PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PARAMOS TEIKIMO IŠ EUROPOS PAGALBOS

LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖs gyventojams TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės 28 d. Nr. AV-366

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalies ir 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-503 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 4 patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Paramos teikimo iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Pakruojo rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. AV-452 „Dėl paramos teikimo iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Pakruojo rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                         Ilona Gelažnikienė

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. AV-366

 

PARAMOS TEIKIMO IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖs gyventojams TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paramos teikimo iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Pakruojo rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl paramos maisto produktais ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo higienos prekėmis (toliau – parama) tvarką, Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) tikslinę asmenų grupę, kuriai parama gali būti skiriama bendra ar išimties tvarka, paramos teikimo organizavimą, atsakomybę ir kontrolę.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-503 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 4 patvirtinimo“.  

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Fondo projektų (toliau – projektas) finansavimo sąlygų apraše bei Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme vartojamas sąvokas.

4. Paramos teikimą Pakruojo rajone administruoja Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau – Socialinės rūpybos skyrius), Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius) ir Pakruojo rajono savivaldybės administracijos seniūnijos (toliau – seniūnijos).

5. Seniūnai paskiria seniūnijos darbuotojus, atsakingus už paramos projekto įgyvendinimą (toliau – seniūnijos atsakingas darbuotojas).

6. Paramą priima, saugo ir paskirsto seniūnijoms įstaiga, įmonė ar organizacija (toliau – Įstaiga), pasirašiusi paslaugų teikimo sutartį su Pakruojo rajono savivaldybės administracija (toliau – Užsakovas).

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PARAMOS

 

7. Dėl paramos gavimo iš Fondo gali kreiptis asmenys, deklaravę gyvenamąją  vietą Pakruojo rajone. Prašymai pateikiami pagal faktinę gyvenamąją vietą.

8. Prašymą dėl paramos iš Fondo gali pateikti ir asmenys, kurie faktiškai gyvena Pakruojo rajono savivaldybėje. Tokiu atveju seniūnijos atsakingas darbuotojas patikrina informaciją informacinėje sistemoje SPIS dėl asmens įtraukimo į labiausiai skurstančiųjų asmenų sąrašus savivaldybėje, kurioje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą.

9. Kilus abejonių, sutrikus informacinei sistemai, seniūnijos atsakingi darbuotojai gali raštu pateikti paklausimą savivaldybei, kurioje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, dėl asmens įtraukimo į labiausiai skurstančiųjų asmenų sąrašus Pakruojo rajono savivaldybėje.

10. Asmuo, pageidaujantis gauti paramą, seniūnijos atsakingam darbuotojui pateikia socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintą nustatytos formos prašymą „Prašymas gauti paramą“ (toliau – prašymas), kuris suformuojamas informacinėje sistemoje SPIS. Prašyme nurodomi duomenys apie bendrai gyvenančius asmenis, jų veiklos pobūdį, gaunamas pajamas bei kita paramai gauti reikalinga informacija.  

11. Gyventojai, gaunantys socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, nemokamą maitinimą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą ir atitinkantys sąlygas gauti piniginę socialinę paramą, taip pat globojami šeimose vaikai ir asmenys nuo 18 metų, kuriems paskirta globos (rūpybos) išmoka pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą, į paramos gavėjų sąrašus įrašomi jiems pateikus prašymą, suformuotą informacinėje sistemoje SPIS.

12. Asmens prašymas galioja iki vienų kalendorinių metų (nuo n metų sausio 1 d. iki n metų gruodžio 31 d.), jeigu nepasikeitė gyventojo ar su juo kartu gyvenančių asmenų padėtis pagal šiame skyriuje išvardytus teisės aktus.

13. Asmenys prašymus ateinantiems metams turi teisę pradėti teikti nuo einamųjų metų gruodžio 1 d.

14. Pasikeitus asmens pajamoms, apie tai jis privalo informuoti seniūnijos atsakingą darbuotoją per 10 (dešimt) darbo dienų. Darbuotojai turi iš anksto įspėti būsimą paramos gavėją dėl šio reikalavimo vykdymo.

 

III SKYRIUS

LABIAUSIAI SKURSTANČIŲ ASMENŲ ATRINKIMO KRITERIJAI

 

15. Fondo tikslinė grupė – asmenys, kurių vidutinės mėnesinės pajamos neviršija 1,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžio per mėnesį.

16. Bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamos per mėnesį apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, išskyrus pajamas, gaunamas iš žemės ūkio veiklos, kurios skaičiuojamos tik pagal šios veiklos apskaitos dokumentus, netaikant pajamų nustatymo tvarkos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus žemės ūkio veiklos pajamų, įvertintų pagal sąlygines išlaidas, normatyvus arba pagal pajamų normą hektarui žemės ūkio naudmenų.

17. Parama asmens prašymu taip pat skiriama prieglobsčio prašytojams, perkeltiems į Lietuvos Respublikos teritoriją pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, ir prieglobstį Lietuvos Respublikoje gavusiems užsieniečiams, nors bendrai gyvenančių asmenų pajamos vienam nariui (vienam gyvenančiam asmeniui) viršija 1,5 VRP dydį, bet neviršija 2,5 VRP dydžių per mėnesį.

 

IV SKYRIUS

PARAMA KITAIS ATVEJAIS

 

18. Parama gali būti skiriama išimties atvejais, jei šeimos pajamos vienam jos nariui (vienam gyvenančiam asmeniui) didesnės nei 1,5 VRP dydžio, bet neviršija 2,5 VRP dydžių per mėnesį, kai:

18.1. nedirbantis darbingo amžiaus asmuo yra vienišas ir neįgalus;

18.2. asmenys yra sukakę senatvės pensinio amžiaus;

18.3. asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys yra nukentėję nuo gaisro, kai sudegė gyvenamasis namas, ūkiniai pastatai, jų dalis ar juose buvę daiktai (pateikiama pažyma, patvirtinanti gaisro faktą iš Pakruojo rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos);

18.4. bendrai gyvenantys asmenys yra įtraukti į šeimų, patyrusių riziką sąrašą ir jiems yra teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos namuose;

18.5. šeimos, augina 3 ir daugiau vaikų;

18.6. vienam iš tėvų auginančiam vaiką (us) ar netekus maitintojo;

18.7. šeimose ir šeimynose globojami vaikai;

18.8. kitais atvejais socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu.

19. Asmenų (šeimų), nurodytų 17 punkte, prašymus paramai gauti ir kitus reikalingus dokumentus, patvirtinančius objektyvią priežastį, dėl ko parama turėtų būti skiriama, priėmęs seniūnijos atsakingas darbuotojas teikia svarstyti artimiausiame seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijos posėdyje, pateikdamas surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą. Apie paramos teikimą pareiškėjas informuojamas jam patogiu būdu (telefonu ar laišku).

 

V SKYRIUS

PARAMOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

20. Paramos teikimą seniūnijose organizuoja seniūnijos atsakingas darbuotojas, kuris:

20.1. priima prašymus, reikiamus dokumentus, renka informaciją iš turimų duomenų bazių, patikrina ir nustato teisę į paramą, suveda duomenis apie prašantį paramos asmenį, įrašo jį į socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintą nustatytos formos paramos gavėjų sąrašą, kuris formuojamas informacinėje sistemoje SPIS, saugo dokumentus 10 (dešimt) metų po visų sutarties įsipareigojimų įvykdymo;

20.2. priėmęs ir užregistravęs naujus gyventojų prašymus, sudarytą paramos gavėjų sąrašą papildo, o pasikeitus bendrai gyvenančių asmenų (vieno gyvenančio asmens) sudėčiai, pajamoms, jį koreguoja, atnaujina ir apie pakeitimus informuoja Socialinės rūpybos skyrių ir Įstaigą;

20.3. asmens kreipimosi metu žodžiu informuoja asmenį (šeimą) apie paramos skyrimą arba neskyrimą, kai jis neatitinka paramos gavimo sąlygų ir neįgyja teisės į ją;

20.4. iš anksto įspėja būsimą paramos gavėją apie tai, kad paramą gaunantys asmenys seniūnijos atsakingą darbuotoją privalo informuoti apie pasikeitusią bendrai gyvenančių asmenų (vieno gyvenančio asmens) sudėtį ir pajamas per 10 (dešimt) darbo dienų;

20.5. teikia informaciją seniūnijos gyventojams apie paramos prašymų priėmimą, skyrimą, teikimą, dalijimo organizavimą bei kitais su šios paramos gavimu susijusiais klausimais;

20.6. teikia Socialinės rūpybos skyriui kitą reikalingą informaciją apie paramos gavėjus, prognozuoja seniūnijose gyvenančių šios paramos gavėjų skaičių;

20.7. organizuoja paramos išdalinimą seniūnijos gyventojams pagal Įstaigos sudarytą grafiką;

20.8. išdalijus paramą, pateikia Socialinės rūpybos skyriui paramos gavėjų sąrašus su parašais ir kitus paslaugų teikimo sutarties dokumentus;

20.9. išbraukia asmenis iš paramos gavėjų sąrašo, kurie du kartus iš eilės neatsiėmė paramos ir nenurodė objektyvių priežasčių, gali būti neįtraukiami į vėlesnius paramos gavėjų sąrašus ir dėl paramos turi kreiptis iš naujo;

20.10. užtikrina, kad paramą gautų tik labiausiai skurstantys asmenys / paramos gavėjai, taip pat užtikrina duomenų ir dokumentų, pagrindžiančių kiekvieno paramos gavėjo priklausymą labiausiai skurstančių asmenų grupei, tinkamą saugojimą ir panaudojimą bei, esant poreikiui, šiuos duomenis pateikia projekto vykdytojui  - Europos socialinio fondo agentūrai (toliau – projekto Vykdytojas) ir kitoms projekto įgyvendinimą prižiūrinčioms ir kontroliuojančioms institucijoms.

21. Seniūnijos paramą gauna iš sandėlio. Parama seniūnijose dalijama per dešimt darbo dienų nuo jos dalijimo datos paskelbimo. Jei per tą laikotarpį paramos gavėjai paramos neatsiima, jie perduodami šio aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka.

22. Socialinės rūpybos skyrius:

22.1. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už projekto veiklos organizavimą (toliau – Organizatorius), vadovaudamasis jungtinės veiklos sutartyje (toliau – Sutartis)  su projekto Vykdytoju nustatytais terminais ir tvarka, informuoja projekto vykdytoją apie paramos gavėjų skaičių;

22.2. formuoja paramos gavėjų sąrašų elektronines ir popierines versijas iš SPIS duomenų ir perduoda juos projekto vykdytojui, Įstaigai  ir paskirtam atsakingam asmeniui;

22.3. konsultuoja seniūnijų darbuotojus paramos teikimo klausimais, bendradarbiauja su projekto įgyvendinimą koordinuojančiomis institucijoms;

22.4. teikia savivaldybės gyventojams informaciją apie paramai gauti reikalingus pateikti dokumentus ir kitą su paramos teikimu susijusią informaciją bei užtikrina adekvatų projekto viešinimą Savivaldybės internetiniame puslapyje bei seniūnijų informaciniuose (pranešimuose ir dalinant produktus privalu naudoti Fondo viešinimo ženklą);

22.5. iki einamojo mėnesio, po kurio bus tiekiama parama, 15 dienos, pateikia Projekto vykdytojui informaciją apie prašančiųjų paramos skaičių, paramos gavėjų sąrašus;

22.6. ne rečiau kaip kartą per metus prieš metinių finansinių ataskaitų sudarymą pagal ne vėlesnius kaip ataskaitinių finansinių metų gruodžio 31 dienos duomenis, teisės aktų nustatyta tvarka inventorizuoja paramos likučius, tinkamai dokumentuoja ir apskaito inventorizavimo rezultatus;

22.7 užpildytas paramos gavimo ir paskirstymo apskaitų formas saugo 10 metų po visų Sutarties įsipareigojimų įvykdymo;

22.8iki einamojo mėnesio, prieš kurį buvo tiekiama parama, 20 dienos elektroninėmis ryšio priemonėmis pateikia projekto Vykdytojui praėjusio laikotarpio labiausiai skurstantiems asmenims išdalintos paramos gavėjų sąrašo elektroninę versiją;

22.9 iki einamojo mėnesio, prieš kurį buvo tiekiama parama, 25 dienos pateikia Projekto vykdytojui ataskaitas bei informaciją apie Projekto stebėsenos rodiklius pagal paramos dalinimui sudarytus sąrašus, apie paskirstytus paramos kiekius, likučių registravimą ir kitus prašomus dokumentus, susijusius su Projekto įgyvendinimu;

22.10. informuoja projekto vykdytoją apie visus pakeitimus ar neatitikimus reikalavimams, numatytiems Sutartyje.

23. Įstaiga:

23.1. priima paramos siuntas, patikrina jų kiekį, ženklinimą, pakuotes, tinkamumo vartoti terminus, teikėjo pateiktas pažymas, surašo teisės aktais nustatytus dokumentus;

23.2. priėmusi paramą, nevėliau kaip kitą darbo dieną, perduoda dokumentų elektronines kopijas projekto vykdytojui;

23.3. paskirsto paramą seniūnijoms pagal sąrašus, gautus iš Socialinės rūpybos skyriaus, sudaro išvežiojimo grafikus ir apie tai informuoja seniūnijas ir Socialinės rūpybos skyrių;

23.4. pildo ir išduoda seniūnijoms paramą ir reikalingus dokumentus.

24. Apskaitos skyrius užtikrina gautos paramos tinkamą buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų, reglamentuojančių buhalterinės apskaitos tvarkymą ir finansinės atskaitomybės sudarymą, nustatyta tvarka

VI SKYRIUS

PAPILDANČIOS PRIEMONĖS

 

25. Iš projekto lėšų skirtos piniginės lėšos papildomų priemonių įgyvendinimui gali būti panaudotos:

25.1. vaikų vasaros/poilsio stovyklų apmokėjimui;

25.2. renginių ir išvykų organizavimui;

25.3. sveikatingumo programų pirkimui.

26. Vykdomose veiklose dalyvauja tik tie asmenys, kurie yra įtraukti į paramos gavėjų sąrašus, paramos gavimo laikotarpiu.

27. Už suteiktas papildomąsias priemones (jų tipas, kiek žmonių buvo įtraukta į veiklas, laikotarpį ir pan.) Socialinės rūpybos skyrius teikia informaciją projekto vykdytojui, nurodytu būdu iki einamojo mėnesio, prieš kurį buvo tiekiami maisto produktai ir higienos prekės. Jei papildomos priemonės ataskaitiniu laikotarpiu nebuvo vykdomos, taip pat yra nurodoma.

 

VII SKYRIUS

NEPANAUDOTOS PARAMOS PERDAVIMAS

 

28. Neišdalinta parama paskirstoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. A1-268 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo paramos gavėjų sąrašo, nepanaudotų maisto produktų (likučių) ir nepanaudotų būtinojo asmeninio vartojimo prekių (likučių) perdavimo–priėmimo aktų formų patvirtinimo“ nuostatomis. Likučių perdavimas įforminamas Nepanaudotos paramos perdavimo – priėmimo akte.

29. Neišdalinta parama turi būti paskirstyta ne vėliau kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų iki jų galiojimo termino pabaigos.

30. Nepanaudota parama gali būti perduota:

30.1. asmenims, kurie paramos dalijimo metu turi teisę gauti paramą, tačiau į paramos gavėjų sąrašus buvo įtraukti po to, kai savivaldybių darbuotojai jau buvo informavę Vykdytoją apie paramos gavėjų skaičių;

30.2. asmenims, kurie konkretaus paramos dalijimo metu turi teisę gauti paramą, tačiau į paramos gavėjų sąrašus nebuvo įtraukti, nes seniūnijų darbuotojai asmens kreipimosi dėl paramos metu jau buvo pateikę paramos gavėjų sąrašų elektronines versijas Socialinės rūpybos skyriui. Tokiu atveju, už paramos paskirstymą atsakingi darbuotojai į sąrašus papildomus asmenis įrašo ir paramą jiems perduoda tik sulaukę teigiamo atsakymo iš Socialinės rūpybos skyriaus;

30.3. laikino gyvenimo namams, vaikų dienos centrams, labdaros organizacijoms ir (ar) kitoms institucijoms, įstaigoms ar organizacijoms, teisės aktų nustatyta tvarka teikiančioms socialines paslaugas.

31. nepanaudotų paramos gavėjų popieriniai sąrašai ir perdavimo–priėmimo aktai su paramos gavėjų ar atitinkamų organizacijų parašais yra saugomi Socialinės rūpybos skyriuje.

 

VIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

32. Seniūnijos atsako už prašymų priėmimą ir reikiamų dokumentų surinkimą iš seniūnijos gyventojų, teisės į paramą teisingą ir teisėtą nustatymą, šios paramos paskyrimą, reikiamos informacijos pateikimą Socialinės rūpybos skyriui ir seniūnijos gyventojams, paramos išdalijimą paramos gavėjams teisės aktais ir šioje tvarkoje nustatytais terminais, už tinkamą paramos perdavimą paramos gavėjams ir asmenų pasirašymą paramos gavėjų sąrašuose.

33. Socialinės rūpybos skyrius atsako už projekto organizavimą Pakruojo rajono savivaldybėje ir teisės aktais nustatytų duomenų pateikimą projekto vykdytojui.

34. Apskaitos skyrius  atsako už teisingą ir teisėtą lėšų panaudojimą.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Problemos, kilusios dėl paramos paskirstymo ir dalijimo, sprendžiamos Socialinės paramos skyrimo komisijoje.

36. Skundai dėl paramos skyrimo/neskyrimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

__________________