LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KANCLERIS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL SEIMO KANCLERIO 2016 M. LIEPOS 25 D. ĮSAKYMO nR. 400-ĮVK-216 „DĖL PRIEIGOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ARCHYVE SAUGOMŲ DOKUMENTŲ IR NAUDOJIMOSI JAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. lapkričio 28 d. Nr. 400-ĮVK-292

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2016 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. 400‑ĮVK-216 „Dėl Prieigos prie Lietuvos Respublikos Seimo archyve saugomų dokumentų ir naudojimosi jais tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KANCLERIS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEIGOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ARCHYVE SAUGOMŲ DOKUMENTŲ SUTEIKIMO IR ŠIŲ DOKUMENTŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. gegužės 4 d. sprendimu Nr. SV-S-1508 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos reglamento patvirtinimo“,

tvirtinu Prieigos prie Lietuvos Respublikos Seimo archyve saugomų dokumentų suteikimo ir šių dokumentų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).“

2. Nustatau, kad šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

Seimo kancleris                                                                                                        Modestas Gelbūda

 

 

Parengė

Dokumentų departamento Archyvo skyriaus vedėja

V. Kišūnienė

2022-11-21      


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio

2016 m. liepos 25 d. įsakymu

Nr. 400-ĮVK-216

(2022 m. lapkričio 28 d. įsakymo

Nr. 400-ĮVK-292  redakcija)

 

PRIEIGOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ARCHYVE SAUGOMŲ DOKUMENTŲ SUTEIKIMO IR ŠIŲ DOKUMENTŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prieigos prie Lietuvos Respublikos Seimo archyve saugomų dokumentų suteikimo ir šių dokumentų naudojimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma asmenų prieigos prie Lietuvos Respublikos Seimo archyve (toliau – Archyvas) saugomų dokumentų (originalų ar dokumentų kopijų) suteikimo, susipažinimo su šiais dokumentais ir jų naudojimo tvarka.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių pavirtinimo“ (toliau – Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklės), Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. gegužės 4 d. sprendimu Nr. SV-S-1508 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos reglamento patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų ir archyvų valdymą ir naudojimą.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Archyvo skaitykla – specialiai skaitytojams pritaikyta Seimo kanceliarijos patalpa, skirta susipažinti su Archyve saugomais dokumentais, naudotis dokumentų paieškos priemonėmis.

3.2. Dokumentų departamento Archyvo skyrius (toliau – Archyvo skyrius) – Seimo kanceliarijos padalinys, atsakingas už prieigos prie Archyve saugomų dokumentų suteikimą asmenims ir skaitytojų Archyvo skaitykloje aptarnavimą.

3.3. Skaitytojas – ne jaunesnis kaip 16 metų fizinis asmuo arba fizinio ar juridinio asmens atstovas – fizinis asmuo, atvykę į Archyvo skaityklą ir turintys teisę naudotis Archyvo skaityklos paslaugomis.

3.4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Dokumentų ir archyvų įstatyme, Reglamente (ES) 2016/679, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

4. Siekdamas prieigos prie Archyve saugomų dokumentų, asmuo Seimo kanceliarijai pateikia Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo taisyklėse nustatytus reikalavimus prašymams atitinkantį rašytinį prašymą susipažinti su Archyve saugomais dokumentais (1 priedas), dėl pažymų apie darbo stažą ar gautas pajamas (2 priedas), dėl prieigos prie dokumentų, kuriuose yra asmens ir (ar) konfidencialių (komercinių) duomenų (3 priedas), dėl kopijų parengimo (4 priedas) šiais būdais:

4.1. tiesiogiai, kai atvyksta į Seimo priimamąjį (Seimo III rūmai);

4.2. atsiuntęs prašymą paštu ar per pasiuntinį (Gedimino pr. 53, 01109 Vilnius);

4.3. atsiuntęs prašymą elektroniniu paštu [email protected];

4.4. per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo informacinė sistema);

4.5. tiesiogiai Archyvo skyriui, kai kreipiasi Seimo, Seimo kanceliarijos padalinys, Seimo narys, Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), Seimo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas.

5. Asmuo, norėdamas, kad paslaugos, kurios teikiamos Archyvo skaitykloje, būtų suteiktos jo atstovui, savo prašyme turi nurodyti atstovą – fizinį asmenį, kuriam turi būti suteiktos prašomos paslaugos ir (ar) skaitytojo teisės.

 

III SKYRIUS

PAREIŠKĖJO IDENTIFIKACIJA

 

6. Prieiga prie Archyve saugomų dokumentų (juose esančių duomenų) suteikiama identifikavus pareiškėją šiais būdais:

6.1. pareiškėjui atvykus į Seimo kanceliariją pateikti prašymo ar gauti prašytos paslaugos – pateikiant atsakingam Archyvo skyriaus ar kitam Seimo kanceliarijos darbuotojui pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba Seimo nario, Seimo kanceliarijos darbuotojo pažymėjimą;

6.2. prašymą teikiant elektroninėmis priemonėmis – pareiškėjui pasirašant prašymą kvalifikuotu elektroniniu parašu;

6.3. prašomus dokumentus ar duomenis įteikiant pareiškėjui asmeniškai registruotąja pašto siunta ar per E. pristatymo informacinę sistemą.

 

IV SKYRIUS

PRIEIGOS PRIE DOKUMENTŲ, KURIUOSE YRA INFORMACIJOS APIE ASMENS PRIVATŲ GYVENIMĄ, SUTEIKIMAS

 

7. Prieiga prie Archyve saugomų dokumentų, kuriuose yra informacijos apie asmens privatų gyvenimą, taip pat prie susistemintų asmens duomenų rinkinių (toliau – asmens duomenys) yra ribojama teisės aktais. Teikiant asmens duomenis iš Archyvo, be kitų Apraše nurodytų reikalavimų, taikomi ir šie papildomi reikalavimai:

7.1. Prieiga prie Archyve saugomų dokumentų, kuriuose yra asmens duomenų, neribojama, jeigu šie dokumentai teisės aktų nustatyta tvarka skelbiami viešai arba juose esantys asmens duomenys pakeisti taip, kad iš jų nebegalima tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyti duomenų subjekto tapatybės, ir suteikiama Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.

7.2. Jeigu aukštesnės galios teisės aktuose nenustatyta kitaip, prieiga prie Archyve saugomų asmens duomenų ribojama 30 metų po asmens mirties, o jeigu asmens mirties data nėra nustatyta, – 100 metų nuo to asmens gimimo. Jeigu nėra nustatytos nei asmens gimimo, nei mirties datos, ši prieiga ribojama 70 metų nuo dokumentų sudarymo datos.

7.3. Prašymą (2 priedas) pateikęs asmuo, kurio asmens tapatybė yra nustatyta, turi teisę gauti Archyve tvarkomus duomenis apie save arba savo atstovaujamą asmenį, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokie duomenys neteikiami. Prašyme dėl tokių duomenų turi būti aiškiai nurodoma prašomų asmens duomenų apimtis (nurodant ir asmenį, kurio duomenų prašoma, identifikuojančią informaciją: jo vardą, pavardę (pavadinimą) ir kodą arba gimimo datą, arba kitus požymius, pagal kuriuos Archyvo skyrius gali identifikuoti tą asmenį).

7.4. Prašymą dėl asmens duomenų teikiantis asmens atstovas papildomai pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą (atstovavimo įrodymą).

7.5. Asmuo, pageidaujantis gauti Archyve tvarkomus duomenis apie kitą asmenį, kuriam jis neatstovauja, privalo pateikti prašymą (2 priedas) ir identifikuoti save. Prašyme papildomai turi būti nurodoma ši informacija:

7.5.1. prašomi asmens duomenys (šių duomenų apimtis, nurodant ir asmenį, kurio duomenų prašoma, identifikuojančią informaciją: jo vardą, pavardę (pavadinimą) ir kodą arba gimimo datą, arba kitus požymius, pagal kuriuos Archyvo skyrius gali identifikuoti tą asmenį);

7.5.2. prašomų asmens duomenų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas. Jeigu šių duomenų gavimo teisinis pagrindas yra asmens duotas sutikimas, prie prašymo turi būti pridedamas Reglamente (ES) 2016/679 nustatytus reikalavimus atitinkantis asmens, kurio duomenų prašoma, rašytinis sutikimas teikti jo duomenis prašymą pateikusiam asmeniui;

7.5.3. prašomų asmens duomenų naudojimo tikslas.

7.6. Asmuo, pageidaujantis gauti prieigą prie Archyve saugomų dokumentų, kuriuose yra asmens ir (ar) konfidencialių (komercinių) duomenų, kai jam nėra žinoma, kokio (-ių) asmens (-ų) duomenys yra tvarkomi šiuose dokumentuose, privalo pateikti prašymą (3 priedas) ir identifikuoti save. Prašyme papildomai turi būti nurodyta ši informacija:

7.6.1. prašomų dokumentų užsakymo lapo data;

7.6.2. prašomų dokumentų naudojimo tikslas;

7.6.3. tyrimo tema, jeigu dokumentai bus naudojami atliekant žurnalistinį, mokslinį, istorinį ar kitokį tyrimą;

7.6.4. asmens patvirtinimas, kad yra susipažinęs su jam taikoma konfidencialumą užtikrinančia pareiga saugoti paslaptį.

7.7. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų ir (ar) konfidencialių (komercinių) duomenų, gali būti pateikiami pareiškėjui tik:

7.7.1. pareiškėjui (jo atstovui) atvykus į Archyvo skaityklą ir pateikus savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Seimo nario, Seimo kanceliarijos darbuotojo pažymėjimą;

7.7.2. siunčiant registruotąja pašto siunta;

7.7.3. siunčiant per E. pristatymo informacinę sistemą;

7.7.4. siunčiant elektroniniu paštu – tik tais atvejais, kai asmuo (jo atstovas) tokiu būdu yra atsiuntęs kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pateikti jo asmens duomenis.

 

V SKYRIUS

PRIEIGOS PRIE DOKUMENTŲ, PRIE KURIŲ PRIEIGA NERIBOJAMA, SUTEIKIMAS

 

8. Asmenys turi teisę į prieigą prie Archyve saugomų dokumentų, išskyrus dokumentus, prie kurių prieigą riboja teisės aktai. Ši teisė nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose. Asmenys dokumentais, kurie yra autorių teisių ir gretutinių teisių objektai, naudojasi teisės aktų, reglamentuojančių autorių teises ir gretutines teises, nustatyta tvarka.

9. Prieiga prie Archyvui perduotų juridinių ir fizinių asmenų veiklos dokumentų gali būti ribojama, jeigu tai numatyta šių dokumentų perdavimo sutartyje arba akte.

10. Prieiga prie blogos fizinės būklės dokumentų gali būti ribojama tol, kol šie dokumentai sutvarkomi ar pagaminamos atsarginės jų kopijos.

11. Asmenys su Seimo vaizdo ir garso, suskaitmenintais popieriniais dokumentais gali susipažinti Seimo interneto svetainės mediatekoje (www.lrs.lt), o Seimo interneto svetainės skiltyje „E. paslaugos“ („Archyvinių dokumentų užsakymas“) užsakyti mediatekoje esamų dokumentų didesnės raiškos kopijas.

12. Jeigu įstatymai ar kiti teisės aktai riboja prieigą prie Archyve saugomų dokumentų arba dėl kitų priežasčių negalima suteikti prieigos prie prašomų Archyve saugomų dokumentų, asmeniui pateikiamas rašytinis motyvuotas atsisakymas suteikti prašomą paslaugą.

13. Kai asmens prašymas registruojamas Seimo kanceliarijos Dokumentų valdymo sistemoje, atsakingas Archyvo skyriaus darbuotojas suderina to asmens atvykimo į Archyvo skaityklą laiką, jeigu prašoma paslauga bus teikiama Archyvo skaitykloje. Į Archyvo skaityklą atvykęs asmuo identifikuoja save, pateikdamas Archyvo skyriaus darbuotojui savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba Seimo nario, Seimo kanceliarijos darbuotojo pažymėjimą. Šis dokumentas tik peržiūrimas ir grąžinamas asmeniui.

14. Pagalba neįgaliam asmeniui, kuris pageidauja gauti šiame Apraše nurodytą paslaugą, teikiama, iš anksto pranešus Seimo kanceliarijai apie tokį poreikį ir nurodžius reikalingos pagalbos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Seimo kanceliarija pagal galimybes įsipareigoja dėti visas pastangas, kad neįgaliam asmeniui būtų suteiktos pageidaujamos paslaugos.

15. Asmeniui, norinčiam susipažinti su dokumentais, suteikiama teisė nemokamai naudotis Seimo kanceliarijoje turimomis dokumentų paieškos priemonėmis, dokumentais ar jų kopijomis. Asmuo, kurio prašymu parengiamos dokumentų kopijos, turi padengti su šių dokumentų kopijavimu susijusias išlaidas Seimo kanclerio nustatyta tvarka.

16. Skaitytojas, gavęs Archyvo skyriaus darbuotojo leidimą, nemokamai dokumentus gali fotografuoti ar filmuoti savo įranga specialiai tam skirtoje Archyvo skaityklos vietoje, kurioje yra užrašas „Lietuvos Respublikos Seimo archyvas“. Dokumentų fotografavimas ar filmavimas yra pagalbinė priemonė atliekamiems tyrimams palengvinti ir papildyti. Skaitytojų nufotografuotų ar nufilmuotų dokumentų vaizdai negali būti naudojami komerciniais tikslais ar perduoti tretiesiems asmenims. Asmenų padarytų skaitmeninių dokumentų vaizdų atspausdintos kopijos netvirtinamos tikrumo žyma.

17. Asmuo dokumentų kopijas ar skaitmeninius jų vaizdus, skirtus platinti, publikuoti, skelbti interneto svetainėse, naudoti parodų ekspozicijoms, turi užsakyti pateikdamas prašymą parengti dokumentų kopijas (4 priedas).

18. Jeigu skelbiami Archyve saugomi dokumentai, būtina nurodyti dokumentų saugotoją – Lietuvos Respublikos Seimo kanceliariją arba pateikti nuorodą į dokumentų šaltinį – Lietuvos Respublikos Seimo archyvą, o jeigu publikuojamos nuotraukos, kiti kūriniai, būtina nurodyti ir jų autorių. Asmuo, paskelbęs informaciją, parengtą Archyve saugomų dokumentų pagrindu, Seimo kanceliarijai paprašius, privalo Archyvo skyriui nemokamai pateikti vieną leidinio, kuriame ši informacija skelbiama, egzempliorių (jeigu leidinys yra elektroninis, užtikrinti (suteikti) Archyvo skyriui prieigą prie šio leidinio).

19. Archyve saugomi dokumentai gali būti laikinai perduodami naudotis:

19.1. teismams ir ikiteisminio tyrimo įstaigoms, jeigu raštu pagrindžiama, kad atsakingo Seimo kanceliarijos darbuotojo patvirtintos dokumento kopijos, nuorašo ir išrašo nepakanka, pagal surašytą dokumentų laikino perdavimo naudotis aktą (5 priedas);

19.2. kitoms institucijoms ir įstaigoms pagal surašytą dokumentų laikino perdavimo naudotis aktą (5 priedas);

19.3. parodų organizatoriams parodos rengimo ir eksponavimo laikotarpiu pagal surašytą dokumentų laikino perdavimo naudotis aktą (5 priedas);

19.4. Seimo nariams, Seimo ir Seimo kanceliarijos padaliniams jų funkcijoms atlikti. Bylos (dokumentai) darbui Seimo nariams, Seimo ir Seimo kanceliarijos padaliniams perduodamos naudotis ne ilgesniam kaip 20 darbo dienų laikotarpiui. Perduotos bylos (dokumentai) įrašomos (-i) į bylų (dokumentų) išdavimo registrą, šiame registre pasirašo bylos (dokumento) gavėjas.

20. Už perduotų dokumentų saugumą, fizinę būklę ir jų grąžinimą Archyvo skyriui Apraše nustatytais ar perdavimo dokumente nurodytais terminais teisės aktų nustatyta tvarka atsako juos laikinai perėmę naudotis subjektai.

 

VI SKYRIUS

DARBO ARCHYVO SKAITYKLOJE TVARKA

 

21. Darbo tvarką Archyvo skaitykloje užtikrina ir už ją atsako Archyvo skyriaus darbuotojas. Archyvo skyriaus darbuotojas:

21.1. priima skaitytojus, įsitikina jų asmens tapatybe pagal jų pateiktus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus arba Seimo nario, Seimo kanceliarijos darbuotojo pažymėjimus;

21.2. teikia skaitytojams informaciją apie Seimo dokumentų fondo sudėtį, dokumentų paiešką, išdavimą, kopijavimą;

21.3. supažindina skaitytojus su Archyve saugomų dokumentų naudojimosi tvarka;

21.4. priima iš skaitytojų prašymus, pateikia skaitytojams užsakytus dokumentus, priima grąžintus dokumentus ir juos patikrina;

21.5. išduoda skaitytojams užsakytų dokumentų kopijas Seimo kanclerio nustatyta tvarka, prireikus tinkamai parengtas dokumentų kopijas tvirtina tikrumo žyma;

21.6. atsako už dokumentų išdavimą skaitytojams įstatymuose, kituose teisės aktuose ir Apraše nustatyta tvarka.

22. Siekdamas susipažinti su Archyve saugomais dokumentais, skaitytojas susipažįsta su dokumentų paieškos priemonėmis, užpildo dokumentų užsakymo lapą (6 priedas) ir jį pateikia Archyvo skyriaus darbuotojui. Dokumentų užsakymo lapas yra dokumentas, kuriuo patvirtinama, kad skaitytojas užsakė dokumentus ir Archyvo skyrius jam pateikė šiuos dokumentus. Jis saugomas Seimo ir Seimo kanceliarijos dokumentacijos plane nustatytais terminais.

23. Archyvo skyriaus darbuotojas skaitytojui pateikia užsakytus dokumentus į Archyvo skaityklą skaitytojo ir Archyvo skyriaus darbuotojo sutartą dieną.

24. Skaitytojui išduodami dokumentai, įtraukti į Archyvo apskaitą. Jeigu Archyve yra užsakytų dokumentų kopijos, originalai neišduodami. Jeigu skaitytojo (skaitytojo atstovaujamo asmens) atliekamiems tyrimams reikalingi originalai, Archyvo skyriaus vedėjas sprendžia, ar išduoti prašomus dokumentų originalus.

25. Dokumentai skaitytojui išduodami pasirašytinai dokumentų užsakymo lape. Vienu metu skaitytojui gali būti išduodama ne daugiau kaip 10 dokumentų apskaitos vienetų.

26. Užsakyti dokumentai laikomi Archyvo skaitykloje. Jeigu skaitytojas neatvyksta, dokumentai grąžinami į saugyklą.

27. Naudojimosi dokumentais terminas gali būti pratęstas, jeigu jų nereikia kitiems skaitytojams, arba sutrumpintas, jeigu dokumentai reikalingi Seimo ir Seimo kanceliarijos padalinių darbui. Archyvo skyriaus darbuotojas informuoja skaitytoją apie naudojimosi užsakytais dokumentais termino pakeitimą. Dokumentų laikymo Archyvo skaitykloje ir naudojimosi jais terminą nustato Archyvo skyriaus vedėjas. Neskaitomi dokumentai grąžinami į saugyklas.

28. Jeigu užsakomų dokumentų Archyvo skyrius negali išduoti skaitytojo atvykimo dieną, skaitytojas informuojamas apie neišdavimo priežastis ir numatomą jų išdavimo laiką.

 

VII SKYRIUS

SKAITYTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

29. Skaitytojas turi teisę:

29.1. gauti informaciją apie Archyve saugomus dokumentus ir Archyvo skyriaus teikiamas paslaugas;

29.2. naudotis dokumentais, dokumentų paieškos priemonėmis, bylų apyrašais, Archyvo skaitykloje esančiais informaciniais leidiniais, ieškoti dokumentų informacinėse sistemose;

29.3. naudotis Archyvo skaityklos kompiuteriais ir kita įranga, gavęs Archyvo skyriaus darbuotojo sutikimą, naudotis asmeniniu (-iais) kompiuteriu (-iais), nejungiant jo (jų) į Seimo kompiuterių tinklą, kitomis priemonėmis, jeigu tai nekenkia dokumentams ir netrukdo dirbti kitiems skaitytojams;

29.4. užsakyti ir gauti dokumentų kopijas (4 priedas), Seimo kanclerio nustatyta tvarka atlyginus jų parengimo išlaidas;

29.5. pateikti prašymą leisti fotografuoti ar filmuoti dokumentus (7 priedas);

29.6. pateikus motyvuotą prašymą, gauti tikrumo žyma patvirtintas dokumentų kopijas;

29.7. žodžiu ar raštu pareikšti savo nuomonę apie Archyvo skaityklos darbą ir teikiamas paslaugas.

30. Skaitytojas privalo:

30.1. netrukdyti kitiems skaitytojams: Archyvo skaitykloje laikytis tylos, nekalbėti mobiliojo ryšio telefonu, išjungti savo įrenginių garsinius signalus;

30.2. pastebėjęs, kad dokumentai supainioti, turi pažeidimo požymių ir tai nėra nurodyta bylos baigiamajame įraše, apie tai pranešti Archyvo skyriaus darbuotojui;

30.3. susipažinęs su dokumentais, užpildyti byloje esantį naudojimo lapą (8 priedas);

30.4. kiekvieną dieną, baigęs darbą, grąžinti dokumentus Archyvo skyriaus darbuotojui;

30.5. skaitydamas dokumentus, pateikiamus specialiomis laikmenomis, laikytis techninių reikalavimų.

31. Skaitytojui draudžiama:

31.1. gadinti, klastoti, naikinti dokumentus;

31.2. perduoti dokumentus kitam skaitytojui;

31.3. išnešti dokumentus iš Archyvo skaityklos;

31.4. palikti dokumentus (atverstas bylas), neapsaugotus nuo šviesos, ilgesnį laiką;

31.5. išimti iš bylos lapus, perdėti juos į kitą bylą, keisti bylos lapų eilės tvarką;

31.6. lankstyti dokumentus ar juos perlenkti kitoje lenkimo vietoje, dėti į bylą skirtukus, klijuoti lipniuosius lapelius;

31.7. į dokumentus rašyti pastabas, žymas, juose ką nors braukti, taisyti dokumentus;

31.8. rašyti, pasidėjus popieriaus lapą ant dokumento;

31.9. fotografuoti, filmuoti dokumentus naudojant blykstes ar kitą asmeninę papildomo apšvietimo įrangą;

31.10. Archyvo skaityklos kompiuteriuose naudotis atsineštomis išorinėmis laikmenomis;

31.11. naudoti savo įranga nufotografuotų ar nufilmuotų dokumentų vaizdus komerciniais tikslais, perduoti ar kitais būdais platinti juos tretiesiems asmenims;

31.12. liesti dokumentus nešvariomis, drėgnomis rankomis, braukti per dokumento tekstą pirštais ar rašymo priemone;

31.13. Archyvo skaitykloje naudotis žirklėmis, klijais, tepikliu;

31.14. Archyvo skaitykloje valgyti, gerti, rūkyti;

31.15. lankytis Archyvo skaitykloje apsvaigus nuo alkoholio ir psichotropinių medžiagų;

31.16. neteisėtai panaudoti pateiktuose dokumentuose esančią informaciją.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Asmuo, sugadinęs ar sunaikinęs jam išduotą dokumentą, taip pat neteisėtai panaudojęs jam pateiktuose dokumentuose esamą informaciją, atsako Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Asmuo, apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, Archyvo skaitykloje užsiimantis komercine veikla ar kitaip pažeidžiantis Apraše nustatytus reikalavimus, pašalinamas iš Archyvo skaityklos patalpų.

34. Asmeniui, pažeidusiam Aprašo reikalavimus, Archyvo skyriaus vedėjo teikimu ir Seimo kanclerio sprendimu gali būti apribojama teisė vienus metus naudotis Archyvo skaityklos paslaugomis.

35. Asmens duomenys, surinkti įgyvendinant Aprašo nuostatas, tvarkomi asmenų identifikavimo, paslaugų teikimo ir apskaitos tikslais. Dokumentai, turintys asmens duomenų, saugomi Seimo ir Seimo kanceliarijos dokumentacijos plane nustatytais terminais. Pasibaigus saugojimo terminui, šie dokumentai sunaikinami Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

______________________________

part_f3afd978e4f142ab867473e8e9a73934_end