Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. lapkričio 30 d. Nr. 1196

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 2 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 121 ir 511 straipsniais įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Patvirtinti Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. vadovaujantis šiuo nutarimu patvirtintu Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu iki 2024 m. birželio 30 d. sveikatos apsaugos ministro nustatytose savivaldybėse įgyvendinamas bandomojo pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo modelio taikymo projektas (toliau – Projektas);

2.2. lėšos Projekto įgyvendinimui planuojamos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos pažangos priemonėje „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ ir skiriamos teisės aktų, reglamentuojančių pažangos priemonių finansavimą, nustatyta tvarka;

2.3. vykdant Projektą reikalavimus dėl dvigubo finansavimo prevencijos reglamentuoja sveikatos apsaugos ministro įsakymu tvirtinamas bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto finansavimo sąlygų aprašas; 

2.4. Projekto administravimą vykdo viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, kuri administruodama Projektą atlieka šias funkcijas:

2.4.1. organizuoja ir atlieka Projekto atranką, priima sprendimus dėl Projekto įgyvendinimo planų atmetimo ar siūlymo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai finansuoti Projektą, sudaro Projekto sutartį su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, konsultuoja pareiškėją ir (ar) partnerius Projekto įgyvendinimo plano rengimo ir teikimo administruojančiajai institucijai klausimais;

2.4.2. prižiūri, kaip Projekto vykdytojas laikosi Projekto sutartyje ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų, konsultuoja Projekto vykdytoją Projekto įgyvendinimo klausimais;

2.4.3. taiko prevencines priemones, skirtas tinkamam Projekto įgyvendinimui užtikrinti.

2.5. Projekto įgyvendinimo stebėsenai ir vertinimui vykdyti sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaromas Projekto įgyvendinimo priežiūros komitetas.

 

 

Energetikos ministras,

pavaduojantis Ministrą Pirmininką                                                                    Dainius Kreivys

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                            Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196

 

 

 

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pacientų priskyrimą pacientų pavėžėjimo, kai nereikalinga skubioji medicinos pagalba, paslaugos (toliau – pacientų pavėžėjimo paslauga) gavėjams, pacientų pavėžėjimo atvejus, pacientų pavėžėjimo paslaugos organizavimo, koordinavimo, teikimo ir apmokėjimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

2.1. Nespecializuota pacientų pavėžėjimo paslauga – paciento pavėžėjimo paslauga, kai vežamam pacientui nereikalinga asmens sveikatos priežiūra.

2.2. Pacientą lydintis asmuo – paciento, kuriam teikiama paciento pavėžėjimo paslauga, atstovas pagal įstatymą arba pagal pavedimą, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo IV skyriuje, arba kitas paciento pasirinktas asmuo, suteikiantis judėjimo fizinę pagalbą ir (ar) pagalbą orientuojantis ir komunikuojant aplinkoje, ir (ar) pagalbą priimant su asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu pacientui susijusius sprendimus.

2.3. Paciento pavėžėjimas – paciento nuvežimo į Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir (ar) parvežimo iš jos, taip pat paciento pervežimo tarp skirtingų Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kai pacientui nereikalinga skubioji medicinos pagalba, paslauga.

2.4. Pacientų pavėžėjimo paslaugos organizavimas –  teisinių ir organizacinių priemonių, kuriomis užtikrinamas tinkamas pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimas, visuma.

2.5. Pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimas – visuma veiksmų, užtikrinančių pavėžėjimo paslaugų teikimo pacientams vykdymą.

2.6. Savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslauga – pacientų pavėžėjimo paslauga, teikiama siekiant užtikrinti galimybę pacientams pasinaudoti savivaldybių funkcijai priskirtomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis.

2.7. Specializuota pacientų pavėžėjimo paslauga – pacientų pavėžėjimo paslauga, kai vežamiems pacientams reikalinga asmens sveikatos priežiūra.

2.8. Valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslauga – pacientų pavėžėjimo paslauga, teikiama siekiant užtikrinti galimybę pacientams pasinaudoti savivaldybių funkcijai nepriskirtomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis.

2.9. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.

 

II SKYRIUS

PACIENTŲ PRISKYRIMAS PACIENTŲ PAVEŽĖJIMO PASLAUGOS GAVĖJAMS

 

3. Pacientų pavėžėjimo paslaugos gavėjais gali būti pacientai, kurie naudotis individualiu ir (ar) viešuoju transportu negali dėl sveikatos būklės ar socialinių ir ekonominių priežasčių, t. y. pacientai, atitinkantys bent vieną iš Aprašo 4 punkto papunkčių ar abu Aprašo 5 punkto papunkčių reikalavimus.

4. Pacientų pavėžėjimo paslaugos pacientams teikiamos esant šioms su pacientų sveikata susijusioms sveikatos būklėms:

4.1. pacientas turi judėjimo sutrikimų, dėl kurių negali savarankiškai vaikščioti ir jam reikalinga kitų asmenų pagalba arba techninės pagalbos priemonės (ramentai, vaikštynės ar neįgaliojo vežimėlis). Negalėjimas savarankiškai vaikščioti suprantamas kaip paciento galėjimas savarankiškai atlikti tik kelis žingsnius;

4.2. pacientas turi sveikatos sutrikimų, trikdančių orientaciją aplinkoje ir komunikaciją (psichikos, kalbos, regos, klausos), dėl kurių savarankiškai negali naudotis individualiu ar viešuoju transportu;

4.3. pacientas vyksta atlikti gydymo procedūrų, kurių sukeltas šalutinis poveikis apriboja paciento galimybę savarankiškai naudotis individualiu ar viešuoju transportu (pvz., dializė, chemoterapija), arba dėl organo (-ų) transplantacijos;

4.4. pacientui transportuoti reikalingi neštuvai, deguonis ar kita speciali įranga;

4.5. pacientui asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (toliau – ASPĮ) teikiamos stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos ir (ar) dėl paciento sveikatos būklės jį vežant būtinai turi dalyvauti asmens sveikatos priežiūros specialistas (-ai).

5. Dėl socialinių ir ekonominių priežasčių pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos:

5.1. asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas 55 procentų ar mažesnis darbingumo lygis, neįgalumo lygis arba specialiųjų poreikių lygis ir (ar) 75 metų ir vyresniems asmenims;

5.2. asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų. Pajamų nepakankamumas įvertinamas pagal Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos duomenis, o reikiama informacija gaunama iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos, kaip nurodyta Paciento priemokos už kompensuojamuosius vaistinius preparatus ir medicinos pagalbos priemones padengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 647 „Dėl Paciento priemokos už kompensuojamuosius vaistinius preparatus ir medicinos pagalbos priemones padengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3.1 papunktyje.

 

III SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS TEIKIMO ATVEJAI

 

6. Pacientų pavėžėjimo paslaugos pacientams, atitinkantiems Aprašo II skyriuje nustatytas pacientų pavėžėjimo paslaugos gavėjams taikomas sąlygas, teikiamos:

6.1. kai vykstama į ASPĮ gauti planinių specializuotų ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;

6.2. kai vykstama į ASPĮ gauti planinių asmens sveikatos priežiūros dienos paslaugų (dienos chirurgija, dienos stacionaras) ir ( ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;

6.3. kai vykstama į ASPĮ gauti planinių ambulatorinių reabilitacijos paslaugų (medicininė, vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija) ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;

6.4. kai vykstama į ASPĮ gauti planinių hemodializės paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą (įskaitant pacientus, gydomus stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose;

6.5. kai pacientas pervežamas iš vienos ASPĮ į kitą ASPĮ planiniam tolesniam gydymui, procedūroms ar tyrimams atlikti (išskyrus pacientus, gydomus stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančiose ASPĮ, transportuojamus dėl hemodializės paslaugų gavimo);

6.6. kai vykstama planiniam stacionariniam gydymui ir (ar) po jo į gyvenamąją vietą;

6.7. kai vykstama į asmens sveikatos priežiūros įstaigą dėl organo (-ų) transplantacijos, atsiradus potencialiam donorui;

6.8. kai grįžtama iš aktyviojo gydymo stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus į gyvenamąją vietą po to, kai greitosios medicinos pagalbos budinčios brigados atvežtam arba savarankiškai atvykusiam pacientui suteikiamos skubiosios medicinos pagalbos paslaugos.

7. Pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos visais Aprašo 6 punkte išvardytais atvejais, kai:

7.1. pacientas dėl savo sveikatos būklės ar dėl socialinių ir ekonominių priežasčių negali naudotis nei individualiu, nei viešuoju transportu;

7.2. pacientas dėl savo sveikatos būklės negali naudotis individualiu transportu, bet jo sveikatos būklė leidžia naudotis viešuoju transportu, tačiau tuo metu nėra teikiamos viešojo transporto paslaugos (nakties metas, kai nėra teikiamos viešojo transporto paslaugos; kai gavus asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išvardytas Aprašo 6 punkte, viešojo transporto tektų laukti ilgiau nei 3 val. arba dėl esamo viešojo transporto tvarkaraščio į konkrečiu laiku paskirtą vizitą ASPĮ būtų atvykstama likus daugiau nei 3 val.).

 

IV SKYRIUS

PACIENTŲ  PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

8. Už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingos savivaldybių vykdomosios institucijos.

9. Už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota įstaiga.

10. Savivaldybės vykdomoji institucija Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka gali sudaryti bendradarbiavimo sutartis su Aprašo 9 punkte nurodyta institucija ar  įstaiga  dėl pacientų pavėžėjimo užtikrinimo Aprašo 14 ir 22 punktuose nurodytais atvejais (toliau – bendradarbiavimo dėl pavėžėjimo sutartis). 

11. Pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos pacientams tik dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis apmokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

12. Pacientų pavėžėjimo paslaugos poreikį ir asmens sveikatos priežiūros poreikį pavėžėjimo metu pagal paciento sveikatos būklę sveikatos apsaugos ministro tvirtinamose pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nurodyta tvarka nustato pacientą gydantis gydytojas ar jo komandoje dirbantis kitas asmens sveikatos priežiūros specialistas.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SAVIVALDYBĖS LYGMENS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

13. Savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos: 

13.1. atitinkamos savivaldybės gyventojams, kurie toje savivaldybėje yra deklaravę gyvenamąją vietą; 

13.2. atitinkamos savivaldybės gyventojams, kurie įtraukti į tos savivaldybės gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą; 

13.3. Aprašo 14 punkte nurodytais atvejais (išskyrus Aprašo 6.8 papunktyje nurodytą), kai asmuo neatitinka Aprašo 13.1 ir 13.2 papunkčių sąlygų, bet gyvena atitinkamoje savivaldybėje ir yra prisirašęs prie atitinkamoje savivaldybėje esančios pirminės ambulatorinės ASPĮ; 

13.4. Aprašo 6.8 papunktyje nurodytu atveju, kai asmuo neatitinka Aprašo 13.1 ir 13.2 papunkčių sąlygų, tačiau asmeniui reikalingas pavėžėjimas iš atitinkamoje savivaldybės teritorijoje esančios ASPĮ toje pačioje savivaldybėje nurodytu gyvenamosios vietos adresu.      

14. Savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos pacientams, siekiantiems gauti Aprašo 6.1–6.3, 6.6 papunkčiuose nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios įtrauktos į minimalų sveikatos apsaugos ministro tvirtinamą savivaldybėse užtikrinamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą, taip pat Aprašo 6.4 papunktyje nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir (ar) Aprašo 6.8 papunktyje nurodytu atveju.

15. Pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymas vykdomas per savivaldybės biudžetinę ir (ar) viešąją įstaigą (įstaigas) (toliau – savivaldybės įgaliota įstaiga).

16. Pacientui turi būti sudaryta galimybė pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakyti tiek nuotoliniu būdu (pvz., telefonu, internetu), tiek atvykus į savivaldybės įgaliotą įstaigą, tiek asmeniškai, tiek ir per pacientą lydintį asmenį, pateikiant Taisyklėse nurodytą informaciją. Paslaugas užsakanti ASPĮ Aprašo 6.4 ir 6.8 papunkčiuose nurodytais atvejais pacientų pavėžėjimo paslaugą užsako nuotoliniu būdu (pvz., telefonu, internetu), pateikdama Taisyklėse nurodytą informaciją.

17.  Savivaldybės įgaliotos įstaigos paskirti specialistai pagal sveikatos apsaugos ministro tvirtinamą standartizuotą algoritmą:

17.1. Taisyklėse nurodyta tvarka supažindina pacientą ar jį lydintį asmenį su pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo nuostatomis;

17.2. patikrina, ar pacientas pagal Apraše nustatytus reikalavimus turi teisę gauti pacientų pavėžėjimo paslaugą, ir įvertina:

17.2.1. ar pacientui pavėžėjimo paslauga reikalinga dėl Aprašo III skyriuje išvardytų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų ASPĮ, finansuojamų PSDF biudžeto lėšomis;

17.2.2. ar asmens sveikatos priežiūros paslauga, dėl kurios reikalinga pavėžėjimo paslauga, yra savivaldybės lygmens paslauga, įtraukta į Aprašo 14 punkte nurodytą minimalų sveikatos apsaugos ministro tvirtinamą savivaldybėse užtikrinamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą; 

17.2.3. ar pacientui paskirta konkreti atitinkamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo data ir laikas (išskyrus Aprašo 6.8 papunktyje nurodytą atvejį);

17.2.4. ar pacientui pavėžėjimas yra paskirtas gydytojo ar kito jo komandoje dirbančio asmens sveikatos priežiūros specialisto, jei pacientui  pavėžėjimo paslauga reikalinga dėl jo sveikatos būklės;

17.2.5. ar pacientas atitinka Aprašo II skyriuje nustatytus kriterijus, jei pacientų pavėžėjimo paslauga jam reikalinga dėl socialinių ir ekonominių priežasčių;

17.2.6. ar pacientui buvo suteikta būtinoji medicinos pagalba užsakančios pacientų pavėžėjimo paslaugą ASPĮ priėmimo-skubios pagalbos skyriuje (taikoma Aprašo 6.8 papunktyje nurodytu atveju);

17.3. nustato, ar pacientui reikalinga specializuota ar nespecializuota pavėžėjimo paslauga, koks automobilis, būtina speciali įranga ar pagalba pavėžėjimo metu yra reikalingi, ar pacientas gali nueiti iš gyvenamosios vietos iki pacientų pavėžėjimo paslaugą suteiksiančios transporto priemonės ir atvirkščiai (ar bus reikalinga užnešimo / nunešimo paslauga), įvertina kitas aplinkybes pagal situaciją (vertinami šie papildomi kriterijai: ar kartu vyksta lydintis asmuo, jei pacientas yra vaikas, ar kartu vyksta šuo pagalbininkas, kuriam išduotas šuns pagalbininko akreditaciją patvirtinantis dokumentas (toliau – šuo pagalbininkas), įvertina pavėžėjimo atstumą, paslaugos suteikimo laiką ir priima sprendimą dėl pacientų pavėžėjimo paslaugos rezervavimo per pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimui ir teikimui skirtą Ekstremalių situacijų valdymo informacinę sistemą (toliau – ESVIS) savivaldybės lygmens paciento pavėžėjimui skirtoje posistemėje ir informuoja pacientą apie pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymą. Visais atvejais pacientui turi būti užsakoma tokios rūšies pavėžėjimo paslauga, kokia yra būtina pagal paciento sveikatos būklę ir (ar) individualius paciento poreikius. Jei pacientui reikalinga specializuota pacientų pavėžėjimo paslauga, parinktas specializuotų pavėžėjimo paslaugų teikėjas, esant poreikiui, gali papildomai kreiptis į pacientą ir (ar) jį gydantį gydytoją, ir (ar) gydytojo komandoje dirbantį asmens sveikatos priežiūros specialistą dėl papildomos informacijos, siekdamas užtikrinti tinkamą sveikatos priežiūrą paciento pavėžėjimo metu;

17.4. prireikus atšaukia, pakeičia ir koreguoja rezervuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas ir jų teikimo laiką;

17.5. vertina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą pagal sveikatos apsaugos ministro tvirtinamus pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo vertinimo rodiklius ir stebėsenos tvarką ir periodiškumą, renka duomenis, reikalingus vertinimui ir stebėsenai, vykdo paslaugų teikimo stebėseną;

17.6. paaiškėjus, kad pacientas turi kreiptis į valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugas organizuojančią įstaigą, atsakingas specialistas paciento kreipimąsi dėl pavėžėjimo nedelsdamas nukreipia Aprašo 23 punkte nurodytam subjektui;

17.7. prireikus sprendžia pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo metu kilusius nesklandumus.

18. Pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo tvarka Aprašo 6.4 (kai pacientas gydomas stacionarinėje slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančioje ASPĮ) ir 6.8 papunkčiuose numatytais atvejais:

18.1. pacientų pavėžėjimo paslaugą per savivaldybės įgaliotą įstaigą užsako pacientą gydanti ASPĮ;

18.2. pacientą gydanti ASPĮ prieš pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimą savivaldybės įgaliotai įstaigai turi pateikti informaciją apie ASPĮ, iš kurios vykdomas pervežimas, ir ASPĮ, į kurią vežamas pacientas, nurodydama pavadinimus, adresus (išskyrus Aprašo 6.8 papunktyje nurodytą atvejį);

18.3. pacientą priimanti ASPĮ turi pateikti pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakančiai ASPĮ elektroniniu paštu patvirtinimą, jog konkrečiu nurodytu laiku priima pacientą (išskyrus Aprašo 6.8 papunktyje nurodytą atvejį);

18.4. pacientą gydanti ASPĮ pagal paciento būklę turi nurodyti savivaldybės įgaliotai įstaigai, kokia pacientų pavėžėjimo paslauga (specializuota ar nespecializuota) yra reikalinga, bei pateikti kitą Taisyklėse nustatytą reikalingą informaciją, jei reikalingas specializuotų pavėžėjimo paslaugų teikimas. Specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų reikalavimus tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

19. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos naudojant savivaldybės administracijos, savivaldybių įstaigų disponuojamus išteklius, kitus savivaldybėms teisėtai prieinamus išteklius (darbuotojus, transporto priemones, įrangą) ir (ar) įsigyjant paslaugas pagal paslaugų teikimo sutartis.  Įsigyjant paslaugas pagal paslaugų teikimo sutartis, taikomos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnio 4 dalies  2 punkto nuostatos.

20. Galimybė užsakyti pacientų pavėžėjimo paslaugą savivaldybės lygmeniu turi būti užtikrinama ne trumpiau kaip 8 val. per parą darbo dienomis, atsižvelgiant į savivaldybės gyventojų asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo poreikius. Savivaldybės įgaliotos įstaigos nedarbo metu bei poilsio ir švenčių dienomis pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymas galimas tik Aprašo 6.8 papunktyje nurodytu atveju. Savivaldybės įgaliotos įstaigos nedarbo metu bei poilsio ir švenčių dienomis pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymas Aprašo 6.8 papunktyje nurodytu atveju vykdomas savivaldybės įgaliotos įstaigos nustatyta tvarka, kuri turi būti skelbiama savivaldybės įgaliotos įstaigos patalpose esančiuose viešuose informaciniuose stenduose ir savivaldybės įgaliotos įstaigos interneto svetainėje. Visais atvejais pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimas užtikrinamas 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VALSTYBĖS LYGMENS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

21. Valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos sveikatos apsaugos ministro nustatytų teritorijų gyventojams, atitinkantiems Aprašo II skyriuje nurodytas sąlygas.

22. Valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimas pacientams privalo būti vykdomas dėl Aprašo 6.1–6.3, 6.6 papunkčiuose nurodytų regioninio ir respublikinio lygmens asmens sveikatos priežiūros paslaugų, neįtrauktų į Aprašo 14 punkte nurodytą sveikatos apsaugos ministro tvirtinamą minimalų savivaldybėse užtikrinamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą, gavimo ir Aprašo 6.8 papunktyje nurodytu atveju, kai pacientų pavėžėjimo paslauga reikalinga grįžti po asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo į gyvenamąją vietą , taip pat vykdant Aprašo 6.5 ir 6.7 papunkčiuose nurodytą paciento pervežimą iš vienos ASPĮ į kitą ASPĮ tolesniam gydymui ar reikalingoms procedūroms, tyrimams atlikti ir pacientų pavėžėjimą dėl organų transplantacijos, atsiradus potencialiam donorui.

23. Pacientų pavėžėjimo paslaugų užsakymas vykdomas per ESVIS pagrindinę tvarkytoją (toliau – Įgaliota įstaiga) ir jos tvarkomą ESVIS, naudojant tel. Nr. 1808.

24. Pacientas, pacientą lydintis asmuo ar pacientų pavėžėjimo paslaugas užsakanti ASPĮ Aprašo 6.5, 6.7 ir 6.8 papunkčiuose nurodytais atvejais paciento pavėžėjimo paslaugą užsako nuotoliniu būdu (pvz., telefonu, internetu), pateikdami Taisyklėse nurodytą informaciją.

25. Įgaliotos įstaigos paskirti specialistai:

25.1. Taisyklėse nurodyta tvarka supažindina pacientą ar jį lydintį asmenį su pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo nuostatomis (išskyrus atvejus, kai teikiamos Aprašo 6.5 papunktyje nurodytos paslaugos);

25.2. atlieka paciento tinkamumo šiai paslaugai gauti patikrinimą pagal Apraše nustatytus reikalavimus ir įvertina:

25.2.1. ar pacientui pavėžėjimo paslauga reikalinga dėl Aprašo III skyriuje išvardytų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų LNSS ASPĮ, finansuojamų PSDF biudžeto lėšomis;

25.2.2. ar asmens sveikatos priežiūros paslauga, dėl kurios reikalinga pacientų pavėžėjimo paslauga, yra regioniniu ar respublikos lygmeniu teikiama paslauga, įtraukta į Aprašo 14 punkte nurodytą sveikatos apsaugos ministro tvirtinamą minimalų savivaldybėse užtikrinamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą,  arba yra Aprašo 6.5 ar 6.7 papunkčiuose nurodyti atvejai; 

25.2.3. ar pacientui paskirta konkreti atitinkamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos gavimo (išskyrus Aprašo 6.7 ir 6.8 papunkčiuose nurodytus atvejus) data ir laikas:

25.2.4. jei pacientui pavėžėjimas reikalingas dėl jo sveikatos būklės, įvertina, ar pacientų pavėžėjimo paslauga yra paskirta gydytojo ar kito jo komandoje dirbančio asmens sveikatos priežiūros specialisto (išskyrus atvejus, kai teikiamos Aprašo 6.5 papunktyje nurodytos paslaugos);

25.2.5. ar pacientas atitinka Aprašo II skyriuje nustatytas sąlygas, jei pacientui pavėžėjimo paslauga reikalinga dėl socialinių ir ekonominių priežasčių;

25.2.6. ar pacientas yra gydomas pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakančioje ASPĮ arba pacientui buvo suteikta būtinoji medicinos pagalba pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakančios ASPĮ priėmimo-skubios pagalbos skyriuje (Aprašo 6.5 ir 6.8 papunkčiuose nurodytais atvejais);

25.3. nustato, ar pacientui reikalinga specializuota ar nespecializuota pacientų pavėžėjimo paslauga, koks automobilis, būtina speciali įranga ar pagalba pavėžėjimo metu yra reikalingi, ar pacientas gali nueiti iš gyvenamosios vietos iki pacientų pavėžėjimo paslaugą suteiksiančios transporto priemonės ir atvirkščiai (ar bus reikalinga užnešimo / nunešimo paslauga), įvertina kitas aplinkybes pagal situaciją (vertinami šie papildomi kriterijai: ar kartu vyksta lydintis asmuo, jei pacientas yra vaikas, ar kartu vyksta šuo pagalbininkas), įvertina pavėžėjimo atstumą, paslaugos suteikimo laiką, priima sprendimą dėl pacientų pavėžėjimo paslaugos rezervavimo ESVIS ir informuoja pacientą arba ASPĮ (Aprašo 6.5 ir 6.8 papunkčiuose nurodytais atvejais) apie pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymą. Visais atvejais pacientui turi būti užsakoma tokios rūšies pavėžėjimo paslauga, kokia yra būtina pagal paciento sveikatos būklę ir (ar) individualius paciento poreikius. Jei pacientui reikalinga specializuota pacientų pavėžėjimo paslauga, parinktas specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjas, esant poreikiui, gali papildomai kreiptis į pacientą ir (ar) jį gydantį gydytoją, ir (ar) gydytojo komandoje dirbantį asmens sveikatos priežiūros specialistą dėl papildomos informacijos gavimo, siekdamas užtikrinti tinkamą sveikatos priežiūrą paciento pavėžėjimo metu;

25.4. prireikus atšaukia, pakeičia ir koreguoja rezervuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas ir jų laiką;

25.5. vertina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą pagal sveikatos apsaugos ministro tvirtinamus pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo vertinimo rodiklius ir stebėsenos tvarką ir periodiškumą, renka duomenis, reikalingus vertinimui ir stebėsenai, vykdo pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėseną;

25.6. paaiškėjus, jog pacientas turi kreiptis į savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugas organizuojančią savivaldybės įgaliotą įstaigą, atsakingas specialistas paciento kreipimąsi dėl pacientų pavėžėjimo paslaugų nedelsdamas nukreipia savivaldybės įgaliotai įstaigai arba, esant konkrečios savivaldybės bendradarbiavimo dėl pavėžėjimo sutarčiai, rezervuoja pacientui savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugą ESVIS savivaldybės lygmeniui skirtoje posistemėje. Tokiu atveju tolesnis pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimas ir teikimas vykdomas Aprašo IV skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą reglamentuojančia tvarka;

25.7. prireikus sprendžia pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo metu kilusius nesklandumus.

26. Pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo tvarka Aprašo 6.5, 6.7 ir 6.8 papunkčiuose numatytais atvejais:

26.1. pacientų pavėžėjimo paslaugą per Įgaliotą įstaigą užsako pacientą gydanti ASPĮ;

26.2. pacientą gydanti ASPĮ prieš pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimą Įgaliotai įstaigai turi pateikti informaciją apie ASPĮ, iš kurios pervežamas (išskyrus Aprašo 6.7 papunktyje nurodytą atvejį), ir ASPĮ, į kurią vežamas pacientas, nurodydama pavadinimus, adresus (išskyrus Aprašo 6.8 papunktyje nurodytą atvejį);

26.3. pacientą priimanti ASPĮ turi pateikti paslaugą užsakančiai ASPĮ elektroniniu paštu patvirtinimą, jog konkrečiu nurodytu laiku priima pacientą (išskyrus Aprašo 6.8 papunktyje nurodytą atvejį);

26.4. pacientą gydanti ASPĮ pagal paciento būklę turi nurodyti Įgaliotai įstaigai, kokia pacientų pavėžėjimo paslauga (specializuota ar nespecializuota) yra reikalinga, bei pateikti kitą Taisyklėse nustatytą reikalingą informaciją, jei reikalinga specializuota pacientų pavėžėjimo paslauga. Specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų reikalavimus tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

27. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos naudojant valstybės ir (ar) valstybės įstaigų turimus išteklius (darbuotojus, transporto priemones, įrangą), taip pat įsigyjant paslaugas pagal paslaugų teikimo sutartis.  Įsigyjant paslaugas pagal  paslaugų teikimo sutartis taikomos Viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnio 4 dalies 2 punkto nuostatos.

28. Galimybė užsakyti pacientų pavėžėjimo paslaugą bei ją gauti valstybės lygmeniu turi būti užtikrinama 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS TEIKIMO REIKLAVIMAI

 

29. Valstybės ir savivaldybės lygmens specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą vykdo ASPĮ, atitinkančios Aprašo ir sveikatos apsaugos ministro tvirtinamus specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo reikalavimus.

30. Valstybės ir savivaldybės lygmens nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos įprastais ir (ar) specialiai neįgaliųjų ir (ar) kitų specialiųjų poreikių turinčių pacientų transportavimui pritaikytais automobiliais (gali būti teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliais, kai pacientui dėl sveikatos būklės reikalinga gulimoji padėtis, tačiau nereikalinga asmens sveikatos priežiūra pavėžėjimo metu).

31. Pacientų pavėžėjimo paslaugai teikti naudojamos transporto priemonės turi būti techniškai tvarkingos, švarios, jose negali būti rūkoma, privalo būti vėdinamos, šildomos ir kondicionuojamos.

32. Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjas privalo užtikrinti, kad pacientų pavėžėjimo paslaugas teikiantys asmenys būtų mandagūs, paslaugūs pacientams ir juos lydintiems asmenims, rūpestingi.

33. Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjas privalo užtikrinti užsakymo metu nurodytą paciento pavėžėjimą pagal pacientų pavėžėjimo paslaugos rūšis ir pagal individualius paciento poreikius, vykti optimaliu maršrutu užsakyme nurodytu adresu. Pacientų pavėžėjimo metu negali būti vykdomi jokie papildomi sustojimai kitais nei paciento pavėžėjimo į ASPĮ arba į gyvenamąją vietą tikslais.

34. Pacientų pavėžėjimo paslaugos teikėjas privalo suplanuoti ir suteikti pacientų pavėžėjimo paslaugą taip, kad pacientas į ASPĮ atvyktų ne anksčiau kaip prieš 1 val. ir ne vėliau kaip 10 min. iki nustatyto vizito pas gydytoją laiko, o pavėžėjimo  iš ASPĮ į gyvenamąją vietą pacientui nereikėtų laukti ilgiau kaip 2 val.

 

V SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ LYGMENIMIS KOORDINAVIMAS

 

35. Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimą valstybės ir savivaldybių lygmenimis koordinuoja Sveikatos apsaugos ministerija.

36. Sveikatos apsaugos ministerija, koordinuodama pacientų pavėžėjimo paslaugą:

36.1. metodiškai vadovauja valstybės ir savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimui;

36.2. vykdo valstybės ir savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimo stebėseną, vertina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo ir organizavimo rodiklius;

36.3. pagal kompetenciją rengia pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

 

VI SKYRIUS

NAUDOJIMOSI PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGA SĄLYGOS, PACIENTŲ, KURIEMS TEIKIAMOS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

37. Užsakant pacientų pavėžėjimo paslaugą privalo būti gydytojo išrašytas elektroninis siuntimas specializuotoms paslaugoms gauti, kuriame turi būti nurodyta žyma apie pacientui reikalingą pacientų pavėžėjimo paslaugą, jei ši paslauga reikalinga dėl paciento sveikatos būklės. Jei pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas tęsiasi daugiau nei vieną dieną (pavyzdžiui, dienos stacionaro paslauga, ambulatorinės reabilitacijos paslauga ir kt.), visą šių asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo laikotarpį dėl pacientų pavėžėjimo paslaugos galioja gydytojo išrašytas siuntimas.

38. Registracija vizitui pas gydytoją turi būti patvirtinta ASPĮ (elektroninėje išankstinės pacientų registracijos sistemoje, kai šioje sistemoje yra sukurtas toks funkcionalumas). Pacientas, kuriam dėl socialinių ir ekonominių priežasčių ar dėl sveikatos būklės paskirta pacientų pavėžėjimo paslauga, išskyrus Aprašo 6.5, 6.7 ir 6.8 papunkčiuose nurodytus atvejus, registruotis dėl pacientų pavėžėjimo paslaugos privalo ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį ir ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo. ASPĮ, užsakanti pacientų pavėžėjimo paslaugą Aprašo 6.5 papunktyje nurodytais atvejais, užsakymą turi pateikti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki priimančios ASPĮ nurodyto paciento priėmimo laiko. Užsakant pacientų pavėžėjimo paslaugą Aprašo 6.7 ir 6.8 papunkčiuose nurodytais atvejais, terminai nėra taikomi. Pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymas, išskyrus Aprašo 6.7 ir 6.8 papunkčiuose nurodytus atvejus, gali būti vykdomas ir likus trumpesniam, nei šiame punkte nurodyta, laikui iki paskirto vizito į ASPĮ, tačiau tokiu atveju pacientų pavėžėjimo paslaugos gavimas priklauso nuo šios paslaugos teikėjų užimtumo. Aprašo 6.7 papunktyje nurodytu atveju pavėžėjimo paslauga pacientui privalo būti suteikta nedelsiant nuo paslaugos užsakymo momento.

39. Pacientas pavėžėjimo paslauga naudojasi vienas arba padedamas paciento pasirinkto lydinčio asmens. Pacientų pavėžėjimo paslauga pacientą lydinčiam asmeniui teikiama tik kartu vykstant / parvykstant su pacientu į / iš ASPĮ.

40. Kai pacientų pavėžėjimo paslauga yra teikiama nepilnamečiam asmeniui iki 16 metų, su juo kartu privalo vykti vienas iš tėvų ar kitas atstovas pagal įstatymą (išskyrus pervežimą tarp skirtingų ASPĮ asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu reikalingiems tyrimams atlikti ir kai yra gautas rašytinis vieno iš tėvų ar kito atstovo pagal įstatymą sutikimas).

41. Pacientą lydintis asmuo turi būti nurodytas pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo metu, pateikiant Taisyklėse nurodytą  informaciją.

42. Paciento pavėžėjimo metu pacientą gali lydėti ne daugiau kaip vienas pacientą lydintis asmuo.

43. Pacientas ir pacientą lydintis asmuo (visi kartu toliau – asmenys) privalo sąžiningai naudotis teise į pacientų pavėžėjimo paslaugą, nepiktnaudžiauti savo teisėmis, bendradarbiauti su pacientų pavėžėjimo paslaugą organizuojančios ir teikiančios įmonės (įstaigos) atsakingais darbuotojais ir asmens sveikatos priežiūros specialistais. Pacientų pavėžėjimo paslauga galima naudotis tik asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tikslu Aprašo II ir III skyriuose nurodytomis sąlygomis.

44. Pacientų pavėžėjimo paslauga asmeniui neteikiama, jei asmuo apsvaigęs nuo psichotropinių, narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų taip pat ir alkoholio, elgiasi neadekvačiai (taip, kad jo veiksmai gali kelti grėsmę kitų asmenų sveikatai ir (ar) gyvybei, ir (ar) turtui). 

45. Asmuo ar ASPĮ, užsakę pacientų pavėžėjimo paslaugą, tačiau pacientui negalint vykti nustatytu laiku, privalo dėti visas pastangas kuo anksčiau apie tai informuoti pacientų pavėžėjimo paslaugas teikiančią įmonę (įstaigą) ir (ar) savivaldybės įgaliotos įstaigos ar Įgaliotos įstaigos atsakingus specialistus arba atšaukti (arba pakeisti) pavėžėjimo paslaugos gavimo laiką. Apie negalėjimą vykti nustatytu laiku asmuo už pavėžėjimą atsakingus specialistus ar paslaugų teikėją privalo informuoti ne vėliau kaip likus  2 valandoms (užsakius savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugą) ir ne vėliau kaip likus 3 valandoms (užsakius valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugą) iki suplanuoto vykimo.

46. Jei asmuo laiku neatšaukė pacientų pavėžėjimo paslaugos ir (ar) atvykus transportui nevyko į ASPĮ ir (ar) pasinaudojo pacientų pavėžėjimo paslauga, bet neapsilankė ASPĮ, kurioje buvo paskirtas vizitas, dėl kurio buvo suteikta pacientų pavėžėjimo paslauga, pavėžėjimo paslaugas organizuojanti įstaiga turi teisę spręsti dėl kitų to paties asmens užsakomų pacientų pavėžėjimo paslaugų neteikimo.

47. Asmuo, kuriam užsakyta pacientų pavėžėjimo paslauga, privalo nustatytu laiku būti pasiruošęs vykti. Pavėžėjimo paslaugos teikėjui nustatytas asmens laukimo terminas – 15 minučių.

48. Asmuo, prieš vykdamas transporto priemone, vairuotojui privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, atstovavimo atveju ir atstovavimą patvirtinančius dokumentus.

49. Asmuo privalo pagarbiai ir etiškai elgtis su transporto priemonės vairuotoju ir kartu vykstančiais kitais asmenimis (jeigu tokių yra). Pacientų pavėžėjimo paslauga asmeniui gali būti neteikiama, jei asmens elgesys sudaro prielaidas kilti grėsmei transporto priemonės vairuotojo ir kartu vykstančio kito asmens (jeigu tokių yra) sveikatai ir (ar) gyvybei, ir (ar) turtui.

50. Asmuo pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo metu turi būti supažindintas su Taisyklėmis ir informacinėmis technologinėmis priemonėmis privalo patvirtinti, kad yra susipažinęs su šiomis Taisyklėmis. Kai pacientų pavėžėjimo paslauga užsakoma telefonu, operatorius telefonu pacientą turi supažindinti su pagrindinėmis pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo nuostatomis ir gauti pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakančio asmens patvirtinimą, kad jis yra susipažinęs su Taisyklėmis.

51. Detalios pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo nuostatos ir pacientų supažindinimo su jomis pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo metu tvarka nustatytos Taisyklėse.

52. Asmuo dėl nesuteiktų ar netinkamai suteiktų pacientų pavėžėjimo paslaugų per 30 dienų nuo nesuteiktų ar netinkamai suteiktų savivaldybės lygmens ar valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų turi teisę pateikti skundą atitinkamai savivaldybės įgaliotai įstaigai ar Įgaliotai įstaigai. Savivaldybės įgaliota įstaiga ar Įgaliota įstaiga Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nurodytų Vyriausybės patvirtintų taisyklių nustatyta tvarka privalo išnagrinėti asmens skundą ir pateikti atsakymą pareiškėjui.

53. Asmuo, nesutinkantis su savivaldybės įgaliotos įstaigos ar Įgaliotos įstaigos atsakymu:

53.1. dėl savivaldybių lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo turi teisę kreiptis į atitinkamos savivaldybės vykdomąją instituciją;

53.2. dėl valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo turi teisę kreiptis į sveikatos apsaugos ministro įgaliotą skundą nagrinėjančią įstaigą.

54. Aprašo 53 punkte nurodytų įstaigų darbuotojai, nagrinėjantys pacientų skundus, privalo užtikrinti pacientų skunduose nurodytos informacijos konfidencialumą.

 

VII SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS RŪŠYS IR APMOKĖJIMO TVARKA

 

55. Pacientų pavėžėjimo paslaugos rūšys:

55.1. nespecializuotas vieno paciento pavėžėjimas;

55.2. nespecializuotas vieno paciento pavėžėjimas, kai pacientui reikalingas lydintis asmuo (pvz., pacientas yra vaikas, pacientui reikalinga fizinė pagalba ir pan.);

55.3. nespecializuotas grupinis (ne daugiau kaip 3 pacientai vienoje transporto priemonėje) pacientų pavėžėjimas;

55.4. specializuotas vieno paciento pavėžėjimas, kai pakanka greitosios medicinos pagalbos automobilio, atitinkančio sveikatos apsaugos ministro tvirtinamuose specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo reikalavimuose numatytus minimalius greitosios medicinos pagalbos automobiliams taikomus reikalavimus, ir vieno asmens sveikatos priežiūros specialisto;

55.5. specializuotas vieno paciento pavėžėjimas, kai reikalinga pažangaus gyvybės palaikymo brigada, kaip ji apibrėžta sveikatos apsaugos ministro tvirtinamame apraše, reglamentuojančiame pažangaus gyvybės palaikymo brigadų veiklą.

56. Bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto metu pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimas pagal pacientų pavėžėjimo paslaugos rūšis apmokamas bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto įgyvendinimui skirtomis lėšomis, kiek šių išlaidų nepadengia valstybės, PSDF ir savivaldybių, dalyvaujančių bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekte, biudžetų lėšomis skiriamas apmokėjimas už šias paslaugas. Detalūs reikalavimai dėl dvigubo finansavimo prevencijos bus nustatyti bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto finansavimo sąlygų apraše, tvirtinamame sveikatos apsaugos ministro įsakymu. 

57. Pacientų pavėžėjimo paslaugų, kurias teikia valstybės ir savivaldybių institucijos ar įstaigos, taip pat įmonės, įkainius pagal pacientų pavėžėjimo paslaugos rūšis bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto įgyvendinimo laikotarpiui nustato sveikatos apsaugos ministras, o kai pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos jas įsigyjant viešųjų pirkimų būdu, apmokama už faktiškai suteiktas paslaugas pagal viešųjų pirkimų sutartis.

58. Pacientų pavėžėjimo paslaugos apmokamos pagal faktiškai suteiktas pacientų pavėžėjimo paslaugas, jei:

58.1. paslaugos suteiktos Apraše nurodytais atvejais ir nustatyta tvarka;

58.2. paslaugas teikė bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto metu bandomąjį pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projektą įgyvendinančių institucijų atrinkti Aprašo reikalavimus atitinkantys pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjai.

59. Nustačius, kad pacientų pavėžėjimo paslaugos buvo teikiamos nesilaikant Aprašo reikalavimų, pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjui pavėžėjimo paslaugos nėra apmokamos.

 

_____________________