LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2015 M. VASARIO 9 D. ĮSAKYMO NR. 3D-75 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. liepos 8 d. Nr. 3D-413
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendrosios nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/1839 (OL 2015 L 270, p. 1), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2), 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentą (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 1 skyrius, 1 tomas, p. 340), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C/2015/5897 ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo.“
2. Pakeičiu 3.26 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.26. sankcija – pareiškėjui ar paramos gavėjui taikomas paramos dydžio sumažinimas, paramos neskyrimas, reikalavimas grąžinti visą ar dalį išmokėtos sumos, ir (arba) kitos poveikio priemonės už su prašoma arba gauta parama susijusių įsipareigojimų nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą;“.
3. Pakeičiu 3.27 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.27. teisės aktų nuostatų pažeidimas (toliau – pažeidimas) – pareiškėjo arba paramos gavėjo veikimas ar neveikimas nesilaikant ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, dėl kurio ES bendrajam biudžetui ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui padaroma arba gali būti padaryta žala;“.
4. Pakeičiu 3.29 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.29. tinkamos finansuoti žuvininkystės projekto išlaidos (toliau – tinkamos finansuoti išlaidos) – būtinos žuvininkystės projektui įgyvendinti realiai suplanuotos ir pagrįstos išlaidos, ne didesnės už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas, patirtos ne anksčiau kaip nuo paraiškos pateikimo Agentūrai dienos, išskyrus bendrąsias išlaidas, kurios gali būti patirtos ne anksčiau kaip 1 metai iki paraiškos pateikimo dienos (jeigu įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip), kurios gali būti apmokamos iš programos projektams finansuoti skirtų lėšų, kai yra pagrįstos dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis jų kopijomis;“.
5. Papildau 3.35 papunkčiu:
6. Pakeičiu 10.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 10.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 10.1.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 10.1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 10.1.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
11. Pakeičiu 10.1.12 papunktį ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 10.1.15 papunktį ir jį išdėstau taip:
13. Pakeičiu 10.1.17 papunktį ir jį išdėstau taip:
14. Papildau 10.1.18 papunkčiu:
15. Papildau 10.1.19 papunkčiu:
„10.1.19. ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Veiksmų programos patvirtinimo teikia stebėsenos komitetui Veiksmų programos viešinimo strategiją, informuoja stebėsenos komitetą apie pažangą įgyvendinant Veiksmų programos viešinimo strategiją, rezultatus, jos keitimus bei planuojamus viešinimo ir informavimo veiksmus;“.
16. Pakeičiu 10.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
17. Pakeičiu 10.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.4. Visuomenės informavimo skyrius informuoja galimus pareiškėjus, paramos gavėjus, socialinius partnerius bei plačiąją visuomenę apie Veiksmų programos teikiamas galimybes, reikalavimus paramai gauti, ES finansinį įnašą bei ES vaidmenį įgyvendinant Veiksmų programą, apie paramos panaudojimo patirtį, paramos poveikį žuvininkystės sektoriui, šalies ekonominiam ir socialiniam vystymuisi;“.
18. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Visi Taisyklių 10 punkte nurodyti VI padaliniai pagal kompetenciją dalyvauja Veiksmų programos valdyme, teikia pasiūlymus dėl šių Taisyklių, įgyvendinimo taisyklių ir kitų teisės aktų, susijusių su Veiksmų programos rengimu, įgyvendinimu ir keitimu, pagal kompetenciją dalyvauja nagrinėjant skundus, susijusius su Veiksmų programos priemonėmis, atlieka kitas šiose Taisyklėse nustatytas funkcijas.“
19. Pakeičiu 12.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„12.9. sudaro paramos sutartis, atlieka projektų, kuriems buvo skirta parama, priežiūrą, atlieka patikras vietoje, vertina žuvininkystės projektų rizikingumą, priima ir registruoja pateiktus mokėjimo prašymus ir kasmetinius prašymus, tikrina paramos gavėjų mokėjimo prašymuose ir kasmetiniuose prašymuose pateiktos informacijos teisingumą ir nurodytų išlaidų arba prašomos paramos tinkamumą finansuoti (kai vertinimas reikalauja išskirtinės kompetencijos ar specifinių žinių, suderinusi su VI, Agentūra gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus), tiria pažeidimus, vertina projektų įgyvendinimo eigą bei galutinę projekto įgyvendinimo ir užbaigto projekto metinę ataskaitas, tikrina paramos gavėjų atitiktį projekto priežiūros rodikliams, prireikus taiko priemones, skirtas paramos gavėjų atitikčiai projekto priežiūros rodikliams gerinti, prižiūri ir kontroliuoja šių priemonių įgyvendinimo eigą, užtikrina, kad visi patikrinimai, nustatyti ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose, būtų atlikti ir tinkamai dokumentuoti;“.
20. Papildau nauju 12.10 papunkčiu:
„12.10. siekiant apsaugoti ES ir Lietuvos Respublikos finansinius interesus, vertinant paramos paraiškas ir administruojant paramą, išlaidoms, kurios susijusios su naujo statinio statybos, rekonstravimo ir kapitalinio remonto darbais, kilus įtarimui dėl taikytų padidintų kainų, turi teisę atlikti tikrinimą vadovaudamasi statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo principais, darbo, medžiagų ir mechanizmų sąnaudų normatyvais bei skaičiuojamosiomis resursų kainomis, parengtomis teisės aktų nustatyta tvarka atestuotų ekspertizės įmonių, o esant įtarimui dėl nepagrįstai didelių kainų įsigyjant prekes ir paslaugas ar technikos ir (arba) įrangos naujumo ir (arba) nusidėvėjimo – atlieka užsakomąją išlaidų skaičiuojamųjų kainų ekspertizę arba technikos ir (arba) įrangos naujumo ir (arba) nusidėvėjimo ekspertizę ar esant įtarimui dėl projekto ir (arba) investicijų atitikties Veiksmų programos priemonės tikslams – turi teisę atlikti užsakomąją projekto ir (arba) investicijų atitikties Veiksmų programos priemonės tikslams ekspertizę ir, vadovaudamasi jos rezultatais, priima galutinį sprendimą dėl tinkamų finansuoti išlaidų, nustatant paramos sumą ir tinkamumą (kai vertinimas reikalauja išskirtinės kompetencijos ar specifinių žinių, suderinusi su VI, Agentūra gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus);“.
23. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
24. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
25. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:
27. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
28. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Bendruoju atveju, paramos paraiškų priėmimo laikotarpis negali būti trumpesnis kaip 1 mėnuo. Atsižvelgdama į Veiksmų programos priemonių specifiką, siekdama paskatinti remiamų priemonių, kurias įgyvendinant pareiškėjai visai nedalyvauja ar dalyvauja nepakankamai aktyviai, įgyvendinimą ir plėtrą, Ministerija gali numatyti tęstinį paramos paraiškų priėmimą, laikydamasi šių reikalavimų:
42.1. prieš nustatant, ar taikyti tęstinį paramos paraiškų priėmimą, įvertinama Veiksmų programos priemonės ir jos veiklos srities specifika, buvusių kvietimų teikti paramos paraiškas rezultatai ir (arba) kitos aplinkybės;
42.2. paramos paraiškos teikiamos nuolat iki paraiškų priėmimo grafike nustatyto termino, kuris negali būti vėlesnis nei 2020 m. rugsėjo 1 d. Tęstinis paramos paraiškų priėmimas baigiamas anksčiau, jeigu pagal užregistruotas paramos paraiškas, pateiktas atitinkamo kvietimo metu, yra galimybė paskirstyti ne mažiau kaip 95 proc. Veiksmų programos priemonei lėšų limituose numatytos paskirstyti paramos sumos;
29. Pakeičiu 43 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
30. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:
31. Papildau 51.3 papunkčiu:
33. Pakeičiu 58.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
34. Pakeičiu 58.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
35. Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:
„80. Sugrupuotos paramos paraiškos, kurioms pakanka šių Taisyklių 41 punkte nurodytame lėšų limitų įsakyme Veiksmų programos priemonei numatytos paramos sumos, yra teikiamos vertinti dėl tinkamumo skirti paramą. Jei įgyvendinimo taisyklėse numatyta, kad pirmumo atrankos vertinimas atliekamas po tinkamumo skirti paramą vertinimo, pirmiau atliekamas paraiškų tinkamumo vertinimas.“
36. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:
„81. Įgyvendinimo taisyklėse Veiksmų programos priemonei nustatomi aiškiai matomi arba apskaičiuojami projektų atrankos kriterijai ir privalomas surinkti mažiausias atrankos balų skaičius. Kiekvienam projektų atrankos kriterijui pagal reikšmingumą suteikiamas balų skaičius, kuris gali būti nurodomas kaip nustatytas skaičius (pvz., sukurtos naujos darbo vietos – 30 balų) arba pagal nustatytus požymius skaidomas į intervalus (pvz., sukurta iki 5 darbo vietų – 10 balų; sukurta nuo 6 iki 10 darbo vietų – 20 balų; sukurta daugiau nei 10 darbo vietų – 30 balų). Bendras projektų atrankos balų skaičius apskaičiuojamas sumuojant visus vertinimo metu nustatytus priemonės projektų atrankos kriterijų balus.“
37. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:
„83. Tuo atveju, kai tinkamose finansuoti paramos paraiškose prašoma paramos suma viršija šių Taisyklių 41 punkte nurodytame lėšų limitų įsakyme skirtą Veiksmų programos priemonei paramos sumą, parama, suderinus su Ministerija, gali būti proporcingai mažinama visiems vienodą pirmumo atrankos kriterijų balą surinkusiems tinkamiems gauti paramą pareiškėjams. Agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi įgyvendinti projektą su mažesne paramos suma ir skirti didesnę nuosavų lėšų sumą projektui įgyvendinti. Bent vienam vienodą pirmumo atrankos kriterijų balą surinkusiam pareiškėjui nesutikus (ar per nurodytą laiką nepateikus atsakymo) su paramos sumos sumažinimu, paramos paraiška vertinama vadovaujantis bendraisiais projektų atrankos kriterijais:
83.1. pareiškėjas nėra gavęs ES investicinės paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą;
83.2. pareiškėjas nėra gavęs ES paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą;
38. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:
„85. Tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatomas pareiškėjo ir partnerių (kai pareiškėjas kartu su partneriais teikia paramos paraišką) tinkamumas, paramos paraiškos atitiktis bendriesiems tinkamumo reikalavimams, specialiesiems tinkamumo kriterijams, projekto išlaidų tinkamumas finansuoti ir didžiausia galima viešosios paramos lyginamoji dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų bei didžiausia galima skirti paramos suma. Apskaičiuota didžiausia paramos suma suapvalinama iki sveikųjų skaičių.“
39. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:
„91. Tuo atveju, jei paramos paraiška atitinka įgyvendinimo taisyklėse nustatytų paramos paraiškų tinkamumo kriterijus, tačiau nustatoma, kad:
91.1. pareiškėjas yra padaręs pažeidimus (pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas) pagal Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnį ir nėra pasibaigęs Reglamente (ES) 2015/288 nurodytas paraiškų nepriimtinumo laikotarpis, paraiška įvertinama kaip netinkama paramai gauti ir parama neskiriama, arba
91.2. remiantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3D-285 „Dėl Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Galimai neteisėtų sąlygų metodika) nustatoma, kad fizinių arba juridinių asmenų tarpusavyje ir (arba) su trečiaisiais asmenimis sąmoningai suderinamos sąlygos, paramos paraiška įvertinama kaip netinkama paramai gauti ir parama neskiriama. Agentūra apie tokias paramos paraiškas informuoja teisėsaugos institucijas ir apie tai praneša Ministerijai.“
40. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:
„94. Jeigu Agentūra tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustato, kad projekto didžiausia galima paramos suma skiriasi nuo paramos paraiškoje prašomos paramos sumos daugiau kaip 1 proc., taip pat ir sumažinusi skiriamos paramos dydį už iki vertinimo atliktus pirkimus pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką, iki sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo ji turi apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatyta didžiausia galima paramos suma ir didžiausia lyginamąja paramos dalimi. Pareiškėjui nesutikus su Agentūros nustatyta didžiausia galima paramos suma ir didžiausia lyginamąja paramos dalimi, paramos paraiška atmetama. Pareiškėjui išsiunčiamas pranešimas nurodant atmetimo priežastis.“
41. Pakeičiu 97.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
42. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Jeigu sprendimą dėl paramos skyrimo priima ir tvirtina Agentūra, tai ji per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti paramą ar jos neskirti patvirtinimo dienos Ministerijai teikia šių Taisyklių 97.1 papunktyje nurodytą paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir sprendimą skirti paramą ar jos neskirti.“
43. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:
„107. Sprendimo dėl paramos skyrimo arba neskyrimo projektą rengia ir tvirtina sprendimą priimanti institucija. Sprendimas patvirtinamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projektų atrankos komiteto posėdžio protokolo užregistravimo arba tinkamumo skirti paramą vertinimo pabaigos, jei projektų atrankos komitetas nesudaromas Agentūros arba Ministerijos nustatyta tvarka.“
44. Pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:
„114. Agentūra visais atvejais apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo informuoja pareiškėjus. Kai pati Agentūra priima tokį sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo, ji pareiškėją informuoja apie sprendimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Kai Ministerija priima sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo, Agentūra pareiškėją informuoja apie sprendimą per 5 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos. Pranešimuose apie paramos skyrimą nurodoma:
114.1. didžiausia galima paramos dalis projektui įgyvendinti skiriama iš EJRŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, didžiausias galimas paramos intensyvumas;
45. Pakeičiu 117 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
46. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:
„121. Mokėjimo prašymas ir jo priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildytas mokėjimo prašymas bei jo priedai nepriimami. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, mokėjimo prašymas užregistruojamas, tačiau pareiškėjas raštu turi Agentūrai paaiškinti priežastis dėl vėlavimo ir pateikti pateisinamus dokumentus. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo taikomos vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų taikymo metodika)“.
47. Pakeičiu 126 punktą ir jį išdėstau taip:
„126. Paramos lėšomis tinkamų finansuoti išlaidų suma tarp išlaidų kategorijų gali viršyti ne daugiau kaip 20 proc. pranešime dėl paramos skyrimo numatytų tinkamų finansuoti išlaidų sumos, jei įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip, tačiau bendra paramos lėšomis tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausia galima paramos suma negali viršyti sprendime skirti paramą nustatytų sumų.“
48. Pakeičiu 139 punktą ir jį išdėstau taip:
49. Pakeičiu 155 punktą ir jį išdėstau taip:
50. Pakeičiu 176.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
51. Pakeičiu 176.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
52. Pakeičiu 176.10 papunktį ir jį išdėstau taip:
53. Pakeičiu 177 punktą ir jį išdėstau taip:
„177. Pažeidimus gali įtarti kiekvienos institucijos, atsakingos už Veiksmų programos įgyvendinimą bei valdymą ir kontrolę, darbuotojas, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, t. y. vykdydamas paramos paraiškų bei projektų administravimo ir įgyvendinimo priežiūrą, kontrolę arba audito veiklas. VI, tvirtinančioji ir audito institucijos, įtarusios pažeidimą ir (arba) gavusios informacijos apie įtariamus pažeidimus iš EK, Europos Audito Rūmų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, kitų institucijų ar trečiųjų šalių, šią informaciją perduoda Agentūrai. Informacija apie įtariamą pažeidimą, gauta iš trečiųjų šalių, vertinama ir nagrinėjama vadovaujantis Pažeidimų administravimo taisyklėmis bei Agentūros nustatyta tvarka.“
54. Pakeičiu 178 punktą ir jį išdėstau taip:
„178. Agentūra, projekto įgyvendinimo metu nustačiusi neatitiktį, jei nustatyta neatitiktis gali būti ištaisyta paramos gavėjui atlikus Agentūros nurodytus veiksmus, turi teisę kreiptis į paramos gavėją dėl neatitikties ištaisymo. Agentūra paramos gavėjui nurodo neatitikties ištaisymo terminą, vadovaudamasi protingumo principu, atsižvelgdama į koreguojamų veiksmų apimtį ir sudėtingumą. Neatitiktį ištaisius ir gavus tai patvirtinimo duomenis, projektas administruojamas toliau, t. y. įtariamo pažeidimo tyrimo procedūros nepradedamos. Jei paramos gavėjas per jam nustatytą terminą neatitikties neištaiso, Agentūra toliau atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą jos nustatyta tvarka. Apie ištaisytą neatitiktį arba pradėtą įtariamo pažeidimo tyrimą Agentūra informuoja paramos gavėją per 7 darbo dienas nuo sprendimo patvirtinimo dienos / nuo įtariamo / nustatyto pažeidimo užregistravimo įtariamų / nustatytų pažeidimų registracijos žurnale. Su nustatyta neatitiktimi susiję veiksmai bei Agentūros priimti sprendimai yra fiksuojami mokėjimo prašymų vertinimo ataskaitose, patikros vietoje ataskaitose, projekto įgyvendinimo vertinimo ataskaitose ir kituose dokumentuose Agentūros nustatyta tvarka.“
55. Pakeičiu 181 punktą ir jį išdėstau taip:
„181. Tirdama pažeidimą Agentūra vertina turimą bei gautą informaciją, duomenis ir dokumentus, atlieka paramos gavėjo patikras vietoje, prašo paaiškinti registruojamo pažeidimo aplinkybes. Agentūra gali kreiptis į kitas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus dėl registruojamo pažeidimo ir (arba) atlieka kitus veiksmus, siekdama tinkamai ištirti aplinkybes, susijusias su įtariamu pažeidimu.“
56. Pakeičiu 182 punktą ir jį išdėstau taip:
„182. Agentūra pažeidimo tyrimą turi atlikti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų (dėl objektyvių priežasčių šis terminas gali būti pratęstas) nuo jo užregistravimo dienos. Tais atvejais, kai reikia kreiptis į kitas institucijas ir (arba) paramos gavėją dėl papildomos informacijos, atlikti patikras vietoje, pažeidimo tyrimo terminas pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo, patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.“
59. Pakeičiu 184 punktą ir jį išdėstau taip:
60. Pakeičiu 188 punktą ir jį išdėstau taip:
„188. Jei įtariamas pažeidimas, susijęs su išlaidomis, dėl kurių apmokėjimo paramos gavėjas yra pateikęs Agentūrai mokėjimo prašymą, arba su išmokomis, kai mokėjimo prašymas nėra teikiamas, Agentūra sustabdo paramos gavėjo pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimą ir (arba) paramos lėšų išmokėjimą, kol bus ištirta, ar yra pažeidimas ir (arba) priimtas sprendimas dėl sankcijų, bei ne vėliau kaip kitą dieną informuoja paramos gavėją apie paramos gavėjo pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimo ir (arba) paramos lėšų išmokėjimo sustabdymą.“
61. Pakeičiu 189 punktą ir jį išdėstau taip:
„189. Paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios įtariamo pažeidimo tyrimo metu nebuvo įvertintos ir kurios galėtų turėti įtakos pažeidimo nustatymui ir sprendimo dėl sankcijų priėmimui (taip pat ir tos, kurios paaiškėja atlikus administracines, ikiteismines ar teismines procedūras), jo tyrimas gali būti atliekamas iš naujo ir atsižvelgiant į tyrimo rezultatus atitinkamai pakeistas sprendimas dėl pažeidimo ir sankcijų.“
62. Pakeičiu 190 punktą ir jį išdėstau taip:
63. Pakeičiu 208 punktą ir jį išdėstau taip:
64. Pakeičiu 210 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
65. Pakeičiu 227 punktą ir jį išdėstau taip:
67. Pakeičiu 243 punktą ir jį išdėstau taip:
68. Pakeičiu XVII skyrių ir jį išdėstau taip:
„XVII. BENDROSIOS ŽUVININKYSTĖS POLITIKOS ĮGYVENDINIMO SKATINIMO, VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMO IR TECHNINĖS PARAMOS ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
Bendrosios žuvininkystės politikos įgyvendinimo skatinimas
257. Veiksmų programos trečiojo Sąjungos prioriteto „Bendrosios žuvininkystės politikos įgyvendinimo skatinimas“ priemonių „Duomenų rinkimas“ ir „Kontrolė ir vykdymo užtikrinimas“ administravimo tvarka nustatoma priemonės „Duomenų rinkimas“ įgyvendinimo taisyklėse ir priemonės „Kontrolė ir vykdymo užtikrinimas“ įgyvendinimo taisyklėse. Šios Taisyklės taikomos tiek, kiek priemonių „Duomenų rinkimas“ ir „Kontrolė ir vykdymo užtikrinimas“ įgyvendinimo nereglamentuoja priemonių „Duomenų rinkimas“ ir „Kontrolė ir vykdymo užtikrinimas“ įgyvendinimo taisyklės.
Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas
258. Veiksmų programos ketvirtojo Sąjungos prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo tvarka nustatoma priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklėse. Šios Taisyklės taikomos tiek, kiek priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo nereglamentuoja priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklės.
Techninė parama
259. Veiksmų programos priemonės „Techninė parama“ administravimo ir įgyvendinimo tvarka nustatoma priemonės „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklėse. Šios Taisyklės techninei paramai taikomos tiek, kiek jos nereglamentuoja priemonės „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklės.
260. Sprendimą dėl kiekvienais metais Veiksmų programą administruojančioms institucijoms bei Žuvininkystės regioninių vietos veiklos grupių tinklo sekretoriato veikloms vykdyti skiriamų techninės paramos lėšų priima Ministerija, atsižvelgdama į kiekvienai institucijai priskirtas funkcijas bei šioms funkcijoms atlikti būtinus išteklius, institucijų pateiktus techninės paramos metinius išlaidų planus, Veiksmų programos nuostatas bei į jau skirtų Veiksmų programos techninės paramos lėšų naudojimo efektyvumą.“
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2014–2020 metų veiksmų programos
administravimo taisyklių
2 priedas
(Paramos paraiškos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones vertinimo ataskaitos forma)
NACIONALINĖ MOKĖJIMO AGENTŪRA PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
PARAMOS paraiškos PAGAL LIETUVOS žuvininkystės sektoriaus
2014–2020 METŲ veiksmų PROGRAMOS PRIEMONES
VERTINIMO ATASKAITA
______________Nr._____
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
1. Duomenys apie paraišką:
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Partneris (-iai) |
|
Projekto pavadinimas |
|
Veiksmų programos prioritetinė kryptis, priemonė, veiklos sritis (-ys) (jei taikoma) |
|
Projekto įgyvendinimo vieta |
|
Bendra projekto vertė su PVM (Eur) |
|
Prašoma paramos suma, Eur |
|
Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|
2. Trumpas projekto esmės aprašymas
Trumpai ir aiškiai aprašyti projekto tikslus, etapus, veiklas bei rezultatus, kokiais veiksmais projektas prisideda prie veiksmų programos prioritetinės krypties, priemonės ar veiklos srities, pagal kurią pateikta paramos paraiška, tikslų ir uždavinio (-ių) įgyvendinimo, kitą svarbią informaciją. Pateikti trumpą informaciją apie įgyvendinamus ar jau įgyvendintus panašius projektus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto būseną, trumpą projekto esmės aprašymą, kai projektas įgyvendinamas pagal III prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemones.
|
3. Projekto priežiūros rodikliai (projekto priežiūros rodikliai pildomi atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo ir kontrolės laikotarpius, o taip pat į priemonių įgyvendinimo taisykles)
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Matavimo vnt. |
Ataskaitiniai metai 20___ |
Prognozė |
||||||
20___
(paramos paraiškos pateikimo metai) |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Išvados dėl projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir galimos paramos sumos (išlaidos iš vertintojo Paraiškos vertinimo ataskaitos(toliau- PVA) pateikiamos atskirai pagal veiklos sritis, jei toks išlaidų suskirstymas yra numatytas paraiškoje):
Vertinimo metu nustatytos tinkamos finansuoti išlaidos
|
|||||
Eil. Nr.
|
Išlaidų kategorija
|
Išlaidų patikslinimas
|
Vertė, Eur
|
Paramos intensyvumas
|
Galima paramos suma
|
1.
|
|
|
|
|
|
1.1.
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
Iš viso:
|
|
|
|
5. Išvados dėl projekto netinkamų finansuoti išlaidų*
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorija |
Išlaidų pavadinimas |
Vertė, Eur |
Pastabos |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
* Paramos ir išlaidų suma nurodoma be PVM, kai PVM yra netinkamas finansuoti paramos lėšomis.
6. Projekto finansavimo šaltiniai
Eil. Nr. |
Šaltinis |
Suma, Eur |
1. |
Paramos lėšos |
|
2. |
Pareiškėjo lėšos |
|
3. |
Paskola |
|
4. |
Kitos projektui finansuoti numatomos lėšos |
|
|
Bendra projekto vertė |
|
7. Subjekto ekonominį gyvybingumą apibūdinančių rodiklių reikšmės (lentelė rodoma, jei ji yra vertintojo PVA)
|
2014 metai |
2015 metai |
2016 metai |
2017 metai |
2018 metai |
2019 metai |
2020 metai |
Grynasis pelningumas |
|
|
|
|
|
|
|
Grynasis pelnas |
|
|
|
|
|
|
|
Skolos rodiklis |
|
|
|
|
|
|
|
Paskolų padengimo rodiklis |
|
|
|
|
|
|
|
8. Paramos paraiškos atrankos vertinimo rezultatai
Paraiškos vertinimo kriterijus |
Didžiausias galimas balų skaičius |
Vertinimo rezultatas balais |
Išvados ir pastabos (Nurodomi motyvai, dėl kurių paraiška pagal atitinkamą vertinimo kriterijų buvo įvertinta būtent tokiu balų skaičiumi)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
9. Agentūros išvados ir rekomendacija dėl paramos skyrimo
|
(Vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)