KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

                                        

ĮSAKYMAS 

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠŲ SUDARYMO, TVARKYMO IR TIKSLINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio   d.  Nr.

                                                                        Kelmė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29  straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi,“:   

1. T v i r t i n u  Kelmės rajono savivaldybės Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašų sudarymo, tvarkymo ir tikslinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 30 d. įsakymą Nr. A-1280 „Dėl asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, nuomojančių socialinį būstą ar gaunančių būsto nuomos ar išperkamosios nuomos mokesčių dalies kompensaciją, sąrašų sudarymo, tvarkymo ir tikslinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir 2017 m. liepos 15 d. įsakymą Nr. A-748 „Dėl asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, nuomojančių socialinį būstą ar gaunančių būsto nuomos ar išperkamosios nuomos mokesčių dalies kompensaciją, sąrašų sudarymo, tvarkymo ir tikslinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patikslinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                 Stasys Jokubauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         PATVIRTINTA

                                               Kelmės rajono savivaldybės

                                               administracijos direktoriaus

     2019 m. spalio    d. įsakymu Nr.    

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠŲ SUDARYMO, TVARKYMO IR TIKSLINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelmės rajono savivaldybės Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašų sudarymo, tvarkymo ir tikslinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja šeimų ir asmenų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Kelmės  rajono savivaldybės teritorijoje arba jie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, tačiau gyvena Kelmės rajono savivaldybės teritorijoje, prašymų įrašyti į asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašus, registravimo, perrašymo iš vienų sąrašų į kitus pagal Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymą.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nustatytas Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme (toliau – Įstatymas).

3. Tvarkos aprašas parengtas remiantis šiais teisės aktais:

3.1. Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu;

3.2. Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-283 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės būsto ir socialinio būsto nuomos ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠŲ SUDARYMAS, TVARKYMAS IR TIKSLINIMAS

 

4. Asmenys ir šeimos, atitinkantys Įstatymo 9 straipsnyje nustatytus reikalavimus, norėdami gauti paramą būstui išsinuomoti, su prašymu kreipiasi į Kelmės rajono savivaldybės administraciją (toliau – Savivaldybės administracija). Prašymai registruojami Savivaldybės administracijos Bendrojo priėmimo skyriuje.

5. Prašymai gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu arba per įgaliotą atstovą (jeigu prašymas pateikiamas per atstovą, atstovas pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą). Prašymus teikiant paštu kartu teikiama notaro ar kita teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

6. Asmenų ir šeimų prašymai suteikti paramą būstui išsinuomoti priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugsėjo 24 d.  įsakymu Nr. A1-551 „Dėl Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

7. Kartu su prašymu įrašyti į asmenų ar šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašus pateikiami šie dokumentai, įrodantys teisę į paramą būstui išsinuomoti:

7.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (šeimos atveju – visų šeimos narių) Įsitikinus asmens tapatybę, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui;

7.2. Gyventojų turto deklaravimo įstatyme nustatyta tvarka užpildyta kalendorinių metų turto (įskaitant gautas šeimos pajamas) deklaracija;

7.3. pažyma apie asmens (šeimos atveju – visų šeimos narių) deklaruotą gyvenamąją vietą ir šeimos sudėtį;

7.4. valstybės įmonės Registrų centro pažyma apie asmens (šeimos atveju – visų šeimos narių) nuosavybės teise turimas gyvenamąsias patalpas;

7.5. prireikus – kitus dokumentus, įrodančius teisę į paramą būstui išsinuomoti (teismo sprendimus, santuokos, ištuokos, mirties liudijimų kopijas, duomenis apie 18 metų sulaukusius vaikus, įvaikius, kad jie yra priskirti prie šeimos narių, dokumentas apie darbingumo ar neįgalumo lygį, pažymą iš gydymo įstaigos, patvirtinančią, kad asmuo ar šeimos narys serga lėtinės ligos, įrašytos į Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą sąrašą, sunkia forma, papildomai pateikia informaciją apie pajamas, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, neįskaitomas į asmenų ir šeimų gaunamas pajamas).

8. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant asmens ar šeimos teisę į paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose arba juos savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmenys ir šeimos šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo. Šiuos dokumentus gauna Savivaldybės administracijos darbuotojas, prieš tai informavęs pareiškėją.

9. Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už sąrašų tvarkymą ir tikslinimą, gavęs asmens  prašymą  įrašyti į asmenų ar šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti sąrašą:

9.1. teikia dokumentus Savivaldybės administracijos socialiniam būstui nuomoti komisijai dėl pritarimo (ar nepritarimo) įrašyti į sąrašą;

9.2. gavęs komisijos pritarimą įrašo į sąrašus asmenį ar šeimą Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) pagal prašymo užregistravimo savivaldybės administracijoje datą ir laiką. Asmenys ir šeimos, įrašyti į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą, skirstomi į Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje nurodytas grupes. Kiekvienam įrašytam į sąrašą asmeniui sudaroma atskira asmens (šeimos) dokumentų byla. 

9.3. raštu informuoja pareiškėją apie įrašymą į eilių sąrašą arba raštu pateikia motyvuotą atsisakymą įrašyti į asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą  būstui išsinuomoti ar gaunančių būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensaciją, sąrašus.           Priėmus sprendimą asmenį ar šeimą įrašyti į sąrašą, asmuo ar šeima raštu informuojamas apie galimybę pasinaudoti būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčio kompensacija ir jos teikimo sąlygos.

10. Asmenų ar šeimų prašymai dėl perrašymo į kitą sąrašą registruojami Savivaldybės administracijos Bendrajame priėmimo skyriuje.

11. Po ištuokos į asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašus gali būti įrašytas buvęs sutuoktinis, jei jis pateikia prašymą ir dokumentus, įrodančius teisę į paramą būstui išsinuomoti, ne vėliau kaip per tris mėnesius po ištuokos. Jo vieta sąraše nustatoma tokiu pat būdu, kaip ir buvo nustatyta šeimos vieta sąraše (viena valanda vėliau).

12. Įrašytam į asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašus asmeniui (šeimos atveju) mirus, gali būti įrašytas sutuoktinis ar kitas pilnametis šeimos narys pagal įstatyme nustatytą šeimos apibrėžimą, kartu laukęs paramos būstui išsinuomoti, jei per tris mėnesius nuo šeimos nario mirties pateikė prašymą bei dokumentus, įrodančius teisę į paramą būstui išsinuomoti. Vieta sąraše nustatoma pagal pirminio prašymo užregistravimo datą ir laiką.

13. Asmenys dėl pasikeitusių aplinkybių šeimoje (gimė trečias vaikas, asmuo tapo neįgalus ar šeimoje atsirado neįgalus asmuo) pateikia prašymą kartu su dokumentais, įrodančiais teisę būti įrašytiems atitinkamame sąraše. Vieta sąraše nustatoma pagal pirminio prašymo užregistravimo datą ir laiką.

14. Asmuo ar šeima (visi šeimos nariai), atvykę gyventi į Kelmės rajono savivaldybės teritoriją iš kitos savivaldybės teritorijos ir pateikę prašymą įrašyti juos į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą, į tokį sąrašą įrašomi įskaitant jų buvimo ankstesnės savivaldybės asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąraše laikotarpį.

15. Asmenys ir šeimos išbraukiami iš Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje nurodytais atvejais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d.

16.  Asmenys ir šeimos, kurie, vadovaujantis Įstatymo 16 straipsnio 4 dalies 2 punktu, buvo išbraukti iš Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo, savivaldybės administracijai pateikę prašymą, iš naujo įrašomi į šį sąrašą, įskaitant jų ankstesnio buvimo šiame sąraše laikotarpį, jeigu kreipimosi metu metiniai jų vertinamų pajamų ir turto dydžiai neviršija Įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatytų pajamų ir turto dydžių ir jeigu nuo šių asmenų ir šeimų išbraukimo iš Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo dienos yra praėję ne daugiau kaip 3 metai.

17. Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už sąrašų tvarkymą:

17.1. vadovaudamasis administracijos direktoriaus įsakymu dėl išbraukimo iš sąrašo, per 10 darbo dienų nuo įsakymo pasirašymo dienos įveda asmens ar šeimos duomenis į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

17.2. turi teisę tikrinti įrašytų į sąrašus asmenų ir šeimų pateiktuose dokumentuose nurodytus duomenis apie adresą, gyvenamąją vietą, šeimos narių skaičių, nuosavybės teise turimą būstą ir kitus reikalingus duomenis registruose.

  18. Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašai tvarkomi ir tikslinami nuolat Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje ir tvirtinami vieną kartą per metus Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iki einamųjų metų rugsėjo 1 d.

19. Asmenys ar šeimos, kuriems išnuomojamas socialinis būstas, iš asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašų išbraukiami ir įrašomi į socialinio būsto nuomininkų sąrašą, iš pastarojo išbraukiami nutraukus socialinio būsto nuomos sutartį.

20. Asmenys ir šeimos, kurioms Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu kompensuojama dalis būsto nuomos  mokesčių, įrašomi į asmenų ir šeimų, gaunančių būsto nuomos mokesčių dalies kompensaciją, sąrašus, tačiau neišbraukiami iš asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo. Nutraukus būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijos mokėjimą, iš Asmenų ir šeimų, gaunančių būsto nuomos mokesčių dalies kompensaciją, sąrašų išbraukiami.

21. Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka sudaro fizinių ir juridinių asmenų, pageidaujančių asmenis ir šeimas nuomos pagrindais aprūpinti būstu, nuomojamų būstų sąrašą. Šių būstų sąrašas skelbiama savivaldybės interneto svetainėje nurodant būsto adresą ir kambarių skaičių.

22. Savivaldybės būsto fondo ir socialinio būsto, kaip savivaldybės būsto fondo dalies, sąrašai skelbiami savivaldybės interneto svetainėje nurodant būsto adresą, plotą ir unikalų Nr.

 

III SKYRIUS

 BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Ginčai dėl asmenų ir šeimų įrašymo į sąrašus, dėl jų perrašymo iš vieno sąrašo į kitą bei išbraukimo iš sąrašų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

24. Šiame apraše neaptarti klausimai dėl sąrašų sudarymo, tvarkymo ir tikslinimo sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais bei kitais teisės aktais.

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­––––––––––––––––––––––––––––