kuriomis buvo teikiami prevencinių, socialinės kampanijos, mokslinių tyrimų projektai, sąrašus ministras tvirtina pagal kiekvieną tų metų Ministerijos patvirtintą visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioritetą.

46. Fondo administravimo grupei atlikus paraiškų administracinės atitikties vertinimą, paraiškos, atitikusios administracinės atitikties vertinimo kriterijus, perduodamos ekspertams vertinti paraiškų turinį ir išlaidų pagrįstumą.

47. Eksperto (-ų) paslaugos (-ų) teikėją parenka Ministerija Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

48. Sutartį su eksperto (-ų) paslaugos (-ų) teikėju pasirašo Ministerijos įgaliotas asmuo.

49. Eksperto (-ų) paslaugos (-ų) teikėjas privalo:

49.1. užtikrinti, kad paraiškas vertintų Tvarkos aprašo 50 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys ekspertai;

49.2. pateikti tinkamai užpildytus ir pasirašytus Tvarkos aprašo 5, 6 ir 7 prieduose pateiktos formos Paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo klausimynus (toliau – Paraiškos vertinimo klausimynas). Kiekvienos Paraiškos vertinimo klausimyne nurodomas ekspertui suteiktas unikalus identifikacinis numeris, kurio kodavimas pateikiamas Ministerijai kartu su Paraiškų vertinimo klausimynais;

49.3. Ministerijos ar Fondo tarybos prašymu atvykti į Fondo tarybos posėdį ir pateikti reikiamus paaiškinimus atlikto vertinimo klausimais.

50. Ekspertas, turi atitikti šiuos reikalavimus:

50.1. per 5 metus iki paraiškos pateikimo dienos neturi būti padaręs profesinio pažeidimo, už kurį jam buvo sustabdyta ar uždrausta profesinė veikla;

50.2. prevencinių ir mokslinių tyrimų projektus vertinantis ekspertas turi turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą ir tinkamą kompetenciją (t. y. turi turėti vertinamos srities kvalifikaciją ir ne mažesnę kaip 5 metų darbo patirtį toje visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo srityje, kurios projektus ekspertas pasitelkiamas vertinti);

50.3. socialinės kampanijos projektus vertinantis ekspertas turi turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 5 metų darbo patirtį viešųjų ryšių (komunikacijos) srityje; 

50.4. kitus viešojo pirkimo sąlygose nurodytus, didesnius nei minimalius reikalavimus ekspertams.

51. Prieš pradėdamas vertinimą, ekspertas privalo pasirašyti Tvarkos aprašo 8 priede pateiktos formos Nešališkumo deklaraciją ir Tvarkos aprašo 9 priede pateiktos formos Konfidencialumo pasižadėjimą.

52. Ekspertas privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo, jeigu:

52.1. paraišką pateikusiam juridiniam asmeniui ar jo partneriui vadovauja asmuo, susijęs su ekspertu artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais (asmenimis, susijusiais artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais, laikomi: sutuoktinis, jų vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), seneliai, vaikaičiai, taip pat eksperto ir jo sutuoktinio broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir šių brolių (įbrolių) bei seserų (įseserių) sutuoktiniai, taip pat asmenys, įregistravę partnerystę įstatymų nustatyta tvarka);

52.2. ekspertas arba asmuo, susijęs su ekspertu santuokos, artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais, yra paraišką pateikusio juridinio asmens ar jo partnerio valdymo organų narys ir (ar) jo darbuotojas;

52.3. ekspertas arba asmuo, susijęs su ekspertu santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, turi paraišką pateikusio juridinio asmens ar jo partnerio įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame;

52.4. ekspertas iš paraišką pateikusio juridinio asmens ar jo partnerio gauna bet kokios rūšies pajamų;

52.5. turi darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su pareiškėju ar jo partneriu, ar yra susijęs su jais civiliniais santykiais (asmenimis, susijusiais civiliniais santykiais, laikomi: sudarę civilinę paslaugų teikimo, darbų atlikimo ar prekių teikimo sutartį (-is);

52.6. yra kitokių aplinkybių, dėl kurių ekspertas gali pažeisti Nešališkumo deklaracijos ir (ar) Konfidencialumo pasižadėjimo nuostatas.

53. Ekspertas paraišką vertina individualiai.

54. Paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimui atlikti gauta informacija yra konfidenciali. Ji negali būti jokia forma nei visa, nei dalimis viešinama, tiesiogiai ar netiesiogiai naudojama kitais, su vertinimu nesusijusiais, tikslais.

55. Kiekvieną paraišką vertina du ekspertai.

56. Paraiška, neatitinkanti nė vieno iš Ministerijos patvirtinto tų metų visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioriteto, veiklos ir (ar) priemonės, atmetama ir pagal kitus kriterijus nevertinama.

57. Ekspertas paraišką vertina pagal šiuos kriterijus užpildydamas Paraiškos vertinimo klausimyną ir skiria jai atitinkamą balų skaičių:

57.1. prevencinio projekto ir mokslinio tyrimo projekto paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo kriterijai (pildomas Tvarkos aprašo 5 priedas):

57.1.1. tikslinė grupė;

57.1.2. veiklų visumos atitiktis projekto tikslinių grupių poreikiams;

57.1.3. metodologija;

57.1.4. veiklų efektyvumas (poveikio mastas, įskaitant kiekybinius ir kokybinius pokyčius tikslinėms grupėms);

57.1.5. veiklų administravimui skiriama projekto biudžeto dalis;

57.1.6. tęstinumas pasibaigus finansavimui iš Fondo lėšų;

57.1.7. veiklų įgyvendinimo plano aiškumas, pagrįstumas, nuoseklumas;

57.1.8. biudžeto adekvatumas laukiamiems rezultatams;

57.1.9. pareiškėjo ir partnerio kompetencija toje srityje, kurioje numatoma vykdyti projektą;

57.1.10. pareiškėjo gebėjimai į projekto veiklas įtraukti nevyriausybines organizacijas ir (arba) valstybės, savivaldybės institucijas, įstaigas;

57.2. socialinės kampanijos „Rinkis gyvenimą“ (pildomas Tvarkos aprašo 6 priedas) ar Psichikos sveikatos puoselėjimo komunikacijos kampanijos (pildomas Tvarkos aprašo 7 priedas) paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo kriterijai:

57.2.1. auditorijos pasiekiamumas ir konsorciumo dydis;

57.2.2. pateiktos socialinės viešinimo kampanijos idėjos (koncepcijos) aktualumas, įtaigumas, patrauklumas. Idėjos įgyvendinimo aprašymas;

57.2.3. sąmatos pagrįstumas ir priemonių plano efektyvumas;

57.2.4. poveikis ir pasiektų rezultatų efektyvumas (poveikio mastas, įskaitant kiekybinius ir kokybinius pokyčius tikslinėms grupėms).

58. Ekspertas paraiškai pagal kiekvieną Tvarkos aprašo 57 punkte nurodytą kriterijų ir atitinkamame Paraiškos vertinimo klausimyne nurodytą galimų balų skaičių skiria balus. Tuo atveju, kai vertinant paraišką pagal tam tikrą kriterijų skiriamas ne maksimalus galimas Paraiškos vertinimo klausimyne nurodytas balų skaičius, nurodomi tokio sprendimo argumentai ir motyvai.

59. Ekspertas gali siūlyti skirti paraiškai ne visą paraiškoje prašomą Fondo lėšų sumą, jei tam tikros paraiškoje nurodytos išlaidos nepagrįstos ir (arba) neatitinka projekto tikslų ir uždavinių. Eksperto siūloma paraiškai skirti Fondo lėšų suma nurodoma Paraiškos vertinimo klausimyne.

60. Bendras paraiškai ekspertų skirtas balas paskaičiuojamas dviejų ekspertų tai pačiai paraiškai skirtus balus susumavus ir išvedus jų aritmetinį vidurkį.

61. Atlikęs paraiškų vertinimą užpildytus ir pasirašytus Paraiškos vertinimo klausimynus ir paraiškas ekspertas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos perduoda Ministerijai, o ši – Fondo tarybai.

62. Fondo tarybos sekretorius apibendrina ekspertų pateiktus paraiškų vertinimo rezultatus, išvadas, pasiūlymus ir sudaro paraiškų, kurioms ekspertai siūlo skirti finansavimą, sąrašą, kuriame paraiškos išdėstomos pagal ekspertų skirtus vertinimo balus – nuo didžiausio iki mažiausio, ir paraiškų, kurioms ekspertai nesiūlo skirti finansavimo, sąrašą.

63. Paraiška, kuri įvertinta mažiau negu 30 balų, Fondo lėšomis nefinansuojama.

64. Paraiška, įvertinta 30 balų ir daugiau, yra finansuojama Fondo lėšomis.

65. Fondo taryba įvertina Paraiškos vertinimo klausimynuose ekspertų pateiktą informaciją, vertinimo išvadas ir pasiūlymus.

66. Jeigu Fondo taryba pritaria ekspertų paraiškos vertinimui, paraiška įtraukiama į Fondo lėšomis finansuotinų paraiškų sąrašą.

67. Jeigu Fondo taryba nepritaria ekspertų vertinimui, yra daugiau nei viena paraiška, surinkusi vienodą balų skaičių ar, jeigu dviejų ekspertų paraiškai skirtas balų skaičius skiriasi daugiau kaip 10 balų, šias paraiškas papildomai vertina Fondo taryba. Paraiškas Fondo tarybos nariams paskiria vertinti Fondo tarybos pirmininkas.

68. Jeigu Fondo tarybos paraiškos vertinimas nuo kitų dviejų tą pačią paraišką vertinusių ekspertų vertinimo skiriasi 10 balų arba mažiau, skaičiuojamas dviejų paraišką vertinusių ekspertų ir Fondo tarybos skirtų bendro paraiškos vertinimo balų skaičiaus aritmetinis vidurkis. Jeigu Fondo tarybos paraiškos vertinimas nuo kitų dviejų tą pačią paraišką vertinusių ekspertų vertinimo skiriasi daugiau kaip 10 balų, skaičiuojamas dviejų tarpusavyje mažiausiai besiskiriančių tą pačią paraišką vertinusių ekspertų ir (ar) Fondo tarybos paraiškai skirtų bendro vertinimo balų skaičiaus aritmetinis vidurkis.

69. Fondo tarybos nariai paraiškas vertina ir išvadas dėl jų finansavimo ar nefinansavimo teikia Tvarkos aprašo 5159 punktuose nustatyta tvarka, užpildydami atitinkamą Tvarkos aprašo 5, 6 ir 7 prieduose pateiktos formos Paraiškos vertinimo klausimyną, vadovaudamiesi Tvarkos aprašo nuostatomis, ministro nustatytais visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioritetais, atsižvelgdami į ekspertų išvadas ir pasiūlymus.

70. Fondo lėšos skiriamos daugiausiai vertinimo balų surinkusioms paraiškoms kiekvienoje visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklų srityje, priemonėje, atsižvelgiant į Fondo lėšų kiekį. Paraiškos, kurios Fondo tarybos buvo įvertintos kaip finansuotinos Fondo lėšomis, tačiau šioms paraiškoms finansuoti nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos Fondo lėšų sumos, įtraukiamos į rezervinį paraiškų sąrašą pagal joms skirtą vertinimo balų skaičių (nuo daugiausiai vertinimo balų gavusių iki mažiausiai vertinimo balų gavusių paraiškų).

71. Jeigu Fondo taryba priima sprendimą pareiškėjui skirti tik dalį paraiškoje prašomų lėšų, Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Fondo tarybos sprendimo finansuoti paraišką priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie jam siūlomų skirti Fondo lėšų dydį ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo dienos siūlo patikslinti projekto sąmatą ir (ar) veiklos planą pagal Fondo tarybos sprendimą ir pateikti Ministerijai.

72. Jeigu pareiškėjas per Tvarkos aprašo 71 punkto nurodytą terminą nepatikslina ir nepateikia patikslintos paraiškos sąmatos ir (ar) veiklos plano, Fondo lėšos paraiškai neskiriamos.

73. Jeigu pareiškėjas per Tvarkos aprašo 71 punkto nurodytą terminą patikslina ir pateikia Ministerijai paraiškos sąmatą ir (ar) veiklos planą, Ministerija per 5 darbo dienas nuo patikslintos paraiškos gavimo dienos įvertina atliktų keitimų atitiktį Fondo tarybos sprendimui ir apie vertinimo rezultatus informuoja Fondo tarybą.

74. Fondo tarybos nariams įvertinus paraiškas ir ekspertų išvadas bei pasiūlymus, Fondo tarybos sekretorius apibendrina Fondo tarybos paraiškų vertinimo išvadas sudarydamas paraiškų, kurioms Fondo taryba siūlo skirti finansavimą, sąrašą ir paraiškų, kurioms Fondo taryba nesiūlo skirti finansavimo. Paraiškos sąrašuose išdėstomos pagal Fondo tarybos joms skirtus vertinimo balus – nuo didžiausio iki mažiausio.

75. Fondo taryba priima sprendimą dėl paraiškų, kurioms Fondo taryba siūlo skirti finansavimą, paraiškų, kurioms Fondo taryba nesiūlo skirti finansavimo, ir į rezervinį paraiškų sąrašą įtraukiamų paraiškų, bei pateikia argumentuotus siūlymus dėl paraiškų finansavimo ir jo dydžio. Fondo tarybos sprendimas turi būti priimtas per 20 darbo dienų nuo ekspertų vertinimų ir paraiškų gavimo Fondo taryboje dienos.

76. Fondo tarybai priėmus sprendimą, Fondo administravimo grupė per 5 darbo dienas parengia ministro įsakymo dėl paraiškų, kurioms skiriamas finansavimas, sąrašo, paraiškų, kurioms neskiriamas finansavimas, sąrašo ir rezervinio paraiškų sąrašo tvirtinimo projektą.

77. Ministras, per Tvarkos aprašo 75 punkte nurodytą terminą negavęs siūlymų iš Fondo tarybos, turi teisę priimti sprendimą dėl paraiškų finansavimo, atsižvelgdamas į ekspertų pateiktas išvadas dėl projektų tinkamumo finansuoti.

78. Kai Fondo tarybos siūlymas dėl paraiškos finansavimo nesutampa su ekspertų išvada dėl projekto tinkamumo finansuoti ar turima informacijos, kuri tiesiogiai lemtų esminį paraiškos vertinimo rezultatų pokytį, ministras gali priimti sprendimą tokią paraišką vertinti pakartotinai.

79. Ministras, gavęs Fondo tarybos siūlymus dėl paraiškų finansavimo, priima motyvuotą sprendimą dėl Fondo lėšų skyrimo visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo projektams.

80. Ministras tvirtina Fondo lėšomis finansuojamų prevencinių projektų, socialinės kampanijos projektų, mokslo tyrimų projektų sąrašus pagal patvirtintus visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo prioritetus, priemones, Fondo lėšomis nefinansuojamų projektų ir rezervinį projektų sąrašą. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Fondo lėšomis finansuojamų projektų sąrašo, Fondo lėšomis nefinansuojamų projektų sąrašo ir rezervinio projektų sąrašo patvirtinimo dienos jie paskelbiami Ministerijos interneto svetainėje sam.lrv.lt.

81. Per 5 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 80 punkte nurodytos informacijos paskelbimo dienos Ministerija raštu informuoja pareiškėjus, kurių paraiškos bus finansuojamos Fondo lėšomis.

82. Fondo tarybos sprendimai įforminami Fondo tarybos posėdžių protokolais ir skelbiami viešai Ministerijos interneto svetainėje sam.lrv.lt.

83. Sprendimai dėl Fondo lėšų paraiškai skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jų viešo paskelbimo interneto svetainėje sam.lrv.lt dienos.

84. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Jos saugomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

85. Prevenciniam projektui Fondo lėšų skiriama suma gali būti ne mažesnė kaip 30 000 Eur ir ne didesnė nei 70 000 Eur.

86. Socialinės kampanijos projektui Fondo lėšų skiriama suma gali būti ne mažesnė nei 30 000 Eur ir ne didesnė nei 300 000 Eur.

87. Mokslinių tyrimų projektui Fondo lėšų skiriama suma gali būti ne mažesnė nei 10 000 Eur ir ne didesnė nei 50 000 Eur.

88. Jeigu paraiškoms skyrus finansavimą lieka visuomenės sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veikloms skirtų einamųjų metų Fondo lėšų, šios lėšos, įvertinus projekto įgyvendinimui skirtą (likusį) laiką, skiriamos rezerviniame paraiškų sąraše esančioms daugiausiai vertinimo balų surinkusioms paraiškoms (prevenciniams projektams, socialinei kampanijai, moksliniams tyrimams) finansuoti.

89. Pareiškėjas privalo prisidėti prie projekto įgyvendinimo savo ir (arba) partnerio piniginėmis lėšomis ne mažiau 5 proc. nuo projektui įgyvendinti skirtos Fondo lėšų sumos.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS,

KEITIMAS, NUTRAUKIMAS

 

90. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam Fondo finansuojamam projektui skirtas finansavimas, Ministerija sudaro sutartį.

91. Ministerija per 10 darbo dienų nuo projektų patvirtinimo parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 5 darbo dienų.

92. Pareiškėjas, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, ne vėliau nei per Ministerijos nurodytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą Ministerijai elektroniniu paštu atsiunčia saugiu elektroniniu organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, pasirašytą sutartį.

93. Ministerijos įgaliotas asmuo ir pareiškėjas pasirašo projekto finansavimo sutartį ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Fondo lėšomis finansuojamų projektų sąrašo patvirtinimo.

94. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys ir ji užregistruojama, ir galioja sutartyje numatytą laiką arba kol sutartis bus nutraukta.

95. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, Ministerija per 3 darbo dienas nuo nustatyto termino pabaigos informuoja pareiškėją, kad pasiūlymas pasirašyti sutartį neteko galios. Ministras sprendimą dėl projekto finansavimo pripažįsta netekusiu galios ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.

96. Pareiškėjui nepasirašius projekto finansavimo sutarties per Tvarkos aprašo 91 punkte nustatytą terminą arba po sutarties pasirašymo atsisakius įgyvendinti projektą, projektui skirtos lėšos Ministerijos sprendimu skiriamos rezervinių paraiškų sąraše esančiai paraiškai.

97. Dalinį finansavimą dėl susidariusio Fondo lėšų likučio gavusiam projektui lėšos papildomai nesiūlomos.

98. Pareiškėjas, kurio projektui įgyvendinti buvo skirtos Fondo lėšos ir su kuriuo sudaryta sutartis, laikomas Fondo finansuojamo projekto vykdytoju (toliau – projekto vykdytojas).

99. Projekto vykdytojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, privalo informuoti Ministeriją apie įvykusius arba numatomus projekto planuoto įgyvendinimo nukrypimus, dėl kurių keičiasi projekto apimtis, išlaidos ar kitaip keičiasi projektas ar sutartyje nustatyti projekto vykdytojo įsipareigojimai bei nurodyti pakeitimo priežastis.

100. Ministerijai paprašius, projekto vykdytojas Tvarkos apraše nustatyta tvarka turi pateikti dokumentus ir informaciją, kuriais pagrindžiamas sutarties keitimo poreikis, ir (arba) papildomą informaciją, reikalingą sprendimui dėl sutarties keitimo priimti.

101. Sutarties pakeitimai, neturintys poveikio projekto apimčiai, tikslui ir rodikliams pasiekti, leidžiami be papildomo susitarimo prie sutarties sudarymo (nekeičiant sutarties) su sąlyga, kad laikomasi visų šių sąlygų:

101.1. pakeitimas neturi įtakos projekto rodikliams;

101.2. perkeliama iki 10 procentų sąmatos išlaidų kategorijos lėšų sumos. Perkeliant lėšas sąmatos išlaidų kategorijos lėšų suma negali padidėti daugiau nei 10 procentų. Negali būti numatomos naujos, paraiškos sąmatoje nenumatytos, išlaidos;

101.3. lėšos perkeliamos į bet kurią kitą sąmatos išlaidų kategoriją, išskyrus administravimo išlaidų kategoriją;

101.4. nesumažinamas projekto vykdytojo sutartyje numatyto prisidėjimo nuosavomis lėšomis procentas;

101.5. projekto vykdytojas informuoja Ministeriją raštu apie numatomus pakeitimus ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki numatomų pakeitimų datos. Apie pakeitimus nurodo teikdamas mokėjimo prašymą ir lėšų panaudojimo ataskaitą.

102. Tvarkos aprašo 103 punkto sąlygas atitinkantys projekto pakeitimai Ministerijai neatsakius įsigalioja automatiškai per 10 darbo dienų nuo Ministerijos informavimo dienos.

103. Projekto vykdytojas turi ne vėliau kaip likus 60 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos Ministerijai raštu pateikti argumentuotą prašymą dėl sutarties keitimo, kai:

103.1. keičiama sutarties sąmata, jei projekto įgyvendinimo metu išlaidų dydžiai skirsis nuo planuotų sąmatoje ir faktinės išlaidos sąmatos išlaidų kategorijoje keisis daugiau kaip 10 procentų nuo planuotų. Jeigu įgyvendinant projektą išlaidų dydžiai bus paskirstyti kitaip, nei planuota sutarties sąmatoje, ir viršys šiame papunktyje nurodytą dydį, taip pat, jeigu į sąmatą įtrauktos naujos išlaidos, toks lėšų panaudojimas bus laikomas netinkamu;

103.2. keičiama paraiškoje numatytų veiklų apimtis, sąlygos ir (arba) jų planas;

103.3. projekto įgyvendinimo metu sutaupoma lėšų, kurias projekto vykdytojas siūlo panaudoti toms pačioms projekte numatytoms veikloms, ir kurios suteiks projektui didesnės pridėtinės vertės;

103.4. keičiamas partneris arba esamas partneris išbraukiamas iš projekto veiklų. Projekto vykdytojas Fondo finansuojamo projekto įgyvendinimo metu gali pakeisti projekto partnerį arba projektą toliau vykdyti be projekto partnerio, jei kitas projekto partneris arba pats projekto vykdytojas įsipareigoja užtikrinti visų projekte numatytų įsipareigojimų įgyvendinimą;

103.5. keičiama projekto vykdytojo banko sąskaita.

104. Kartu su Tvarkos aprašo 103 punkte nurodytu prašymu, projekto vykdytojas Ministerijai pateikia:

104.1. dokumentus ir informaciją, kuriais pagrindžiamas sutarties keitimo poreikis ir (arba) papildomą informaciją, reikalingą sprendimui dėl sutarties keitimo priimti;

104.2. keičiamą sutarties sąmatą;

104.3. sutarties sąmatos lyginamąjį variantą, kuriame nurodomi sutarties sąmatos pakeitimai, papildymai, tikslinimai.

105. Visi projekto įgyvendinimo pakeitimai leidžiami neperžengiant paraiškos ribų (paraiškoje numatytų veiklų, priemonių, išlaidų ir pan.).

106. Projekto finansavimo sutarties sąmatoje gali būti tikslinamos ir (ar keičiamos) tik dar nepatirtos išlaidos, išskyrus išlaidų sumažėjimo atvejus.

107. Praleidus sutarties ar sutarties pakeitimo nustatytą terminą, prašymai yra atmetami.

108. Ministerija, gavusi Tvarkos aprašo 103–104 punktuose nurodyta tvarka pateiktą prašymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas šį prašymą pateikia Fondo tarybai. Fondo taryba, įvertinusi pateiktą prašymą ir projekto įgyvendinimo eigą, teikia Ministerijai argumentuotą siūlymą pritarti projekto finansavimo sutarties keitimui arba nepritarti projekto finansavimo sutarties keitimui.

109. Ministerija, įvertinusi Fondo tarybos siūlymą, pritaria Tvarkos aprašo 103–104 punktuose nurodyta tvarka pateiktam prašymui arba atmeta prašymą ir apie priimtą sprendimą praneša projekto vykdytojui per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu prašymui pritariama, Ministerija Tvarkos aprašo 91 punkto nustatyta tvarka inicijuoja susitarimo dėl sutarties pakeitimo projekto rengimą.

110. Projekto vykdytojui nepagrindus būtinumo keisti sutartį, Ministerijai atmetus projekto vykdytojo prašymą, sudaryta projekto finansavimo sutartis lieka galioti arba projekto vykdytojas ją gali nutraukti sutartyje nustatyta tvarka ir grąžinti gautas Fondo lėšas Ministerijai per 10 darbo dienų nuo sutarties nutraukimo.

111. Ministerija turi teisę vienašališkai ne teismo tvarka nutraukti sutartį, įspėdama projekto vykdytoją raštu ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki sutarties nutraukimo, esant bent vienai iš šių sąlygų:

111.1. jeigu per 5 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projekto vykdytojas ar nė vienas iš projekto partnerių nepradeda vykdyti projekto veiklos (-ų) ir nepateikia tarpinio mokėjimo prašymo;

111.2. nustatomi sutarties sąlygų, Tvarkos aprašo pažeidimai ir projekto vykdytojas per Ministerijos nustatytą terminą jų nepašalina;

111.3. nustatoma, kad projektui skirtas Fondo lėšas projekto vykdytojas naudoja ne pagal paskirtį;

111.4. projekto vykdytojas laiku nepateikia ataskaitų apie Fondo lėšų panaudojimą ar nevykdo kitų sutartimi nustatytų finansinių įsipareigojimų;

111.5. paaiškėja, kad projekto vykdytojas pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis ar suklastotus dokumentus, kurių pagrindu buvo skirtos Fondo lėšos.

112. Nutraukus sutartį Tvarkos aprašo 111 punkte nurodytu pagrindu, projekto vykdytojas privalo per 5 darbo dienas nuo sutarties nutraukimo dienos į sutartyje nurodytą Ministerijos banko sąskaitą grąžinti visas sutarties pagrindu išmokėtas Fondo lėšas.

113. Projekto vykdytojas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį sutartyje ir Tvarkos apraše nustatyta tvarka ir grąžinti gautas Fondo lėšas Ministerijai ne vėliau kaip iki sutarties nutraukimo dienos. Projekto vykdytojas privalo įspėti Ministeriją raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų iki sutarties nutraukimo, jeigu sutartyje nenurodytas ilgesnis terminas.

114. Sutarties šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso, pavadinimo (kartu ir partnerio (-ių), projekto sąskaitos numerio, elektroninio pašto adreso ar atsakingų asmenų kontaktinių duomenų, kuriuos viena kitai nurodė sutartyje ir Tvarkos aprašo nustatyta tvarka, pasikeitimą. Sutarties šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, kurie buvo siųsti pagal šiuos duomenis.

 

IX SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO VYKDYTOJUI

 

115. Projekto vykdytojas atsako už projektui skirtų Fondo lėšų tikslinį panaudojimą.

116. Projekto vykdytojas privalo:

116.1. Fondo lėšas naudoti teisėtai, ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai;

116.2. Tvarkos aprašo ir sutartyje nustatyta tvarka teikti ataskaitas apie projekto įgyvendinimą ir projektui skirtų lėšų panaudojimą;

116.3. nepanaudotas, netinkamai panaudotas, nepagrįstai gautas Fondo lėšas grąžinti Ministerijai per 5 darbo dienas nuo Ministerijos pranešimo gavimo dienos į sutartyje nurodytą Ministerijos banko sąskaitą;

116.4. vykdant projektą laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų kompensuojamųjų išlaidų dydžių, užtikrinti finansinių atsiskaitymo dokumentų teisėtumą;

116.5. sudaryti sąlygas Ministerijai atlikti Fondo lėšų naudojimo patikrinimus;

116.6. viešinti projektą Tvarkos aprašo nustatyta tvarka;

116.7. paskirti projekto vadovą ir, jei reikalinga, suformuoti atitinkamą kvalifikaciją ir (ar) patirtį turinčią projekto vykdymo komandą su aiškiai apibrėžtomis funkcijomis ir nustatyta atsakomybe.

117. Sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir pareigų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims be Ministerijos sutikimo.

 

X SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ATSKAITOMYBĖ

 

118. Projekto vykdytojas, projekto įgyvendinimo metu ir jam pasibaigus, Ministerijai atsiskaito Tvarkos aprašo ir (arba) sutartyje nustatyta tvarka, nustatytais terminais teikdamas Ministerijos nustatytos ir patvirtintos formos projekto vykdymo ataskaitas ir mokėjimo prašymus.

119. Projekto išlaidos finansuojamos pagal projekto vykdytojo pateiktus mokėjimo prašymus.

120. Projekto vykdytojas privalo teikti Ministerijai Tvarkos aprašo 10 priede pateiktos formos mokėjimo prašymus:

120.1. vieną avanso mokėjimo prašymą;

120.2. vieną tarpinį mokėjimo prašymą;

120.3. galutinį mokėjimo prašymą.

121. Avanso suma negali viršyti 40 proc. projektui skirtų Fondo lėšų.

122. Tvarkos aprašo 10 priede pateiktos formos avanso mokėjimo prašymas teikiamas Ministerijai ne vėliau kaip po 1 mėnesio nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo. Gavusi avanso mokėjimo prašymą Ministerija per 10 darbo dienų nuo pareiškėjo avansinio mokėjimo prašymo gavimo dienos į pareiškėjo sąskaitą perveda prašomą sumą. 

123. Tarpinio mokėjimo prašymas teikiamas ne vėliau kaip po 6 mėnesių nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo.

124. Bendra avanso ir tarpinio mokėjimo suma negali viršyti 80 proc. projektui skirtų Fondo lėšų.

125. Projekto vykdytojas kartu su tarpinio mokėjimo prašymu Ministerijai teikia:

125.1. Tvarkos aprašo 11 priede nustatytos formos ataskaitinio laikotarpio Projekto lėšų panaudojimo ataskaitą, kurioje nurodomos projekto vykdytojo ir, jei yra, partnerio (-ių) ataskaitiniu laikotarpiu įgyvendintos Fondo lėšomis finansuojamos projekto veiklos; Projekto lėšų panaudojimo ataskaita atsiskaitoma už sumą, ne mažesnę nei prašoma tarpinio mokėjimo suma;

125.2. išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas:

125.2.1. projekte dirbančių darbuotojų darbo sutartis arba projekto vykdytojo vadovo sprendimus (įsakymus ir pan.) paskirti darbuotoją (-us) dirbti projekte;

125.2.2. darbo laiko, skirto projektui vykdyti, apskaitos žiniaraščius, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščius ir kt.;

125.2.3. sutartis ir darbų (arba prekių, arba paslaugų) priėmimo ir perdavimo aktus;

125.2.4. prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktas sąskaitas faktūras, pirkimo ir pardavimo kvitus ar lygiaverčius įrodomuosius dokumentus PDF formatu. Išankstinė sąskaita nėra išlaidas pagrindžiantis dokumentas;

125.2.5. kelionių dokumentus;

125.2.6. banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašo, mokėjimo nurodymus, kasos išlaidų orderius, įrodančius, kad pagal išlaidas pagrindžiančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas;

125.2.7. kitus dokumentus, pateisinančius ir įrodančius patirtas išlaidas ir jų apmokėjimą;

125.3. Tvarkos aprašo 12 priede nustatytos formos Tarpinę projekto veiklų įgyvendinimo ataskaitą už ataskaitinį laikotarpį;

125.4. per ataskaitinį laikotarpį įgyvendintų veiklų, viešinimo priemonių įrodymus (plakatų maketus, lankstinukus, nuotraukas, vaizdo įrašus, kvietimus, renginio dalyvių sąrašus, pažymėjimus, programas, dalijamąją medžiagą, straipsnius, internetines nuorodas į vykusius renginius, skelbimus apie juos, skelbtą informaciją, ekrano nuotraukas ir kt.).

126. Galutinio mokėjimo prašymas teikiamas praėjus ne daugiau kaip 5 darbo dienoms po paskutinės projekto veiklos įgyvendinimo dienos.

127. Projekto vykdytojas kartu su galutinio mokėjimo prašymu Ministerijai privalo pateikti:

127.1. Tvarkos aprašo 11 priede nustatytos formos Projekto lėšų panaudojimo ataskaitą, kurioje nurodomos projekto vykdytojo ir, jei yra, partnerio (-ių) projekto vykdymo laikotarpiu įgyvendintos ir tarpinio mokėjimo prašymo teikimo metu nedeklaruotos ir neįskaitytos Fondo lėšomis finansuojamos projekto veiklos ir išlaidos;

127.2. išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas:

127.2.1. projekte dirbančių darbuotojų darbo sutartis arba projekto vykdytojo vadovo sprendimus (įsakymus ir pan.) paskirti darbuotoją (-us) dirbti projekte;

127.2.2. darbo laiko, skirto projektui vykdyti, apskaitos žiniaraščius, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščius ir kt.;

127.2.3. sutartis ir darbų (arba prekių, arba paslaugų) priėmimo ir perdavimo aktus;

127.2.4. prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktas sąskaitas faktūras, pirkimo ir pardavimo kvitus ar lygiaverčius įrodomuosius dokumentus PDF formatu. Išankstinė sąskaita nėra išlaidas pagrindžiantis dokumentas;

127.2.5. kelionių dokumentus;

127.2.6. banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašo, mokėjimo nurodymus, kasos išlaidų orderius, įrodančius, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas;

127.2.7. kitus dokumentus, pateisinančius ir įrodančius patirtas išlaidas ir jų apmokėjimą;

127.3. projekto vykdymo metu įgyvendintų veiklų, viešinimo priemonių įrodymus (plakatų maketus, lankstinukus, nuotraukas, vaizdo įrašus, kvietimus, renginio dalyvių sąrašus, pažymėjimus, programas, dalijamąją medžiagą, straipsnius, internetines nuorodas į vykusius renginius, skelbimus apie juos, skelbtą informaciją, ekrano nuotraukas ir kt.), kurie nebuvo pateikti tarpinio mokėjimo prašymo teikimo metu;

127.4. Tvarkos aprašo 13 priede nustatytos formos Fondo lėšomis finansuojamo projekto galutinės ataskaitos santrauką;

127.5. Tvarkos aprašo 14–16 prieduose nustatytos formos (priklausomai nuo vykdomo projekto) Galutinę prevencinio projekto veiklų įgyvendinimo ataskaitą, Mokslinio tyrimo ataskaitą arba Socialinės kampanijos projekto veiklų ataskaitą;

127.6. Tvarkos aprašo 17 priede pateiktos formos Projekto vykdytojo piniginio indėlio į projekto įgyvendinimą ataskaitą, Tvarkos aprašo 127.2 papunktyje nurodytų išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, įgyvendintų veiklų, viešinimo priemonių įrodymus (plakatų maketus, nuotraukas, renginio dalyvių sąrašus, programas, straipsnius, nuorodas į vykusius renginius, skelbimus apie juos, skelbtą informaciją ir kt.);

127.7. vykdant projektą sukurtus produktus (metodikas, metodines rekomendacijas, tyrimus, studijas, programas, leidinius, vaizdinę medžiagą ir kt.);

127.8. mokslinio tyrimo projekto vykdytojas papildomai – mokslinio tyrimo ataskaitą, atitinkančią mokslinio darbo kriterijus (t. y. mokslinį darbą turi sudaryti tokios sudedamosios dalys: antraštinis lapas, turinys, santrauka, įvadas, teorinio dėstymo skyriai ir poskyriai, tyrimo dėstymo skyriai ir poskyriai, išvados, bibliografija, priedai), ir dvi parengto mokslinio tyrimo recenzijas, parengtas ir pasirašytas atitinkamos mokslo krypties mokslo daktaro laipsnį ir ne mažiau kaip 1 metų atitinkamos mokslo krypties mokslinio darbo patirties turinčių asmenų, kurie nėra tiesioginiais darbo santykiais susiję su projekto vykdytojais.

128. Fondo lėšomis finansuojamo projekto išlaidų patyrimo ir apmokėjimo data negali būti vėlesnė nei projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos data. Fondo finansuojamo projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga laikoma sutartyje nustatyta projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos data.

129. Projekto vykdytojas yra atsakingas už savo atstovaujamos institucijos ir visų projekte dalyvaujančių partnerių projekto išlaidas pagrindžiančių dokumentų teisingumą.

130. Projekto vykdytojas, teikdamas mokėjimo prašymą, privalo patikrinti kiekvieno paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktos sąskaitos arba kito išlaidų pagrindimo dokumento atitiktį Tvarkos aprašo, projekto finansavimo sutarties, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms (kai tokia sutartis sudaryta) ir įpareigoti tai atlikti projekto partnerį (kai išlaidas patiria partneris).

131. Projekto vykdytojo pateikiami išlaidas pagrindžiantys dokumentai turi atitikti formalius reikalavimus (dokumentų kopijos turi būti ryškios ir įskaitomos); dokumentuose turi būti pateikiamos tik tinkamos išlaidos; dokumentams, pateiktiems ne lietuvių kalba, pateikiami vertimai ar santraukos; dokumentuose, sąskaitų išrašuose ar kituose buhalterinės apskaitos dokumentuose turi matytis, kad dokumentas tikrai pateisina konkretaus projekto išlaidas.

132. Projekto vykdymo ataskaitos gavimo data laikoma kita darbo diena po projekto vykdymo ataskaitos pateikimo ir registravimo Ministerijoje dienos.

133. Ministerija, gavusi projekto įgyvendinimo ataskaitą, per 10 darbo dienų patikrina, ar ataskaita yra tinkama, įvertina projekto įgyvendinimo ataskaitos mokėjimo prašyme nurodytų patirtų išlaidų tinkamumą finansuoti ir nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

134. Jeigu projekto įgyvendinimo ataskaita neatitinka nustatytų reikalavimų arba išlaidos patirtos pažeidžiant teisės aktus, arba kai išlaidų tinkamumo finansuoti negalima įvertini dėl to, kad pateikti ne visi dokumentai, pripažįstama tinkama finansuoti tik ta išlaidų suma, dėl kurios pateikti tinkami dokumentai ir nėra nustatyta trūkumų ir (ar) prašoma projekto vykdytojo pašalinti trūkumus, nustatant ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų nuo prašymo dėl trūkumų pašalinimo gavimo dienos terminą. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami arba pašalinami ne visi trūkumai, tinkama finansuoti pripažįstama tik ta išlaidų suma, dėl kurios pateikti tinkami dokumentai ir nėra nustatyta trūkumų. Trūkumų šalinimo terminas į bendrą prašymo nagrinėjimo terminą neįskaitomas.

135. Kai visos projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruotos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti, ataskaita atmetama.

136. Ministerija turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl papildomos informacijos pateikimo ir ataskaitos patikslinimo, prašyti projekto vykdytojo ir (arba) partnerio pateikti papildomus dokumentus, reikalingus išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti.

137. Projekto vykdytojui per nurodytą terminą trūkumus pašalinus, Ministerija mokėjimo prašymą patvirtina ir tinkamas finansuoti lėšas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo registravimo Ministerijoje dienos perveda į vykdytojo nurodytą sąskaitą.

138. Tvarkos aprašo nustatyta tvarka pateiktą ir įformintą mokėjimo prašymą Ministerija patvirtina ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo registravimo Ministerijoje dienos ir perveda tinkamas finansuoti lėšas į projekto vykdytojo nurodytą sąskaitą.

139. Ministerija turi teisę inicijuoti projekto išlaidų auditą, o projekto vykdytojas turi pateikti išlaidas pateisinančius dokumentus. Apie inicijuotą auditą projekto vykdytojas informuojamas ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki numatomo audito datos. Ministerijai inicijavus projekto išlaidų auditą, mokėjimo prašymo vertinimo terminas stabdomas audito atlikimo laikotarpiui.

140. Mokėjimo prašymai ir pridedami dokumentai teikiami Ministerijai elektroniniu būdu (elektroniniu paštu, ADOC formatu), pasirašyti saugiu elektroniniu projekto vykdytojo vadovo ar jo įgalioto asmens parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu.

141. Išlaidos mokėjimo prašyme ir ataskaitoje nurodomos eurais. Išlaidos, patirtos kita valiuta nei eurai, mokėjimo prašyme ir ataskaitoje nurodomos eurais vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu.

142. Tvarkos aprašo 127.7 ir 127.8 papunkčiais nustatyta tvarka Ministerijai pateiktus vykdant projektą sukurtus produktus Ministerija valdo, naudoja ir tvarko savo nuožiūra.

143. Projekto vykdytojui neįgyvendinus projekto per projekto sutartyje nustatytą terminą, jam skirtos nepanaudotos Fondo lėšos nesumokamos, o avansu išmokėtos ir nepanaudotos lėšos grąžinamos Ministerijai per 5 darbo dienas. Per nurodytą terminą negrąžintos pagal paskirtį nepanaudotos Fondo lėšos išieškomos iš projekto vykdytojo teisės aktų nustatyta tvarka.

144. Ministerija projekto įgyvendinimo laikotarpiu vykdo administracinę-dokumentinę vykdomų veiklų priežiūrą, pagal poreikį vertina, kaip įgyvendinami Fondo lėšomis finansuojami projektai, ar atlieka veiklos (-ų) įgyvendinimo priežiūrą projekto įgyvendinimo metu projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje.

145. Ministerija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo dienos Ministerijos interneto svetainėje sam.lrv.lt ir Fondo internetinėje svetainėje www.rinkisgyvenima.lt skelbia: projektų veiklos ataskaitas; projektų galutinių ataskaitų santraukas; vykdant projektus sukurtus produktus.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VIEŠINIMAS

 

146. Fondo lėšomis finansuojamas projektas turi būti viešinamas naudojant šias informavimo ir viešinimo priemones:

146.1. informacija apie projekto tikslą, veiklas, laukiamus rezultatus ar jau pasiektus rezultatus, trukmę, skirto finansavimo dydį skelbiama projekto vykdytojo ir, jei yra, partnerio (-ių) interneto svetainėje ir (arba) projekto vykdytojo turimoje socialinių tinklų paskyroje per vieną mėnesį nuo sutarties pasirašymo;

146.2.  viešinama projekto dokumentuose (pirkimo dokumentuose, pirkimo sutartyse, mokymų medžiagoje, programoje, dalyvių sąrašuose ir kituose dokumentuose);

146.3. žymima įranga, priemonės ir kita medžiaga, įsigyta ar sukurta projekto metu Fondo lėšomis.

147. Projektų vykdytojai, atsižvelgdami į savo įgyvendinamų projektų specifiką, gali pasirinkti ir papildomas informavimo ir viešinimo priemones, jų nuomone, tinkamas bei stiprinančias informacijos apie projektą sklaidą – pvz., mobiliuosius stendus, komunikaciją socialiniuose tinkluose, straipsnius spaudoje, radijo ar televizijos reportažus, spaudos konferencijas ir pan. Viešinimo priemonės bei jų kiekis turi būti pasirenkamos ir planuojamos atsižvelgiant į įgyvendinamo projekto mastą, pobūdį, tikslinę auditoriją.

148. Viešinant projektą privaloma nurodyti, kad projektas (pavadinimas ir projekto vykdytojas (-jai) finansuojamas Fondo lėšomis, kurį administruoja Ministerija. Ši informacija nurodoma užrašu „Projektas finansuojamas Visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis, kurį administruoja Sveikatos apsaugos ministerija“ ir Fondo logotipu, kurio pavyzdžiai skelbiami Ministerijos svetainėje. Fondo logotipo ir užrašo dydis pasirenkamas pagal dokumento, įrangos, priemonės ar kitos medžiagos, įsigytos ar sukurtos projekto metu, dydį ir vietą, kurioje jis bus dedamas.

149. Projekto veiklos ir jų viešinimas neturi būti naudojami politinei reklamai, t. y. už užmokestį skleidžiant informaciją žiniasklaidos priemonėse (televizijoje, radijuje, internete ir spaudoje) apie valstybės politiko, politinės partijos, politinės partijos nario ar politinės kampanijos dalyvio veiklą arba jų vardu.

150. Už tinkamą įgyvendinamo projekto viešinimą ir viešinimo rezultatus tiesiogiai atsakingas projekto vykdytojas.

151. Fondo viešinime be projektų vykdytojo dalyvauja ir Ministerija. Informaciją apie Fondo lėšų administravimą skelbia Ministerijos interneto svetainėje sam.lrv.lt ir Fondo internetinėje svetainėje www.rinkisgyvenima.lt.

152. Projekto vykdytojas, gavęs Tvarkos aprašo 81 punkte nurodytą Ministerijos raštą dėl Fondo lėšų skyrimo projektui, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikia Ministerijai Fondo veiklos viešinimui skirtą Tvarkos aprašo 18 priede pateiktos formos Fondo lėšomis finansuojamo projekto santrauką.

 

XII SKYRIUS

DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

153. Ministerija kaupia ir sistemina informaciją apie projektų įgyvendinimą, saugo susirašinėjimą su projektų vykdytojais, projektų paraiškas, sutartis, vykdymo ataskaitas ir projektų išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas.

154. Projekto vykdytojas ir partneris turi saugoti su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus.

155. Dokumentų saugojimas organizuojamas vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, ir (arba) Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, ir (arba) Nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-152 „Dėl Nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų saugojimą, nustatyta tvarka. Dokumentai ir duomenys, kuriuos reglamentuoja nurodyti teisės aktai, privalo būti saugomi minėtuose teisės aktuose nustatytais terminais, tačiau ne trumpiau kaip 5 metus (skaičiuojant nuo kalendorinių metų pabaigos, kuriais projekto veikla buvo įvykdyta).

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

156. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai Ministerijos sprendimus, veiksmus ar neveikimą turi teisę skųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_____________