PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ŽEIMELIO SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 17 d. Nr. AP-430
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2, 3 punktais:
1. T v i r t i n u Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Žeimelio seniūnijos veiklos nuostatus (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. gegužės 25 d. įsakymą Nr. A-237 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Žeimelio seniūnijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. AP-430
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ŽEIMELIO SENIŪNIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Žeimelio seniūnijos (toliau – Seniūnija) veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Seniūnijos veiklos uždavinius, funkcijas, teises ir veiklos organizavimą.
2. Seniūnija – Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos filialas, veikiantis Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje.
4. Seniūnija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos nuostatais, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklėmis, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, šiais Nuostatais bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vietos savivaldą.
6. Seniūnijos veikla finansuojama iš savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnija turi sąskaitą banke.
7. Seniūnija turi antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu, Seniūnijos herbu ir Seniūnijos pavadinimu, kodą, blanką su Seniūnijos herbu ir Seniūnijos pavadinimu, kuriuos naudoja teisės aktų nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
SENIŪNIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
9. Seniūnijos uždaviniai:
9.2. teikti administracines paslaugas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
9.3. padėti Savivaldybės institucijoms ir Savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams įgyvendinti jų kompetencijai priskirtas funkcijas;
10. Seniūnija atlieka šias funkcijas:
10.1. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme nustatytus, taip pat įstatymuose numatytus kitus faktinę padėtį patvirtinančius dokumentus;
10.2. registruoja žemės, vandens telkinių, miško sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų pranešimus apie medžiojamųjų gyvūnų ir griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą ir teikia duomenis savivaldybės administracijos direktoriui;
10.4. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus Savivaldybės administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo, o Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais pati teikia šias paslaugas;
10.7. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei kontrolę;
10.8. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų) gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia Savivaldybės administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;
10.9. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, teikia pagalbą užtikrinant prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis;
10.10. renka ir Savivaldybės administracijos direktoriui teikia duomenis, reikalingus savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitai;
10.11. dalyvauja organizuojant Respublikos Prezidento, Seimo rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą, Savivaldybės tarybos, mero rinkimus ir referendumus;
10.12. dalyvauja organizuojant vietos gyventojų apklausas, atliekant gyventojų ir būstų, kitus visuotinius surašymus;
10.14. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja įgyvendinant valstybės perduotas funkcijas žemės ūkio srityje;
10.15. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vietos veiklos grupių programas ir vietos plėtros strategijas;
10.18. organizuoja bendrojo naudojimo teritorijų, gatvių, šaligatvių valymą ir priežiūrą, gatvių ir kitų viešųjų vietų apšvietimą;
10.19. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymu ir kitais teisės aktais, Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja kapinių priežiūrą, koordinuoja ir kontroliuoja kapinių prižiūrėtojų darbą;
10.20. organizuoja želdynų planavimo, kūrimo, apsaugos, tvarkymo ir priežiūros darbus Seniūnijai priskirtoje teritorijoje;
10.21. dalyvauja telkiant socialinius partnerius vaikų socialinėms ir edukacinėms problemoms spręsti;
III SKYRIUS
SENIŪNIJOS TEISĖS
11. Seniūnija, įgyvendindama uždavinius ir vykdydama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
11.1. atstovauti priskirtos teritorijos gyventojų interesams Seniūnijoje, Savivaldybės institucijose ir savivaldybės teritorijoje veikiančiose valstybės įstaigose;
11.2. gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą Seniūnijos funkcijoms vykdyti;
11.3. dalyvauti Savivaldybės tarybos, jos komitetų, frakcijų posėdžiuose, Savivaldybės administracijos, jos padalinių vadovų pasitarimuose svarstant atitinkamus klausimus;
11.4. teikti pasiūlymus Savivaldybės administracijai ir kitiems viešąsias paslaugas administruojantiems subjektams dėl Seniūnijai priskirtoje teritorijoje teikiamų paslaugų kokybės gerinimo ir pagal kompetenciją kitais klausimais;
IV SKYRIUS
SENIŪNIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
14. Seniūnas yra Seniūnijos vadovas, Seniūnijai skirtų asignavimų valdytojas. Jis yra karjeros valstybės tarnautojas. Seniūną į pareigas skiria ir atleidžia Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos ir Valstybės tarnybos įstatymais. Į seniūno pareigas priimama tik konkurso būdu. Seniūnui nustatoma 5 metų kadencija. Kadencijų skaičius nėra ribojamas.
16. Seniūnijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių Savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba, o pareigybes tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
18. Seniūnas:
18.3. administruoja Seniūnijai skirtus asignavimus, užtikrina jų efektyvų ir rezultatyvų naudojimą, atitinkantį programose nustatytus tikslus;
18.4. pagal kompetenciją ir gyventojų prašymus išduoda Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams šeimos sudėtį patvirtinančias ir kitas pažymas;
18.5. pagal kompetenciją pradeda administracinių nusižengimų teiseną, atlieka administracinių nusižengimų tyrimą ir surašo administracinio nusižengimo protokolus, nagrinėja administracinių nusižengimų bylas;
18.6. pagal kompetenciją teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl sutarčių sudarymo, organizuoja sutarčių sudarymą atsako už jų vykdymą;
18.8. kontroliuoja:
18.8.1. ar teikiant viešąsias paslaugas laikomasi teisės aktuose bei sutartyse nustatytų reikalavimų;
18.8.2. kaip vykdomi Savivaldybės tarybos sprendimai ir mero potvarkiai Seniūnijos veiklos klausimais;
18.8.3. nagrinėja gyventojų prašymus ir skundus dėl viešųjų paslaugų teikimo ir šiais klausimais pagal kompetenciją priima sprendimus;
18.9. Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka neatlygintinai atlieka Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams notarinius veiksmus ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka neatlygintinai tvirtina Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka Seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne Seniūnijos patalpose seniūnas gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į Seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą;
18.10. teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės administracijos direktoriui pavedus suteikia ir keičia numerius pastatams, patalpoms, butams ir žemės sklypams, kuriuose pagal jų naudojimo paskirtį (būdą) ar teritorijų planavimo dokumentus leidžiama pastatų statyba;
18.11. Savivaldybės administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir savivaldybės veiklos plano projektų, rengia Seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti Seniūnijos seniūnaičių sueigoje; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu Seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;
18.12. šaukia seniūnaičių ar Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių sueigų darbotvarkes, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos savivaldybės administracijos direktoriui;
18.13. informuoja Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojus apie Savivaldybės veiklą ir organizuoja konsultavimąsi su jais, laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 37 ir 38 straipsniuose nustatytų reikalavimų;
18.14. ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti išplėstinei seniūnaičių sueigai; seniūnaičių sueigos sprendimą ir Seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui;
18.15. dalyvauja Savivaldybės institucijų posėdžiuose, kai svarstomi su Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų viešaisiais reikalais susiję klausimai, arba įgalioja tai daryti kitą Seniūnijos valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį;
19. Seniūnas naudodamas biudžeto asignavimus tiesiogiai ir asmeniškai teisės aktų nustatyta tvarka atsako už:
19.1. programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą;
19.2. finansinės apskaitos organizavimą ir finansinės atskaitomybės rengimą bei pateikimą pagal teisės aktų reikalavimus;
21. Seniūnui, seniūno pavaduotojui, Seniūnijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kasmetines atostogas suteikia Savivaldybės administracijos direktorius. Seniūną jo atostogų, komandiruočių, stažuočių ar ligos metu pavaduoja seniūno pavaduotojas, o jeigu jo nėra – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
22. Seniūno ir Seniūnijos darbuotojų kompetencija ir funkcijos nustatytos jų pareigybių aprašymuose. Seniūno, seniūno pavaduotojo ir Seniūnijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
23. Savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą atleisti iš pareigų tarnautoją / darbuotoją, pasibaigus tarnybos santykiams ar darbo teisiniams santykiams pasibaigus kitais pagrindais, paskutinę darbo dieną Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nurodytam tarnautojui perduoda reikalus: neužbaigtus einamuosius darbus ir naudojamą administracijos turtą. Surašomas reikalų perdavimo ir priėmimo aktas (Pakruojo rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių 1 priedas) dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai. Aktą pasirašo perdavime dalyvaujančios šalys (reikalus perduodantis ir reikalus perimantis tarnautojas / darbuotojas). Aktas registruojamas dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ ir saugomas Seniūnijoje.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Seniūnija gali būti pertvarkyta ar jos veikla gali pasibaigti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.