Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2012 M. SAUSIO 11 D. NUTARIMO NR. 4 „DĖL ADMINISTRACINĖS NAŠTOS ŪKIO SUBJEKTAMS NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. liepos 22 d. Nr. 706
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimą Nr. 4 „Dėl Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Pavesti:

2.1. ministerijoms, įstaigoms prie ministerijų, kitoms ministerijoms pavaldžioms valstybės institucijoms, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigoms ir kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitingoms valstybės institucijoms (toliau kartu – institucijos, o kiekviena atskirai – institucija), vadovaujantis Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika, vertinti teisės aktų projektų, numatančių naujus, naikinančių ir (ar) keičiančių galiojančius informacinius įpareigojimus ūkio subjektams, galimą sukelti administracinę naštą ūkio subjektams; vertinti numatomą administracinės naštos pokytį, palyginant galimą sukelti administracinę naštą su numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų jau sukeliama administracine našta ūkio subjektams, ir teikti išvadoms gauti šiuos teisės aktų projektus Ūkio ministerijai;

2.2. Ūkio ministerijai:

2.2.1. vertinti institucijų pateiktus teisės aktų projektus, numatančius naujus, naikinančius ir (ar) keičiančius galiojančius informacinius įpareigojimus, ir teikti dėl jų išvadas;

2.2.2. teikti metodinę pagalbą dėl administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo;

2.2.3. pagal institucijų pateiktose administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaitose nurodytus duomenis apskaityti bendro administracinės naštos, kurią sukelia ūkio subjektams kiekvienos institucijos kompetencijos srityje inicijuotas teisinis reguliavimas, lygio pokytį per kalendorinius metus.“

1.2. Papildyti 21 punktu:

21. Nustatyti kiekvienai institucijai administracinės naštos ūkio subjektams mažinimo tikslą – bendras administracinės naštos, kurią sukelia ūkio subjektams institucijos kompetencijos srityje inicijuotas teisinis reguliavimas, lygis per kalendorinius metus turi išlikti nepakitęs arba mažėti.“

1.3. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Rekomenduoti savivaldybėms ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei nepavaldžioms institucijoms, vadovaujantis Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika, vertinti teisės aktų projektų, numatančių naujus, naikinančių ir (ar) keičiančių galiojančius informacinius įpareigojimus ūkio subjektams, galimą sukelti administracinę naštą ūkio subjektams; vertinti numatomą administracinės naštos pokytį, palyginant galimą sukelti administracinę naštą su numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų jau sukeliama administracine našta ūkio subjektams.“

1.4. Nurodytu nutarimu patvirtintoje Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikoje:

1.4.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikos (toliau – Metodika) tikslas – reguliuoti administracinės naštos ūkio subjektams, kurią sukelia priimtuose teisės aktuose arba teisės aktų projektuose nustatyti informaciniai įpareigojimai ūkio subjektams, ir numatomo administracinės naštos pokyčio nustatymą.“

1.4.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Metodikoje vartojamos sąvokos:

3.1. Administracinė našta ūkio subjektams (toliau – administracinė našta) – išlaidos, kurias patiria ar gali patirti ūkio subjektai, vykdydami teisės aktuose ar teisės aktų projektuose nustatytus informacinius įpareigojimus.

3.2. Informacinis įpareigojimas ūkio subjektams (toliau – informacinis įpareigojimas) – teisės akte ar teisės akto projekte nustatytas įpareigojimas pateikti ministerijoms, įstaigoms prie ministerijų, kitoms ministerijoms pavaldžioms valstybės institucijoms, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigoms ir kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitingoms valstybės institucijoms (toliau kartu – institucijos, o kiekviena atskirai – institucija) arba jų įgaliotiems asmenims informaciją apie savo veiklą ar gaminius arba kitą teisės akte ar teisės akto projekte nustatytą informaciją; tokią informaciją kaupti, saugoti ir pateikti institucijų arba jų įgalioto asmens atskiru reikalavimu; pateikti tokią informaciją trečiosioms šalims.

3.3. Informacinio įpareigojimo vykdymo veiksmas – veiksmas, kurį turi atlikti ūkio subjekto darbuotojai arba samdomi konsultantai, vykdydami informacinį įpareigojimą.

3.4. Išorinis tarifas – vidutinė valandinė samdomų konsultantų paslaugų, perkamų informacinio įpareigojimo vykdymo veiksmui atlikti, kaina.

3.5. Tikslinė grupė – ūkio subjektai, privalantys vykdyti informacinį įpareigojimą, kurio sukeliama administracinė našta vertinama.

3.6. Ūkio subjektas – įmonės, jų junginiai (asociacijos, susivienijimai, konsorciumai ir panašiai), įstaigos ar organizacijos arba kiti juridiniai ar fiziniai asmenys ar kitos organizacijos, juridinio asmens ar kitos organizacijos filialas, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje.

3.7. Vidinis tarifas – informacinio įpareigojimo vykdymo veiksmą atliekančio ūkio subjekto darbuotojo vidutinio valandinio darbo užmokesčio ir nuo jo ūkio subjekto mokamų valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokų suma.“

1.4.3. Pakeisti 6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.1. nustatomi pasirinktą tiriamą sritį reglamentuojantys teisės aktai, nustatantys informacinius įpareigojimus, arba teisės aktų projektai, nustatantys naujus, naikinantys ir (ar) keičiantys galiojančius informacinius įpareigojimus; kai vertinama priimtų teisės aktų sukeliama našta, priimamas sprendimas dėl administracinės naštos vertinimo apimties – ar bus analizuojami visi ar tik kai kurie tiriamą sritį reglamentuojančiame teisės akte ar keliuose teisės aktuose nustatyti informaciniai įpareigojimai;“.

1.4.4. Pakeisti 6.2.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.2.8. bendradarbiavimas su institucijomis, šioms atliekant ūkio subjektų audito, priežiūros, inspektavimo veiksmus;“.

1.4.5. Pakeisti 6.2.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.2.9. teisės aktuose įtvirtintas reikalavimas kaupti, saugoti duomenis ir juos pateikti institucijų arba jų įgalioto asmens atskiru reikalavimu;“.

1.4.6. Pakeisti 6.5.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.5.9. patikrinimai ir kontrolė (tarp jų – pagalba tikrinimą atliekančiai institucijai);“.

1.4.7. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Vadovaujantis surinktais duomenimis, pagal toliau nurodytas formules atliekami skaičiavimai administracinei naštai ūkio subjektams ir numatomam administracinės naštos pokyčiui nustatyti. Surinkti duomenys ir skaičiavimų rezultatai surašomi į administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaitą pagal Metodikos 2 priede pateiktą formą.“

1.4.8. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Vadovaujantis nustatytais duomenimis, įvertinama visų teisės akto projekte numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliama administracinė našta ir (arba) teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta; įvertinamas numatomas administracinės naštos pokytis. Pirmiausia apskaičiuojama dėl kiekvieno informacinio įpareigojimo vykdymo veiksmo patiriama administracinė našta, kiekvieno informacinio įpareigojimo sukeliama administracinė našta, o tada – bendra teisės akto sukeliama arba teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta.“

1.4.9. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Visų priimtame teisės akte arba teisės akto projekte numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliama administracinė našta arba teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta apskaičiuojama sudedant atitinkamų informacinių įpareigojimų sukeliamos administracinės naštos dydžius. Apskaičiuojama pagal formulę:

ANta = S AN, kur:

ANta – visų numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliama administracinė našta arba teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta;

AN – informacinio įpareigojimo sukeliama administracinė našta.“

1.4.10. Papildyti 141 punktu:

141. Teisės akto projekto sukeliamas numatomas administracinės naštos pokytis apskaičiuojamas palyginant visų teisės akto projekte numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliamą administracinę naštą ir teisės akto projekto galimą sukelti administracinę naštą. Teisės akto projekto sukeliamas numatomas administracinės naštos pokytis apskaičiuojamas pagal formulę:

ANP = ANtaN - ANtaG, kur:

ANP – teisės akto projekto sukeliamas administracinės naštos pokytis;

ANtaN – teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta;

ANtaG – visų teisės akto projekte numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliama administracinė našta.

Jeigu teisės akto projekte nenumatoma keisti ir (ar) naikinti jokių galiojančių informacinių įpareigojimų, tik nustatomi nauji informaciniai įpareigojimai, ANtaG prilyginama nuliui.“

1.4.11. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Institucijos kartu su teisės aktų projektais, dėl kurių turi būti atliktas poveikio ūkio subjektų administracinei naštai vertinimas, Ūkio ministerijai turi pateikti užpildytą administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaitą.“

1.4.12. Pripažinti netekusiu galios 16 punktą.

1.4.13. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Ūkio ministerija dėl pateiktų teisės aktų projektų, kurie neteikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ir administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaitų pateikia išvadą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, o kai pateikiami didelės apimties teisės aktų projektai (10 ar daugiau puslapių) ar sudėtingi teisės aktų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys), – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų gavimo. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių teisės aktas turi būti priimtas nedelsiant, institucija gali motyvuotai prašyti pateikti išvadą dėl šio teisės akto projekto skubos tvarka. Tokiu atveju Ūkio ministerija pateikia išvadą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.“

1.4.14. Pakeisti 2 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad bendras administracinės naštos, kurią sukelia ūkio subjektams institucijos kompetencijos srityje inicijuotas teisinis reguliavimas, lygis per 2014 metus vertinamas nuo šio nutarimo įsigaliojimo iki 2014 m. gruodžio 31 dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                     Algirdas Butkevičius

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Evaldas Gustas

 

Administracinės naštos ūkio subjektams

nustatymo metodikos

2 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. liepos 22 d. nutarimo Nr. 706
redakcija)

 

 

(Administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaitos forma)

_____________________________________________________

(institucijos pavadinimas)

 

ADMINISTRACINĖS NAŠTOS ŪKIO SUBJEKTAMS APSKAIČIAVIMO ATASKAITA

________________ Nr.________

(data)

Teisės akto arba teisės akto projekto pavadinimas

Laikas (valandomis)

Vidinis tarifas

Pridėtinės išlaidos

Išorinis tarifas

Vykdymo veiksmo atlikimo dažnis

Ūkio subjektų skaičius

Kiekio kintamasis

Administracinė našta ūkio subjektams

eil. Nr.

tiriamas straipsnis (-iai), punktas (-ai)

vykdymo veiksmas

tikslinė grupė

kilmė

Tv

Ti

Cv

P

Ci

F

L

Q (F x L)

ANvv = (Cv x P x Tv + Ci x Ti) x Q

1. Numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliama administracinė našta (skaičiuojant galiojančių teisės aktų, nustatančių informacinius įpareigojimus, sukeliamą administracinę naštą ūkio subjektams, kai teisės aktai nekeičiami, pildomas tik 1 punktas)

1.1.

Informacinis įpareigojimas A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A1

 

vykdymo veiksmas A1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A2

 

vykdymo veiksmas A2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A3

 

vykdymo veiksmas A3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AN = Σ ANvv

1.2.

Informacinis įpareigojimas B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B1

 

vykdymo veiksmas B1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B2

 

vykdymo veiksmas B2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B3

 

vykdymo veiksmas B3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

....

....

....

....

....

....

....

 

....

....

....

....

....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AN = Σ ANvv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANtaG = Σ AN

2. Teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta

2.1.

Informacinis įpareigojimas A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A1

 

vykdymo veiksmas A1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A2

 

vykdymo veiksmas A2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A3

 

vykdymo veiksmas A3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AN = Σ ANvv

2.2.

Informacinis įpareigojimas B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B1

 

vykdymo veiksmas B1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B2

 

vykdymo veiksmas B2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B3

 

vykdymo veiksmas B3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

....

....

....

....

....

....

....

 

....

....

....

....

....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AN = Σ ANvv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANtaN = Σ AN

Teisės akto projekto sukeliamas numatomas administracinės naštos pokytis (Lietuvos Respublikos piniginiais vienetais)

ANP = ANtaN - ANtaG      Pastaba. Neigiamas skirtumas rašomas skliaustuose.

 

 

 

Ataskaitą užpildė 

____________________ _______________________ _______________________________

(pareigų pavadinimas)                                                                 (parašas)                                                                                (vardas ir pavardė)